Κυριακή, 29 Ιουνίου 2008

ΣΤΑ ΨΙΛΑ ΤΗΣ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑΣ



Θα ήμουνα πολύ μικρός, πριν να πάω σχολείο γύρω στα 4 με 5, όταν ήρθε να μείνει μαζί μας ένα νέο κορίτσι, για να αναλάβει τις δουλειές του σπιτιού και για να με προσέχει, μιας και οι γονείς μου δούλευαν και οι δύο. Ήταν ένα πρόσχαρο και ζωντανό πλάσμα που το αγαπήσαμε αμέσως όλοι μας και ιδιαίτερα εγώ γιατί με έπαιζε, με τάιζε ,με έπλενε με πήγαινε βόλτα στο πάρκο και μου διάβαζε ιστορίες το βράδυ όταν έπεφτα να κοιμηθώ.
Είχε ιδιαίτερη αγάπη για τα βιβλία και ευτυχώς στο σπίτι υπήρχαν άφθονα και οι δικοί μου της διάλεγαν τι να διαβάσει για να της αρέσει.
Τελειώνοντας την πρώτη Δημοτικού, με μία αλλαγή στην ημερομηνία γεννήσεως που έκαναν οι γονείς μου, θα πήγαινα κατ΄ ευθείαν στην τρίτη Δημοτικού . Θυμάμαι πόσο με είχε βοηθήσει όταν μέσα σε ένα καλοκαίρι με μία δασκάλα έκανα όλα τα μαθήματα της Δευτέρας για να μπορέσω να παρακολουθήσω την νέα τάξη.
Δεν μπορώ να θυμηθώ πια πως ήταν η μορφή της και το μόνο που θυμάμαι είναι το όνομα της .
Την έλεγαν Ρίτα.
Μια μέρα ζήτησε από την μάνα μου τον μισθό της και μαζί ζήτησε να πάρει και την άδεια της.
Ύστερα από τρεις τέσσερις μέρες μπήκε ο πατέρας μου με την εφημερίδα στα χέρια στην κουζίνα που ήμουνα με την μάνα μου και της έδειξε κάτι που την έκανε να χλομιάσει.
Ήταν από εκείνα τα μικρά μονόστηλα ειδησάρια των 4-5 γραμμών που συνήθως δεν τα διαβάζει κανείς.
Η Ρίτα είχε αυτοκτονήσει πέφτοντας στην θάλασσα.
Δεν ήξερε να κολυμπάει.
Αυτός την είχε εγκαταλείψει.
Η Ρίτα δεν το άντεξε.
Αυτοκτονία λόγω ερωτικής απογοητεύσεως έλεγε το ειδησάριο βασιζόμενο στο σημείωμα που άφησε.
Ένας άσκοπος θάνατος για ένα ανάξιο.
Για να μην μας αναμίξει καθόλου είχε πάρει το τραίνο από την Αθήνα και είχε πάει στην Θεσσαλονίκη με την οποία δεν είχε καμία σχέση ούτε αυτή ούτε ο αγαπημένος της.
Είχα κόψει από την εφημερίδα το κομμάτι αυτό και κάπου, κάποτε χάθηκε και το ξέχασα ,όπως χάθηκε και από τις αναμνήσεις μου η Ρίτα μετά από τόσα χρόνια , μέχρι που πρόσφατα άκουσα για μια απόπειρα αυτοκτονίας για τους ίδιους λόγους.
Την απλή αυτή ιστορία την επανέφερε αυτόματα το φλάς της μνήμης μου που λειτουργεί με τις μπαταρίες του υποσυνείδητου τις στιγμές εκείνες που το μυαλό δουλεύει μεν και επεξεργάζεται ακούσματα, μνήμες, εικόνες και συναισθήματα ενώ εσύ δεν έχεις ξυπνήσεις ακόμη.
Την έγραψα μόλις σηκώθηκα με τον πρώτο καφέ.

ΥΓ 1-

Η ιστορία είναι αληθινή.
Το ποστ το έβαλα αμέσως μετά το προηγούμενο γιατί έτσι είναι η ζωή .
Άλλοτε γελάμε, άλλοτε κλαίμε, πολλές φορές θυμόμαστε άλλες φορές ελπίζουμε, άλλες απογοητευόμαστε .
Και για κανένα πούστη και καμιά πουτάνα δεν αξίζει να την χάνουμε.
Αυτό μου έμαθε ο άδικος χαμός της Ρίτας όταν ακόμα ήμουν σε τρυφερή ηλικία και γι΄ αυτό την ευγνωμονώ
.

ΥΓ-2
Την κακή διάθεση που μου δημιούργησαν αυτές οι αναμνήσεις μου την έφτιαξε το e-mail μου όταν το άνοιξα.
Με ενημέρωναν για την αναδημοσίευση ενός παλιότερου μου ποστ στο e-περιοδικό του δικτύου Αιγαίου ΕΥΠΛΟΙΑ.
Η διεύθυνση του είναι:
http://eyploia.aigaio-net.gr/index.php
Το περιοδικό δεν το ήξερα αλλά με ιδιαίτερη ικανοποίηση διαπίστωσα ότι πρόκειται για μια από τις πιο αξιόλογες δουλειές που υπάρχουν στο διαδίκτυο.
Στο τεύχος 20 ,που χαρακτηρίζεται ως εξώλης και προώλης !!το θέμα του είναι το ΑΙΓΑΙΟ-ΕΡΩΤΑΣ και περιέχει πλήθος σχετικών άρθρων από σημαντικούς πνευματικούς ανθρώπους και μερικούς ασήμαντους σαν και μένα!
Αυτό που λείπει από την αναδημοσίευση είναι η σαφής παραπομπή στα σχετικά ποστ μου που έχουν και φωτογραφίες που βοηθούν στην καλύτερη κατανόηση του θέματος.
Γι΄ αυτό το λόγο και σας τα παραθέτω:

Τετάρτη, 25 Ιουνίου 2008

ΟΤΑΝ ΛΕΜΕ ΑΡΙΣΤΟΥΡΓΗΜΑ ΚΥΡΙΟΛΕΚΤΟΥΜΕ! ΕΙΝΑΙ ΑΡΙΣΤΟΥΡΓΗΜΑ!



Μόλις μου ήρθε με e-mail η μοναδική αυτή συλλογή από εξώφυλλα Ελληνικών και ξένων δίσκων μουσικής και αμέσως σκέφτηκα να την μοιραστώ μαζί σας ,για να νιώσετε και σεις την ίδια αισθητική απόλαυση που αισθάνθηκα και εγώ.
Όσοι έχετε διαβάσει στο παρελθόν το βιβλίο ΚΑΤΙ ΤΟ ΩΡΑΙΟΝ που είχε εκδώσει το περιοδικό ΑΝΤΙ, είμαι σίγουρος ότι θα συμφωνήσετε ότι όλη αυτή η συλλογή θα έπρεπε να συμπεριληφθεί ατόφια σε πιθανή του επανέκδοση.
Είναι σίγουρο ότι όλοι αυτοί οι δίσκοι θα ξεπούλησαν αμέσως μόλις οι φιλόμουσοι αντίκρισαν να τους κοιτάν από τα εξώφυλλα με τόσο χαριτωμένο άλλοι με γελαστό και άλλοι με αγριωπό τρόπο οι πανέμορφοι αυτοί καλλιτέχνες που βασίστηκαν εκτός από την μουσική τους προσφορά και στην γοητεία της εμφάνισης τους.
Εγώ πάντως ευχαριστώ εκ καρδίας τον άγνωστο συλλέκτη που έκανε τον κόπο να μας προσφέρει αυτήν την πολύτιμη συλλογή.

Οι δύο αυτοί καλλιτέχνες προφανώς προφυλάσσουν το χρυσό τους λαρύγγι από κάνα κρυολόγημα. Το αποκορύφωμα της ευτυχίας. Βλέποντας τα καλοθρεμμένα μοσχάρια τους να βόσκουν μπροστά στην εκκλησία του χωριού!

Ποιός αγοραστής θα μπορέσει να αντισταθεί σε αυτό το χαμογελαστό στρογγυλό πρόσωπο με τα καραμανλικά φρύδια;

Εδώ το όργανο στα χέρια επιβάλλει στον καλλιτέχνη να ατενίζει με σοβαρότητα τον αγοραστή.
Εδώ ο καλλιτέχνης μάλλον απευθύνεται σε κοινό δημοσίων υπαλλήλων.Είναι σαν να τους λέει :Είμαι και γώ ένας από σας!

Βλοσυρό θανατερό βλέμμα επηρεασμένο από τον Χαβιέ Μπαρδέμ στο Καμιά πατρίδα για τους μελλοθάνατους
Δηλαδή μόνο οι γυναίκες θα βγάζουν έξω τα βυζιά τους;

Παίρνοντας τηλέφωνο αυτήν που δηλώνει γυναίκα του!


Ο πατέρας σας όταν έρχεται στα κέφια σε οικογενειακές συγκεντρώσεις.

Βάζουμε διακριτικά την γυάλινη σφαίρα μπροστά στα βυζιά μας μπάς και φανούν μεγαλύτερα!

Μια λουλουδένια ομορφιά με ένα λουλούδι στο χέρι! Αυτό θα πεί κορίτσι από σπίτι!

Σε ένα τέτοιο κότσο είχαν βρεί μέχρι κατσαρίδες!

Ταυτότητα Λακωνίας.Αυστηρό βλέμμα.Αστυνομική ταυτότητα.Στην πίστη σου μείνε πιστός ο τίτλος.
Μάλλον αναρχικά τραγούδια θα περιέχει!

Με τις κοιλιές τους θα τον αγγίξουν;

Σωστά το είχε πεί ο Μποστ.
Ενθαδε κείμαι τεθνεώς και νεκρός!


Σαν να τον έχει μαλώσει η μαμά του προηγουμένως!

Ο συλλέκτης των άλμπουμ έχει τονίσει διάφορα σημεία που τονίζουν την ακαταμάχητη γοητεία και αυτοπεποίθηση που εκπέμπει ο καλλιτέχνης.

Μήπως αυτός ο δίσκος απευθύνεται σε παιδεραστές;

Ο «πλανητάρχης» πριν να αποκτήσει το στύλ με τα μαύρα γυαλιά.


Δεν πιστεύω ότι χρειάζεται σχόλιο!

Αυτός ο Κούπερ σαν γνήσιο τέκνου του Κυρίου θα είναι κατά των αμβλώσεων οπότε αφού η αξιαγάπητη σύζυγο του γκαστρώνεται συνέχεια απέκτησε τουλάχιστον δωρεάν χορωδία.

Ο σταυροφόρος αριστερά κατέκτησε το Μακ Ντόναλντ της γειτονιάς του και το έφαγε όλο!

Πέθαναν όταν τον άκουσαν να τραγουδάει!

Τα φωνητικά τους προσόντα είναι εμφανή!

Αγαπητή μου μητέρα γιατί με γέννησες αλλήθωρη ;

UPDATE 27-6 :Σύμφωνα με σημερινό σχόλιο το όνομα είναι ανδρικό ,mea culpa που θα έλεγε και ο μακαρίτης ο Ανδρέας, αλλά αλλήθωρος παραμένει!
Αν δεν σας αρέσει το αριστερό μου προφίλ μπορείτε να θαυμάσετε το δεξιό!

Καλύτερα να μας ακούν παρά να μας βλέπουν.

Η κυριολεκτική σημασία της λέξης χαζοχαρούμενος. Να τον χαίρεται η μαμά του!

Α,ρε λάγνα Ανατολή τι μουσική σου γράψαμε!

Γι΄αυτό και θα ρίξει τον κεραυνό του!

Εδώ είναι η κυριολεκτική σημασία της λέξεως κουραδόμαγκας!

Ευτυχώς γιατί δεν θα χρειαστείς να κάνεις δήλωση στο Κτηματολόγιο!
.
UPDATE 7-7-08
Χάρις στην προσφορά του Δημήτρη του Ταξιδευτή σας προσθέτω μερικούς ακόμα εκλεκτούς δίσκους χωρίς σχόλια, για την ολοκλήρωση της μουσικής σας ενημέρωσης.







E

Επειδή δε στα σχόλια μου έδωσε τους καταπληκτικούς στίχους ενός άσματος της Τάνιας Ελληναίου δεν μπορώ και εγώ να μην του δώσω τους ακόμα καλύτερους του άσματος

ΚΑΠΝΙΖΩ ΠΟΥΡΑ ΓΙΑ ΣΕΝΑΝΕ ΧΑΜΟΥΡΑ-

Και καπνίζω πούρα για 'σενανε χαμούρα
και καπνίζω πίπες για τα ψέματα που είπες.
Κορίτσι μου γλυκό
εγώ σε αγαπούσα,
και μαλακία να έκανες
εγώ σε συγχωρούσα.
Πάντα σε όλους έλεγα
το πόσο σε ποθούσα
και τα λεφτά μου τα καλά
για σένα τα κρατούσα.
Μπορεί να ήτανε σωστό
μπορεί ναταν και λάθος,
κανένανε δεν άκουγα
απ' το μεγάλο πάθος.
Και εκεί απάνω η σχέση μας
που ήτανε κανόνι,
πετάς μια φράση πούστικια
"θέλω να μείνω μόνη. "
Χάλασα ένα μύριο
σε κάρτες και δωράκια,
τι μαλάκας ήμουνα
δεν τα 'τρωγα σουβλάκια;;;
Για 'σενανε δεν άνοιξα
μονάχα την καρδιά μου,
ανοίξανε και οι τσέπες μου
και 'φύγαν τα λεφτά μου

Τέλος για να ολοκληρωθεί η αισθητική σας απόλαυση σας παραθέτω και ένα βίντεο από το τραγούδι η Ανοργασμικιά.

http://www.youtube.com/watch?v=yUjLLuVN5_4

Επίσης εδώ μπορείτε να απολαύσετε και το μοναδικό άσμα :Πάμε για τεστ θέλω χωρίς καπότα σεξ!

http://www.flurl.com/item/Pame_gia_test___thelo_xoris_kapota_sex__u_193214

Αλλά για να σας αποτελειώσω φυλάξα για να κλείσω το ποστ τον ένα και μοναδικό Μπουγά

http://www.flurl.com/item/Mpougas_O_Planitarxis_u_169119

.

Σάββατο, 21 Ιουνίου 2008

ΙV-ΖΕΥΓΜΑ –ΠΩΣ ΠΝΙΓΗΚΕ ΣΤΑ ΝΕΡΑ Η ΙΣΤΟΡΙΑ



Το ψηφιδωτό που έχει χαρακτηριστεί ως η Μόνα Λίζα της Ζεύγμα.
.
Χάρτης της περιοχής
.
Είναι σε όλους γνωστό, (εκτός από κείνους που ήσαν τελείως σκράπες στο σχολείο ) ότι ο πολιτισμός ξεκίνησε από την Μεσοποταμία. Αυτή λοιπόν η περιοχή είναι από τις πιο πλούσιες σε αρχαιολογικά ευρήματα στον κόσμο.Πρόσφατα σας έγραψα για το βασίλειο της Κομμαγηνής και το ιεροθύσιο στο όρος Νεμρώδ.
Στο βασίλειο της Κομμαγηνής ανήκει και η Ζεύγμα.
Οι τοποθεσίες που υπήρξαν αρχαιολογικά ευρήματα
.
Αρχικά, ιδρύθηκαν από το Σέλευκο Α΄ Νικάτορα στρατηγό του Μεγάλου Αλεξάνδρου, το 300 πΧ δύο ξεχωριστές πόλεις, η Σελεύκεια στην ανατολική όχθη του Ευφράτη και στην δυτική η Απάμεια, στα δύο άκρα μιας γέφυρας που ο ίδιος κατασκεύασε σε στρατηγικής σημασίας πέρασμα του ποταμού Ευφράτη.
Σταδιακά, όμως, επικράτησε η κοινή ονομασία Ζεύγμα (γέφυρα) για τις δύο πόλεις.

Η πόλη είχε μεγάλη στρατηγική και εμπορική σημασία και γνώρισε μεγάλη ανάπτυξη λόγω της ευνοϊκής της θέσης και του φυσικού πλούτου που διέθετε. Καθοριστικός παράγοντας της οικονομίας της αποτέλεσε τον 1ο αιώνα μ.Χ. η εγκατάσταση του ρωμαϊκού στρατιωτικού σώματος της Τέταρτης Σκυθικής Λεγεώνας για τη φύλαξη του ανατολικού συνόρου.
Στην ακμή της είχε 25000 κατοίκους δηλαδή περισσότερους από όσους είχαν τότε το Λονδίνο ή η Πομπηία. Η δε Ζεύγμα είχε τριπλάσια έκταση από την Πομπηία και διπλάσια από το Ρωμαϊκό Λονδίνο.

Η πόλη βρισκόταν στον σημαντικό τότε «δρόμο του Μεταξιού» από τον οποίο γινόταν σημαντική διακίνηση εμπορευμάτων μεταξύ Ανατολής και Δύσης.
Το 256 μΧ έγινε εισβολή από τον βασιλιά των Σασσανιδών Σαπούρ Ι και η πόλη καταστράφηκε και κάηκε. Από τότε δεν μπόρεσε να ανακάμψει ποτέ. Στην συνέχεια ένας σεισμός έθαψε μεγάλο μέρος της με μπάζα.
Η πόλη ανήκε στην βυζαντινή αυτοκρατορία το 637 όταν την κατέλαβαν και την κατέστρεψαν οι Άραβες. Έκτοτε η πόλη εγκαταλείφτηκε και καλύφτηκε από 2-3 μέτρα χώμα και έτσι διατηρήθηκαν ευτυχώς ακέραια τα ψηφιδωτά της.
Η πόλη ανακαλύφτηκε από τους αρχαιολόγους τον περασμένο αιώνα αλλά είχε ανακαλυφθεί νωρίτερα από τους αρχαιοκάπηλους.
Ήδη από τον 19ο αιώνα ψηφιδωτό με τον Ποσειδώνα περιστοιχιζόμενο από προσωποποιημένες τις Ρωμαϊκές επαρχίες βρίσκεται σε κομμάτια στην Αγία Πετρούπολη και το Βερολίνο.
Φαίνεται ότι ακόμα και ο Λώρενς της Αραβίας είχε κλέψει αρχαιότητες από εκεί για το Βρετανικό Μουσείο.
Το 1992 έπεσε σύρμα ότι στην περιοχή οι αρχαιοκάπηλοι έχουν ανοίξει ένα τούνελ που να χωράει ένα άνθρωπο και στο τέλος του υπάρχει ένα θαυμάσιο ψηφιδωτό από μια ρωμαϊκή βίλα.(για τους Κυπρίους, εδώ βίλα εννοούμε προς άρση παρεξηγήσεως έπαυλη!) .

Το ψηφιδωτό διαστάσεων 3,25 x 1,45 μέτρων του τέλους του 2ου αιώνα μΧ είχε την γιορτή των γάμων του Διονύσου και της Αριάδνης.
Οι αρχαιολόγοι αποφάσισαν να παραμείνει στην θέση του αλλά μετά από 6 χρόνια αρχαιοκάπηλοι ξεκόλλησαν και έκλεψαν τα 2/3 του ψηφιδωτού και έκτοτε το αναζητεί ματαίως η Ιντερπόλ. Το ψηφιδωτό με τους γάμους του Διόνυσου και της Αριάδνης ολόκληρο όταν βρέθηκε. Το 1/3 του ψηφιδωτού που εκτίθεται πλέον στο μουσείο.
Ψηφιδωτό που έχουν κλαπεί από τους αρχαιοκάπηλους τα κεντρικά πρόσωπα
.
Το 1993 βρέθηκε από τους αρχαιολόγους άλλο ένα τούνελ που οδηγούσε σε ένα ψηφιδωτό που όμως είχαν ήδη κλαπεί το μπούστο ενός άνδρα και μιας γυναίκας που ήσαν καθισμένοι στο κέντρο του μωσαϊκού. Τελικά τα κλεμμένα κομμάτια που ήσαν οι αιώνιοι εραστές Παρθενώπη και Μετίοχος, βρέθηκαν σε συλλογή στο Χιούστον και επεστράφησαν στο μουσείο του Γκαζιαντέπ το 2000.
Τα τμήματα του ψηφιδωτού με τον Μετίοχο και την Παρθενώπη που επεστράφησαν στο μουσείο.
.
Μπορεί να φανταστεί κανείς επίσης την ομορφιά ενός άλλου ψηφιδωτού όταν θα ήταν ολόκληρο, από το οποίο δεν έχει κλαπεί μόνο το μισό κεφάλι που υπάρχει στην αρχή του ποστ. Είναι το χαρακτηριστικότερο κομμάτι από τα ψηφιδωτά του Ζεύγματος και το έχουν ονομάσει η Μόνα Λίζα του Ζεύγματος ή η τσιγγάνα αν και μερικοί θεωρούν ότι απεικονίζει τον Μέγα Αλέξανδρο.



Το ψηφιδωτό που έχει κλαπεί το μεγαλύτερο μέρος του και ψήγμα του είναι η Μόνα Λίζα στην θέση που βρέθηκε.
Οι ρωμαϊκές βίλες που βρέθηκαν τα ψηφιδωτά πριν να καλυφθούν από τα νερά.
Πρόπλασμα που φαίνονται τα ψηφιδωτά όπως βρέθηκαν στις βίλες.
.
Τα ψηφιδωτά είναι φτιαγμένα από χαλίκια με τα έξη βασικά χρώματα και τις αποχρώσεις τους που έχουν συλλεχθεί από τις όχθες του Ευφράτη.
Το ανοικτό μπλέ, το ανοικτό πράσινο και το πορτοκαλί επειδή δεν υπήρχε στα χαλίκια το έχουν φτιάξει από γυαλί και γι΄ αυτό τα μωσαϊκά αυτά έχουν εξαιρετική ποιότητα, ζωντάνια και γοητεία.
Ενώ οι αρχαιοκάπηλοι έσκαβαν αρκετά συστηματικά από το 1955 η πρώτη ανασκαφή από αρχαιολόγους έγινε το 1987 αλλά επίσημες ανασκαφές στη περιοχή άρχισαν το 1993 με συμμετοχή αρχαιολόγων από πολλές χώρες οπότε ήρθαν στο φως περισσότερα από 50 ψηφιδωτά με συνολική έκταση πάνω από 500 τετραγωνικά μέτρα, συλημένοι τάφοι και αγάλματα.
Επίσης βρέθηκαν 65.000 σφραγισμένα αποτυπώματα σε πηλό (ονομάζονται Bulla ) ένα είδος αρχείου του σημαντικού τελωνείου της περιοχής.
Ήδη όμως είχε προγραμματιστεί η κατασκευή του φράγματος Μπιρετσίκ, στον Ευφράτη μόνο 500 μέτρα μακριά, η οποία ξεκίνησε το 1996,οπότε όλη η περιοχή της Απάμειας στην ανατολική ακτή και το ήμισυ της Σελεύκειας στην δυτική όπως και οι όχθες του ποταμού με την ολοκλήρωση του ήταν αναπόφευκτο να βρεθούν κάτω από το νερό.

Η περιοχή που σήμερα είναι εκτός νερού και ανασκάπτεται. Οι μπλέ μουσαμάδες καλύπτουν τα φρέσκο που βρίσκονται στους τοίχους.
Το φράγμα Μπιρετσίκ, στον Ευφράτη
.
Ήδη από το 1988 αρχαιολόγος από το Πανεπιστήμιο του Σικάγου είχε κρούσει τον κώδωνα του κινδύνου ότι με την κατασκευή αυτού του φράγματος πάνω από 250 τοποθεσίες αρχαιολογικού ενδιαφέροντος θα καλυφθούν από το νερό.
Όπως ήταν αναμενόμενο τον έγραψαν όλοι δεόντως.
Όσο οι ανασκαφές προχωρούσαν γύρω από την ρωμαϊκή βίλα που είχαν εντοπιστεί τα μωσαϊκά από τις προηγούμενες λαθραίες ανασκαφές, τότε άρχισαν να αντιλαμβάνονται όλοι την σημαντικότητα των ευρημάτων. Οι ανασκαφές έγιναν συστηματικότερες στην ζώνη Α και Β που θα καλύπτονταν από τα νερά και απέκτησαν σωστικό χαρακτήρα για να προλάβουν την λειτουργία του φράγματος.
Η ζώνη Γ που είναι ψηλότερα έμεινε για να ανασκαφεί αργότερα και πιστεύουν ότι εκεί υπάρχουν δημόσια κτήρια.
Μέχρι τον Μάιο του 2000 είχαν ολοκληρωθεί οι ανασκαφές στις δύο Ρωμαϊκές βίλες και είχαν βρεθεί ακόμα 12 όμορφα μωσαϊκά.
Την 4 Οκτωβρίου 2000 η περιοχή των ανασκαφών βρέθηκε πλέον κάτω από τα νερά του Ευφράτη και πιθανώς μεγάλο τμήμα της Ζεύγμα μαζί πιθανώς με άγνωστα αριστουργήματα εξαφανίστηκε πλέον οριστικά από την ιστορία της ανθρωπότητας.
Οι εκκλήσεις των αρχαιολόγων να καθυστερήσει η λειτουργία του φράγματος ,για να ολοκληρώσουν την διάσωση των αρχαιολογικών ευρημάτων, αντιμετωπίστηκε από το τουρκικό Υπουργείο Πολιτισμού με την κυνική απάντηση "Λυπούμαστε, αλλά δεν μπορούμε να κάνουμε τίποτα"
Τα 35 συνολικά ψηφιδωτά που βρέθηκαν μεταφέρθηκαν στο νέο μουσείο του Γκαζιαντέπ το οποίο θεωρείται πλέον το δεύτερο μεγαλύτερο μουσείο ψηφιδωτών στον κόσμο μετά από εκείνο του Μπαρντό της Τυνησίας.
Οι φωτογραφίες από το μουσείο του Γκαζιαντέπ έχουν ληφθεί χωρίς φλάς οπότε τα χρώματα είναι ελαφρώς αλλοιωμένα.
Ο Ποσειδών. Μαζί ο Ωκεανός και η Τηθύς (πατέρας και μητέρα του Ευφράτη).Πιθανόν ο χώρος αυτός να ήταν πάτωμα δεξαμενής ή τραπεζαρίας.
Η Δήμητρα
-Άκρατος και Ευφροσύνη
Ωκεανός και Τηθύς
Το εξαιρετικής ομορφιάς μπρούτζινο άγαλμα του Άρη
-Ο Αχιλλέας μπαίνει στην μάχη στην Τροία. Στο κέντρο υπήρχε κρήνη.
Ο Περσέας σώζει την Ανδρομέδα από την σκλαβιά
-Γαλάτεια
Σάτυρος και Αντιόπη
Πιθανώς ομάδα δραματικών ηθοποιών. Έχει υπογραφή Ζώσιμος εποίει.
-Η γέννηση της Αφροδίτης. Και αυτό είναι υπογεγραμμένο από τον Ζώσιμο.
Ο χώρος που ήταν το ψηφιδωτό με τα φρέσκο στους τοίχους που απεικονίζουν την Πηνελόπη και την Δηιδάμεια (κόρη του Λυκομήδη που την άφησε έγκυο ο Αχιλλέας). Το άγαλμα είναι της Αφροδίτης.
Ο θεός του Ευφράτη

Η Θεονόη
Έρως και Ψυχή. Η μορφή στο κάτω μέρος είναι μια εξαιρετική απεικόνιση του Αχελώου που έχει κυκλοφορήσει και σε γραμματόσημο.
Η εικόνα σπιτιού στην Ζεύγμα από ψηφιδωτό . Τα σπίτια ήσαν 2όροφα ή 3οροφα με κεραμίδια και στο κέντρο είχαν ένα άτριουμ περιβαλλόμενο από στοές με κιονοστοιχίες. Ανατολικά από την περιοχή του Ζεύγματος στη Θάψακο υπήρχε η γέφυρα που είχε χρησιμοποιήσει ο Μέγας Αλέξανδρος για να περάσει τον Ευφράτη το 331 π.Χ. Αργότερα η γέφυρα αντικαταστάθηκε με πέτρινη επί αυτοκράτορα Τραϊανού. Σύμφωνα με τον Παυσανία ο Διόνυσος για να ζεύξει τον ποταμό στην περιοχή χρησιμοποίησε σχοινί από βλαστούς αμπέλου και κισσού.
.
ΚΑΝΤΕ ΚΛΙΚ ΕΠΑΝΩ ΣΤΙΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ ΓΙΑ ΝΑ ΜΕΓΑΛΩΣΟΥΝ
.
Ένα ενδιαφέρον βίντεο της Τουρκικής τηλεόρασης για την Ζεύγμα υπάρχει εδώ.
Ενδιαφέρον επίσης έχουν και τα 2 παρακάτω βίντεο.




.
ΠΡΟΣΘΗΚΗ 

ΤΑ ΝΕΑ ΨΗΦΙΔΩΤΑ ΣΤΗΝ ΖΕΥΓΜΑ ΚΑΙ ΜΙΑ ΓΚΑΦΑ ΤΗΣ ΝΕΡΙΤ.


ΙΙΙ ΤΑΞΙΔΙ ΣΕ ΔΥΟ ΜΥΘΙΚΕΣ ΚΑΙ ΙΣΤΟΡΙΚΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΑΝΑΤΟΛΙΑΣ- ΟΥΡΦΑ ΚΑΙ ΧΑΡΡΑΝ


ΤΑ ΕΠΟΜΕΝΑ
VII-(ΤΕΛΕΥΤΑΙΟ)ΚΟΡΑΜΑ, Η ΚΑΡΔΙΑ ΤΗΣ ΚΑΠΠΑΔΟΚΙΑΣ