Τετάρτη, 23 Ιουλίου 2008

ΦΕΥΓΩ ΠΛΗΡΩΣ ΕΞΟΠΛΙΣΜΕΝΟΣ ΓΙΑ ΔΙΑΚΟΠΕΣ !



Όταν οι εικονιζόμενοι στην φωτογραφία έχουν πάει για τα μπάνια του λαού, που έλεγε και ο μακαρίτης ο Ανδρέας, δεν είναι λογικό ότι και ο Αθεόφοβος πρέπει να πάει;
Έτσι εντός των ημερών ο αθεόφοβος μετά σωβρακοφανέλων, μαγιού, του αυτοκινήτου του, του φουσκωτού του, του ψαροντούφεκου του, των βιβλίων του, της φωτογραφικής του μηχανής και της συζύγου του (προσέξτε την ιεράρχηση των χρησίμων και αχρήστων πραγμάτων που παίρνω μαζί μου!), αναχωρεί για τις θερινές του διακοπές σε πολυπληθή νήσον των Κυκλάδων.
Εις την νήσον αυτήν έχω ξανακάνει διακοπές προ αμνημονεύτων χρόνων τη συνοδεία της τότε γκόμενας η οποία αφού πέρασε επιτυχώς τις εξετάσεις, της για πρώτη φορά συμβίωσης μας εις διακοπάς, απεφάσισα ότι εδικαιούτο να προβιβαστεί επαξίως εις την έκτοτε, νυν και αεί σύζυγον.(Ότι διαλέγουμε εμείς τις γυναίκες που θα παντρευτούμε είναι μια ψευδαίσθηση όλων των ανδρών ενώ είναι επιστημονικώς εξακριβωμένον ότι αυτές αποφασίζουν ποιόν θα παντρευτούν! )
Η πρώτη αυτή συμβίωσις μας στο νησί αποδείχτηκε άκρως επιτυχής!
Από την πρώτη μέρα καταφέραμε να μαλλιοτραβηχτούμε και έτσι διαπιστώσαμε ότι είμαστε φτιαγμένοι ο ένας για τον άλλο γιατί ποτέ δεν πρόκειται να καταστρέψει την σχέση μας η πλήξη!
Πράγματι όλα αυτά τα χρόνια έχει πλέον εδραιωθεί σε μας η βεβαιότητα ότι τα θέματα που μπορείς να τσακώνεσαι σε όλη σου την ζωή είναι άπειρα φθάνει να υπάρχει στο ζεύγος καλή θέληση και δημιουργική φαντασία.
Από αυτή ευτυχώς διαθέτουμε άφθονη!
Πρέπει όμως να σταματήσω γιατί η ηχηρά και στεντορεία φωνή της συζύγου μου, δίκην λοχία εκπαίδευσης νεοσύλλεκτων, με προστάζει τρυφερά μεν αλλά με την δέουσα αυστηρότητα και επιτακτικότητα να αρχίζω να φορτώνω τα έτοιμα μπαγκάζια στο αυτοκίνητο ώστε το έμπειρο μάτι της να δεί τι χώρος θα μείνει για να ξέρει τι άλλο μπορεί να πάρει μαζί της.
Το έτερον μου 1/2, που το φροντίζω σαν τα μάτια μου και γι΄ αυτό έχει γίνει σήμερα σχεδόν 3/4, είναι ο πιο βολικός άνθρωπος στον κόσμο όταν πρόκειται να μετακινηθεί.
Με την γνωστή της απλότητα αυτή τη φορά δεν έχει ετοιμάσει ούτε 20 τσάντες και τσαντάκια και σακούλες για να πάρει μαζί της ! Δεν συμπεριλαμβάνω βέβαια σε αυτά πχ τον προσωπικό της ανεμιστήρα ,το ειδικό παραβάν που βάζει στο τζάμι του αυτοκινήτου για να μην την κτυπά ο ήλιος, το καρεκλάκι για τα μέρη που δεν έχουν ξαπλώστρες ,το θερμόμετρο που μετράει ναι, ναι, την θερμοκρασία της θάλασσας (η απάντηση της στα κακεντρεχή μου και δηλητηριώδη σχόλια όταν βλέπω να θερμομετρεί την θάλασσα είναι: θες να πάθω καμία ψύξη καλοκαιριάτικα;) και ένα σωρό άλλα συμπράγκαλα που είναι τα απαραίτητα για κάθε της μετακίνηση.
Μετά από τόσα χρόνια έχω αποδεχθεί, καθαρά για λόγους ψυχικής ηρεμίας μου, ότι όταν πάει κάπου θέλει να έχει μαζί της ότι υπάρχει πιθανότητα να χρειαστεί λες και πάμε να ζήσουμε στην ζούγκλα.
Το ίδιο βέβαια γίνεται και στο σπίτι. Τα συρτάρια της κουζίνας είναι γεμάτα με διάφορα πιθανά και απίθανα εργαλεία εν πολλοίς αγνώστου χρησιμότητας.
Ψάχνοντας μια μέρα να βρω ένα μεγάλο μαχαίρι είδα στο συρτάρι ένα στρογγυλό πράγμα με λαβή που δεν μπορούσα να καταλάβω σε τι χρησιμεύει.
Ευλόγως ρώτησα:
-Τι είναι αυτό;
-Είναι για να κόβεις την πίτσα!
Έμεινα έκθαμβος!
Ποτέ στην ζωή μας δεν έχουμε φτιάξει ούτε έχουμε ποτέ σκοπό να φτιάξουμε πίτσα στο σπίτι!
Έκτοτε αποδέχτηκα το γεγονός ότι ο γυναικείος εγκέφαλος έχει δικούς του ανεξήγητους μηχανισμούς λειτουργίας τελείως διάφορους από τον ανδρικό και φαίνεται ότι αυτός είναι και ο λόγος που τις ερωτευόμαστε και δεν ερωτευόμαστε πχ τον φίλο μας τον Φανούρη!
(Βέβαια αν ο Φανούρης δεν είχε εκείνα τα μαύρα γένια ,την φαλάκρα και την κοιλάρα και είχε δύο στητά στηθάκια ,ωραίο κωλαράκι, στενή μεσούλα ,καλλίγραμμα πόδια και όλα τα συμπαραμαρτούντα δεν είμαι σίγουρος τι θα γινόταν!)

Το παρόν ποστ αισίως είναι το 300 που έχω γράψει.
Για όσους δε έχουν πάθει εξάρτηση και υποφέρουν όταν δεν διαβάζουν τα ποστ μου ξαναβάζω τα λινκ που μπορούν να μελετήσουν όλο αυτό το απαύγασμα της ανθρώπινης διανόησης.
Γι΄ αυτό και όπως λέει στο τέλος του βίντεο της παρωδίας των 300 ο Φιλιππίδης, αγαπητέ αναγνώστη,
.................. ΠΑΡΤΑ!



Ο κατάλογος όλων των ποστ από τον Μάϊο 2006 μέχρι τον Ιούλιο 2007(1-186) υπάρχει εδώ .
Από τον Ιούλιο του 2007 μέχρι τον Φεβρουάριο του 2008 (190-256) υπάρχουν εδώ
Τα πρόσφατα είναι τα εξής:

257-ΦΕΥΓΩ-ΕΙΣ ΤΟ ΕΠΑΝΙΔΕΙΝ ! 7-2 ΕΥΡΕΤΗΡΙΟ
258-ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ, ΛΙΓΑ ΛΟΓΙΑ ΓΙΑ ΤΟ ΤΑΞΊΔΙ ΚΑΙ Η ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΣΤΟ ΓΙΑΤΙ ΜΠΛΟΓΚΑΡΟΥΜΕ. 2-3
259-ΜΕΡΟΣ ΙΙΙ –Η ΟΜΟΦΥΛΟΦΙΛΙΑ,Η ΚΤΗΝΟΒΑΣΙΑ,Ο ΣΑΔΟΜΑΖΟΧΙΣΜΟΣ ΚΑΙ Η ΠΑΙΔΕΡΑΣΤΙΑ ΣΤΗΝ ΤΕΧΝΗ. 6-3
260-I-ΤΙ ΠΑΡΑΤΗΡΕΙ ΤΟ ΜΑΤΙ ΕΝΟΣ ΑΘΕΟΦΟΒΟΥ ΤΟΥΡΙΣΤΑ ΣΤΗΝ ΙΝΔΟΚΙΝΑ 11-3
261-Ο ΠΑΤΕΡΑΣ ΜΟΥ ΔΕΝ ΕΚΑΝΕ ΓΙΑ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΕΥΤΙΚΟΣ ΕΚΠΡΟΣΩΠΟΣ! 14-3
262-ΙΙ -ΠΑΜ΄ ΠΛΑΤΕΙΑ; ΟΧΙ ΡΕ ΘΑ ΠΑΜΕ ΣΤΟ ΛΑΟΣ ! 17-3
263-III- Η ΦΥΣΙΚΗ ΟΜΟΡΦΙΑ ΤΟΥ ΒΟΡΕΙΟΥ ΒΙΕΤΝΑΜ ΚΑΙ ΟΛΙΓΑ ΤΙΝΑ ΠΕΡΙ ΠΟΡΝΕΙΑΣ. 20-3
264-Η ΠΑΡΑΧΑΡΑΞΗ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ 25Η ΜΑΡΤΙΟΥ 23-3
265-ΙV-ΒΙΕΤΝΑΜ- ΤΑΦΟΙ, ΑΝΑΚΤΟΡΑ, ΒΟΜΒΑΡΔΙΣΜΟΙ ΚΑΙ ΑΥΤΟΠΥΡΠΟΛΗΣΕΙΣ 27-3
266-V-ΚΑΜΠΟΤΖΗ -Ο ΤΣΙΠΡΑΣ, Η ΔΙΑΧΡΟΝΙΚΗ ΣΚΕΨΗ ΤΟΥ ΜΑΟ, Ο ΠΟΛ ΠΟΤ ΚΑΙ Η ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΗΣ 29-3
267-VΙ-ΒΙΕΤΝΑΜ -ΣΑΪΓΚΟΝ ,ΚΟΥ ΤΣΙ, ΔΕΛΤΑ ΠΟΤΑΜΟΥ ΜΕΚΟΓΚ 1-4
268-ΠΙΤΣΙΡΙΚΟ, ΙΝΑ ΤΙ ΜΑΣ ΕΓΚΑΤΕΛΕΙΠΕΣ; 3-4
269-VII-ΚΑΜΠΟΤΖΗ-ΣΙΕΜ ΡΕΠ -ΟΙ ΝΑΟΙ ΤΟΥ ΑΝΓΚΟΡ 6-4
270-VIII (ΤΕΛΕΥΤΑΙΟ) Η ΜΑΓΕΙΑ ΤΟΥ ANGKOR WAT – Η ΛΙΜΝΗ TONLE SAP ΚΑΙ Η ΠΝΟΜ ΠΕΝΧ 10-4
271-ΤΟ ΜΑΥΡΟ ΜΠΑΛΟΝΙ, Ο ΑΥΤΙΣΜΟΣ ΣΤΟΝ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟ ΚΑΙ ΟΙ ΑΝΑΜΝΗΣΕΙΣ ΠΟΥ ΠΡΟΚΑΛΕΣΕ. 14-4
272-ΑΠΟ ΤΟΝ ΤΣΙΠΡΑ ΚΑΙ ΤΟΝ ΒΓΕΝΟΠΟΥΛΟ ΣΤΟΝ ΑΓΓΕΛΑΚΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΒΕΜΠΟ. 16-4
273-ΑΠΟΚΑΛΥΠΤΙΚΕΣ ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ ΠΟΥ ΑΝΑΔΕΙΚΝΥΟΥΝ ΤΗΝ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΑΘΕΟΦΟΒΟΥ 19-3
274-ΤΟ ΚΑΤΑΣΤΗΜΑ ΚΛΕΙΝΕΙ ΠΡΟΣΩΡΙΝΩΣ 22-3
275-ΕΠΕΤΕΙΑΚΟΝ 2006-2008 5-5
276-ΔΙΠΛΟ ΣΥΛΛΕΚΤΙΚΟ ΠΟΣΤ: Α΄ ΙΔΙΟΧΕΙΡΩΣ Β΄ ΒΟΗΘΕΙΑ ΧΡΙΣΤΙΑΝΟΙ! 8-5
277-ΜΕΡΙΚΕΣ ΕΝΤΥΠΩΣΕΙΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΝΑΤΟΛΙΑ ΤΗΣ ΤΟΥΡΚΙΑΣ 12-5
278-ΜΗΤΣΟΤΑΚΗΣ. ΠΗΓΕ ΓΙΑ ΜΑΛΙ ΚΑΙ ΒΓΗΚΕ ΚΟΥΡΕΜΕΝΟΣ 15-5 ΑΠΟΣΤΑΣΙΑ
279-Η ΣΥΝΑΡΠΑΣΤΙΚΗ ΖΩΗ ΤΟΥ ΑΝΔΡΕΑ ΚΑΜΠΑ ΚΑΙ ΤΗΣ ΜΑΤΣΗ ΧΑΤΖΗΛΑΖΑΡΟΥ 18-5
280-ΚΑΝΕ ΚΑΙ ΣΥ ΜΙΑ ΑΓΩΓΗ ,ΜΠΟΡΕΙΣ! 21-5 ΒΓΕΝΟΠΟΥΛΟΣ
281-ΙΙ- ΠΩΣ ΑΠΟ ΤΟ ΙΕΡΟΘΥΣΙΟ ΤΗΣ ΚΟΜΜΑΓΗΝΗΣ ΦΤΑΝΕΙ ΚΑΝΕΙΣ ΣΤΟΝ ΚΑΒΑΦΗ, ΤΟΝ ΕΓΓΟΝΟΠΟΥΛΟ ΚΑΙ ΤΟΝ ΛΟΦΟ ΤΟΥ ΦΙΛΟΠΑΠΠΟΥ 25-5
282-ΙΙΙ ΤΑΞΙΔΙ ΣΕ ΔΥΟ ΜΥΘΙΚΕΣ ΚΑΙ ΙΣΤΟΡΙΚΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΑΝΑΤΟΛΙΑΣ- ΟΥΡΦΑ ΚΑΙ ΧΑΡΡΑΝ 29-5
283-Η ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ ΚΑΙ Η ΚΟΝΤΗ ΜΝΗΜΗ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΚΟΙΝΗΣ ΓΝΩΜΗΣ 1-6
284-ΕΙΜΑΣΤΕ ΟΛΟΙ ΓΙΑ ΤΟ ΑΣΥΛΟ ! 4-6
285-BO DIDDLEY –Ο ORIGINATOR ΠΕΘΑΝΕ, Η ΜΟΥΣΙΚΗ ΤΟΥ ΘΑ ΜΕΙΝΕΙ 8-6
286-ΚΡΥΣΤΑΛΛΙΝΑ ΚΑΙ ΑΛΛΑ ΠΑΡΑΜΟΡΦΩΜΕΝΑ (ΟΧΙ ΑΠΟ ΔΙΑΒΑΣΜΑ) ΚΕΦΑΛΙΑ 11-6
287-ΑΠΛΑ ΓΙΑΤΙ ΑΓΑΠΗΣΑ ΤΟ «ΑΠΛΑ Σ΄ ΑΓΑΠΩ» ΚΑΙ ΜΑΖΙ ΓΝΩΡΙΣΑ ΚΑΙ ΤΟΝ ΕΜΙΛ ΦΡΙΑΝ 14-6
288-ΠΑΡΘΕΝΟ ΘΕΛΕΤΕ; ΑΜΕΣΩΣ ΝΑ ΣΑΣ ΤΗΝ ΦΤΙΑΞΟΥΜΕ! 17-6
289-ΙV-ΖΕΥΓΜΑ –ΠΩΣ ΠΝΙΓΗΚΕ ΣΤΑ ΝΕΡΑ Η ΙΣΤΟΡΙΑ 21-6
290-ΟΤΑΝ ΛΕΜΕ ΑΡΙΣΤΟΥΡΓΗΜΑ ΚΥΡΙΟΛΕΚΤΟΥΜΕ! ΕΙΝΑΙ ΑΡΙΣΤΟΥΡΓΗΜΑ! 25-6
291-ΣΤΑ ΨΙΛΑ ΤΗΣ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑΣ 29-6
292-ΔΩΣ΄ ΜΟΥ ΧΛΙΔΗ ΑΛΛΑ ΝΑ ΜΗΝ ΜΑΣ ΠΑΡΟΥΝ ΚΑΙ ΧΑΜΠΑΡΙ! 2-7
293-V-ΑΝΑΤΟΛΙΑ- ΤΡΙΑ ΜΕΡΗ ΜΕ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝ -ESKI GUMUS, ΔΙΟΚΑΙΣΑΡΕΙΑ ΚΑΙ ΚΟΡΥΚΟΣ 5-7
294-ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΦΙΛΟΥΣ ΤΗΣ ΚΑΛΗΣ ΜΟΥΣΙΚΗΣ! 7-7
295-ΕΣΜΙΝ ΓΚΡΙΝ-Ο ΔΗΜΟΣΙΟΣ ΘΑΝΑΤΟΣ ΜΙΑΣ ΑΓΝΩΣΤΗΣ 8-7
296-ΕΣΕΙΣ ΞΕΡΕΤΕ ΑΡΑΓΕ ΤΙ ΕΙΝΑΙ Η ΓΚΟΜΕΝΑ-ΓΑΡΙΔΑ; (Εμπεριστατωμένη μελέτη της εξελίξεως της Ελληνικής Γλώσσης) 11-7
297-ΣΕΡΓΙΟΣ ΚΑΙ ΒΑΚΧΟΣ –ΜΙΑ ΚΑΥΣΤΙΚΗ ΑΝΟΡΘΟΔΟΞΗ ΙΣΤΟΡΙΑ ΑΠΟ ΟΡΘΟΔΟΞΟΥΣ ΑΓΙΟΥΣ! 15-7
298-LIZZ WRIGHT- ΜΙΑ ΒΡΑΔΙΑ ΓΕΜΑΤΗ JAZΖ ΜΟΥΣΙΚΗ. 18-7
299- ΑΘΗΝΑ- 20 ΙΟΥΛΙΟΥ 1974-ΤΟ ΧΑΟΣ ΤΗΣ ΕΠΙΣΤΡΑΤΕΥΣΗΣ ΑΠΟ ΕΝΑ ΔΙΑΛΥΜΕΝΟ ΣΤΡΑΤΟ 20-7
.
Καλή ανάγνωση λοιπόν και εάν θέλετε να σχολιάσετε κάποιο παλιό κείμενο αφήστε το σχόλιο σας σε αυτό εδώ το ποστ για να μπορέσω να το δω.

ΚΑΛΟ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ ,ΚΑΛΕΣ ΔΙΑΚΟΠΕΣ ΚΑΙ ΜΗΝ ΤΑ ΚΑΨΕΤΕ ΟΛΑ !

ΘΑ ΤΑ ΞΑΝΑΠΟΥΜΕ ΜΕΤΑ ΤΙΣ 10 ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ.

Κυριακή, 20 Ιουλίου 2008

ΑΘΗΝΑ- 20 ΙΟΥΛΙΟΥ 1974-ΤΟ ΧΑΟΣ ΤΗΣ ΕΠΙΣΤΡΑΤΕΥΣΗΣ ΑΠΟ ΕΝΑ ΔΙΑΛΥΜΕΝΟ ΣΤΡΑΤΟ



Στην Ελλάδα οι λογοκρινόμενες εφημερίδες της 20-7-1974 δεν γράφουν τίποτα για την εισβολή όταν στην Αλεξάνδρεια της Αιγύπτου την ίδια μέρα η ειδησεογραφία είναι πλήρης !
Επρεπε να περάσει μια μέρα για να γράψουν τις ειδήσεις και οι ελληνικές εφημερίδες .

Ήταν πρωί της 20 Ιουλίου 1974.
Μόλις είχα γυρίσει από την Κρήτη όπου είχαμε πάει με την γυναίκα μου για διακοπές στο πατρικό της. Εκείνη είχε μείνει με το μωρό εκεί για μια βδομάδα ακόμα.
Ήταν από τις χειρότερες διακοπές της ζωής μου γιατί αντί να βρίσκομαι ξαπλωμένος στην παραλία τις είχα περάσει τις περισσότερες ώρες κολλημένος σε ένα ραδιόφωνο με βραχέα προσπαθώντας να μαθαίνω από την Deutsche Welle και το BBC τι γίνεται στην Κύπρο με το πραξικόπημα εναντίον του Μακάριου και την προεδροποίηση του Σαμψών στην θέση του.
Ακόμα θυμάμαι την αλγεινή εντύπωση που μου είχε κάνει η φάτσα του όταν τον είχα δει πριν την δικτατορία να στέκεται καμαρωτός με τα χέρια στην μέση στα σκαλάκια της Νομικής περιστοιχισμένος από κάτι τύπους σαν τους μπράβους νυκτερινών κέντρων.
Από τα παιδικά μου χρόνια οι αγωνιστές της ΕΟΚΑ ,ιδίως όπως ο Καραολής και ο Δημητρίου και οι άλλοι αδικοχαμένοι ήρωες είχαν αποκτήσει μυθικές διαστάσεις στο μυαλό μου.
Μπορείτε λοιπόν να φανταστείτε την ανήμπορη λύσσα που με έπιασε όταν όχι μόνο έγινε το δολοφονικό πραξικόπημα στην Κύπρο ,που μόνο ηλίθιοι δεν μπορούσαν να προβλέψουν που θα οδηγούσε , αλλά έβαλαν και πρόεδρο αυτόν που οι Τούρκοι τον έλεγαν «ο χασάπης της Ομορφίτας» από τους φόνους Τουρκοκυπρίων που είχαν γίνει το 1963 από τους πολιτοφύλακες του σε αυτό το προάστιο της Λευκωσίας .
Το πρωί λοιπόν της 20 Ιουλίου γυρίζω κατά τις 71/2 το πρωί στο σπίτι μετά από ολονύκτια βάρδια και αντί να πέσω για ύπνο προσπαθώ να ακούσω κανένα ξένο σταθμό για να μάθω τι έχει γίνει.
Έχω χάσει την Ελληνική εκπομπή του BBC που αν θυμάμαι καλά ήταν κατά τις 7 και τέταρτο .Ψάχνοντας συνεχώς στα βραχέα πέφτω ξαφνικά σε ένα σταθμό και τότε παγώνει το αίμα μου. Μια γυναικεία φωνή μιλώντας ελληνικά, με σαφώς ξένη προφορά, έλεγε: Τα στρατεύματα έχουν αποβιβαστεί στην Κύπρο και ελευθερώνουν τον Κυπριακό λαό από τους πραξικοπηματίες ! Ήταν, από ότι θυμάμαι, ένας τουρκοκυπριακός σταθμός που λεγόταν Μπαιράκ.
Αυτό ήταν !
Ήταν γραφτό η γενιά μου να ζήσει την μεγαλύτερη καταστροφή του Ελληνισμού ,μετά την μικρασιατική, χάρις στους ανεγκέφαλους εγκληματίες που μας είχαν κάτσει στο σβέρκο και τώρα κατέστρεφαν και την Κύπρο!
Προσπαθώ να πάρω την γυναίκα μου τηλέφωνο αλλά είναι αδύνατο. Κάπου κατά τις 8 και τέταρτο κτυπάει το τηλέφωνο ακούω την φωνή της να προλαβαίνει να πει το όνομα μου και αμέσως πέφτει η γραμμή.
Στο ραδιόφωνο εν τω μεταξύ έχει αρχίσει να μεταδίδουν μια ανακοίνωση για επιστράτευση χωρίς όμως να καθορίζουν ποιες κλάσεις και από ποια σώματα επιστρατεύονται.
Κτυπάει το κουδούνι της πόρτας και είναι ένας φιλόλογος φίλος που έμενε στο διπλανό διαμέρισμα. Προσπαθούσε και αυτός να καταλάβει αν τον επιστρατεύουν.
Τότε έμενα στα Ιλίσια οπότε αποφασίζουμε και οι δύο να πάμε στο κέντρο πρώτα στο Αρχηγείο του Ναυτικού να δούμε αν έχω επιστρατευθεί μιας και εγώ έχοντας πρόσφατα τελειώσει την θητεία μου ήμουνα σίγουρος υποψήφιος .
Το Αρχηγείο όλο το εκπροσωπεί ένας κελευστής φρουρός ο οποίος δεν έχει ιδέα για το αν γίνεται επιστράτευση στο Ναυτικό! Μας προτείνει να ρωτήσουμε στο Πασαλιμάνι.
Με το αυτοκίνητο κατεβαίνουμε στο Πασαλιμάνι όπου και εκεί υπάρχει η ίδια κατάσταση.
Κατά το μεσημέρι καταφέρνουμε και οι δύο να μάθουμε τελικά ότι επιστρατεύεται ο γείτονας και εγώ όχι.
Στην Αθήνα τα πρόσωπα είναι ανήσυχα και κατηφή. Δεν υπάρχει καμία σχέση με τον ενθουσιασμό που είχε επικρατήσει στην επιστράτευση του 40 και σχετικά σας έχω γράψει στο παρελθόν.
Βάζοντας κάτι πρόχειρα στο στόμα μου επιστρέφω στην δουλειά μου όπου με τις επιστρατεύσεις έχουν αποδιοργανωθεί όλες οι βάρδιες και αναγκαστικά κάθομαι μέχρι την επομένη οπότε αποκαμωμένος μετά από δύο μέρες γεμάτες στρες και αϋπνία πέφτω και κοιμάμαι μονορούφι 12 ώρες!
Μέσα από την καταστροφή που γινόταν όμως ένα αγέρι ελπίδας αρχίζει να πνέει.
Πολλά στόματα όπου και να πήγαινες , που είχαν κλείσει μετά το Πολυτεχνείο και την δικτατορία του Ιωαννίδη ,ξανάνοιξαν και εξέφραζαν πια ανοικτά την αγανάκτηση τους για την κατάντια της χώρας.
Όσοι δε επιστρατεύθηκαν που δεν ήσαν πλέον νεοσύλλεκτοι φαντάροι 20 χρονών βλέποντας την πλήρη αποδιοργάνωση του στρατού, το φιάσκο της επιστράτευσης που τους έκανε να χάσουν την δουλειά τους χωρίς να προσφέρουν τίποτα και στην πατρίδα και την ανυπαρξία υπεύθυνης κυβέρνησης είχαν αρχίσει να κατηγορούν ευθέως τους χουντικούς αξιωματικούς οι οποίοι βρέθηκαν να μην μπορούν να ποδηγετήσουν όλους αυτούς τους αγανακτισμένους πολίτες.
Η αυτοδιάλυση της χούντας και των ανδρεικέλων του Ιωαννίδη δεν ήταν μακριά και ή επάνοδος του κοινοβουλευτισμού δεν θα αργούσε.
Άλλα αυτό είναι μια άλλη ιστορία.



΄Επρεπε να φτάσει το μεσημέρι της 20-7 για να βγεί η ανακοίνωση ποιοί επιστρατεύονται από κάθε σώμα.


30 χρόνια μετά την εισβολή η ουσιαστικότερη εξέλιξη στο Κυπριακό ήταν η ένταξη της Κύπρου στην Ευρωπαϊκή Ένωση και η απόρριψη του Σχεδίου Ανάν .
Ένα πολύ ενδιαφέρον ντοκιμαντέρ σχετικά με την πολιτική διαχείριση του Κυπριακού από τον Τάσσο Παπαδόπουλο, από την εκλογή του στο αξίωμα του προέδρου τον Φεβρουάριο του 2003, μέχρι το δημοψήφισμα της 24ης Απριλίου 2004 ,υπάρχει
εδώ.
.

Παρασκευή, 18 Ιουλίου 2008

LIZZ WRIGHT- ΜΙΑ ΒΡΑΔΙΑ ΓΕΜΑΤΗ JAZΖ ΜΟΥΣΙΚΗ.



Προχθές πήγα να ακούσω μια συμπατριώτισσα από την Georgia.
Μπορεί να γεννήθηκα στην Ελλάδα αλλά ο Νότος της Αμερικής είναι η μουσική μου πατρίδα και όπου βλέπω μαύρο μουσικό να μας έρχεται από εκεί τον τιμώ με την παρουσία μου. Έχω γράψει για την επίσκεψη μου στην μουσική πρωτεύουσα του Νότου εδώ, και για την σχέση μου με την μουσική εδώ
Έτσι λοιπόν είχα την τύχη στο κηποθέατρο του Παπάγου να ακούσω και να δω ένα από τα τα μουσικά ταλέντα που σίγουρα θα μας απασχολήσουν ευχάριστα στο μέλλον .
Συνήθως στην Ελλάδα μας έρχονται καλλιτέχνες που απλά εξαργυρώνουν πλέον εδώ το μουσικό τους παρελθόν.
Η Lizz Wright για την οποία σας μιλάω αντίθετα είναι μόλις 28 χρονών και βρίσκεται στον δρόμο προς την κορυφή που σίγουρα θα την φτάσει.
Η πορεία της στην μουσική είναι κλασσική για πολλούς μαύρους καλλιτέχνες. Πατέρας ιερέας και πιανίστας στην τοπική εκκλησία, μητέρα που τραγουδάει gospel , κόρη που αρχίζει να τραγουδάει gospel και μετά blues, jazz ,R & B και soul τραγούδια, δηλαδή στην ουσία την γνήσια μαύρη μουσική . Η σημαντικότερη εταιρεία της jazz, η Verve της υπογράφει συμβόλαιο και μέχρι στιγμής έχει κυκλοφορήσει 3 δίσκους έχοντας γράψει σε αυτούς και αρκετά τραγούδια.
Η Lizz εμφανίστηκε ξυπόλυτη και απλή στο κατάμεστο θέατρο με 4 μουσικούς και κατάφερε για 11/2 ώρα να μεταδώσει με την διακριτική της παρουσία το συναίσθημα της με τα τραγούδια της και να κερδίσει ένα κοινό που ουσιαστικά την ήξερε από ένα τραγούδι που το φύλαξε να το τραγουδήσει στο encore.
Στο δεύτερο encore τραγούδησε το κλασσικό Amazing grace a capella αναδεικνύοντας κατά τον καλύτερο τρόπο τις δυνατότητες και την ποιότητα της φωνής της.
Αλλά αντί να περιγράφω με λόγια απολαύστε την ίδια σε μερικά χαρακτηριστικά κομμάτια.


Εδώ η μεγάλη της επιτυχία My Heart





Εδώ ένα από τα πιο τρυφερά της τραγούδια το STOP

Don´t tell me to stop
Tell the rain not to drop
Tell the wind not to blow
Because you said so

Tell me love is not true
It´s just something we do
Tell me everything I´m not
But don´t tell me to stop

Tell the sun not to shine
Not to get up this time
Let it fall by the way
Leave me here, where I lay

Tell the leaves not to turn
But don´t tell me I´ll learn
Take the black off a crow
But don´t tell me to go

Tell the bed not to lay
Like the mouth of a grave
Not to stare up at me
Like a calf on its knees

Keep on telling me love isn't true
It's just something we do
Tell me everything that I'm not
But don't tell me to stop




Εδώ σε ένα από πιο κλασσικά gospel το Walk With Me





Εδώ τραγουδάει με την συνοδεία μόνο ενός percussionist ένα από ωραιότερα τραγούδια της jazz το Nature boy .




Εδώ τραγουδάει το Reaching For The Moon σε συναυλία που είναι αφιερωμένη στην αθάνατη Ella Fitzgerald




Εδώ με πιο ηλεκτρικό ήχο στο Leave Me Standing Alone


Τρίτη, 15 Ιουλίου 2008

ΣΕΡΓΙΟΣ ΚΑΙ ΒΑΚΧΟΣ –ΜΙΑ ΚΑΥΣΤΙΚΗ ΑΝΟΡΘΟΔΟΞΗ ΙΣΤΟΡΙΑ ΑΠΟ ΟΡΘΟΔΟΞΟΥΣ ΑΓΙΟΥΣ!



Ο Μ.Καραγάτσης είναι από τους αγαπημένους συγγραφείς της νιότης μου και έχω διαβάσει όλα τα βιβλία του.
Ο Καραγάτσης διακρίθηκε από το ξεκίνημα του.
Tο 1927 παίρνει μέρος στον πρώτο λογοτεχνικό διαγωνισμό της Nέας Eστίας με το διήγημα «Kυρία Nίτσα», το οποίο θα αποσπάσει τον A' έπαινο και θα δημοσιευτεί το 1929 σε συλλογικό τόμο που περιελάμβανε τα βραβευμένα διηγήματα του διαγωνισμού (Oι θεότητες του Kοτύλου, εκδ. Bιβλιοπωλείον της Eστίας).
Το τελευταίο ολοκληρωμένο βιβλίο του είναι ο Σέργιος και ο Βάκχος , ενώ το 10 δεν πρόλαβε να το τελειώσει γιατί πέθανε από έμφραγμα μόλις 52 ετών το 1960.
Αντί να γράψει κανείς δυο λόγια για το συγγραφέα είναι καλύτερα να διαβάσει την απολαυστική αυτοβιογραφία του με τίτλο «Είμαι βέβαιος πως ο Θεός θα με κατατάξει μεταξύ των αγίων».
Δεν θα έγραφα σήμερα για τον Καραγάτση αν δεν κυκλοφορούσε αυτή την εβδομάδα στα περίπτερα, στην σειρά του ΒΗΜΑΤΟΣ Ιστορία και Λογοτεχνία, το δίτομο βιβλίο Σέργιος και Βάκχος μόνο με 5,5 Ευρώ και είναι ευκαιρία να το πάρουν όσοι δεν το έχουν.
Ελάχιστοι συγγραφείς στην Ελλάδα έγραψαν ιστορία με τρόπο που να ξεφεύγει από τον διδακτισμό των σχολικών βιβλίων διανθίζοντας την με χιούμορ ή καυστική σάτιρα. Μετά την Πάπισσα Ιωάννα του Ροΐδη μόνο ο Καραγάτσης ,ο Τσιφόρος και ο Ραφαηλίδης είναι αυτοί που κατάφεραν να κάνουν την ιστορία γλαφυρό και ευχάριστο ανάγνωσμα.
Αντί να λέω πολλά λόγια σας παραθέτω μερικά χαρακτηριστικά αποσπάσματα από το βιβλίο στο οποίο οι δύο άγιοι αφότου τους έφτιαξαν ναό κατέβηκαν από τον Παράδεισο στην Πόλη ,που είναι ο ναός τους και είτε συζητούν ότι βλέπουν ή και μερικές φορές βάζουν και το χεράκι τους στα γεγονότα από το 250μΧ έως το 1948!

Εδώ παρακολουθούν την πομπή της στέψης του Ιουστίνου
Ο Πελεγρίνος είναι άγιος που ασχολείται με τον ευαγγελισμό των απίστων!
Βλέποντας τους καλόγερους να πουλάνε «άγιες τρίχες»!
Πάνε να ξεθάψουν τα κοκαλάκια τους πριν τα βρουν και πουλήσουν οι καλόγεροι!
ο στρατηγός Μιχαήλ Λαχανοδράκων την εποχή που πολλοί νέοι το είχαν ρίξει στο μοναχισμό βρίσκει ριζική λύση!

Ο Μιχαήλ Παλαιολόγος για την ένωση των εκκλησιών

Εδώ έχουν μεταμφιεστεί σε μουσουλμάνους για να μιλήσουν με ένα ιμάμη

Τους στέλνουν στο μοναδικό ναό τους που υπάρχει στην Ελλάδα και είναι στην Μάνη. Δυστυχώς εδώ που είμαι δεν έχω την φωτογραφία του γιατί έχω δει το εκκλησάκι αυτό.
Και ένα σχόλιο για το Ολοκαύτωμα!

ΚΑΝΤΕ ΚΛΙΚ ΕΠΑΝΩ ΣΤΑ ΚΕΙΜΕΝΑ ΓΙΑ ΝΑ ΜΕΓΑΛΩΣΟΥΝ
.

Παρασκευή, 11 Ιουλίου 2008

ΕΣΕΙΣ ΞΕΡΕΤΕ ΑΡΑΓΕ ΤΙ ΕΙΝΑΙ Η ΓΚΟΜΕΝΑ-ΓΑΡΙΔΑ; (Εμπεριστατωμένη μελέτη της εξελίξεως της Ελληνικής Γλώσσης)




Η σειρά αυτή των φωτογραφιών μπήκε για να σας δώσει ένα μέρος από την συζήτηση που είχαν στην συνέχεια οι νεαροί που βλέπετε και την οποία σας μεταφέρω σαν γνήσιος ωτακουστής
Εάν δεν καταλαβαίνετε τι λένε δεν φταίω εγώ, απλά δεν είσαστε γνώστες των νέων λέξεων και εκφράσεων που έχουν εισαχθεί στην Ελληνική γλώσσα.Πάντως θα διαπιστώσετε ότι τα λεφτά που ξοδέψατε για το φροντιστήριο Αγγλικών του βλασταριού σας δεν πήγαν χαμένα γιατί πιθανώς αγγλικά να μην έμαθαν αλλά κατάφεραν πλήθος αγγλικών λέξεων να τις παντρέψουν επιτυχώς με ελληνικές.



-Ρε σεις τι γκόμενα-γαρίδα ήταν αυτή;
-Εσύ επέμενες να ρθούμε σ΄ αυτό το μπάρ να πέσουμε σε μουνστόρμ ενώ τούτο είναι σκέτο καμπιονάτο.
-Έπρεπε δηλαδή να πάμε στον αρχιδόκαμπο που επέμενες εσύ;
-Ποιος είναι ρε σεις αυτός ο Τζίζας με το μπαζόλι;
-Δεν τον θυμάσαι ρε αυτόν τον ενδοπαλαμικό πεοπαλινδρομιστή από το σχολείο που τον θεωρούσαν όλοι Μητσοτάκουλα;
Α, ρε ελίτη μου μπήκες στην Φιλοσοφική και μου έγινες σκέτος Μπαμπουινιώτης !
-Αυτός δεν είχε εκείνη την αγαρμπομούνα την αδελφή με το αβυζαλέο ντεκολτέ;
Όχι ρε αυτή ήταν η αδελφή εκείνου που στην αρχή το έπαιζε Χατζηγιάννης αλλά μετά εξελίχτηκε σε μεγάλο φακράνα.
-Δεν σου είπα να μην πιάνεις στο στόμα σου τον Οτεγιάννη γιατί θα σου ρίξω καμία και θα βρεθείς στο μπαχάλικο εκεί που γαμιούνται οι αράχνες!
-Σταματήστε να τσακώνεστε και ρίχτε ένα βλέφαρο σ΄ αυτό το αξιαγάμητο μπουζουκομούνι πως τον κουνάει!
-Αυτή είναι γνωστό πιθήκι τρελαίνεται για πεοτζούς μόνο που είναι ένα και ένα Milko!
Με τον ξάδελφο της δουλεύαμε στην ίδια εταιρεία και ήτανε το eyefair του διευθυντή μέχρι που μπήκε σε ένα ΤΕΙ Ζαμπονοκοπτικής.
Καλά αυτός μας έλεγε ότι έκανε μπαιτίτσουαλ στην Αγγλία!
Καλά ότι θέλει λέει ο καθένας !
Και ο Liposan που είναι η λεσβιτρίνα της Μαρίας δεν λέει παντού για το πόσο άνδρας είναι ενώ όλοι ξέρουν ότι λαδώνει την μπάμια;
Μάγκες είναι αργάμισυ και εδώ είναι ψόφια τα πράγματα
Δεν πάμε στο σπίτι μου για σάπιγκ ,να δούμε καμιά αμερικλανιά και να φάμε κανένα πούστη με κινέζο που έχει μαγειρέψει η μάνα μου;.
Το σπίτι σου είναι στο LA;
Ναι.
Που ακριβώς;
Μπουρνάζ΄ δικέ μου.
Οκεικ !


ΕΠΕΞΗΓΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΟΣΟΥΣ ΔΕΝ ΚΑΤΑΛΑΒΑΙΝΟΥΝ

γκόμενα-γαρίδα: Κοινώς μια γκόμενα που έχει τρελό σώμα και χάλια μάπα. Κόβεις το κεφάλι και τρως το υπόλοιπο.

Μούνστορμ-Moonstorm, καταιγίδα απο μουνιά. Το θέμα της λέξης μουνί (δηλαδή το μουν-) ταίριαξε με το αγγλικό moon + storm = moonstorm – μουνοκαταιγίδα

καμπιονάτο: Παραπέμπει στο ιταλικό πρωτάθλημα ποδοσφαίρου, ωστόσο αναφέρεται σε μια παρέα από γκόμενες που είναι μπάζα, οι λεγόμενες κάμπιες.

αρχιδόκαμπος: Το μέρος που είναι γεμάτο άντρες.

τζίζας: 1. Ο Ιησούς Χριστός 2. Κάποιος που η εμφάνισή του θυμίζει τον Ιησού Χριστού. Είναι αξύριστος, έχει μακρυά μαλλιά μέχρι τον ώμο και πολύ πιθανό είναι παρθένος.

μπαζόλι, το: Αναφέρεται σε γυναίκες κατά κύριο λόγο -αλλά και άντρες- οι οποίοι δεν είναι ιδιαίτερα θελκτικοί, το αντίθετο μάλιστα. Είναι όρος που χρησιμοποιείται είτε για πολύ άσχημα άτομα είτε για άτομα με ιδόρρυθμο στυλ και ντύσιμο.

Ενδοπαλαμικός πεοπαλινδρομιστής :Επιστημονικότερος ορισμός του μαλάκα... Τον χρησιμοποιούμε συνήθως για να δώσουμε ιδιαίτερη βαρύτητα στις πράξεις του συγκεκριμένου.

Μητσοτάκουλας:Από το Μητσοτάκης και Δράκουλας = Μητσοτάκουλας. Αυτός που προκαλεί υπερβολική ατυχία στους άλλους, ο υπερβολικά γκαντέμης. Λέγεται και σκέτο Μητσοτάκης.

Ελίτης:Υβριδική λέξη που φέρει μέσα της την ελίτ, τον αλήτη και (υποθέτω) τον Ελύτη, δηλαδή το εκλεκτό, το κοινώς μη αποδεκτό και το ποιητικό στοιχείο. Έκφραση την οποία ξεστόμισε κάποτε μέσα στη Βουλή εναντίον της αντιπολίτευσης, ποιος άλλος, ο ελίτης λατίνος εραστής Πολύδωρας.
Στο έδρανο της βουλής, ο Πολύδωρας ωρύεται προς την αντιπολίτευση:
- Εσείς δεν είστε αλήτες, είστε ΕΛΙΤΕΣ!

Μπαμπουινιώτης:Πρόκειται για τερατώδες όν, κάτι μεταξύ μπαμπουίνου και Μπαμπινιώτη

Αγαρμπομούνα:Η γυναίκα που, λόγω σωματότυπου ή λόγω των χειρονομιών και των κινήσεών της, έχει (ή σε κάνει να φαντάζεσαι ότι έχει) πολύ άγαρμπους τρόπους στο σεξ.

Αβυζαλέο:Ντεκολτέ που, παρόλο το ελπιδοφόρο βάθος του, αποκαλύπτει ένα σχεδόν επίπεδο στήθος. Το επίθετο απαντά μόνο στο ουδέτερο γένος και σχεδόν αποκλειστικά στη φράση «αβυζαλέο ντεκολτέ».


Χατζηγιάννης: Ο τύπος που ασχολείται με το τραγούδι και την κιθάρα του και αυτοαποκαλείται έντεχνος

φακράνας: Βγαίνει από τις δύο αγγλικές λέξεις: fuck + run. Αυτός που πηδάει από δω κι από κει, αφού παραμυθιάζει τον ηλίθιο κόσμο με αγάπες και λουλούδια κι όταν κάνει την δουλειά του, εξαφανίζεται τυχαία επειδή ξέχασε τον θερμοσίφωνα ανοιχτό ή επειδή ο αδελφός του δεν έχει κλειδιά να μπει στο σπίτι κλπ.

Οτεγιάννης: Ο Μιχάλης Χατζηγιάννης, με την ιδιαίτερα ισχυρή και στενή συνεργασία με τον ΟΤΕ και τις θυγατρικές του.Χαρακτηριστικό το γεγονός ότι τα τραγούδια του συχνά λανσάρονται πρώτα ως μέρος διαφήμισης προϊόντων ΟΤΕ και αργότερα ως το περιεχόμενο του αντίστοιχου δίσκου / CD

μπαχάλικο, το: Μαγαζί στο οποίο θα βρείτε πληθώρα ετερόκλητων ειδών, όπως βίδες, μπουλόνια, βενζίνη, υλικά οικοδομών, φωτοβολίδες, τρόφιμα κ.α.

Εκεί που γαμιούνται οι αράχνες: Στην γωνία.

αξιαγάμητος: Απαντάται κυρίως στο θηλυκό γένος και αναφέρεται σε γυναίκα που περνά τα -συνήθως χαμηλά- στάνταρ του ανδρός

μπουζουκομούνι: Γκομενάκι που, στη σχετική κλίμακα, κυμαίνεται από θεόμουνο έως γαμήσιμο με εμφάνιση που αντιστοιχεί σε εργαζόμενη ή θαμώνα νυχτερινών κέντρων διασκέδασης της κατηγορίας: μπουζούκια

πιθήκι: Οι γκόμενες που πριν τελειώσουν μια σχέση έχουν ήδη βρει το επόμενο θύμα. Ακριβώς δηλαδή όπως κάνουν τα πιθήκια... Πριν αφήσουν το ένα κλαδί έχουν ήδη γατζωθεί από το άλλο. Οι γκόμενες δηλαδή που δεν έχουν μείνει ποτέ χωρίς σχέση και συνήθως χαρακτηρίζονται από ανασφάλεια και έλλειψη προσωπικότητας.

πεοτζούς: Το σπέρμα. Εκ του: πέος + τζους (juice= χυμός)

ένα κι ένα milko: Φράση η οποία είναι ιδιαιτέρως εύχρηστη όταν κάποιος θέλει να δηλώσει το λιγοστό ή και ανύπαρκτο ύψος ενός άλλου, το οποίο παρομοιάζεται ποσοτικά ως 1 μέτρο και ένα μπουκάλι γνωστού σοκολατούχου ροφήματος

άει φερ', eyefair:Εξαιρετικά σημαντική θέση σε εταιρία, αλλά μόνο γι' αυτόν που την κατέχει. Προκύπτει από τη φράση «Άει φερ'» που το εκάστοτε αφεντικό παγίως απευθύνει προς τον υφιστάμενο του. Το παιδί για όλες τις δουλειές.

ΤΕΙ Ζαμπονοκοπτικής: ΤΕΙ του κώλου, συνήθως κάπου στο διάολο.
μπαιτίτσουαλ, biteachual: Χαρακτηρίζει τον διπλό ρόλο δασκάλου-καθηγητή, ο οποίος παράλληλα με το επάγγελμά του κάνει ταυτόχρονα και μεταπτυχιακές σπουδές.Παράγεται από το Αγγλικά bi-teach και την κατάληξη -ual.

Liposan, ο: Lipo+Ζαν, σημαίνει τον χοντρό Γιάννη. Στη θέση του ονόματος μπαίνει οποιοδήποτε όνομα ανάλογα με την περίσταση.

λεσβιτρίνα, η: Γκέι φίλος μιας λεσβίας, που ποζάρει για σχέση της για λόγους αλληλοκάλυψης.

λαδώνω την μπάμια : Είμαι γκέι

αργάμιση: Περασμένη ώρα, όταν έχει πάει αργά. [Αγγλιστί: half past late.]

σάπινγκ: Η κατάσταση σαπίλας, σήψης, αποσύνθεσης. Προκύπτει απ' το σαπίζω και την κατάληξη ing του αγγλικού γερούνδιου. Στα αγγλικά θα γραφόταν sapping.Το σάπινγκ ενδείκνυται σε βαθείς καναπέδες και πολυθρόνες, με τη βοήθεια παιχνιδομηχανών και ελαφρών ναρκωτικών (μπάφοι).

Αμερικλανιά: Η ταινία που συνήθως κάνει μπαμ ότι είναι αμερικάνικη, είτε για το κλασσικό happy end της είτε γιατί είναι υπερπαραγωγή, είτε γιατί είναι πολύ προβλέψιμη. Πολύ πιθανόν να είναι και μια βλακεία.

πούστης με κινέζο:Στο στρατιωτικό συσσίτιο, το κοτόπουλο (πούστης) με ρύζι (κινέζος). Παρεμφερές με πούστης με γύφτο.

LA: Το διεθνές, large, εναλλακτικό τοπωνύμιο του Lεκανοπεδίου Αττικής. Προφέρεται φυσικά Ελέι.

οκέικ: Το ΟΚ στα cool-έζικα. ΟΚ + κέικ (cake) = οκέικ

Για πληρέστερες επεξηγήσεις στο http://www.slang.gr/


Τρίτη, 8 Ιουλίου 2008

ΕΣΜΙΝ ΓΚΡΙΝ-Ο ΔΗΜΟΣΙΟΣ ΘΑΝΑΤΟΣ ΜΙΑΣ ΑΓΝΩΣΤΗΣ



Μερικοί άνθρωποι μόνο με τον θάνατο τους καταφέρνουν να αφήσουν ένα στίγμα για το πέρασμα τους από αυτή την ζωή.
Ένας από αυτούς ήταν ή 49 χρονη Εσμίν Γκρίν από την Τζαμάίκα.
Ο θάνατος της προκάλεσε παγκόσμια αγανάκτηση μετά από το βίντεο που είδαν όλοι στην τηλεόραση με τον θάνατο της μέσα σε ένα νοσοκομείο
Η ιστορία αυτή μου κίνησε το ενδιαφέρον να διαβάσω λεπτομερέστερα τα γεγονότα και τις πιθανές εξηγήσεις που μπορεί να δοθούν.
Η Γκρίν πάμφτωχη με 6 παιδιά έφυγε πριν 10 χρόνια από την χώρα της και μετανάστευσε στο Μπρούκλιν όπου δούλευε σε ένα κέντρο ημερήσιας φροντίδας στέλνοντας λεφτά στο σπίτι της.
Πριν 2 χρόνια εμφάνισε μια νευρική κατάπτωση για την οποία και είχε τότε νοσηλευτεί. Πρόσφατα έχασε την δουλειά της και το διαμέρισμα που έμενε.
Η Γκρίν εμφάνισε, προφανώς μετά από όλα αυτά, συναισθηματικές διαταραχές που οδήγησαν τον παπά της ενορίας της να καλέσει τα επείγοντα με αποτέλεσμα να εισαχθεί χωρίς την θέληση της στην ψυχιατρική μονάδα του Kings County Hospital στο Μπρούκλιν για ψυχολογικές διαταραχές και ψύχωση.
Εκεί περιμένοντας στα επείγοντα 24 ώρες ( ! ) για να μπει σε κρεβάτι και να τύχει ιατρικής αντιμετώπισης πέθανε χωρίς μέχρι στιγμής να έχει διευκρινιστεί η αιτία θανάτου.




Εδώ το βίντεο των ειδήσεων του NBC που περιγράφει με λεπτομέρεια την πορεία προς τον θάνατο της Εσμίν Γκρίν. Επίσης τον τραυματισμό ενός διαβάτη και την βαρβαρότητα ενός αστυνομικού. Δεν είναι επιτρεπτή από το youtube η μεταφορά του στο μπλόγκ
http://www.youtube.com/watch?v=SH1RpudU9lc
.
Η πορεία της προς τον θάνατο έχει καταγραφεί από την κάμερα του χώρου αναμονής και περιληπτικά έχει ως εξής:
5:32 πέφτει από το κάθισμα της στο πάτωμα.
5:52 ένας φύλακας του νοσοκομείου την κοιτάει και φεύγει.
6:02 η Γκρίν κινείται ακόμα ξαπλωμένη στο πάτωμα.
6:10 Ένας φύλακας την κοιτάει καθιστός τσουλώντας μία καρέκλα με ρόδες και φεύγει.
6:33 Ένας γιατρός την κοιτάει και φεύγει.
6:35 Μια αδελφή την πλησιάζει ,την κλωτσάει ελαφρά στο πόδι αντιλαμβάνεται ότι κάτι δεν πάει καλά και ειδοποιείται η ομάδα καρδιοαναπνευστικής αναζωογόνησης που διαπιστώνει τον θάνατο.
Το γεγονός πήγε να καλυφθεί από το προσωπικό που είχε εμπλακεί στην ιστορία αλλά μετά την αποκάλυψη του βίντεο απολύθηκαν 6 άτομα από τους φύλακες ,τον γιατρό και το παραϊατρικό προσωπικό.
Μετά την δημοσιότητα που πήρε η ιστορία η NY’s Health and Hospital Corporation πλήρωσε τα έξοδα της κηδείας και επίσης με μια ιδιωτική χορηγία η οικογένεια της μπόρεσε να μεταβεί στην Νέα Υόρκη και να παρευρεθεί σ΄ αυτήν.
Το νοσοκομείο αυτό έχει κατηγορηθεί στο παρελθόν ότι έχει πιέσει ασθενείς να κοιμηθούν σε πλαστικές καρέκλες ή και στο πάτωμα μέσα σε ούρα και κόπρανα και αίματα περιμένοντας για κρεβάτι.
Το ωραίο είναι ότι το νοσοκομείο δήλωσε ότι θα προσπαθήσει τους επόμενους 4 μήνες να μειώσει τον μέσο χρόνο αναμονής στις 10 ώρες!
Η κακομοίρα η Γκρίν είχε τα 3 κακά της μοίρας της.
Ήταν μαύρη, ήταν φτωχή και ήταν και σχιζοφρενής.
Όμως το τραγικό για μένα δεν ήταν μόνο ο θάνατος μιας μαύρης γυναίκας που ακόμα δεν έχουν διευκρινιστεί τα αίτια που τον προκάλεσαν.
Είναι η αδιαφορία τόσο του προσωπικού όσο και όσων ήσαν στο ίδιο δωμάτιο με την Γκρίν.
Ίσως το προσωπικό του ψυχιατρικού τμήματος σε ένα τέτοιο Δημόσιο νοσοκομείο που προφανώς θα καλείται να καλύψει ανάγκες πολύ μεγαλύτερες από τις δυνατότητες του να έχει υποστεί επαγγελματική πώρωση βλέποντας καθημερινά άτομα με ψυχικές διαταραχές να περιμένουν ώρες ξαπλώνοντας στο πάτωμα, να ενεργούνται ή να ουρούν επάνω τους, να φωνάζουν ή αντίθετα να είναι πλήρως κατατονικοί .
Όταν συζητούν να βελτιώσουν τις ώρες αναμονής στις 10 είναι ευκολονόητο να αντιληφθεί κανείς ποια κατάσταση επικρατεί εκεί.
Ένα κακό επίσης περιβάλλον επιδρά σαφώς αρνητικά και στο προσωπικό που εργάζεται σε ένα τέτοιο χώρο.
Μεγαλύτερη λοιπόν εντύπωση μου προκαλεί ή πλήρης αδιαφορία των άλλων ασθενών ή και συνοδών που βρίσκονται στην αίθουσα αναμονής.
Σε όλες τις εικόνες πάντα υπάρχουν στο δωμάτιο 1-2 άτομα που δεν κάνουν την παραμικρή κίνηση προς αυτήν αλλά κάθονται ακίνητοι στις θέσεις τους αδιαφορώντας πλήρως για την γυναίκα που κείτεται μπρούμυτα στο πάτωμα.
Η μόνη ίσως δικαιολογία γι΄ αυτό είναι ότι βλέπουν μια συνηθισμένη γι΄ αυτούς εικόνα οπότε δεν τους προκαλεί εντύπωση.
Φαίνεται πάντως ότι η κοινωνική αποξένωση και η αδιαφορία στον ξένο πόνο είναι τεράστια πλέον στην κοινωνία των ΗΠΑ, αλλά φοβάμαι και στην δική μας και αυτό γίνεται εμφανές και από τις ειδήσεις του NBC που δείχνουν ότι κανείς δεν πλησιάζει το θύμα ενός τροχαίου που γίνεται μπροστά στα μάτια τους!
Το ίδιο με τον βάρβαρο αστυνομικό που πετάει από το καρότσι του ένα παράλυτο γιατί θέλει να του κάνει σωματικό έλεγχο όρθιο!
Ο θάνατος της Γκρίν ίσως να αποτελέσει μαζί τις άλλες συνεχώς αυξανόμενες φωνές ότι το άρρωστο σύστημα παροχής υγείας στις ΗΠΑ χρειάζεται ριζική θεραπεία.
Η ταινία του Michael Moore Sicko ανέδειξε με τον καλύτερο τρόπο τα τεράστια προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι Αμερικανοί που δεν έχουν την οικονομική δυνατότητα να πληρώσουν τις παροχές υγείας που έχουν ανάγκη.
Η φωτογραφία του δε από τα διαφημιστικά της ταινίας λες και προφητεύει την ιστορία της Εσμιν Γκρίν!

Το σύστημα υγείας των ΗΠΑ, μιας από τις πλουσιότερες χώρες του κόσμου, είναι στην 37 θέση στην παγκόσμια κατάταξη, όταν η Ελλάδα είναι στην 14 θέση και η Κύπρος στην 24η .
Τέλος παρά την καλλιεργούμενη φοβία για τις συνεχώς εξαπλούμενες κάμερες στις συγκεκριμένες περιπτώσεις η εφαρμογή τους κατέγραψε εικόνες που συνήθως οι διάφορες εξουσίες δεν είναι ευτυχείς να βγαίνουν στο φως της δημοσιότητας.


Δευτέρα, 7 Ιουλίου 2008

ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΦΙΛΟΥΣ ΤΗΣ ΚΑΛΗΣ ΜΟΥΣΙΚΗΣ!



Για τους σοβαρούς μουσικόφιλους υπάρχει ένα εκτενές συμπλήρωμα στο ποστ ΟΤΑΝ ΛΕΜΕ ΑΡΙΣΤΟΥΡΓΗΜΑ ΚΥΡΙΟΛΕΚΤΟΥΜΕ! ΕΙΝΑΙ ΑΡΙΣΤΟΥΡΓΗΜΑ!

Σάββατο, 5 Ιουλίου 2008

V-ΑΝΑΤΟΛΙΑ- ΤΡΙΑ ΜΕΡΗ ΜΕ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝ -ESKI GUMUS, ΔΙΟΚΑΙΣΑΡΕΙΑ ΚΑΙ ΚΟΡΥΚΟΣ



Η είσοδος για την μονή του Eski Gümüs που είναι σκαλισμένο σε αυτό το βράχο.
.

Στην διαδρομή από την Καππαδοκία μέχρι τα παράλια της Μεσογείου έγιναν δύο ενδιαφέρουσες στάσεις.
Η πρώτη στην μονή του Eski Gümüs.
Αυτό είναι ένα μοναστήρι του 10ου αιώνα που δεν χτίστηκε ποτέ γιατί απλά αντί να το κτίσουν το έσκαψαν μέσα στον βράχο!
Μπαίνεις από μια ανοιγμένη στο βράχο θολωτή είσοδο και βρίσκεσαι σε μια τετράγωνη αυλή που έχει απέναντι από την είσοδο μια σκαμμένη στο βράχο εκκλησία και στα πλάγια διάφορα δωμάτια, μια τραπεζαρία, κουζίνα, κελάρια και τάφους. Το μοναστήρι ξανα-ανακαλύφτηκε το 1963 και συντηρήθηκε από βρετανούς αρχαιολόγους.

Η μία πλευρά της τετράγωνης αυλής του μοναστηριού.
Το εσωτερικό της εκκλησίας.
.
Η εκκλησία διαθέτει μερικές πολύ ωραίες αγιογραφίες και μια Παναγία που έχει ένα χαμόγελο σαν της Τζοκόντα. Οι κολώνες που έχει η εκκλησία απλά δεν στηρίζουν τίποτα, αφού είναι σκαμμένη στον βράχο, αλλά έγιναν για να μοιάζει με τις άλλες εκκλησίες. Δυστυχώς δεν επιτρέπουν το φλας και το φως μέσα είναι πολύ λίγο για καλές φωτογραφίες.
Επάνω αγιογραφία με την Παναγία.
Κάτω σκηνή από τους μύθους του Αισώπου!



Από το εσωτερικό του μοναστηριού.
.
Η επόμενη στάση ήταν στην Διοκαισάρεια ή Όλβα . Ο γνωστός μας Σέλευκος Νικάτορ Ι το 300 πΧ έφτιαξε εδώ ένα ναό προς τιμήν του Όλβιου Δία (Όλβιος =ευτυχής).
Ο μύθος βέβαια έλεγε ότι τον έφτιαξε ο ήρωας του Τρωικού πολέμου Αίας και γι΄ αυτό και οι ιερείς που κυβερνούσαν τον τόπο ανήκαν στην δυναστεία των Τευκριδών και ο κάθε άνδρας της οικογένειας ονομαζόταν Αίας ή Τεύκρος και είχαν εγκαταστήσει στην ουσία μια μικρή θεοκρατία στην ευρύτερη περιοχή.
Διοκαισάρεια ονομάστηκε την εποχή του Βεσπασιανού (69-79 μΧ).
Στις κολόνες του ναού υπάρχουν τα παλαιότερα δείγματα κορινθιακού ρυθμού στην Μικρά Ασία.

Το ρωμαϊκό θέατρο των 2500 θεατών.
.
Στην αρχή βλέπουμε ένα αρκετά καλά διατηρημένο ρωμαϊκό θέατρο 2500 θέσεων, (165/4 πΧ) και πάνω από αυτό ο δρόμος συνεχίζει δυτικά και βρίσκουμε πρώτα στην αρχή ενός δρόμου με κιονοστοιχία, που οδηγεί στο ναό του Διός, μια αψίδα με 6 κολόνες,από τις οποίες υπάρχουν σήμερα 5,με βάσεις για αγάλματα .


Η αψίδα και οι βάσεις που είχαν αγάλματα.


Ο ναός του Διός ,στην κολόνα υπάρχει κιονόκρανο κοριθιακού ρυθμού.
Διακοσμητικά μοτίβα από το ναό.
.
Στην άλλη άκρη του δρόμου υπάρχει ο ναός της Τύχης που διατηρούνται οι 5 από τις 6 κολόνες της πρόσοψης του. Χαρίστηκε στην πόλη την εποχή του Βεσπασιανού και του Δομητιανού (69-76 μΧ) από κάποιον που τον έλεγαν ΄Οπιο και την γυναίκα του Κυρία (στις συστάσεις θα έλεγαν από εδώ η κυρία Κυρία!)
Βόρεια του ναού ένας άλλος δρόμος οδηγεί σε μια καλοδιατηρημένη πύλη με 3 εισόδους που σύμφωνα με μια επιγραφή που έχει φτιάχτηκε κατά την βασιλεία του αυτοκράτορα Αρκαδίου (395-408 μΧ)
Ηπύλη με τις 3 εισόδους.


Ο ναός της Τύχης με τα κορινθιακού ρυθμού κιονόκρανα.
Μια τοπική ντροπαλή ομορφιά!
.
Βόρεια επίσης υπάρχει και ένας 5όροφος πύργος (200 πΧ) ,υπόλειμμα της οχυρώσεως της πόλης από τον όποίο και πήρε και το σημερινό όνομα η περιοχή στα τούρκικα uzuncaburç δηλαδή υψηλός πύργος.
Ο πενταόροφος πύργος σήμα κατατεθέν της πόλης και καμάρι τους!
Κιονόκρανα στην είσοδο πάρκινγκ τοπικής ταβέρνας !
.
Φεύγοντας από την Διοκαισάρεια, που είναι στα 1100μ. στις νότιες πλαγιές του Ταύρου, παίρνουμε το δρόμο για να φθάσουμε στην θάλασσα.
Βρισκόμαστε πλέον στην λεγόμενη ακτή των Πειρατών, την περιοχή δηλαδή των παραλίων της Τουρκίας που βρίσκεται πάνω από την Κύπρο.
Εδώ βρίσκουμε ένα από τα πιο γραφικά κάστρα της Μεσογείου τον Κόρυκο.
Από την περιοχή δεν έμεινε και κανένας που να μην περάσει.
Σύμφωνα με τον Ηρόδοτο η πόλη ιδρύθηκε από τον πρίγκιπα της Κύπρου, Κόρυκο. Το μέρος κατοικήθηκε από τον 4ο αιώνα πΧ και το όνομα Κόρυκος αναφέρεται για πρώτη φορά το 197 πΧ από Ρωμαίους συγγραφείς όταν τις ακτές της Κιλικίας τις κατέλαβε ο βασιλιάς της Συρίας Αντίοχος ο ΙΙΙ από τους Αιγύπτιους . Το 67 πΧ τις κατέκτησε ο αυτοκράτωρ Πομπήιος και τις ξεκαθάρισε από τους πειρατές και ο Κόρυκος αναπτύχθηκε σε λιμάνι.
Την εποχή των Βυζαντινών που ήταν και η πιο ένδοξη εποχή της ,ενισχύθηκε η οχύρωση με τα δύο κάστρα στα πλαίσια της προστασίας των ακτών που το 1104 έκανε ο ναύαρχος Ευγένιος. Τον 13ο αιώνα ήταν μέρος του Αρμενικού Βασιλείου της Κιλικίας και τα κάστα ανακατασκευάστηκαν δυστυχώς με την χρήση των ερειπίων της αρχαίας πόλης.
Το 1482 η περιοχή έγινε μέρος της Οθωμανικής αυτοκρατορίας και βαθμιαία εγκαταλείφτηκε.

Η εξωτερική οχύρωση του Κόρυκου.
Το δεύτερο κάστρο της Παρθένου σε νησάκι 200 μέτρα από την στεριά.
Δίπλα από το κάστρο μια θαυμάσια αμμουδιά.


Το εσωτερικό του κάστρου. Κάτω φαίνονται τα ερείπια μιας από τις 3 εκκλησίες που υπήρχαν σ΄ αυτό.
Τα τελευταία χρόνια ο Κόρυκος έχει αρχίσει να αναπτύσσεται εξ αιτίας μιας πολύ ωραίας αμμουδιάς που είναι δίπλα από το κάστρο και ονομάζεται Kız Kalesi που σημαίνει το κάστρο της Παρθένας.
Ο μύθος λέει ότι ένας βασιλιάς όταν έμαθε από ένα μάντη ότι η μοναχοκόρη του θα πεθάνει από δάγκωμα φιδιού έφτιαξε το κάστρο στην θάλασσα 200 μέτρα από την ακτή και την έκλεισε μέσα.
Όμως ή προφητεία βγήκε αληθινή όταν από ένα καλάθι με σύκα πετάχτηκε ένα φίδι την δάγκωσε και πέθανε.


Το κάστρο της Παρθένας και τα υπολείμματα του δρόμου που οδηγούσε σ΄ αυτό.
.




Ένα πολύ ωραίο βίντεο,χωρίς λόγια από την ευρύτερη περιοχή της Διοκαισάρειας με ερείπια της πόλης, υπόσκαφων εκκλησιών και τάφων.