Πέμπτη, 30 Οκτωβρίου 2008

Α-ΕΝΑ ΤΑΞΙΔΙ ΣΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΜΙΚΡΑΣ ΑΣΙΑΣ




Χάρτης με τις διάφορες ονομασίες της αρχαιότητας των περιοχών της Μικράς Ασίας.
.
Το αεροπλάνο από την Κωνσταντινούπολη μας έφερε στο μοντέρνο αεροδρόμιο της Σμύρνης .Με έκπληξη είδα να ονομάζεται Αντνάν Μεντερές ! Ευτυχώς που ο Ελ. Βενιζέλος έγινε αεροδρόμιο χωρίς να χρειαστεί πρώτα να τον κρεμάσουν όπως τον μακαρίτη τον Μεντερές !
Τα παράλια της Τουρκίας στο Αιγαίο και την Μεσόγειο και οι πόλεις που υπάρχουν σ΄ αυτά είναι πλήρως ανεπτυγμένες και θυμίζουν τα αντίστοιχα τουριστικά θέρετρα της Ελλάδας.
Η Σμύρνη ,που τόσες τραυματικές αναμνήσεις ξυπνάει στους Έλληνες, είναι σήμερα μια σύγχρονη πόλη που σε τίποτα δεν θυμίζει τις εικόνες που έχουμε στο μυαλό μας από τις παλιές φωτογραφίες.
Ακόμα και η μαρτυρική παραλία στην οποία κατά το βιβλίο της Ιστορίας που αποσύρθηκε: Χιλιάδες Έλληνες συνωστίζονται στο λιμάνι προσπαθώντας να μπουν στα πλοία και να φύγουν για την Ελλάδα…” δεν υφίσταται πλέον γιατί έχει γίνει εκτεταμένη επιχωμάτωση και επέκταση της αρχικής παραλίας μέσα στην θάλασσα.

Εικόνες της σύγχρονης Σμύρνης 3ης σε μέγεθος πόλης της Τουρκίας με 3.740.000 κατοίκους.
Η πλατεία μπροστά από την Διεθνή Έκθεση της Σμύρνης, η οποία βρίσκεται εκεί που ήταν η ελληνική συνοικία πριν την καταστροφή.


Εικόνες της Σμύρνης κοντά στην παραλία.
Η σημερινή παραλία της Σμύρνης. Το 1922 η παραλία ήταν πίσω από τα κτήρια.
Το τζαμί στην κεντρική πλατεία της Σμύρνης στην περιοχή Κονάκ.(1799)
Στην ίδια πλατεία υπάρχει ο μαρμάρινος πύργος του Ρολογιού, έργο του Φραγκολεβαντίνου Raymond Charles Père το 1901.¨Ηταν δώρο του Κάιζερ Γουλιέλμου ΙΙ στον Αμπντούλ Χαμίτ ΙΙ για τα 25 χρόνια από την ανάληψη της εξουσίας στην Οθωμανική Αυτοκρατορία.

Η κεντρική αγορά με μερικά παλιά σπίτια.
Αλλά πριν να ξεκινήσω το οδοιπορικό στα παράλια της Μικράς Ασίας, για να γίνει κατανοητό γιατί έβαλα τον τίτλο ένα ταξίδι στην Ιστορία, θα σας δώσω μερικά χρήσιμα συνοπτικά στοιχεία για τους λαούς που πέρασαν και άφησαν τα ίχνη τους από αυτά τα μέρη.
Αρχικά η περιοχή κατοικήθηκε από το 1500-1000 πΧ από τους Χετταίους ή Χιττίτες μέχρι την Έφεσο και την Σμύρνη.
Γύρω στα 1100 πΧ Έλληνες από την Ήπειρο και την Θεσσαλία αποίκησαν τα νότια παράλια
Από τον 9-6ο αιώνα Ίωνες –Αιολείς- Δωριείς έφτασαν στα παράλια ως έμποροι, αποικιστές, τυχοδιώκτες και στρατιώτες, έκτισαν τις πόλεις τους, αναμείχθηκαν με τους γηγενείς πληθυσμούς υιοθέτησαν τμήμα της θρησκείας τους και σύντομα εγκαθίδρυσαν έναν αξιόλογο πολιτισμό που προπορεύθηκε σε πολλές περιπτώσεις εκείνου της ηπειρωτικής Ελλάδας
Τον 6ο αιώνα οι Πέρσες κατέλαβαν την περιοχή αφού νίκησαν τον βασιλιά της Λυδίας Κροίσο.
Η εκστρατεία του Μεγάλου Αλέξανδρου και η κατάκτηση της Μικράς Ασίας μετά την ήττα των Περσών, ήταν καθοριστική για την περιοχή.
Ο Αλέξανδρος είχε οραματιστεί τη δημιουργία μια νέας αυτοκρατορίας, και όχι την προσάρτηση εδαφών στο βασίλειο της Μακεδονίας. Ο Αλέξανδρος υποστήριζε και στήριζε τον πλουραλισμό και την ισοτιμία μεταξύ των κοινωνιών, επιδείκνυε σεβασμό στην πολιτισμική ετερότητα, έτρεφε αντίθεση στην τότε πολεμική κουλτούρα σφαγών, λεηλασιών και εξανδραποδισμού των γυναικών.
Στις Ιωνικές πόλεις που κατέκτησε, κατήργησε τα ολιγαρχικά και τυραννικά πολιτεύματα που είχαν επιβάλει οι Πέρσες και εγκατέστησε δημοκρατίες, καταργώντας παράλληλα την βαριά φορολογία.
Η πορεία που ακολουθήσαμε είναι σχεδόν παρόμοια με αυτήν του Μεγάλου Αλεξάνδρου.



Στα ελληνικά σε λευκό φόντο οι αρχαιολογικοί χώροι που επισκεφτήκαμε.Με την μαύρη γραμμή σημειώνεται η πορεία του Μεγάλου Αλεξάνδρου.

.

Μετά τον θάνατο του Μ. Αλεξάνδρου το 323 πΧ ακολουθεί η Ελληνιστική περίοδος με τα πολυπολιτισμικά ελληνιστικά βασίλεια της Ανατολής, μέχρι το 146 π.Χ. και κατά άλλους το 30 π.Χ. οπότε συμβαίνει η κατάλυση και του τελευταίου ελληνιστικού βασιλείου, αυτού των Πτολεμαίων, από τους Ρωμαίους.
Η ελληνιστική κοινή, δηλαδή τα απλοποιημένα ελληνικά κυριαρχούν σε όλη την ανατολική Mεσόγειο και αναδεικνύονται στη διεθνή γλώσσα της εποχής αυτής.
Η γλώσσα αυτή αποτελεί μια περισσότερο απλοποιημένη εκδοχή της Αττικής γλώσσας, γεγονός που υπαγορεύεται από τις νέες ανάγκες χρήσης της από μεγάλες και ανομοιογενείς ομάδες πληθυσμού στο αχανές βασίλειο του Αλεξάνδρου. Η Ελληνιστική Κοινή γίνεται διεθνής γλώσσα και χρησιμοποιείται από τους Έλληνες και τους εξελληνισμένους ξένους της Μικράς Ασίας, της Αιγύπτου, της Συρίας, της Περσίας.. Δεν είναι μόνο η επίσημη γλώσσα της διοίκησης, αλλά και η γλώσσα της διανόησης, της λογοτεχνίας, κι ακόμη η γλώσσα των εμπορικών συναλλαγών, ο κοινός κώδικας των ποικίλλων κατοίκων του ελληνιστικού κόσμου, η lingua franca (κοινή διάλεκτος) της εποχής.
Ακολούθησαν οι πόλεμοι με τη δημοκρατική Ρώμη (190 - 63 π.Χ.), που τελείωσαν με την ήττα και το θάνατο του μεγάλου Μιδραδάτη ΣΤ΄, του "Ανατολίτη υπερασπιστή της ελληνικής ελευθερίας" και η κατάκτηση της περιοχής από τους Ρωμαίους.
Γενικά οι πρώτοι τρεις αιώνες της Ρωμαϊκής διακυβέρνησης ήταν περίοδος ειρήνης και ευημερίας για την ευρύτερη περιοχή της Μ. Ασίας αλλά αυτή την περίοδο ειρήνης ακολούθησαν τρεις αιώνες περίπου πολέμων της Ανατολικής Ρωμαϊκής Αυτοκρατορίας με την Περσία.
Η εκμηδένιση της περσικής φιλοδοξίας από τον αυτοκράτορα Ηράκλειο (610-641) απλώς μετέθεσε χρονικά τον κίνδυνο.
Ο Ηράκλειος αφού το Βυζάντιο απώλεσε το μεγαλύτερο μέρος των ασιατικών και δυτικών χωρών του, είναι ο Αυτοκράτορας που καθιέρωσε την ελληνική γλώσσα κατά την διάρκεια της βασιλείας του ως την επίσημη γλώσσα του ρωμαϊκού κράτους, αντικαθιστώντας στα επίσημα έγγραφα, επιγραφές και νομίσματα το “Imperator Caesar, Augustus” με το “Βασιλεύς”.
Έτσι έθεσε τέλος στη διγλωσσία που υπήρχε ανάμεσα στην κρατική διοίκηση και τον στρατό που χρησιμοποιούσαν τη λατινική και τις ευρείες λαϊκές μάζες της Ρωμαϊκής Ανατολής, που τη θεωρούσε ακατανόητη, και καθιέρωσε την ελληνική ως επίσημη.
Στους Πρώιμους Bυζαντινούς χρόνους, η ελληνική (στην Ανατολή) και η λατινική (στη Δύση) ήταν οι δύο γλώσσες της διοίκησης και του πολιτισμού.
Την ελληνική μιλούσαν κατά παράδοση στην Ελλάδα και την Κύπρο, στα παράλια της Μικράς Ασίας και στη νότια ακτή της Κριμαίας. Ανατολικότερα, ήταν πολύ διαδεδομένη στις πόλεις που είχαν ιδρυθεί στη διάρκεια της ελληνιστικής κυριαρχίας, όπως στην Αντιόχεια, την Απάμεια, τη Σελεύκεια και τη Λαοδίκεια. Αντίστοιχα, η λατινική ήταν η κυρίαρχη γλώσσα στην Ιταλία και στην κατά μεγάλο βαθμό εκρωμαϊσμένη βόρεια αφρικανική ακτή. Ωστόσο, στους Πρώιμους Bυζαντινούς χρόνους η αυτοκρατορία αποτελούσε επίσης ένα μωσαϊκό από χώρες και εθνότητες, όπου η πλειοψηφία των απλών ανθρώπων της υπαίθρου δε μιλούσε ούτε ελληνικά ούτε λατινικά.
Δεν πρέπει λοιπόν να θεωρεί κανείς βλέποντας το πλήθος των επιγραφών που υπάρχουν στα δημόσια κτήρια στις διάφορες πόλεις ότι σε όλα αυτά τα μέρη οι κάτοικοι ήσαν αμιγώς ελληνικοί πληθυσμοί .
Επίσης οι περισσότερες πόλεις που αναπτύχθηκαν κατά την ρωμαϊκή περίοδο είχαν ουσιαστικά μια ρωμαϊκή μεν πολεοδομική διάταξη που βασίζεται στο ιπποδάμειο σύστημα, και οι Ρωμαίοι είχαν μεν την διοίκηση χωρίς όμως αντίστοιχο εποικισμό των πόλεων αυτών από Ρωμαίους.
Όπως έχω ξαναγράψει η Ανατολική Ρωμαϊκή Αυτοκρατορία" ή "Ρωμανία" όπως ονομαζόταν στην εποχή του το Βυζάντιο (αυτή η ονομασία επικράτησε στην Δύση μετά τον 17ο αιώνα), ξεκινά ως εκχριστιανισμένο ρωμαϊκό κράτος της Ανατολής με λατινική παιδεία στην αρχή, μεταβάλλεται σε εξελληνισμένη αυτοκρατορία της χριστιανικής Ανατολής στην ακμή του, και καταλήγει να μεταβληθεί σε ορθόδοξη ελληνική πολιτεία στο τέλος της ζωής του.
Οι αραβικές επιδρομές από το 672 έως το 717 απωθήθηκαν από την Κωνσταντινούπολη και η περιοχή έμεινε "θέμα" υπό Βυζαντινή διακυβέρνηση.
Οι Άραβες και οι διάδοχοί τους, οι Τούρκοι, διεκδίκησαν επίμονα την Ανατολία και τελικά τα κατάφεραν.

Εξαιρετική απεικόνιση με τις αντίστοιχες χρονολογίες της κατάληψης της Μικράς Ασίας από τους διάφορους κατακτητές.

.ΚΑΝΤΕ ΚΛΙΚ ΕΠΑΝΩ ΣΤΙΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ ΓΙΑ ΝΑ ΜΕΓΑΛΩΣΟΥΝ

.

Σάββατο, 25 Οκτωβρίου 2008

ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΚΙΝΔΥΝΟΙ ΟΤΑΝ ΒΛΕΠΕΙ ΚΑΝΕΙΣ ΠΟΡΝΟ;



Ο πουριτανισμός του Εβραιοχριστιανικού, αλλά και μουσουλμανικού κόσμου έχει αποτρέψει τη σεξουαλική διαπαιδαγώγηση των νέων από τους κατάλληλους ανθρώπους οπότε πολλές φορές το πορνό αποτελεί το άμεσο, πρωταρχικό και εύκολα ανευρισκόμενο πλέον μέσο σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης.
Κι εδώ πλέον υφίσταται ένας μεγάλος και υπαρκτός κίνδυνος.
Να θεωρεί δηλαδή κανείς ότι όσα βλέπει σε μια πορνό ταινία αποτελούν και τη συνήθη πρακτική στις σεξουαλικές σχέσεις των ανθρώπων.
Οι διάφοροι τρόποι σεξουαλικής ικανοποίησης είναι γνωστοί και εφαρμόσιμοι από αρχαιοτάτων χρόνων οπότε τίποτα καινούργιο δεν έχει να προσφέρει μια ταινία πορνό.
Η πορνό βιομηχανία αποτελεί βασικό στήριγμα του δολαρίου !
.
Από καθαρά κινηματογραφικής πλευράς η διαφορά του κινηματογράφου του ερωτισμού με το πορνό είναι η επιλογή ανάμεσα στο μέσο πλάνο και το γκρο πλάνο.
Πιο συγκεκριμένα στο φίλμ πορνό, η γωνία λήψης επιλέγεται απλά και μόνο αναφορικά με το σκοπό να εξασφαλιστεί στο θεατή η πληρέστερη θέαση.
Η αναγκαιότητα αυτή οδηγεί τους ηθοποιούς να συνευρίσκονται πολλές φορές σε τελείως απίθανες στάσεις, σχεδόν ακροβατικές!
Επειδή λοιπόν η αξία της πορνό ταινίας για τον θεατή της είναι η εικόνα σε γκρό πλάνο της διείσδυσης , η κολπική ή πρωκτική συνουσία έχει την πρωτοκαθεδρία. Όμως με την συνεχή και μονότονη επανάληψη της σε γκρο πλάνο καταντά βαρετή εκτός από τα προβλήματα που παρουσιάζει με τις περιορισμένες γωνίες λήψεως που είναι εφικτές.
Για τον λόγο αυτό οι κινηματογραφιστές αυτού του είδους έχουν αναπτύξει σε σημαντικό βαθμό το στοματικό σεξ που μπορούν να έχουν σαφώς πιο αβανταδόρικες εικόνες έχοντας στο πλάνο και την εικόνα του προσώπου της γυναίκας με έκφραση ικανοποίησης για αυτό το είδος του σεξ.
Υπάρχει βέβαια και ένας άλλος λόγος που η κυρίαρχη αμερικανική κινηματογραφία του πορνό εμφανίζει σε σημαντικό βαθμό το στοματικό σεξ.
Στην Αμερική είναι ευρέως διαδεδομένη η περιτομή στους άνδρες.(Πάνω από το 56% του πληθυσμού) Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα η βάλανος του πέους να έχει υποστεί μια σχετική επιδερμοποίηση καθώς δεν καλύπτεται από την ακροποσθία, με αποτέλεσμα την μειωμένη κατά πολλούς αισθητικότητα της. Οι μυζητικές κινήσεις των χειλέων όπως και η άμεση επαφή της γλώσσας με μια τέτοια βάλανο προσφέρουν σα αυτά τα άτομα επαρκή ικανοποίηση.
Όπως γράφει με χιούμορ η Μάγκυ Πάλεϋ :Αν κάποιος μάθαινε για το ανθρώπινο ζευγάρωμα παρακολουθώντας αυτές τις βιντεοταινίες, θα κατέληγε στο συμπέρασμα ότι τα πέη έχουν είτε πολύ ωραία γεύση είτε θεραπευτικές ιδιότητες που απορροφώνται στον οργανισμό μέσω της γλώσσας. Με το που ξεπροβάλλει από τα παντελόνια όπου βρίσκεται καλά προστατευμένο, κάποιος ή κάποια ορμάει καταπάνω του και το παίρνει στο στόμα. Εν συνεχεία ,ζορίζοντας εμφανώς σβέρκο, στόμα και λαιμό, ο εν λόγω υπερτυχερός ή υπερτυχερή ανεβοκατεβάζει το κεφάλι πάνω κάτω στον κορμό του πέους ώσπου το τελευταίο να αποσυρθεί και να εισχωρήσει σε κάποια άλλη οπή.(σε 113)
Βέβαια στις πορνοσταρ είναι άχρηστη η συμβουλή του Λούυς ότι: Σε ένα κύριο, που δεν του έχετε πάρει ποτέ πίπα ,μην κάνετε επισταμένως γλείψιμο κατά μήκος του πέους και πίσω από τους όρχεις. Θα αποκτήσει κακή γνώμη για το παρελθόν σας !! (Πλατής σελ 546)
Φαίνεται πάντως ότι η πεολειχία έτσι και αλλιώς είναι στις πρωταρχικές ανδρικές προτιμήσεις ,γεγονός που το επιβεβαιώνουν και οι Ελληνίδες, σε έρευνα που έγινε από το Ελληνικό Σεξολογικό Ινστιτούτο(Σ.Νέτα) . Πιστεύουν ότι η πεολειχία είναι στους άνδρες πιο δημοφιλής ακόμη και από την κολπική επαφή, ενώ από τις ίδιες μόνο το 8% το τοποθετεί στις προτιμήσεις τους στο σεξ, σε αντίθεση με την αιδοιολειχία που αρέσει στο 28% των γυναικών. Στην ίδια μελέτη 3 στις 5 θεωρούν ότι η πρωκτική επαφή αποτελεί βασική προτίμηση του άνδρα στο σεξ ενώ μόνο το 3% από αυτές το αναφέρουν στις προτιμήσεις τους.
Επειδή όμως το πορνό απευθύνεται κυρίως σε ανδρικό κοινό είναι ευεξήγητο γιατί οι ταινίες αυτές περιλαμβάνουν σε τέτοια έκταση αντίστοιχες σκηνές.
Άλλωστε όπως σωστά αναφέρει και ο Σ.Μανουσέλης οι άνδρες προτιμούν να βλέπουν το αντικείμενο του ερωτικού τους πόθου και οι γυναίκες να το φαντασιώνονται.Το πορνό όπως αναφέρθηκε δεν αφήνει περιθώρια στην φαντασία.
Όλα πρέπει να είναι εμφανή και χωρίς να υπάρχει η υπόνοια ότι θέλουν να κοροϊδέψουν τον θεατή.
Για τον λόγο αυτό η επιτυχής συνουσία πρέπει να ολοκληρώνεται με μία εμφανή εκσπερμάτιση. Αφού λοιπόν η εκσπερμάτιση στον κόλπο και τον πρωκτό δεν είναι εμφανής το πορνό έχει καθιερώσει την εκσπερμάτιση στο στόμα της πλήρως ικανοποιημένης και αναμένουσας εναγωνίως να καταπιεί το σπέρμα θηλυκιάς το οποίο ανάλογα με το τι έχει φάει ο αρσενικός έχει και την αντίστοιχη γεύση !
Αν διατρέφεται με κρέας ή ψάρι έχει μάλλον πικρή γεύση και πιθανόν γεύση ψαρίλας, ενώ αντίθετα η γεύση είναι γλυκιά και ευχάριστη αν τρώει φρούτα και πίνει αλκοόλ.
Για όσες τις απασχολεί το πάχος, από θερμίδες ευτυχώς έχει μόνο 15!
Ας δούμε λοιπόν τώρα γιατί μπήκε αυτός ο τίτλος στο ποστ.
Η απάντηση είναι σαφής.
Βεβαίως όχι, για αυτούς που είναι ενημερωμένοι σχετικά με την σεξουαλική ζωή και τις σεξουαλικές πρακτικές του ανθρώπου.
Ίσως αρκετές φορές να κινδυνεύει η αισθητική τους, αλλά αυτό είναι ένα θέμα που όπως και η ηθική δεν είναι κάτι που απασχολεί αυτό το ποστ.
Όμως σε άτομα που βασίζουν την σεξουαλική τους ενημέρωση αποκλειστικά στο πορνό οι κίνδυνοι είναι αρκετοί και όχι άμεσα αντιληπτοί.
Αρχικά ας δούμε τις ψυχολογικές επιπτώσεις
Όπως αναφέρθηκε στο προηγούμενο ποστ η γυναίκα στο πορνό είναι ένα αντικείμενο με 3 τρύπες που διατίθενται για την σεξουαλική ικανοποίηση του άνδρα.
Αυτό καταλήγει ,ιδίως σε άνδρες χαμηλής παιδείας, να αποκτούν μια διαστρεβλωμένη αντίληψη για το άλλο φύλο, να θεωρούν ότι όλες οι γυναίκες είναι σαν τις πορνοστάρ, με αποτέλεσμα να δημιουργούν αποτυχημένες συναισθηματικές σχέσεις σε όλη τους την ζωή.
Η εικόνα της γυναίκας στο πορνό σαν κατώτερο όν είναι σε ένα βαθμό αποτέλεσμα και από την αντιμετώπιση των γυναικών από την χριστιανική διδασκαλία.
Όπως τονίζει ο Ντέσνερ ,οι μεγαλύτεροι διδάσκαλοι της Εκκλησίας όπως-ο Αμβρόσιος, ο Αυγουστίνος, ο Ιωάννης Χρυσόστομος-διέδιδαν ότι η γυναίκα δεν πλάστηκε κατ΄ εικόνα και ομοίωση του θεού, ότι είναι κατώτερο όν ,προορισμένο να υπηρετεί τον άνδρα, με διάφορες εκφράσεις υπαινίσσονταν μια σχέση παρόμοια με εκείνη μεταξύ κυρίου και δούλου.Ακόμα και ο Λούθηρος, θεωρούσε τον άνδρα «ανώτερο και καλύτερο» και την γυναίκα «σχεδόν παιδί», «τρελό ζώο».«Η μεγαλύτερη τιμή γι΄ αυτήν είναι ότι όλους ανεξαιρέτως μας γεννούν γυναίκες» και άλλα τέτοια κολακευτικά λόγια.(σελ 27)
Ένα άλλο πρόβλημα είναι η αίσθηση ανεπάρκειας και κατωτερότητας που δημιουργείται σε πολλούς άνδρες βλέποντας τα τεραστίου μεγέθους πέη που διαθέτουν οι ηθοποιοί των πορνό συγκρινόμενα με το δικό τους.
Δεν γνωρίζουν ότι στην ικανοποίηση της γυναίκας δεν έχει τόση σημασία το μήκος, αλλά αντίθετα το πάχος τους ανδρικού μορίου, γιατί αισθητικότητα στην γυναίκα έχει το κάτω τριτημόριο του κόλπου και η κλειτορίδα. ΄Εκτός των άλλων δε ο κόλπος της άτοκης γυναίκας είναι μόνο 7,5 εκ οπότε και άνδρες με πολύ μικρό πέος δεν έχουν κανένα πρόβλημα να ικανοποιήσουν πλήρως μια γυναίκα.
Παρά δε το γεγονός ότι το 85% των γυναικών είναι ευχαριστημένες με το μέγεθος του πέους του συντρόφου τους μόνο το 55% των ανδρών είναι ευχαριστημένο και είναι αρκετοί αυτοί οι ανόητοι που θέλουν να το μεγαλώσουν με αποτέλεσμα να έχει αναπτυχθεί ολόκληρη βιομηχανία για να τους τον μεγαλώσει!
Εγκυκλοπαιδικά απλά αναφέρω ότι ένα σύνηθες πέος σε 15 χώρες του κόσμου που μετρήθηκε έχει το μεγαλύτερο μήκος εν στήσει στους Γάλλους,16 εκ., και μικρότερο στην Νότιο Κορέα που είναι μόνο 9,6 εκ.
Δυστυχώς οι Έλληνες, παρά τους τόσους Ελληναράδες που διαθέτουμε, βρισκόμαστε στην 13η θέση με 12,18 εκ μήκος.
Βέβαια αυτό βολεύει όσες Ελληνίδες προσπαθούν μιμηθούν την πρωταγωνίστρια του Βαθύ Λαρύγγι γιατί δεν θα συναντήσουν ιδιαίτερο πρόβλημα μιας και το βάθος της στοματικής κοιλότητας είναι τουλάχιστον 9 εκ.
Το μεγαλύτερο όμως πρόβλημα που μπορεί να προκύψει από μια χωρίς προφυλάξεις σεξουαλική επαφή είναι τα σεξουαλικώς μεταδιδόμενα νοσήματα.
Παρά την αρχική φοβία που επικράτησε με την εμφάνιση του AIDS στον κόσμο, στα πορνό η χρήση του προφυλακτικού είναι πολύ σπάνια.
Το χειρότερο δε είναι ότι χωρίς καμία διακοπή και ανάλογη καθαριότητα εναλλάσσονται πρωκτική με στοματική ή κολπική συνουσία.
Για το AIDS έχουν γραφτεί πολλά και το μόνο που αναφέρω είναι ότι μεταδίδεται με το αίμα, το σπέρμα, το γάλα και τα κολπικά υγρά.

.........................................................1-AIDS
Ένας άλλος ιός που μεταδίδεται σεξουαλικά, είναι ο ιός του έρπητα.
Ο τύπος Ι είναι ο γνωστός έρπης που εμφανίζεται στα χείλη και το στόμα.
Ο τύπος ΙΙ είναι αυτός που εμφανίζεται στα γεννητικά όργανα.
Μεταδίδονται με επαφή του δέρματος της περιοχής και των βλεννογόνων.
Και οι δύο μπορούν να βρεθούν και στα δύο.
...................................................... 2-Έρπης χειλέων

.............................................3-4Έρπης γεννητικών οργάνων
.
Ένας άλλος ευρύτατα διαδεδομένος ιός είναι ο ιός HPV. Αυτός έχει πάνω από 100 στελέχη και μεταδίδεται και αυτός με την σεξουαλική επαφή.
Η πιο γνωστή, καλοήθης και εμφανής εκδήλωση του, είναι τα γνωστά οξυτενή κονδυλώματα. Αυτά μπορούν να εμφανιστούν εκτός από τα γεννητικά όργανα και στον πρωκτό ή και την στοματική κοιλότητα.
Ορισμένα από τα άλλα στελέχη του, σε ΣΠΑΝΙΕΣ περιπτώσεις ,ευθύνονται για τον καρκίνο του τραχήλου της μήτρας. Θα μπορούσε λοιπόν να πει κανείς κυριολεκτώντας ότι ο καρκίνος του τραχήλου της μήτρας είναι ένα σεξουαλικώς μεταδιδόμενο νόσημα.Ο καρκίνος αυτός είναι πρώτος καρκίνος που διαπιστωμένα πλέον οφείλεται στον ιό HPV και αυτός που πρώτος έκανε αυτή την διαπίστωση πήρε το φετινό βραβείο Νόμπελ. Ευτυχώς τις περισσότερες φορές υπάρχει αυτοϊαση και δεν γίνεται καν αντιληπτή η μόλυνση από τον ιό.
Ήδη με τον έγκαιρο εμβολιασμό των κοριτσιών υπάρχει πλήρης προφύλαξη από τα στελέχη που προκαλούν τα οξυτενή κονδυλώματα και πάνω από 70% προφύλαξη από τα επικίνδυνα στελέχη που μπορούν να προκαλέσουν καρκίνο.

5-6Κονδυλώματα πέους και περιπρωκτικής περιοχής
.......................... 7-Κονδυλώματα στοματικής κοιλότητας
.
Η βλεννόρροια και η σύφιλης είναι στους περισσότερους γνωστό ότι μεταδίδονται σεξουαλικώς.
Αυτό όμως που δεν είναι ευρύτερα γνωστό είναι ότι σεξουαλικώς μπορεί να μεταδοθεί και η ηπατίτις Α από τα κόπρανα και το στόμα, ενώ η ηπατίτιδα Β με το αίμα το σάλιο, τα κόπρανα και τα ούρα.
...................................................8-9-Βλεννόρροια

.....................................................10-11-Σύφιλη
.
Ας μην ξεχνάει κανείς ότι ο πρωκτός άλλα και το στόμα μας βρίθουν μικροβίων.
Αντίθετα ο κόλπος των γυναικών διαθέτει το κολποβακτηρίδιο που φροντίζει να τον διατηρεί καθαρό και υγιή. Όμως τριχομονάδες, χλαμύδια ,κόκκοι ή μύκητες μπορούν να δημιουργήσουν μια κολπίτιδα μετά από μια απρόσεκτη επαφή.
Αντίστοιχα στον άνδρα μπορεί να υπάρχει μια σαπροφυτική ουρηθρίτιδα ή και προστατίτιδα. Δεν αναφέρω μερικά άλλα σπανιότερα ή μικρότερης σημασίας σεξουαλικώς μεταδιδόμενα νοσήματα και όποιος θέλει μπορεί να πληροφορηθεί γι΄ αυτά πλήρως,
εδώ.
..........................................121-Μύκητες
.................................................13-Ψώρα
.
Όλα αυτά δεν γράφονται για να προκαλέσουν φοβίες και αποχή από το σεξ ούτε να οδηγήσουν τους έφηβους ενάντια στην φύση, στις προτεσταντικές ανοησίες με τα δακτυλίδια αγνότητας ή ακόμα χειρότερα στο να γίνουν κτηματομεσίτες στο Βατοπέδιο !
Βέβαια μπορεί να είναι πιο ευχάριστο να τρέχεις με μοτοσικλέτα χωρίς κράνος και ο αέρας να σου χαϊδεύει το κεφάλι, αλλά όταν ξέρεις ότι αν δεν σκοτωθείς το λιγότερο που μπορείς να πάθεις είναι το βρεθείς στο ΚΑΤ και σε ράντζο, τότε φοράς κράνος και δεν σταματάς να καβαλάς την μηχανή σου.
Γι΄ αυτό λοιπόν είναι τελείως διαφορετικό το να απολαμβάνει κανείς την σεξουαλική του ζωή με όποιο τρόπο του αρέσει λαμβάνοντας τις προφυλάξεις που χρειάζονται, ενημερωμένος για το τι πρέπει να αποφεύγει, από το να θεωρεί ότι η πλασματική εικόνα που βλέπει σε ένα πορνό είναι και σωστός οδηγός σεξουαλικής συμπεριφοράς.



Σχετικά με την αποπεριθωριοποίηση του πορνό και την ιδεολογία που αυτό καλλιεργεί στους θεατές του έχω γράψει εδώ.

.

Μάγκι Πάλεϋ Το βιβλίο του πέους Β΄Έκδοση Αλεξάνδρεια 2005
Νίκος Πλατής Ουαλικό Λεξικό του Σεξ Κέδρος 2007
Πιέρ Λούυς Εγχειρίδιον Κοσμιότητος Ερατώ 1997
Καρλχαϊντς Ντέσνερ Σεξουαλικότητα και Χριστιανισμός Μαύρη Λίστα 1999
Νέτα Σοφία Η σεξουαλική μοναξιά της Ελληνίδας ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ 1-12-97

.
UPDATE 5-12-08
Ενδιαφέρουσες πληροφορίες υπάρχουν εδώ:
http://www.medscape.com/viewarticle/580034?src=top10

UPDATE 14-5-2014
Ένα ενδιαφέρον σχετικό άρθρο με τίτλο Τι σεξ «διδάσκει» το πορνό; υπάρχει εδώ.

Τρίτη, 21 Οκτωβρίου 2008

Η ΑΠΟΠΕΡΙΘΩΡΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥ ΠΟΡΝΟ ΚΑΙ Η ΙΔΕΟΛΟΓΙΑ ΠΟΥ ΚΑΛΛΙΕΡΓΕΙ ΣΤΟΥΣ ΘΕΑΤΕΣ ΤΟΥ




Τον καιρό που ήμουνα παιδί είχε γίνει πάταγος όταν η Μπριζίτ Μπαρντό εμφανίστηκε γυμνόστηθη στο Και όταν ο θεός έπλασε την γυναίκα.
Βέβαια σύντομα η πιτσιρικάδα της εποχής απόλαυσε γυμνό στήθος σε 2-3 τελείως αθώες, ταινίες με την Λιάνα το κορίτσι της ζούγκλας ,που ήταν κάτι σαν θηλυκός Ταρζάν.
Η βόμβα όμως στην 10 ετία του 60 ήταν η Σιωπή του Μπέργκμαν που η καταθλιπτική της σεξουαλική σκηνή παρά το ότι μόνο ψυχανώμαλους θα μπορούσε να διεγείρει, οδήγησε, σε πύρινα άρθρα εναντίον της τις εφημερίδες με προεξέχοντα τον Ψαθά, και σε ουρές στους κινηματογράφους, κοινό που είχε σχέση με την τέχνη του σκηνοθέτη όση ο φάντης με το ρετσινόλαδο!
Η θητεία μου στο Ναυτικό μου έδωσε την ευκαιρία να παρακολουθήσω με όλο το πλήρωμα του σκάφους που είχε «εξόδου» και δύο από τα πρώτα σοφτ-πορνό.
Στην La Spezia της Ιταλίας το Μπόρα- Μπόρα, μεγάλη τότε εκεί επιτυχία και στην Κάρυστο το Μαθήτριες Νο τάδε.
Καταλαβαίνει κανείς βέβαια το τι γινόταν μέσα σε αυτούς τους κινηματογράφους από το ανδρικό νεανικό κοινό που τους γέμιζε.
Δυστυχώς όταν στην Αθήνα άρχισαν να παίζονται οι ταινίες του Γκουσγκούνη, που μετά την προβολή τα ενθουσιώντα πλήθη αλαλάζοντας τον περιέφεραν στα χέρια στην πλατεία Κυψέλης, εργαζόμουν τόσες πολλές ώρες την ημέρα που δεν περίσσευαν ώρες για χαβαλέ !
Βέβαια αντίστοιχη πλάκα γινόταν όταν παίχτηκε και η πρώτη Εμμανουέλλα στο επίσημο πια κινηματογραφικό κύκλωμα που μπορούσε να παρευρεθεί και το γυναικείο στοιχείο.
Με την γυναίκα μου ακόμα γελάμε με δύο μοναδικές ατάκες που ακούστηκαν στην κατάμεστη και με ορθίους , αν θυμάμαι καλά ΝΙΡΒΑΝΑ, που το είδαμε . Στην μια ο πρωταγωνιστής πηδώντας την Εμμανουέλλα αγκομαχάει λέγοντας α α α α οπότε ολοκληρώνοντας αφήνει ένα δυνατό ΑΑΑΑ!. Σύσσωμος τότε ο κινηματογράφος απαντά πάραυτα: ΑΞΙΟΣ!!
Μετά από λίγο και ενώ οι πρωταγωνιστές αντί να το ρίξουν στο πήδημα το έχουν ρίξει στην αμπελοφιλοσοφία ακούγεται μια ηχηρή φωνή να λέει στον φίλο του που είχε κάτσει στην άλλη άκρη της αίθουσας:πάμε να φύγουμε Κώστα ,δεν έχει άλλο πήδημα από δω και πέρα!Η ταινία σημείωσε ρεκόρ εισιτηρίων μέσα σε ελάχιστο χρόνο μέχρι να απαγορευτεί τότε. Έκοψε 340.000 εισιτήρια μέχρι να επέμβει ο εισαγγελέας. Ποιος μας δίνει αυτή την πληροφορία; Ο πανταχού και για τα πάντα ασχολούμενος μακαρίτης Χριστόδουλος μητροπολίτης τότε Δημητριάδος!
Από τον ίδιο πληροφορούμαστε ότι στην Γαλλία : 14.000.000 παρακολούθησαν το 1974 αισχρές ταινίες ,που σε αριθμό παραγωγής είναι οι μισές όλης της γαλλικής κινηματογραφοβιομηχανίας.Σκληρό πορνό είδα για πρώτη φορά στο Παρίσι, την πρώτη φορά που είχα πάει με τον κουμπάρο μου και τις γυναίκες μας.
Ήταν στις διακοπές των Χριστουγέννων, η θερμοκρασία ήταν μείον, και οι γυναίκες δήλωσαν ότι το βράδυ με αυτόν τον ψόφο δεν το κουνάνε από το ξενοδοχείο.
Τα δύο παλικάρια βγήκαμε για μια μικρή βόλτα στην πόλη αλλά το κρύο ήταν τσουχτερό και έτσι όταν βρεθήκαμε μπροστά σε ένα κινηματογράφο που έπαιζε στις 4 αίθουσες του μόνο σκληρό πορνό η απόφαση για την παρακολούθηση του πρωτόγνωρου για τα μάτια μας τότε θεάματος ελήφθη πάραυτα.
Η επιλογή της αίθουσας ήταν εύκολη χάρις στην μεγάλη γαλλομάθεια μου.
Μπορεί να μην καταλάβαινα τους τίτλους των 3 από τις 4 ταινίες αλλά για την 4η ήμουνα απόλυτα σίγουρος ότι θα ήταν αριστούργημα! Λεγόταν :οι δύο παρτουζιάρες !
Βέβαια η φαντασία του σκηνοθέτη ήταν άκρως περιορισμένη και όταν για να γεμίσει τον χρόνο ο πρωταγωνιστής άρχισε να τυλίγει τις δύο παρτουζιάρες με sanitas foil η υπομονή μας εξαντλήθηκε και γυρίσαμε άδοξα στο ξενοδοχείο έχοντας αντέξει να δούμε μόνο την μισή ταινία.
Όταν το σκληρό πορνό έφτασε και στην Ελλάδα και άρχισε να παίζεται ημιπαράνομα σε συνοικιακούς κινηματογράφους, με μια ανδροπαρέα πήγαμε δύο φορές να δούμε το νέο είδος.
Την πρώτη στο ΟΛΥΜΠΙΑ στην Χρεμωνίδου στο Παγκράτι, που έπαιζε ένα ασπρόμαυρο και βωβό πορνό. Κατά την διάρκεια της προβολής ,προς τέρψιν των θεατών, έπαιζε συνεχώς τον ίδιο δίσκο του Barry White.Έκτοτε δεν αντέχω να ξανακούσω δίσκο του Barry White !
Η δεύτερη φορά ήταν στην περίφημη ΛΙΝΑ στην Δημητσάνας (πάνω από το ΕΛΠΙΣ ,σήμερα σούπερ μάρκετ).
Λέω περίφημη γιατί υπήρχε η φημολογία ότι από την επαρχία έρχονταν φανατικοί κινηματογραφόφιλοι με πούλμαν, για να πάνε στο ΛΙΝΑ.!
Θυμάμαι ακόμα το κατάπληκτο βλέμμα της ταμίας όταν την ρώτησα αν έχει αρχίσει το έργο! Ήταν σαν να αντίκριζε UFO!(Μάλλον είχε δίκιο)
Μετά από αυτές τις εμπειρίες το κινηματογραφικό ενδιαφέρον μου για το είδος εξαντλήθηκε.


Σήμερα οι πορνό ταινίες είναι μια ισχυρή βιομηχανία και είναι πλέον διαθέσιμες και προσιτές στον καθένα είτε από τα βιντεοκλάμπ είτε από την τηλεόραση.
Εκτός από τις εισαγόμενες και οι Έλληνες σκηνοθέτες διαπρέπουν στο είδος χρησιμοποιώντας μάλιστα και ευρηματικούς τίτλους για το προϊόν τους όπως Πουτανικός, Εκσπερμινέιτορ, Πλατεία Ξεκωλιάτσου ,Η Σταχτομπούτα,Κωλέκτορ.Έτσι βλέπει κανείς πόσο έξω έχει πέσει ο Δημήτρης Παναγιωτάτος όταν πριν 20 χρόνια στο βιβλίο του προέβλεπε ότι :
Σε τελευταία ανάλυση οι ταινίες πορνό, σα συγκεκριμένο κινηματογραφικό είδος, θα περάσουν δύσκολες στιγμές.Είχε δε την ελπίδα ότι:
Ερωτισμός (αίσθημα χωρίς σεξ) και πορνογραφία (σεξ χωρίς αίσθημα),σαν στοιχεία αναπόσπαστα δεμένα, θα μπορούν έτσι να αποτελούν και στον κινηματογράφο αυτό που συνθέτουν στη ζωή:την εικόνα του έρωτα.(σελ 93,94)
Θεωρεί ,και είναι σωστό, πως ο ερωτισμός μπορεί να υπάρχει σ΄ ένα βλέμμα, ένα χαΐδεμα του χεριού, μια διφορούμενη κίνηση, ενώ το πορνό είναι αξιωματικά μια αντιερωτική μηχανή: ένα δάκτυλο στην κλειτορίδα ,ένα δεύτερο στον κόλπο κτλ.(σελ 21)
Διαβάζοντας κανείς το βιβλίο αυτό διαπιστώνει ότι μέσα σε μόλις 20 χρόνια ξεπερνιούνται αντιλήψεις ισχυρές τότε ,όπως η φροϋδο μαρξιστική άποψη του Michel Foucault ,πως το καπιταλιστικό σύστημα είχε ανάγκη να καταστείλει την σεξουαλικότητα για να την στρέψει σε δραστηριότητες περισσότερο αποδοτικές (σελ 26)
Θα έλεγε κανείς πως το καπιταλιστικό σύστημα χρησιμοποιώντας το πορνό σαν μέσο αυξήσεως του κεφαλαίου κάνει ακριβώς το αντίθετο. Προσπαθεί να αυξήσει την σεξουαλικότητα για να πουλήσει περισσότερο το προϊόν και να κερδίσει.
Βασικά το πορνό είναι μια ταινία αμοραλιστική που απεικονίζει τους διάφορους τρόπους σεξουαλικής ικανοποίησης του ανθρώπου χωρίς να προβάλει κάποια ιδεολογία πέρα και πάνω από κάθε διαφορετική αντίληψη για το τι είναι ηθικό ή όχι.
Αντίθετα κατά τον Ζώρζ Μπατάιγ(L’ Erotisme σελ119) «η ουσία του ερωτισμού δίνεται στην αδιάσπαστη σύνδεση της σεξουαλικής ηδονής με το απαγορευμένο. Για τον άνθρωπο, ποτέ το απαγορευμένο δεν παρουσιάζεται χωρίς την εμφάνιση της ηδονής και πότε η ηδονή χωρίς την αίσθηση του απαγορευμένου»Ο Μπατάιγ φαίνεται ότι επιβεβαιώνεται γιατί όπως γράφει και ο Σ.Μανουσέλης :
ο πολύ υψηλός αριθμός ανικανοποίητων ή και σεξουαλικά ανενεργών ατόμων γεννά σήμερα την υποψία ότι η περιβόητη ερωτική ελευθερία που υποτίθεται ότι έχουν κατακτήσει οι κοινωνίες μας -και προβάλλεται ποικιλοτρόπως από τα ΜΜΕ- δεν έχει συμβάλει καθόλου στην αύξηση της σεξουαλικής επιθυμίας, αλλά μάλλον σκοτώνει το ερωτικό πάθος.Στο παραπάνω αποτέλεσμα φαίνεται ότι έχει συμβάλλει ουσιαστικά η νομιμοποίηση και η ευρεία διάδοση του πορνό.
Πάντως σε ένα μεγάλο βαθμό η βιομηχανία του πορνό απευθύνεται σε ένα αντρικό κοινό και για το λόγο αυτό η άποψη που εκφράζει ο Θόδωρος Σούμας είναι σωστή (σελ40)
Το Πορνό, σήμερα, αναπαράγει με τον τρόπο του τις κυρίαρχες αντιλήψεις και ιδεολογίες περί τής σεξουαλικότητας: το σεξ επιζεί σαν μηχανική δραστηριότητα. Εκθειάζονται οι σωματικές επιτεύξεις κατά την ερωτική πράξη και οι μοντέρνες τεχνικές μιας εκσυγχρονισμένης ( τεχνοκρατικής για το σώμα) σεξολογίας. η θέση της γυναίκας παραμένει θέση αντικειμένου βασιλεύει μια ανεκτική ηθική, η οποία όμως- σε ένα επίπεδο όπου πολλά επιτρέπονται- καταξιώνει την άρχουσα σεξουαλική ηθική( γεννητικότητα της σεξουαλικής επαφής, απώθηση της ομοφυλοφιλίας του κυρίαρχου φύλου, ενώ αντίθετα βρίθουν οι λεσβιακές σκηνές, μιας και ο άντρας- μαχαραραγιάς επιτρέπεται να απολαμβάνει τα όργια του κυριαρχούμενου φύλου. Τέλος η ανίχνευση- αναζήτηση του καινούργιου στην περιπέτεια του έρωτα και στη χρήση των ερωτογόνων ζωνών, περιορίζεται εξαιτίας μιας ρουτινιάρικης επανάληψης). Σε τελική ανάλυση έχουμε παντοκρατορία του φαλλοκεντρικού και ανδροκρατικού , κομφορμισμού.

Η απάντηση στο ερώτημα εάν υπάρχουν κίνδυνοι όταν βλέπει κανείς πορνό υπάρχει εδώ.

ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ
Σούμας Θόδωρος :Κινηματογράφος και σεξουαλικότητα/ερωτισμός Αιγόκερως 1983
Παναγιωτάτος Δημήτρης :Οι ταινίες πορνό. Ένας ακόμα μηχανισμός καταπίεσης Καστανιώτης 1978
Φύσσας Δημήτρης: Τα τελευταία τσοντάδικα του κέντρου Ε της Ελευθεροτυπίας
Αντωνίου Γιώργος :Αυστηρώς ακατάλληλον ΧΧΧ Βημαγκαζίνο 364, 3-10-07
Πατέρας Χαρίλαος :Κινηματογράφοι της Αθήνας (1896-2006) Εκδόσεις Συλλογές, Αθήνα.
Παρασκευαϊδης Χριστόδουλος :Το σεξ στην οθόνη Έκδοση Η Χρυσοπηγή.


Σάββατο, 18 Οκτωβρίου 2008

ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ ΛΥΠΗΘΕΙΤΕ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΑΧΡΗΣΤΟΙ



ΔΕΝ ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ ΝΑ ΣΚΕΠΤΕΣΑΙ ΠΟΛΥ, ΚΑΝΕ ΚΑΤΙ!

Σ΄ αυτό το κράτος φαίνεται ότι όσο ένας πολιτικός δεν κάνει τίποτα τόσο φαίνεται ανεβάζει την δημοτικότητα του.
Κλασσικό παράδειγμα ο επιτυχώς χαρακτηρισθείς από τον Πάγκαλο ως ο «κ. Τίποτα» Δημήτρης Αβραμόπουλος.
Μεγαλοπρεπής μέσα στο μπλέιζερ του κάνει κατά διαστήματα διάφορες δηλώσεις με σοβαροφανές και περισπούδαστο ύφος του τύπου «έχουμε μελετήσει το πρόβλημα και θα φροντίσουμε….» και τελικά φροντίζει να μην κάνει απολύτως τίποτα!
Απαξιώνει το ΕΣΥ καθημερινά διορίζοντας με την φαντασία του γιατρούς και νοσηλευτές τους οποίους δεν τους βλέπει τελικά κανείς.
Έχω σκοπό να γράψω ένα ποστ για την υγεία και τα προβλήματα της, αλλά σήμερα εκτάκτως με αυτό που θα ασχοληθώ είναι το τεράστιο πρόβλημα που αντιμετωπίζουν οι ασθενείς που έχουν ανάγκη για ακτινοθεραπεία.
Όπως είναι γνωστό η αντιμετώπιση του καρκίνου βασίζεται στην χειρουργική, την χημειοθεραπεία και την ακτινοθεραπεία.
Όσο λοιπόν νωρίτερα αντιμετωπιστεί ένας ασθενής με μια από αυτές τις θεραπευτικές μεθόδους ή και πολλές φορές με συνδυασμό δύο ή ακόμη και των τριών, τόσο καλύτερα θεραπευτικά αποτελέσματα αναμένονται.
Δυστυχώς όμως στην Ελλάδα υφίσταται μεγάλο πρόβλημα με την έλλειψη ακτινοθεραπευτικών μηχανημάτων.
Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα να υπάρχουν μεγάλες καθυστερήσεις στην έναρξη της ακτινοθεραπείας με αυτονόητη την δυσμενή επίδραση στην θεραπεία της νόσου .
Το θέμα έχει απασχολήσει εκτενώς τον τύπο και όσοι ενδιαφέρονται μπορούν να διαβάσουν μερικά σχετικά άρθρα που αναλύουν πλήρως το πρόβλημα για τα νοσοκομεία της Αθήνας ,εδώ, εδώ, εδώ, αλλά και για το Νοσοκομείο της Λάρισας.
Παρά όλα αυτά που έχουν γραφτεί τίποτα ουσιαστικό δεν έχει γίνει και οι καρκινοπαθείς ακουμπώντας στα καγκελάκια που γέμισε ο Αβραμόπουλος την Αθήνα, περιμένουν μερικούς μήνες να έρθει η σειρά τους για θεραπεία χαζεύοντας τα σιντριβάνια που στόλισε τις πλατείες ή όσοι έχουν την οικονομική δυνατότητα αναγκάζονται να καταφύγουν στον ιδιωτικό τομέα.
Με κατέλαβε όμως μεγάλη αγανάκτηση όταν διάβασα ότι Τέσσερα χρόνια περιμένουν το ειδικό μηχάνημα ακτινοθεραπείας για παιδιά με καρκίνο στο «Αγλαΐα Κυριακού»χωρίς να υπάρχει πρόβλημα χρημάτων για την αγορά του μηχανήματος. Το 75% των 7 εκατομμυρίων ευρώ, που στοιχίζει, καλύπτονται από την Ε.Ε., ενώ το υπόλοιπο 25%, το οποίο αντιστοιχεί στο υπουργείο Υγείας, έχουν προθυμοποιηθεί να καλύψουν τα μέλη του Συλλόγου Γονιών Παιδιών με Νεοπλασματική Ασθένεια «Φλόγα».
Υπάρχει όμως φαίνεται πρόβλημα αφ΄ενός ανικανότητας, αλλά και πλήρους αδιαφορίας του Υπουργού γιατί όπως τόνισε η πρόεδρος της «Φλόγας»,κ. Μαρίας Τριφωνίδη, «Κανείς δεν ενδιαφέρεται. Ενα μηχάνημα δεν κάνει εφέ... Θα μπει σ' ένα υπόγειο και δεν θα 'χουν να το δείχνουν. Το ότι θα σώσει ζωές παιδιών, δεν το σκέφτονται».
.
Το θέμα έχει απασχολήσει και άλλα μπλογκ και ήδη έχει ξεκινήσει συλλογή υπογραφών μπάς και ταρακουνηθεί ο Υπουργός φοβούμενος ότι κινδυνεύει να θιγεί η δημοτικότητα του και το αρχηγικό προφίλ που θέλει να επιδείξει.

Οι υπογραφές για όσους θέλουν να βοηθήσουν στο :
http://www.gopetition.com/online/22587.html

Έχουν γράψει σχετικά:
http://ligery.pblogs.gr/2008/10/stegnwse-to-salio-toy-polith.html

http://spirit.pblogs.gr/2008/10/lith-ypografh.html

http://afmarx.wordpress.com/2008/10/16/nosokomeio-paidwn/

http://angels.pblogs.gr/2008/10/342216.html

http://spiti.pblogs.gr/2008/10/paralogooooooo-eisai-edw-oriste-den-apanta-ara-logiko.html
.
.

UPDATE 15-11-08
Ένα σχετικό άρθρο που αναφέρεται στην ακτινοθεραπεία των παιδιών είναι και αυτό.
.

Τετάρτη, 15 Οκτωβρίου 2008

ΕΝΑΣ ΣΕΦΕΡΗΣ* ΣΤΑ ΒΗΜΑΤΑ ΤΟΥ ΓΙΩΡΓΟΥ ΣΕΦΕΡΗ ΣΤΗΝ ΚΑΠΠΑΔΟΚΙΑ



Όταν γύρισα από το τελευταίο ταξίδι δεν υπήρχε δυνατότητα άλλης αναβολής.
Έπρεπε οπωσδήποτε να συγυρίσω ένα γραφείο στο οποίο υπήρχαν πλέον από το καλοκαίρι στοίβες από βιβλία και χαρτιά που αν δεν έμπαιναν σε μια τάξη ήταν αδύνατον να δουλέψει κανείς σ΄αυτό.
Όπως έχω ξαναγράψει, δεν μου αρέσει να διαβάζω για ένα τόπο πριν να τον επισκεφθώ αλλά αμέσως μετά, όταν επιστρέψω σπίτι.
Εκεί λοιπόν που πίστευα ότι έχω τελειώσει με το ταξίδι στην Καππαδοκία, ξεκαθαρίζοντας τις στοίβες βρήκα ένα βιβλίο που το είχα φυλάξει να το διαβάσω μετά το ταξίδι και βεβαίως όπως καταλαβαίνει κανείς το είχα ξεχάσει παντελώς!
Το βιβλίο δεν ήταν άλλο από το οδοιπορικό του Γιώργου Σεφέρη στην Καππαδοκία! ( Γιώργος Σεφέρης, τρεις μέρες στα μοναστήρια της Καππαδοκίας. ΤΑ ΝΕΑ Χαμένες Πατρίδες- Κέντρο Μικρασιατικών Σπουδών)
Με έκπληξη λοιπόν είδα ότι είχα σταθεί σχεδόν στα ίδια σημεία που είχαν κινήσει το ενδιαφέρον του Σεφέρη και είχα φωτογραφίσει έγχρωμα πια τις ίδιες εικόνες!
Οπότε αντιπαρέθεσα τις φωτογραφίες που είχε πάρει ο Σεφέρης, χρησιμοποιώντας φλας με μαγνήσιο, με αυτές που τράβηξα εγώ, δυστυχώς χωρίς φλας γιατί δεν επιτρέπεται.
Συγχρόνως παραθέτω και τμήματα του κειμένου του Σεφέρη, που αναφέρονται στις εικόνες.
Η σειρά του κειμένου ακολουθεί την σειρά του βιβλίου του Σεφέρη αλλά εύκολα μπορεί κανείς να δει στο σχετικό ποστ που έχω γράψει για το Γκόρεμε μερικές ακόμα σχετικές φωτογραφίες που υπάρχουν εκεί.
1
2
3
4
5
6
7
8
Η εκκλησία του Αγίου Γεωργίου (του Φιδιού-Yilanli Kilise)
9
10
Το παρεκκλήσι του Αι –Ονουφρίου ,όπως τ΄ονόμασα…. έπειτα ο Άγιος Θεόδωρος με κόκκινο άλογο και ο άγιος Προκόπιος, με άσπρο, καρφώνοντας τον δράκο, τέλος, ο Άγιος Ονήσιμος. Από το άλλο μέρος θα αναφέρω μόνο τον άγιο «ΕΝΟΥΦΡΙΟ», που μολονότι τον είδα και αλλού, με διασκέδασε σαν ένα καλό μοναστηριακό αστείο. Ο γέροντας, ασπρομάλλης, με μακρύ μυτερό γένι, είναι ολόγυμνος, οι παλάμες του γυρισμένες προς τον θεατή, θαρρείς πως του λένε: μην με αγγίξεις. Μπροστά του, στη θέση του φίλου της συκιάς, ορθώνεται ένας ροπαλόμορφος κάκτος με μια μαύρη ούγια σαν πριόνι. Θάβρισκε , νομίζω, κανείς κάμποση τέτοια κρυφή διασκέδαση μελετώντας της τοιχογραφίες της Καππαδοκίας.(σελ 41)
Το παρεκκλήσι αυτό, που αναφέρει ο Σεφέρης, είναι η εκκλησία του Αγίου Γεωργίου ή του φιδιού και όχι του Αι-Ονούφριου. Ονομάζεται του φιδιού γιατί έχει τον Άγιο Γεώργιο, και όχι τον Άγιο Προκόπιο που γράφει, μαζί με τον Άγιο Θεόδωρο να σκοτώνουν το φίδι.(Φωτογραφία του Άγιου Ονούφριου η αρ. 14 εδώ)
.

Η εκκλησία των Στεφάνων
11
12
Η εκκλησία των Στεφάνων ονομάζεται έτσι από κάτι ανάγλυφα κυκλικά κοσμήματα στην κορυφή του θόλου.
….στην παλιά εκκλησία, στην αριστερή κολόνα καθώς μπαίνεις στο ιερό, γραμμένη αδέξια, η επιγραφή:«Ετελήσθι ο ναός ιουνίου ις τας δεκαπέντε. Κύριε βοίθι τον μαΐστορα.»
Έβαλε την ημερομηνία, αλλά ξέχασε να γράψει τον χρόνο ο μάστορας που έφτιαξε την εκκλησία
(σελ 53)
Συγκρίνοντας την παλιά με την καινούργια εκκλησία γράφει :στην Παλιά Εκκλησία ,η Καππαδοκία, ακούγοντας ακόμη τα μηνύματα της Παλαιστίνης και της Συρίας. Στην καινούργια εκκλησία, 10ος περίπου αιώνας, η ζύμωση με την τέχνη του Βυζαντίου, και αυτός ο υψηλός παλμός των όρθιων σωμάτων.
…Ακόμη δύο λόγια. Από τις λίγες επιγραφές που σημείωσα, παρατήρησε ίσως ο αναγνώστης ότι η ορθογραφία των καλόγερων της Καππαδοκίας είναι ανώμαλα, χωρίς εξαίρεση, φωνητική. Προσθέτω ότι το γλωσσικό τους αίσθημα είναι φανερά δημοτικό.
…. Απορεί κανείς που δε βρέθηκαν λογιότατοι σ΄ αυτά τα μέρη.
…. Δεν νομίζω ότι αλλά λαθεύομαι πολύ αν προσθέσω ότι οι επιγραφές αυτές, στο σύνολό τους, είναι ένα πολύ αξιοπρόσεκτο μνημείο της δημοτικής του μεσαίωνα
.(σελ 54)
13
14
15
Βορινό πλευρό (Είναι ίδιο με την αριστερή πλευρά που φαίνεται στις δύο προηγούμενες φωτογραφίες αρ.11,12)
…Κάτω από το οριζόντιο βραχίονα του σταυρού μέσα σε ανάγλυφα τυφλά τόξα, οκτώ άγιοι :ΦΙΛΟΚΤΗΜΟΝ,ΑΓΓΙΑC,ΑΡΑΚΛΙΟΣ(Ηράκλειος),ΔΗΚΙΟC (Εκδίκιος ή Ευδίκιος), ΑΕΤΙΟC, ΑΛΕΞΑΝΔΡΟC, ΑΚΑΚΙΟC, ΟΥΑΛΕΡΙΟC.
….Έπειτα η Βάφτιση. Προσοχή στο σώμα του Ιησού. Ο Jerphanion σημειώνει:« φιγούρα ολωσδιόλου ελληνιστική, όλη άνεση και φυσικότητα, όπου μπορεί να βρει κανείς αναμνήσεις από τους αρχαίους Απόλλωνες»
(σελ 65)
16
17
18
Αντίκρισμα του ιερού της «Καινούργιας εκκλησίας».
…Κοιτάζοντας αυτές τις τοιχογραφίες δεν παύει ν΄αναμετρά κανένας πόσοι συνεργάστηκαν για να τις καταστρέψουν: οι χριστιανοί, με τη μανία τους να χαράζουν τις υπογραφές τους πάνω στους Αγίους, οι μουσουλμάνοι, γιατί ήταν έργα αλλόθρησκα, τέλος, οι τρίτοι, οι χειρότεροι, που σήκωσαν ολόκληρα κομμάτια από « αγάπη της τέχνης» η από αγάπη του κέρδους.(σελ 61)
.
Σκοτεινή Εκκλησιά
19
20
…Τέλος, Ο ΔΕΙΠΝΟC Ο ΜΥΣΤΥΚΟC. Αριστερά ο Ιησούς, δεξιά στην άλλη άκρη, ο Πέτρος. Οι άλλοι έντεκα κάθονται στο βάθος. Ο Ιούδας είναι ο πέμπτος και απλώνει το χέρι στο πινάκιο. Πίσω από τα κεφάλια των αποστολών, αρχιτεκτονικές κι ένας αψηλός λύχνος ανάμεσα στα σπίτια. Το τραπέζι είναι στρωμένο με κεντητό τραπεζομάντιλο. Διακρίνει κανείς τα μαχαιροπήρουνα. (σελ 75)
…Μόνο ένα πράγμα θα προσθέσω, που με κυνηγά ακόμη τώρα: την Προδοσία στη Σκοτεινή εκκλησία. Ο Ιησούς είναι στη μέση τριγυρισμένος από κεφάλια , στο δεύτερο πλάνο, λόγχες στρατιωτών. Ο Ιούδας είναι πολύ νέος, φορεί άσπρα, και τα μάτια του καταντούν θαμπά μπροστά στα εξαιρετικά δυνατά μάτια των άλλων που τον καρφώνουν. Δεν μπορώ να διώξω από τη μνήμη μου τα φοβερά αυτά μάτια, ίσως γιατί, την ώρα που τα κοίταζα, συλλογίστηκα πως την προδοσία θα την ονόμαζα, αδιαφορία. (σελ 85)
.
Εκκλησία της Μηλιάς. Νότιο πλευρό. Η Σταύρωση.
21
22
23
24
…Η CΤΑΒΡΟCΗC. Ο Χριστός είναι καρφωμένος σε διπλό σταυρό που υψώνεται ως το μικρό θόλο όπου συνεχίζεται η εικόνα του τύμπανου, καθώς το δείχνει η μαύρη γραμμή του πλαισίου.
Η επιγραφή στο θόλο γράφει:
ΓΗ ΚΛΟΝΗΤΕ ΚΕ ΠΑCA ΚΤΗCHC ΤΡΕΜΗ ΜΡ ΔΕ ΘΡΗΝΗ ΚΕ ΜΑΘΗΤΗC ΔΑΚΡΥΟΝ ΟΡΟΝΤΕC ΕΠΗ CΤΑΥΡΟΥ ΤΗC ΔΟΞΗC ΤΟΝ ΚΝ
Πάνω από τα χέρια του Εσταυρωμένου, ο ήλιος, άσπρος, και η σελήνη, σκούρα, εκτοξεύουν ακτίνες.
..Από κάτω αριστερά, Ε ΜΥΡΟΦΟΡΕ η ΜΡ ΘΥ και ο Λογχοφόρος.

Στο τόξο δεξιά ο προφήτης Δανιήλ κρατά ένα χαρτί το οποίο γράφει:ΑΚΟΥΣΟΝ ΔΥΝΑΤΕ ΚΕ ΚΛΗΝΟΝ ΤΟ ΟΥ CΟΥ ΚΕ ΕΠΗΛΑΘΟΥ ΤΟΥ(=άκουσον θύγατερ,και ιδέ και κλίνον το ους σου και επιλάθου του λαού σου» Ψαλ.44.11)
Στην φωτογραφία μου φαίνεται καθαρά ο ΑΝΒΑΚΟΥΝ, πολύ νέος, με άσπρη χλαμύδα. Το χαρτί του γράφει:Ο ΘC ΕΝΓΗΖΟΝ ΕΓΩ ΕΙΜΙ ΛΕΓΗ ΚC ΚΕ ΟΥΧΙ ΘC ΠΟΡΟΔΕΝ(Θεός εγγίζων εγώ ειμί,λέγει Κύριος,και και ουχί Θεός πόρρωθεν» Ιερ.,23,23) (σελ 78)
… ανάμεσά τους, στο δίσκο, ο Άγιος Μάρκος.(σελ 81)
.
Η εκκλησία των Σανδάλων.
25
26
.. ονομάστηκε έτσι από δύο πατημασιές στο έδαφος του δεξιού βραχίονα κάτω από την εικόνα της Ανάληψης. Θέλησαν να μιμηθούν, προσθέτει ο οδηγός μου, τα αποτυπώματα των ποδιών του Ιησού, που τα προσκυνούσαν στον ναό της Ανάληψης στην Ιερουσαλήμ.(σελ 81)


ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ

*Σεφέρης στα παλιά οθωμανικά δηλώνει εκείνον που απαλλάσσεται του θρησκευτικού τυπικού της νηστείας λόγω ταξιδιού. Σεφέρης σήμερα, στα τουρκικά, είναι ο ταξιδιώτης.(σελ 116)


Ο Σεφέρης υπηρετεί ως σύμβουλος της ελληνικής πρεσβείας στην Άγκυρα από το 1948 έως το 1951. Στο τριήμερο ταξίδι στην Καππαδοκία ήσαν μαζί του η γυναίκα του, ο Άγγελος Βλάχος με τη γυναίκα του και ο Ι. Ιορδανίδης ο στρατηγός που φυλάκισε η χούντα το 1967 για την συμμετοχή του στην Δημοκρατική Άμυνα.

Ως οδηγό στην περιήγηση του είχε το επτάτομο βιβλίο του αιδεσιμότατου Guillaume de Jerphanion,Les eglises rupestres de Cappadoce:une nouvelle province de l’art byzantin.

ΚΑΝΤΕ ΚΛΙΚ ΕΠΑΝΩ ΣΤΙΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ ΓΙΑ ΝΑ ΜΕΓΑΛΩΣΟΥΝ