Πέμπτη, 18 Ιουνίου 2009

ΕΝΑ ΤΑΞΙΔΙ ΠΟΥ ΜΙΑ ΦΟΡΑ ΤΟ ΚΑΝΕΙΣ ΣΤΗΝ ΖΩΗ ΣΟΥ.





Όσοι διαβάζετε αυτό το μπλογκ θα έχετε καταλάβει ότι ο Αθεόφοβος και η συμβία του αρέσκονται να ταξιδεύουν συνήθως σε χώρες και μέρη που έχουν ιστορία ή διαθέτουν φυσική ομορφιά .
Στην Αμερικανική ήπειρο λοιπόν έχουν πάει στο Περού, την Αργεντινή, την Βραζιλία, το Μεξικό και την Γουατεμάλα(I ,II,III,IV) αλλά πιο βόρεια, στις ΗΠΑ έχουν κάνει μόνο ένα προσκύνημα στην μουσική γενέτειρα του Αθεόφοβου την Νέα Ορλεάνη και παρεμπιπτόντως, λόγω παρεπιδημούσης εκεί για ένα χρόνο κόρης για μετεκπαίδευση, στο Μαϊάμι.
Ήρθε λοιπόν πλέον το πλήρωμα του χρόνου για μια πληρέστερη γνωριμία με τις ΗΠΑ και γι΄ αυτό το λόγο χωρίς να μας πτοούν η γρίπη ή τα αεροπλάνα που πέφτουν, με 11 αεροπορικές πτήσεις θα κάνουμε τον γύρο των ΗΠΑ για να διαπιστώσουμε ιδίοις όμασι αν οι πόλεις της είναι όπως τις έχουμε δει τόσες φορές στις κινηματογραφικές ταινίες, και να δούμε επιτέλους ζωντανά πως τα αστυνομικά αυτοκίνητα κυνηγούν τρέχοντας δαιμονιωδώς κακοποιούς στους δρόμους, ,συγκρούονται μεταξύ τους ,αναφλέγονται ,τουμπάρουν αλλά οι αστυνομικοί τους βγαίνουν τελικά ατσαλάκωτοι από αυτά και συλλαμβάνουν εν θριάμβω τον τραυματισμένο κακοποιό.
Ξεκινώντας από την Νέα Υόρκη όπου θα μελετήσω επιτοπίως πως έπεσαν οι δίδυμοι πύργοι ,μας περιμένουν στην σειρά η Βοστόνη και η Φιλαδέλφεια μέχρι να καταλήξουμε στην Ουάσιγκτον όπου αν μου μείνει καιρός θα συναντήσω και τον Ομπάμα που με περιμένει με ανοικτές αγκάλες αφ΄ ότου διάβασε το ποστ που είχα γράψει γι΄ αυτόν.
Στην συνέχεια θα πάμε στο Τορόντο να ελέγξουμε αν οι καταρράκτες του Νιαγάρα έχουν διατηρήσει την ίδια ποσότητα νερού με αυτήν που είχαν όταν γύριζε εκεί την ομώνυμη ταινία της η Μαίριλιν Μονρόε.
Από εκεί θα βρεθούμε στο Σικάγο όπου έχω την περιέργεια να δω την περιοχή από την οποία ξεκίνησαν τα γεγονότα που οδήγησαν στην εργατική πρωτομαγιά ,αλλά έχω και την ελπίδα μπάς και καταφέρω να ακούσω κανένα γνωστό μπλουζίστα.
Όμως ταξίδι στην πατρίδα του άκρατου καπιταλισμού χωρίς Λας Βέγκας δεν νοείται.
Εκεί έχω σκοπό να αξιοποιήσω όλη την εμπειρία που έχω αποκτήσει από τις ταινίες του Τζέιμς Μπόντ ώστε με το αντίστοιχο στυλ να ξετινάξω την μπάνκα και να βγάλω όλα τα έξοδα του ταξιδιού.
Το πλεονέκτημα δε που θα έχω εγώ σε σχέση με τον Μπόντ είναι ότι δεν θα συνοδεύομαι από μια κοινή εξωτική καλλονή από την Καραϊβική αλλά θα περιβάλλομαι από δύο τέως εξωτικές καλλονές από την Κρήτη, την σύζυγο και την κουνιάδα μου.
Δυστυχώς ο κουνιάδος μου δεν θα μπορέσει να έρθει μαζί μας γιατί έχει αποδημήσει είς Κύριον αφού φρόντισε προηγουμένως να ενισχύσει επί 30 ετιαν τουλάχιστον με 3 πακέττα ημερησίως την καπνοβιομηχανία ΠΑΠΑΣΤΡΑΤΟΥ.
Σίγουρος από εδώ για τα κέρδη στα καζίνα, έχω ήδη δηλώσει συμμετοχή στην αεροπορική εκδρομή στο Γκραντ Κάνυον ελπίζοντας ότι το αεροπλανάκι δεν θα καταλήξει στα νερά του ποταμού Κολοράδο.
Στην συνέχεια με κανονικό αεροπλάνο θα βρεθούμε στο Σαν Φρανσίσκο όπου στο αεροδρόμιο, σύσσωμη η ομοφυλοφιλική κοινότητα της πόλης, μου ετοιμάζει πάνδημο θριαμβευτική υποδοχή. Ενώ δε γνωρίζουν ότι δεν ανήκω σε αυτούς και ασπάζομαι πλήρως την άποψη του Νομπελίστα Κάμιλο Χοσέ Θέλα που λέει ότι δεν είναι ούτε υπέρ ούτε κατά της ομοφυλοφιλίας αλλά περιορίζεται απλά να μην στρέφει τα οπίσθια του, γνωρίζουν επίσης ότι είμαι διαπρύσιος υποστηρικτής των δικαίων αιτημάτων κάθε μειονότητας σαν άλλος Μίλκ.
Βέβαια η υποδοχή του Σαν Φρανσίσκο θα ωχριά μπροστά σε αυτήν που μου ετοιμάζουν οι φανατικές μου αναγνώστριες στο Λος Άντζελες.
Ένα μπουκέτο από αγγέλους ,από τους πιο σιτεμένους όπως η Τζούλια Ρόμπερτς και η Σάντρα Μπούλοκ ή ολίγον σιτεμένους όπως η Νικόλ Κίντμαν και η Λιβ Τάιλερ μέχρι τα νέα φυντάνια όπως οι δύο Κέιτ δηλαδή Γουίσλετ και Μπράνσετ ή η Κίρα Νάιτλυ και Αν Χαθαγουέη περιμένουν να με σφίξουν στην αγκαλιά τους και να μου εκφράσουν τους ανομολόγητους πόθους τους, παρά το ότι τους έχω εξηγήσει ότι εγώ δεν πατάω το στεφάνι μου μόνο το πηδάω!
Κάποτε όμως όπως λένε και οι Αμερικανοί all the good things come to an end και έτσι κουρασμένος πια από τόσες θερμές υποδοχές θα επιστρέψω ινκόγκνιτο πίσω στην Αθήνα, ταξιδεύοντας στην οικονομική θέση για να αποφύγω τους θαυμαστές μου στο αεροδρόμιο που θα με περιμένουν όπως πάντα με τον ίδιο ενθουσιασμό που υποδέχονται και τους διάφορους ποδοσφαιριστές, με τα πανώ τους που θα γράφουν :
ΟΥΤΕ ΕΝΑ ΓΚΟΛ ΜΕΣ΄ ΤΟ ΓΚΟΛΠΟΣΤ
ΔΕΝ ΦΤΑΝΕΙ ΤΑ ΔΙΚΑ ΣΟΥ ΠΟΣΤ !
Για τον λόγο λοιπόν αυτό όπως κάνει και η τηλεόραση το καλοκαίρι που επαναλαμβάνει τα σήριαλ του χειμώνα προς καλύτερη εμπέδωση τους από τους θεατές, έτσι και εγώ σας βάζω όλη την λίστα των ποστ μου ώστε να μην στερήσω το αναγνωστικό μου κοινό για καμιά 25 μέρες, από όλο αυτόν τον πλούτο των κειμένων που έχω γράψει.


YΓ. Δυστυχώς θα ταξιδεύω την μέρα των εγκαινίων του νέου μουσείου της Ακρόπολης για το οποίο έχω γράψει στο παρελθόν.
.
Ο κατάλογος όλων των ποστ από τον Μάιο 2006 μέχρι τον Ιούλιο 2007 (1-186) υπάρχει εδώ
Από τον Ιούλιο του 2007 μέχρι τον Φεβρουάριο του 2008 (187-256) υπάρχουν
εδώ
Από τον Φεβρουάριο του 2008 μέχρι τον Ιούλιο του 2008 (257-299) υπάρχουν εδώ
Τα πρόσφατα μετά τον Ιούλιο 2008 είναι τα εξής:
.
300-ΦΕΥΓΩ ΠΛΗΡΩΣ ΕΞΟΠΛΙΣΜΕΝΟΣ ΓΙΑ ΔΙΑΚΟΠΕΣ ! 23-7 ΕΥΡΕΤΗΡΙΟ
301-ΓΥΡΙΣΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΜΑΓΕΥΤΙΚΗ ΠΑΡΟ, ΦΕΥΓΩ ΓΙΑ ΤΗΝ ΜΑΓΙΚΗ ΜΥΚΟΝΟ! 9-8
302-ΤΙ ΣΧΕΣΗ ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΕΧΟΥΝ Η ΜΥΚΟΝΟΣ, Η L-DOPA ΚΑΙ Ο ΑΡΙΣΤΕΙΔΗΣ Ν. ΚΥΡΙΑΚΟΣ; 15-8
303-ΜΥΚΟΝΟΥ ΕΓΚΩΜΙΟ ΚΑΤΩ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΥΓΟΥΣΤΙΑΤΙΚΗ ΠΑΝΣΕΛΗΝΟ 19-8
304-ΜΙΑ ΦΑΝΤΑΣΤΙΚΗ ΙΣΤΟΡΙΑ ΣΕ ΜΙΑ ΦΑΝΤΑΣΤΙΚΗ ΧΩΡΑ 22-8
305-ΠΩΣ ΕΜΑΘΑ ΠΩΣ ΕΙΜΑΙ ΠΕΡΙΣΠΟΥΔΑΣΤΟΣ ΒΛΑΚΑΣ ΚΑΙ ΠΟΙΑ ΕΙΝΑΙ Η ΑΞΙΑ ΤΗΣ ΚΟΥΤΑΜΑΡΑΣ 27-8
306-ΜΙΟΥΖΙΚΑΛ ΝΑ ΧΟΡΤΑΣΟΥΝ ΤΑ ΜΑΤΙΑ ΣΑΣ! 31-8
307-Η ΔΕΛΤΑ ,ΟΙ ΠΡΟΣΦΥΓΕΣ ΚΑΙ ΤΙ ΣΗΜΑΙΝΕΙ ΝΑ ΒΑΖΕΙΣ ΤΟ ΧΕΡΙ ΒΑΘΙΑ ΣΤΗΝ ΤΣΕΠΗ 4-9
308-ALERT ! ΑΝΔΡΕΣ ,ΤΟ ΕΙΔΟΣ ΕΙΝΑΙ ΣΕ ΑΝΕΠΑΡΚΕΙΑ 8-9
309-VI-ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΝΤΙΟΧΕΙΑ ΚΑΙ ΤΟ ΜΟΥΣΕΙΟ HATAY ΣΤΗΝ ΜΟΝΑΔΙΚΗ ΚΑΠΠΑΔΟΚΙΑ 12-9
310-ΘΕΛΩ ΓΑΜΟ ΜΕ ΠΑΠΑ ΚΑΙ ΚΟΥΜΠΑΡΟ ! 16-9
311-VII-(ΤΕΛΕΥΤΑΙΟ)ΚΟΡΑΜΑ, Η ΚΑΡΔΙΑ ΤΗΣ ΚΑΠΠΑΔΟΚΙΑΣ 20-9
312-Η ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΕΝΟΣ ΓΚΑΓΚΑΡΟΥ ΑΘΗΝΑΙΟΥ 6-10
313-ΜΟΝΤΕΛΑ ΠΛΟΙΩΝ ,ΜΟΝΤΕΛΑ ΖΩΗΣ ΚΑΙ ΠΩΣ ΑΠ΄ ΤΑ ΨΗΛΑ ΒΡΙΣΚΕΣΑΙ ΣΤΑ ΧΑΜΗΛΑ. 11-10 ΗΛΙΑΣ
314- ΕΝΑΣ ΣΕΦΕΡΗΣ* ΣΤΑ ΒΗΜΑΤΑ ΤΟΥ ΓΙΩΡΓΟΥ ΣΕΦΕΡΗ ΣΤΗΝ ΚΑΠΠΑΔΟΚΙΑ 15-10
315-ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ ΛΥΠΗΘΕΙΤΕ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΑΧΡΗΣΤΟΙ 18-10
316-Η ΑΠΟΠΕΡΙΘΩΡΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥ ΠΟΡΝΟ ΚΑΙ Η ΙΔΕΟΛΟΓΙΑ ΠΟΥ ΚΑΛΛΙΕΡΓΕΙ ΣΤΟΥΣ ΘΕΑΤΕΣ ΤΟΥ 21-10
317-ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΚΙΝΔΥΝΟΙ ΟΤΑΝ ΒΛΕΠΕΙ ΚΑΝΕΙΣ ΠΟΡΝΟ; 25-10
318-Α-ΕΝΑ ΤΑΞΙΔΙ ΣΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΜΙΚΡΑΣ ΑΣΙΑΣ 30-10
319-Β-ΠΕΡΓΑΜΟΣ ΚΑΙ ΟΛΙΓΑ ΤΙΝΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΘΡΟΝΟ ΤΟΥ ΣΑΤΑΝΑ! 3-11
320-ΛΕΥΚΕΣ ΣΚΕΨΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΜΑΥΡΟ ΠΡΟΕΔΡΟ 6-11
321-ΦΑΙΔΩΝ ΑΝΑΣΤΑΣΙΑΔΗΣ , ΕΝΑΣ ΠΗΓΑΙΟΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΗΣ 9-11
322-ΠΟΙΟΙ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΑΝ ΤΟΝ ΟΜΠΑΜΑ; 13-11
323-ΡΕΚΒΙΕΜ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥΣ ΠΟΥ ΕΚΛΕΙΣΑΝ 17-11
324-ΟΙ ΝΕΚΡΟΙ ΤΟΥ ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟΥ ΚΑΙ ΜΕΡΙΚΟΙ ΑΦΑΝΕΙΣ ΗΡΩΕΣ 20-11
325-ΑΠΟΚΑΛΥΠΤΟΥΜΕ ΠΩΣ ΤΟ ΒΑΤΟΠΕΔΙΟ ΕΓΙΝΕ ΒΑΤΟΠΑΙΔΙΟ 25-11
326-Ο ΤΗΛΕΝΟΜΑΡΧΗΣ ΚΑΙ Η ΑΥΤΑΠΟΔΕΙΚΤΗ ΑΛΗΘΕΙΑ 28-11
327-ΜΙΑ ΕΒΔΟΜΑΔΑ ΓΕΜΑΤΗ ΜΟΥΣΙΚΗ 2-12 Θεοδωράκης-Herbie Hancock
328-ΜΙΑ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΣΥΖΗΤΗΣΗ ΜΕ ΤΗΝ κ. ΑΘΕΟΦΟΒΟΥ 5-12
329-ΜΕΡΙΚΕΣ ΣΚΕΨΕΙΣ ΕΝ ΘΕΡΜΩ ΓΙΑ ΤΗΝ ΔΟΛΟΦΟΝΙΑ ΚΑΙ ΤΙΣ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΕΣ 8-12 ΑΛΕΞΗΣ ΓΡΗΓΟΡΟΠΟΥΛΟΣ
330-ΔΕΝ ΘΕΛΟΥΜΕ ΑΛΛΟΥΣ «ΗΡΩΕΣ» 11-12
331-ΟΤΑΝ ΣΤΑ 84 ΤΟ ΜΥΑΛΟ ΚΑΙ Η ΨΥΧΗ ΠΑΡΑΜΕΝΟΥΝ ΝΕΑ.. 13-12 Λ.ΚΥΡΚΟΣ
332-ΟΤΑΝ ΤΑ ΠΑΠΟΥΤΣΙΑ ΔΕΝ ΤΑ ΦΟΡΑΝΕ ΚΑΙ ΤΑ ΓΙΑΟΥΡΤΙΑ ΔΕΝ ΤΑ ΤΡΏΝΕ ΤΙ ΤΑ ΚΑΝΟΥΝΕ; 16-12
333-ΕΜΠΡΟΣ ΛΟΙΠΟΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΒΑΡΥΜΠΟΜΠΗ! 19-12
334-Ο ΑΛΕΚΟΣ, Ο ΑΛΕΞΗΣ, Η ΠΕΪΛΙΝ, Ο ΘΟΔΩΡΟΣ ΚΑΙ Ο SCHMID 23-12
335-ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΜΥΤΑΡΑΣ-ΠΩΣ ΦΤΑΣΑΜΕ ΣΤΗΝ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΗ 28-12
336-ΕΙΘΕ……….. 31-12
337-ΟΙ ΑΡΕΤΕΣ ΚΑΙ ΤΑ ΕΛΑΤΤΩΜΑΤΑ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΜΕ ΤΑ ΜΑΤΙΑ ΕΝΟΣ ΞΕΝΟΥ 3-1
338-ΕΜΠΡΟΣ ΓΙΑ ΝΕΟΥΣ ΑΓΩΝΕΣ ΚΑΤΑ ΤΗΣ ΒΙΑΣ 6-1
339-ΠΩΣ ΜΑΣ ΚΑΤΑΦΕΡΝΟΥΝ ΣΤΟ ΚΡΕΒΑΤΙ ΟΙ ΓΥΝΑΙΚΕΣ 9-1 ΚΩΔΗΞ ΕΡΩΤΟΛΟΓΙΑΣ
340-Η ΕΞΕΓΕΡΣΗ ΣΤΗΝ ΟΥΓΓΑΡΙΑ ΤΟ 1956 ΚΑΙ Η ΚΑΤΑΣΤΟΛΗ ΤΗΣ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΣΟΒΙΕΤΙΚΟΥΣ 13-1
341-ΜΕΝΕ ΘΕΚΕΛ ΦEΡΕΣ 18-1 ΔΑΝΙΗΛ
342-ΑΣ ΜΙΛΗΣΟΥΜΕ ΛΟΙΠΟΝ ΚΑΙ ΓΙΑ ΚΑΛΟΥΣ ΤΡΟΠΟΥΣ! 22-1 ΒΑΡΩΝΗ ΣΤΑΦ
343-ΠΕΟΥΣ ΔΙΘΥΡΑΜΒΟΣ 26-1
344-Β΄ ΤΟ ΠΕΟΣ ΣΤΗΝ ΖΩΓΡΑΦΙΚΗ ΚΑΙ ΤΗΝ ΓΛΥΠΤΙΚΗ 30-1
345-Γ-(τελευταίο)-Η ΣΥΝΘΙΑ ΠΛΑΣΤΕΡ ΚΑΣΤΕΡ ΚΑΙ ΤΑ ΠΕΗ ΤΗΣ ΡΟΚ ΜΟΥΣΙΚΗΣ 3-2
346-ΚΑΙΡΟΣ ΓΙΑ ΘΕΑΤΡΟ- ROCK AND ROLL ΚΑΙ ΜΕΡΙΚΑ ΑΛΛΑ 7-2
347-ΕΓΩ, Ο ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ ΚΑΙ Ο ΠΑΛΑΙΣΤΗΣ 10-2
348-ΔΥΟ ΔΙΛΗΜΜΑΤΑ ΠΟΥ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΖΟΥΝ. ΕΣΕΙΣ ΤΙ ΘΑ ΑΠΟΦΑΣΙΖΑΤΕ ; 14-2
349-ΑΥΤΗ Η ΧΩΡΑ ΦΤΙΑΧΤΗΚΕ ΓΙΑ ΣΕΝΑ ΚΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ; 16-2
350-ΟΤΑΝ ΕΙΣΑΙ ΝΕΟΣ ΣΤΑ 70 ! 19-2 Η νιότη
351-Ο ΠΑΥΛΟΣ ΜΕΛΑΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΖΕΙ ΚΑΙ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΖΕΤΑΙ 23-2
352-ΤΟ ΜΠΟΥΡΔΕΛΟ, Ο ΠΑΛΑΙΟΚΩΣΤΑΣ ΚΑΙ ΟΙ ΠΟΥΤΑΝΕΣ 26-2
353-ΘΕΑΤΡΟ,ΛΑΓΑΝΕΣ ΚΑΙ ΖΩΓΡΑΦΙΚΗ 1-3
354-ΠΑΤΕΡΑΣ ΚΑΙ ΓΙΟΣ 4-3
355-ΜΙΑ ΠΛΑΣΤΙΚΗ ΤΗ ΜΕΡΑ ΚΑΝΕΙ ΤΑ ΓΗΡΑΤΕΙΑ ΠΕΡΑ 8-3
356-ΑΓΙΟΣ ΣΕΒΑΣΤΙΑΝΟΣ-Ο ΑΓΙΟΣ ΤΩΝ ΟΜΟΦΥΛΟΦΙΛΩΝ 12-3
357-ΣΤΙΓΜΙΟΤΥΠΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΚΡΗΤΗ- Α΄ ΒΡΟΧΗ ΚΑΙ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ 17-3
358- ΤΙ ΣΧΕΣΗ ΕΧΕΙ Η ΟΜΟΙΟΠΑΘΗΤΙΚΗ ΜΕ ΤΗΝ ΠΑΝΑΓΙΑ ΤΗΣ ΤΗΝΟΥ; 20-3
359-Η ΜΥΚΟΝΟΣ ΚΑΙ Η ΜΑΝΤΩ ΜΑΥΡΟΓΕΝΟΥΣ 24-3
360-ΣΤΙΓΜΙΟΤΥΠΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΚΡΗΤΗ- Β΄ Η ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ 27-3
361-ΣΤΙΓΜΙΟΤΥΠΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΚΡΗΤΗ- Γ΄ ΤΟ ΝΕΡΑΝΤΖΑΚΙ 30-3
362-ΤΟ ΚΚΕ ΕΤΟΙΜΑΖΕΙ ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΤΟΥ ΠΛΟΥΜΠΙΔΗ ; 1-4
363-ΘΑ ΗΤΑΝ ΩΡΑΙΟ ΑΝ ΗΤΑΝ ΑΛΗΘΕΙΑ 2-4
364-ΕΝΑΣ ΕΠΙΛΟΓΟΣ ΣΤΟΝ ΣΕΡΓΙΟ ΚΑΙ ΒΑΚΧΟ ΠΟΥ ΔΕΝ ΕΓΡΑΨΕ Ο ΚΑΡΑΓΑΤΣΗΣ. 4-4
365-ΤΑ 100 ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΚΑ ΑΡΙΣΤΟΥΡΓΗΜΑΤΑ ΤΟΥ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟΥ LES CAHIERS DU CINEMA 6-4
366- ΜΠΟΡΟΥΜΕ Ν΄ ΑΛΛΑΞΟΥΜΕ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ; 10-4
367-ΝΑ ΠΑΜΕ ΤΟΥΣ ΠΡΟΔΟΤΕΣ ΣΤΟ ΓΟΥΔΙ ,ΑΛΛΑ ΠΟΥ ΑΚΡΙΒΩΣ ΘΑ ΤΟΥΣ ΠΑΜΕ; 14-4
368-ΤΟ ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ ΕΝΟΣ ΘΕΟΣΕΒΟΥΜΕΝΟΥ ΑΜΝΟΥ 17-4
369-ΑΠΡΙΛΙΟΣ 1967 -ΜΙΑ ΠΡΟΣΩΠΙΚΗ ΜΑΡΤΥΡΙΑ 21-4
370-ΕΙΧΕ ΛΑΪΚΗ ΒΑΣΗ Η ΧΟΥΝΤΑ; 25-4
371-ΓΙΑΝΝΗΣ ΡΙΤΣΟΣ - ΕΛΛΗ ΑΛΕΞΙΟΥ. ΔΥΟ ΖΩΕΣ ΣΤΟΝ ΙΔΙΟ ΑΓΩΝΑ 28-4
372-ΣΙΚΑΓΟ 1Η ΜΑΙΟΥ 1886 1-5
373-H ΕΠΕΤΕΙΟΣ ΜΙΑΣ ΑΓΑΠΗΤΙΚΗΣ ΣΧΕΣΗΣ 5-5
374-ΟΣΟ ΚΑΙ ΝΑ ΠΡΟΣΠΑΘΕΊΣ Ν΄ ΑΓΙΑΣΕΙΣ… 7-5
375-ΜΙΑ ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΤΟ ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΟ ΠΟΣΤ 18-5
376-BELLA (?) NAPOLI 18-5
377-ΙΙ- ΚΑΙ ΟΜΩΣ ΥΠΑΡΧΕΙ Η BELLA NAPOLI ! 23-5
378-ΙΝ ΜΕΜΟRΙΑΜ 27-5 ΠΑΠΑΓΙΑΝΝΑΚΗΣ
379-ΠΩΣ ΕΝΑΣ ΘΕΡΙΑΚΛΗΣ ΕΚΟΨΕ ΤΟ ΡΗΜΑΔΙ 30-5
380-ΜΙΑ ΕΥΧΑΡΙΣΤΗ ΕΚΠΛΗΞΗ 3-6 ΕΥΣΤΡΑΤΙΑΔΗΣ
381-Η ΕΜΠΡΑΚΤΗ ΣΥΓΝΩΜΗ ΤΗΣ SIEMENS ΚΑΙ Η ΑΝΕΞΙΚΑΚΙΑ ΤΗΣ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΣ ΜΗΤΣΟΤΑΚΗ 5-6
382-MESSAGE RECEIVED –ΠΟΙΟ ΕΙΝΑΙ ΟΜΩΣ ΤΟ ΜΗΝΥΜΑ; 8-6
383-Η ΜΑΛΑΚΙΑ ΠΟΥ ΠΡΟΚΑΛΕΣΕ ΤΟΝ ΘΑΝΑΤΟ ΤΟΥ ΝΤΕΪΒΙΝΤ ΚΑΡΑΝΤΑΪΝ 11-6
384-ΙΙ- ΠΕΡΙΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΣ ΣΤΗΝ ΠΟΜΠΗΙΑ ΚΑΙ ΤΟ ΕΡΚΟΛΑΝΟ 15-6

Δευτέρα, 15 Ιουνίου 2009

ΙΙΙ- ΠΕΡΙΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΣ ΣΤΗΝ ΠΟΜΠΗΙΑ ΚΑΙ ΤΟ ΕΡΚΟΛΑΝΟ



Να είσαι ψαράς

Να είσαι ψαράς στη Σαχάρα
και καπετάνιος καραβιού χωρίς καρίνα,
ιδού, αυτά είναι όλα που μας έχουν απομείνει,
αλλά δεν είναι αυτό το πρόβλημα.

Λέμε: οι φωτογραφίες των νεκρών ερωμένων,
αυτό συνήθως είναι πιο λυπητερό και από την Πομπηία,
η ανθοδέσμη από μαραμένες βιολέτες
όταν η άνοιξη βασιλεύει.

Λέμε: τα πάντα είναι νεκρά,
αυτό συνήθως είναι πιο λυπητερό και από την Πομπηία,
οι φωτογραφίες των νεκρών ερωμένων,
όταν η άνοιξη βασιλεύει.

Κι αυτά είναι όλα που μας έχουν απομείνει.

Αυτοί οι ψευδείς στίχοι
είναι οι τελευταίοι μου.
Κάθε χρόνο έχουμε τους συνήθεις στίχους μας
και κλαίμε μερόνυχτα.

Javoslav Seifert (Τσέχος Νομπελίστας)
Μετάφραση Σόνια Στάμου-Ντορνιάκοβα

Ο χρόνος πάντα καταφέρνει να επουλώνει όλες τις πληγές και η ζωή που σφύζει σήμερα την Πομπηία εκδικείται καθημερινά τον θάνατο που εξαφάνισε την πανέμορφη αυτή πολιτεία σε ελάχιστο χρόνο, διαψεύδοντας έμπρακτα τον ποιητή που την θεωρεί λυπηρή .
Ένας από τους σημαντικότερους λόγους που κάναμε το ταξίδι στην Νάπολη ήταν κυρίως να δούμε την Πομπηία και το Ερκολάνο.
Έτσι λοιπόν η ομοούσιος εξάς έφτασε ένα πρωί στην Πομπηία με την πρόθεση, με τον οδηγό ανά χείρας, να την περιηγηθεί λεπτομερώς.
Το τεράστιο όμως μέγεθος της πολιτείας μόλις την είδαμε (φωτ.1), ο φόβος των άσκοπων περιπλανήσεων και ο καυτερός ήλιος έδωσαν στον Αθεόφοβο την φαεινή ιδέα, η οποία έγινε ασμένως αποδεκτή και από τους υπόλοιπους, να πάρουμε ένα τοπικό ξεναγό να μας δείξει τα πιο ενδιαφέροντα σημεία της Πομπηίας.
Έτσι λοιπόν ένας συμπαθέστατος ξεναγός (ξεναγούσε σε 5 γλώσσες ο άτιμος!),ανέλαβε να μας ξεναγήσει για 1 1/2 ώρα έναντι 100 ευρώ στα σημαντικότερα μέρη της πόλης.
Κατ΄ αρχάς λοιπόν μας εξήγησε ότι οι κάτοικοι της Πομπηίας πέθαναν ακαριαία μέσα στα σπίτια τους από τα δηλητηριώδη αέρια που κάλυψαν την πόλη όταν έγινε η έκρηξη του Βεζούβιου το 79 μ.Χ. Μετά τα πυρακτωμένα με τόνους στάχτης υλικά της έκρηξης καλύπτουν την πόλη και σχηματίζουν επάνω της ένα στρώμα 4-6 μέτρων.
Η ατυχία των κατοίκων της είναι ότι παρά το ότι η πόλη είχε μεγάλες καταστροφές από σεισμό μόλις 17 χρόνια πριν (το 62 μ.Χ) οι κάτοικοι της είχαν καταφέρει να την ξαναφτιάξουν λόγω της σημασίας της σαν εμπορικό και βιομηχανικό κέντρο λόγω του λιμανιού της.
Για πρώτη φορά βρέθηκαν ξανά τα ίχνη της τον 16ο αιώνα όταν πήγαν να ανοίξουν ένα αγωγό για υδροδότηση της κωμόπολης Τόρε Ανουντσιάτα.
Οι πρώτες ανασκαφές ξεκίνησαν από τους Βουρβώνους οι οποίοι όμως είχαν σαν κύριο σκοπό την λεηλασία των σημαντικότερων έργων τέχνης για να πλουτίσουν το Μουσείο της Νάπολης .Πρώτα φέρνουν στην επιφάνεια την Αγορά και την καταντούν μια μάζα ερειπίων.
Ευτυχώς από το 1860 αναλαμβάνει ο Τζιοβάνι Φιορέλι την συστηματική και επιστημονική ανασκαφή.
Χάρις σε αυτόν έχουμε σήμερα την εικόνα σε ποια στάση βρήκαν τον θάνατο οι κάτοικοι της με ένα έξυπνο τρόπο. Έχυσε γύψο στα σημεία που είχαν αφήσει οι οργανικές ύλες τα ίχνη τους εξαφανισμένες πλέον στα συμπαγή πετρώματα.(Φωτ.2)
Η Πομπηία πόλη των 20.000 κατοίκων έχει την κλασσική δομή των Ρωμαϊκών πόλεων με τις δύο επιμήκεις οδικές αρτηρίες(decumani) και τις δύο εγκάρσιες(cardini).
Τα πεζοδρόμια είναι ψηλά γιατί δεν υπάρχουν αποχετεύσεις αλλά υπάρχουν περάσματα για τους διαβάτες πάνω σε πέτρες(Φωτ 3)

Στην Πομπηία μπαίνουμε από την Porta Marina (Φωτ 4) που είναι προς την μεριά της θάλασσας η οποία στην αρχαιότητα ήταν πολύ κοντά.
Από τους σημαντικότερους χώρους που συναντάμε σύντομα είναι η τεράστια Αγορά (38x142 μέτρα) που ήταν το κέντρο της πολιτικής οικονομικής και θρησκευτικής ζωής με τα σημαντικότερα κτήρια γύρω της.(Φωτ 5,6)
Επειδή επιτρεπόταν η είσοδος μόνο σε πεζούς, ήταν ελαφρώς υπερυψωμένη και με εμπόδια εκεί που τελείωναν οι δρόμοι που οδηγούσαν σε αυτήν. (Φωτ 7-Via dell' Abrondanza).
Γύρω από αυτήν εκτός από τα δημόσια κτήρια υπάρχουν ξενοδοχεία και στάβλοι.
Στην αεροφωτογραφία φαίνονται τα διάφορα κτήρια της αγοράς (Α)




Στο ένα άκρο της Αγοράς είναι ο ναός του Δία(Β) (Φωτ 6) με δεξιά του την αψίδα του Τιβέριου(Γ) και αριστερά του την αψίδα του Γερμανικού(Δ).
Αριστερά επίσης υπήρχε η πυλωτή με επάλληλες κολώνες δωρικού και ιωνικού ρυθμού(Ε).(Φωτ 5)
Παραπλεύρως της πυλωτής είναι ο ναός του Απόλλωνα(Ζ), με μπροστά του ένα βωμό(Η), και ένα ιωνικό κίονα με ένα ηλιακό ρολόι.(Θ)(Φωτ 8)

Κάτω από το ναό ήταν η Βασιλική (Ι),το αρχαιότερο και σημαντικότερο δημόσιο κτήριο με την κυρία είσοδο στην Αγορά.(Φωτ 9α, 9 Αναπαράσταση της Βασιλικής για την όπερα Το τελευταίο πρωινό της Πομπηίας (1827) του Alessandro Sanquirico. )
Αρχικά λειτούργησε σαν σκεπαστή αγορά αλλά μετά την κατασκευή του δικαστηρίου στο βάθος του (tribunal), o χώρος χρησιμοποιήθηκε ως δικαστήριο αστικών και εμπορικών υποθέσεων και ως τόπος συναθροίσεως των πολιτών. Ο κεντρικός σηκός ήταν μάλλον ανοικτός και περιβαλλόταν από ένα μεγαλοπρεπές περιστύλιο με 28 τεράστιους κορινθιακούς κίονες διαμέτρου 1,1 μ. και 10 μ ύψους. Στα πλαϊνά τοιχώματα οι πολίτες χάρασσαν πολυάριθμες επιγραφές μεταξύ των οποίων μια γράφει: Εκπλήσσομαι ,ω τοίχε πως δεν κατέρρευσες κάτω από το βάρος τόσων γραφέων.

Στο δεξιό πλάγιο του ναού του Διός ήταν το macellum (Κ),μια μεγάλη σκεπαστή αγορά με καταστήματα, με πλούσια εικονογράφηση (Φωτ 10,11)
Πίσω από το ναό του Διός ήσαν τα απαραίτητα σε κάθε ρωμαϊκή πόλη λουτρά (Λ),που μπροστά τους τύφλα να έχουν τα σημερινά spa !(Φωτ 12)
Εκτός από τα αποδυτήρια και το γυμναστήριο, τα λουτρά διέθεταν 3 ξεχωριστούς χώρους από τους οποίους περνούσε υποχρεωτικά ο λουόμενος. Πρώτα έπαιρνε ένα κρύο λουτρό στο Frigidarium (για να σφίξουν οι κώλοι),μετά την ψυχρολουσία ακολουθούσε ένα χλιαρό λουτρό στο Tepidarium και στο τέλος για να ανοίξουν οι πόροι του ένα θερμό λουτρό στο Calidarium .
Η Πομπηία μας προσφέρει την εικόνα της εσωστρεφούς κατοικίας της ρωμαϊκής εποχής που διατηρήθηκε αμετάβλητη για αιώνες.(Φωτ 13)
Τα σπίτια είχαν δεξαμενή τροφοδοτούμενη από την στέγη με τα όμβρια (στο impluvium)και διέθεταν απορροφητικό βόθρο. Υπήρχε όμως και υδαταγωγός που τροφοδοτούσε τα λουτρά, τα δημόσια σιντριβάνια και τις πλούσιες κατοικίες.

Υπάρχουν στην Πομπηία , ένα πλήθος από βίλες, με την κλασσική βέβαια έννοια του όρου και όχι την κυπριακή, με εξαιρετική διακόσμηση των διαφόρων χώρων τους, με 4 διαφορετικούς ρυθμούς ζωγραφικής που ξεκινούν από το 150-80 πΧ , με τον τελευταίο να αρχίζει το 62μΧ μετά τον μεγάλο σεισμό.(Φωτ 14,15,16,17)





Είναι αδύνατο στα πλαίσια ενός ποστ να περιγράψει κανείς ξεχωριστά όλο αυτόν τον
Πλούτο από τις διάφορες βίλες.
Αξίζει ίσως μόνο να αναφερθεί η οικία του Φαύνου (Φωτ 18) που έχει και το περίφημο ψηφιδωτό με τον Αλέξανδρο στην μάχη με τον Δαρείο(Φωτ 19)

Στο σημείο αυτό θα κάνω μια παρένθεση.
Εκτός από τα σχόλια που μου γράφετε στα ποστ, υπάρχουν και μερικοί φίλοι που είναι αφανείς αναγνώστες και που προτιμούν να μου λένε τα σχόλια τους δια ζώσης.
Έτσι λοιπόν ο κουμπάρος μου, ένας από την εξάδα, που παιδιόθεν γνωρίζω πόσο δυσκοίλιο άτομο είναι, δεν βρήκε πολύ σικ την πολύ κομψή αναφορά μου σε προηγούμενο ποστ
, στην μοναδική απόλαυση του ανθρώπου που δεν του δημιουργεί τύψεις, δηλαδή το χέσιμο!
Ένας άλλος φίλος, που με διαβάζει ανελλιπώς το πρωί στο υπουργείο που εργάζεται εντατικά, δείχνει ο αχρείος κείμενα μου σε γυναίκες συναδέλφους του, προφανώς κάνοντας επιλογή όσων γράφουν κάτι σχετικό με πήδημα, οπότε και αυτές με αποκαλούν πλέον πορνόγερο!
Εθίγην βαθύτατα όταν το άκουσα!
Όχι βεβαίως για το πορνό αλλά για κείνο το γέρο!
Ανήκω σαφώς στην νεολαία μόνο που αυτή είναι η νεολαία του χθες όπως έγραφε και ένα πούλμαν στην Ιταλία για τους επιβάτες του: I giovani di ieri !
Όσο για το πορνό επειδή λοιπόν λόγω της δουλειάς μου θεωρούσα πάντα ότι οι φυσιολογικές λειτουργίες του ανθρωπίνου σώματος ήσαν ,είναι και θα είναι πάντα πέραν του ηθικού και του ανήθικου θα γράφω ελεύθερα για φαγητό, για χέσιμο, για κλάσιμο, για πήδημα , χωρίς κανένα δισταγμό.
Το γράφω αυτό γιατί από την εποχή του Αριστοφάνη και μέχρι να ενσκήψει η χριστιανική λαίλαπα όλες αυτές οι λειτουργίες του σώματος αντιμετωπιζόντουσαν στις πραγματικές τους διαστάσεις ,δηλαδή ως φυσιολογικές!
Όταν το χριστιανικό ιερατείο απέκτησε δύναμη για να επιβληθεί στο πόπολο έβαλε αυστηρούς κανόνες στις λειτουργίες του σώματος που μπορεί ο άνθρωπος σε ένα βαθμό να ελέγξει και αυτές δεν ήσαν άλλες από το φαγητό και το πήδημα.
Τους ήταν όπως καταλαβαίνετε λίγο δύσκολο να επιβάλουν περιορισμούς στο χέσιμο και στο κλάσιμο!
Όλα αυτά τα γράφω γιατί είναι αδύνατο να γράψεις σχετικά για την Πομπηία ,μια πόλη που διακρινόταν για την ελεύθερη, εύθυμη, πολυτελή και αισθησιακή ζωή της χωρίς να γράψεις ότι διέθετε τουλάχιστον 25 πορνεία συνήθως του ενός δωματίου πάνω από ταβέρνες.
Το σημαντικότερο, ειδικά φτιαγμένο για αυτό το σκοπό, είναι το διώροφο πλήρως αναστηλωμένο lupanare με τοιχογραφίες με τις προσφερόμενες υπηρεσίες και τις ανάλογες τιμές. Περιττό να σας πω ότι στην είσοδο του για να μπεις να το δεις γίνεται της πουτάνας από τον κόσμο! (Φωτ 20)

Όμως και στις κατοικίες ,αγάλματα (Φωτ 21,22) και τοιχογραφίες ερωτικού περιεχομένου(Φωτ 23) δεν ήσαν κάτι το ασυνήθεις, τόσο στην Πομπηία όσο και στο Ερκολάνο.
Μερικές από αυτές τις έχω δημοσιεύσει σε προηγούμενα ποστ( εικόνα Πρίαπου στην οικία των Βεττίων), το άγαλμα με την κτηνοβασία του Πάνα στην βίλα των Παπύρων ή πεολειχία στην τοιχογραφία,το όρθιο πέος που ήταν σκαλισμένο στην είσοδο της οικίας Pause Panifico, που δίνει με την επιγραφή που έχει και τον χαρακτηρισμό όλης της πολιτείας, εδώ κατοικεί η ευτυχία (φωτ 22)
Επίσης βρέθηκαν και πλήθος ερωτικών αντικειμένων και αγαλματιδίων που βρίσκονται στο μουσείο της Νάπολης σε ξεχωριστή αίθουσα.(Φωτογρ 15,16,17,18, ή αττικό πιάτο και Φωτ 24)

Προσθήκη  εικόνας

Για να μπορεί δε ο ξένος να βρει που είναι ο οίκος ανοχής υπήρχε σκαλισμένο στο δρόμο το κατάλληλο σχήμα (Φωτ 25) ώστε να τον βρίσκει εύκολα.
Στην Έφεσο ήσαν πιο διακριτικοί και τον έδειχναν με ένα πέλμα.(Φωτ 26)

Το Ερκολάνο (Herculaneum, Ηράκλεια ή Ηράκλειο από τον Ηρακλή) είναι η δεύτερη μετά την Πομπηία πόλη που σκεπάστηκε πλήρως από 20 μέτρα λάβα, λάσπη και στάχτη μέσα σε 5 λεπτά από την έκρηξη του Βεζούβιου.(Φωτ 27 τα ερείπια από το ύψος του σημερινού εδάφους. Φωτ 28- Η εικόνα της περιοχής που καλύφτηκε από τα υλικά της έκρηξης)
Εδώ οι κάτοικοι της δεν πέθαναν ακαριαία από τα δηλητηριώδη αέρια της έκρηξης που ο αέρας τα οδήγησε στην Πομπηία, γιατί βρέθηκαν ελάχιστα πτώματα στα σπίτια και γι΄ αυτό μέχρι πρόσφατα νόμιζαν ότι οι κάτοικοι είχαν διαφύγει Το 1982 όμως βρέθηκαν 250 πτώματα (Φωτ 29) στο λιμάνι μαζί, σε 12 χώρους που φύλαγαν σκάφη ( Φωτ 30- φαίνονται οι χώροι των σκαφών)





Το Ερκολάνο διατηρείται σαφώς σε καλύτερη κατάσταση από την Πομπηία γιατί αυτό καλύφτηκε από την ροή της λάβας και δεν κατέρρευσαν οι σκεπές των σπιτιών από τις πέτρες της έκρηξης όπως στην Πομπηία.
Η πόλη ανακαλύφτηκε τυχαία το 1709 με το άνοιγμα ενός πηγαδιού αλλά οι ανασκαφές για την αποκάλυψη της είναι δύσκολες λόγω του σκληρού πετρώματος των 20 μέτρων που την καλύπτει ,σε αντίθεση με τα 4 μόνο μέτρα της Πομπηίας αλλά και γιατί ένα ακόμα ένα μεγάλο μέρος της είναι κάτω από την σύγχρονη πόλη.
Στις φωτ 31,32,33,34,35 μπορεί να διαπιστώσει κανείς την μεγαλοπρέπεια και την αρχοντιά αυτής της πολιτείας.




Τέλος στο μουσείο της Νάπολης, από τα σημαντικότερα του κόσμου, βλέπει κανείς σε πλήθος από τοιχογραφίες το υψηλό επίπεδο της τέχνης που είχαν φτάσει αυτές οι πόλεις.(Φωτ 36,37,38,39,40)

Πέμπτη, 11 Ιουνίου 2009

Η ΜΑΛΑΚΙΑ ΠΟΥ ΠΡΟΚΑΛΕΣΕ ΤΟΝ ΘΑΝΑΤΟ ΤΟΥ ΝΤΕΪΒΙΝΤ ΚΑΡΑΝΤΑΪΝ



Όταν έγραψα το ποστ για τον τον Σεβαστιανό τον άγιο των ομοφυλοφίλων και επεξηγούσα την φωτογραφία του άνδρα που πνίγεται ενώ εκσπερματίζει, δεν είχα φανταστεί ότι θα πέθαινε μετά από λίγο ένας γνωστός ηθοποιός όπως ο Ντέιβιντ Καραντάιν από ,όπως γράφτηκε, «ατύχημα αυτοερωτισμού».
Ήδη το 1997 κατά παρόμοιο τρόπο κρεμασμένος γυμνός από την δερμάτινη ζώνη του και με πορνογραφικό υλικό στα πόδια του βρέθηκε ο τραγουδιστής Michael Hutchence, των INXS.
Αυτός ο συνδυασμός πνιγμονής και εκσπερμάτισης βασίζεται στο γεγονός ότι σε θανάτους από απαγχονισμό έχουν παρατηρήσει ότι το πτώμα εμφανίζει εκροή σπέρματος.
Όπως γράφει στο βιβλίο του «Ιατροδικαστικά θέματα» ο Γ.Αγιουτάντης η στύση του πέους και η εκσπερμάτιση, που είναι συχνό εύρημα στους κρεμασμένους, είναι φαινόμενα μεταθανάτια.
Η στύση γίνεται από το αίμα που μαζεύεται στα χαμηλότερα μέρη του σώματος και γεμίζει τα σηραγγώδη σώματα του πέους και η εκσπερμάτιση από τον σπασμό των σπερματοδόχων κύστεων.
Αυτή η παρατήρηση έχει δημιουργήσει από παλιά την ψευδή εντύπωση ότι ο πνιγμός προσφέρει ηδονή.
Βάσει λοιπόν αυτής της πίστης μερικοί έφτιαξαν ολόκληρους μηχανισμούς για να προκαλούν στον εαυτό τους αίσθημα πνιγμονής την ώρα που αυνανίζονταν.
Ο Μαρκήσιος de Sade ήδη από το 1791 στη νουβέλα Justine περιγράφει ότι κάποιος άνδρας έσφιξε με τη θέλησή του το λαιμό του ώστε να πετύχει σεξουαλική διέγερση.
Ιστορικά πορνεία στην Αγγλία ("Hanged Men's Club") παρείχαν αντίστοιχες υπηρεσίες με ελεγχόμενο σφίξιμο του λαιμού, με σκοπό την αύξηση της σεξουαλικής διέγερσης.
Σε καλλιτεχνικό επίπεδο επίσης, η δοξασία αυτού του τρόπου σεξουαλικής ικανοποίησης, έχει απεικονιστεί από διάφορους ζωγράφους όπως από τον Mario Patino στον πίνακα του που δημοσίευσα στο ποστ ΟΤΙ ΘΑ ΘΕΛΑΤΕ ΝΑ ΔΕΙΤΕ ΣΤΟ DVD….ΚΑΙ ΔΕΝ ΕΙΔΑΤΕ -ΜΕΡΟΣ ΙΙ ή στις σαδοχομαζοχιστικές απεικονίσεις του Bernard Montorgueil που έχω δημοσιεύσει στο ποστ ΜΕΡΟΣ ΙΙΙ –Η ΟΜΟΦΥΛΟΦΙΛΙΑ,Η ΚΤΗΝΟΒΑΣΙΑ,Ο ΣΑΔΟΜΑΖΟΧΙΣΜΟΣ ΚΑΙ Η ΠΑΙΔΕΡΑΣΤΙΑ ΣΤΗΝ ΤΕΧΝΗ. ,στις οποίες είναι χαρακτηριστική και η μετενδυσία, δηλαδή άνδρας να φοράει γυναικεία ρούχα.
Η ψυχοπαθολογική αυτή κατάσταση ονομάζεται υποξυφιλία (hypoxyphilia) και σημαίνει αρέσκεια σε καταστάσεις που μειώνουν την οξυγόνωση.
Αναφέρεται επίσης και σαν ασφυξιοφιλία (asphyxiophilia), σεξουαλική ασφυξία (sexual asphyxia), αυτοερωτική ασφυξία (autoerotic asphyxia), και Kotzwarrism, όνομα προερχόμενο από το μουσικό Kotzwarra που πέθανε το 1791 στο Λονδίνο όταν κρέμασε τον λαιμό του με το πόμολο της πόρτας κατά την διάρκεια επαφής με μία πόρνη. Αυτός είναι και ο πρώτος καταγεγραμμένος θάνατος από υποξυφιλία.
Η πόρνη είχε αρνηθεί προηγουμένως έναντι αμοιβής δυο σεληνίων να ικανοποιήσει το αίτημα του να του κόψει τους όρχεις!
Ο συνδυασμός πνιγμού και αποκοπής των γεννητικών οργάνων σαν αποκορύφωση σεξουαλικής επαφής έγινε πραγματικότητα το 1936 στην Ιαπωνία.
Η Sada Abe έπνιξε τον εραστή της , Kichizo Ishida μετά από έντονη ερωτική επαφή ,και περιφερόταν με τα κομμένα γεννητικά του όργανα για μέρες στους δρόμους. Η ιστορία αυτή απετέλεσε το θέμα της πολύκροτης ταινίας του 1976 του Nagisa Oshima ,η Αυτοκρατορία των αισθήσεων.
Τα άτομα που πεθαίνουν όταν χρησιμοποιούν για αυτοερωτισμό αυτές τις τεχνικές, δεν γνωρίζουν ότι η πίεση του καρωτιδικού βολβού στο λαιμό τους μπορεί να προκαλέσει αιφνίδια πτώση της αρτηριακής πίεσης (ακριβώς το ίδιο όπως γίνεται και με το νοκ αουτ) που μπορεί να οδηγήσει και σε καρδιακή ανακοπή.
Η πίεση των καρωτίδων προκαλεί ελαττωμένη οξυγόνωση του εγκεφάλου που μπορεί να έχει σαν αποτέλεσμα την απώλεια της συνείδησης. Ταυτόχρονα η πίεση του πνευμονογαστρικού νεύρου(κίτρινο στο σχήμα), οδηγεί σε μείωση του καρδιακού ρυθμού και του όγκου του αίματος από την καρδιά.

Επειδή τα άτομα αυτά, σε ποσοστό 50%, είναι ταυτόχρονα και δεμένα δεν μπορούν να απελευθερωθούν εύκολα ώστε να αντιμετωπίσουν μια κατάσταση ανάγκης.
Έτσι ακριβώς βρέθηκε απαγχονισμένος στο δωμάτιό του και ο Καραντάιν ,«γυμνός με ένα σχοινί τυλιγμένο γύρω από τον λαιμό και ένα άλλο γύρω από τα γεννητικά όργανά του. Και τα δύο σχοινιά μαζί ήταν δεμένα στην ντουλάπα»
Τώρα πια έχετε καταλάβει πόσο ουσιαστική αλλά και μεταφορική έννοια έχει η μαλακία στον τίτλο αυτού του ποστ.
Παρά το ότι σε μελέτη 157 θανατηφόρου ασφυξιοφιλίας βρέθηκε ότι μόνο 6,3% των ατόμων είχαν ομοφυλόφιλο προσανατολισμό σε ένα ποσοστό 20% εμφανίζεται και μετενδυσία.
Ο Ιατροδικαστής Αγιουτάντης αναφέρει περίπτωση ενός έγγαμου σαραντάρη, πατέρα ενός παιδιού, που βρέθηκε κρεμασμένος μπροστά στον καθρέπτη της κρεβατοκάμαρας του φορώντας τον στηθόδεσμο και την κυλόττα της γυναίκας του ,τα γοβάκια της και ένα φιόγκο στο κεφάλι και έχοντας δεμένα τα πόδια του γύρω στους αστραγάλους και τα χέρια χαλαρά περασμένα σε μια θηλιά. Τα πόδια του πατούσαν στο πάτωμα, αλλά τα είχε τεντώσει προς τα εμπρός ρίχνοντας έτσι το βάρος του στο σκοινί που είχε περάσει στο λαιμό του και δέσει στο χερούλι του παραθύρου φέρνοντας το επάνω από το τζαμιλίκι.
Τα περιστατικά αυτά ενώ στο παρελθόν ήσαν μεμονωμένα και σπάνια έχουν αρχίσει να αυξάνουν σημαντικά τα τελευταία χρόνια.
Για παράδειγμα, στις ΗΠΑ, το 1972 υπολογίστηκε ότι υπήρχαν περίπου 50 θάνατοι ανά έτος, ενώ το 1979 αυξήθηκαν περίπου στους 250 θανάτους ανά έτος. To 1983 υπολογίστηκε ότι στις ΗΠΑ συνέβαιναν 500-1000 θάνατοι ανά έτος, λόγω ασφυξιοφιλικής πρακτικής, οι περισσότεροι εκ των οποίων αφορούσαν νέους ενήλικες ή εφήβους.
Η διάδοση του ιντερνέτ προκάλεσε και την διάδοση του «chocking game» ή fainting game ή pass out game.Υπάρχουν sites που προτρέπουν τους νέους να επιχειρήσουν να απαγχονιστούν προκειμένου να έχουν στύση και εκσπερμάτιση.
Το «παιχνίδι του πνιγμού» υπαγορεύει στους νέους να δέσουν μια ζώνη, ένα σκοινί ή ένα κασκόλ γύρω από λαιμό τους, αποκόπτοντας με αυτό τον τρόπο τη ροή του αίματος προς τον εγκέφαλο. Λίγο προτού χάσουν τις αισθήσεις τους, απελευθερώνουν την πίεση -την οποία ασκούν οι ίδιοι ή κάποιος φίλος τους- και για ελάχιστα δευτερόλεπτα αισθάνονται έντονη ευφορία, καθώς το αίμα που έχει συσσωρευτεί στις αρτηρίες ρέει ξανά προς τον εγκέφαλο.
Το «choking game», το οποίο σκοτώνει κατά μέσο όρο 500 παιδιά κάθε χρόνο στις ΗΠΑ, κάνει το γύρο του κόσμου. Έρευνα που πραγματοποιήθηκε πρόσφατα από το Κέντρο Ελέγχου Νοσημάτων των ΗΠΑ -όπου το πρόβλημα εντοπίστηκε από το 1997- αποδίδει στο «choking game» κάθε χρόνο 250 έως και 750 θανάτους.
Οι ερευνητές αναφέρουν πως συνηθίζεται μεταξύ παιδιών ηλικίας 9-16 ετών, ενώ περίπου ένα στα τέσσερα παιδιά δηλώνει ότι το έχει δοκιμάσει έστω και μία φορά.
Το 2006 σε μελέτη στο Οχάιο διαπιστώθηκε ότι 11% των νέων ηλικίας 12-18 και το 19% ηλικίας 17-18% έχουν δοκιμάσει αυτό το «παιχνίδι»
Αντίστοιχα στο Οντάριο διαπίστωσαν ότι και εκεί τουλάχιστον 79000 σπουδαστές το έχουν δοκιμάσει.
Υπολογίζεται ότι τρεις έφηβοι στις ΗΠΑ χάνουν τη ζωή τους κάθε εβδομάδα και πολλοί άλλοι παθαίνουν μόνιμη εγκεφαλική βλάβη. Αυτό που προκαλεί εντύπωση είναι ότι η συντριπτική πλειοψηφία των εφήβων που έχουν δοκιμάσει -ή και έχουν πεθάνει από αυτό το «choking game» δεν είναι παιδιά που είχαν παρουσιάσει στο παρελθόν σημάδια ψυχολογικών διαταραχών.
Η πρώτη περίπτωση «choking game», στην Ελλάδα ήταν η περίπτωση ενός 15χρονου μαθητή στα Γιαννιτσά πριν ένα χρόνο περίπου. Ο 15χρονος έστησε την επιχείρηση απαγχονισμού μέσα στην τουαλέτα του σπιτιού της γιαγιάς του, θεωρώντας ότι την τελευταία στιγμή θα μπορούσε να απελευθερώσει το βρόχο… Κατέληξε στην εντατική, με «ανοξαιμική βλάβη του εγκεφάλου, συνεπεία καρδιακής ανακοπής».
Ο λόγος που γράφτηκε αυτό το ποστ είναι να προκαλέσει την ευαισθητοποίηση όσων έχουν αγόρια στις ευαίσθητες ηλικίες για ένα πρόβλημα που δεν είναι ακόμα ιδιαίτερα γνωστό στην Ελλάδα και δυστυχώς οι σεξουαλικές πρακτικές και ιδιαιτερότητες δεν αποτελούν σύνηθες θέμα συζήτησης των γονιών με τα παιδιά τους.
Το παρακάτω διάγραμμα δείχνει έμπρακτα τις επικίνδυνες ηλικίες στις οποίες πρέπει να επικεντρωθεί η ενημέρωση.



Δευτέρα, 8 Ιουνίου 2009

MESSAGE RECEIVED –ΠΟΙΟ ΕΙΝΑΙ ΟΜΩΣ ΤΟ ΜΗΝΥΜΑ;



Επειδή βλέποντας τα αποτελέσματα στην τηλεόραση όλοι μιλούν για τα μηνύματα των εκλογών, ας πω και εγώ τα μηνύματα που έλαβα αμέσως μόλις τελείωσαν οι τηλεοπτικές μεταδόσεις .
Κατ΄ αρχάς το πρώτο μήνυμα που μου ήρθε συστημένο είναι ότι πάρα πολλοί έχουν σε μένα και σε όσους σαν εμένα πήγαμε και ψηφίσαμε , απόλυτη εμπιστοσύνη στην κρίση μας.
Τους ευχαριστώ και από εδώ που μου επέτρεψαν να διαλέξω εγώ γι΄ αυτούς γιατί πράγματι και εγώ πιστεύω ότι η γνώμη μου είναι πάντα η ορθότερη.
Η αποχή αν μελετήσει κανείς σωστά τα νούμερα,βάσει εξορθολογισμού των πραγματικών αριθμών των Ελλήνων,είναι μεγάλη αλλά είναι σαφώς μικρότερη από όση αναφέρεται (διαβάστε την ανάλυση του Δρεττάκη που εξηγεί ότι το ποσοστό 36,7% στις ευρωεκλογές του 2004 είναι στην πραγματικότητα 24,7%).
Σε αυτές με πολύ χονδροειδή υπολογισμό,χωρίς να έχουμε όλα τα νούμερα, θα πρέπει να κυμαίνεται γύρω στο 37%
Το γεγονός βέβαια είναι ότι κάπου 800.000 Νεοέλληνες, ανήκοντες άπαντες στο κόμμα «σας έχουμε χεσμένους», ομοφώνως απέστειλαν το ίδιο μήνυμα στους πολιτικούς μας και προτίμησαν να εμβαπτίσουν το σωματάκι τους στην θάλασσα παρά το χεράκι τους στην κάλπη σ΄ αυτή την άκρως ανεπιτυχή μέρα για εκλογές.
Το δεύτερο μήνυμα είναι ότι τα παπαγαλάκια πράγματι φαίνεται να λένε ότι στις επόμενες βουλευτικές εκλογές άλλος θα πάει στου Μαξίμου ενώ ο Κωστάκης θα καταλήξει στου Μπαϊρακτάρη να τρώει σουβλάκια!
Το τρίτο μήνυμα είναι ότι ο δικομματισμός με 70% δεν πεθαίνει έτσι εύκολα όπως ελπίζουν αρκετοί, όταν ακόμα και οι νεώτερες ηλικίες στηρίζουν τα δύο κόμματα εξουσίας κατά 60%, ποσοστό που ανεβαίνει στις μεγαλύτερες στο 80%.
Το γεγονός αυτό αποδεικνύει ότι ο λαός στέλνει το μήνυμα, ακόμα και στις ευρωεκλογές που η ψήφος είναι αρκετά χαλαρή , ότι θέλει να υπάρχει μια αυτοδύναμη κυβέρνηση και τιμωρεί την αλαζονεία όσων όταν τους ρωτούν αν θα τους προσφέρουν 40 εκλόγιμες θέσεις για κοινή κάθοδο στις εκλογές με ενιαίο ψηφοδέλτιο, απαντούν- Μη μου λέτε τέτοια γιατί θα πέσω στις γραμμές του τρένου !
Δυστυχώς όμως έρχεται το τρένο του λαού και από το σταθμό του 18% σε μεταφέρει ,αντί στο 10% που περίμενε ο πρόεδρος του κόμματος, στο 4,7%, το οποίο βεβαίως είναι σαφώς είναι καλύτερο από το –10% ,που κινδυνεύει να φτάσει εάν ο αρχηγός της κοινοβουλευτικής του ομάδας επιμείνει στις σωστές ,κατ΄ αυτόν, θέσεις!
Αντίθετα βλέπει κανείς ότι ένα ακροδεξιό κόμμα, όπως το ΛΑΟΣ, που πολιτεύθηκε έξυπνα, ποντάροντας στις φοβίες των δεξιών ψηφοφόρων, προσφέρεται για συνεργασία και επιμένει να προσφέρει στήριξη στον συγγενικό του χώρο επιμένοντας ότι κατοικούν στην ίδια πολυκατοικία και μπορούν να τα βρουν τελικά στην εκλογή του διαχειριστή!
Το τέταρτο μήνυμα σε αυτές τις εκλογές, το έλαβα από το τρίτο κόμμα που παραμένει σταθερή και αμετάβλητη διαχρονική αξία. Είναι σαν εκείνα τα παλιά σπίτια με την ψηλή κλειστή μάντρα και με τους ίδιους γερασμένους ενοίκους ,που στέκουν τα ίδια για χρόνια, χωρίς να υφίστανται κανένα εξωραϊσμό σε μια γειτονία που συνεχώς αλλάζει και μεταβάλλεται.
Το χειρότερο όμως είναι ότι δίπλα του κτίστηκε ένα αυθαίρετο, που συνεχώς επεκτείνεται και συγκεντρώνει όλα τα ακροδεξιά και φασιστικά στοιχεία της γειτονιάς.
Το πέμπτο μήνυμα είναι ότι ο ένας στους 10 ψηφοφόρους έριξε μια ψήφο διαμαρτυρίας σε μια πληθώρα μικρών κομμάτων από ένα κόμμα της πλάκας έως τους Πρασινοικολόγους που κατάφεραν τελικά να εκλέξουν βουλευτή χωρίς να καταφέρουν να κάνουν την έκπληξη που πολλοί περίμεναν.
Το έκτο και τελευταίο μήνυμα είναι ότι σε σχέση με τις εκλογές του 2007 οι μόνοι που έχουν αυξήσει ουσιαστικά τα ποσοστά τους είναι το ΛΑΟΣ ,οι Οικολόγοι και οι Λοιποί ενώ την μεγαλύτερη πτώση, στα όρια της πανωλεθρίας, την έχει υποστεί η ΝΔ.
Βέβαια αυτό το μήνυμα ελπίζω ότι θα το πάρει γρήγορα ο πρωθυπουργός, γιατί θα φροντίσει γι΄ αυτό η ενδιαφερόμενη για την διαδοχή Ντόρα, τώρα πια που έμαθε πως διακινούνται με ταχύτητα τα μηνύματα.

Παρασκευή, 5 Ιουνίου 2009

Η ΕΜΠΡΑΚΤΗ ΣΥΓΝΩΜΗ ΤΗΣ SIEMENS ΚΑΙ Η ΑΝΕΞΙΚΑΚΙΑ ΤΗΣ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΣ ΜΗΤΣΟΤΑΚΗ





Είμαι σίγουρος ότι και εσείς, όπως και εγώ, δεν διανοείστε πως ένας διατελέσας πρωθυπουργός της Ελλάδας όπως ο Μητσοτάκης μπορεί να προβαίνει σε ψευδείς δηλώσεις.
Έτσι λοιπόν είμαι σίγουρος ότι αυτά που γράφει στην επιστολή του στην ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ (2-12-08) για την πτώση της κυβέρνησης του είναι απολύτως ορθά.
Η Νέα Δημοκρατία δεν πήρε καμιά απολύτως οικονομική ενίσχυση από τη SIEMENS, την περίοδο εκείνη. Άλλωστε οι σχέσεις μας δεν ήσαν καλές και στο τέλος της κυβερνητικής μας θητείας είχαμε φτάσει σε ανοικτή αντίθεση. Είναι γνωστό ότι η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας ανετράπη διότι αρνηθήκαμε να εγκρίνουμε την κατακύρωση στις εταιρίες INTRAKOM και SIEMENS εξ ημισείας, προμήθειας 1.100.000 ψηφιακών παροχών.
Τα ίδια άλλωστε δήλωσε και πρόσφατα:
Και προσθέτω πάλι ότι οι σχέσεις της ΝΔ, εκείνη την εποχή, με τη SIEMENS, ήταν πάρα πολύ κακές. Θυμίζω σε όλους ότι η κυβέρνηση η δική μου, η κυβέρνηση της ΝΔ, ανετράπη πρόωρα και οδήγησε αυτό την Ελλάδα εκεί που την οδήγησε, διότι αρνηθήκαμε να υπογράψουμε μια σύμβαση με τον ΟΤΕ, για την οποία ενδιαφερόμενη κατά το 50% ήταν η SIEMENS και ότι μετά την ανατροπή της κυβερνήσεως μου αυτή τη σύμβαση, που εμείς αρνηθήκαμε, την υπέγραψε το ΠΑΣΟΚ»
Βέβαια όσοι θυμούνται τα γεγονότα εκείνης της εποχής θα θυμούνται ότι στις 30 Ιουνίου 1993, ο Αντώνης Σαμαράς ίδρυσε πολιτικό σχήμα με την ονομασία «Πολιτική Άνοιξη» και το Σεπτέμβριο του ιδίου έτους προέτρεψε τους προσκείμενους σε αυτόν βουλευτές της ΝΔ να ανεξαρτητοποιηθούν, προκαλώντας την πτώση της κυβέρνησης του Κωνσταντίνου Μητσοτάκη με την άρση της εμπιστοσύνης του βουλευτή Κιλκίς, Γιώργου Σιμπιλίδη.
Προφανώς λοιπόν τον Σαμαρά και τον Συμπιλίδη τους έβαλε η SIEMENS (δεν θέλω δε να φανταστώ καν με ποιο τρόπο) για να ρίξουν τον Μητσοτάκη αφού έτσι ισχυρίζεται ότι έπεσε η κυβέρνηση του.
Φαίνεται ότι ο ανεξίκακος Χριστόδουλος όταν υπέγραφε για το θρήσκευμα στις ταυτότητες τον είχε πείσει να ακολουθεί πάντα την ευαγγελική ρήση –άφες αυτοίς,ου γαρ οίδασι τι ποιούσι.
Φαίνεται δε ότι μετέδωσε σε όλη την οικογένεια την μεγαθυμία του αυτή.
Δεν είναι λοιπόν μια τρανταχτή απόδειξη της ανεξικακίας της οικογένειας Μητσοτάκη το ότι σήμερα αυτός είναι επίτιμος πρόεδρος στο ίδιο κόμμα με τον Σαμαρά, η κόρη του στο ίδιο υπουργικό συμβούλιο και ο γιος του βουλευτής ;
Αλλά η ανεξικακία της οικογένειας Μητσοτάκη αποδείχτηκε και προς την υπεύθυνη για την πτώση της κυβέρνησης του μπαμπά ,εταιρείας SIEMENS.
Όπως γράφει ο Φίλιππος Συρίγος η οικογένεια Μητσοτάκη όχι μόνο δεν κράτησε κακία στην SIEMENS αλλά με την γνωστή της μεγαθυμία κάλεσε τον Χριστοφοράκο και στον γάμο του Κώστα Μπακογιάννη και αυτός μαζί τα παιδιά του πήγαν με ελικόπτερο στο Καρπενήσι για τον γάμο του Κώστα Μπακογιάννη ενώ η σχετική δαπάνη καταβλήθηκε από τη Ζίμενς.
Βέβαια και η SIEMENS έδειξε έμπρακτα την μεταμέλεια της που έριξε την κυβέρνηση Μητσοτάκη.
Όπως κατέθεσε στις 2 Ιουνίου 2008, δηλαδή ακριβώς πριν από ένα χρόνο, η κυρία Αικατερίνη Τσακάλου, γραμματέας του Μ. Χριστοφοράκου, μεταξύ άλλων, στον εισαγγελέα Πρωτοδικών Π. Αθανασίου:
-Ο Χριστοφοράκος, αφού προηγουμένως είχε συνομιλήσει με την Ντόρα Μπακογιάννη, της έδωσε εντολή να παραδώσει οικοσκευή στο χωριό Γοργιανάδες Ευρυτανίας, στον Κώστα Λάππα. Το κόστος της παραγγελίας, ύψους 312.000 δρχ., χρεώθηκε στη Ζίμενς.
-Ο Χριστοφοράκος τής έδωσε τα απαιτούμενα μετρητά, τα οποία είχε λάβει προηγουμένως από τον κ. Μικέ, προϊστάμενο του λογιστηρίου της Ζίμενς, για να εξοφλήσει στον λογαριασμό της «BSH Οικιακές Συσκευές ΑΒΕ» οικοσκευή που είχε παραγγείλει η Μαρέβα Μητσοτάκη, τότε σύζυγος του Κυριάκου Μητσοτάκη.
Διαψεύστηκε πάντως ρητώς και κατηγορηματικώς και από τους δύο πως η αιτία του διαζυγίου ήταν η προτίμηση του Κυριάκου στις οικιακές συσκευές της MIELE.
-Τον Ιούνιο του 2007 ο Χριστοφοράκος της έδωσε εντολή να φροντίσει για τον εξοπλισμό δύο εκλογικών κέντρων του Κυριάκου Μητσοτάκη, πράγμα που έκανε, χωρίς όμως να γνωρίζει εάν τα τιμολόγια εξοφλήθηκαν και από ποιον.
- Με εντολή Χριστοφοράκου φρόντισε για τον τηλεπικοινωνιακό εξοπλισμό του μεσιτικού γραφείου της Αικατερίνης Μητσοτάκη, αλλά δεν γνωρίζει αν και από ποιον εξοφλήθηκαν τα τιμολόγια.
-Η Ζίμενς προμήθευσε τηλεπικοινωνιακό εξοπλισμό για εκλογικό κέντρο της Ντόρας Μπακογιάννη, αλλά τα σχετικά τιμολόγια δεν ξέρει αν και από ποιον εξοφλήθηκαν.
Βέβαια η υπουργός δεν είναι μπαταξής και δεν ανέχεται να την κατηγορούν ότι δεν πληρώνει τα χρέη της !
Μόλις αποκαλύφθηκε το νταραβέρι της Ντόρας με τη Ζίμενς, το γραφείο της υπουργού έσπευσε να εξοφλήσει λογαριασμούς που εκκρεμούσαν! Και κατόπιν απολύθηκε κάποια υπάλληλος επειδή «επέδειξε αμέλεια στην τακτοποίηση του χρέους»...
Ορθώς πάντως κατά την γνώμη μου γράφει ο Συρίγος:
Θα αποφύγω τη σπέκουλα γύρω από τη σχέση της οικογένειας Μητσοτάκη και ειδικότερα της Ντόρας Μπακογιάννη με τη Ζίμενς και τον Χριστοφοράκο. Και δεν θα εκλάβω εκ του πονηρού την τετραήμερη καθυστέρηση του υπουργείου Εξωτερικών να προχωρήσει το θέμα Καράβελα. Ξέρω ότι κάποιος υπάλληλος θα έφταιξε και πάλι...
Οι διάφοροι υπάλληλοι δεν ήσαν άλλωστε οι υπεύθυνοι για τα δομημένα ομόλογα, το Βατοπέδι και για ότι στραβό συμβαίνει σ΄ αυτό το κράτος;
Μόνο για τους σεισμούς δεν είναι υπεύθυνοι οι υπάλληλοι γιατί όπως δήλωσε πάλι ο ανεξάντλητος Μητσοτάκης:
«Σε ό,τι αφορά πολιτικές ευθύνες, εγώ δεν δυσκολεύομαι να λέω και να ξαναλέω ότι εμείς οι πολιτικοί είμαστε πάντοτε υπεύθυνοι για όλα. Ακόμη και για τους σεισμούς είμαστε υπεύθυνοι. Ο πολιτικός έχει την πολιτική ευθύνη, αυτό είναι αναπόφευκτο και στο τέλος - τέλος και οι πολιτικοί κάνουν καμιά φορά λάθη».
Και βέβαια τι σημαίνει πολιτική ευθύνη;
Την γλαφυρή απάντηση στο ερώτημα αυτό την έδωσε η κόρη του χθές:
«Ανάληψη της πολιτικής ευθύνης σημαίνει να διορθώσει ο πολιτικός όσα απαιτούνται ώστε να μην επαναληφθεί ό,τι συνέβη»
Πως το έλεγε ο Βουτσάς;
Φσστ, μπόινγκ!!

Τετάρτη, 3 Ιουνίου 2009

ΜΙΑ ΕΥΧΑΡΙΣΤΗ ΕΚΠΛΗΞΗ



Καθημερινά, είτε διαβάζουμε εφημερίδες είτε βλέπουμε τηλεόραση, μια απογοήτευση μας καταλαμβάνει βλέποντας ότι στην κοινωνία της Ελλάδας κυριαρχεί η λαμογιά, η ανικανότητα, η κομπίνα, και η κουτοπονηριά με αποτέλεσμα να προβάλλονται τελικά σαν αντιπροσωπευτικό δείγμα του νεοέλληνα οι ποικιλώνυμοι απατεώνες είτε των εγχώριων κουμπάρων και Βατοπεδίων είτε των διαφόρων διεθνών SIEMENS και of shore εταιρειών.
Μαζί με αυτούς τα ΜΜΕ (Μέσα Μαζικής Εκμαύλισης) προβάλουν ένα πολύχρωμο πλήθος ασήμαντων, ατάλαντων και πολλές φορές χυδαίων τύπων, ή διάφορα χαζοχαρούμενα ξέκωλα νυμφίδια με ημερομηνία λήξεως ή τέλος άτομα με κάποια ιδιαιτερότητα του τύπου τρελού του χωριού . Ακόμα χειρότερα δε δημιουργούν σε πολλούς υπολειτουργούντες εγκεφάλους την αντίληψη ότι ο σκοπός, εν προκειμένω τα ευρώ, αγιάζει τα μέσα με αποτέλεσμα να βλέπεις ένα πλήθος να χειροκροτεί ενθουσιωδώς διάφορα αυτοεξευτελιζόμενα άτομα σε στιγμές αλήθειας.
Και όμως δίπλα σε όλο αυτόν τον θορυβώδη και προβαλλόμενο καθημερινά εσμό, η Ελλάδα διαθέτει ένα σημαντικό μεν άλλα αθόρυβο και μη προβαλλόμενο δυναμικό που δυστυχώς πολλές φορές δεν χωράει σε αυτόν τον τόπο και τελικά αναγκάζεται να ξενιτευτεί σε μέρη που η αξία του αναγνωρίζεται χωρίς να χρειάζεται γι΄ αυτό κουμπάρο ή βουλευτή σαν μέσον.
Στο αναπόφευκτο φροντιστήριο που έκανα ως μαθητής για τις εισαγωγικές εξετάσεις για το Πανεπιστήμιο, είχα την τύχη να έχω σαν καθηγητή στην Βιολογία ένα νεαρό νευρώδη φοιτητή που με τις γνώσεις του, αλλά και την ικανότητα του να τις μεταδίδει στους ακροατές του, κατάφερνε να μας κρατά αμείωτο το ενδιαφέρον με αποτέλεσμα να μας κάνει τελικά να αγαπήσουμε το μάθημα του.
Θυμάμαι χαρακτηριστικά να μας μιλάει με πάθος για το DNA και το RNA και να μας τα επεξηγεί παρά το ότι τότε αυτά δεν ήσαν στην διδακτέα ύλη.
Μπαίνοντας στο Πανεπιστήμιο και ξεκόβοντας από τα χρόνια του φροντιστηρίου ήμουνα σίγουρος ότι στο μέλλον θα τον συναντήσω σε κάποια διακεκριμένη θέση στο Πανεπιστήμιο.
Όμως τόσα χρόνια που πέρασαν δεν έτυχε να τον πετύχω πουθενά
Κάποιος μετά από καιρό μου είπε ότι είχε φύγει για το εξωτερικό χωρίς να ξέρει που πήγε και τι κάνει.Έτσι για όλα αυτό το διάστημα έμεινα με την απορία τι έγινε αυτό το μυαλό που ξεχώριζε από την εποχή που ακόμα ήταν φοιτητής.

Την Κυριακή διαβάζοντας το ΒΗΜΑ Science η απορία μου όλων αυτών των ετών απαντήθηκε κατά τον πιο ευχάριστο τρόπο όταν διάβασα ότι ο καθηγητής Αργύρης Ευστρατιάδης επέστρεψε στην Ελλάδα μετά από μακρόχρονη παραμονή του στις ΗΠΑ.
Αντιγράφω μερικά βιογραφικά του από το δισέλιδο αφιέρωμα της ΙΩΑΝΝΑΣ ΣΟΥΦΛΕΡΗ :

Έλαβε το δεύτερο διδακτορικό δίπλωμα (στη Βιολογία) από το Πανεπιστήμιο του Χάρβαρντ, όπου και παρέμεινε για να διδάξει. Από το 1982 ως το 2008 κατείχε την Εδρα Ηiggins Γενετικής και Ανάπτυξης στο Κολέγιο Ιατρών και Χειρουργών του Πανεπιστημίου Κολούμπια της Νέας Υόρκης. Διετέλεσε διευθυντής του Τμήματος Γενετικής και Ανάπτυξης του Πανεπιστημίου Κολούμπια για τέσσερα χρόνια και υπεύθυνος του προγράμματος αποκωδικοποίησης του ανθρώπινου γονιδιώματος για το εν λόγω πανεπιστήμιο, το οποίο είχε την ευθύνη του χρωμοσώματος 13. Είναι διεθνώς αναγνωρισμένος ως πρωτοπόρος στην κατανόηση της δομής, εξέλιξης και έκφρασης των ευκαρυωτικών γονιδίων. Μαζί με τους συνεργάτες του δημιούργησε το πρώτο βακτήριο που μπορούσε να συνθέτει ανθρώπινη ινσουλίνη. Τα ερευνητικά ενδιαφέροντά του εκτείνονται από τον καρκίνο και τον διαβήτη ως τη νόσο του Χάντινγκτον και τη μοριακή εξέλιξη.
Το ευτύχημα για την Ελλάδα είναι ότι ο Ευστρατιάδης ανέλαβε επιστημονικός διευθυντής του Ιδρύματος Ιατροβιολογικών Ερευνών της Ακαδημίας Αθηνών (ΙΙΒΕΑΑ) και πέτυχε να ενώσει το ερευνητικό δυναμικό της Ελλάδας για έναν κοινό σκοπό: τη χρηματοδότηση από την ΕΕ και τη Γενική Γραμματεία Ερευνας και Τεχνολογίας (ΓΓΕΤ) μιας μελέτης για τη «μετάφραση» της ελληνικής βιοϊατρικής έρευνας σε εφαρμογές.
Για να το πετύχει αυτό στην συνάντηση των ερευνητών δεν χρησιμοποίησε καμιά βαρύγδουπη επιστημονική γλώσσα αλλά μίλησε απλά και καίρια λέγοντας:
«Κυρίες και κύριοι,δεν πρόκειται για τένις. Πρόκειται για ποδόσφαιρο. Και δεν πρόκειται για ματς Ολυμπιακού- Παναθηναϊκού, αλλά για εθνική ομάδα. Λοιπόν, θα παίξετε μπάλα;»
Οταν «παίζει μπάλα» η εθνική ομάδα της έρευνας, κανένας δεν δικαιούται να κάθεται στον πάγκο... Αντίθετα, τα ευρήματα πρέπει να βρεθεί τρόπος να περάσουν στο νοσοκομειακό κρεβάτι!
Τι είναι όμως αυτή η «μετάφραση»;
Όπως εξηγεί ο ίδιος:
«Στο πλαίσιο των βιολογικών και ιατρικών επιστημών, η έννοια “μεταφραστική έρευνα” αναφέρεται σε μια αλυσίδα από διαδικασίες που οδηγούν από τον εργαστηριακό πάγκο στο νοσοκομειακό κρεβάτι. Γίνεται δηλαδή μια προσπάθεια να γεφυρωθεί το χάσμα ανάμεσα στις εργαστηριακές ανακαλύψεις απ΄ τη μία μεριά και στις κλινικές έρευνες και εφαρμογές απ΄ την άλλη, βγάζοντας απ΄ τη μέση τους φράχτες που περιορίζουν τον ρυθμό μετασχηματισμού δεδομένων της βασικής έρευνας σε νέες προσεγγίσεις για την πρόληψη, τη διάγνωση και τη θεραπεία ασθενειών. Με άλλα λόγια, πρόκειται για τη συντονισμένη προσπάθεια να παραχθούν ευαίσθητοι διαγνωστικοί δείκτες και αποτελεσματικά φάρμακα από την αξιοποίηση εργαστηριακών ευρημάτων».
Ο στόχος του, που πιστεύω ότι τελικά θα τον πετύχει, είναι να καταφέρει και η Ελλάδα να γίνει δεκτή στο πρόγραμμα ΕΑΤRΙS (Εuropean Αdvanced Τranslational Research Ιnfrastucture in Μedicine) στο οποίο ήδη συμμετέχουν ήδη δέκα Ευρωπαϊκές χώρες (Δανία, Φινλανδία, Γαλλία, Γερμανία, Νορβηγία, Ολλανδία, Ιταλία, Ισπανία, Σουηδία και Ηνωμένο Βασίλειο).
Ευτυχώς τελικά που υπάρχουν και αυτοί οι Έλληνες που μας κάνουν περήφανους άσχετα αν δεν πρόκειται να τους δείτε να προβάλλονται από την τηλεόραση με αποτέλεσμα να μην τους γνωρίζει παρά μόνο ένα μικρό, σχετικό με την δουλειά τους, κοινό.