Σάββατο, 29 Σεπτεμβρίου 2012

Ο ΓΕΡΩΝ ΠΑΣΤΙΤΣΙΟΣ ΚΑΙ Η ΠΑΘΟΓΕΝΕΙΑ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΚΟΙΝΩΝΙΑΣ






Οι  φωτογραφίες είναι από τον ιστότοπο του κατηγορούμενου και έχουν δημοσιευτεί εδώ

Η ιστορία με την παράλογη δίωξη του νεαρού για την  σατυρική του ανάρτηση στο Facebook σχετικά με τον Γέροντα Παϊσιο  έκανε μεγάλη εντύπωση και ποικίλα σχόλια.
Δεν έχω λογαριασμό στο  Facebook ή το Twitter γιατί αφ΄ ενός  όπως είπε και ο Εμίρ Κουστουρίτσα και τα δύο "μου θυμίζουν βοσκό που συγκεντρώνει όλα τα πρόβατα σε ένα μαντρί" αφ΄ ετέρου δε γιατί θεωρώ απαράδεκτο να χρειάζεται να ανοίξω λογαριασμό σε  αυτά για να μπορέσω απλά και μόνο να διαβάσω τα γραφόμενα εκεί.
Έτσι λοιπόν δεν έχω άμεση γνώμη για το τι είχε δημοσιεύσει ο συλληφθείς  νεαρός, αλλά σε τελική ανάλυση αυτό δεν έχει τόση σημασία μπροστά στο γεγονός ότι υφίσταται  μια πραγματικότητα που οι περισσότεροι από μας δεν μπορούν, αλλά ίσως και δεν θέλουν, να αντιληφθούν την έκταση που έχει.
Σύμφωνα με το ευρωβαρόμετρο του 2005 πίστη στο Θεό στην Ελλάδα δηλώνει  το 81%, όταν ο μέσος όρος στην ΕΕ είναι 52%. (Στην Μάλτα, που έχει την πρωτοκαθεδρία, το ποσοστό αυτό ανέρχεται στο 95%, ενώ το μικρότερο ποσοστό έχει η Εσθονία με 16%)
Σαφώς βέβαια αυτό το ποσοστό περιλαμβάνει και άτομα  που δεν έχουν κάποια ιδιαίτερη σχέση με την εκκλησία και γι΄αυτό και παρουσιάζεται και το ιδιάζον φαινόμενο  τα ποσοστά του εβδομαδιαίου εκκλησιασμού στη χώρα μας να είναι χαμηλότερο από αυτά άλλων χωρών.
Πάντως γεγονός  είναι ότι το 1/3 τουλάχιστο της ελληνικής κοινωνίας, και ίσως και περισσότερο, ασχέτως κοινωνικής διαστρωμάτωσης ή παιδείας, ανήκει  σε αυτούς που τρέχουνε να προσκυνήσουν την ζώνη της Παναγίας, να φάνε το μήλο της Χρυσοβαλάντου για να κάνουν παιδί, να ζητήσουν από  την Παναγία της Τήνου ή της Σουμελά να κάνει το θαύμα που επιθυμούν, ή όπως στο παρελθόν να ψηφίσουν μετά την καταστροφή της Κύπρου την επάνοδο του πλέον ανίκανου βασιλιά της πρόσφατης ιστορίας μας στην Ελλάδα πιστεύοντας στην ελέω θεού βασιλεία.
Όλος αυτός ο κόσμος είναι διάσπαρτος σε κάθε βαθμίδα της εξουσίας από τον απλό δημόσιο υπάλληλο ενός υπουργείου μέχρι τον στρατό, την αστυνομία ή την δικαιοσύνη.
 Βέβαια δεν πιστεύω να θεωρεί κανείς πιθανό πως όλοι αυτοί  διαθέτουν έστω και στοιχειώδη αίσθηση του χιούμορ καλής ή και κακής ποιότητας που άπτεται όσων δογματικά πιστεύουν.
Για τους λόγους αυτούς δεν μου προκάλεσε καμία εντύπωση η ταχύτητα που κινήθηκαν για την σύλληψη του "εγκληματία" που  μαγείρεψε το παστίτσιο,  τόσο η αστυνομία όσο και η δικαστική αρχή που τον παρέπεμψε σε δίκη.
Εκτός όμως από το ιερατείο που κανοναρχεί από τις εκκλησίες όλο αυτό τον κόσμο, και η ίδια η πολιτεία συμβάλει στο να επιβεβαιώνει με κάθε τρόπο  ότι θαύματα γίνονται και αποτελούν ένα πραγματικό γεγονός.
Έτσι με τιμές αρχηγού κράτους έρχεται ,ματαίως όμως τελικά , η εικόνα της Παναγίας της Τήνου για να κάνει το θαύμα της και να σώσει τον βασιλέα Παύλο, επίσης κάθε χρόνο με ειδικό αεροπλάνο έρχεται το "θαυματουργό άγιο  φώς" από τα Ιεροσόλυμα, ενώ πλήθος πολιτικών στριμώχνονται και αλληλοσπρώχνονται σε ένα κοντάρι για  να περιφέρουν την εικόνα της Παναγίας  Σουμελά, ευλογείται η έναρξη της Βουλής και ένα σωρό άλλα απερίγραπτα καραγκιοζηλίκια.
Αναπόφευκτα λοιπόν όλοι αυτοί θεωρούν πως ένας απόφοιτος του δημοτικού με 8 ,λαλίστατος όμως κατά τα άλλα καλόγερος, έχει προφητεύσει επί παντός επιστητού  και ταυτόχρονα βέβαια έχει κάνει και θαύματα τόσο εν ζωή όσο και μετά τον θάνατο του!
Ευφυώς λοιπόν απευθυνόμενος στο αντίστοιχο κοινό ο βουλευτής της ΧΑ Χρήστος Παππάς κατέθεσε στην Βουλή την επερώτηση που προκάλεσε και την σύλληψη.
Η ΧΑ φρόντισε αρκετά έγκαιρα να εγκαταλείψει τον προηγούμενο εμφανή εναγκαλισμό της με τον  Χίτλερ και τον Ρούντολφ Ες, για  να εναγκαλιστεί σήμερα τον Παϊσιο, που άλλωστε και οι προφητείες του συμβαδίζουν  πλήρως και   με τα πιστεύω των οπαδών της, όταν "προφήτευε":
ότι θα  πάρουμε την Πόλη  , ότι θα μας την δώσουνε . Κάτι θα ανάψει μεταξύ Τούρκων και Ρώσων και θα κατέβουν οι Ρώσοι και θα πάρουν την Πόλη . Μετά , θέλοντας και μη , θα τη δώσουν στην Ελλάδα .Εμείς θα είμαστε θεατές σε αυτόν τον πόλεμο .  (Προσέξτε χωρίς εμείς να κουνήσουμε καν ούτε το δακτυλάκι μας!)
Στο ερώτημα δε το θα γίνει με τους Τούρκους η προφητεία του είναι σαφής!
Αυτοί θα καταστραφούν . Πραγματικά θα σβήσουν από τον χάρτη , διότι είναι ένα έθνος , το οποίο δεν προέκυψε από την ευλογία του Θεού. Θα σβήσουν ως έθνος και η έκταση ολόκληρης της Τουρκίας θα είναι μια αχανής έρημος , στην οποία , για να συναντήσει κανείς άνθρωπο , θα πρέπει να περπατάει εφτά ώρες! (Προφανώς βέβαια εμείς προκύψαμε με την ευλογία του θεού παρά το γεγονός ότι στην αρχή δεν είχαμε ένα αλλά 12!)
Το κοινό δε που στήνει ευήκοο ους σε τέτοιες προφητείες δεν περιορίζεται στην ΧΑ αλλά  περιλαμβάνει αρκετούς από τους Καμένους Έλληνες, όπως επίσης και νεοδημοκράτες  που ψηφίζουν τύπους σαν τον Γιακουμάτο που ήθελε να αναρτήσει μια εικόνα στην Βουλή.
Σε παρατήρηση δε δημοσιογράφων είχε απαντήσει προσφυώς και πολύ σωστά, πως εμένα αυτό το κοινό με εκλέγει!
Όλοι δε αυτοί πιστεύουν ακράδαντα, όπως και ο μακαρίτης Παϊσιος,  πως  την Πατρίδα μας την αγαπάει ο Χριστός, προφανώς γιατί όπως είχε πει και ο Σαρτζετάκης είμαστε έθνος ανάδελφον!
Εδώ που τα λέμε ο Παϊσιος είχε δίκιο!
Δεν μπορεί ο Χριστός να αγαπάει το ίδιο με μας,  γείτονες σαν τους Βούλγαρους ή τους Σκοπιανούς!
Τώρα όσοι απορούν γιατί από τους χιλιάδες ιστότοπους που γράφουν πολύ χειρότερα όχι μόνο σατυρικά αλλά και υβριστικά για την θρησκεία, τους παπάδες, τους θρησκευόμενους κτλ γιατί επιλέχτηκε το συγκεκριμένο που σατιρίζει  τον Παϊσιο για μένα η εξήγηση είναι απλή.
Ο 27χρονος  Γέροντας Παστίτσιος-Λοΐζος κατασκεύασε ένα νέο αριστοτεχνικά δομημένο "θαύμα" του Παϊσιου, στο πρότυπο των άλλων "θαυμάτων" και πέτυχε αυτό να αναδημοσιευτεί σε αρκετούς ελληνορθόδοξους ιστότοπους με αποτέλεσμα η αναζήτηση στο Google για «Θαύμα Παΐσιου Σέρρες» να δίνει  93.800 αποτελέσματα!
Εδώ μπορείτε να διαβάσετε το καταπληκτικό αυτό "θαύμα".
Καταλαβαίνει κανείς λοιπόν πως ο κίνδυνος της παραγωγής νέων "θαυμάτων", τα οποία ύστερα από λίγο θα διαψεύδονται ως κατασκευασμένα και θα διακωμωδούνται ανάλογα, απετέλεσε ένα σοβαρό κίνδυνο  για την σοβαρότητα του μέλλοντος αγίου.
Επίσης γύρω από τις "προφητείες" και τα "θαύματα" του Παϊσιου έχει αναπτυχθεί ένα τεράστιο και χρυσοφόρο παραεμπόριο με πλήθος βιβλίων τόσο δικών του όσο και άλλων, μαζί με τα έσοδα που προφανώς προσκομίζει η μονή στην Σουρωτή Θεσσαλονίκης που είναι θαμμένος.
Για τους λόγους αυτούς, και ενώ η επίσημη ιεραρχία τήρησε αιδήμονα σιγή για το θέμα, ο Μητροπολίτης Θεσσαλονίκης Ανθιμος, μιλώντας στο ρ/σ Alpha δήλωσε:
«Δε συμφωνώ με τη δίωξή του, καλύτερα να τον αφήσουν. Δεν μπορεί κανένας να ιδιοποιηθεί την πίστη» προφανώς αντιλαμβανόμενος πως αν αρχίσουν να γίνονται γνωστές στο ευρύτερο κοινό "προφητείες" και "θαύματα" σαν τα παραπάνω, η διακωμώδηση θα είναι ευρύτερη  και χειρότερη με αποτέλεσμα το ξεφούσκωμα της σχετικής μυθολογίας για τον Παϊσιο και την πτώση των εισπράξεων του όλου κυκλώματος.
Ήδη σε ελάχιστο χρόνο έχουν εμφανιστεί νέες ιστοσελίδες με τον Γέροντα Παρίσιο τον Πολεοδόμο, τον Γέροντα Χασίσιο, τον Γέροντα Πατήσιο (Κάτω) κτλ 


Τελικά μιας και ασχολήθηκα σήμερα με προφητείες ας  κάνω και εγώ μια βασιζόμενος στις προβλέψεις του Παϊσιου!
Δεν πρόκειται να γίνει η δίκη του μάγειρα του παστίτσιου γιατί τότε ήδη θα έχουμε πάρει την Πόλη έχοντας έχει έρθει ο καιρός για τα σπανάκια, και υπουργός άμυνας στην τότε κυβέρνηση Καμένου θα είναι  ο Στρατηγός Γράψας!
Εάν δεν  πιστεύετε ή δεν καταλαβαίνετε τα παραπάνω, διαβάστε εδώ.

ΕΠΙΜΥΘΙΟΝ 
Εάν τα παραπάνω γραφόμενα στο τελευταίο λινκ είναι αληθή,δηλαδή αξιωματικός που φτάνει τελικά στο βαθμό του αρχηγού ΓΕΕΘΑ, είχε επισκεφτεί για οποιονδήποτε λόγο τον Παϊσιο για να ακούσει τις απόψεις του, τότε  αυτή η χώρα δεν πρόκειται ποτέ να ορθοποδήσει.

Τετάρτη, 26 Σεπτεμβρίου 2012

Ο LOCUS PUBLICUS ΕΦΥΓΕ ΓΙΑ ΤΟ ΤΑΞΙΔΙ ΧΩΡΙΣ ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ



Γυρίζοντας ξεπατωμένος από το ταξίδι, γεμάτος από αυτά που είδα άνοιξα από συνήθεια το μπλογκ μου και εκεί με περίμενε η πληροφόρηση του glam που μου μαύρισε την ψυχή και  με γέμισε θλίψη.
Ο Locus Publicus ,ο Μάκης (Αδάμ) Πανταζής δεν είναι πια ανάμεσα μας.
Τα κείμενα που δημοσίευε ήσαν όλα μικρά διαμάντια γιατί αυτό που τον διέκρινε ήταν η ευθυκρισία, η κοινή λογική, το καυστικό χιούμορ  και η μεγάλη παιδεία που είχε, έχοντας σπουδάσει οικονομικά και πληροφορική και έχοντας, όπως ο ίδιος αναφέρει ιδιαίτερη αγάπη για τα βιβλία, τα ταξίδια, την μουσική και την φωτογραφία.
Το μπλογκ του ήταν  ένα από καλύτερα της μπλογκόσφαιρας  και αποτελούσε σημείο συνάντησης πολλών αξιόλογων μπλογκερς που σχολίαζαν τα γραφόμενα του, ακόμα και αν μερικές φορές διαφωνούσαν με αυτά σε απόλυτα πολιτισμένο επίπεδο, όπως αντίστοιχα ήταν και οι απαντήσεις που έδινε.
'Έχοντας μεγαλώσει στην Ελλάδα, που την επισκεπτόταν κάθε χρόνο, και ζώντας με την οικογένεια του στην Βοστώνη  είχε μια ιδιαίτερα αντικειμενική  θεώρηση της κατάστασης στην χώρας μας που του έδινε η απόσταση αλλά ταυτόχρονα και η πλήρης ενημέρωση  του για τα διαδραματιζόμενα εδώ, λόγω ταυτόχρονα της  αδιάλειπτης και συνεχούς επαφή του με τον τόπο του.
Με τον Μάκη γνωρίστηκα μέσω του μπλόγκ μου και  είχα μιλήσει αρκετά στο τηλέφωνο μαζί του, όταν με πρωτοπήρε από την Αμερική.
Όταν χρειάστηκε να μεταφέρω όλο το μπλογκ του Atheofobos στο Atheofobos2 η βοήθεια του με τα e-mail ήταν πολύτιμη και ουσιαστική χωρίς να διστάσει ούτε στιγμή να αφιερώσει ένα σημαντική μέρος από τον χρόνο του  για να μου στείλει λεπτομερείς οδηγίες πως να το πετύχω,  όπως επίσης και να μου λύνει διάφορες απορίες που είχα.
Με ιδιαίτερη χαρά συναντήθηκα μαζί του τον Ιούλιο του 2010 όταν γύριζα από το Μεγανήσι το διάστημα που αυτός  βρισκόταν στην πατρίδα του το  Μεσολόγγι.
Ήρθε στο καφέ Le Port στο Μεσολόγγι, με την φωτογραφική του μηχανή και στην παρακάτω φωτογραφία που μας τράβηξε ο κουμπάρος μου, μπορείτε να δείτε ότι η ποιότητα του χαρακτήρα του αντανακλάται στο πλατύ του χαμόγελο.



Το ίδιο ακριβώς χαμόγελο έχει και όταν ξανασυναντηθήκαμε, στην Αθήνα πια, στο Ιανό μαζί και με άλλους μπλόγκερς  που τους έχω αφαιρέσει, όπως τον εαυτό μου,  από την προηγούμενη φωτογραφία γιατί δεν ξέρω αν θέλουν να εμφανιστούν στο διαδίκτυο.
Μπορέσαμε να κάνουμε όλοι μας, μια εκτεταμένη συζήτηση  επί παντός επιστητού σε μια εξαιρετική ατμόσφαιρα η οποία συνεχίστηκε στην Κοραή ακόμα και όταν μας έδιωξαν από τον Ιανό γιατί υπήρχε εκεί μια παρουσίαση βιβλίου.
Έκτοτε οι επαφές μας ήσαν μέσω των μπλογκ μας με τους αντίστοιχους σχολιασμούς.
Στις 5 Μαίου δημοσίευσε  το τελευταίο του ποστ στο μπλογκ του http://locus-editorium.blogspot.gr/ και στις 14 του ίδιου μήνα το τελευταίο του σχόλιο στο δικό μου.
Είχα υποθέσει πως απογοητευμένος από την κατάσταση στην Ελλάδα θα είχε αποφασίσει να αποσυρθεί από τα μπλογκς γιατί  τα κείμενα του είχαν αραιώσει (μόνο 2 το 2012) ή και ακόμα, όπως ήδη είχε κάνει στο παρελθόν, να κλείσει  και αυτό το μπλογκ όπως το παλιότερο http://locuspublicus.blogspot.gr/ που είχε.  
Σε μπλογκ φίλου του διάβασα πως επρόκειτο για εγκεφαλικό.
Σε αυτό το  μπλογκ μπορείτε να τον δείτε, με το ίδιο χαμόγελο, σε φωτογραφία του στην μουσική κομπανία που συμμετείχε στην Βοστόνη.
Δεν μένει παρά να εκφράσω τα θερμά μου συλλυπητήρια στην γυναίκα του, τα παιδάκια του και τους συγγενείς του στην Ελλάδα.  
Οι παλιότεροι μπλογκερς θα θυμούνται πάντα την ουσιαστική συμβολή του στην ποιοτική εξέλιξη αυτού του χώρου.


Πέμπτη, 13 Σεπτεμβρίου 2012

ΦΑΝΤΑΡΟΙ ΜΕ ΧΙΟΥΜΟΡ





Κατά τύχη βρέθηκα στο  https://twitter.com/fantaros2012 και με απόλαυση διάβασα μερικά  twitter που  έχουν γραφεί από φαντάρους.
Η δροσιά και το πηγαίο χιούμορ που τα διακρίνει μου έδωσαν ένα αίσθημα αισιοδοξίας μέσα στις καταθλιπτικές μέρες που ζούμε, γιατί  αποδεικνύει πως αυτός ο λαός, ακόμα και όταν βρίσκεται σε δύσκολες συνθήκες όπως η στρατιωτική θητεία, δεν χάνει την αίσθηση του χιούμορ που τον διακρίνει.
Όσοι έχουν υπηρετήσει την θητεία τους εύκολα θα αναγνωρίσουν εικόνες και καταστάσεις που όλοι μας έχουμε ζήσει σιχτιρίσει, κοροϊδέψει αλλά και γελάσει με την ψυχή μας.
Αλλά καλύτερα από μένα ας μιλήσουν οι ίδιοι οι φαντάροι.

Υποπτεύομαι πως το όνειρο του στρατοπεδάρχη είναι πως όταν έρθει επίσκεψη ο ταξίαρχος να αναποδογυρίσει το στρατόπεδο και να μην πέσει τίποτα.

Στείλαμε ένα φαντάρο να εκπαιδευτεί στην χρήση ασύρματων και τώρα προσευχόμαστε  σε περίπτωση συναγερμού να έχει σήμα το κινητό του.

Κάψαμε τα κρεβάτια όλου του λόχου. Η σημερινή μέρα θα είναι για τους κοριούς το αντίστοιχο της μέρας που έπεσε η ατομική βόμβα στην Χιροσίμα.

Μια μονάδα του στρατοπέδου σκάβει τόσο καιρό που έχω πειστεί πως ο διοικητής τους ψάχνει πετρέλαιο είτε οι φαντάροι ετοιμάζουν απόδραση.

 Όσο χαζός και αν είσαι, στον στρατό αν έχεις γυαλισμένα άρβυλα και χτυπάς σωστά προσοχή είσαι ένας μικρός επιστήμονας.

Μεταφερόμαστε με 'καναδέζα', φυλάμε 'γερμανικό' και χέζουμε σε 'τούρκικες' τουαλέτες. Με αρκετή φαντασία μας λες και παγκόσμιους στρατιώτες

Αυτό που δεν κατανοούν οι κοντόφθαλμοι προοδευτικοί είναι πως αν καταργηθεί ο στρατός οι πευκοβελόνες θα καταλάβουν αργά και αθόρυβα την χώρα.

Η ιδέα της στράτευσης γυναικών θα καταρρεύσει όταν ζητήσουν από την πρώτη 18χρονη κοπέλα να διαλέξει σε 30΄΄ τα άρβυλα που θα φοράει 9 μήνες.

Αυτός που είπε πως "σημασία έχει το ταξίδι" προφανώς και δεν το σκέφτηκε κάνοντας πορεία με σακίδιο, κράνος, εξάρτηση και όπλο καλοκαιριάτικα.

Μετά τις 30 μέρες εμπλοκή όλες οι γυναίκες είναι ωραίες, όλες οι μπύρες ίδιες και όλα τα βυζιά μεγάλα.

Αν ποτέ γυριστεί ταινία με την θητεία μου θα κινείται σε ρυθμούς Προκόπη Παυλόπουλου.

Ξεριζώνουμε χορταράκια απ' το βουνό για να μην τα δει ο ταξίαρχος. Στο επόμενο επεισόδιο μας καλούν οι Τουαρέγκ για να ξεσκονίσουμε τη Σαχάρα

Δεν θέλω να σας σοκάρω και να σας τρομοκρατήσω αλλά να ξέρετε ότι καμιά φορά την ώρα που φυλάμε την πατρίδα μας παίρνει για λίγο ο  ύπνος.

Το ζώδιο μου λέει ότι το μέρος στο οποίο βρίσκομαι μου ταιριάζει, απλά χρειάζομαι να κάνω λίγες μικροαλλαγές. Αποφάσισα να αλλάξω ζώδιο.

Όσο και να κοροϊδεύουμε ο στρατός αλλάζει τον άνθρωπο. Παίρνει τον αεικίνητο πιτσιρικά από το σχολείο και τον κάνει λουφαδόρο ενήλικα.

Σύμφωνα με έρευνα πανεπιστημίου που θέλησε να κρατήσει την ανωνυμία του αν έχεις γνωστό σε στρατιωτικό νοσοκομείο αρρωσταίνεις πιο συχνά.

Κάθε φορά που γίνεται μια ομιλία για τα ναρκωτικά και τονίζεται ότι παραμορφώνουν την πραγματικότητα  4 φαντάροι σκέπτονται να τα ξεκινήσουν.

Η κόλαση είναι οι άλλοι. Οι άλλοι είναι εδώ μέσα.

 Μεγαλύτερος φόβος και απ’ το να ξεμείνεις από σφαίρες στον πόλεμο είναι να ξεμείνεις από μπαταρία κινητού στο «Γερμανικό».

 Παραδόξως η πρώτη μας βολή στέφθηκε με απόλυτη επιτυχία. Δεν σκοτώθηκε κανείς μας.

 Αντιλαμβάνομαι ότι βρίσκομαι σε άδεια απ’ τον στρατό από το γεγονός ότι είμαι σε κλειστό χώρο με άλλους ανθρώπους και κανείς δεν κλάνει.

Σταματήστε να ζητάτε να βγει ο στρατός στους δρόμους για να βοηθήσει. Εμείς ζητήσαμε ποτέ να μπείτε στο στρατόπεδο να καθαρίσετε τουαλέτες;

Η αγαπημένη μου καζούρα είναι να πηγαίνω στη σκοπιά όταν φυλαει ένας Κομμουνιστής, να του λέω ότι ο Στάλιν ήταν εγκληματίας και να φεύγω.

 Είμαι πλέον σίγουρος ότι όλες τις διαδικασίες στον στρατό τις σχεδιάζει μια επιτροπή που αποτελείται από άτομα που δεν μιλιούνται μεταξύ τους.

Η συντήρηση των οχημάτων γίνεται με το παραδοσιακό σύστημα «ανοίγω καπό, κοιτάω χωρίς να καταλαβαίνω Χριστό και σχολιάζω “όλα φαίνονται οk”.

Αν κρίνω απ' το ότι η "εκπαίδευση" είναι οπλοασκήσεις, στόχος του πολέμου μάλλον δεν είναι να σκοτώσουμε τον εχθρό αλλά να τον εντυπωσιάσουμε.

 Η μονή πολιτική συζήτηση που έχει λογικά επιχειρήματα στον στρατό είναι η διαμάχη για το αν η Ράπτη είναι καλύτερη γκόμενα απ’ την Καϊλή.

 Πληρωθήκαμε σήμερα τον μισθό Μαΐου. Το νέο προκάλεσε ανακούφιση στους οίκους αξιολόγησης, στο Χρηματιστήριο του Τόκιο και στον καψιμιτζή μας..

 Τρίτη μέρα νυχτερινών πολεμικών ασκήσεων εκτός στρατοπέδου και δεν πιάστηκε κανένας μας αιχμάλωτος. Το λες και επιτυχία.

 Κάθε φορά που ακούω για το Τάγμα Ηλεκτρονικού Πολέμου φαντάζομαι κάποιον φαντάρο σ’ ένα γραφείο να παίζει τάβλι μέσω ιντερνέτ μ’ έναν Τούρκο

Σ’ ένα παράλληλο, αθώο και σουρεαλιστικό σύμπαν μπουκάρουμε στην Τουρκιά, ξεστρώνουμε τα κρεβάτια τους και γεμίζουμε γόπες το προαύλιό τους.

Κάποια στιγμή θα αποδειχτεί ότι τα περισσότερα ατυχήματα με όπλο στη σκοπιά οφείλονται σε ενοχλητικό ζουζούνισμα κουνουπιού δίπλα στο αυτί.

 Έχω φάει τόσες ώρες με μια σκούπα στο χέρι, που αν χρειαστεί να λύσουμε τις διάφορες μας με τους Τούρκους, ελπίζω να το κάνουμε στο κέρλινγκ.

Απ’ ό,τι έχω καταλάβει, σε περίπτωση πόλεμου θα ‘μαι ο κομπάρσος σε ταινία δράσης που σκοτώνεται στο πεντάλεπτο, χωρίς να μάθουμε καν το όνομά του.

 Σύμφωνα με την άσκηση ετοιμότητας, σε περίπτωση συναγερμού φορτωνόμαστε τα πάντα και προσευχόμαστε να έχουμε δεχτεί επίθεση απ’ το Λιχτενστάιν.

Μια ακόμα πορεία στον Ίλιο να κάνουμε θα ξεπεράσουμε τα επίπεδα μαυρίσματος που εγκρίνει η ΧΑ κι άντε μετά να εξηγήσεις ότι φταίει η πατρίδα.

Αν συνεχιστεί κι άλλο η οικονομική κρίση, στο πεδίο βολής θα σχηματίζουμε όπλο με τα χέρια μας και θα φωνάζουμε «πίου-πίου».

Κάποιοι επιλοχίες μας είναι τόσο ταγάρια, που θα φοβόμουν να τους αναθέσω ακόμα και τη διοίκηση του στρατού των playmobil μου.

 Αν πεις «να ‘χαμε ένα σάντουιτς με καλαμάκι και λίγο κασέρι» μπροστά σ’ έναν Σαλονικιό κι έναν Αθηναίο, θα μαλώνουν μέχρι να λήξει η θητεία τους.

Θέλοντας να συμπληρώσω αυτό το ποστ με τα ΦΑΝΤΑΡΙΣΤΙΚΑ του Λουκιανού Κηλαϊδόνη,  που μελοποίησε αντίστοιχες ατάκες φαντάρων, βρήκα πως έχει παρουσιάσει ένα φιλμάκι που τα τραγούδια του έχουν συνδυαστεί με φανταρίστικα βιντεάκια, κυρίως από κινητά τηλέφωνα.
Πάρα πολλά  από αυτά, με τις διάφορες πλάκες που κάνουν τα στρατευμένα μας παιδιά σε συνδυασμό με τα στιχάκια , είναι εξαιρετικής ευφυΐας και προσφέρουν άφθονο γέλιο.   




Μετά από αυτό το ποστ θα τα ξαναπούμε μετά από καμιά 15ρια μέρες γιατί σε λίγες μέρες φεύγω για ένα ταξίδι που για χρόνια σκόπευα να κάνω αλλά όλο κάτι τύχαινε και το ανέβαλα.

Δευτέρα, 10 Σεπτεμβρίου 2012

Ζ΄-AIHOLE ΚΑΙ PATTADAKAL- Η ΑΡΜΟΝΙΚΗ ΣΥΝΥΠΑΡΞΗ ΤΩΝ ΔΙΑΦΟΡΩΝ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΩΝ ΡΥΘΜΩΝ ΣΤΗΝ ΙΝΔΙΑ



Το Άϊχολ είναι μια τοποθεσία κοντά στο Μπαντάμι, που ήδη έχω γράψει για τα σπήλαια του, και στην οποία υπάρχουν 125 ναοί από ψαμμόλιθο που ανήκουν στην αρχιτεκτονική που ονομάζεται Δυτική Chalukya και η οποία αντανακλά και ενσωματώνει επιρροές από τις γειτονικές της περιοχές.
Π.χ.Οι  ναοί  έχουν  καμπυλωτούς πύργους με τυφλά αψιδώματα που τα βρίσκουμε κυρίως στην δυτική και κεντρική Ινδία, παραστάδες με ένθετες εσοχές που συνηθίζονται  στην νότια, ενώ το στυλ Deccan περιλαμβάνει  μπαλκόνι με καθίσματα , γωνιακό γείσο και επικλινείς στέγες, όπως επίσης και τα περίτεχνα σκαλιστά ταβάνια και κολώνες.

 Το πιο ίσως χαρακτηριστικό κτήριο της περιοχής είναι ο ναός Durga που δεν είναι γνωστό σε πιο θεό ήταν αφιερωμένος και το όνομα του αναφέρεται σε φρούριο και όχι στην ομώνυμη θεά, γιατί από ότι φαίνεται είχε χρησιμοποιηθεί κάποτε σαν στρατιωτικό φυλάκιο. Κατασκευάστηκε στα τέλη του 7ου και αρχές 8ου αιώνα.
Από τον  πύργο στην  οροφή του ιερού (Shikhara) έχει μείνει μόνο η βάση του.



 Στην  πρόσοψη του αλλά και στην βεράντα της εισόδου οι κολώνες όπως και στους τοίχους  υπάρχουν διακοσμήσεις  με αγάλματα και ανάγλυφα ζευγαριών σε ερωτικές περιπτύξεις.
 Εξ ίσου πλούσια διακοσμημένα είναι και τα ταβάνια με πιο χαρακτηριστική την εικόνα ενός Naga που είναι μυθική θεότητα σαν φίδι και κρατάει στο δεξί χέρι της μια γιρλάντα λουλουδιών, και όχι την ουρά της όπως φαίνεται σε πρώτη ματιά, και στο αριστερό πιατέλα προσφοράς με καρπούς της γης, περιστοιχίζεται δε από γυναίκες συνοδούς.





 Στο περιστύλιο που βρίσκεται γύρω από τον κυρίως ναό υπάρχουν σε εσοχές του τοίχου εξαιρετικής αισθητικής αγάλματα θεοτήτων όπως του Σίβα με τον ταύρο Nandi(Α), του Narasimha, απεικόνιση του Βισνού σαν άνθρωπος-λιοντάρι(Β), ο Βισνού σαν Varaha που είναι το αγριογούρουνο που έσωσε τον κόσμο από τον κατακλυσμό , κρατώντας στο χέρι την μεγάλη θεά Devi ενώ  με το πόδι εξουδετερώνει ένα φίδι (D), η θεά Durga επιτίθεται στον δαίμονα βουβάλι. Το  πόδι του αγάλματος και τα όπλα της θεάς έχουν καταστραφεί (E) .


  Ο επόμενος αξιόλογος ναός είναι ο ναός Ladkhan και η βεράντα και αυτού έχει κολώνες διακοσμημένες με ζευγάρια. Ονομάζεται και Lad Khan από το όνομα ενός μουσουλμάνου πρίγκιπα που τον είχε μετατρέψει σε κατοικία και είναι από τους παλαιότερους του Άϊχολ  κατασκευασμένος τον 5ο αιώνα.


 Το σχέδιο του ναού είναι απλούστερο και στο κέντρο του, όπως και σε πολλούς άλλους ναούς υπάρχει ένα άγαλμα Nandi που είναι το συμβολικό ζώο που κυκλοφορεί ο Σίβα.
Είναι ενδιαφέρον ότι πολλές φορές είδαμε πιστούς να πλησιάζουν το αυτί του αγάλματος και να ψιθυρίζουν τις επιθυμίες τους, όπως ακριβώς οι χριστιανοί  που μιλάνε στις εικόνες!
 Στο τοίχο υπάρχουν τα εμβλήματα της δυναστείας των Chalukyas που είναι το αγριογούρουνο, ένα λουλούδι του λωτού και ένα ηλιακό δίσκο πάνω από αυτό, και ένα κυκλικό αντικείμενο, μάλλον καθρέπτης μπροστά από αυτό.

 Σε άλλο σημείο υπάρχουν και άλλα βασιλικά σύμβολα που είναι η ομπρέλα και τα σταυρωτά  chauris (με αυτά διώχνουν τις μύγες)
Τέλος υπάρχουν και γλυπτά με καθημερινές στιγμές των ανθρώπων όπως η απεικόνιση με το  ζευγάρι  σε τρυφερό εναγκαλισμό.
Το Pattadakal απέχει  10 km από το  Aihole .
Εδώ υπάρχει ένα συγκρότημα ναών του 8ου αιώνα που αποτελεί ένα ενδιαφέροντα αρχιτεκτονικό συνδυασμό ρυθμών βορά και νότου.
Ανήκει  και αυτό στα μνημεία της πολιτιστικής κληρονομιάς της ανθρωπότητας της; UNESCO.
Το Pattadakal  αποτελούσε την πρωτεύουσα της δυναστείας των  Chalukyas όπου γίνονταν και οι στέψεις των βασιλέων της.




 Oι δίδυμοι  ναοί Kadasiddeshvara (πρόσοψη και πλάι)  και Jambulinga είναι σχεδόν παρόμοιοι  και στο μέτωπο  του πύργου  ο δεύτερος έχει  μια μεγάλη ομάδα χορού με  απεικόνιση των Shiva , Nandi και Parvati. Μια παρόμοια ομάδα στο άλλο ναό έχει σε μεγάλο βαθμό καταστραφεί.
 Ο ναός Galaganath διαθέτει μια χαρακτηριστική κεκλιμένη στέγη στο πέρασμα για τις τελετουργίες γύρω από το ναό
Ο ναός Sangameshwara ονομάζεται έτσι από το όνομα του βασιλιά που τον κατασκεύασε(696-733) και  είναι ημιτελής.
Ο ναός Virupaksha και ο δίδυμος μικρότερος ναός του Mallikanjuna κατασκευάστηκαν από δύο αδελφές βασίλισσες (733-746)
Είναι από τους σημαντικότερους και πιο περίτεχνα και πλούσια διακοσμημένους σε όλο αυτό το συγκρότημα.



 Ο Virupaksha έχει και αυτός στο εσωτερικό του ένα άγαλμα Nandi ενώ στο ταβάνι υπάρχει ένα εξαιρετικό και πολύπλοκο ανάγλυφο με τον θεό του ήλιου Surya με το ακτινοβόλο στέμμα του να οδηγεί το άρμα του στους ουρανούς.
Ο ηνίοχος του χωρίς πόδια Aruna (Αυγή), κρατάει τα ηνία από 7 άλογα που αντιπροσωπεύουν τις μέρες της εβδομάδας ενώ η άμαξα περιστοιχίζεται στο μπροστινό της μέρος από σύννεφα  ενώ ένα πλήθος θεοτήτων γεμίζει το σύνολο.
Στα πόδια του  Surya οι τοξότες προσωποποιούν το φως της Αυγής, της οποίας σαν βέλη οι ακτίνες διαλύουν το σκοτάδι.
  Οι κολώνες στο εσωτερικό είναι διακοσμημένες με ένα σωρό ποικίλα θέματα  σαν το παραπάνω που δείχνει σκηνές μάχης.
 Ένα άγαλμα της Durga σε ένα μικρό ιερό του ναού συγκεντρώνει τα βλέμματα θαυμασμού των επισκεπτών για την εξαιρετική ζωντάνια και τον  ρεαλισμό της σύνθεσης .Η  Durga σκοτώνει τον δαίμονα βουβάλι ο οποίος απεικονίζεται ως μια ανθρώπινη φιγούρα με κέρατα βουβαλιού.
 Αλλά και το εξωτερικό του ναού είναι διακοσμημένο με  αγάλματα όπως αυτό του Σίβα με την ασκητική μορφή του, με λυμένα τα μαλλιά που θριαμβεύει επάνω στον δαίμονα της άγνοιας.
 Ένα άλλο ανάγλυφο απεικονίζει την προσωποποίηση ως κοιλαρά νάνου ,μιας από τις  9 nidhi, που αποτελούν τους θησαυροφύλακες  του θεού της υγείας και του πλούτου και γενικά σχετίζονται με την καλή τύχη και την γενναιοδωρία της γης.
Οι Nidhis εμφανίζονται με  σάκους με  χρήματα, με λουλούδια, νομίσματα, ή - όπως εδώ - με ένα κοχύλι .
Η Νίντι είναι πλούσια ντυμένη, και κάθεται "άνετα" σε μια πλατφόρμα με λιοντάρια. Στο δεξί του χέρι κρατά το κοχύλι , από το οποίο ξεκινά μια  γιρλάντα η οποία περνά πάνω από το κεφάλι της. Τα σκαλίσματα της γιρλάντας μοιάζουν με το σώμα ενός  φιδιού , το οποίο  συχνά συνδέεται  με το υπέδαφος  και τους θησαυρούς που φυλάει.

Τέλος παρόμοιος με τον Virupaksha είναι και ο δίδυμος ναός του ο Mallikanjuna.
Στην φωτογραφία είναι η ανατολική του όψη και δίπλα του στα δεξιά είναι ο μικρός ναός  Kashivishvanatha σε χαρακτηριστικό βόρειο στύλ αρχιτεκτονικής ενώ ο Mallikanjuna αποτελεί χαρακτηριστικό δείγμα αρχιτεκτονικής Deccan.

ΤΑ ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΑ

Παρασκευή, 7 Σεπτεμβρίου 2012

ΠΩΣ ΘΑ ΒΑΘΜΟΛΟΓΟΥΣΑΤΕ ΑΥΤΕΣ ΤΙΣ ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ;




Όταν μου ήρθαν από το εξωτερικό με e-mail αυτές οι ερωτήσεις με τις απαντήσεις τους, σκέφτηκα πως οι απαντήσεις τους μπορεί να μας φαίνονται χιουμοριστικές αλλά στην πραγματικότητα είναι όλες σωστές!
Αν λοιπόν επρόκειτο να βαθμολογήσω τον εξεταζόμενο που θα απαντούσε έτσι θα του έβαζα άριστα.
Αντίθετα όμως στον εξεταστή θα έβαζα 0, γιατί όπως έχει διατυπώσει τις ερωτήσεις  είναι επόμενο να παίρνει  και τις αντίστοιχες απαντήσεις.
Αλλά στην αρχή της μελαγχολίας που μας φέρνει το φθινόπωρο  δεν χρειάζονται πολλά λόγια.
 Η δροσιά αυτών των απαντήσεων μας φτιάχνει το κέφι.
  Εκτός από μια, τις έχω μεταφράσει και προσαρμόσει στα ελληνικά.
Απλά απολαύστε τις!
 
Σε ποιά μάχη πέθανε ο Λεωνίδας;
Στην τελευταία του.

Που μπήκε η υπογραφή στην Διακήρυξη της Ανεξαρτησίας;
Στο κάτω μέρος της σελίδας.

Ποιός είναι ο κυριότερος λόγος για ένα διαζύγιο;
Ο γάμος.

Ποιός είναι βασικός λόγος αποτυχίας;
Οι εξετάσεις.

Ποιό είναι αυτό που δεν τρώγεται ποτέ για μπρέκφαστ ;
Το γεύμα και το δείπνο. 

Τι μοιάζει με μισό μήλο;
Το άλλο μισό.

Εάν πετάξεις μια κόκκινη πέτρα στην γαλάζια θάλασσα τι θα γίνει;
Απλά θα βραχεί.

Πως μπορεί για οκτώ ημέρες να ζήσει ένας άνθρωπος χωρίς να κοιμηθεί;
Δεν υπάρχει πρόβλημα θα κοιμάται τις νύχτες.

Πως μπορείς να σηκώσεις ένα ελέφαντα με ένα χέρι;
Δεν μπορείς ποτέ να βρεις ένα ελέφαντα που να έχει μόνο ένα χέρι.

Εάν έχεις 3 μήλα και 4 πορτοκάλια στο ένα χέρι και 4 μήλα και 3 πορτοκάλια στο άλλο τι έχεις τελικά ;
Πολύ φαρδιά χέρια.

Εάν  8 άνδρες έχτισαν  ένα τοίχο σε 10 ώρες πόσο χρειάζονται 4 άνδρες για να τον χτίσουν;
Δεν χρειάζονται καθόλου γιατί ο τοίχος είναι ήδη χτισμένος.

 Πως μπορείτε να πετάξετε ένα άβραστο αυγό σε ένα τσιμεντένιο πάτωμα χωρίς να σπάσει;
Τα τσιμεντένια πατώματα είναι πολύ σκληρά για να σπάσουν.

River Ravi flows in which state?
 liquid


ΚΑΛΟ  ΣΑΒΒΑΤΟΚΥΡΙΑΚΟ!

Δευτέρα, 3 Σεπτεμβρίου 2012

ΣΤ΄-ΙΝΔΙΑ-ΧΑΜΠΙ, Η ΠΟΛΗ ΤΗΣ ΝΙΚΗΣ



 Το Χάμπι είναι μια μοναδικής ομορφιάς περιοχή, όπου αναπτύχτηκε  σε μια μεγάλη της  έκταση,  ή πρωτεύουσα Vijayanagara (πόλη της νίκης), από Ινδουιστές κυβερνήτες  για πάνω από διακόσια χρόνια,  με κορυφαία χρόνια ακμής από το 1510 έως το 1542.
Η περιοχή επιλέχτηκε λόγω της στρατηγικής της θέσης, γιατί το ένα όριο της είναι ποτάμι και τα άλλα 3 λόφοι που εύκολα από εκεί  μπορούν να αποκρουστούν επιθέσεις εχθρών.
Η πόλη είχε φτάσει τους 500.000 κατοίκους και ήταν τότε η δεύτερη σε πληθυσμό πόλη μετά το Πεκίνο και διπλάσια από την μεγαλύτερη ευρωπαϊκή πόλη, που ήταν τότε το Παρίσι, καταλαμβάνοντας έκταση 40 τ. χιλιομέτρων.
Η πόλη καταστράφηκε το 1565 από τους μουσουλμάνους εισβολείς.
Το Χάμπι ανήκει και αυτό στα μέρη που συμπεριλαμβάνονται στην διεθνή πολιτιστική κληρονομιά της ανθρωπότητας από την UNESCO.


 Μέσα στο σημερινό χωριό υπάρχει ο ναός Virupaksha, με την δεσπόζουσα στον χώρο, λόγω του ύψους της των 53 μέτρων gopura. H gopura είναι η είσοδος στον ναό και ενώ αρχικά ήταν συνήθως χαμηλή, κατά τον 12 αιώνα έφτασε στην αρχιτεκτονική της νότιας Ινδίας σε μεγάλα ύψη. Στο εξωτερικό της είναι διακοσμημένη με πλήθος ανάγλυφων αγαλμάτων. Μετά την είσοδο και την πρώτη αυλή υπάρχει και δεύτερη μικρότερη  gopura που οδηγεί σε μια δεύτερη αυλή.
 Στο προαύλιο κυκλοφορούσε και ένας εκπαιδευμένος ελέφαντας που αν του έδινες φαγώσιμο το έτρωγε ενώ αν του έδινες νομίσματα τα έδινε στο αφεντικό του!
Ο ναός  είναι αφιερωμένος στην θεά Pampa και στον σύζυγο της Σίβα, οι κολώνες του δε έχουν διαφορετικά γλυπτά με τον θεό Γκανές στο κέντρο και διαθέτει πλούσια εικονογράφηση εσωτερικά.
Ο περίστυλος διάδρομος αποτελείται από μονολιθικές κολώνες που έχουν και αυτές περίτεχνα σκαλισμένα αγάλματα.




 Έξω από το ναό είναι το παζάρι του χωριού και αφού το μοσχαράκι της φωτογραφίας, μου έδωσε μια κουτουλιά, γιατί προφανώς του έκλινα τον δρόμο, μου κόλλησε ένας πανέξυπνος πιτσιρικάς και με το μπλα-μπλα του με κατάφερε να πάρω ένα ξύλινο κουτί που μου ήταν  παντελώς άχρηστο γιατί θαύμασα την ικανότητα του σαν πωλητή που την διαπίστωνες με την προσπάθεια του να σε πείσει  με μεγάλη ευφράδεια σε όλες τις ευρωπαϊκές γλώσσες!
 Νότια του λόφου Hemakuta υπάρχει ο μισοερειπωμένος ναός του Krishna του 1516 κτισμένος προς τιμήν στρατιωτικής νίκης του τότε βασιλιά.

 Από τα σημαντικότερα μνημεία της περιοχής είναι ο ναός Vittala είναι αφιερωμένος και αυτός σε μετενσάρκωση του Βισνού.
 Είναι ένα περιτοιχισμένο σύνολο με πολλές αίθουσες περίπτερα και ναούς του 15ου αιώνα μΧ.


 Μπαίνοντας στον χώρο από την ανατολική είσοδο βρισκόμαστε αρχικά μπροστά σε μια επιμήκη πλατφόρμα που στο τέλος της   υπάρχει το παγκοσμίως γνωστό πέτρινο άρμα, το  ratha, ένα από τα 3 όμοια που υπάρχουν στην Ινδία.

 Στην πραγματικότητα είναι ένα ιερό, με την εικόνα εντός του, του αετόμορφου θεού Γκαρούντα, που σύμφωνα με την ινδουιστική μυθολογία είναι το όχημα μεταφοράς του Βισνού. Το άρμα δίνει την εικόνα μονολιθικής κατασκευής αλλά στην πραγματικότητα αποτελείται από μεγάλα κομμάτια γρανίτη που οι ενώσεις τους έχουν κρυφτεί με επιδεξιότητα ανάμεσα στα εξωτερικά γλυπτά.
 Οι τροχοί του άρματος περιστρέφονται αλλά τις έχουν καθηλώσει για να αποφύγουν ζημιές από τους τουρίστες.
Οι μικροί ελέφαντες στην είσοδο προστέθηκαν τον 19 αιώνα ενώ επίσης τότε αφαιρέθηκε από την κορυφή ένας πυραμοειδής  πυργίσκος που υπήρχε από τούβλα.
 Βόρεια και πλάγια της πλατφόρμας πριν από το  άρμα,  είναι μια αίθουσα με κολώνες που την χρησιμοποιούσαν για θρησκευτικές τελετές.

 Μπροστά από το άρμα είναι ο ναός του 16ου αιώνα και η mahamandapa δηλαδή η μεγάλη  αίθουσα του ναού που περιλαμβάνει τέσσερις ανοικτές αίθουσες μέσα.
Η νότια, βόρεια και ανατολική είναι άθικτες. Η κεντρική δυτική αίθουσα κατέρρευσε, πιθανώς λόγω του εμπρησμού που ακολούθησε την πτώση της πρωτεύουσας μόλις 11 χρόνια αφότου κατασκευάστηκε ο ναός!
Στον ναό έχει γίνει εκτεταμένη αναστήλωση.
Ένα από τα ιδιαίτερα και γνωστότερα χαρακτηριστικά της μεγάλης αίθουσας είναι οι μουσικές κολώνες της. Κάθε κολώνα  περιμετρικά έχει 7 λεπτότερα κολωνάκια  που όταν τα κτυπάς με ένα ξύλο βγάζουν ένα μουσικό ήχο.
Οι Βρετανοί έκοψαν δύο για να δουν πως είναι μέσα και παράγουν τον ήχο και διαπίστωσαν πως είναι κοίλες εσωτερικά. Σήμερα βέβαια απαγορεύεται το κτύπημα για να αποφευχθούν φθορές.


 Η ανατολική αίθουσα που ονομάζεται των μουσικών διακοσμείται με γλυπτά μουσικών και χορευτών.
Η νότια διακοσμείται με μυθικά πλάσματα που ονομάζονται Yalis και τα οδηγεί ιππέας .


 Ο βασιλιάς πίθηκος Hanuman σύμμαχος του Ράμα στην μυθολογία του Ραμαγιάνα είναι ισχυρός και αντιμετωπίζει τους εχθρούς του ακόμα και με την ουρά του!
Στην βάση του ναού είναι  Πορτογάλοι με άλογα. Οι Πορτογάλοι ήταν οι πρώτοι Ευρωπαίοι που έφτασαν στην Ινδία,στα μέσα του 1498, και φαίνεται πως εντυπωσίασαν τους γλύπτες του ναού ώστε να τους απεικονίσουν σε αυτόν.
Στην στέγη, που έχει επιδράσεις από την Κίνα, υπάρχουν ειδικές υποδοχές για να μπαίνουν τα κοντάρια των σημαιών.

 Νοτιοανατολικά του ναού είναι  η Kalayna mantapa (η αίθουσα τελετών γάμου) μια ιδιαίτερα κομψή αίθουσα με εξαιρετικής ομορφιάς αγάλματα στις κολώνες με τα οποία επιτυγχάνεται να μην φαίνονται αυτές πόσο ογκώδεις είναι, και έτσι επιτρέπουν να υπάρχουν μεταξύ τους μεγάλα διαστήματα.
  Η αίθουσα ήταν για τις τελετές των συμβολικών γάμων των θεοτήτων του ναού. Πίσω από τον ναό υπάρχει και το ιερό της θεάς ενώ περιμετρικά σε όλο τον περίβολο υπάρχουν οι υπόστυλες σκήτες του ναού.
Δύο χιλιόμετρα από το σημερινό χωριό μέσα στα τείχη της πόλης, υπάρχουν τα ερείπια του παλατιού ,ναών και διοικητικών μεγάρων εκ των οποίων πολλά ήσαν από ξύλο και έχουν καταστραφεί.

 Διατηρείται σε καλή κατάσταση η μεγάλη εξέδρα, ύψους 10 μέτρων, από όπου οι βασιλείς κάθονταν σε διάφορες εορτές όπως επίσης και στις τελετές όταν προετοίμαζαν  πόλεμο. Η πλατφόρμα έχει ανάγλυφες διακοσμήσεις με σκηνές κυνηγίου. ιππείς, καμήλες, ελέφαντες κτλ

 Πιο πέρα επίσης υπάρχει και μια πισίνα με πολλαπλά σκαλοπάτια, η Pushkarani, που την τροφοδοτούσε με νερό ένα εκτεταμένο υδραυλικό σύστημα



 Ο ναός  Hazararama ήταν το βασιλικό παρεκκλήσι αφιερωμένο στον Ράμα και τα γλυπτά του αναφέρονται στο έπος αυτό. Οι μαύρες κολώνες του είναι από βαλσάτη και απεικονίζουν τον Βισνού στις διάφορες μορφές του.
Και εδώ το παρεκκλήσι του είναι διακοσμημένο με γλυπτά, με πιο χαρακτηριστικό αυτό που παριστάνει τον Κρίσνα παιδί.


 Αυτό όμως που είναι ιδιαίτερης αισθητικής γιατί αποτελεί ανάμιξη της ινδουιστικής αρχιτεκτονικής και της μουσουλμανικής είναι το Lotus Mahal ένα ιδιόμορφο κτίσμα, όλο από πέτρα, που φαίνεται πως αποτελούσε το μέρος των κοινωνικών συναναστροφών των γυναικών του παλατιού.

 Τέλος λίγο πιο πέρα ένα ακόμα επιβλητικό κτίσμα, είναι οι στάβλοι των ελεφάντων για τις τελετές .Έχουν 11 δωμάτια και το ιδιαίτερο χαρακτηριστικό που παρουσιάζουν είναι ότι οι τρούλοι που υπάρχουν στην στέγη είναι όλοι διαφορετικού σχήματος. Και αυτή η κατασκευή υποδηλώνει σαφή μουσουλμανική επίδραση.
Δίπλα στους στάβλους ήσαν οι στρατώνες της φρουράς των ανακτόρων


Στα νότια του Χάμπι υπάρχει το μονολιθικό άγαλμα Lakshmi Narasimba ύψους 6,7μ που απεικονίζει τον Βισνού κάτω από την κάλυψη της επτακέφαλης  Shesha που είναι ένα από τα κυρίαρχα όντα της δημιουργίας.
Το άγαλμα έχει αναστηλωθεί και το γρανιτένιο κομμάτι ανάμεσα στα γόνατα έχει προστεθεί για την σταθεροποίηση του.

ΤΑ ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΑ


Η ΣΥΝΕΧΕΙΑ