Τρίτη, 28 Οκτωβρίου 2014

Η ΠΡΩΤΗ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΤΑΙΝΙΑ ΚΙΝΟΥΜΕΝΩΝ ΣΧΕΔΙΩΝ ΣΑΤΙΡΙΖΕ ΤΟΝ ΝΤΟΥΤΣΕ!





Οι ταινίες με  κινούμενα σχέδια  πρωτοεμφανίστηκαν το 1907.
Έγιναν όμως ιδιαίτερα δημοφιλείς όταν το 1928 ο Ουώλντ  Ντίσνεϊ με τον Ουμπ Αιγουερκς δημιούργησαν τον Μίκυ Μάους.
Το 1937 Ουώλντ  Ντίσνεϊ γύρισε την πρώτη μεγάλου μήκους(83 λεπτών) ταινία κινουμένων σχεδίων που ήταν η Χιονάτη και οι 7 νάνοι.
 Χρειάζονταν 24 διαφορετικά σκίτσα για να αποδοθεί στη σκηνή κίνηση διάρκειας ενός μόνο δευτερολέπτου!
Για να καταλάβει κανείς τον όγκο των σχεδίων που απαιτείται για μια ταινία κινουμένων σχεδίων, έστω και λίγων λεπτών, αξίζει τον κόπο να δει μια σύντομη και χιουμοριστική βουβή ταινία του 1919. ( How_Animated_Cartoons_Are_Made_(1919).webm )


Κατά την διάρκεια του πολέμου της Αλβανίας  ο σκιτσογράφος Σταμάτης Πολενάκης (1908-1997) έφτιαξε μια σωρεία από γελοιογραφίες σατιρίζοντας τον Μουσολίνι.






Οι χρωματιστές γελοιογραφίες, δεν  πρέπει να είχαν δημοσιευτεί σε εφημερίδα της εποχής αλλά μερικές δημοσιεύτηκαν μεταπολεμικά στο ΡΟΜΑΝΤΖΟ, όπως  αναφέρεται σε διαφήμιση  στο ΕΜΠΡΟΣ της 22-10-1946.

Υπάρχουν στο άλμπουμ “Τον καιρό του Πολενάκη”. Εκδόσεις “Νέα Σύνορα-Α. Α. Λιβάνη”,1996)
Το 1942 ο Πολενάκης βρισκόταν στην πατρίδα του στην Σίφνο και τότε μέσα στην κατοχή σχεδιάζει την πρώτη ελληνική ταινία κινουμένων σχεδίων μικρού μήκους με τίτλο Ο Ντούτσε Αφηγείται (6,54 min, ασπρόμαυρη)
Μπορεί να καταλάβει λοιπόν κανείς τον τεράστιο αριθμό σκίτσων που χρειάστηκε να σχεδιαστούν από ένα μόνο άνθρωπο για να μπορέσει να πραγματοποιηθεί αυτή η ταινία.
Με το τέλος του πολέμου επιστρέφει στην Αθήνα και μαζί με τον Παπαδούκα και τον Μερεβίτη κινηματογραφεί αυτή την ταινία κινουμένων σχεδίων με πρωταγωνιστή τον Ντούτσε που διακρίνεται για το χιούμορ της από την αρχή μέχρι το ευρηματικό τέλος της.
Η μουσικές διασκευές ποτ ακούγονται είναι γνωστών πατριωτικών τραγουδιών της εποχής και η διεύθυνση της ορχήστρας έγιναν από τους Α. Πόγγη και Μ. Πορτοκάλη.
Η ταινία είχε ξεχαστεί μετεπολεμικά μέχρι που ανακαλύφτηκε το 1980.
Ενδιαφέρον είναι ότι ο ίδιος την χαρακτηρίζει ως τύπο Μίκυ- Μάους και όχι ως κινουμένων σχεδίων.
Στο ταινιάκι ο Πολενάκης έχει αφήσει ελεύθερη την αχαλίνωτη φαντασία του, σατιρίζοντας σουρεαλιστικά  τον Ντούτσε καθώς αυτός  αφηγείται   στην Ιστορία την εκστρατεία του στην Αλβανία.
Ο ήλιος βέβαια  της  28η Οκτωβρίου εμφανίζεται χαμογελαστός, η Πίνδος γίνεται ένα τεράστιο τσαρούχι που καταπίνει τα ιταλικά στρατεύματα, τα ποτάμια που εμπόδισαν την προέλαση των Ιταλών δεν είναι παρά το κάτουρο ενός σκύλου, ο Έλληνας τσολιάς μετατρέπεται σε σκούπα που σκουπίζει τους κοκορόφτερους Ιταλούς, οι Έλληνες χρησιμοποιούν αέρια για διώξουν τους Ιταλούς πρώτα από ένα καζάνι με φασολάδα και μετά με την κραυγή ΑΕΡΑ!
 Στην συνέχεια τα κανόνια των Ιταλών μετατρέπονται  σε φούστες και αυτοί τρέπονται σε φυγή, ο Έλληνας στρατιώτης αρπάζει από το πόδι ένα κοκορόφτερο Ιταλό ο οποίος μετατρέπεται σε φτερό για να ξεσκονίσει  της αρβύλας του και τελικά με ένα  μαγικό χαλί, που δεν είναι τίποτα άλλα από την χιτλερική σημαία ,καταφέρνει να κατακτήσει  την Ελλάδα.
Σε ένα απόλυτα ευρηματικό τέλος η ίδια η Ιστορία τον βουτά και τον πετάει στην θάλασσα όπου και  καρφώνεται ο πισινός του στο κατάρτι της βυθισμένης ΕΛΛΗΣ!





Ο Πολενάκης είχε επίσης δημιουργήσει στις γελοιγραφίες του και  ένα μοναδικό και χαρακτηριστικό τύπο, τον Σπαγγοραμένο.


ΠΡΟΣΘΗΚΗ
Αν θέλετε επίσης να διαβάσετε κάτι άλλο  ουσιαστικό για την επέτειο, μπορείτε να διαβάσετε δύο  παλιότερα μου ποστ που αναφέρονται στον πατέρα μου, το μεν πρώτο για το τι έκανε στις 28 Οκτωβρίου 1940 και γιατί Ο ΠΑΤΕΡΑΣ ΜΟΥ ΔΕΝ ΕΚΑΝΕ ΓΙΑ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΕΥΤΙΚΟΣ ΕΚΠΡΟΣΩΠΟΣ!

Το δε δεύτερο είναι ένα ΑΣΜΑ ΗΡΩΙΚΟ ΚΑΙ ΟΔΟΙΠΟΡΙΚΟ ΓΙΑ ΤΟΝ ΕΠΙΖΗΣΑΝΤΑ ΑΝΘΥΠΟΛΟΧΑΓΟ ΤΗΣ ΑΛΒΑΝΙΑΣ και είναι  από αυτά που  έχω γράψει μετά από πολύ ψάξιμο, αλλά όταν έφτασα στο τελειωτικό  κείμενο αισθάνθηκα την ικανοποίηση ότι εκπλήρωσα ένα χρέος προς τον πατέρα μου που δεν το είχα κάνει όσο ζούσε.

Επίσης έχω γράψει και ένα ιστορικό χρονικό, βασισμένο στον τύπο της εποχής, για τα

Υπάρχει τέλος  ένα   απολαυστικό κείμενο της  Έλενα Ακρίτα με θέμα:


Σάββατο, 25 Οκτωβρίου 2014

ΓΚΡΑΦΙΤΙ ΜΕ ΧΙΟΥΜΟΡ




Στο προηγούμενο ποστ μου ΚΑΙ ΟΜΩΣ ΕΧΟΥΝ ΧΙΟΥΜΟΡ ΟΙ ΓΥΝΑΙΚΕΣ ! σας είχα υποσχεθεί να σας μεταφέρω μερικές σελίδες από ένα απολαυστικό βιβλιαράκι της ΚΑΤΕΡΙΝΑΣ ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΟΥ  με τίτλο ΠΕΣ ΤΟ ΜΕ ΣΠΡΕΪ (Εκδόσεις ΓΡΑΜΜΑΤΑ)
Χωρίς περιττά λόγια ορίστε μερικές σελίδες από το βιβλιαράκι αυτό των 64 σελίδων.












Η ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΟΥ εκτός από το ΠΕΣ ΤΟ ΜΕ ΣΠΡΕΪ έχει εκδώσει  στα ΓΡΑΜΜΑΤΑ το ΠΕΣ ΤΟ ΜΕ  SMS , τα ΜΕΖΕΔΑΚΙΑ, ΚΙ ΑΛΛΑ ΜΕΖΕΔΑΚΙΑ, ΣΕΞΙ ΜΕΖΕΔΑΚΙΑ,με ευφυολογήματα και γκράφιτι ενώ έχει μεταφράσει και κόμικς όπως της Μαφάλντα, της Φωτεινής της νύχτας κτλ.
Επίσης έχει δημοσιεύσει μαζί με άλλους στο βιβλίο ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΣΤΟΝ ΑΦΡΟ (ΠΕΡΙΠΛΟΥΣ) το διήγημα  «Ένα γατί κερνάει μπίρες» όπου  περιγράφει όλα όσα λένε και κάνουν τρεις φιλενάδες, που συναντιούνται για «καμιά μπίρα» και πολλές γυναικοκουβέντες.

Τέλος ένα ακόμα βιβλίο της με 250 από τα καλύτερα γκράφιτι του κόσμου είναι το ΜΗΝ ΠΑΤΑΤΕ ΤΟΝ ΤΟΙΧΟ (ΓΡΑΜΜΑΤΑ) από το οποίο σας μεταφέρω μερικές ακόμα σελίδες. 







Τετάρτη, 22 Οκτωβρίου 2014

ΚΑΙ ΟΜΩΣ ΕΧΟΥΝ ΧΙΟΥΜΟΡ ΟΙ ΓΥΝΑΙΚΕΣ !





Σαν απάντηση στο προηγούμενο ποστ μου ΕΧΟΥΝ ΧΙΟΥΜΟΡ ΟΙ ΓΥΝΑΙΚΕΣ; μου ήρθε με e-mail η γυναικεία άποψη για τους άνδρες  με αρκετά δηλητηριώδη ανεκδοτάκια γι΄αυτούς!
Το δημοσιεύω ατόφιο προς ενημέρωση και ψυχαγωγία σας!


* Πώς θα σταματήσεις έναν άντρα που καυχιέται για το μέγεθος του  ... του;
Απλά θα τον ρωτήσεις «Είναι μέσα τώρα;»

* Πώς καταλαβαίνεις ότι ένας άντρας ετοιμάζεται να πει κάτι έξυπνο;
Αρχίζει με την φράση «Η γυναίκα μου είπε...»

* Τι κάνεις όταν η καλύτερή σου φίλη το σκάει με τον άντρα σου;
Στέλνεις ευχαριστήρια κάρτα!

* Οι γυναίκες ενθουσιάζονται με μια καλή αγορά από ένα κατάστημα.
Οι άντρες ενθουσιάζονται με το να βρουν παρκινγκ εκεί κοντά...

* Γυναίκες και άντρες γεννήθηκαν ίσοι.
Οι γυναίκες όμως εξακολουθούν να εξελίσσονται!

* Οι άντρες είναι υπέρ των προγαμιαίων σχέσεων μέχρι...
Μέχρι να αποκτήσουν κόρη!

* Οι άντρες είναι σαν τα κομπιούτερ.
Γι' αυτό οι γυναίκες κρατάνε πάντα backup!

* Πώς θα πνίξεις έναν άντρα ;
Κόλλησε ένα πορνοπεριοδικό στον πάτο της πισίνας!

* Γιατί οι άντρες προτιμούν τις ξανθιές;
Πάντα τους άρεσε η κουλτουριάρικη παρέα!

* Αν είσαι ερωτευμένη με το χαμόγελό του...
Μην κάνεις το λάθος και τον παντρευτείς ολόκληρο!

* Μια γυναίκα θέλει έναν άντρα για να ικανοποιήσει όλες τις ανάγκες της.
Ένας άντρας θέλει όλες τις γυναίκες για να ικανοποιήσει μία και μόνον ανάγκη του!

* Ο άντρας είναι η απόδειξη ότι κι ο θεός κάνει λάθη!

* Τι είναι ένας εργένης;
Ένας άντρας που έχασε την ευκαιρία να κάνει δυστυχισμένη μια γυναίκα!

* Σε περίπτωση που σε ρωτήσει αν είναι αυτός ο πρώτος σου έρωτας...
Πες του «πολύ πιθανόν, μου φαίνεσαι πολύ γνωστός.»

* Το πρόβλημα με τις γυναίκες είναι ότι ενθουσιάζονται με το τίποτα. Και μετά το παντρεύονται!

* Πώς ένας άντρας μπορεί να κάνει ευτυχισμένη μια γυναίκα;
Με το να μείνει ανύπαντρος!

* Τι κάνει ο άντρας, όταν η γυναίκα του φθάνει σε οργασμό;
Φυλάει τα παιδιά στο σπίτι!

* Γιατί οι άντρες τελειώνουν τόσο γρήγορα;
Για να τρέξουν να το πουν στον φίλο τους!

* Γιατί το να κοιμάσαι με έναν άντρα είναι σαν την σαπουνόπερα;
Γιατί μόλις αρχίζει να γίνεται ενδιαφέρον σταματά για το επόμενο επεισόδιο.!

* Γιατί τα ανέκδοτα για τις ξανθιές είναι τόσο μικρά;
Για να μπορούν να τα θυμούνται οι άντρες!

* Γιατί ο άντρας μοιάζει με την χιονοθύελλα ;
Γιατί δεν ξέρεις πότε θά 'ρθει, πόσο θα ρίξει, και πότε θα το λιώσει...

* Πόσοι άντρες χρειάζονται για να αλλάξουν ένα χαρτί υγείας;
Ποιος ξέρει! Μήπως συνέβη και ποτέ;

* Οι άντρες είναι σαν τις διαφημίσεις.
Δεν πιστεύεις λέξη απ' όσα λένε!

* Γιατί οι άντρες δεν παθαίνουν την νόσο των τρελών αγελάδων;
Γιατί είναι όλοι τους γουρούνια!

* Ποιος είναι ο καλός σύζυγος ;
Αυτός που έχει κλειστό το στόμα κι ανοιχτό το πορτοφόλι!

* Πώς μπορείς να νευριάσεις τον άντρα σου, όταν κάνεις σεξ;
Τον φωνάζεις νά 'ρθει μέσα στο δωμάτιο.

* Πώς θα καταλάβεις ότι ένας άντρας είχε οργασμό;
Θα πέσει από πάνω σου και θα αρχίσει να ροχαλίζει.

* Ποια είναι η διαφορά μεταξύ του συζύγου και του εραστή;
25 κιλά!

* Πόσα ανέκδοτα υπάρχουν για άντρες;
Κανένα! Είναι όλα αλήθεια!


 Στην επόμενη ανάρτηση θα σας μεταφέρω μερικές σελίδες από το παρακάτω απολαυστικό βιβλιαράκι που αποδεικνύει πως υπάρχουν γυναίκες με χιούμορ!



Σάββατο, 18 Οκτωβρίου 2014

ΕΧΟΥΝ ΧΙΟΥΜΟΡ ΟΙ ΓΥΝΑΙΚΕΣ;





«Το ΚΚΕ αποχωρεί και παραχωρεί τον χρόνο που του αναλογεί στην κυρία Κωνσταντοπούλου για να ανοητολογεί. Είναι μπουρδολόγα!», τόνισε αποχωρώντας από την αίθουσα η Λιάνα Κανέλλη.
Αντίθετη όμως άποψη έχει ο Πιτσιρίκος γράφοντας:
Εκτός των πολιτικών της ικανοτήτων, η Ζωή Κωνσταντοπούλου είναι πολύ ωραία τύπισσα, έχει χιούμορ και αυτοσαρκασμό, και, για να κάνω κι εγώ ένα σεξιστικό σχόλιο, είναι γύναικος τριζάτος.(!!)
(Τα θαυμαστικά δικά μου,αλλά De gustibus et coloribus non est disputandum, ό έστι μεθερμηνευόμενον  Περί ορέξεως ουδείς λόγος)
Τα παραπάνω μου προκάλεσαν το ερώτημα αν γενικότερα οι γυναίκες έχουν πραγματικά την αίσθηση του χιούμορ πράγμα που δεν είναι τουλάχιστον εμφανές  στις γυναίκες που μας εκπροσωπούν στο κοινοβούλιο.
Ας δούμε λοιπόν τα πράγματα εξ αρχής.
Δεν νομίζω πως θα μπορούσε κανείς με πιο γλαφυρό τρόπο από τον παρακάτω να απεικονίσει το   ΠΩΣ Ο ΘΕΟΣ ΑΠΕΚΤΗΣΕ ΤΟΥΣ ΠΡΩΤΟΥΣ ΠΙΣΤΟΥΣ ΤΟΥ! 
Βέβαια υπάρχει και η μουσουλμανική εκδοχή για τους πρωτόπλαστους όπως απεικονίζεται στο επόμενο σκίτσο.


Ως γνωστόν αφού πρώτα ο Θεός μας πήρε το ένα παΐδι για να φτιάξει την Εύα, μετά φαίνεται πως μετάνιωσε και αποφάσισε (θεός είναι ότι θέλει κάνει!) ότι τα δύο φύλα θα πρέπει να ξαναενωθούν και γι΄αυτό έδωσε εντολή στους  επί της γης αντιπροσώπους του να μας  κηρύσσουν το "έσονται οι δύο εις σάρκαν μίαν"
Για να το πετύχει όμως αυτό  σκέφτηκε πως χρειάζεται να υπάρχουν  ΟΙ ΔΙΑΦΟΡΕΣ ΤΩΝ ΔΥΟ ΦΥΛΩΝ  για να έλκει το ένα το άλλο.
Έτσι λοιπόν προέκυψε ο γάμος  και αναπόφευκτα και η σχετική ανεκδοτολογία ανάμεσα σε  ΓΥΝΑΙΚΕΣ ΚΑΙ ΑΝΔΡΕΣ
Η ανεκδοτολογία όμως αυτή δημιούργησε το  βασικό αλλά και ουσιαστικά δύσκολο να απαντηθεί  αντικειμενικά, ερώτημα.


Έχουν χιούμορ οι γυναίκες;
Πρόσφατα στο Vanity Fair, επικαλούμενος σχετικές έρευνες, ο μεγάλος  Αμερικανός  δημοσιογράφος Κρίστοφερ Χίτσενς υποστήριζε σε άρθρο του ότι οι γυναίκες δεν έχουν χιούμορ.
Ο Νίκος Φωτάκης, γράφοντας βέβαια σε γυναικείο περιοδικό, αντικρούει αυτή την θέση και βασιζόμενος στην προσωπική του αντίληψη για το χιούμορ, θεωρεί ότι αυτό είναι η (προ)διάθεση να ανακαλύπτεις και να αναδεικνύεις την αστεία πλευρά των πραγμάτων και με αυτό τον ορισμό παραθέτει παραδείγματα γυναικείου χιούμορ. 
Προσωπικά μου είναι δύσκολο να αποφασίσω για το ποιά άποψη είναι σωστή, γιατί ζω ανάμεσα σε δύο τελείως  διαφορετικές γυναικείες αντιδράσεις στο χιούμορ, δηλαδή ανάμεσα σε μια σύζυγο που διακρίνεται για την παντελή του έλλειψη και σε μια κόρη που ευτυχώς το διαθέτει σε περίσσεια (τι κάνουν τα άτιμα τα γονίδια!)
Κάνοντας πάντως ένα απολογισμό των χιουμοριστικών ποστ που έχω δημοσιεύσει σχετικά με τις σχέσεις των δύο φύλων, τα περισσότερα δε από e-mail που μου έχουν έρθει, διαπίστωσα πως η πλειονότητα μεταφέρει την ανδρική οπτική για τις γυναίκες όπως μπορεί να διαπιστώσει κανείς στα παρακάτω ποστ:

ΤΙ ΥΠΕΡΟΧΟ ΝΑ 'ΣΑΙ ΑΝΔΡΑΣ!  (Υπάρχει όμως και η απάντηση με το  Τι υπέροχο να είσαι γυναίκα!)

Όμως το πραγματικό χιούμορ δημιουργείται από αυτούς που θεωρούν πως αυτά που γράφουν είναι σωστά και σοβαρά.
Μπορεί τον περασμένο αιώνα ο Βρετανός φιλόσοφος και μαθηματικός Alfred North Whitehead να έχει κάνει την σωστή παρατήρηση πως  η παντελής απουσία χιούμορ από τη Βίβλο είναι ένα από τα πιο παράξενα φαινόμενα σε ολόκληρη τη λογοτεχνία και  να έχει δίκιο και ο Νίτσε όταν λέει πως οι Χριστιανοί δεν έχουν χαρά αλλά μερικά από τα γραπτά τους που αφορούν τις γυναίκες είναι πραγματικά χιουμοριστικά διαμάντια όπως το παρακάτω από το βιβλίο του ιεροκήρυκα  Δημήτριου Παναγόπουλου που στο βιβλίο του, Όταν ἡ γυνή δέν φοβήται τόν Θεόν γράφει τα παρακάτω:


Όπως διαπιστώνει κανείς  κατά πλειονότητα οι άνδρες αντιμετωπίζουν με χιούμορ τις γυναίκες, ενώ αντίθετα μόνο δύο από αυτά που μου έχουν έρθει έχουν την γυναικεία άποψη για τους άνδρες:


 Προσωπικά, καθότι εκ πεποιθήσεως είμαι γνωστός φεμινιστής, από τον πρώτο χρόνο που ξεκίνησα αυτό το μπλογκ είχα δημοσιεύσει και 3 άκρως φεμινιστικά χιουμοριστικά ποστ, τα εξής:



Δεν ξέρω βέβαια  αν έχει δίκιο σε αυτό που  γράφει ο Φωτάκης,ότι δηλαδή  οι άντρες χρησιμοποιούν το χιούμορ για να γίνουν ελκυστικοί στις γυναίκες (ενώ οι γυναίκες είναι έτσι κι αλλιώς ελκυστικές στους άντρες).



Όπως δε γράφει αλλού:
 Οι άντρες θα κοιτάξουν τα πάντα, το στήθος, τον πισινό, τα πόδια, τα μάτια, τα χείλη, τις φίλες της, τη μουσική που ακούει, τη μαγειρική της, το πόσο μοιάζει ή όχι με τη μάνα τους, θα εξαντλήσουν τα πάντα και μετά θα αναρωτηθούν αν η γυναίκα τους έχει χιούμορ ή όχι. Έτσι, θεωρούν αντιστοίχως ότι στο ερωτικό παιχνίδι οι άντρες έχουν να βασιστούν στα εξής προσόντα: ύψος, πλάτες, γυμνασμένο σώμα, θεληματικό πιγούνι, δυναμισμό, χρήματα, αυτοκίνητο. Όσοι δεν έχουν τίποτα από αυτά, καταφεύγουν στο χιούμορ. Και πολλές φορές κερδίζουν το κορίτσι.
Οι άντρες θεωρούν τόσο δεδομένο το χιούμορ (τους), που δεν κάθονται ποτέ να σκεφτούν ότι χωρίς αυτό, κάθε κοινωνική συναναστροφή γίνεται αυτομάτως βαρετή – όσο για το φλερτ, εντελώς ανύπαρκτο.
Τελικά δεν μπορώ να καταλήξω στο αν οι γυναίκες έχουν ή όχι χιούμορ.
Σε αυτό όμως που συμφωνώ με τον μοναδικό Wolinski  είναι πως :Το χιούμορ είναι ο πιο σύντομος δρόμος από έναν άνθρωπο σε έναν άλλον.( ακόμα και αν αυτός είναι η γυναίκα σας!)
Επίσης συμφωνώ με τον Αμερικανό σκιτσογράφο Frank Tyger ,  με την  σωστή διαπίστωση που είχε κάνει, και που αφορά βέβαια και τα δύο φύλα, πως  η  καλύτερη δοκιμή για να διαπιστώσεις αν έχεις αίσθηση του χιούμορ είναι η αντίδρασή σου όταν κάποιος σου λέει ότι δεν έχεις!

(αναρτήσεις για τον Wolinski  εδώ και εδώ)


Τετάρτη, 15 Οκτωβρίου 2014

Ο ΕΠΙΚΗΔΕΙΟΣ ΑΛΛΑ ΚΑΙ Η ΝΕΚΡΑΝΑΣΤΑΣΗ ΤΗΣ ΔΕΞΙΑΣ ΣΤΙΣ ΕΚΛΟΓΕΣ ΤΟΥ 1961 ΑΠΟ ΤΟΝ ΜΠΟΣΤ.





Στο Χρονικόν του Μορέως ο ΜΠΟΣΤ σατιρίζει την 6ετια της κυβέρνησης Καραμανλή και τα σκάνδαλα που έχουν γίνει και περιγράφει με χιούμορ την πτώση όλων των ισχυρών προσωπικοτήτων της κυβέρνησης στις εκλογές της 29-10-1961.(Τα λινκ του Χρονικού στο τέλος)
Ανήμερα των εκλογών της 29-10-1961 ο ΜΠΟΣΤ  στο σκίτσο του περιγράφει την κηδεία της ΕΡΕ της οποίας το φέρετρο περιστοιχίζουν στην πρώτη γραμμή ο Ροδόπουλος, ο Αβέρωφ, ο Καραμανλής, ο Κανελλόπουλος και ο Τσάτσος.
Και εδώ στον επικήδειο που εκφωνεί η Μαμά Ελλάς ο ΜΠΟΣΤ σατιρίζει την εξαετή διακυβέρνηση της ΕΡΕ.
Ο "μοχλός" είναι το παρατσούκλι που είχε ο Ροδόπουλος, τα κτήρια στα όρη είναι το Μοντ Παρνές που είχε εγκαινιαστεί τον Ιούνιο του 1961, το λεύκωμα είναι αυτό που είχε χαρίσει η Δοξούλα Μακρή, σύζυγος του υπουργού Μακρή στον εγκληματία πολέμου Μέρτεν, τα ψυγεία είναι οι ψυκτικοί χώροι που είχε υποσχεθεί η κυβέρνηση για την αποθήκευση της φρουτοπαραγωγής του Πηλίου και το Παπαντρέουμ και το ντουμ Σπύρο Σπέρο αναφέρεται στην συνεργασία Παπανδρέου και Σπύρου Μαρκεζίνη.
Στην μπορντούρα με έμμετρο τρόπο σατιρίζει τους διάφορους θεμέλιους λίθους έργων του Καραμανλή, τις κυλιόμενες κλίμακες της Ομονοίας  αλλά και όσα είχαν καταγγελθεί στο Ηράκλειο για την οικογένεια Κεφαλογιάννη (σχετικά για τις ρουλέτες, τα χοιροστάσια κτλ επεξηγήσεις στο Χρονικό)

ΤΙ ΜΕΝΕΙ ΑΝ ΠΕΘΑΝΩΜΕΝ,ΣΑΣ ΕΡΩΤΩ ΤΙ ΜΕΝΕΙ;
ΠΟΛΟΙ ΣΟΦΟΙ ΑΠΗΝΤΗΣΑΝ ΠΩΣ ΤΙΠΟΤΕ ΔΕΝ ΜΕΝΕΙ
ΣΑΡΞ ΚΑΙ ΛΥΩΝΟΜΑΙ ΟΤΑΝ ΚΟΠΗ ΤΟ ΝΗΜΑ
ΘΕΜΕΛΙΟΥΣ ΛΙΘΟΥΣ ΜΑΣ ΠΕΤΟΥΝ ΕΜΒΑΝΟΝΤΕΣ ΣΤΟ ΜΝΗΜΑ
ΜΑΥΡΟΦΟΡΟΜΕΝ ΣΥΝΕΧΩΣ, ΦΟΡΟΜΕΝ ΤΑΣ ΠΛΕΡΕΖΑΣ
ΑΦΗΝΟΜΑΙ ΟΙΚΟΠΕΔΑ ΚΙ΄ΕΜΠΟΡΙΚΑΣ ΤΡΑΠΕΖΑΣ
ΚΛΙΜΑΚΕΣ, ΧΟΙΡΟΣΤΑΣΙΑ,ΡΟΥΛΕΤΕΣ ΚΙ΄ΑΛΛΑ ΕΊΔΗ
ΜΕΝΟΥΝ ΣΕ ΤΟΥΤΗ ΤΗ ΖΩΗ, ΦΕΥΓΟΝΤΕΣ ΔΙΑ ΤΑΞΙΔΗ
ΔΕΝ ΘΑ ΤΑ ΠΑΡΟΜΕΝ ΜΑΖΥ, ΛΟΙΠΟΝ ΔΙΑΤΊ ΜΟΧΘΟΜΕΝ
ΚΕ ΜΕ ΤΑ ΥΠΕΡΕΣΟΔΑ, ΑΥΤΑ ΤΑ ΑΠΟΚΤΟΜΕΝ
ΜΑΤΕΟΝ ΕΙΝΑΙ ΣΤΗΝ ΖΩΗ, ΚΙ΄ΑΥΤΟΣ ΠΟΥ ΤΑ ΑΡΠΑΖΕΙ
ΕΡΧΕΤΑΙ ΜΕΡΑ ΑΠΟΦΡΑΣ ΚΙ ΟΚΤΩΒΡΗΝ ΤΑ ΤΙΝΑΖΕΙ.

Βέβαια άσχετα από την αντιπολιτευτική του διάθεση ο  ΜΠΟΣΤ  καταλαβαίνει ότι η ήττα της ΕΡΕ δεν είναι και τόσο εύκολη και γι΄αυτό με πολύ ευφυή τρόπο ο Πειναλέων εκφράζει τον φόβο του λέγοντας: Παναγίτσα μου μη βρηκολακιάσει!



Επειδή όμως βρικολάκιασε, την επόμενη Κυριακή με ένα άλλο μοναδικό σκίτσο ο ΜΠΟΣΤ εμφανίζει την Νεκρανάσταση της ΠΕΦΗΛΙΜΕΝΗΣ, ΕΥΓΕΝΕΣΤΑΤΗΣ, ΣΕΒΑΣΤΗΣ κ. ΕΡΕ όπως γράφει στο στεφάνι που της έχει αφιερώσει!
Οι 400 δραχμές που λέει η Ανεργίτσα είναι το έκτακτο επίδομα που πήραν τα Σώματα Ασφαλείας για την υπερωριακή τους εργασία στις εκλογές.
Όπως πάντα κρατά στο χέρι της το Βιβλιάριον Απόρον Κορασίς  που η ελληνική θυμοσοφία το είχε ονομάσει περιπαικτικά Τεφτέρ χανούμ μπατίρ!
Στον έμμετρο περίγυρο της γελοιογραφίας είναι εμφανής η απογοήτευση του ΜΠΟΣΤ για το εκλογικό αποτέλεσμα  

ΣΗΜΕΡΟΝ Η ΕΠΙΣΤΗΜΗ ΈΧΕΙ ΠΡΟΟΔΟΝ ΜΕΓΑΛΗΝ
ΒΓΕΝΕΙ ΑΠΟ ΤΟ ΜΑΦΣΟΛΕΙΟΝ ΚΕ Ο ΞΑΠΛΟΜΕΝΟΣ ΣΤΑΛΙΝ
ΑΝΑΣΤΕΝΟΝΤΕ ΣΤΑ ΚΡΑΤΗ ΚΕ ΚΙΝΟΥΝΤΕ ΟΙ ΝΕΚΡΟΙ
ΜΕ ΜΕΓΑΛΗΝ ΕΦΚΟΛΙΑΝ ΚΕ ΜΕΓΑΛΟΙ ΚΕ ΜΙΚΡΟΙ
ΔΙΑΔΙΔΕΤΑΙ ΤΟ ΕΙΔΟΣ ΚΙ΄Ο ΝΕΚΡΟΣ ΠΟΥ ΑΠΟΘΝΗΣΚΕΙ
ΗΜΠΟΡΕΙ ΚΑΙ ΝΑ ΟΡΘΟΥΤΑΙ ΚΙ΄ΑΛΛΗΝ ΣΤΑΣΙΝ ΝΑ ΕΒΡΙΣΚΕΙ
ΕΝΟΘΕΦΘΗΣΑΝ ΤΑ ΠΑΝΤΑ ΚΙ΄ΕΚΛΟΓΕ ΚΕ ΑΙ ΚΗΔΕΙΕ  
ΠΡΟΚΑΛΩΝ ΠΡΩΤΟΝ  ΕΚΠΛΗΞΕΙΣ ΚΑΙ ΚΑΤΟΠΙΝ ΘΥΜΗΔΙΕ
ΤΩΡΑ ΕΞΕΛΘΩΝ ΕΚΕΙΝΗ ΚΑΙ ΓΥΡΙΖΩΝ ΥΓΙΗΣ
ΑΣ ΑΝΕΥΡΩΜΕΝ ΕΝ ΜΕΡΟΣ ΝΑ ΞΑΠΛΟΣΟΜΕΝ ΗΜΕΙΣ

Στην γελοιογραφία ο ΜΠΟΣΤ γράφει λανθασμένα ως ποσοστό της ΕΡΕ 49,6%,γιατί προφανώς όταν την σχεδίασε δεν είχαν βγει ακόμα τα τελικά αποτελέσματα Επικρατείας τα οποία είναι  τα εξής:
ΕΡΕ 50,81%
Συνασπισμός Ενώσεως Κέντρου-Κόμματος Προοδευτικών  33,66%
ΠΑΜΕ 14,63%
Ανεξάρτητοι 0,90%

ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΕΣ  ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ ΜΟΥ ΠΟΥ ΕΧΟΥΝ ΣΚΙΤΣΑ ΤΟΥ ΜΠΟΣΤ 








Δευτέρα, 13 Οκτωβρίου 2014

ΣΤ΄- ΜΠΟΣΤ-ΤΟ ΧΡΟΝΙΚΟ ΤΟΥ ΜΟΡΕΩΣ- ΦΡΑΓΚΙΚΟΝ ΑΝΑΓΝΩΣΜΑ ΔΙ΄ ΑΦΡΑΓΚΟΥΣ!






Το Χρονικόν του Μορέως έχει γραφτεί λίγες μέρες πριν τις εκλογές της 29-10-1961.
Ο ΜΠΟΣΤ ήδη από την προηγούμενη συνέχεια θεωρεί ως δεδομένη την ήττα της ΕΡΕ  και γι΄ αυτό και περιγράφει σατιρικά την πτώση των επιφανών στελεχών της κυβερνητικής ΕΡΕ.
Στις εκλογές όμως, παρά τις προβλέψεις του, η ΕΡΕ συγκέντρωσε 50,81%, ο συνασπισμός Ενώσεως Κέντρου-Προοδευτικών 33,66% και η Αριστερά (ΠΑΜΕ)14,3%
Οι εκλογές  του 1961 ονομάστηκαν της Βίας και της Νοθείας και η  κυβέρνηση Καραμανλή, τα σώματα ασφαλείας και ο στρατός κατηγορήθηκαν ότι προέβησαν προεκλογικά σε εκτεταμένη τρομοκρατία εναντίον των κομμάτων του Κέντρου και της Αριστεράς αλλά και σε νοθεία του εκλογικού αποτελέσματος και για τον λόγο αυτό ο Γεώργιος Παπανδρέου την 1η Δεκεμβρίου ξεκίνησε τον Ανένδοτο Αγώνα.

 





ΕΠΕΞΗΓΗΣΕΙΣ
Στην πρώτη γελοιογραφία  ο παχύς είναι ο Ροδόπουλος, στην μέση ο Τσάτσος και ο φαλακρός  ο Τριανταφυλλάκος.

52-Τζάτζος ο  Κωνσταντής: Είναι ο Κωνσταντίνος Τσάτσος (1899-1987) ο μετέπειτα Πρόεδρος της Δημοκρατίας, τότε υπουργός Προεδρίας.

53-Οι κότες που σκαλίζουν το χώμα σατιρίζουν την απαγόρευση από τον Τσάτσο  των παραστάσεων των Ορνίθων του Κουν στο Ηρώδειο το 1959 λόγω του ότι στην παράσταση ο ιερέας της αρχαίας ελληνικής λατρείας παρουσιάστηκε ντυμένος παραπλήσια με το «σχήμα» των κληρικών της ορθόδοξης χριστιανικής εκκλησίας και απάγγειλε τη δέηση προς τα πουλιά με ύφος επίσης παραπλήσιο του λειτουργικού της ίδιας εκκλησίας. Τούτο θεωρήθηκε ως απόπειρα διασυρμού της θρησκείας του ελληνικού λαού.
Έκτοτε ο γελοιογράφος Φ.Δημητριάδης σκιτσάριζε τον Τσάτσο με μια κότα πλάι του.

54- Ροδόπουλον: Κωνσταντίνος Ροδόπουλος (1896-1971) πρόεδρος της Βουλής. Ο εγκρατής εις το σώμα προφανώς αποτελεί μπηχτή γιατί ήταν παχύς και μάλλον καλοφαγάς. Προφανώς γι΄αυτό  και στο παρακάτω σκίτσο του ο ΜΠΟΣΤ  γράφει ότι του προσφέρεται γουρουνόπουλο.
 Σχετικά με αυτή την γελοιογραφία εδώ.



55-Τρύφων: Τρύφων Τριανταφυλλάκος (1919-1992)  Υφυπουργός Προεδρίας της Κυβερνήσεως.

56-Συνοικίαν ωσάν όνειρον: Αναφέρεται στην ταινία του Αλεξανδράκη Συνοικία το Όνειρο. Η αρχική εμφάνιση της ταινίας στις αίθουσες προκάλεσε θύελλα αντιδράσεων, καθώς, σύμφωνα με τον υφυπουργό τύπου της ΕΡΕ Τριανταφυλλάκο δυσφημούσε την εικόνα της ευημερούσας Ελλάδας!
Η πρώτη προβολή της ταινίας έγινε με επεισόδια, καθώς η αστυνομία αποπειράθηκε να εμποδίσει την είσοδο του κοινού στον κινηματογράφο και η παρακολούθηση της ουσιαστικά κατέληξε να είναι πράξη αντίστασης. Η ταινία δεν προβλήθηκε στις επαρχιακές πόλεις -ειδικά στις “εθνικά ευαίσθητες περιοχές” εκδόθηκε αυστηρή διαταγή απαγόρευσης-  παρά μόνο στα μεγάλα αστικά κέντρα αλλά τελικά τιμήθηκε με 2 βραβεία στο κινηματογραφικό φεστιβάλ της Θεσσαλονίκης.

57-Βογιαντζής: Γιώργος Βογιαντζής 1913-2003 υπουργός Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων

58- Ο Διευθυντής του Πολιτικού γραφείου του Βογιαντζή είχε στείλει  επιστολές με αρ. πρωτοκόλλου και σφραγίδα του Υπουργείου Παιδείας και την μνεία 'Εντολή Υπουργού" στο Πανεπιστήμιο Αθηνών για την χαριστική εισαγωγή ευνοουμένων του.

59-Ευαγγέλου Σερπερίωνος: Ευάγγελος Αβέρωφ. Η εξήγηση του χαρακτηρισμού Σερπερίωνος υπάρχει στην ΣΗΜΕΙΩΣΗ του: Α- ΜΠΟΣΤ-ΤΟ ΧΡΟΝΙΚΟ ΤΟΥ ΜΟΡΕΩΣ- ΦΡΑΓΚΙΚΟΝ ΑΝΑΓΝΩΣΜΑ ΔΙ΄ ΑΦΡΑΓΚΟΥΣ!

60-Φούνταν: Στις γελοιογραφίες ο Αβέρωφ παρουσιαζόταν πάντα με τσαρούχια με φούντα λόγω της σχέσεως του με το Μέτσοβο.

 61-Σόλων Γκίκας  (1898 1978) Υπουργός Συγκοινωνιών  και   Δημοσίων  Έργων. Νικηφόρος γιατί ως στρατηγός είχε φτάσει να γίνει αργηγός ΓΕΣ παρά το ότι το 1951 είχε συμμετάσχει στο κίνημα του ΙΔΕΑ.

62-Προεκλογικά στις 6-10-1961 η κυβέρνηση είχε εξαγγείλει πολλά έργα στην Αθήνα μεταξύ των οποίων και την δημοπράτηση έργων στην Λαχαναγορά.


63-Ο Καραμανλής είχε ξεκινήσει την προεκλογική του εκστρατεία στις 1-10-1961 από την Θεσσαλονίκη και η  ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ανέγραφε πως το ήμισυ των συγκεντρωθέντων σε αυτή είχε μεταφερθεί από τις περιφέρειες της Βορείου Ελλάδος.


Σάββατο, 11 Οκτωβρίου 2014

Ε΄- ΜΠΟΣΤ-ΤΟ ΧΡΟΝΙΚΟ ΤΟΥ ΜΟΡΕΩΣ- ΦΡΑΓΚΙΚΟΝ ΑΝΑΓΝΩΣΜΑ ΔΙ΄ ΑΦΡΑΓΚΟΥΣ!








ΕΠΕΞΗΓΗΣΕΙΣ
35- Τον Οκτώβριο 1961  είχε συλληφθεί στην Αθήνα   μια διεθνής λωποδύτρια  κινεζικής καταγωγής στο σπίτι της οποίας βρέθηκαν 100 κενά πορτοφόλια!

36-Αλουμίνιον- Αναφέρεται στην ΠΕΣΙΝΕ. Ο Καραμανλής τότε για να γίνει η επένδυση παραχώρησε το 1960 στην ΠΕΣΙΝΕ το προνόμιο να αγοράζει το ρεύμα από την ΔΕΗ σε χαμηλότερη τιμή, γεγονός που θεωρήθηκε από την αντιπολίτευση ως σκάνδαλο.


36α-Το καλοκαίρι του 1961 είχε προκύψει θέμα με την ανεπάρκεια που υπήρχε σε ψυγεία για την αποθήκευση των αχλαδιών και των μήλων του Πηλίου. Η κυβέρνηση είχε από καιρό εξαγγείλει την αύξηση των ψυκτικών χώρων.

37- Στις  22-10-1960 4 αστυφύλακες πήγαν να συλλάβουν  ένα κουλουροπώλη  που δεν είχε άδεια. Κωμικοτραγικές σκηνές έγιναν στην συνέχεια!
Ο κουλουροπώλης τους πέταξε εναντίον τους τον ταβά με τα κουλούρια (σιμίτια) και έτρεξε και χώθηκε κάτω από ένα αυτοκίνητο οπότε τον τράβαγαν για να τον βγάλουν.

38- 94 μαθητές της σχολής υπομηχανικών έφτασαν μετά από πορεία που είχε ξεκινήσει από την Θεσσαλονίκη στις 7-1-1960 στον Σκαραμαγκά. Το αίτημα τους ήταν η σχολή υπομηχανικών να χαρακτηριστεί ως ανωτέρα.
Η αστυνομία δεν τους επέτρεψε να συνεχίσουν την πορεία προς της Αθήνα πεζή αλλά ήθελε να μεταφερθούν με λεωφορείο.
Μετά από μικροσυμπλοκές οι μαθητές κατέφυγαν στην  θάλασσα όπου και παρέμειναν υπό καταρρακτώδη βροχή για 3 ώρες.
Τελικά μπήκαν στα λεωφορεία και έφτασαν στον Άγνωστο Στρατιώτη όπου κατέθεσαν στεφάνι και επέδωσαν ψήφισμα στην κυβέρνηση με τα αιτήματα τους.


39-40-41  Εμμανουήλ Παχύς: Είναι ο  Μανώλης Κεφαλογιάννης που αναφέρθηκε στο 26 σχετικά με τις χασισοφυτείες, το χοιροστάσιο κτλ
Με την  παίδευση και τα διπλώματα σατιρίζει το γεγονός ότι  αναγκάστηκε να παραιτηθεί στις 31-11-1960 από Υπουργός Οικισμού γιατί δήλωνε δικηγόρος ενώ δεν ήταν! Πέθανε το 2003,σε ηλικία 89 ετών.
  
Ο νυν Μανώλης Κεφαλογιάννης είναι ανιψιός του και τον διαδέχτηκε στο νομό Ηρακλείου και είναι επίσης ανιψιός και του Γιάννη Κεφαλογιάννη που ήταν ο βουλευτής Ρεθύμνου που καταδικάστηκε τελεσίδικα   σε ποινή φυλακίσεως πέντε μηνών με τριετή αναστολή. με τις κατηγορίες της απόπειρας υπόθαλψης εγκληματία και της ψευδορκίας, επειδή ζήτησε από αστυνομικό υπάλληλο να αλλάξει την κατάθεσή του, ώστε να βοηθήσει κατηγορούμενο ο οποίος  είχε καταδικαστεί , για εμπόριο ναρκωτικών.
Η  Όλγα Κεφαλογιάννη: είναι κόρη του Γιάννη, ανιψιά του πρεσβύτερου Μανώλη, εγγονή του Παύλου Βαρδινογιάννη  από την μητέρα της και μακρινή ξαδέλφη του νυν βουλευτή του Ηρακλείου, Μανώλη.

42- Δημήτριος ο Μακρύς: Είναι ο Δημήτρης (Τάκος)  Μακρής υπουργός Εσωτερικών.

43-Λεύκωμα: Ο εγκληματίας πολέμου Μαξ Μέρτεν για τον οποίο υπήρχε δικογραφία από το 1947, είχε συλληφθεί μετά την είσοδο του στην χώρα μας και τον Φεβρουάριο 1959, δικάστηκε και καταδικάστηκε σε «κατά συγχώνευσιν κάθειρξιν» 25 ετών αλλά λίγους μήνες αργότερα μεταφέρθηκε στη Δυτική Γερμανία για να εκτίσει (υποτίθεται) εκεί την ποινή του παρά το γεγονός ότι είχε εξαιρεθεί από τον νόμο «περί αναστολής διώξεως εγκληματιών πολέμου» .Το 1960 αφέθη ελεύθερος .
Κατά την ψήφιση του νόμου αυτού στην Βουλή αποκαλύπτεται ότι η σύζυγος του υπουργού και στενού συνεργάτη του Καραμανλή,  Ντάκου  Μακρή, η Δοξούλα, το γένος Λεοντίδου, ήταν γραμματέας του Μέρτεν στην Κατοχή και, φυσικά, δημιουργείται έντονο πολιτικό ζήτημα.
Τον  Σεπτέμβρη του 1960, η γερμανική εφημερίδα «Ηχώ του Αμβούργου» και το περιοδικό «Ντερ Σπίγκελ» δημοσίευσαν αφηγήσεις του Μέρτεν,  στις οποίες κατηγορούσε τον  Κ. Καραμανλή, τον  υπουργό Εσωτερικών Δημ. Μακρή, τον  υφυπουργό Εθνικής Αμύνης Γεώργιο Θέμελη και την  σύζυγο του Δ. Μακρή, Δοξούλα ότι ήταν συνεργάτες των κατοχικών δυνάμεων.
Ανέφερε δε ότι αυτή  κάποια  επέτειο πρόσφερε στον προϊστάμενο της ως δώρο ένα λεύκωμα με αναμνηστικές φωτογραφίες.

44- Νικόλαος Μάρτης (1915-2013) Υπουργός Βιομηχανίας.

45-Τον Σεπτέμβριο 1961 είχε καταθέσει νομοσχέδιο "Περί λήψεως μέτρων προστασίας της ελληνικής κινηματογραφίας"

46- Χρυσανθόπουλος  Κων/νος (1903-1966) Υφυπουργός Εμπορίου.

47-48- Το 1961 ο Χρυσανθόπουλος είχε κάνει εισαγωγή λαδιού από την Ισπανία στο οποίο διαπιστώθηκε πως υπήρχε μούργα.

49-Ο Νιάρχος διέμενε στο σαλέ του στο Σεν Μόριτζ της Ελβετίας.

50- Αριστείδης Πρωτοπαπαδάκης (1903 -1966) Υπουργός Συντονισμού.
Στις 12-11-1957 στην ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ δημοσιεύτηκε η παρακάτω είδηση: 


Η δήλωση προκάλεσε σάλο και έγινε επερώτηση στην Βουλή και  στις 27-11-57 η ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ  έχει σαν επικεφαλίδα στην συζήτηση της επερώτησης :Ο κ. ΠΡΩΤΟΠΑΠΑΔΑΚΗΣ ΒΕΒΑΙΟΙ ΤΗΝ ΒΟΥΛΗΝ ....ΟΤΙ ΑΣΤΙΕΥΕΤΑΙ , γιατί ο Πρωτοπαπαδάκης είπε πως επρόκειτο περί "επιδορπίου κουβεντολογήματος" και  για "φιλικό πείραγμα"
Έκτοτε ο Φ. Δημητριάδης όπως είχε κολλήσει στον Τσάτσο την κότα κόλλησε στον Πρωτπαπαδάκη τα "Ολλανδικά αστεία"

51- Λεωνίδας Δερτιλής (1904-1980) Υπουργός Εμπορίου
 Ο Δερτιλής είχε πει στην προεκλογική περίοδο πως :σε καμία εποχή   και σε καμία χώρα δεν έγιναν τόσα έργα. Η αντιπολιτευόμενη ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ σε άρθρο της, της 10-10-1961 γράφει: Πράγματι εκ των διεθνών στατιστικών των Ηνωμένων Εθνών προκύπτει ότι από του 1955 και εντεύθεν προκύπτει ότι ό ετήσιος ρυθμός αυξήσεως των επενδύσεων του παγίου κεφαλαίου  είναι εις την Ιαπωνίαν 22% δηλαδή κατά 50% σχεδόν υψηλότερος του εμφανιζομένου ρυθμού αυξήσεως παρ΄ημίν κατά την ιδίαν περίοδον.


Η ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΚΑΙ ΤΟ ΤΕΛΟΣ ΜΕΘΑΥΡΙΟ ( Το ΣΤ΄μέρος )

Πέμπτη, 9 Οκτωβρίου 2014

Δ- ΜΠΟΣΤ-ΤΟ ΧΡΟΝΙΚΟ ΤΟΥ ΜΟΡΕΩΣ- ΦΡΑΓΚΙΚΟΝ ΑΝΑΓΝΩΣΜΑ ΔΙ΄ ΑΦΡΑΓΚΟΥΣ!











ΕΠΕΞΗΓΗΣΕΙΣ
26-Περονοσπορισμός: Τον Απρίλιο 1961 έγινε  μια μεγάλη δίκη μετά από μήνυση για συκοφαντική δυσφήμιση δια του τύπου που είχε υποβάλει  ο Ε.Κεφαλογιάννης κατά του διευθυντού της εφημερίδας "Κρητικό Φώς" Αθ. Σκουλά.
Στο άρθρο της εφημερίδας μεταξύ άλλων έγραφε για πολεοδομικές παραβάσεις, για ρουλέτες, ότι  το χοιροστάσιο της οικογένειας Κεφαλογιάννη   ήταν δίπλα σε σκουπιδότοπο και τα ζώα τρέφονταν από εκεί και ότι στα κτήματα της οικογένειας υπήρχε χασισοφυτεία.
Οδηγός που μετέφερε στα κτήματα βαρέλια με νερό αντίκρουσε την κατηγορία ότι αυτά ήταν για πότισμα της χασισοφυτείας λέγοντας  ότι  τα βαρέλια με τα νερά που μετέφερε είχαν γαλαζόπετρα για καταπολέμηση περονόσπορου.
Το καλοκαίρι του 1960 ο περονόσπορος είχε προκαλέσει μεγάλες ζημιές στην περιοχή του Ηρακλείου.

27-Σεισμός:Τον Μάρτιο του 1960 έγινε στο Αγαδίρ μεγάλος σεισμός με 6.000 νεκρούς.
Επίσης τον Μάιο του 1960 έγιναν στην Χιλή 4 μεγάλοι σεισμοί με 5000 νεκρούς και μεγάλα παλιρροιακά  κύματα. Νησιά εξαφανίστηκαν και άλλα εμφανίστηκαν.
Πιθανώς όμως να αναφέρεται στον σεισμό που έγινε  τον Μάρτιο 1961 στην Μεσσηνία.

28-Στην Λαμία τον Οκτώβριο 1961 κατά τα εγκαίνια εκλογικού κέντρου της ΕΡΕ στα οποία μιλούσε ο Ευταξίας ,εμφανίστηκε στα χέρια θορυβούντων οπαδών του ο υποψήφιος Καλατζής και τον ανάγκασε να αποχωρήσει.

29-Τον Δεκέμβριο 1960 ανακοινώθηκε ότι στον Νέστο καταστράφηκαν μέσα σε μία τριετία 802.000 ρίζες αυτοφυούς ινδικής κάνναβης.

30-μονόχειρες: είναι τα γνωστά μηχανάκια που λέγονται ληστές με ένα χέρι ή κουλοχέρηδες.
Τό 1960, ὁ τότε Βουλευτής τῆς Ἀριστερᾶς Ἠλίας Μπρεδήμας σε συνεργασία με τον τότε, επίσης, Βουλευτή του Κέντρου τού Νομού Σερρών Άγγελο Ἀγγελούση »απεκάλυψαν», διά επερωτήσεως του πρώτου, κύκλωμα παρανόμου τζόγου με κουλοχέρηδες, το οποίο λειτουργούσε στις Σέρρες.
Το  1961, μετά την επερώτηση, είχαν γίνει συλλήψεις ατόμων που τα είχαν τοποθετήσει  σε καφενεία μεταξύ των οποίων και κομματάρχης της ΕΡΕ.

31-βραχώδη: αναφέρεται στη αγορά των 6 «βραχωδών οικοπέδων» από τον Καραμανλή στην Φιλοθέη, στο δέκατο της αξίας  και στην εν συνεχεία ένταξη τους στο σχέδιο πόλεως, μ’ αποτέλεσμα την κατακόρυφο ανατίμηση τους.
Αργότερα, τα μισά οικόπεδα πωλήθηκαν και τα υπόλοιπα δωρήθηκαν στο Ίδρυμα Καραμανλή, όπου και οικοδομήθηκε το κτήριο του. 

32-τζάγκρα ή τζάγρα: βαλλιστρίς, όρος για την χειροβαλίστρα στο Βυζάντιο (crossbow)

 33- Στις 29-10-1961 έγιναν οι εκλογές που χαρακτηρίστηκαν της" Βίας και της Νοθείας"

34-«Ήταν η ευτυχέστερη ημέρα της ζωής μου» είχε δηλώσει τον Μάρτιο 1959 ο Καραμανλής όταν επέστρεψε στην Αθήνα έχοντας υπογράψει για τις συμφωνίες της Ζυρίχης  για την ανεξαρτησία της Κύπρου

Η ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΜΕΘΑΥΡΙΟ

Η ΣΥΝΕΧΕΙΑ