Όταν χθες
διάβασα για την κίνηση συλλόγων γονέων και
κηδεμόνων σε δύο σχολεία του Χαλανδρίου, να ζητήσουν να
σταματήσουν να φοιτούν σε αυτά μαθητές Ρομά, με κυρίευσε έντονη αγανάκτηση για
την απαράδεκτη αυτή ενέργεια αντίθετη
προς κάθε στοιχειώδη έννοια δημοκρατίας και ισονομίας.
Το ίδιο συναίσθημα
διαπίστωσα ότι επικρατεί και σε πλήθος αναρτήσεις στο διαδίκτυο, πολλές
μάλιστα ιδιαίτερα υβριστικές, για τους
234 γονείς που ψήφισαν έτσι ενώ
μόνο 4 ψήφισαν αντίθετα.
Ήμουν έτοιμος λοιπόν να γράψω ένα καυστικό κείμενο για τους
ρατσιστές του Χαλανδρίου γιατί και εγώ πιστεύω πως , «Η εκπαίδευση είναι αναφαίρετο δικαίωμα
όλων των πολιτών» όπως είπε
ο υφυπουργός Παιδείας κ. Θεόδωρος Παπαθεοδώρου.
Όμως ωριμότερες σκέψεις άρχισαν να έρχονται στο μυαλό μου
όταν στις ίδιες δηλώσεις του είπε πως «μέχρι τώρα ένα μεγάλο ποσοστό των παιδιών αυτών
πηγαίνουν κανονικά στο σχολείο."
Σε
ανακοίνωση δε μιας δημοτικής παράταξης του Χαλανδρίου,
διαβάζω πως 26 από τα παιδιά των Ρομά ήδη άρχισαν τη σχολική χρονιά στο 4ο δημοτικό
σχολείο της πόλης το οποίο δεν έχει ακουστεί πως έχει κάποιο πρόβλημα με αυτά
τα παιδιά.
Διάβασα δε επίσης και
ένα πρόσφατο ρεπορτάζ του
TVXS πως
τα
περισσότερα από τα 52 παιδιά του καταυλισμού πηγαίνουν καθημερινά στο
σχολείο. Ο πρόεδρος του καταυλισμού συνεργάζεται με το Πανεπιστήμιο
Αθηνών, ώστε να έρχεται λεωφορείο για να πηγαίνει τα παιδιά στο σχολείο.
Ένας δε πατέρας δήλωσε:
“Το
χαίρονται. Ετοιμάζονται από το βράδυ, ξυπνάνε το πρωί και όλα μαζί πάνε στο
σχολείο. Τα παιδιά μας πριν ήταν σωστά αγρίμια. Το σχολείο τους άλλαξε. Τους
ηρέμησε. Αλλά και οι δασκάλες είναι πολύ καλές. Όλο τον Αύγουστο δυο νεαρές κοπέλες
ήταν εδώ κάθε μέρα και έκαναν μάθημα στα παιδιά”
Ο καταυλισμός δε των Ρομά στο Χαλάνδρι δεν είναι χθεσινός.
Υπάρχει εδώ και 40 χρόνια!
Μετά από όλα αυτά σκέφτηκα τι ήταν άραγε αυτό που ώθησε τους
γονείς των δύο σχολείων έτσι στα ξαφνικά στην απόφαση τους αυτή και μάλιστα με
αυτή την συντριπτική πλειοψηφία.
Ακόμα και όλοι οι ψηφοφόροι της Χρυσής Αυγής να έχουν
μαζευτεί στο Χαλάνδρι είναι απολύτως
αδύνατο να καταφέρουν να έχουν μια τέτοια ομοφωνία.
Μετά από αρκετό ψάξιμο βρήκα ένα
δελτίο τύπου των ΣΥΛΛΟΓΩΝ ΓΟΝΕΩΝ 7ο – 10ο ΔΗΜΟΤΙΚΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ
ΧΑΛΑΝΔΡΙΟΥ στο οποίο και εκθέτουν και τις δικές τους απόψεις.
Σε αυτό παραθέτουν και το ερώτημα που ετέθη στην περίφημη ψηφοφορία το οποίο και
παραθέτω:
Συμφωνείτε με την πρόθεση του Υπ.Παιδείας να δημιουργήσει
τάξη παιδιών Ρομά στα σχολεία μας χωρίς να ισχύουν οι προϋποθέσεις εγγραφής που
ισχύουν για όλα τα υπόλοιπα παιδιά [εμβόλια, δημοτολόγιο, μόνιμη κατοικία,
προηγούμενη φοίτηση σε τάξεις προσχολικής αγωγής ή προσαρμογής κλπ], όπως
προβλέπει η συγκεκριμένη εγκύκλιος;
Η επιλογή της ψήφου είναι μεταξύ ΝΑΙ και ΟΧΙ.
Από ότι κατάλαβα λοιπόν το Υπ. Παιδείας προσπαθεί να δημιουργήσει στα
σχολεία αυτά με συνοπτικές διαδικασίες για
να μην χάσει τις προθεσμίες έχοντας ως συνήθως καθυστερήσει , τμήμα φοίτησης
παιδιών Ρομά, στα πλαίσια προφανώς συγχρηματοδοτούμενων προγραμμάτων του ΕΣΠΑ.
Προφανώς δε στην εγκύκλιο που θα έχει βγάλει την τελευταία
στιγμή, για να προλάβει το πρόγραμμα του ΕΣΠΑ για αυτή την σχολική χρονιά θα προβλέπει
την εγγραφή μαθητών χωρίς να ισχύουν οι προϋποθέσεις εγγραφής που ισχύουν για όλα τα
υπόλοιπα παιδιά με αποτέλεσμα να προκαλέσει τις αντιδράσεις των γονέων
των παιδιών της περιοχής, οι οποίοι στο δελτίο τύπου τους γράφουν:
Οι γονείς των δύο συλλόγων γονέων 7ου και 10ου δημοτικών
σχολείων Χαλανδρίου, ΔΕΝ εναντιώνονται στην φοίτηση των παιδιών Ρομά στα
σχολεία μας προκαλώντας δήθεν στέρηση της γνώσης σε αυτά, αντιθέτως
ενδιαφερόμαστε για την πραγματική και ουσιαστική μόρφωσή τους σύμφωνα με την
θέληση και την κουλτούρα των οικογενειών τους, όμως οι διαδικασίες που προωθεί
το υπουργείο δεν τις εξασφαλίζουν.
Θα ήταν λοιπόν εύλογο πριν να αγανακτήσουμε να ξέραμε τι
ακριβώς σχεδιάζει το Υπουργείο Παιδείας για αυτά τα σχολεία και που έγκειται
ουσιαστικά το πρόβλημα .
Δεν αποκλείεται βέβαια στην περιοχή να υπάρχει ένα κλίμα κατά
των Ρομά λόγω του ότι η πολιτεία και ο Δήμος εμπαίζει τόσο τους δημότες του όσο
και τους Ρομά.
Ο καταυλισμός αυτός έχει δημιουργηθεί στη περιοχή του
Νομισματοκοπείου δίπλα δηλαδή στις εκτάσεις του Νομισματοκοπείου της
Τράπεζας της Ελλάδας, στο Δήμο Χαλανδρίου σε έκταση που ανήκει σε πενήντα
τέσσερις ιδιοκτήτες.
Σε αυτόν στεγάζονται-εδώ και 40 χρόνια- σε πρόχειρες
κατασκευές περίπου 70 οικογένειες Ρομά, οι οποίες σύμφωνα και με το
εκεί εδρεύοντα Σύλλογο τους ανήκουν σε ελληνικής καταγωγής Ρομά που
προέρχονται από τη Χαλκίδα.
Το 1999 υπήρξε δικαστική απόφαση για την αποβολή τους,
η οποία δεν εκτελέστηκε καθώς ο τότε
Δήμαρχος Χαλανδρίου υποσχέθηκε την μεταστέγαση τους και την οποία βέβαια
δεν έκανε!
Το 2011 το
Διοικητικό Πρωτοδικείο Αθηνών αναγνώρισε το ιδιοκτησιακό καθεστώς των 54
ιδιοκτητών και επιδίκασε αποζημίωση για ηθική βλάβη λόγω της απραξίας του
Κράτους και των αρμόδιων εμπλεκομένων φορέων να πράξουν τα προβλεπόμενα
για τη μετεγκατάσταση του πληθυσμού. Η αποζημίωση που ζήτησαν οι
ιδιοκτήτες για την καταπάτηση των οικοπέδων τους από διαφυγόντα κέρδη δεν
έγινε δεκτή καθώς η εν λόγω έκταση ήταν εκτός σχεδίου πόλεως και επομένως μη
αξιοποιήσιμη, καθεστώς το οποίο -μετά την ολοκλήρωση των έργων του μετρό-
θα αλλάξει γεγονός που καθιστά πλέον την έκταση προσοδοφόρο τεμάχιο, έκταση
φιλέτο.
Στις 4/9/2012, με απόφαση της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Αττικής , ανατίθεται στην εταιρεία "Επιχειρήσεις Αλεξάνδρου
Α.Ε.Β.Τ.Τ.Ε." η «εκτέλεση της κατεδάφισης των αυθαίρετων κατασκευών στην
περιοχή " Πεύκο Πολίτη " στο Δήμο Χαλανδρίου»
Στις 18-9-2012 υπήρξε εισαγγελική εντολή εκκένωσης του
καταυλισμού , η οποία πήρε αναβολή για δύο μήνες, έπειτα από έντονες
διαμαρτυρίες των ίδιων των Ρομά αλλά και αλληλέγγυων, γιατί βέβαια δεν υπήρξε
καμιά μέριμνα για τον χώρο μετεγκατάστασης τους.
Η αναβολή δόθηκε προκειμένου Δήμος και Ρομά να συνεργαστούν να βρεθεί μια κοινά
αποδεκτή λύση καθώς και οι δύο πλευρές δεσμεύθηκαν να κάνουν το καλύτερο δυνατό.
Τον Ιούλιο το
ΒΗΜΑ έγραψε ότι ο Δήμος Χαλανδρίου εμπλέκεται σε οικονομικό σκάνδαλο σχετικό
με την καθαριότητα στον χώρο του καταυλισμού. Σύμφωνα με το ρεπορτάζ, είχε
χορηγηθεί στον Δήμο κονδύλι ύψους
τριών εκατομμυρίων ευρώ για να
αξιοποιηθεί στις υπηρεσίες καθαριότητας της περιοχής, κάτι που δεν συνέβη ποτέ.
Η συγκεκριμένη υπόθεση ερευνάται από το Σώμα Επιθεωρητών Δημόσιας Διοίκησης και
το ΣΔΟΕ.
Από όλη αυτή ιστορία και πριν αυτονόητα καταδικάσουμε σαν
ρατσιστές τους γονείς των δύο σχολείων καλό θα ήταν να μάθουμε τις λεπτομέρειες
της ιστορίας.
Προσωπικά οι Ρομά μου είναι μια ιδιαίτερα προσφιλής φυλή και
ιδιαίτερα έχω εκτιμήσει την συμπαράσταση
που δείχνουν στους δικούς τους όταν αντιμετωπίζουν κάποιο σοβαρό πρόβλημα υγείας.
Από την άλλη μεριά μπορώ να καταλάβω και τα προβλήματα που
αντιμετωπίζουν οι γείτονες των καταυλισμών από την διαφορά του πολιτιστικού
επιπέδου με τους Ρομά.
Στην μνήμη μου έρχεται αμέσως η μοναδική περιγραφή που έχει
κάνει ο Αντώνης Σουρούνης σε ένα βιβλίο
του για την έντονη ενόχληση που εξέφραζε η Γερμανίδα σπιτονοικοκυρά του από τις
οσμές των τσιγαριστών φαγητών που έβγαιναν από την κουζίνα του!
Το πρόβλημα στην περιοχή δεν θα είχε δημιουργηθεί αν η
πολιτεία και ο Δήμος δεν άφηναν τα πράγματα να φτάσουν στο απροχώρητο όπως
ακριβώς έκαναν και με το κέντρο της Αθήνας και τον Άγιο Παντελεήμονα.
Εδώ και χρόνια θα έπρεπε να έχει γίνει η μεταστέγαση των Ρομά
είτε σε σπίτια είτε σε νόμιμο καταυλισμό, να αποδοθούν τα οικόπεδα στους ιδιοκτήτες
τους και τα παιδιά των Ρομά, να τύχουν
υγειονομικής φροντίδας και να υποβληθούν στους αναγκαίους εμβολιασμούς και να έχουν
υποστηρικτική μαθησιακή φροντίδα ώστε να μην αποτελούν πρόβλημα σε μία σχολική
τάξη ώστε κανένας σύλλογος γονέων να μην αντιδρά στο αναφαίρετο δικαίωμα τους
στην εκπαίδευση.
Πραγμτικά δύσκολη απόφαση!
ΑπάντησηΔιαγραφήΥπάρχει πάντως και η παροιμία "Έξω απο τον χορό πολλά τραγούδια ξέρεις..".
Θα ήθελα πολύ να ήξερα την εγκύκλιο του υπουργείου και τι προβλέπει αυτή που οδήγησε τους γονείς να ψηφίσουν έτσι.
ΔιαγραφήΑυτό πάντως που με έκανε να γράψω το συγκεκριμένο ποστ είναι ότι δεν είναι ανθρωπίνως δυνατόν να υπάρχει μια τέτοια ομοφωνία ατόμων διαφορετικής παιδείας και πολιτικών πεποιθήσεων παρόμοια με αυτήν που βλέπαμε στις ψηφοφορίες των πάλαι ποτέ κομμουνιστικών κρατών.
Είναι μια από τις περιπτώσεις όπου ο αντιρατσισμός σπρώχνει τους πολίτες στην αγκαλιά του ρατσισμού, μη αναγνωρίζοντάς τους ή αποσιωπώντας το αυτονόητο δίκιο που έχουν για πράγματα όπως οι εμβολιασμοί, ας πούμε.
ΑπάντησηΔιαγραφήΈχεις απόλυτο δίκιο σε αυτό που γράφεις.
ΔιαγραφήΤο τραγικό δε είναι πως το να είναι κανείς αντιρατσιστής δεν σημαίνει ότι πρέπει να απεμπολεί την κριτική σκέψη και να αναπαράγει, όπως στην συγκεκριμένη περίπτωση,άκριτα λιβέλους κατά ατόμων χωρίς να γνωρίζει τα πραγματικά γεγονότα.
Ψάχνοντας σήμερα στο διαδίκτυο, εάν υπάρχουν νεώτερα σχετικά με το θέμα, βρήκα ένα έγγραφο του Διευθυντού του 4ου Δημοτικού Σχολείου Χαλανδρίου προς το
ΑπάντησηΔιαγραφήΔιοικητικό Εφετείο Αθηνών όταν εκδίκασε την αίτηση αναστολής κατεδάφισης του καταυλισμού, που τόνιζε την ζημιά που θα πάθουν τα παιδιά των Ρομά εάν γίνει αυτή.
Όπως γράφει μεταξύ άλλων:
Το προηγούμενο σχολικό έτος έγινε μια πολύ σοβαρή προσπάθεια, σε συνεργασία με ένα Πρόγραμμα του Πανεπιστημίου Αθήνας, για την ένταξη των παιδιών Ρομά του καταυλισμού στην περιοχή «Πεύκο Πολίτη» στο εκπαιδευτικό μας σύστημα. Τα αποτελέσματα ήταν πολύ ελπιδοφόρα Το Σεπτέμβριο του 2011 είχαμε 31 εγγραφές παιδιών και τα 26 από αυτά φοίτησαν συστηματικά όλη την προηγούμενη χρονιά σε δύο τμήματα υποδοχής Ρομά. Τόσο η πρόοδός τους σε μαθησιακό επίπεδο όσο και η κοινωνικοποίησή τους στο χώρο του σχολείου μάς επέτρεψαν να τα εντάξουμε κανονικά σε τάξεις, κατά την τρέχουσα σχολική χρονιά, και να φιλοδοξούμε να τα δούμε να αποφοιτούν από το σχολείο μας.
Χωρίς να είναι στις προθέσεις μας και στις αρμοδιότητές μας να μπούμε στη ουσία της υπόθεσης της κατεδάφισης των αυθαίρετων κατασκευών, οφείλουμε να επισημάνουμε τις συνέπειές της και να εκφράσουμε την ανησυχία μας ότι το γεγονός αυτό θα οδηγήσει ξανά τα 26 παιδιά μας (μαζί με τα 6 νήπια Ρομά του 4ου και 10ου Νηπιαγωγείου Χαλανδρίου καθώς και όσα εγγράφηκαν φέτος στα 7ο και 10ο Δημοτικά Σχολεία Χαλανδρίου)
Άραγε εκεί δεν υπάρχουν ρατσιστές; :))
Όλα καλά τα είπατε και μπράβο για την ορθή σας στάση γιατί, όντως, αυτός ο αντιρατσισμός οδηγεί σε παραφροσύνη.
ΑπάντησηΔιαγραφήΜου κάνει, όμως, εντύπωση πώς παραβλέπετε εγγενή με την κατάσταση των τσιγγάνων θέματα, όπως η παραβατικότητα. Εξωραΐσατε σοβαρότατα θέματα όπως η διακίνηση ναρκωτικών μ΄ενα σχόλιο περί τσιγαριστών κρεμμυδιών (?!).
Δεν θα μπω σε θέματα κουλτούρας γιατί δεν μας παίρνει, αλλά εκεί που πάτε να διατυπώσετε ορθό λόγο, πέφτετε κι εσείς θύμα αντιρατσισμού.
Φιλικά
Η παραβατικότητα πράγματι υπάρχει και προέρχεται από την φτώχεια στην οποία ζούνε και στο χαμηλό αναπόφευκτα μορφωτικό τους επίπεδο.
ΔιαγραφήΤο πρόβλημα αυτό μπορεί να εξαλειφθεί μόνο όταν η πολιτεία αποφασίσει σοβαρά να τα αντιμετωπίσει και βέβαια όταν δεν αφήνει να δημιουργούνται ανεξέλεγκτες περιοχές, όπως το Ζεφύρι, που αντί να υπάρχει σωστή και συνεχής αστυνόμευση κατά καιρούς κάνει ένα ντού και όποιον πάρει ο χάρος.
Όπου οι Ρομά έχουν ενσωματωθεί στην τοπική κοινωνία τα προβλήματα αυτά με τον χρόνο εξαλείφονται.
Είναι χαρακτηριστικό ότι οι ΄Ελληνες μετανάστες είχαν τα σκήπτρα της εγκληματικότητας στη Νέα Υόρκη του 1929 από όλες τις άλλες εθνοτικές ομάδες,και αυτό βέβαια λόγω της φτώχειας και του χαμηλού μορφωτικού τους επιπέδου.
Όσο για τα τσιγαριστά κρεμμύδια είναι χαρακτηριστικό παράδειγμα του πως μπορεί να ενοχληθεί κανείς πολύ εύκολα και από ασήμαντα πράγματα που όμως δεν αποτελούν συνήθειες της δικής του κοινωνίας.
Δεν είναι "απλά" θέμα φτώχειας και μόρφωσης. Είναι και θέμα κουλτούρας. Να πω την αλήθεια, έχω την αίσθηση ότι είναι πρωτίστως θέμα κουλτούρας.
ΔιαγραφήΠαράδειγμα: δομές όπου φιλοξενούνται τσιγγανόπουλα με στόχο την ενσωμάτωσή τους στην ελληνική κοινωνία υπολειτουργούν, όχι μόνο εξ αιτίας του ελλιπέστατου κράτους, αλλά κι επειδή οι ίδιοι οι γονείς σαμποτάρουν τα παιδιά.
Άλλο παράδειγμα: ένα παιδί Ρομά 12 ετών, δύσκολα ξεφεύγει τον γάμο σ΄αυτήν την ηλικία.
Μην ξεχνάμε ότι υπάρχουν τσιγγάνοι με άφθονο μαύρο χρήμα..
Το ελληνικό κράτος έχει φερθεί α-νόητα κάνοντας σημαντικότατα λάθη ή "λάθη", αν θέλετε. Είναι μεγάλο και σοβαρό θέμα με πολλές προεκτάσεις σε κάθε επίπεδο και σίγουρα όχι του παρόντος.
Να πω κάτι τελευταίο: η παραβατικότητα δεν εμφανίζεται μόνο εκεί όπου υπάρχει ανέχεια και χαμηλό μορφωτικό επίπεδο. Εννοείται και δεν ρομαντικοποιώ.
Όσο ανέρχεται το βιοτικό και μορφωτικό επίπεδο μειώνεται η παραβατικότητα και οι Έλληνες της Αμερικής που ανέφερα παραπάνω αποτελούν χαρακτηριστικό παράδειγμα.
ΔιαγραφήΤο σύνολο σχεδόν των Roma δεν μπορούν να προσληφθούν στο δημόσιο γιατί δεν έχουν “πιστοποιητικό σπουδών” αφού είναι αγράμματοι.Το 50% και πάνω, των μικρογυρολόγων είναι διαρκώς παράνομοι καθώς δεν έχουν άδεια εξασκήσεως επαγγέλματος του μικροπωλητή οπότε διαρκώς πληρώνουν βαριά πρόστιμα ή βρίσκονται στη φυλακή αφού συχνά δεν έχουν να πληρώσουν. Το 80% των Τσιγγάνων απασχολούνται ως εργάτες γης στα χωράφια άλλων ιδιοκτητών, χωρίς κοινωνική ασφάλιση, στις πιο ανθυγιεινές δουλειές, με τα χαμηλότερα μεροκάματα.Όλα αυτά εύκολα οδηγούν στην παραβατικότητα.
Σαφώς και έχουν διαφορετική κουλτούρα και όσο ζουν στο περιθώριο της κοινωνίας μας θα την διατηρούν με τους κανόνες που αυτή επιβάλλει.
Οι γάμοι κοριτσιών 12 ετών βασίζεται και στο ότι ο μέσος όρος ζωής των γκετοποιημένων Τσιγγάνων είναι γύρω στα 55 χρόνια, όταν του γενικού πληθυσμού της χώρας είναι 78 χρόνια, οπότε πρέπει να προλάβουν να κάνουν πολλά παιδιά για να διατηρηθεί η φυλή μιας και έχουν και παιδική θνησιμότητα 8-10% μεγαλύτερη από τον υπόλοιπο πληθυσμό.
Δύο μόνο γενιές πριν στην Ελλάδα η γιαγιά της γυναίκας μου ήταν 14 χρονών όταν παντρεύτηκε.Σήμερα τέτοιος γάμος θα ήταν απαράδεκτος.
Πολύ καλή ανάλυση, πραγματικά.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑν ψάξουμε κάτω από τα πυροτεχνήματα ανακαλύπτουμε διαμαντάκια.
Περνόντας με το αυτοκίνητο, απο τον καταυλισμό, τα μικρά αγρίμια, έπεφταν μπροστά στις ρόδες, για να σε κάνουν να σταματήσεις, ερχονταν οι μεγάλοι, σε βρίζανε, φωναζαν και ούρλιαζαν πως τους σκότωσες το παιδί. Ερχόταν η αστυνομία αν προλάβαινες να την φωνάξεις... κλπ... αυτά κατά το σουρουπο....΄Το είδα πολλές φορες το έργο...γιατι ειναι ο δρόμος που βολεύει να μην κάνεις γύρα.. και είχαν σύστημα.....
ΑπάντησηΔιαγραφήΣτο διάλο, να πάνε.... θα μου επιτρέψετε αγαπητέ αθεόφοβε, που θέλουν και σχολείο... και τους εκτιμάτε κιόλας....Αυτές οι εικόνες, έξω απο το Ιπποκράτειο, αν κάποιος δικός τους, ήταν άρρωστος, που εμεναν τσαμπιά, μέσα σε αυτοκίνητα και ουρούσαν στο παρκάκι...σας άρεσε... Εμενα όχι οσο εργαζομουν στον πύργο αθηνών και δεν μπορούσα να περάσω...
Και οπως εγώ εχω σπίτι κι εσείς φαντάζομαι, ας ψάξουν κι αυτοί να βρούν. Πόσα να κάνει η πολιτεία. Οσο για το σχολείο... ναι ας πάνε... αν γίνουν άνθρωποι γιατί ειναι αγρίμια και κλεφτρόνια, ας πάνε.
Λίγο παραπάνω έχω εξηγήσει που οφείλονται καταστάσεις σαν και αυτές που περιγράφεις.
ΔιαγραφήΗ λύση λοιπόν είναι η εξάλειψη της φτώχειας και η μόρφωση.
Όσο για το σπίτι που γράφεις ας ψάξουν κι αυτοί να βρούν. σου μεταφέρω μια σχετική παράγραφο από το ρεπορτάζ του TVXS :
Πριν βρεθούν στον καταυλισμό οι οικογένειες έμεναν σε διαμερίσματα στην ίδια περιοχή. “Τότε το Χαλάνδρι δεν ήταν τόσο ανεπτυγμένο”, δηλώνει ο Στέλιος Καλαμιώτης. “Αλλά μετά δεν μας έβαζαν σε σπίτια γιατί είχαμε πολλά παιδιά, όχι γιατί είμαστε τσιγγάνοι. Έτσι, σιγά - σιγά, ένας - ένας, βρεθήκαμε εδώ. Σαράντα χρόνια πάνε τώρα”, συμπληρώνει.
Επίσης για το "Πόσα να κάνει η πολιτεία." σου μεταφέρω δύο παραγράφους από έκθεση του Συνηγόρου του Πολίτη:
Οι πρωτοβουλίες και τα προγράμματα της ελληνικής διοίκησης υπέρ της στεγαστικής αποκατάστασης των Ρομά της χώρας μας βρίσκουν κατ’ αρχήν το νομικό τους έρεισμα στο άρθρο 21 παρ. 4 του Συντάγματος σύμφωνα με το οποίο «η απόκτηση κατοικίας από αυτούς που την στερούνται ή που στεγάζονται ανεπαρκώς αποτελεί αντικείμενο ειδικής φροντίδας του κράτους».
Όπως έχει γίνει δεκτό και από το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο ΔτΑ, η υποχρέωση διασφάλισης της ανθρώπινης αξιοπρέπειας δεν εξαντλείται αρνητικά στην υποχρέωση αποτροπής των προσβολών της αλλά εκτείνεται στην υποχρέωση να λαμβάνει το κράτος με ενεργό τρόπο θετικά μέτρα για την άρση καταστάσεων η ανοχή και διατήρηση των οποίων συνιστά εξευτελιστική μεταχείριση όσων τις υφίστανται. Και τέτοια ευλόγως μπορεί να θεωρηθεί ότι συνιστά η επί σειρά πολλών ετών ανοχή ή και συντήρηση των αθλίων συνθηκών υπό τις οποίες διαβιούν οι Ρομά σε αρκετούς καταυλισμούς της χώρας.
Τέλος μακάρι πολλοί από τους μη Ρομά συμπατριώτες μας, και δεν εξαιρώ τον εαυτό μου, να έδειχναν την ίδια συμπαράσταση στους συγγενείς τους που δεν είναι πρώτου βαθμού. Θα έχεις ακούσει αρκετούς να βαρυγκωμάμε επειδή κάποιος δικό τους είναι στο νοσοκομείο και πρέπει να πάνε να τον δούν όχι γιατί έχουν αυτή την ανάγκη αλλά γιατί θα τους κακολογήσει το υπόλοιπο σόι.
Όσο για το κατούρημα στο παρκάκι μπορείς να μου πεις πού έχει μια δημόσια ή δημοτική τουαλέτα στην ευρύτερη περιοχή:
κυρια ζουζουνα ειμαι τσιγγανος και κατοικος του καταυλισμου.μπορειται να μας πειτε ποτε επεσαν τα μικρα αγριμια οπως τα αποκαλειται στης ροδες σας ??και εφοσον εγινε τι σας ειπαν οι γονεις ??δηλαδη τι μας λετε?αλλοι δουλεια δεν εχουμε,, βαζουμε τα παιδακια να κινδυδευουν την ζωη τους απλα για βριζουμε ??και να εχουμε κατι να σχοληθουμε ?και μπορειται να μας πειτε τι συστημα ειναι αυτο που εχουμε.?και εφοσον σας εγινε πολλες φορες οπος λετε γιατι δεν κανατε καταγγελια στην αστυνομια ??και οσο για το κυκλοφοριακο εξω απο το τζανειο ναι εμεις φταιμε οπος και για την υπολοιπη αττικη .και ναι εχεται δικιο που θελουμε και σχολεια τι να τα κανουμε τα σχολεια ?να γινουμε σαν εσενα δεν θελουμε .δεν θελουμε να στελνουμε παιδακια στο διαλο οπος λετε και αν εχουμε της δικες σου αντιλιψεις .και κατι τελέυτεο πηγενε σε κανα ψυχιατρο γιατι μαλλον εχεις παραισθησεις για αυτα που λες υπαρχουν μονο στην σφαιρα στην φαντασια σου και στην οικογενεια που σε μεγαλωσε με τοσο ρατσιστικο και προκατελημενο τροπο. με εξοργισες με το να πανε στο διαλο.αν το ελεγε εγω αυτο στο παιδι σου πως θα αντιδρουσες?σε λυπαμε ....γιατι εισαι ανεγκεφαλη .και βγηκες να πεις και καλα την εμπειρια .χωρις να εχεις αποδειξεις.
ΔιαγραφήΤο ζήτημα είναι πολύπλοκο κι από ότι κατάλαβα από την ανάρτησή σου, για ακόμα μια φορά το Υπουργείο έκανε τη δουλειά του στο πόδι και όχι σωστά. Αξιοσημείωτη δε, είναι η επιστολή του Διευθυντή του σχολείου προς το Διοικητικό Εφετείο Αθηνών που αποδεικνύει πως επουδενί ο Έλληνας δεν μπορεί να χαρακτηριστεί ρατσιστής, όπως ορισμένοι ισχυρίζονται. Πάντως, όπως προείπα, το ζήτημα είναι πολύπλοκο και πολυδιάσταστο και απαιτεί λεπτούς χειρισμούς. Σε κάθε περίπτωση πάντως, τα παιδιά αυτά ΠΡΕΠΕΙ να πάνε στο σχολείο, κι αν δεν είναι δυνατόν να πάνε εκεί που πρέπει, ας έρθουν να πάνε στο σχολείο που πάνε τα παιδιά μου. Προσωπικά, είχα συμμαθητές Ρομά και μάλιστα με το Βασίλη, έναν από τα παιδιά αυτά, εξακολουθώ και κάνω παρέα. Δεν τον βλέπω ως κάτι διαφορετικό από μένα και ειλικρινά δεν μπορώ να κατανοήσω πως ορισμένοι κάνουν τέτοιους διαχωρισμούς.
ΑπάντησηΔιαγραφήΤην καλημέρα μου.
Υ.Γ. Έχεις ξεχάσει τις τελευταίες λέξεις από την επιστολή του Διευθυντή του σχολείου.
Πράγματι παρέλειψα το τέλος της πρότασης που είναι:
Διαγραφήεκτός σχολείου, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για την κοινωνία μας και τον πολιτισμό μας.
Συμφωνώ απόλυτα με όσα γράφεις και ιδίως, όπως έχω ήδη έχω γράψει, με την ανάγκη τα παιδιά των Ρομά να πηγαίνουν σχολείο και να το συνεχίζουν και μετά τα 12 χρόνια που συνήθως το εγκαταλείπουν για να δουλέψουν.
Αν όντως είναι έτσι η πρόταση του Υπουργείου τότε υπάρχει θέμα. Ωστόσο, οι εμβολιασμοί είναι για ασθένειες στις οποίες τα ελληνόπουλα είναι θωρακισμένα ήδη από τον ατομικό εμβολιασμό, ενώ της φυματίωσης γίνεται μέσα στο σχολείο ούτως ή άλλως.
ΑπάντησηΔιαγραφήΤο αν το ζήτημα συνδέεται με την εκμετάλλευση των ιδιωτικών εκτάσεων, αυτό δεν το ξέρω. Προφανώς πάντως οι γονείς βρήκαν ευκαιρία να θέσουν ζήτημα πατώντας στο ζήτημα των εμβολίων και λανθάνοντος ενός ισχυρού ρατσισμού. Κάπου μάλιστα διάβασα ως επιχείρημα ότι τα γίνονται πιο αργά τα μαθήματα (η κίνηση της ύλης) λόγω των Ρομά...
Εκτός από το θέμα των εμβολιασμών και μη ξέροντας βέβαια τι γράφει η εγκύκλιος του υπουργείου, έχω την υποψία πως σε αυτά τα σχολεία θα θέλει το υπουργείο να γίνουν οι εγγραφές των παιδιών χωρίς καμία προηγούμενη προπαρασκευή τους σε τμήματα υποδοχής, σε αντίθεση με το ότι είχε γίνει στο 4ο δημοτικό του οποίου ο διευθυντής γράφει πως:
Διαγραφή...τα 26 από αυτά φοίτησαν συστηματικά όλη την προηγούμενη χρονιά σε δύο τμήματα υποδοχής Ρομά. Τόσο η πρόοδός τους σε μαθησιακό επίπεδο όσο και η κοινωνικοποίησή τους στο χώρο του σχολείου μας επέτρεψαν να τα εντάξουμε κανονικά σε τάξεις, κατά την τρέχουσα σχολική χρονιά,...
Yπαρχει ενας να πιστευει οτι ολο αυτο δεν εγινε μονο και μονο για τα χρηματα?Ελεος δηλαδη...Οπως γραφει και στο site της η χρυση αυγη
ΑπάντησηΔιαγραφή" Παγκόσμια πατέντα: Μεταπολιτευτική «δημοκρατία» σημαίνει οι 4 να επιβάλλονται στους 234!!! "
Κάνεις μεγάλο λάθος!
ΔιαγραφήΔεν επιβάλλονται οι 4 στους 234.
Κάθε παιδί που είναι Έλλην υπήκοος δικαιωματικά εγγράφεται στο σχολείο, ή μάλλον το σωστότερο είναι, υποχρεούται να μαθητεύσει στο σχολείο τα χρόνια της υποχρεωτικής εκπαίδευσης που είναι 6-15 ετών.
Οι Ρομά ως Έλληνες υπήκοοι που στρατεύονται κανονικά σαν όλους ΥΠΟΧΡΕΟΥΝΤΑΙ και αυτοί να πάνε σχολείο αυτά τα χρόνια χωρίς να έχουν ανάγκη να τύχουν της έγκρισης κανενός συλλόγου γονέων.
Για δείτε και μία μαρτυρία από αυτόπτη μάρτυρα (ανυπόγραφη, βέβαια, άρα χρίζει περαιτέρω έρευνας) http://www.eksegersi.gr/article.php?article_id=17977&pos=4&cat_id=48
ΑπάντησηΔιαγραφήΜαργαρίτα Συγγενιώτου
Την διάβασα και λίγο πολύ γράφει από την δική της σκοπιά όσα ήδη έχω γράψει.
ΔιαγραφήΑυτό που δεν μας δίνει και αυτή η μαρτυρία να καταλάβουμε είναι τι κρύβεται ακριβώς πίσω από αυτή την ιστορία γιατί ακόμα και να δεχτεί κανείς πως αρκετοί από τους γονείς είναι ρατσιστές,είναι πρακτικώς αδύνατο να είναι το 98,3% από αυτούς!
Poly wraio to arthro. Oso gia ta 3 ek/ria euro gia ton katharismo...den me entypwsiazei. O dhmos xalandriou ektos apo to kentro, ola ta ypoloipa ta exei ksexasmena. Exthes perase mia skoupa kai otan phra thlefwno na rwthsw giati afou ta skoupidia ksexylizoun, pernaei h skoupa h apanthsh htan: exoume ton marathwnio, mas eipan oti prepei na einai kathara. Kai ta skoupidia pou einai vouno?E...tha ta paroume.
ΑπάντησηΔιαγραφήPantws egw proswpika se eyxaristw pou paretheses to deltio typou giati kourastikame me thn paraplhroforhsh....!Sigoura oi ellhnes einai ratsistes. Egw thelw na pisteyw oti epeidh megalwsa se polypolitismikh xwra, glitwsa. Anyway...den to iksera to blog sou...tha se parakolouthw apo edw kai pera.
P.S. sygxwrese me gia ta greeklish...
Να σημειώσω απλά ότι η "ισότητα" στην μάθηση, δεν περιλαμβάνει το επίδομα που λαμβάνουν οι Ρομά για στείλουν τα παιδιά τους σχολείο....
ΑπάντησηΔιαγραφήΤο θεωρώ ευνόητο να μην το γνωρίζει ο πολύς κόσμος, αλλά δυστυχώς ισχύει.....
Αυτό που συμφέρει όχι μόνο τους Ρομά αλλά και όλους εμάς είναι να καταφέρουμε να αποκτήσουν καλύτερη παιδεία που σημαίνει και έξοδο από την αθλιότητα με όλα όσα αρνητικά αυτή επιφέρει.
ΔιαγραφήΗ ισότητα επιτυγχάνεται όταν ενισχύεις τις ασθενέστερες ομάδες να καταφέρουν φτάσουν στον μέσο όρο των υπολοίπων.
Είναι ακριβώς το ίδιο με την ποσόστωση των γυναικών.
Με αυτό το σκεπτικό η Ευρωπαϊκή Επιτροπή υιοθέτησε πριν λίγες μέρες σχέδιο νόμου της επιτρόπου Δικαιοσύνης Βίβιαν Ρέντινγκ, με το οποίο το ποσοστό των γυναικών στα εποπτικά συμβούλια θα πρέπει να υπερδιπλασιαστεί μέσα στα επόμενα χρόνια.
Το νομοσχέδιο υπαγορεύει στην ουσία σε 5.000 επιχειρήσεις στην ΕΕ να συμπεριλάβουν γυναίκες στα εποπτικά συμβούλια ώστε μέχρι το 2020 το ποσοστό των γυναικών σε αυτά να φθάσει στο 40%.
ΟΥΣΤ ΚΩΛΟΓΥΦΤΟΙ
ΑπάντησηΔιαγραφήΗ πειστικότητα των επιχειρημάτων σου είναι ευθέως ανάλογη του IQ σου!
ΔιαγραφήΜια ενδιαφέρουσα εξέλιξη που σχετίζεται με την ανάρτηση είναι η παρακάτω:
ΑπάντησηΔιαγραφήΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
24 Απριλίου 2013
Ιστορική απόφαση μεταστέγασης Ρομά Χαλανδρίου σε παρακείμενο δημόσιο χώρο
O Πολιτιστικός Σύλλογος των Ελλήνων Τσιγγάνων Καταγόμενων εκ Χαλκίδος και Περιχώρων «Η Ελπίδα» και το Ελληνικό Παρατηρητήριο των Συμφωνιών του Ελσίνκι (ΕΠΣΕ) που εκπροσωπεί ενώπιον των αρχών το Σύλλογο «Η Ελπίδα» εκφράζουν τη μεγάλη ικανοποίησή τους για την απόφαση του Γενικού Γραμματέα Αποκεντρωμένης Διοίκησης Αττικής Δημήτρη Καλογερόπουλου που αναρτήθηκε χθες στη «Διαύγεια».[1] Σύμφωνα με αυτή αποφασίστηκε «η μετεγκατάσταση του συνόλου του καταυλισμού [Ρομά] της περιοχής Νομισματοκοπείου του Δήμου Χαλανδρίου που σήμερα στεγάζεται στην ιδιωτική έκταση επί της οδού Σαρανταπόρου και Ίριδας στην ελεύθερη αδόμητη δημόσια έκταση με εμβαδόν εγγύς του σημερινού καταυλισμού στη περιοχή Νομισματοκοπείου/Πεύκου Πολίτη στη Διεύθυνση Λευκωσίας και Σαρανταπόρου
στα Διοικητικά όρια του Δήμου Χαλανδρίου όπως αυτή αποτυπώνεται στο Ενιαίο Μητρώο Ακίνητης Περιουσίας με Αριθμό Βιβλίου Καταχώρησης 1168 και σύμφωνα με την εισήγηση της από 14ης Δεκεμβρίου 2012 Συνεδρίας της Επιτροπής του άρθρου 2». Με τη μετεγκατάσταση αυτή είχαν ρητά συμφωνήσει οι ενδιαφερόμενοι Ρομά, όπως αναφέρεται στην απόφαση.
Πρόκειται για ιστορική απόφαση αφού για πρώτη φορά η πολιτεία αποφάσισε μεταστέγαση πολυάριθμης κοινότητας Ρομά (πάνω από 65 οικογένειες) σε παρακείμενο δημόσιο χώρο μέσα στον αστικό ιστό και μάλιστα στην Πρωτεύουσα. Μέχρι σήμερα οι όποιες μεταστεγάσεις έχουν γίνει σε απόμακρες περιοχές (πχ. Εχέδωρος, Σπάτα, Σοφάδες).
«Η Ελπίδα» και το ΕΠΣΕ ευχαριστούν δημόσια όσους και όσες με ενέργειές τους συνέβαλαν στην έκδοση της απόφασης αυτής. Το Συνήγορο του Πολίτη για τις πολλαπλές παρεμβάσεις του, το δικηγόρο Ευθύμιο Πολιτόπουλο για τα ένδικα μέσα που ενεργοποίησε για λογαριασμό των Ρομά και τις συμβουλές που τους έδωσε, καθώς και το ΣΥΡΙΖΑ και τη ΔΗΜΑΡ για τις ερωτήσεις στη Βουλή και τις ανακοινώσεις τοπικών οργανώσεων και, φυσικά, κυρίως το Γενικό Γραμματέα Αποκεντρωμένης Διοίκησης Αττικής Δημήτρη Καλογερόπουλο που πήρε την απόφαση αυτή παρά τις όποιες αντιδράσεις.
Επί 17 χρόνια η πολιτεία δεν είχε τη βούληση να προχωρήσει στη μετεγκατάσταση των Ρομά Χαλανδρίου (η μεγάλη πλειοψηφία των οποίων είναι δημότες Χαλανδρίου) στο χώρο που επιλέχθηκε αν και ήταν πάντα διαθέσιμος. Απαιτείται τώρα η χωρίς καθυστέρηση υλοποίηση της απόφασης μετεγκατάστασης. «Η Ελπίδα» και το ΕΠΣΕ θα διευκολύνουν στην προσπάθεια αυτή και ελπίζουν πως όλοι οι φορείς, περιλαμβανόμενων των πολιτικών κομμάτων, θα κάνουν το ίδιο, ιδίως αν τυχόν παρουσιαστούν κάποια προβλήματα. Έτσι, ελπίζεται πως μέσα στο 2013 θα αποδοθούν τα καταπατημένα οικόπεδα στους ιδιώτες ιδιοκτήτες, που τα διεκδικούν με βάση αποφάσεις των πολεοδομικών αρχών των ετών 1995-1996, και αυτοί θα αποζημιωθούν από την πολιτεία με βάση και την ήδη εκδοθείσα σχετική δικαστική απόφαση.
Εν τω μεταξύ ο δήμος Λυκόβρυσης επιδιώκει να ακυρώσει προσφεύγοντας στο ΣΤΕ την από 21.2.2013 απόφαση του γγ Αποκεντρωμένης Διοίκησης Αττικής, με την οποία μετεγκαθίσταται ο καταυλισμός των Ρομά από την περιοχή του Νομισματοκοπείου του δήμου Χαλανδρίου στην Πεύκη σε έκταση 4.660 τετραγωνικών μέτρων και σε χώρο που στεγάζονται τέσσερα ερευνητικά ινστιτούτα του υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης!
Προφανώς ο ίδιος άλλαξε την προηγούμενη απόφαση του!
ΟΠΟΙΟΣ ΕΝΔΙΑΦΕΤΕΤΑΙ ΤΟΣΟ ΠΟΛΥ ΕΝΤΕΛΩΣ ΑΝΙΔΙΟΤΕΛΩΣ ΝΑ ΦΡΟΝΤΙΣΕΙ ΟΙ ΠΕΡΙΠΛΑΝΙΜΕΝΟΙ ΑΘΙΓΓΑΝΟΙ ΝΑ ΕΓΚΑΤΑΣΤΘΟΥΝ ΣΤΗΝ ΓΕΙΤΟΝΙΑ ΤΟΥ ΚΑΙ ΣΤΟ ΟΙΚΟΠΕΔΟ ΤΟΥ ΚΑΙ ΕΠΙΣΗΣ ΝΑ ΕΝΤΑΧΘΟΥΝ ΣΤΟΝ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ ΙΣΤΟ , ΠΡΑΓΜΑ ΠΟΥ ΟΥΤΕ ΟΙ ΙΔΙΟΙ ΕΠΙΘΥΜΟΥΝ
ΑπάντησηΔιαγραφήΟι τσιγγάνοι του Χαλανδρίου δεν είναι περιπλανώμενοι, είναι δημότες εκεί και διαμένουν στην περιοχή κοντά 40 χρόνια.
ΔιαγραφήΓια να ενταχθείς δε στον κοινωνικό ιστό πρέπει αυτός να μην σε διώχνει με την λογική του- ΝΑ ΦΡΟΝΤΙΣΕΙ ΟΙ ΠΕΡΙΠΛΑΝΙΜΕΝΟΙ ΑΘΙΓΓΑΝΟΙ ΝΑ ΕΓΚΑΤΑΣΤΘΟΥΝ ΣΤΗΝ ΓΕΙΤΟΝΙΑ ΤΟΥ ΚΑΙ ΣΤΟ ΟΙΚΟΠΕΔΟ ΤΟΥ
ΕΚΤΟΣ ΑΠΟ ΛΟΓΙΑ ΜΕΓΑΛΑ ΚΑΙ ΑΝΕΞΟΔΕΣ ΓΝΩΜΕΣ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΕ ΚΑΤΙ ΠΙΟ ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΟ ΣΤΗΝ ΚΟΙΝΩΝΙΑ ? ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΕΚΤΟΣ ΤΗΣ ΠΟΛΗΣ ΠΑΡΑ ΠΟΛΥ ΜΕΓΑΛΕΣ ΕΚΤΑΣΕΙΣ. ΓΙΑ ΝΑ ΜΗΝ ΔΗΜΙΟΥΡΓΟΥΝΤΑΙ ΣΥΝΕΧΩΣ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΕΙΣΗΓΗΘΕΙΤΕ ΝΑ ΜΕΤΑΦΕΡΘΟΥΝ ΕΚΕΙ!
ΑπάντησηΔιαγραφήΝομίζω πως οι Γερμανοί είχαν προτείνει πιο ριζικές λύσεις για τους τσιγγάνους ΓΙΑ ΝΑ ΜΗΝ ΔΗΜΙΟΥΡΓΟΥΝΤΑΙ ΣΥΝΕΧΩΣ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ !
ΔιαγραφήΤα στρατόπεδα συγκέντρωσης!
ΑΓΑΠΗΤΕ ΑΘΕΟΦΟΒΕ
ΑπάντησηΔιαγραφή1. Γνωρίζετε κατά πού πέφτει ο συγκεκριμένος καταυλισμός; Τουλάχιστον τον έχετε δει στο χάρτη; Ξέρετε πως οι 15 αρχικές οικογένειες έχουν γίνει πάνω από 65, κατ’ εκτίμηση πάντα ο αριθμός αυτός, αφού αφορά σε μια περιοχή γκέτο που δεν επιτρέπεται ούτε τα απορριμματοφόρα του Δήμου να προσεγγίσουν το «ανεξάρτητο» χωριό των «αναξιοπαθούντων» ρομά;
Το γεγονός των τακτικών θανάτων νέων ανθρώπων που διαβιούσαν στον καταυλισμό, επίσης έχει διαφύγει της προσοχής σας!
2. Ζητήσατε να ενημερωθείτε, για το τι συμβαίνει εκεί; Υπάρχουν σχετικές διαμαρτυρίες μας αναρτημένες στο διαδίκτυο εδώ και πολύ καιρό από εμάς τους περίοικους που διαμένουμε σε νόμιμα σπίτια πλησίον του καταυλισμού. Έχετε διάθεση να ασχοληθείτε και με τους νόμιμους και νομοταγείς πολίτες, ή τελικά αυτοί δεν χωράνε στην αριστερή σας ιδεολογία;
3. Σκεφθήκατε ποτέ, αν εσείς θα δεχόσασταν, ενώ γνωρίζετε πως ο πατέρας σας έχει αγοράσει νομίμως ένα αγροτεμάχιο, με δόσεις και γραμμάτια - όπως έκαναν χιλιάδες Έλληνες – να μην έχετε καμία δυνατότητα πρόσβασης σε αυτό εδώ και 40 χρόνια; Θα δεχόσασταν να μένετε εδώ που μένουμε εμείς και να μην μπορείτε να αναπαυθείτε ούτε τα μισά τουλάχιστον βράδια του χρόνου και να σας βρίσκει η αυγή ξάγρυπνους, από τα ολονύκτια ξέφρενα γλέντια τους, που τραντάζουν τα πορτοπαράθυρα των σπιτιών μας; Θα δεχόσασταν να υπάρχουν μέρες που δεν μπορείτε να αναπνεύσετε από την καύση των συλλεγομένων και μη αξιοποιήσιμων υλικών; Θα δεχόσασταν να μένετε δίπλα σε μια υγειονομική βόμβα; Είναι η υγιεινή και η ασφάλεια των πολιτών προϋποθέσεις που εντάσσονται στα πολιτικά σας οράματα; Επισκεφθήκατε μήπως το Κέντρο Προσχολικής Αγωγής του Ταμείου Αλληλοβοηθείας των υπαλλήλων της Τραπέζης της Ελλάδος, που συνορεύει με τον καταυλισμό, για να σας ενημερώσουν σχετικά με τα συμβαίνοντα από τη γειτνίαση;
ΜΕΤΑ ΤΙΜΗΣ
Ο ΤΑΛΑΙΠΩΡΟΣ ΓΕΙΤΟΝΑΣ
5. Γνωρίζετε πως στο Σύνταγμα που ισχύει στην Πατρίδα μας υπάρχει το άρθρο 17, το οποίο αναφέρεται στην υποχρέωση του κράτους να προστατεύει την ιδιοκτησία του πολίτη; Λέει πουθενά πως υποχρεούται να προστατεύει το αυθαίρετο και στην προκειμένη περίπτωση το αυθαίρετο και τον καταπατητή της γης που το έστησε;
ΑπάντησηΔιαγραφή6. Γνωρίζετε πως για τους συγκεκριμένους τσιγγάνους του Νομισματοκοπείου είχαν εγκριθεί δάνεια της Ευρωπαϊκής Ένωσης, ύψους 60 χιλιάδων ευρώ για κάθε οικογένεια, τα οποία και αρνήθηκαν οι ίδιοι διότι θεώρησαν το ποσόν «ευτελές» για τις ανάγκες τους; Αυτό δεν σας το γράφουμε έτσι για να σας εντυπωσιάσουμε, αλλά γιατί ο ίδιος ο φερόμενος ως πρόεδρος του συλλόγου τους το έχει παραδεχθεί σε τηλεοπτική εκπομπή, τον περασμένο Αύγουστο και συγκεκριμένα στο «Αποκαλυπτικό Δελτίο» του καναλιού ΕΧΤΡΑ.
7. Γνωρίζετε πως οι τσιγγάνοι του Νομισματοκοπείου δεν πληρώνουν καμιά υποχρέωσή τους αλλά απολαμβάνουν από το Δημότη του Χαλανδρίου και την παροχή νερού, από μετρητή της ΕΥΔΑΠ που τοποθετήθηκε για ανθρωπιστικούς λόγους, αλλά και την παροχή ηλεκτρικού ρεύματος διά της διαπιστωμένης ρευματοκλοπής από το δημοτικό φωτισμό, πρακτική που ως γνωστό επιδίδονται οι τσιγγάνοι; Αυτές και οι δύο δαπάνες προς τις ΔΕΚΟ, βαρύνουν το Δήμο Χαλανδρίου και συγκεκριμένα αφορούν στα ανταποδοτικά τέλη που πληρώνουν οι νόμιμοι κάτοικοί του.
8. Και βέβαια τα τσιγγανόπουλα πρέπει να φοιτήσουν στο σχολείο, γιατί μόνο μέσω της Παιδείας θα μπορέσουν να ξεφύγουν από τη μοίρα των γονιών τους. Ωστόσο εδώ η μαζική εγγραφή στα σχολεία της περιοχής έγινε με απώτερο σκοπό να χρησιμοποιηθεί η φοίτησή τους ως επιχείρημα παραμονής τους στο φιλέτο γης που παρανόμως κατέχουν οι γονείς τους και δευτερευόντως γιατί είναι ένα «χρηματοδοτούμενο πρόγραμμα»! Όλα τα άλλα Ελληνόπουλα φοιτούν στα σχολεία του τόπου διαμονής της οικογένειάς των. Η κατοικία της οικογένειας καθορίζει το πού θα πάει σχολείο το παιδί. Αυτά γιατί θα πρέπει να «παρασύρουν» τους γονείς των στην περιοχή που είναι το σχολείο τους; Άρα το επιχείρημα αυτό είναι εντελώς ανεδαφικό!
Γιατί η Αλήθεια στην υπόθεση αυτή είναι μία και μοναδική και δεν μπορεί να εξομοιώνετε με τόση ευκολία το νομοταγή πολίτη με τον εκ πεποιθήσεως παράνομο, που επέλεξε να ζει στο περιθώριο γιατί αυτή είναι η κουλτούρα του. 9. Οι τσιγγάνικοι καταυλισμοί, όπου παραμένουν περιχαρακωμένοι και γκετοποιημένοι, όχι μόνο στον τόπο μας αλλά και αλλού, αποτελούν άντρα παραβατικότητας μιας άλλης κοινωνίας που δεν επιθυμεί να ενταχθεί! Η κατά κοινή ομολογία παρασιτική ζωή τους με καταπατήσεις γης, κλοπές ρεύματος και νερού, με έθιμα που αρραβωνιάζουν τα παιδιά τους από τα οκτώ και δέκα τους χρόνια και με κυρίαρχο το επάγγελμα της εμπορίας ουσιών, αποτρέπει τις τοπικές κοινωνίες να τους αποδεχθούν ως ισότιμα μέλη τους. Και μόνον όπου κάποιες μεμονωμένες οικογένειες τσιγγάνων αποδέχθηκαν να ζήσουν ανάμεσα στους άλλους πολίτες σε σπίτια, με τους κανόνες και τις αρχές της πολιτείας και τις υποχρεώσεις του νομοταγούς πολίτη, κατάφεραν και να ενταχθούν ομαλά και να προκόβουν. Η δική σας λοιπόν «αγωνία» και η άστοχη παρέμβασή σας δεν λύνει το πρόβλημα, αντιθέτως το συντηρεί και το καταδικάζει σε μη λύση. Και η μη λύση του δεν αποκαθιστά τη Νομιμότητα.
ΜΕΤΑ ΤΙΜΗΣ
Ο ΤΑΛΑΙΠΩΡΟΣ ΓΕΙΤΟΝΑΣ
Φίλτατε ΤΑΛΑΙΠΩΡΕ ΓΕΙΤΟΝΑ
ΔιαγραφήΑπαντάω και στα 2 σχόλια σου μαζί.
Προφανώς δεν έχει διαβάσει το κείμενο της ανάρτησης μου που από τον τίτλο του είναι πιστεύω σαφές ότι δεν θεωρεί τους κατοίκους του Χαλανδρίου ρατσιστές και περιγράφει, πιστεύω, με την μεγαλύτερη αντικειμενικότητα την παρούσα κατάσταση εκεί.
Γράφω πως οι τσιγγάνοι είναι καταπατητές σε 54 ιδιοκτησίες, γράφω δε επίσης πως Το 1999 υπήρξε δικαστική απόφαση για την αποβολή τους, η οποία δεν εκτελέστηκε καθώς ο τότε Δήμαρχος Χαλανδρίου υποσχέθηκε την μεταστέγαση τους και την οποία βέβαια δεν έκανε!
Γράφω επίσης πως ο Δήμος Χαλανδρίου εμπλέκεται σε οικονομικό σκάνδαλο σχετικό με την καθαριότητα στον χώρο του καταυλισμού. Σύμφωνα με το ρεπορτάζ, είχε χορηγηθεί στον Δήμο κονδύλι ύψους τριών εκατομμυρίων ευρώ για να αξιοποιηθεί στις υπηρεσίες καθαριότητας της περιοχής, κάτι που δεν συνέβη ποτέ. Η συγκεκριμένη υπόθεση ερευνάται από το Σώμα Επιθεωρητών Δημόσιας Διοίκησης και το ΣΔΟΕ.
Δεν έχω αμφιβολία πως οι περίοικοι είναι έρμαιο στην κακοδιοίκηση τόσο του Δήμου που ανέχεται ή αδιαφορεί για παρεμβατικές συμπεριφορές όπως η καθαριότητα, ή η κλοπή δημοτικού ρεύματος και νερού κτλ προφανώς γιατί δεν θα θέλει να χάσει τις ψήφους των δημοτών του τσιγγάνων, αλλά και της πολιτείας που ανέχεται ο καταυλισμός να είναι εστία παρανομιών από τον θόρυβο μέχρι την πώληση ουσιών δηλαδή χωρίς ουσιαστική αστυνόμευση.
Τα προβλήματα όμως αυτά δεν προέκυψαν σήμερα.
Ελπίζω η προβλεπόμενη μεταστέγαση τους να γίνει σωστά και να μην μεταφέρουν απλά τα προβλήματα σε άλλη περιοχή.
Αυτό όμως που προέκυψε ήταν η αντίδραση των κατοίκων στην εγγραφή των παιδιών των τσιγγάνων στα σχολεία που είναι δεδομένο πως μόνο έτσι θα καταφέρουν να ξεφύγουν από την σημερινή αθλιότητα. Η εκπαίδευση τους είναι όχι μόνο αναγκαία αλλά και ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΗ από την Πολιτεία, αφού βεβαίως τηρηθούν οι τυπικές προϋποθέσεις με τους αναγκαίους εμβολιασμούς.
Με την μεταστέγαση τους είναι επόμενο τα παιδιά τους να εγγραφούν στο σχολείο της περιοχής που θα διαμένουν.
Επειδή καινούργια σχολική χρονιά ξεκινά, σας πληροφορώ λοιπόν ότι τα τσιγγανάκια μετά από έναν αγωνα δρομου όλων των εμπλεκόμενων φορέων να εμβολιαστούν να αποκτήσουν ταυτότητα (χαρτιά ,πιστ.γεννησης κλπ), θα παραμείνουν στο τμήμα ένταξης του σχολείου γιατι δεν είναι ακόμα έτοιμα να μπουν μεσα στην ταξη. Παρ όλες τις πιέσεις που δέχεται ο Δ/ντης του σχολείου από τους Δ/ντες - συνδικαλιστές του Υπουργείου παιδείας έκρινε σκόπιμο τα παιδιά αυτά να μην ενταχθούν μεσα στα τμήματα γιατι θα δημιουργηθεί μεγάλο πρόβλημα.
ΑπάντησηΔιαγραφήΒέβαια στην συγκεκριμένη περίπτωση θα δοθεί μια και καλή λύση μεχρι τελος Νοεμβριου που θα εκδικαστούν τα ασφαλιστικα μέτρα που έκαναν οι κάτοικοι της περιοχης για την μετεγκατάσταση σε διπλανό χώρο άθλησης και πρασίνου που αποφάσισε ο Γ.Γ. αποκεντρωμένης διοίκησης.
Οι γονείς δεν είμαστε ρατσιστές, αγανακτισμένου είμαστε όταν βλέπουμε τα παιδιά μας να αντιμετωπίζονται με διαφορετικό τρόπο ,πιο αυστηρό από τα τσιγγανακια. Θα ηταν λοιπον σκόπιμο οι όποιες αναρτησεις να στοχευουν πργματικα στο προβλημα και οχι να αποτελουν αντικειμενο αντιπαραθεσεων κλπ.
Οποιος ειναι εξω απο τον χορό.............
Υ.Γ. Για ψαξτε λιγο και την περιπτωση μεταφορας των παιδιων αυτων με πουλμαν στο σχολειο που απεχει 400 μετρα απο τον καταυλισμο και ενω το ευρωπαικο κονδυλι ειναι 12.500 ευρω για ολη την σχολικη χρονια, τα πουλμαν ξεκινησαν τον απριλιο να πηγαινουν τα παιδια στο σχολειο.
Μηπως κρυβεται κατι απο πισω;
Ενα κατοικος της περιοχης και γονιος παιδιων του σχολειου.
'ενα χρόνο μετά και δεν άλαξε τίποτα...! Δηστυχώς..! Στην καρδιά της Αθήνας και εν έτη 2014 υπάρχει - με της ευλογίες της Πολιτείας- ένας ανεξέλεκτος καταυλισμός χωρίς υποδομές και όρια!
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαταυλισμός διατηρώντας την νομάδικη ζωή μέσα στην καρδιά Ευρωπαικής πόλης. όχι σε κάποιο βουνό η δίπλα σε ένα ποταμάκι. Αλλα μέσα στην πόλη. Μια κουλτούρα που χάνεται στα βάθη των αιώνων.
Μια υγειονομική βόμβα έτοιμη να σκάσει στα μούτρα μας!
Και από κοινωνική συμπεριφορά?? Στη διαπασον νυχθημερόν η μουσική με τα ντεσιμπέλ να σπάνε κάθε ρεκόρ!
Αντε να έχεις έναν γάμο πάει στο καλό ..αλλά τουρκικοι αμανέδες από το πρωί μέχρι το άλλο πρωί καθημερινά είναι σκέτη κόλαση!
Να τους μιλήσεις δεν μπορείς...θα στοχοποιηθείς και μετά άντε βγάλε άκρη...η αστυνομία σου λέει δε μπορώ να κάνω τίποτα για ευνόητους λόγους...οπότε όμηροι πλέον καθόμαστε αποχαυνωμένοι, να μυρίζουμε τα σκουπίδια από τα καμένα λάστιχα, τα λιμνάζοντα νερά, τα απόβλητα από τις "ανάγκες-τουαλέτα -που κάνουν σε κοινή θέα , απουσία αποχετευτικης υποδομής -και την αντικοινωνική συμπεριφορά με την μουσική στην διαπασών όλες τις ώρες και μέρες!
Απίστευτα πράγματα.
Κάποια στιγμή θα γίνει μεγάλη ζημιά και θα είναι αργά όσο απλή και αν μοιάζει η υπόθεση...
Αυτή η λύση του προβλήματος δεν μπορεί να μετατίθεται ης τους αιώνες τον άπαντα!
Ολοι έχουν δικαιώματα. Και οι διάφορες φυλές-στην περιπτωσή μας ΡΟΜΑ- και οι Ελληνες πολίτες!
Αυτό το ανεξέλεκτο και παρατημένο είναι που τρομάζει! To κάτω από το χαλί greek mentality.
Οι Νόμοι πρέπει να εφαρμοστούν για όλες τις πλευρές!!!!!!!
Οχι όμως σε δεκα χρόνια από τώρα αλλά σήμερα! Τώρα! Άυριο! Εχθές!
Διάφοροι φορείς πήγανε το θέμα στον ΟΗΕ για τα Ανθρώπινα Δικαιώματα, το οποίο διατάσσει αναστολή της κατεδάφισης των αυθαιρέτων του καταυλισμού (μεγάλος μέρος του οποίου είναι σε ιδιωτικά οικόπεδα) με το αιτιολογικό ότι η ελληνική πολιτεία οφείλει πρώτα να μεταστεγάσει τους Ρομά σε κοινώς αποδεκτό χώρο.
ΑΛΛΑ ΛΟΓΙΑ ΝΑ ΑΓΑΠΙΟΜΑΣΤΕ ΔΗΛΑΔΗ γιατί οπως είναι τις πάση φυση γνωστό οι δημοτικές αρχές "τρώνε" απο αυτόν τον καταυλισμό...Και ΔΕΝ ΘΕΛΟΥΝ ΝΑ ΦΥΓΕΙ!
Οι Κυριοι υπεύθυνοι για αυτην την Υγιονομική βόμβα, τις παράνομες ενέργειες του καταυλισμού (παράνομη ηλεκτροδότηση) και την αντικοινωνική τους συμπεριφορά (ΜΟΥΣΙΚΉ ΣΤΗ ΔΙΑΠΑΣΏΝ) ειναι οι Αρχές!
Και όταν λέω αρχές ενοω τον Δήμο Χαλανδρίου , τον
Γενικό Γραμματέα Αποκεντρωμένης Διοίκησης Αττικής που πήρανε μια απόφαση (ξέροντας οτι δε μπορει να πραγματοποιηθει) για γελια με το να μετακινήσουν τον Καταυλισμό λίγο πιο κάτω από εκεί που είναι τώρα! Φυσικά οι κάτοικοι αντιδράσανε...!
Μια τρυπα στο νερο!
Εμπάς περιπτώση αυτή η παρανομία πρέπει να σταματήσει ΕΔΩ. Η εχουμε νόμους η όχι!
To αστείο στην όλη υπόθεση είναι οτί στην ουσία οι γύρω κάτοικοι το μόνο που αναζητούμε είναι ηρεμία!
Δε φωνάζουμε ούτε για την παράνομη ηλεκτροδότηση, ούτε για Υγειονομικές Παραβάσεις... (Το Σώμα Επιθεωρητών Υγείας έχει χαρακτηρίσει «χημική βόμβα» τον καταυλισμό, λόγω των άθλιων συνθηκών υγιεινής που επικρατούν. )!
Αυτή η ηχορύπανση όμως είναι αφόρητη γιατί υποδηλώνει ΘΡΑΣΟΣ. Οτί εδώ είναι μποτσουάνα, κρατάμε τον δήμαρχο στο χέρι και δε μας πειράζει κανείς!
Πάντος μόνο τυχαίο δε μπορεί να είναι πως τόσους αιώνες δε μπορούν οι κοινωνίες να τους αποροφήσουν...!
Και ολα αυτα φιλτατοι και επιδεικτικοι κυριοι με τα σχολια σας δεν σκεφτηκατε βαθυτερα.
ΑπάντησηΔιαγραφήΞερατε πως απο το 1992-93 ερχονται απο την Ε.Ε ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΕΝΤΑΞΗΣ ΤΩΝ ΡΟΜΑ?ΤΑ ΛΕΦΤΑ ΗΡΑΝ ΠΟΛΛΑ ΑΛΛΑ ΔΕΝ ΤΑ ΦΑΓΑΝΕ ΟΙ ΡΟΜΑ!!ΤΑ ΦΑΓΑΝΕ ΜΗ ΡΟΜΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΜΕ ΚΟΣΤΟΥΜΙΑ ΠΟΥ ΣΠΟΥΔΑΣΑΝΕ ΔΗΘΕΝ ΑΠΟ ΚΑΛΕΣ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΕΣ ΚΑΙ ΤΙ ΣΠΟΥΔΑΣΑΝΕ?ΠΩΣ ΘΑ ΕΚΜΕΤΑΛΕΥΤΟΥΝ ΑΓΡΑΜΜΑΤΟΥΣ ΑΝΘΡΩΠΟΥΣ?ΞΕΦΤΙΛΕΣ ΜΠΑΣΤΑΡΔΟΙ ΤΟΥΡΚΟΣΠΟΡΟΙ.ΟΙ ΠΡΟΓΟΝΟΙ ΣΑΣ ΓΕΡΜΑΝΑΡΑΔΕΣ ΗΤΑΝΕ!!!!!
Ολα τα δαχτυλα δεν ειναι τα ιδια!!
ΑπάντησηΔιαγραφήΕσεις βαλατε σε ενα καζανι ολους τους ρομα!!Ε οχι κυριοι υπαρχουν και ρομα που εχουν σπουδασει,εχουν εντιμες δουλειες εχουν ενταχθει κοινωνικα πληρως.
Και για τους αλλους ρομα που ειναι μη κοινωνικα ενταγμενοι φταινε μη ρομα ΕΛΛΗΝΕΣ ΠΑΤΡΙΩΤΕΣ ΜΑΣ ΠΟΥ ΦΑΓΑΝΕ ΑΜΕΤΡΗΤΑ ΛΕΦΤΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΝΤΑΞΗ ΤΟΥΣ.
ΚΑΙ ΣΕ ΣΧΕΣΗ ΠΛΥΘΥΣΜΙΑΚΗ ΟΙ ΜΗ ΡΟΜΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΕΙΝΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟΙ ΟΙ ΕΓΚΛΓΜΑΤΙΕΣ.
ΑΝ ΒΑΖΕΤΕ ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΡΟΜΑ ΣΕ ΕΝΑ ΚΑΖΑΝΙ ΛΥΠΑΜΕ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΟΛΟΙ ΟΙ ΜΗ ΡΟΜΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΕΙΣΤΕ ΤΟ ΙΔΙΟ ΕΓΚΛΗΜΑΤΙΕΣ'!!!
Εχεται δικιο για πολλα αλλα και για αυτους που δεν ενταχθηκανε φταινε αλλοι που ειναι μη ρομα ΕΛΛΗΝΕΣ!!
ΑπάντησηΔιαγραφήΑυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.
ΑπάντησηΔιαγραφή