Αρχικά
πρέπει να πούμε δυο λόγια, γιατί πολλοί δεν γνωρίζουν τι είναι ο ΟΟΣΑ.Ο
ΟΟΣΑ που εδρεύει στο Παρίσι, είναι ένα
φόρουμ στο πλαίσιο του οποίου εκπρόσωποι των κυβερνήσεων συζητούν και εξετάζουν
τις πολιτικές και τα σχέδια για τη βελτίωση της κοινωνικοοικονομικής ευημερίας
των πολιτών του κόσμου. Η Ελλάδα
συμμετέχει στο Πρόγραμμα Διεθνούς Αξιολόγησης των μαθητών PISA
(Programme for International Student Assessment /PISA) του ΟΟΣΑ.
To πρόγραμμα αυτό έχει σκοπό την παρακολούθηση της αποτελεσματικότητας των εκπαιδευτικών συστημάτων των χωρών που συμμετέχουν σε αυτό, με όρους επίδοσης μαθητών. Στη βάση ενός από κοινού διαμορφωμένου και διεθνώς αποδεκτού πλαισίου εργασίας, οι συμμετέχουσες χώρες μπορούν να συγκρίνουν τις επιδόσεις των μαθητών τους με τις επιδόσεις των μαθητών άλλων χωρών ώστε όχι μόνο να κατανοούν αλλά και να ενισχύουν την αποτελεσματικότητα του εκπαιδευτικού τους συστήματος και να μαθαίνουν από τις πρακτικές άλλων χωρών.
To πρόγραμμα αυτό έχει σκοπό την παρακολούθηση της αποτελεσματικότητας των εκπαιδευτικών συστημάτων των χωρών που συμμετέχουν σε αυτό, με όρους επίδοσης μαθητών. Στη βάση ενός από κοινού διαμορφωμένου και διεθνώς αποδεκτού πλαισίου εργασίας, οι συμμετέχουσες χώρες μπορούν να συγκρίνουν τις επιδόσεις των μαθητών τους με τις επιδόσεις των μαθητών άλλων χωρών ώστε όχι μόνο να κατανοούν αλλά και να ενισχύουν την αποτελεσματικότητα του εκπαιδευτικού τους συστήματος και να μαθαίνουν από τις πρακτικές άλλων χωρών.
Έτσι
βάσει αυτού του προγράμματος έγιναν το 2022, πρώτο έτος της εφαρμογής της
ελληνικής PISA εξετάσεις σε 330 γυμνάσια και ισάριθμα δημοτικά σχολεία. Στη
διάρκειά της τα παιδιά των δύο τελευταίων τάξεων, ήτοι της 3ης γυμνασίου και
της 6ης δημοτικού, εξετάστηκαν στη Γλώσσα και τα Μαθηματικά, χωρίς αυτή η
εξέταση να έχει καμία επίπτωση στην προαγωγική τους πορεία στην εκπαίδευση.
Τα μέχρι σήμερα αποτελέσματα για την χώρα μας είναι απογοητευτικά.
Τα ελληνόπουλα εμφανίζουν μεγάλες αδυναμίες στην κατανόηση κειμένου και πολύπλοκων προβλημάτων, μαθηματικών ή απλής λογικής.
Έτσι διαπιστώθηκε η τραυματική μετάβαση των μαθητών και μαθητριών της χώρας από το Δημοτικό στο Γυμνάσιο, όπου οι επιδόσεις τους και ο βαθμός κατανόησης των μαθημάτων τους, από την μια βαθμίδα στην άλλη «πέφτει» κατακόρυφα.
Σ αυτή την μετάβαση, τα Μαθηματικά αποτελούν το «αδύναμο σημείο» των μαθητών και μαθητριών των σχολείων μας, με τη μεγαλύτερη μερίδα των εξετασθέντων από το Γυμνάσιο στις εξετάσεις αυτές μην απαντούν σωστά στις διαγνωστικές ερωτήσεις που τους δόθηκαν (45,5% μόνο του συνόλου των απαντήσεων είναι σωστές), ενώ το 57% στην ίδια βαθμίδα να απαντούν σωστά στα θέματα της Γλώσσας.
Τα Ελληνόπουλα βρίσκονται στην 44η θέση στα Μαθηματικά και στις Φυσικές επιστήμες και στην 41η θέση στην κατανόηση κειμένου .(Στοιχεία εδώ)
Τα μέχρι σήμερα αποτελέσματα για την χώρα μας είναι απογοητευτικά.
Τα ελληνόπουλα εμφανίζουν μεγάλες αδυναμίες στην κατανόηση κειμένου και πολύπλοκων προβλημάτων, μαθηματικών ή απλής λογικής.
Έτσι διαπιστώθηκε η τραυματική μετάβαση των μαθητών και μαθητριών της χώρας από το Δημοτικό στο Γυμνάσιο, όπου οι επιδόσεις τους και ο βαθμός κατανόησης των μαθημάτων τους, από την μια βαθμίδα στην άλλη «πέφτει» κατακόρυφα.
Σ αυτή την μετάβαση, τα Μαθηματικά αποτελούν το «αδύναμο σημείο» των μαθητών και μαθητριών των σχολείων μας, με τη μεγαλύτερη μερίδα των εξετασθέντων από το Γυμνάσιο στις εξετάσεις αυτές μην απαντούν σωστά στις διαγνωστικές ερωτήσεις που τους δόθηκαν (45,5% μόνο του συνόλου των απαντήσεων είναι σωστές), ενώ το 57% στην ίδια βαθμίδα να απαντούν σωστά στα θέματα της Γλώσσας.
Τα Ελληνόπουλα βρίσκονται στην 44η θέση στα Μαθηματικά και στις Φυσικές επιστήμες και στην 41η θέση στην κατανόηση κειμένου .(Στοιχεία εδώ)
Οι
φετινές εξετάσεις έγιναν σε αντιπροσωπευτικό δείγμα τουλάχιστον 6.000 μαθητών
σε ανώνυμη βάση, από τουλάχιστον 600 συμμετέχουσες σχολικές μονάδες.
Προφανώς τα ελληνόπουλα δεν υστερούν σε ευφυία από τα παιδιά που ανήκουν σε χώρες που βρίσκονται στις πάνω από εμάς θέσεις.
Σαφώς το πρόβλημα προέρχεται από τις απαρχαιωμένες μεθόδους που χρησιμοποιούμε στα σχολεία μας με την διδασκαλία από Έδρας, την μέθοδο της παπαγαλίας που ακολουθεί αναγκαστικά την τεράστια διδακτέα ύλη στα περισσότερα μαθήματα, την οποία και οι εκπαιδευτικοί είναι υποχρεωμένοι να την διδάξουν ολόκληρη. Έτσι, συνήθως «τρέχουν» τα κεφάλαια των βιβλίων μέσα στην τάξη και όποιος κατάλαβε ήταν απλά τυχερός.
Θα περίμενε λοιπόν κανείς ότι Διδασκαλική Ομοσπονδία Ελλάδος (ΔΟΕ) και η Ομοσπονδία Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης (ΟΛΜΕ) μετά από αυτά τα αποτελέσματα θα είχαν ευαισθητοποιηθεί και θα πρότειναν ριζικές λύσεις για την βελτίωση της εκπαίδευσης, με συνεπακόλουθα τα καλύτερα αποτελέσματα στην συγκριτική αυτή διεθνή αξιολόγηση.
Αντ΄αυτού
οι δύο αυτές ομοσπονδίες εξήγγειλαν απεργία την ημέρα που θα γινόντουσαν οι
εξετάσεις με την επιεικώς, ηλίθια αιτιολογία, ότι αυτές οι εξετάσεις «αποτελούν εργαλείο των αντιεκπαιδευτικών σχεδίων του
ΟΟΣΑ για τη δημόσια εκπαίδευση» !
Ευτυχώς η Δικαιοσύνη έκρινε, όπως είναι αυτονόητο, την απεργία αυτή ως παράνομη και καταχρηστική.
Η ουσιαστική αιτιολογία για την απεργία αυτή είναι ο φόβος ότι η Πολιτεία θα εφαρμόσει την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών πατώντας στον νόμο του ΣΥΡΙΖΑ 4547/18 .
Προφανώς τα ελληνόπουλα δεν υστερούν σε ευφυία από τα παιδιά που ανήκουν σε χώρες που βρίσκονται στις πάνω από εμάς θέσεις.
Σαφώς το πρόβλημα προέρχεται από τις απαρχαιωμένες μεθόδους που χρησιμοποιούμε στα σχολεία μας με την διδασκαλία από Έδρας, την μέθοδο της παπαγαλίας που ακολουθεί αναγκαστικά την τεράστια διδακτέα ύλη στα περισσότερα μαθήματα, την οποία και οι εκπαιδευτικοί είναι υποχρεωμένοι να την διδάξουν ολόκληρη. Έτσι, συνήθως «τρέχουν» τα κεφάλαια των βιβλίων μέσα στην τάξη και όποιος κατάλαβε ήταν απλά τυχερός.
Θα περίμενε λοιπόν κανείς ότι Διδασκαλική Ομοσπονδία Ελλάδος (ΔΟΕ) και η Ομοσπονδία Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης (ΟΛΜΕ) μετά από αυτά τα αποτελέσματα θα είχαν ευαισθητοποιηθεί και θα πρότειναν ριζικές λύσεις για την βελτίωση της εκπαίδευσης, με συνεπακόλουθα τα καλύτερα αποτελέσματα στην συγκριτική αυτή διεθνή αξιολόγηση.
Ευτυχώς η Δικαιοσύνη έκρινε, όπως είναι αυτονόητο, την απεργία αυτή ως παράνομη και καταχρηστική.
Η ουσιαστική αιτιολογία για την απεργία αυτή είναι ο φόβος ότι η Πολιτεία θα εφαρμόσει την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών πατώντας στον νόμο του ΣΥΡΙΖΑ 4547/18 .
Και
όπως γράφει ο Κώστας Γιαννακίδης οι συνδικαλιστές
της ΟΛΜΕ ισχυρίστηκαν ότι: αυτού του είδους
οι εξετάσεις υπηρετούν ένα σχέδιο του ΟΟΣΑ για την εμπορευματοποίηση της
παιδείας. Εδώ σηκώνει ένα χάχανο. Διότι οι εκπαιδευτικοί καταγγέλλουν την
εμπορευματοποίηση της παιδείας στη χώρα που σε λίγο δεν θα βγάζεις ούτε το
Δημοτικό χωρίς φροντιστήριο. Στη χώρα που ο γονιός ματώνει για να εφοδιάσει το
παιδί του με γνώσεις και τυπικά, έστω, προσόντα.
Επισημαίνει δε και ο Γιώργος Παπαχρήστος : Αν είχε το δικαίωμα η Δικαιοσύνη είμαι βέβαιος ότι θα έκρινε την απεργία αντιεκπαιδευτική και αντιεπαγγελματική.
Διότι τι κρύβεται στην πραγματικότητα πίσω από την κήρυξή της;
Ας μη γελιόμαστε και ας μην κρύβονται και οι συνδικαλιστές πίσω από το δάχτυλό
τους. Είναι ο φόβος των καθηγητών και των δασκάλων ότι από τις εξετάσεις των
παιδιών εμμέσως κάποιοι εξ αυτών θα αξιολογηθούν ως προς τη γνώση, την υποδομή,
την εμπειρία και την επαγγελματική τους επάρκεια.
Είναι η δική τους αξιολόγηση στην οποία αρνούνται σταθερά και με πάθος να υποβληθούν όλα αυτά τα χρόνια.
Τρέμοντας λοιπόν στην ιδέα ότι από την αποκάλυψη με αδιαμφισβήτητο τρόπο της υστέρησης των παιδιών στη Γλώσσα και τα Μαθηματικά στην ουσία θα αποκαλυφθεί, θα αποτυπωθεί ανάγλυφα, η δική τους ανεπάρκεια, κήρυξαν την απεργία.
Επειδή κάποιοι εξ αυτών έμειναν στάσιμοι στη βελτίωση της επαγγελματικής τους κατάρτισης. Επειδή το διάβασμα το οποίο απαιτούν από τα παιδιά που καθοδηγούν, τους μαθητές τους, είναι πλέον για τους ίδιους μια άγνωστη λέξη. Επειδή εν τέλει έπαψαν να ενημερώνονται, να αναζητούν, να επιμορφώνονται, να γίνονται καλύτεροι.
Όση αλήθεια υπάρχει στο ότι μεταξύ των 170.000 εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης της χώρας υπάρχουν άνθρωποι παθιασμένοι με τη δουλειά τους, άλλη τόση υπάρχει στο ότι κανείς δεν ξέρει πόσοι άλλοι συνάδελφοί τους βρίσκονται ακριβώς απέναντι – ο διορισμός στο δημόσιο εκπαιδευτικό σύστημα αποτέλεσε γι’ αυτούς το εισιτήριο για μια ζωή χωρίς κόπο. Αυτοί οι τελευταίοι είναι που φοβούνται την αξιολόγηση, έστω και με τον έμμεσο τρόπο, της διαδικασίας της Τετάρτης, κι αυτό δεν κρύβεται πίσω από καμιά πύρινη ανακοίνωση.
Τα σχόλια δημοσιεύονται μετά από έγκριση.
Επισημαίνει δε και ο Γιώργος Παπαχρήστος : Αν είχε το δικαίωμα η Δικαιοσύνη είμαι βέβαιος ότι θα έκρινε την απεργία αντιεκπαιδευτική και αντιεπαγγελματική.
Είναι η δική τους αξιολόγηση στην οποία αρνούνται σταθερά και με πάθος να υποβληθούν όλα αυτά τα χρόνια.
Τρέμοντας λοιπόν στην ιδέα ότι από την αποκάλυψη με αδιαμφισβήτητο τρόπο της υστέρησης των παιδιών στη Γλώσσα και τα Μαθηματικά στην ουσία θα αποκαλυφθεί, θα αποτυπωθεί ανάγλυφα, η δική τους ανεπάρκεια, κήρυξαν την απεργία.
Επειδή κάποιοι εξ αυτών έμειναν στάσιμοι στη βελτίωση της επαγγελματικής τους κατάρτισης. Επειδή το διάβασμα το οποίο απαιτούν από τα παιδιά που καθοδηγούν, τους μαθητές τους, είναι πλέον για τους ίδιους μια άγνωστη λέξη. Επειδή εν τέλει έπαψαν να ενημερώνονται, να αναζητούν, να επιμορφώνονται, να γίνονται καλύτεροι.
Όση αλήθεια υπάρχει στο ότι μεταξύ των 170.000 εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης της χώρας υπάρχουν άνθρωποι παθιασμένοι με τη δουλειά τους, άλλη τόση υπάρχει στο ότι κανείς δεν ξέρει πόσοι άλλοι συνάδελφοί τους βρίσκονται ακριβώς απέναντι – ο διορισμός στο δημόσιο εκπαιδευτικό σύστημα αποτέλεσε γι’ αυτούς το εισιτήριο για μια ζωή χωρίς κόπο. Αυτοί οι τελευταίοι είναι που φοβούνται την αξιολόγηση, έστω και με τον έμμεσο τρόπο, της διαδικασίας της Τετάρτης, κι αυτό δεν κρύβεται πίσω από καμιά πύρινη ανακοίνωση.
Τα σχόλια δημοσιεύονται μετά από έγκριση.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου