Πριν λίγες μέρες μαζεύτηκαν στον Ιανό αρκετοί "αγωνιστές", από το συντονιστικό επαγγελματιών Cafe - Bar - Resto, ενάντια στην καθολική απαγόρευση του καπνίσματος για να εκφράσουν την αντίθεση τους στον αντικαπνιστικό νόμο και έμπλεοι αγωνιστικού μένους, όπως διαβάζω, δεν άφησαν τασάκι άδειο.
Εκεί λοιπόν ακούστηκε το βασικό σύνθημα «Όπου υποχρεωτική η συνάθροιση του κόσμου, απαγόρευση του καπνίσματος. Όπου προαιρετική, το δικαίωμα της επιλογής».
Δηλαδή μεθερμηνευόμενον εμείς επιλέγουμε προαιρετικώς να καπνίζουμε και εσείς οι άκαπνοι υποχρεωτικώς θα εισπνέετε τον καπνό μας !
Αρχικά ο Δημήτρης Αρβανίτης, ιδιοκτήτης καφέ- μπαρ που συμμετέχει στο Συντονιστικό Επαγγελματιών Καφέ- Μπαρ- Εστιατορίων αναρωτήθηκε «πώς γίνεται να είναι παράνομος ο χρήστης και όχι το προϊόν;».
Στο βαθυστόχαστο αυτό ερώτημα άμεση ήταν η απάντηση σχολιαστή στα ΝΕΑ on line :
Και η αφόδευση και τα προιόντα της είναι νόμιμα, το να τα φέρεις όμως μέσα σε ένα κοινόχρηστο χώρο και να τα βάλεις δίπλα στο τραπέζι του άλλου δεν είναι νόμιμο.
Ο καθηγητής Εγκληματολογίας στο Πανεπιστήμιο Αθηνών Γιάννης Πανούσης απεφάνθη από το βάθρο της επιστημονικής του αυθεντίας:«Δεν καπνίζω, αλλά δεν είμαι αντικαπνιστής. Το μέτρο εκφράζεται σε έμμεσους περιορισμούς της ελευθερίας. Είναι καθαρά κατασταλτικό. Όποτε στην Ιστορία εμφανίστηκε ο νομοθέτης να θέλει το καλό μας, ήταν αυταρχικό καθεστώς».
Δηλαδή η ελευθερία μεταφράζεται ως ελευθερία του καπνίζειν που δεν μπορούν να μας την αφαιρέσουν οι αυταρχικώς δρώντες άκαπνοι, που αν θέλουν ας φροντίσουν να καταστείλουν την τάση τους να πνίγονται, όταν με απόλαυση τους φυσάμε τον καπνό μας στα μούτρα τους!
Άλλωστε η συγγραφέας Ζυράννα Ζατέλη μας το δήλωσε :¨Το τσιγάρο είναι απόλαυση. Επιτρέψτε μας να έχουμε κάποιες αδυναμίες διότι το να ζούμε σαν άρρωστοι για να πεθάνουμε υγιείς δεν βρίσκω να έχει κάποιο νόημα», και συνέχισε αφού τράβηξε μια γερή ρουφηξιά «Είναι δυνατό να πάει κάποιος να ακούσει τον Μικρούτσικο, τον Κραουνάκη και να μην μπορεί να καπνίσει; Είναι γάμος χωρίς γαμπρό ή νύφη».
Τώρα γιατί ζούν σαν άρρωστοι όσοι είναι άκαπνοι και γιατί απολαμβάνω εγώ χωρίς τσιγάρο και τον Μικρούτσικο και τον Κραουνάκη, δεν ήμουνα εκεί να την ρωτήσω!
Ήταν όμως εκεί ο Θάνος Μικρούτσικος ο οποίος για να ενισχύσει τα επιχειρήματα των καπνιστών τα επένδυσε και με ολίγη επίκαιρη και πιασάρικη αντιπανδρεϊκή ρητορεία λέγοντας: Δεν επιτρέπω σε κανέναν να με σώσει. Ούτε στην κυβέρνηση ούτε σε κανέναν. Να δοθεί η δυνατότητα της επιλογής, ώστε όλοι να έχουμε τη δυνατότητα να κάνουμε τα λάθη μας. Πρόκειται για μέτρο απολυταρχικό, μέτρο φασιστικό, ένα μέτρο που -τουλάχιστον στην Ελλάδα- πάρθηκε σε κάποια διαδρομή με κανό. Και επειδή γνωρίζω τον πρωθυπουργό μας και είναι τύπος της γυμναστικής, περιμένω το επόμενο νομοσχέδιο να κάνουμε υποχρεωτικά όλοι pilates.
Τώρα γιατί ζούν σαν άρρωστοι όσοι είναι άκαπνοι και γιατί απολαμβάνω εγώ χωρίς τσιγάρο και τον Μικρούτσικο και τον Κραουνάκη, δεν ήμουνα εκεί να την ρωτήσω!
Ήταν όμως εκεί ο Θάνος Μικρούτσικος ο οποίος για να ενισχύσει τα επιχειρήματα των καπνιστών τα επένδυσε και με ολίγη επίκαιρη και πιασάρικη αντιπανδρεϊκή ρητορεία λέγοντας: Δεν επιτρέπω σε κανέναν να με σώσει. Ούτε στην κυβέρνηση ούτε σε κανέναν. Να δοθεί η δυνατότητα της επιλογής, ώστε όλοι να έχουμε τη δυνατότητα να κάνουμε τα λάθη μας. Πρόκειται για μέτρο απολυταρχικό, μέτρο φασιστικό, ένα μέτρο που -τουλάχιστον στην Ελλάδα- πάρθηκε σε κάποια διαδρομή με κανό. Και επειδή γνωρίζω τον πρωθυπουργό μας και είναι τύπος της γυμναστικής, περιμένω το επόμενο νομοσχέδιο να κάνουμε υποχρεωτικά όλοι pilates.
Εκεί καπάκι ήρθε και ο έτερος καππαδόκης, που δεν μπορεί να ακούσει η Ζατέλη χωρίς τσιγάρο, ο Κραουνάκης, τον οποίο σίγουρα θα ήμουν διατεθειμένος και να πληρώσω για να τον δω να κάνει pilates, που αρχικά τον έπιασε ο πόνος για την γεροντική ηλικία και είπε με σπαραγμό ψυχής πως «δεν μπορεί να κοπεί το τσιγάρο στον γέροντα που πάει στο καφενείο και το έχει ως μοναδική παρηγοριά», ενώ στην συνέχεια δήλωσε εμμέτρως πως : «τόσο καπνό που πίνω μέσα μου άμα τον είχα ταξιδέψει, θα 'χα γυρίσει όλη τη Γη» και στην συνέχεια τραγούδησε «καπνίζω, σφυρίζω, μουγκρίζω και βρίζω που ένα τσιγάρο που είχα το κόψαν και αυτό...».
Βέβαια από την συγκέντρωση δεν μπορούσε να λείπει και ο Γρηγόρης Ψαριανός που εμφανίστηκε «συγκινημένος» για το ενδιαφέρον του κράτους να προστατεύσει την υγεία μας. Αυτός σε πιο μελοδραματικό τόνο δήλωσε πως η απαγόρευση του καπνίσματος σε δημόσιους χώρους του θύμισε: «Αδόλφο Χίτλερ που απαγόρευσε το κάπνισμα και κάπνιζε ανθρώπους μέσα στους φούρνους».
Δυστυχώς από την συγκέντρωση έλειπε η Λιάνα (ε, όχι και ποιά είναι η Λιάνα!) που αντιπροσωπεύει όλους μαζί τους αγωνιστές της αριστεράς και γι΄ αυτό και φουμάρει αγωνιστικά σε κάθε τηλεοπτική της εμφάνιση για να μας αποδείξει ότι ο αγώνας συνεχίζεται μέχρι την τελική νίκη, παρά το ότι το ΚΚΕ από την εποχή του Ζαχαριάδη έβαλε μεν τα όπλα παρά πόδας όχι όμως και το τσιγάρο !
Αυτός όμως που έθεσε το θέμα με απόλυτη σαφήνεια ήταν ο συγγραφέας Ηρακλής Λογοθέτης.
«Προφανώς δεν πρόκειται για το τσιγάρο», είπε «Πρόκειται για μια επιχείρηση εξορθολογισμού των παθών. Γνωρίζουμε ότι σε όλα τα αυταρχικά προτάγματα επιβάλλονται καθολικοί νόμοι. Η ίδια η καθολίκευση είναι εκ φύσεως άδικη γιατί πλήττεται η ιδιαιτερότητα, η ανορθογραφία, το πάθος, η εξτρεμιστική απόλαυση. Πλήττει τους ακροβολιστές της ύπαρξης».
Τώρα ποιοί είναι οι ακροβολιστές της ύπαρξης και ποιά είναι τα αυταρχικά προτάγματα δεν μας τα εξήγησε διότι προφανώς τα θεωρεί ως αυτονόητα.
Καθώς είμαι λίγο αδύνατος στα ελληνικά κοίταξα και εγώ το Μέγα Λεξικό της Ελληνικής Γλώσσης για να δώ τι ακριβώς είναι το πρόταγμα και εκεί διαπίστωσα πώς σημαίνει την εμπροσθοφυλακή, ή το προπορευόμενο τάγμα ή τέλος την πρώτη γραμμή της μάχης.
Έτσι έμεινα με την απορία τι θέλει να πει ακριβώς ο ποιητής που υποψιάζομαι πως η νικοτίνη του έχει δημιουργήσει μικροεμφράγματα στα αγγεία του εγκέφαλου του .
Φαίνεται πως οι προαναφερθέντες που μίλησαν για "φασιστικό" χαρακτήρα του νόμου επισκέπτονται συχνά δημοκρατικά κράτη που το κάπνισμα είναι ελεύθερο όπως το Αφγανιστάν, το Πακιστάν, την Περσία κτλ γιατί σε όλο τον άλλο πολιτισμένο κόσμο φαίνεται ότι έχει επικρατήσει πλήρης φασισμός.
Χαρακτηριστικά δε στο φασιστικό Σαν Φραγκίσκο, το κάπνισμα επιτρεπόταν 7 μέτρα μακριά από την είσοδο του ξενοδοχείου!
Έχοντας φροντίσει για χρόνια για την ανοδική πρόοδο των μετοχών των καπνοβιομηχανιών, μπορώ να καταλάβω την ψυχολογία του καπνιστού, που δεν του απαγορεύουν μεν το κάπνισμα, αλλά δεν θα μπορεί ασύδοτος από δω και πέρα να εκπληρώνει το πάθος του σε δημόσιους χώρους αδιαφορώντας για όλους τους άλλους που ενοχλούνται από αυτό.
Από την άλλη μεριά παρά το ότι εμένα προσωπικά δεν με ενοχλεί όταν καπνίζουν σε μια παρέα, η ερίτιμος σύζυγος μου από χρόνια αποφεύγει τα κλειστά κέντρα γιατί μόλις εισπνεύσει καπνό παθαίνει βρογχόσπασμο και αν δεν έχει μαζί της βρογχοδιασταλτικό, κινδυνεύει να πάει συναντήσει τον άγγελο του Αρκά και εγώ να μείνω απαρηγόρητος(;) χήρος!
Τελικά όλη αυτή η παπαρολογία περί φασιστικών μέτρων σύντομα θα σταματήσει γιατί η εξέλιξη δεν γυρίζει πίσω, όπως σταμάτησε και η αντίστοιχη προ ετών, τότε που απαγορεύτηκε το κάπνισμα σε όλες τις αεροπορικές πτήσεις, ακόμα και τις πολύωρες.
Οι καπνιστές αναγκαστικά έκτοτε πέρασαν καλά και εμείς καλύτερα!
Σχετικά με το κάπνισμα είναι τα παρακάτω ποστ μου:
ΚΑΠΝΙΣΕ ΑΦΟΒΑ, ΟΙ ΑΛΛΟΙ ΘΑ ΚΑΝΟΥΝ ΚΑΡΚΙΝΟ! 2-6-07
ΕΝΑΣ ΦΙΛΟΣ ΧΑΘΗΚΕ…… 21-1-08
ΠΩΣ ΕΝΑΣ ΘΕΡΙΑΚΛΗΣ ΕΚΟΨΕ ΤΟ ΡΗΜΑΔΙ 30-5-09
ΚΑΤΑ ΛΑΘΟΣ ΕΙΧΑ ΒΑΛΕΙ ΤΑ ΛΙΝΚ ΑΠΟ ΤΟ ATHEOFOBOS ΟΠΟΤΕ ΔΕΝ ΜΠΟΡΟΥΣΕ ΝΑ ΜΠΕΙ ΚΑΝΕΙΣ.
ΤΑ ΠΑΡΑΠΑΝΩ ΕΙΝΑΙ ΑΠΟ ΤΟ ATHEOFOBOS2 ΚΑΙ ΑΝΟΙΓΟΥΝ ΑΜΕΣΩΣ.
Βέβαια από την συγκέντρωση δεν μπορούσε να λείπει και ο Γρηγόρης Ψαριανός που εμφανίστηκε «συγκινημένος» για το ενδιαφέρον του κράτους να προστατεύσει την υγεία μας. Αυτός σε πιο μελοδραματικό τόνο δήλωσε πως η απαγόρευση του καπνίσματος σε δημόσιους χώρους του θύμισε: «Αδόλφο Χίτλερ που απαγόρευσε το κάπνισμα και κάπνιζε ανθρώπους μέσα στους φούρνους».
Δυστυχώς από την συγκέντρωση έλειπε η Λιάνα (ε, όχι και ποιά είναι η Λιάνα!) που αντιπροσωπεύει όλους μαζί τους αγωνιστές της αριστεράς και γι΄ αυτό και φουμάρει αγωνιστικά σε κάθε τηλεοπτική της εμφάνιση για να μας αποδείξει ότι ο αγώνας συνεχίζεται μέχρι την τελική νίκη, παρά το ότι το ΚΚΕ από την εποχή του Ζαχαριάδη έβαλε μεν τα όπλα παρά πόδας όχι όμως και το τσιγάρο !
Αυτός όμως που έθεσε το θέμα με απόλυτη σαφήνεια ήταν ο συγγραφέας Ηρακλής Λογοθέτης.
«Προφανώς δεν πρόκειται για το τσιγάρο», είπε «Πρόκειται για μια επιχείρηση εξορθολογισμού των παθών. Γνωρίζουμε ότι σε όλα τα αυταρχικά προτάγματα επιβάλλονται καθολικοί νόμοι. Η ίδια η καθολίκευση είναι εκ φύσεως άδικη γιατί πλήττεται η ιδιαιτερότητα, η ανορθογραφία, το πάθος, η εξτρεμιστική απόλαυση. Πλήττει τους ακροβολιστές της ύπαρξης».
Τώρα ποιοί είναι οι ακροβολιστές της ύπαρξης και ποιά είναι τα αυταρχικά προτάγματα δεν μας τα εξήγησε διότι προφανώς τα θεωρεί ως αυτονόητα.
Καθώς είμαι λίγο αδύνατος στα ελληνικά κοίταξα και εγώ το Μέγα Λεξικό της Ελληνικής Γλώσσης για να δώ τι ακριβώς είναι το πρόταγμα και εκεί διαπίστωσα πώς σημαίνει την εμπροσθοφυλακή, ή το προπορευόμενο τάγμα ή τέλος την πρώτη γραμμή της μάχης.
Έτσι έμεινα με την απορία τι θέλει να πει ακριβώς ο ποιητής που υποψιάζομαι πως η νικοτίνη του έχει δημιουργήσει μικροεμφράγματα στα αγγεία του εγκέφαλου του .
Φαίνεται πως οι προαναφερθέντες που μίλησαν για "φασιστικό" χαρακτήρα του νόμου επισκέπτονται συχνά δημοκρατικά κράτη που το κάπνισμα είναι ελεύθερο όπως το Αφγανιστάν, το Πακιστάν, την Περσία κτλ γιατί σε όλο τον άλλο πολιτισμένο κόσμο φαίνεται ότι έχει επικρατήσει πλήρης φασισμός.
Χαρακτηριστικά δε στο φασιστικό Σαν Φραγκίσκο, το κάπνισμα επιτρεπόταν 7 μέτρα μακριά από την είσοδο του ξενοδοχείου!
Έχοντας φροντίσει για χρόνια για την ανοδική πρόοδο των μετοχών των καπνοβιομηχανιών, μπορώ να καταλάβω την ψυχολογία του καπνιστού, που δεν του απαγορεύουν μεν το κάπνισμα, αλλά δεν θα μπορεί ασύδοτος από δω και πέρα να εκπληρώνει το πάθος του σε δημόσιους χώρους αδιαφορώντας για όλους τους άλλους που ενοχλούνται από αυτό.
Από την άλλη μεριά παρά το ότι εμένα προσωπικά δεν με ενοχλεί όταν καπνίζουν σε μια παρέα, η ερίτιμος σύζυγος μου από χρόνια αποφεύγει τα κλειστά κέντρα γιατί μόλις εισπνεύσει καπνό παθαίνει βρογχόσπασμο και αν δεν έχει μαζί της βρογχοδιασταλτικό, κινδυνεύει να πάει συναντήσει τον άγγελο του Αρκά και εγώ να μείνω απαρηγόρητος(;) χήρος!
Τελικά όλη αυτή η παπαρολογία περί φασιστικών μέτρων σύντομα θα σταματήσει γιατί η εξέλιξη δεν γυρίζει πίσω, όπως σταμάτησε και η αντίστοιχη προ ετών, τότε που απαγορεύτηκε το κάπνισμα σε όλες τις αεροπορικές πτήσεις, ακόμα και τις πολύωρες.
Οι καπνιστές αναγκαστικά έκτοτε πέρασαν καλά και εμείς καλύτερα!
Σχετικά με το κάπνισμα είναι τα παρακάτω ποστ μου:
ΚΑΠΝΙΣΕ ΑΦΟΒΑ, ΟΙ ΑΛΛΟΙ ΘΑ ΚΑΝΟΥΝ ΚΑΡΚΙΝΟ! 2-6-07
ΕΝΑΣ ΦΙΛΟΣ ΧΑΘΗΚΕ…… 21-1-08
ΠΩΣ ΕΝΑΣ ΘΕΡΙΑΚΛΗΣ ΕΚΟΨΕ ΤΟ ΡΗΜΑΔΙ 30-5-09
ΚΑΤΑ ΛΑΘΟΣ ΕΙΧΑ ΒΑΛΕΙ ΤΑ ΛΙΝΚ ΑΠΟ ΤΟ ATHEOFOBOS ΟΠΟΤΕ ΔΕΝ ΜΠΟΡΟΥΣΕ ΝΑ ΜΠΕΙ ΚΑΝΕΙΣ.
ΤΑ ΠΑΡΑΠΑΝΩ ΕΙΝΑΙ ΑΠΟ ΤΟ ATHEOFOBOS2 ΚΑΙ ΑΝΟΙΓΟΥΝ ΑΜΕΣΩΣ.
Θεωρώ ότι διακιώματα έχουν και οι δύο πλευρές.
ΑπάντησηΔιαγραφήΝα μην ανοίξουμε τώρα συζήτηση για το πως προήλθε το προϊον , από ποιους και ποιοι ξεκίνησαν το κυνηγητό. Είναι γνωστό.
Είναι επιλογή κάποιου να καπνίζει και δικαίωμα του, όπως και του άλλου να μην το κάνει, αλλά και να μην το εισπνέει.
Λύση, εκτός των δημόσιων χώρων, που πρέπει να είναι απγορευτικό, ας επιτρέψουν στους μαγαζάτορες να επιλέξουν αν θέλουν μαγαζιά για καπνίζοντες ή μη καπνίζοντες.
Και δεν είναι επιχείρημα νομίζω η σύγκριση του προϊόντος καπνού και αφόδευσης.
Αν πάμε έτσι, δεν βγάζουμε άκρη.
Καλημέρα :-)
υ.γ.
Προσωπικά δεν προτίθεμαι να πάω για έναν καφέ ή ένα ποτό και να βγαίνω έξω κάθε τρεις και λίγο για να καπνίσω. Προτιμώ να κάτσω σπίτι μου ή να μαζευτούμε παρέα οι "αμαρτωλοί" σε σπίτι και να απολαύσουμε την "αδυναμία" μας.
Εχω κόψει το τσιγάρο πολλές φορές. Οριστικά όμως από τις 30/3/1981. (Αντικαπνιστική εκστρατεία Δοξιάδη στα σχολεία. (Μαθητής δυστυχώς όχι εγώ!! αλλά η κόρη μου!!)
ΑπάντησηΔιαγραφήΝομίζω Αθεόφοβε ότι ήταν λάθος τακτικής εκ μέρους σου η επανάληψη των επιχειρημάτων των καπνιστών έστω και εάν τα αντικρούεις έξυπνα.
Καλλίτερα να τα άφηνες να τα τυλίξει η λήθη..
Οι Χριστιανοί συγγραφείς στους πρώτους αιώνες κατέστρεφαν τα βιβλία των εθνικών συγγραφέων που σατίριζαν τον Χριστιανισμό.
Γιατί να μην μιμηθούμε το παράδειγμά τους;
Του κουφού την πόρτα όσο θέλεις βρόντα!!
Το πολύ-πολύ από τα νεύρα τους επειδή δεν θα είχαν οι "αιρετικές" (όπως τις θεωρούν απόψεις τους) την δημοσιότητα που επιζητούσαν να κάπνιζαν λίγο παραπάνω..
Όπως πάνε τα πράγματα, σε μιά γενιά ,άντε δύο, το κάπνισμα θα είναι άγνωστο (και καλά θα είναι), αλλά, στον δυτικό κόσμο. Οι καπνοβιομηχανίες του δυτικού κόσμου θα συνεχίσουν να πλουτίζουν με τον τρίτο κόσμο. Και γι αυτό πιστεύω, ότι οτιδήποτε λέγεται υπέρ ή κατά του θέματος από οποιαδήποτε μεριά, όσο ειλικρινείς, και συχνά σωστοί, και να είναι οι ομιλούντες, τα επιχειρήματα όλα είναι και θα είναι υποκριτικά (ιδίως από πλευράς κυβερνήσεων και νομοθεσίας) όταν κανείς δεν αγγίζει τις καπνοβιομηχανίες.
ΑπάντησηΔιαγραφήΌσο αρνούμαστε να στερέψουμε την πηγή (και για λόγους απλά κερδοσκοπικούς), τόσο όλα όσα λέγονται και θεσπίζονται είναι απλός Μακαρθισμός.
Όσο για τον Έλληνα, το φουγάρο, που μας παίρνει η μπάλα λόγω Ε.Ε., γιατί προτείνει κανείς να υπομένουν οι μη καπνίζοντες τούς "ελεύθερα εκφραζόμενους" καπνίζοντες; Ας επιτραπούν εστιατόρια, καφέ, κλπ., για καπνίζοντες. Και τότε διαλέγει ο καθένας σε ποιό θα μπει, και οι δυνάμεις της αγοράς και πωλήσεως θα κανονίσουν δαρβινικά πόσα στα 100 εστιατόρια θα διαλέξουν να είναι για καπνίζοντες.
Στην κόψη του ξυραφιού !
ΑπάντησηΔιαγραφή40 μέρες κομμένο μέχρι και σήμερα και τα πιο "δύσκολα σημεία" ήταν τα τηλεοπτικά ρεπορτάζ, κάθε βράδυ για τα νέα μέτρα, και τούτο δω, άντε και πρωινός καφές ......!
Καλύτερα να αποφύγω τον σχολιασμό!
Βάσσια -
ΑπάντησηΔιαγραφή...ας επιτρέψουν στους μαγαζάτορες να επιλέξουν αν θέλουν μαγαζιά για καπνίζοντες ή μη καπνίζοντες.
Ας υποθέσουμε λοιπόν ότι γίνεται αυτό.
Μια παρέα 3 καπνιστών και 3 άκαπνων αποφασίζει να πάει σε ένα μπαράκι για ένα ποτό και κουβέντα.
Το πρόβλημα όμως είναι ότι βρίσκουν 3 μπαράκια στην σειρά με καπνίζοντες.
Τι μπορούν να κάνουν;
1-Να φύγουν οι άκαπνοι και να διαλυθεί η παρέα.
2-Να δεχτούν οι άκαπνοι και να μπουν όλοι μαζί μέσα μεταβαλλόμενοι έτσι αναγκαστικά σε παθητικούς καπνιστές.
3-Να διαλυθεί η παρέα γιατί καμία ομάδα δεν υποχωρεί!
Δεν θα είναι λοιπόν καλύτερα να μπαίνουν όλοι μαζί σε ένα καθαρό περιβάλλον και αν δεν μπορούν οι καπνίζοντες να παραμείνουν άκαπνοι να πετάγονται έξω και να κάνουν το τσιγαράκι τους;
Βρέθηκα πριν 15 χρόνια σε ροκ συναυλία στην Βουδαπέστη σε κλειστό γήπεδο και όποιος ήθελε να καπνίσει έβγαινε έξω, γιατί κανείς δεν διανοείτο να καπνίσει μέσα.
ΧΡΙΣΤΟΣ ΒΑΡΔΑΚΑΣ -
Όταν οι αυτοαποκαλούμενοι πνευματικοί άνθρωποι λένε τέτοιες παπαριές κάτι μέσα μου ερεθίζεται και αν δεν το γράψω θα σκάσω!
thinks -
Είμαι κάθετα αρνητικός στην απαγόρευση του καπνού και η ποτοαπαγόρευση ήταν ένα σαφές μάθημα για το που οδηγούν οι απαγορεύσεις.
Είναι αναφαίρετο δικαίωμα του καθενός να καπνίζει όσο και αν είμαι αντίθετος στο κάπνισμα για τους λόγους που έχω αναφέρει στα προηγούμενα μου ποστ.
Το ίδιο πιστεύω και για το χασίς ,αν δε η χορήγηση και των σκληρών ναρκωτικών σαν την ηρωίνη, γινόταν υπό ιατρική παρακολούθηση στους εξηρτημένους, που πρέπει να αντιμετωπίζονται σαν ασθενείς, τότε θα μειωνόταν σημαντικά και η εγκληματικότητα.
Όσο για τα κέντρα ή απάντηση είναι ότι έγραψα στην Βάσσια.
glam -
Αυτόματα όταν διάβασα το σχόλιο σου μου ήρθε στο μυαλό η κραυγή των μαυραγοριτών στην κατοχή: Βάστα Ρόμελ!
Να συνεισφέρω την προσωπική μου γνώμη, απο μια χώρα που είχε κάποτε ποτοαπαγόρευση που απέτυχε, αλλα σην οποία ο γενικός πληθυσμός είναι σήμερα κατα τρομερή πλειοψηφια κατά του καπνίσματος.
ΑπάντησηΔιαγραφήΗ Δύση έχει φτάσει στο σημείο που εμπέδωσε στον πληθυσμό της το μήνυμα πως το κάπνισμα σκοτώνει. Eίναι θέμα επιπέδου. Η Ελλάδα ακόμα. Στη Δύση το κάπνισμα είναι τελειωμένη υπόθεση καθώς και το προιόν του καπνού. Μόνον οι φτωχοί θα καπνίζουν στο μέλλον, κυρίως ο Τρίτος Κόσμος.
Για να μην επαναληφθεί η ποτοαπαγόρευση ξανά, η Δύση προσέγγισε ο πρόβλημα διαφορετικά. Γνωρίζει πως οι υπάρχοντες καπνιστές δεν θα σταματήσουν. Τους αφήνει λοιπόν να καπνίζουν, και τους περιορίζει δικτατορικα (καπνίζουν στο δρόμο και στο σπίτι τους), αφήνοντας τή σημερινή γενιά των σημερινών καπνιστών να πεθάνοει με τον καιρό, επικεντρώνοντας την προσοχή τους στη νέα γενιά. Και έχει στατιστικά καταφέρει να μην δημιουργήσει νέα γενιά καπνιστών, οπότε το θέμα θα λυθεί οριστικά σε 20-30 χρόνια ( και όλες αυτές διαμάχες θα χαθούν).
Στην Ελλάδα το παιχνίδι είναι χαμένο. Εχει ήδη δημιουργηθεί νέα γενιά καπνιστών, νέων σε ηλικία. Οι μη καπνιστές στην Ελλάδα έχουν τα ίδια δικαιώματα με τους ανάπηρους. Θεωρητικά το σύστημα τους αγαπά και τους φτιάχνει ειδικές εισόδους στα μαγαζιά και αναβάσεις στα πεζοδρόμια, αλλά για διάφορους λόγους παραμένουν αόρατοι. Η μπαρουφολογία δυστυχώς θα συνεχιστεί μέσα απο την λογική των "προσωπικών ελευθεριών". Περιμένω δήλωση Θεοδωράκη.
Κι ότι σήμερα ξύπνησα σκεπτόμενος πως πολύ καπνίζω τελευταία...
ΑπάντησηΔιαγραφήΓενικά συμφωνώ με αυτό που λένε η Βάσσια και ο Δημήτρης, θα προτιμούσα ως καπνιστής να μπορώ είτε να πάω σε μαγαζί μη καπνιστών (και να καπνίζω έξω) είτε με καπνιστική παρέα σε καπνιστών.
Όσο γι' αυτό που λες για τις παρέες υποτιμάς πολύ την δυναμική τους. Θυμάμαι πως δεν κάπνιζα ακόμα στην αρχή της δεκαετίας, που είχαν προσπαθήσει να διαμορφώσουν ειδικούς χώρους στα καταστήματα, και μια χαρά τα βρίσκαμε με την παρέα, μια πηγαίναμε σε καπνιστών και μια σε μη καπνιστών.
Απλά φοβάμαι πως στην Ελλάδα όλοι θα επιλέγανε να κάνουνε τα μαγαζιά τους καπνιστών οπότε θα καταλήγαμε σε αδιέξοδο.
Αθεόφοβε
ΑπάντησηΔιαγραφήΟι αυτοαποκαλούμενοι πνευματικοί άνθρωποι επιδιώκουν πάντοτε την ατομική τους δημοσιότητα..
Η επανάληψη ισχυρισμών τρίτων προς απόκρουσή τους επιτυγχάνει την περαιτέρω δημοσιοποίησή τους.
Έτσι την πάτησε και ο Ωριγένης ο οποίος για να αναιρέσει την πνευματώδη και σατιρική κριτική κατά του Χριστιανισμού που είχε κάνει ο Κέλσος στο έργο του «Αληθής Λόγος» επανέλαβε στο βιβλίο του Κριτική του Αληθούς Λόγου ευρύτατα αποσπάσματα, για να τα αντικρούσει, από το κρινόμενο έργο.
Έτσι, αν και οι καλόγεροι εξαφάνισαν όλα τα αντίγραφα του έργου του Κέλσου, το έργο του ανασυστήθηκε από τους φιλολόγους χάρις στην κριτική του Ωριγένη..
Locus Publicus-
ΑπάντησηΔιαγραφήΠαντού οι καπνιστές θεωρούνται χαμένη υπόθεση γιατί έχει διαπιστωθεί ότι μόνο το 7ο/ο παραμένει άκαπνο μετά τουλάχιστον ένα χρόνο απο την διακοπή.
Όλες οι αντικαπνιστικές εκστρατείες στοχεύουν στους νέους ώστε να μην το αρχίσουν.
Πάντως και εδώ ιδίως στις τρυφερές ηλικίες έχει αρχίσει να αντιστρέφεται το κλιμα αλλά τι περιμένεις να γίνει όταν και οι δυό γονείς καπνίζουν;
latecomer-
Ακριβώς αυτό που φοβάσαι θα γινόταν αν η απαγόρευση δεν ήταν καθολική για τους κλειστούς χώρους.
ΧΡΙΣΤΟΣ ΒΑΡΔΑΚΑΣ-
Πάντως εγώ δεν έχω σκοπό να αυτοευνουχιστώ σαν τον Ωριγένη!
Ενδιαφέροντα όλα αυτά αλλά τα έχω ακούσει πολλές φορές τον τελευταίο καιρό.
ΑπάντησηΔιαγραφήΤο να κόψω το τσιγάρο για να μπορώ ν' ανεβαίνω τον Πάνα, μετά από ξενάγηση στο κάστρο της Φυλής, φίλου φιλόλογου, είναι must. [Για να δώσω μια τάξη μεγέθους στην διαδρομή που αναφέρομαι είναι σαν ανεβαίνεις την Πάρνηθα 4 [τέσσερις] φορές.]
Το να κόψω το τσιγάρο γιατί θα μειωθούν τα μερίΖματα του κάθε αλογομούρη μετόχου των ασφαλιστικών εταιριών, μαζί με τα μπόνους του κάθε άχρηστου golden boy, πάει πολύ.
Την στιγμή που ξέρω [για να μην ξεχάσω και τι δουλειά κάνω] ότι αν βρουν έναν τρόπο να τα 'κονομάνε από θανάτους καπνιστών, όχι απλώς θα [ξανα]επιτραπεί το κάνπιΖμα στα καταστήματα νυχτερινής διασκέδασης αλλά θα επιβάλεται μέχρι και μέσα στις εντατικές των νοσοκομείων.
Όσο για την κάπνα μέσα στα καταστήματα, η μαγική λέξη είναι "εξαεριΖμός". Αν κάποιος καταστηματάρχης δεν έχει επενδύσει στην επιχείρησή του, ώστε να παρέχει αυτά για τα οποία πληρώνεται, δεν βρίσκω κανένα λόγο να πάει κάποιος ν' "αφήσει" εκεί τα χρήματά του.
Τόσα συμβαίνουν γύρω μας καταστροφικά και απαξιωτικά και το μόνο που βρήκανε να αντιδράσουν οι "άνθρωποι του πολιτισμού" είναι το κάπνισμα;
ΑπάντησηΔιαγραφήΓια άλλη μια φορά δηλαδή το αρρωστημένο πάθος προεξέχει από τα ουσιώδη;
Αχ Αθεόφοβε μου,
ΑπάντησηΔιαγραφήοι καπνιστές στην Ελλάδα είναι ερωτευμένοι με το τσιγάρο τους. Και, ως γνωστό, ο έρωτας τυφλώνει και μωραίνει.
Το πιο αποτελεσματικό επιχείρημα κατα του καπνίσματος στις καπνίστριες είναι ότι δεν γίνονται επιθυμητές στους μη καπνιστές επειδή μυρίζουν τσιγάρο..
ΑπάντησηΔιαγραφήΠριν κάμποσα χρόνια στον ηλεκτρικό Κηφισιά-Πειραιά υπήρχε βαγόνι…για καπνίζοντες!
ΑπάντησηΔιαγραφήΑν και φανατικός καπνιστής (τότε), το απέφευγα όπως ο διάολος το λιβάνι- που λέει ο λόγος…
Μια φορά που μπήκα κατά λάθος ίσα που πρόλαβα να κατέβω στην επόμενη στάση πριν ξεράσω!
Το χειμώνα που μας πέρασε δυσκολευόμουν να βρω καφετέρια που να μπορώ να κάτσω χωρίς να ντουμανιάζω από τους καπνούς των θεριακλήδων.
Παρόλα αυτά μπορώ, σαν παλιός καπνιστής, να νιώσω κι αυτούς που διαμαρτύρονται για την απαγόρευση του καπνίσματος στους δημόσιους χώρους.
Θα τους έλεγα ότι σε μερικά χρόνια θα καταλάβουν ότι η σημερινή απαγόρευση είναι εντελώς φυσιολογική όπως φυσιολογικό είναι το ποτάμι να κυλά ακατάπαυστα μπροστά χωρίς να υπολογίζει τα τυχόν εμπόδια…
Θα τους έλεγα, αλλά …δεν τους το λέω, επειδή τα λόγια μου θα μοιάζουν, σε αυτούς, καπνός για φουμάρισμα!
Αθεόφοβε, επειδή είμαι χρόνια καπνίστρια και με φίλους μη καπνιστές, δεν είναι όλοι όσοι δεν καπνίζουν ενάντια στους άλλους.
ΑπάντησηΔιαγραφήΌμως σε αυτή την περίπτωση, και όχι να γίνεται συνέχεια, πάντα υπήρξα και είμαι πρόθυμη να γίνεται εναλλάξ, εκεί ναι, θα βγαίνω έξω να καπνίσω... για τους φίλους μου.
Δεν θέλω και δεν ανέχομαι να με αντιμετωπίζουν ως απόβλητη, επειδή καπνίζω, αυτό όχι.
Καλησπέρα
:-)
b.b. chris -
ΑπάντησηΔιαγραφήΣτο ποστ αυτό όπως βλέπεις δεν κάνω αντικαπνιστική εκστρατεία για τον λόγο που έγραψα παραπάνω στην απάντηση στον locus.
Σχολιάζω τα ανόητα επιχειρήματα για την διατήρηση της απαράδεκτης κατάστασης του καπνίζειν σε δημόσιους χώρους.
KitsosMitsos-
Το πάθος μπορώ να το καταλάβω επειδή το έχω ζήσει, αλλά ακόμα και την εποχή που ήμουνα καπνιστής δεν υπερασπιζόμουνα το κάπνισμα σε δημόσιους χώρους.
Meropi -
Οι ερωτευμένοι θέλουν να διατηρήσουν την σχέση τους με το αντικείμενο του πόθου τους.
Η πλειονότητα όμως των καπνιστών λέει ότι θα ήθελε να ξεκόψει από αυτό αλλά δεν μπορεί.
Είναι έρωτας αυτό;
ΧΡΙΣΤΟΣ ΒΑΡΔΑΚΑΣ -
Μακάρι να έπιανε αυτό το επιχείρημα!
KOYKLITIS -
Το μεγαλύτερο ποσοστό των καπνιστών καταλαβαίνει και επικροτεί το μέτρο όσο και αν δεν του αρέσει γιατί το ξεβολεύει.
Ορισμένοι όμως εγωκεντρικοί προσπαθούν να δώσουν σε μια λογική απαγόρευση ιδεολογικό περιεχόμενο συνδέοντας την με την ελευθερία του ατόμου με τα επιχειρήματα που ακούστηκαν .
Βάσσια -
Ακόμα στην Ελλάδα δεν αντιμετωπίζονται οι καπνιστές σαν απόβλητα άτομα στις πολιτισμένες όμως χώρες σαφώς ναι.
Και αυτό γιατί η εξάρτηση από την νικοτίνη, αν διαβάσεις σε παλιότερο ποστ μου, είναι μεγαλύτερη από την εξάρτηση στην ηρωίνη. Αυτή ακριβώς η αίσθηση της εξάρτησης από μια ουσία με ενοχλούσε αφόρητα και ήταν ένας βασικός λόγος για να το κόψω.
Σαφώς πάντως ο καπνιστής δεν μπορεί να αντιμετωπίζεται σαν απόβλητο άτομο αλλά σαν ασθενής.
Νομίζω ότι αυτό το επιχείρημα πιάνει!
ΑπάντησηΔιαγραφήΑθεόφοβε καλησπέρα,
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαπνίζω πλέον ελάχιστα και ένα από τους λόγους είναι ότι στην Αγγλία απαγορεύεται παντού το κάπνισμα. Από τα σπίτια που νοικιάζεις μέχρι τα μαγαζιά, τους σταθμούς των τραίνων (υπαίθριων φυσικά) κτλ. Οταν πρωτοήρθα κάπνιζα σχεδόν ένα πακέτο την ημέρα Σταδιακά ελαττώθηκε από την 1 Ιουλίου 2007 οπότε και απαγορεύτηκε σε μπαρς και πλέον καπνίζω λιγότερο από ένα πακέτο το μήνα.
Τα επιχειρήματα των καπνιστών δεν είναι λογικά και δεν χρειάζεται ιδιαίτερη ανάλυση γι αυτό. Το κάπνισμα είναι πράγματι μια μεγάλη απόλαυση και για μένα. Αλλά είναι βλαβερό για τους άλλους και ο σεβασμός επιβάλλει να μην τους υποχρεώνουμε να κάνουν κάτι που δεν θέλουν.
Οσο για την πτώση πωλήσεων που θα επέλθει στα εστιατόρια και στα μπαρ. Ναι είναι αλήθεια, αλλά είναι παροδική. Κανένας δεν θα μείνει μεσα για τα επόμενα 30 χρόνια επειδή απαγορεύτηκε το κάπνισμα. Και στην Αγγλία στην αρχή σημειώθηκε αρκετά μεγάλη πτώση στον τζίρο. Πλέον ο τζίρος έχει ισορροπήσει στα προηγούμενα επίπεδα με αύξηση στην κατανάλωση φαγητού στις παμπς καθότι πολλοί απέφευγαν να φάνε ενώ δίπλα τους οι άλλοι ντουμάνιαζαν.
Μία τελευταία παρατήρηση για αυτό που ονομάζουμε δύναμη της συνήθειας. Το περασμένο Πάσχα πήγα στην Αυστρία. Ενα βράδυ περάσαμε για φαγητό σε μια πόλη της Σλοβακίας λίγο μετά τα σύνορα. Φάγαμε εξαιρετικό φαγητό και πολύ πιο φτηνό από αυτό της Βιέννης. Βγαίνοντας ανάβω ένα τσιγάρο και λέω «ήθελα πολύ να καπνίσω, αλλά δεν ήθελα να αφήσω την κουβέντα». Η απάντηση «Μα εδώ είναι Σλοβακία επιτρεπόταν να καπνίσεις μέσα. Αν ζητούσες τασάκι θα σου έφερναν. Απλά κανένας δεν κάπνιζε γιατί όλοι οι πελάτες ήταν Αυστριακοί».
Στην Γερμανία από την οποία επέστρεψα σήμερα το πρωί υπάρχουν μαγαζιά που καπνίζεις και άλλα που δεν καπνίζεις. Το μέτρο μάλλον λειτουργεί. Για φαγητό πήγαμε σε ένα μαγαζί που δεν επιτρεπόταν το τσιγάρο και στις 3 το πρωί καταλήξαμε σε ένα μπαράκι που κάπνιζαν όλοι.
Αθεόφοβε αυτή τη φορά είμαι αισιόδοξος ότι ο νόμος θα εφαρμοστεί. Και οι Ιταλοί και οι Γάλλοι και οι Αγγλοι δυσκολεύτηκαν στην αρχή, αλλά πλέον δεν καπνίζεις πουθενά.
Είμαι καπνιστής.
ΑπάντησηΔιαγραφήΕίμαι πολύ καπνιστής.
Για να καταλάβετε: Καπνίζω 3 πακέτα τσιγάρα κάμελ κάθε μέρα, εδώ και 1 χρόνο.
Πρίν από αυτό, κάπνιζα 2 πακετα την ημέρα - εδώ 40 χρόνια.
Τι μεσολάβησε και το αύξησα;;;;
Ενα έμφραγμα το περασμένο καλοκαίρι.
Ευτυχώς, με την άμεση (εντός 40 λεπτών) τοποθέτηση stent στη στεφανιαία, ζημιά εμφανής στην άδρευση του μυοκαρδίου μου, δεν επήλθε.
Αλλά...
Από την 3η μέρα στην μονάδα Εντατικής που μου επιτράπηκε να σηκωθώ, πήγαινα κρυφά σε μια γωνιά/παράθυρο και...κάπνιζα.
Μετά από 15-20 ημέρες, κάπνιζα πλέον τρία (3) πακετα αντί των 2.
Πείτε μου (εκτός από εκείνο το οποίο σκέπτεσθε και δεν το γράφετε για λόγους ευγενείας..) είμαι ασθενης;;;
Δεν μπορώ να το σταματήσω...
Θέλω, το θέλω πολύ!
Εχω κάνει πάνω από 20 προσπάθειες στα τελευταία αυτά 40 χρόνια - αλλά ΔΕΝ μπορώ.
Οταν δεν καπνίζω για 1,5 - 2 ώρες, η σκέψη μου παύει να λειτουργεί οργανωμένα.
Αποδιοργανώνομαι.
Και δεν μπορώ, στην δουλειά μου, να έχω τη σκέψη μου αποδιοργανωμένη - ούτε για 10 λεπτά:
Είμαι πνευμονολόγος....
Λέτε να με βοηθήσει, τώρα, το γεγονός οτι απαγορεύεται να καπνίζω στους δημόσιους χώρους;;
Είθε.
ΧΡΙΣΤΟΣ ΒΑΡΔΑΚΑΣ -
ΑπάντησηΔιαγραφήΜακάρι!
NdN-
Φαίνεται πως όλοι οι Ευρωπαίοι που αναφέρεις σύμφωνα με την ελληνική ιντελιγκέντσια του ποστ πως ζουν σε φασιστικά καθεστώτα!
Χαιρε Εδω-
Η νικοτίνη προκαλεί εθισμό και έχει την ικανότητα να φτάνει σε λιγότερο από 10 δευτερόλεπτα στον εγκέφαλο και να ανταμείβει τον καπνιστή μέσω της απελευθέρωσης νευροδιαβιβαστών που παίζουν ρόλο στην εξάρτηση και στα στερητικά φαινόμενα.
Σε αυτούς ανήκουν η ντοπαμίνη και η νορεπινεφρίνη που φαίνεται ότι σχετίζονται με την πρόκληση ευχαρίστησης και ανορεξίας, η ακετυλοχολίνη που επιδρά στην βελτίωση της μνήμης και η ενδορφίνη που φαίνεται ότι σχετίζεται με την μείωση του άγχους και της νευρικότητας.
Έτσι λοιπόν αρχίζει ο φαύλος κύκλος της σωματικής, από την νικοτίνη, και της ψυχολογικής εξάρτησης από την ίδια την συνήθεια, λόγω της ευχαρίστησης που προκαλεί, και της βεβαιότητας ότι η επανάληψη του καπνίσματος θα έχει τα ίδια ευχάριστα αποτελέσματα ενώ η στέρηση του θα προκαλέσει το αντίθετο, με τελικό αποτέλεσμα το αυτοματοποιημένο πολλές φορές κάπνισμα.
Κανένας δεν γεννήθηκε καπνιστής αλλά όλοι απέκτησαν αυτή την συνήθεια σε αρκετή διάρκεια χρόνου.
Σημασία λοιπόν έχουν και οι συνθήκες που διατηρούν αυτή την συμπεριφορά και σε αυτό το σημείο βοηθά η απαγόρευση του καπνίσματος στους δημόσιους χώρους, για να απαντήσω και στο ερώτημα.
Αγαπητέ συνάδελφε.
ΑπάντησηΔιαγραφήΣτέκομαι στην τελευταία φράση σου και επανατοποθετώ το ερώτημα κάπως διαφορετικά:
Αν η (αυτονόητη) απαγόρευση του καπνίσματος σε μια Μονάδα Εντατικής Θεραπείας (Ναι! Εκεί που υπάρχουν αναπνευστήρες και δικτυώσεις N2O και Ο2!) ΔΕΝ στάθηκε ικανή να σταματήσει έναν πνευμονολόγο απο το να καπνίσει, κει δα, εκεί μέσα, τι μπορεί να κάνει η απαγόρευση αυτή στον θεριακλή μέσα σ'έναν καφενέ;;;
Με χαιρετισμούς (βραδινούς)
Μιλώντας σαν καπνιστής ατελείωτων ετών που είχε φτάσει τα 3 πακέτα την μέρα,ήρθε η κάποτε η στιγμή που η ιδέα της εξάρτησης μου από το τσιγάρο μου ήταν αφόρητη και έτσι εδώ και χρόνια το έκοψα όπως έχω περιγράψει στα προηγούμενα μου ποστ.
ΑπάντησηΔιαγραφήΈνας από τους λόγους που με οδήγησαν εκεί ήταν και η αίσθηση της κοινωνικής απαξίωσης που εισέπραξα στο εξωτερικό καπνίζοντας εκεί που ήδη ίσχυαν άπό τότε οι απαγορεύσεις.
Η περιγραφή του NdN παραπάνω επιβεβαιώνει αυτό.
Δεν είναι δε η πρώτη φορά που ακούω για νοσηλευόμενο σε καρδιολογική μονάδα να καπνίζει απ΄εξω, έχω δε και προσωπικό παράδειγμα από 2ο ξάδελφο που το έκανε το ίδιο μέχρι την 3η φορά που νοσηλεύτηκε εκεί, και δεν ξαναβγήκε καθετος.
Έχω δεί επίσης γιατρό να εισπνέει πρώτα Aerolin για να μπορέσει να καπνίσει μετά όπως και ασθενή με τραχειοσωλήνα που να καπνίζει άπό αυτόν!
Aθεό, δεν υπερασπίζομαι το κάπνισμα σε κλειστούς δημόσιους χώρους. Ειδικά σε συναυλιακούς δεν το συζητώ καν.
ΑπάντησηΔιαγραφήΟύτε τη συνήθεια του καπνίσματος υπερασπίζομαι.
Υπερασπίζομαι, το δικαίωμα στην επιλογή του καθενός, χωρίς να κρίνω αν αυτό που κάνει είναι λάθος η σώστο. Δεν έχω κανένα σκοπό να σώσω τον κόσμο. Ειδικά τώρα που ξέρω ότι αυτοί που θέλω να σώσω, είναι έξω απ' το μπαρ και καμακώνουν γκομενίτσες με αφορμή το τσιγάρο.
Σώστε τον εσείς, εγώ πάω έξω για τσιγάρο. Έχω σταμπάρει και μια μελαχροινή... η νέα μορφή socializing, που διέγνωσαν αμέσως τα human resourses των εταιριών αλλά παραβλέπουν/αγνοούν οι αντικαπνιστές.
Και μια και μιλάμε συνέχεια για τις πολιτισμένες Ευρώπες και αναφέρθηκε σε κάποιο σχόλιο η Γερμανία. Ναι στην Γερμανία υπάρχουν κέντρα νυχτερινής διασκέδασης "καπνιστών" και "μη καπνιστών", με τα "μη καπνιστών" συντρηπτικά περισσότερα.
Αλλά κανένας δεν εξετάζει το πως έφτασαν εκεί.
Για ψάξε γιατί οι Εθνικές ομάδες της Γερμανίας δεν έχουν πια τις επιτυχίες, που είχαν στο παρελθόν.
Η απάντηση θα σε εντυπωσιάσει και δεν είναι η πτώση του Τείχους στο Βερολίνο.
- Όπου υποχρεωτική η συνάθροιση του κόσμου, απαγόρευση του καπνίσματος. Όπου προαιρετική, το δικαίωμα της επιλογής
ΑπάντησηΔιαγραφήΗ χρυσή μέση οδός (οι φίλοι ας τα βρουν μεταξύ τους υποχωρώντας εναλλάξ )
Μην διυλίζουμε τον κώνωπα, η ποιότητα της ζωής μας εξαρτάται από πάρα πολλούς παράγοντες. Σε κάποιες περιπτώσεις μάλιστα δεν εξαρτάται καν από την υγεία μας
Όσο για τον σχολιαστή στα ΝΕΑ : νεαρός ανόητος μη καπνιστής με προσωπικότητα ψάχνει – οι κοπρολάγνοι αποκλείονται
(πρώην, εδω και 13 χρόνια, μανιώδης καπνιστής)
καλησπέρα αθεόφοβε
b.b. chris-
ΑπάντησηΔιαγραφήΔεν είχα φανταστεί πάντως ότι η απαγόρευση του τσιγάρου στους δημόσιους χώρους θα ευννοεί το καμάκι εξω από αυτόυς στις καπνίστριες!
Όσο για τα αίτια των αποτυχιών των Γερμανικών εθνικών ομάδων έπεσες στον πιο άσχετο με τον αθλητισμό άνθρωπο της μπλογκόσφαιρας.
kapetanios-
Σχετικά με την κατ΄εσε κοπρολάγνο απάντηση του σχολιαστή στα ΝΕΑ στο ερώτημα:
«πώς γίνεται να είναι παράνομος ο χρήστης και όχι το προϊόν;»
να σου δώσω εγώ μια άλλη απάντηση!
Νόμιμο είναι το ποντικοφάρμακο αλλά παράνομος αυτός που θα το ρίξει στην κούπα της πεθεράς του!
αθεόφοβε
ΑπάντησηΔιαγραφήδεν με απασχολούν τέτοια ερωτήματα των ΝΕΩΝ αλλά σ ευχαριστώ για την απάντηση.
Παράνομος μεν αλλά ευτυχής -στην περίπτωση που τελεσφορήσει θετικά το εγχείρημα ;)
Και η ευθανασία στην προκειμένη περίπτωση θεωρείται παράνομη αλλά είναι λόγος αυτός να μην την εφαρμόζουμε –τουλάχιστον επιλεκτικά?
Εδώ προκύπτει (αενάως) και το βασανιστικό ερώτημα: το παράνομο είναι σε κάθε περίπτωση και ανήθικο ή άδικο ?
Καλημέρα
kapetanios-
ΑπάντησηΔιαγραφήΤο παράνομο καθορίζεται από την κυριαρχούσα άποψη της κοινωνίας.
Ο θάνατος δια λιθοβολισμού είναι παράνομος,ανήθικος και άδικος για μας, αλλά στις κοινωνίες που εφαρμόζεται είναι νόμιμος,ηθικός και δίκαιος.
Και εδώ το προϊον είναι η πέτρα απολύτως νόμιμη και σε μας!
εγώ έκοψα το τσιγάρο δύο φορές.
ΑπάντησηΔιαγραφήτην πρώτη το κράτησα τρία χρόνια.
Τη δεύτερη μέχρι σήμερα , δηλαδή 15.
Το τσιγάρο το έκοψα γιατί ναι μεν ήταν μιά μεγάλη ευχαρίστηση γιά μένα, αλλά ως ζαβή , σιχαίνομαι τις εξαρτήσεις.
Όσο φασιστικό θεωρώ πως είναι να φλομώνεις τον άλλον με τον καπνό που αποφάσισε να μην ρουφάει, άλλο τόσο φασιστικό είναι να το κόψεις με το ζόρι σ αυτόν που του αρέσει .
Θα προτιμούσα , να υπάρχουν μαγαζιά που καπνίζουν, και μαγαζιά άκαπνα.
Αν και με την πονηρία μου , το θέμα δεν είναι εκεί.
Το θέμα είναι πως μάλλον ουτε τα καπνισμένα γεμίζουν πιά.Και μάλλον παλεύουν γιά το παντεσπάνι τους οι άνθρωποι.
υ.γ
το στρέτσινγκ πως το βλέπεις γιά το Σταμάτη;
ή κινδυνεύει να γίνει εξάμετρος;
:)
δ
Πριν 5-6 χρόνια ένας φίλος μου πήγε με Εράσμους στο Εδιμβούργο. Του βρήκαν ένα σπίτι (για να μένει μόνος του ε!) όπου απαγορευόταν το κάπνισμα!!!
ΑπάντησηΔιαγραφήΣτις οροφές στα δωμάτια είχε αισθητήρες καπνού - ακόμα και στην τουαλέτα - κι έτσι και άναβε τσιγάρο αρχίζαν να βαράνε συναγερμοί και να ψεκάζει η οροφή.
Δεν είμαι υπέρ του μέτρου και είμαι καπνιστής
Μεταξύ όμως αυτών των τσιγαροάκρων δεν διαλέγω κανένα. Ούτε και το μέτρο.
Δεν λέγεται όλη η αλήθεια για το τσιγάρο. Δεν έχει καμία σχέση αυτό που καπνίζουμε σήμερα με τα προ 100ετίας καπνά. Είναι περίπλοκο το ζήτημα. Η χαρά των αντικαπνιστών και η οργή των καπνιστών τυφλώνει απο το να δούμε τι παίζεται πίσω απο όλη αυτή την ιστορία
Γιατί δεν πιστεύω να πιστεύει κανείς πως αυτοί που απαγορεύουν το κάπνισμα νοιάζονται για την υγεία μας!!!
Είναι δυνατόν να είσαι γιατρός και να καπνίζεις μπροστά σε ασθενείς; Μπορείς να είσαι δάσκαλος οδήγησης και να οδηγείς χωρίς ζώνη; Τροχαίος δίχως κράνος;
ΑπάντησηΔιαγραφήΤι διαπαιδαγώγηση έχουμε εμείς οι έλληνες; Δεν είναι μέρος της αμοιβής ενός δάσκαλου οδήγησης η διδασκαλία ορθών πρακτικών; Και γιατί ακόμη και αυτή η ορθή πρακτική πρέπει να συνδεθεί με τις πιέσεις των ιμπεριαλιστών και του Κίσινγκερ και το ΔΝΤ και τους φονιάδες των λαών και τους Νεφελίμ και δεν ξέρω και με τι άλλο...
Δεν αμφισβητώ ότι οι WASP αμερικάνοι συνδέουν το κάπνισμα με τις κατώτερες μαυριδερές φυλές, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι δεν πεθαίνεις από αυτό. Τελεία και παύλα! Και αν η "πνευματική ηγεσία", όπως η κόκκινη Λιάνα, θέλει να καπνίζει ας το κάνει κρυφά από τις κάμερες για να μην επηρεάζει όσους εκστασιάζονται από το αγωνιστικό προφίλ τους. Στατιστικά ένα μεγάλο ποσοστό από τους θαυμαστές της, δυστυχώς θα πεθάνει...
Μήπως τελικά χαρακτηριστικό αυτού του λαού δεν είναι η χάρη του (Προσκυνώ τη χάρη σου Λαέ μου κλπ κλπ από τις αξέχαστες δεκαετίες των 70's and early 80's) αλλά η ατελείωτη μαλακία που τον δέρνει;;;
demetrat-
ΑπάντησηΔιαγραφήΒρέ αδελφή ψυχή ακριβώς την ίδια καπνιστική πορεία έχουμε!
Και εγώ το έκοψα 2 φορές,την πρώτη 3 1/2 χρόνια και τώρα πια 18 ακριβώς γιατί ντρεπόμουνα να είμαι εξαρτημένος!
Το γιατί δεν συμφωνώ για μαγαζιά καπνιζόντων το έχω γράψει παραπάνω.
solomantzaros-
Σαφώς και είμαι αντίθετος με την απαγόρευση του καπνίσματος στο ιδιωτικό χώρο του καθενός.
Εκεί είναι δικαίωμα του να κάνει ότι θέλει και να φουμάρει από το πρωί μέχρι το βράδυ.
argosholos-
Μπορώ να μην συμφωνήσω με αυτά που γράφεις;
Λύσαμε τα διπλοπαρκαρισμένα και την βίαιη απαγόρευση απο τους ΙΧδες στους ΑΜΕΑ να κυκλοφορούν στους δρόμους.
ΑπάντησηΔιαγραφήΛύσαμε τα χημικά στις τροφές. Λύσαμε τη μαλακία που είχε σαν συνέπεια τα μέτρα που μας παίρνουν τώρα.
Λύσαμε τη μετατροπή των πόλεων σε απέραντες καφετερίες, το αν μια παρέα των έξι, αν θα συμφωνήσει που θα πάνε μας μάρανε.
Κι αν οι αντικαπνιστές, εισπνεύσουν για τρείς ώρες καπνό, τι έγινε;
Το να δουλεύεις στο κέντρο των πόλεων με τίγκα το καυσαέριο, είναι κι αυτό στην επιλογή μας;
Για νας σας δώ ΙΧδες να σας απαγορέψουν δια βίου και δια ροπάλου την κάθοδο στα κέντρα των πόλεων, τι θα πείτε.
Γιατί, κι εγώ αναγκάζομαι να αναπνέω φούμο, μα δεν σας έπιασε το μεράκι να μην στριμώχνεστε με τις ώρες στο μποτιλιάρισμα, που καταντάει εις βάρος της δικής μου υγείας...
Καπνιστής είμαι και δηλώνω φανατικός αντικαπνιστής. Εγώ ξέρω τι διάολο τραβάω με το ρημάδι.
Όμως, άλλο αυτό κι άλλο η δήθεν φροντίδα και το όψιμο, τι φταίω εγώ να σε αναπνέω κλπ κλπ.
Απλά, αν συλληφθεί κατάστημα χωρίς σοβαρό εξαερισμό, ή να μην τον λειτουργεί, να του αφαιρείται η άδεια.
mbiker
mbiker-
ΑπάντησηΔιαγραφήΣύμφωνα με την λογική σου πρέπει πρώτα να λύσουμε όλα τα άλλα προβλήματα και μετά να ασχοληθούμε με αυτό.
Είναι η αντίστοιχη λογική που λέει εμένα βρήκατε να πιάσετε που κλέβω,φτιάξτε πρώτα το κράτος και μετά ασχοληθείτε με μένα!
Συμφώνω μαζί σου, Αθεόφοβε και μπορώ να πω το άρθρο εκφράζει πολύ καλά και τους δικούς μου προβληματισμούς. Να προσθέσω κάτι πάνω στην κλασική προσέγγιση του mbiker που είναι η "άμυνα" της μόδας τελευταία σε όλα τα αναχρονιστικά κατάλοιπα αυτής της χώρας (για να προστεθεί εδώ το επίσης αμίμητο "ε, αφού δε σας αρέσει εδώ γιατί δε φεύγετε;"): Αν δεν μπορούμε να λύσουμε τα μικρά καθημερινά προβλήματα της κοινωνίας πως θα προχωρήσουμε σε πιο σημαντικά; Πως περιμένεις να μειωθεί η διαφθορά και να βελτιωθεί η κοινωνία μας σε όλους τους τομείς όταν δεν μπορούμε να τηρήσουμε τα στοιχειώδη; Πως περιμένεις να εφαρμοστεί ο νόμος και κυρίως το πνεύμα του νόμου σε σοβαρά παραπτώματα, όταν δεν μπορείς να κάνεις τίποτα για τα απλά και "ασήμαντα"; Αυτό το ασήμαντο είναι που καθρεφτίζει το επίπεδο της κοινωνίας μας.
ΑπάντησηΔιαγραφή