Όπως κάθε καλοκαίρι έτσι και φέτος, μου δόθηκε η ευκαιρία να παρακολουθήσω μερικές ενδιαφέρουσες συναυλίες και παραστάσεις, όλες στο Τεχνολογικό και Πολιτιστικό Πάρκο Λαυρίου στο ανοικτό θέατρο που διαθέτει, με φόντο στο βάθος ένα αναπαλαιωμένο βιομηχανικό χώρο που αποτελεί κόσμημα για την περιοχή.
Το λέω αυτό γιατί στον ίδιο χώρο ο Λάντσιας με τον Κιουρτσόγλου πέρυσι συνόδευαν τον Σαββόπουλο σε γνωστά του τραγούδια με τελείως καινούργιες και πρωτότυπες ενορχηστρώσεις που κατέληξαν τελικά στον τελευταίο του δίσκο τον Πυρήνα.
Είχα ξαναδεί τον Αλκίνοο πριν μερικά χρόνια ζωντανά στο θεατράκι της Αιξωνής και διαπίστωσα την σημαντική του εξέλιξη στην προσωπική του πορεία στην μουσική αλλά και στην επαφή του με το κοινό.
Δύο από τις σημαντικότερες φωνές της Ελλάδας, αναλλοίωτες από τον χρόνο, η Μαρία Φαραντούρη και ο Μανώλης Μητσιάς, μαζί στην σκηνή, μας χάρισαν ανεπανάληπτες στιγμές ψυχικής ευφορίας.
Μπορείς όμως να μην τραγουδήσεις δακρύζοντας, μόλις έχει καεί η Αττική, όταν ακούς την Φαραντούρη να τραγουδάει -Κοιμήσου Περσεφόνη στην αγκαλιά της γης στου κόσμου το μπαλκόνι ποτέ μην ξαναβγείς.. ή τον Μητσιά να συνεχίζει με το -εδώ είναι Αττική φαιό νταμάρι. κι εγώ ένα πεδίο βολής φτηνό. που ασκούνται βρίζοντας ξένοι φαντάροι ... και μετά να σε καθηλώνει με τον Γιάννη τον φονιά που η ευαισθησία του Γκάτσου με την μουσική του Χατζηδάκι όταν φτάνει στην στροφή που λέει
Μονάχα το Φροσί
σε κάνει να συμπάσχεις ζωντανεύοντας μπροστά σου αυτήν την εικόνα ;
Η πρώτη παράσταση ήταν «Ο κουρέας της Σεβίλης» του Μπομαρσέ ,με το ΔΗΠΕΘΕ Κρήτης σε σκηνοθεσία Θανάση Θεολόγη.
Η κλασσική αυτή κωμωδία μετατράπηκε σε μουσική, με τραγούδια σε στίχους του Γιάννη Καλατζόπουλου και μουσική Γιούρι Στούπελ .
Ο Γιώργος Παρτσαλάκης ήταν απολαυστικός στον ρόλο του υπηρέτη Φίγκαρο συνεπικουρούμενος από τον Τάσο Παλαντζίδη στον ρόλο του γεροξεκούτη, τσιφούτη, γιατρού Μπάρτολο.
Δροσερή η παρουσία της χαριτωμένης Θάλειας Προκοπίου στο ρόλο της Ροζίνας και επαρκής ο Νίκος Δαδινόπουλος στον ρόλο του κόμη Αλμαβίβα.
Η άλλη παράσταση ήταν η Μήδεια σε σκηνοθεσία του Πέτρου Φιλιππίδη από τον θίασο της Κάτιας Δανδουλάκη.
Είναι η τρίτη παράσταση του έργου του Μπόστ που έχω δει.
Στην παράσταση αυτή το ανατρεπτικό και παράλογο κείμενο του Μποστ παρουσιάστηκε από τους πρωταγωνιστές με σοβαρότητα οπότε το κωμικό προέκυπτε από την αναντιστοιχία λόγου και ηθοποιίας επιτυγχάνοντας αυτό που ήθελε και ο ίδιος ο συγγραφέας δηλαδή “οι θεατές περισσότερο να χαμογελάνε και λιγότερο να χαχανίζουν”.
Ο Μποστ ,βέβαια δεν επαναλαμβάνεται ,όπως εύστοχα παρατηρεί και ο Γιάννης Βαρβέρης ο οποίος όμως δεν διστάζει και αυτός να ξεκινήσει την κριτική του για το έργο με το παρακάτω πόνημα:
Με ρίμας ωμοιοκαταλίκτους
Και σε αυτή την παράσταση η μουσική ήταν του Γ. Στούπελ ο οποίος έχει την ικανότητα να προσαρμόζει επιτυχώς την μουσική του ανάλογα με το έργο, πετυχαίνοντας επίσης η εμφάνιση των χορικών να προκαλεί την θυμηδία του κοινούμε την μουσική υπόκρουση που την συνοδεύει.
Ο θίασος. ήταν όλος ανδρικός, με τροφό εδώ τον Γιώργο Γαλίτη που πέτυχε με το στυλιζαρισμένο ύφος του να δώσει ξεχωριστή διάσταση στον ρόλο του.
Άφησα για το τέλος την Κ. Δανδουλάκη που για να είμαι ειλικρινής δεν ανήκα στους θαυμαστές της.
Χαίρομαι για την προσωπική σου καλοκαιρινή συγκομιδή. Αναφέρεσαι σε καλλιτέχνες που αρέσουν και σε μένα. Εκτιμώ βαθύτατα τον κ. Μητσιά που κάποτε συνάντησα προσωπικά. Πιστεύω βαθιά πως εκείνο που μας κρατάει ζωντανούς, πνευματικά, ειναι η Τέχνη.
ΑπάντησηΔιαγραφήΧαίρομαι επίσης που η Ελλάδα έχει μεγάλη θεατρική σκηνή σε προσιτές τιμές.
Να σου ευχηθώ καλό χειμώνα, με καλά πόστ (για αυτό είμαι σίγουρος!). Η αποχώρηση του Κουρασμένου είναι κατα τη γνώμη μου η απαρχή εξελίξεων που θα μας εκπλήξουν. Το παιδί βαρέθηκε και αποχωρεί. Θα αναλάβουν τώρα οι υπερδυνάμεις του ελληνικού σοσιαλισμού. Ας το απολαύσουμε:)
Το τραγούδι της Φαραντούρη "Ο εφιάλτης της Περσεφώνης" το είχα βάλει στο ποστ για τις Ευρωεκλογές. Η γυναίκα έχει φωνάρα.
ΑπάντησηΔιαγραφήlocus publicus-
ΑπάντησηΔιαγραφήΕκείνη την βραδυά με ένα αμφιθέατρο να τραγουδά μαζί τους καταλάβαινες τι σημαίνουν οι στίχοι του Σαββόπουλου-
Των Ελλήνων οι κοινότητες φτιάχνουν άλλο Γαλαξία..
Ιωάννης Κ-
Δεν θα μπορούσε να υπάρξει καλύτερη σύνδεση φωνής,στιχου και μουσικής από το τραγούδι αυτό που κάθε φορά που το ακούω ανατριχιάζω.
Πραγματικά τη χάρηκα την ανάρτησή σου. Η Θεσσαλονίκη, αλλά και εγώ προσωπικά (για να μην βγάζω την ουρά μου απ' έξω), είναι αρκετά πίσω σε τέτοιου είδους εκδηλώσεις και ιδιαίτερα όσον αναφορά το θέατρο!
ΑπάντησηΔιαγραφήNewton-
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαι όμως και οι δυο παραστάσεις που γράφω όπως και ο Αλκίνοος έχουν εμφανιστεί ΚΑΙ στην Θεσσαλονίκη!
Ο Μητσιάς με την Φαραντούρη εμφανίστηκαν επίσης στο φεστιβάλ της Σάνης.
Λίγο πολύ όλες οι παραστάσεις και οι συναυλίες του καλοκαιριού πάντα περνούν από την Θεσσαλονίκη, απλά πολλές φορές αν δεν γίνουν δίπλα μας συνήθως δεν το πάιρνουμε χαμπάρι και τις χάνουμε.
Δεν ήξερα ότι υπάρχει αυτός ο χώρος στο Λαύριο. Και μου άρεσε που το πληροφορήθηκα. Μου αρέσει και μένα ο συμπατριώτης μου ο Αλκίνοος. Και πράγματι έχει προχωρήσει μπροστά στο θέμα της επικοινωνίας του με το κοινό.
ΑπάντησηΔιαγραφήΤην καλημέρα μου.