Αν οι αισθητικές σας προτιμήσεις έχουν παραμείνει στα νεοκλασικά κτήρια δεν υπάρχει λόγος να διαβάσετε την συνέχεια γιατί προφανώς δεν θα σας αρέσουν οι παρακάτω μοντέρνες κατασκευές.
Το
περιοδικό Vanity Fair,που κυκλοφορεί σε πάνω από 1.000.000 αντίτυπα κάθε μήνα, δημοσίευσε στο τεύχος του Αυγούστου μια έρευνα που έκανε σε 52 ειδικούς ζητώντας τους να αξιολογήσουν τα σημαντικότερα έργα αρχιτεκτονικής της τελευταίας 30ετιας.
Σχετικά με το θέμα έγραψε η
Φωτεινή Μπάρκα στην ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ (23/8/10) και δημοσίευσε και τα 21 από τα 22 που συγκέντρωσαν τουλάχιστον 2 ψήφους , έχοντας παραλείψει τον τερματικό σταθμό του λιμανιού της Yokohama.
Έντεκα από τους 22 αρχιτέκτονες που προκρίθηκαν τα έργα τους, έχουν βραβευτεί με
το βραβείο Pritzker που είναι κάτι σαν το Νόμπελ της αρχιτεκτονικής.
Αυτό απονέμεται κάθε χρόνο σε ένα εν ζωή αρχιτέκτονα του οποίου το κτισμένο οικοδόμημα αποτελεί ένα συνδυασμό ποιότητας ταλέντου, οράματος, και αφοσίωσης στην δουλειά του, και το οποίο έχει προκαλέσει μια συνεπή και σημαντική συνεισφορά στην ανθρωπότητα και το οικοδομημένο περιβάλλον δια μέσου της αρχιτεκτονικής τέχνης.
Από τους βραβευμένους με το βραβείο Pritzker, του
Ρεμ Κούλχαας, βρίσκονται 3 έργα στην λίστα (5,14,15) του δε
Νόρμαν Φόστερ δύο (4,10) .
Οι βραβευμένοι επισημαίνονται με Ρ και το έτος απονομής με κόκκινο.
Από το κάθε έργο υπάρχει μια φωτογραφία, που όμως πολλές φορές δεν μπορεί να αποδώσει το πολυδιάστατο του έργου, ούτε τις διαφορετικές όψεις που μπορεί αυτό να παρουσιάζει ανάλογα με τον φωτισμό που έχει τις διάφορες ώρες της μέρας, όπως επίσης και την διαρρύθμιση των εσωτερικών του χώρων.
Επίσης στα λινκ του κάθε αρχιτέκτονα μπορείτε να δείτε μερικά από τα άλλα έργα τους που βρίσκονται διάσπαρτα σε όλες συνήθως τις μεγάλες πόλεις του κόσμου.
1.
Μουσείο Γκούγκενχαϊμ στο Μπιλμπάο,
του Φρανκ Γκέρι (28 ψήφοι).
Ρ 1989
Στο ποστ μου
Γ΄ ΕΙΚΟΝΕΣ ΑΠΟ ΤΙΣ ΥΠΟΛΟΙΠΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΑΜΕΡΙΚΗΣ μπορείτε να δείτε δύο ακόμα έργα του, ένα πρωτοποριακό ανοικτό θέατρο το
Jay Pritzker Pavilion (φωτ 33) στο Σικάγο και το
Walt Disney Concert Hall στο Λος Αντζελες (φωτ 34).
2.
Μουσείο Συλλογής Μενίλ στο Χιούστον, του
Ρέντσο Πιάνο (10 ψήφοι).
Ρ 1998.
Είναι αυτός που θα σχεδιάσει στο Φάληρο, για το ίδρυμα Νιάρχου, την Λυρική σκηνή και την Εθνική βιβλιοθήκη.
Σε αντίθεση με τον Γκέρι εκπροσωπεί την ακριβώς αντίθετη άποψη για την αρχιτεκτονική, που διακρίνεται για τον μινιμαλισμό της.
3.
Λουτρά στη Βαλς της Ελβετίας, του
Πίτερ Τσούμθορ (9 ψ.).
Ρ 2009 4.
Τράπεζα HSBC στο Χονγκ Κονγκ, του
Νόρμαν Φόστερ (7 ψ.).
Ρ 1999 Σχετικά με τον Κουλχαας και την γενιά του 60 έχω γράψει στο παρελθόν το ποστ
ΜΠΟΡΟΥΜΕ Ν΄ ΑΛΛΑΞΟΥΜΕ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ; 6. Κτίριο
Mediatheque στην Ιαπωνία,
του Τόγιο Ιτο (6 ψ.).
7.
Neue Staatsgalerie στη Στουτγκάρδη,
του Τζέιμς Στίρλινγκ (6 ψ.).
8.
«Εκκλησία του Φωτός» στην Οσάκα,
του Ταντάο Αντο (6 ψ.).
Ρ 1995
9.
Νεκροταφείο των πεσόντων στο Βιετνάμ στην Ουάσιγκτον,
της Μάγια Λιν (5 ψ.).
Είναι και η μόνη γυναίκα στην λίστα.
10.
Γέφυρα Millau Viaduct στη Γαλλία, του
Νόρμαν Φόστερ (4ψ).
Ρ 1999 11.
Εβραϊκό Μουσείο στο Βερολίνο,
του Ντάνιελ Λίμπεσκιντ (4 ψ).
12.
Κτίριο Lloyd's στο Λονδίνο,
του Ρίτσαρντ Ρότζερς (4 ψ.).
Ρ 2007
Οι ίδιοι ειδικοί το κτίσμα αυτό το θεωρούν
το σημαντικότερο κτήριο που κτίστηκε τα τελευταία 10 χρόνια.
14.
Κτίριο CCTV στο Πεκίνο,
του Ρεμ Κούλχαας (3 ψ.).
Ρ 2000.
15.
Casa de la Musica στο Πόρτο της Πορτογαλίας,
του Ρεμ Κούλχαας (3 ψ.).
Ρ 2000 16.
Cartier Foundation στο Παρίσι,
του Ζαν Νουβέλ (3 ψ.).
Ρ 2008 17.
BWM στο Μόναχο,
των COOP Himmelblau (3 ψ.).
18.
Προσθήκη στο Μουσείο Νέλσον - Ατκινς στο Κάνσας, του
Στίβεν Χολ (3 ψ.).
19.
Κτίριο Cooper Union στη Νέα Υόρκη,
του Τομ Μέιν (3 ψ.).
Ρ 2005Είναι ο αρχιτέκτονας που σχεδίασε το μουσείο της Ακρόπολης για το οποίο έχω γράψει το ποστ
ΟΤΑΝ ΤΟ ΟΡΑΜΑ ΓΙΝΕΤΑΙ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΌΤΗΤΑ 21-
Τερματικός σταθμός λιμανιού της Yokohama,Ιαπωνία -
Foreign Office Architects (3ψ)
22.
Εκκλησία Saint-Pierre στο Φιρμινί της Γαλλίας, του
Λε Κορμπιζιέ (2 ψ.).
Παρά το είναι πεθαμένος εδώ και 45 χρόνια η εκκλησία τελείωσε βάσει των σχεδίων του το 2006.
.
Στην ιστοσελίδα του Vanity Fair μπορείτε να δείτε τα παραπάνω κτήρια σε διαφορετικές φωτογραφίες
σε ένα portofolio που έχει ,όπως επίσης και ένα slide show με μερικά έργα του Γκερύ.
Εκστασιάζομαι μ' ότι είναι γυάλινο, ιδίως όταν είναι φωτισμένο...
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαι αυτές οι γέφυρες που στέκονται στο πουθενά θαρρείς, μ' αρέσουν πολύ.
Κάτι πρέπει να μείνει και απο τους τελευταίους αιώνες. Δεν μπορεί να είμαστε κολλημένοι στον Παρθενώνα και στις Αψίδες και να μην βλέπουμε τίποτα άλλο μπροστά μας. Είδες οι Κινέζοι? Απο το Σινικό στην φωλιά! Αυτή άλλωστε είναι και η πρόοδος.
καλημέρα είπα?
Καλημέρα και καλό μήνα και καλό μας φθινόπωρο και με το καλο ο χειμώνας και απο χρόνου οι διακοπές (αν κι εσείς, ολο το χρόνο διακοπές, να χαίρεστε πάντα).
φιλιά
Απίστευτα κτίρια...
ΑπάντησηΔιαγραφήΔεν είμαι αρχιτέκτων για να κρίνω, απλά σε μένα δεν αρέσει καθόλου το γυαλί, ιδίως όταν είναι μόνο γυαλί.
Καλησπέρα Αθεόφοβε
και καλό μήνα :-)
Όταν το 1959 άνοιξε στη Νέα Υόρκη το Μουσείο Guggenheim σχεδιασμένο από τον Frank Lloyd Wright, η εγγονή του κυρίου Guggenheim απεκάλεσε το κτήριο: «Το γκαράζ αυτοκινήτων του παππού μου». Πενήντα χρόνια αργότερα, με όλα τα κτήρια που παρουσιάζεις Αθεόφοβε το γκαράζ του κυρίου Guggenheim στην 5η Λεωφόρο έρχεται τι; Εικοστό τρίτο το κακόμοιρο…
ΑπάντησηΔιαγραφήΕυχάριστη έκπληξη στη λίστα το Μνημείο του Βιετνάμ!
Η γέφυρα Millau Viaduct δείχνει πως θα φαίνεται το Ρίο-Αντίριο αν αδειάσει ο Κορινθιακός;
Ζουζούνα-
ΑπάντησηΔιαγραφήΜόνο όποιος έχει επισκευτεί την Κίνα μπορεί να καταλάβει τι τεράστιο άλμα έχουν κάνει οι Κινέζοι παντού γεγονός που αντανακλάται στα σύγχρονα τους κτήρια που είναι,τα περισσότερα, άψογα από αισθητικής και αρχιτεκτονικής απόψεως.
Βάσσια-
Αν έχεις στο μυαλό σου την Βωβούπολη έχεις δίκιο. Είναι κτήρια που με την ηλιοφάνεια της Ελλάδας δεν έχουν ανάγκη τόσο γυαλί σε αντίθεση με τις βόρειες χώρες που κυνηγάνε τον ήλιο.
thinks-
Αν μιλάγαμε για κτήρια των τελευταίων 60 χρόνων πιθανώς το ιδιοφυές σχέδιο του Μουσείου Guggenheim να ήταν μέσα στα πρώτα.
Όπως είναι γνωστό η τέχνη,όπως και η αρχιτεκτονική προηγείται της εποχής της.
Κλασσικά αξιοθέατα σήμερα στην εποχή τους τα είχαν θάψει.
Το τι είχαν πει για τον πύργο του Αιφελ όταν φτιάχτηκε ή για τα κτήρια του Γκαουντί στην εποχή τους δεν λέγεται.
Πολύ καλή παρουσίαση, εύγε!
ΑπάντησηΔιαγραφήΣτα έρμα τα εγχώρια τίποτε ε;
Μου αρέσει η μοντέρνα αρχιτεκτονική και συχνά-όταν βρίσκομαι στο εξωτερικό-διαθέτω κάποιες δυσεύρετες ώρες μόνο και μόνο για να πάω να δω κάποιο κτήριο-ορόσημο,πχ.τι περπάτημα είχα ρίξει για να δω το Εβραικό Μουσείο του Λίμπεσκιντ στο Βερολίνο ή την παραμυθένια πολυκατοικία του Hundertwassser στον Βιέννη...Α,και ο Γκαουντί πόσα έτη φωτός μπροστά απ την εποχή του...
ΑπάντησηΔιαγραφή