Σάββατο 24 Απριλίου 2010
Β΄ ΠΕΚΙΝΟ - ΜΕΡΙΚΕΣ ΠΙΝΕΛΙΕΣ
ΚΛΙΚΑΡΕΤΕ ΣΤΙΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ ΓΙΑ ΝΑ ΜΕΓΑΛΩΣΟΥΝ
Από το πλήθος των αξιόλογων για κάθε επισκέπτη μερών δεν θα ασχοληθώ με τα μέρη που είναι γνωστά στους περισσότερους από ντοκιμαντέρ, ταινίες και επίκαιρα. Όλοι θα έχετε δει την απαγορευμένη πόλη στον τελευταίο Αυτοκράτορα, ή το σινικό τείχος ,ή στα επίκαιρα την μπροστά στην απαγορευμένη πόλη πλατεία Τιανανμέν.
Πάντως είναι χαρακτηριστικό των αλλαγών στην Κίνα ότι βγαίνοντας από την απαγορευμένη πόλη προς την πλατεία είδαμε εκεί και το μόνο δημοσίως αναρτημένο πορτραίτο του Μάο.
Η πολιτιστική επανάσταση προκάλεσε τεράστιες καταστροφές στην ιστορική κληρονομία της χώρας και μεγάλος αριθμός από τα μνημεία που θα σας δείξω είναι σύγχρονη αποκατάσταση του αρχικού, όχι πολλές φορές με σωστό τρόπο. Βέβαια σημαντικές καταστροφές έχουν γίνει και σε όλη την διάρκεια της ταραχώδους ιστορικής πορείας αυτού του κράτους. Σε πολλά μνημεία έχουν γίνει σε μεγάλο βαθμό αναστηλώσεις πέραν του παραδεκτού ,όπως πχ στο τμήμα του σινικού τείχους της φωτογραφίας που επισκεφτήκαμε που είναι κατά 90% αναστηλωμένο.
Σε ορισμένους ναούς δεν επιτρεπόταν η φωτογράφηση μέσα σε αυτούς.
Τα πλήθη που φαίνονται σε πολλές φωτογραφίες είναι από τον ανεπτυγμένο εσωτερικό τουρισμό.
Ξεκινώντας από το Πεκίνο που σημαίνει στα κινεζικά η πρωτεύουσα του Βορρά, ένα από τα χαρακτηρισμένα από την UNESCO μνημείο της παγκόσμιας κληρονομιάς είναι το σύμπλεγμα του ναού του Ουρανού στο Πεκίνο που βρίσκεται μέσα σε ένα τεράστιο πάρκο.
Ο ναός κατασκευάστηκε το 1406 έως 1420 από τον αυτοκράτορα Yongle ,τον ίδιο που κατασκεύασε επίσης και την απαγορευμένη πόλη.
Στον χώρο βρίσκονται 3 σημαντικές κατασκευές που η κάθε μία έχει και την συμβολική της σημασία.
Μπαίνοντας από την νότια πύλη αρχικά βλέπουμε τον κυκλικό μαρμάρινο βωμό που συμβολίζει τον ουρανό που έχει 3 επίπεδα που στο καθένα ανεβαίνεις με 9 σκαλοπάτια που συμβολίζουν τα 9 επίπεδα του ουρανού . Όλες οι πύλες έχουν από 3 εισόδους.
Ο βωμός περιβάλλεται από ένα τετράγωνο περιτοίχισμα που συμβολίζει την γη.
Το 9 συμβολίζει τον αυτοκράτορα και εκεί αυτός προσεύχεται κατά την χειμερινή ισημερία για να είναι καλός ο καιρός για τις καλλιέργειες, προσφέροντας μετάξι και θυσιάζοντας ζώα, περιστοιχιζόμενος από εκατοντάδες αξιωματούχους.
Όλη η κατασκευή βασίζονται στην αντίληψη του Yin-Yang όπου το Yin συμβολίζει τους ζυγούς αριθμούς, ενώ το Yang τους μονούς, με μικρότερο μονοψήφιο το 3 και μεγαλύτερο το 9 και είναι το κυριότερο ανδρικό χαρακτηριστικό, αλλά συμβολίζει επίσης και τον ουρανό του οποίου γιός ήταν ο αυτοκράτορας.
Οι μαρμάρινες πλάκες στο επάνω επίπεδο είναι 9 και στο κατώτερο 3x9x9=243 που το άθροισμα τους είναι πάλι 9. Οι κολώνες σε κάθε επίπεδο είναι πάλι πολλαπλάσιο του 9.
Στην συνέχεια υπάρχει η αίθουσα της Αυτοκρατορικής Ουράνιας αψίδας που φιλοξενεί τα τραπεζάκια της τελετής για την ευλογία του ουρανού. Κτίστηκε το 1530 και τα χρώματα του εσωτερικού ρετουσαρίστηκαν το 1974. Περιβάλλεται από τον τοίχο της ηχούς που μεταφέρει τους ήχους σε μεγάλη απόσταση.
Στο ίδιο περίπου σχήμα αλλά μεγαλοπρεπέστερη στην συνέχεια προβάλει η αίθουσα της προσευχής για την καλή συγκομιδή, επάνω σε τρία επίπεδα όπως ο βωμός, και με 3 αετώματα στην οροφή. Το κτήριο είναι όλο ξύλινο χωρίς καρφιά.
Κτίστηκε το 1420,το 1889 έπαθε σημαντικές καταστροφές αλλά επισκευάστηκε.
Οι 4 μεγάλες εσωτερικές κολώνες συμβολίζουν τις 4 εποχές του χρόνου.
Φεύγουμε από τον ναό από ανατολικό Μακρύ διάδρομο που χρησίμευε να μεταφέρονται τα θυσιαζόμενα ζώα στον βωμό. Σήμερα είναι τόπος συνάθροισης που είδατε στο προηγούμενο ποστ να παίζουν χαρτιά ,μουσική ή να χορεύουν.
Ένα άλλο χαρακτηρισμένο από την UNESCO μνημείο της παγκόσμιας κληρονομιάς στο Πεκίνο είναι τα θερινά ανάκτορα που ανακατασκευάστηκαν το 1888 από την διαβόητη αυτοκρατορική χήρα Cixi με 30.000.000 ασημένια taels, χρήματα που κανονικά προορίζονταν για τον πολεμικό στόλο. Η ανακατασκευή κράτησε 10 χρόνια. Τα ονόμασε Κήπο της Ειρήνης και της Αρμονίας και διέμενε σημαντικό διάστημα του χρόνου εκεί και τελικά μετέφερε σε αυτά και την διοίκηση του κράτους το 1899. Όμως πάλι το 1900 κατά τον πόλεμο των Μπόξερς οι 8 δυτικές δυνάμεις λεηλάτησαν και κατέστρεψαν τα ανάκτορα τα οποία τα ξανακατασκεύασε η Cixi όταν επέστρεψε το 1903 στο Πεκίνο.
Έτσι τα θερινά ανάκτορα έφτασαν να συμβολίζουν τον εκφυλισμό της αυτοκρατορικής δυναστείας αλλά και την καταστροφική παρέμβαση των ξένων στην Κίνα.
Τα θερινά ανάκτορα με έκταση 2,9 τετραγωνικά χιλιόμετρα, βρίσκονται στην λίμνη Kunmig που καλύπτει συνολικά τα 2,2 τετρ. χιλιόμετρα και είναι όλη τεχνητά σκαμμένη. Με το χώμα που έβγαλαν έφτιαξαν τον λόφο της Μακροζωίας ύψους 60 μέτρων.
Έχουν ένα σύμπλεγμα παλατιών, κήπων και διαφόρων αρχιτεκτονημάτων εκτός από κτήρια όπως το μαρμάρινο πλοίο, ή την γέφυρα με τις 17 αψίδες.
Η συνήθης βόλτα είναι να περπατήσεις μέχρι το μαρμάρινο πλοίο και να επιστρέψεις πίσω με ένα πανομοιότυπο πλοιάριο εκεί που ξεκίνησες.
Η Cixi (1835-1908), με τα περίφημα μακριά της νύχια ,που ξεκίνησε από παλλακίδα, κυβέρνησε ουσιαστικά την Κίνα για 47 χρόνια, από το 1861 μέχρι τον θάνατο της. Είχε ανέβει στην ιεραρχία της αυλής αφού είχε χαρίσει διάδοχο στον αυτοκράτορα, ο οποίος πέθανε λίγο μετά την επίθεση στο Πεκίνο των Γάλλων και Βρετανών κατά τον Β΄Πόλεμο του οπίου, υπό την ηγεσία του Λόρδου Ελγιν, και το κάψιμο των παλιών θερινών ανακτόρων το 1860.
Ναι αυτό το μπουμπούκι ήταν ο γιός του γνωστού μας Λόρδου Έλγιν.
Ο αυτοκράτωρ Guangxu (1871-1908) που ήταν ανιψιός της Cixi, βασίλεψε ουσιαστικά υπό την επιρροή της, και τα τελευταία 10 χρόνια της ζωής του βρισκόταν σε κατ΄οίκο περιορισμό μετά από πραξικόπημα των συντηρητικών κύκλων γύρω από την Cixi, επειδή είχε προσπαθήσει να εφαρμόσει μεταρρυθμίσεις στο κράτος .( Ο μεσαίος στην φωτογραφία)
Πέθανε δε σε ηλικία 37 ετών, μία μέρα πριν τον θάνατο της βαρεία πλέον άρρωστης θείας του.
Το 2008 διαπιστώθηκε ιατροδικαστικά ότι στο σώμα του είχε 2000 φορές μεγαλύτερες συγκεντρώσεις αρσενικού από το φυσιολογικό.
Ένα άλλο ενδιαφέρον μέρος μέσα στο Πεκίνο είναι ο ναός Λάμα ή αλλιώς το παλάτι της Ειρήνης και της Αρμονίας, ένα από τα σημαντικότερα Θιβετιανά βουδιστικά μοναστήρια στον κόσμο κτισμένο το 1694,στην αρχή για τους ευνούχους της αυλής. Λέγεται ότι το μοναστήρι γλύτωσε από τις καταστροφές της πολιτιστικής επανάστασης χάρις στον πρωθυπουργό Τσου Ενλάϊ. Έχει 5 κύριες αίθουσες που χωρίζονται από 5 αυλές και έχει με συνολικό μήκος 480 μέτρα.
Οι αίθουσες έχουν τα εξής ποιητικά ονόματα: των Ουρανίων Βασιλέων, η κύρια αίθουσα της Αρμονίας και Ειρήνης, της Αιωνίου Προστασίας, του τροχού του νόμου και το περίπτερο των χιλίων Ευτυχιών!
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Kαλημέρα,
ΑπάντησηΔιαγραφήΠάντα μου άρεσε αυτού του είδους η αρχιτεκτονική.
Είναι τόσο ενδεικτική της Κίνας και όχι μόνο.
Καταπληκτικές οι φωτογραφίες.
Αλήθεια προχωρήσατε καθόλου προς τα "βάθη" της Κίνας; Και πως θα περιέγραφες την καθημερινότητα μιας χώρας που σε πολλές περιπτώσεις έχει δυσφημιστεί (κι όχι πάντα άδικα), απ' όσα είδες.
Καλό Σ/Κ
:-)
Πολύ διαφορετική χώρα από όλες όσες έχω δει Αθεόφοβε. Πολλά έχω μάθει από τους αρκετύς Κινέζους φιλους που έχω στο Λονδίνο και οπωσδήποτε θα ήθελα να την επισκεφτώ κάποια στιγμή.
ΑπάντησηΔιαγραφήΟι φωτογραφίες που έβγαλες είναι πολύ καλές και φυσικά θα περιμένουμε και τη συνέχεια του οδοιπορικού.
Υπομονή θα γραψω και για παρακάτω.
ΑπάντησηΔιαγραφήΒέβαια τα μέρη που είδαμε είναι από αυτά που παρουσιάζουν τουριστικό ενδιαφέρον και βέβαια σε ενα τέτοιο ταξίδι μόνο επιφανειακές παρατηρήσεις μπορείς να κάνεις για ένα λαό.
Καλημέρα Αθεόφοβε μου.
ΑπάντησηΔιαγραφήΚατ' αρχάς θέλω να σου πω ότι ζηλεύω όταν διαβάζω τόσο ωραίες ταξιδιωτικές αναρτήσεις!!
Μ' αρέσουν τα ονόματα που δίναν οι Κινέζοι στα κτίρια και τα μνημεία τους "παλάτι της Ειρήνης και της Αρμονίας", "περίπτερο των χιλίων Ευτυχιών", "αίθουσα της αιώνιας προστασίας" κλπ! Δείχνουν μια αγάπη προς την ψυχική ισορροπία και την ηρεμία.
Καλά Meropi, μην το δένεις και κόμπο, περί ψυχικής ισορροπίας κλπ, και εκεί με αρσενικό δουλεύουν.....
ΑπάντησηΔιαγραφήΜου μοιάζουν περισσότερο με τις επωνυμίες ελληνικών υπουργείων, πχ "Υπουργείο Υγείας και κοινωνικής αλληλεγγύης" ενώ θα ήταν ποιο κοντά στην πραγματικότητα, αν έγραφε: "Λημέρια γιατρών και φαρμακοβιομηχανιών".....
κανονικότατο αθεόφοβο ταξίδι.Μ' έχει πιάσει τέτοια αγκούσα μέχρι να τελειώσει , λες και διαβάζω τεύχος του μικρού ήρωα, και το επόμενο αργεί..
ΑπάντησηΔιαγραφήδ
υ.γ έχουμε τσεκάρει που στο διάλο βρίσκονται τα δισέγγονα του έλγιν;
Πάντως εγώ δεν αφήνω στο τέλος του ποστ τον Γιώργο Θαλασση να κρέμεται στο κενό και από πάνω να τον απειλεί ο Σεϊτάν Αλαμάν!
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαι επειδή δεν έχεις το μικρόβιο της περιέργειας αλλά εγώ το έχω, σου βρήκα που είναι τα δισέγγονα του Έλγιν και τι κάνουν !
Και σε ενδοοικογενειακή διαμάχη εξελίσσεται το ζήτημα της επιστροφής των Μαρμάρων του Παρθενώνα. Δικηγόρος-απόγονος του λόρδου Έλγιν ανέλαβε να εκπροσωπήσει σε βρετανικό δικαστήριο ομάδα Ελλήνων εφοπλιστών, οι οποίοι κατέθεσαν αγωγή εναντίον της βρετανικής κυβέρνησης για την κλοπή των Γλυπτών πριν από δύο και πλέον αιώνες.
Σύμφωνα με τον Independent, ο ποινικολόγος Μπρους Τάτερσαλ, μακρινός απόγονος του λόρδου Έλγιν, ισχυρίζεται ότι ο πρόγονός του απέκτησε με παράνομο τρόπο τα ηλικίας 2.500 ετών Μάρμαρα του Παρθενώνα, τα οποία στη συνέχεια μετέφερε στην Αγγλία, το 1801.
Η αγωγή, που υποστηρίζεται και από τον πρώην δικαστή και ερευνητή της υπόθεσης της Ματωμένης Κυριακής, σερ Λούις Μπλομ-Κούπερ, βασίζεται στο αστικό δίκαιο και στο νόμο περί κλοπής.
Ωστόσο, άλλος απόγονος του λόρδου Έλγιν απέρριψε κάθε ισχυρισμό περί κλοπής• «κανείς δεν ευχαριστεί [το λόρδο Έλγιν] για την απίστευτη πράξη του, που έσωσε τα έργα τέχνης από την καταστροφή. Οι τουρκικές Αρχές του είχαν δώσει την άδεια να τα πάρει μαζί του» ισχυρίστηκε.
Σε εξώδικο που θα υποβάλουν στο δικαστήριο οι δικηγόροι που εκπροσωπούν τους Έλληνες εφοπλιστές υποστηρίζουν ότι ο λόρδος Έλγιν ποτέ δεν απέκτησε τίτλο ιδιοκτησίας από επίσημη Αρχή για τα Μάρμαρα, σύμφωνα με την ελληνική, τουρκική ή βρετανική νομοθεσία.
Ιδου δε και μια συνέντευξη του Αντριου Ντάγκλας Αλεξάντερ Τόμας Μπρους, 11ου κόμη των Ελγιν.
θες να με σκοτώσεις εντελώς;
ΑπάντησηΔιαγραφήΠόσο πήγε εκείνο το πάλεμα;3-4 μήνες;Παναίτσα μου μεγαλόθυμη.
Οφείλω ένα ακόμα μεγάλο ευχαριστώ γιά το ψάξιμο που η τεμπέλα δεν κάνω.
Σιγά μη δεν έβγαζε και το μοσκαρδίνι του ο σχωρεμένος..
:)