Τετάρτη, 13 Δεκεμβρίου 2006

Ο ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΟΙ ΓΥΝΑΊΚΕΣ



Μου διηγιόταν μια γνωστή μου για την αδελφή της που είχε σπουδάσει Θεολογία και ήταν πιστή Χριστιανή την έκπληξη που αισθάνθηκε όταν σε μία συγκέντρωση φανατικών θεολόγων δεν ήθελαν να την αφήσουν να συμμετάσχει.
Προσωπικά δεν μπορούσα να καταλάβω πως ένας άνθρωπος που υποτίθεται ότι έχει σπουδάσει όλα τα σχετικά με την θρησκεία και ιδίως τον Χριστιανισμό δεν έχει αντιληφθεί τον μισογυνισμό της Χριστιανικής θρησκείας από την ίδρυση της και ιδίως της Ορθοδοξίας και του Καθολικισμού δόγματα τα όποία δεν έχουν και καμία διάθεση να απαρνηθούν θέσεις του παρελθόντος οι όποίες μπορεί στην εποχή τους να ήσαν αποδεκτές σήμερα όμως είναι τελείως απαράδεκτες.
Ο Απόστολος Παύλος τον οποίο ο Μπερναρ Σώ τον έχει αποκαλέσει «αιώνιο εχθρό των γυναικών»,έχει πει:ο άνδρας δεν είναι της γυναίκας ,μα η γυναίκα είναι του άνδρα. Ούτε ο άνδρας δημιουργήθηκε για τη γυναίκα, μα η γυναίκα για τον άνδρα.
Αλλά ο ίδιος είπε επίσης:Ο σύζυγος είναι η κεφαλή της γυναίκας του , όπως ο Χριστός είναι η κεφαλή της Εκκλησίας. Έτσι λοιπόν όπως η εκκλησία υπόκειται στο Χριστό έτσι και οι γυναίκες πρέπει να υποτάσσονται στους άνδρες τους.
Αντίστοιχες απόψεις έχει εκφράσει ο Άγιος ΑμβρόσιοςΟ Αδάμ οδηγήθηκε στην αμαρτία από την Εύα και όχι η Εύα από τον Αδάμ. Είναι σωστό και δίκαιο η γυναίκα να δέχεται σαν κύριο και αφέντη εκείνον που αυτή οδήγησε στην αμαρτία».
Ακόμα χειρότερα ήταν τα κηρύγματα του Τερτυλλιανού ήδη από τον 2ο αιώνα μχ.
«Γυναίκα ! Είσαι η πύλη του διαβόλου. Εξαγοράζεις αυτόν που ο διάβολος δεν τολμάει να του επιτεθεί άμεσα. Εξαιτίας σου ο Υιός του Θεού έπρεπε να πεθάνει. Θα πρέπει πάντα να βαδίζεις μέσα σε πένθιμα κουρέλια»
( Φαίνεται ότι θα είχε δει από τότε κανένα όραμα με σύγχρονη επίδειξη μόδας!)
Αλλά δεν έφτανε μόνο αυτό .Κατ’ αυτόν η γυναίκα είναι «ναός χτισμένος πάνω σε ακαθαρσίες»
Ο Άγιος Ιωάννης ο Χρυσόστομος δεν είχε καλύτερη γνώμη και αυτός.
Έγραφε:«Τι άλλο είναι η γυναίκα παρά ένας εχθρός της φιλίας, μια αναπόφευκτη τιμωρία, ένα αναγκαίο κακό, ένας φυσικός πειρασμός, ένας επιθυμητός όλεθρος, ένας οικιακός κίνδυνος, μια ευχάριστη καταστροφή, ένα κακό της φύσεως ζωγραφισμένο με όμορφα χρώματα;»
(Εδώ που τα λέμε μάλλον δίκιο έχει ,πέστα Χρυσόστομε!!)
Βέβαια αν πάμε και πχ στην Παλαιά Διαθήκη εκεί τα πράγματα είναι πιο άγρια.
Στο βιβλίο των Αριθμών διαβάζουμε για τις οδηγίες του Μωϋσή στις αιχμάλωτες γυναίκες:
…σκοτώστε κάθε γυναίκα που έχει γνωρίσει άνδρα πλαγιάζοντας μαζί του. Όλα όμως τα κορίτσια που δεν γνώρισαν άνδρα, κρατήστε τα ζωντανά για τους εαυτούς σας..
Ο Λώτ, όταν ο Θεός τον έσωσε από «τις πόλεις της ασχήμιας» όταν ό όχλος περικύκλωσε το σπίτι του σαν καλός και στοργικός πατέρας και υπόδειγμα πιστού στον Θεό για γλιτώσει το τομάρι του , προσέφερε στον όχλο τις κόρες του λέγοντας:
-Δείτε τώρα, έχω δύο κόρες που δεν έχουν γνωρίσει άνδρα:αφήστε με σας παρακαλώ, να σας τις φέρω, και να τις κάνετε ότι σας ευχαριστεί…
Όπως βλέπετε εκείνα τα χρόνια οι παρθένες είχαν μερικές ελπίδες να την γλιτώσουν , και αν δεν αντιδρούσαν, να απολαύσουν τουλάχιστον τον βιασμό τους στω και ομαδικό . Βέβαια στην επόμενη σύλληψη ούτε ψύλλος στον κόρφο τους.
Βέβαια οι κόρες του Λώτ δεν παρέμειναν παρθένες γιατί τις πήδηξε ο ίδιος ο Λωτ και έτσι γεννήθηκαν ο Μωάβ και ο Άμμων ιδρυτές αντίστοιχα των Μωαβιτών και των Αμμωνιτών.
Όλα αυτά και πολλά άλλα δεν ξέρω να βγήκε ποτέ κανένας ιερωμένος να τα καταδικάσει, αλλά απλά φροντίζουν να τα αποσιωπούν ώστε οι πιστές να μην αντιδρούν ,όπως δεν αντιδρούν σε όλα τα υποτιμητικά για το γυναικείο φύλο, όπως ο αποκλεισμός από την ιεροσύνη, το άβατο του ιερού κτλ τα οποία έχουν καταφέρει να τους τα πασάρουν ως παράδοση η οποία δεν αλλάζει.

39 σχόλια:

  1. Κύριε, η εν πολλαίς αμαρτίαις περιπεσούσα γυνή, την σήν αισθομένη Θεότητα μυροφόρου αναλαβούσα τάξιν, οδυρομένη μύρα σοι προ του ενταφιασμού κομίζει.

    Οίμοι! λέγουσα, οτι νύξ μοι υπάρχει, οίστρος ακολασίας, ζοφώδης τε και ασέληνος ερως της αμαρτίας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Οι περισσότερες γυναίκες τα γνωρίζουν αυτά, αλλά συνεχίζουν να είναι αφοσιωμένες στη θρησκεία από τη Μέση Ανατολή. Έχουν ένα μαζοχισμό ο οποίος τους επιτρέπει, ενώ βλέπουν ότι είναι θύματα, να αισθάνονται καλά, γιατί είναι χρήσιμες στις θρησκευτικές μυθοπλασίες, έχουν ένα ρόλο...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Οι περισσότερες μάλλον δεν τα ξέρουν.
    Αυτές που τα ξέρουν, δεν τα ξέρουν κατ' αυτόν τον τρόπο που τα εκθέτεις αλλά πολύ "στρογγυλεμένα".

    Το κακό όμως δεν είναι αυτό γιατί που να τρέχεις τώρα να διαβάζεις όλες αυτές τις μπαρούφες.

    Το κακό είναι ότι ενώ στην πράξη βλέπουν και ζουν πως τις αντιμετωπίζουν (όχι μόνο ο χριστιανισμός-όλες σχεδόν οι θρησκείες) μερικές έχουν την εντύπωση ότι η θέση της γυναίκας είναι τέτοια που απολαμβάνει ιδιαίτερης εκτίμησης στην θρησκεία!!
    Εντελώς κουφό!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. όπως ο αποκλεισμός από την ιεροσύνη
    ===================================
    Ο Χριστιανισμός είναι ενάντια στην εκκλησιαστική ιεραρχία. Γι'αυτό και απορρίπτω τους Χριστοδούλους. (τώρα γιατί έγινε έτσι, ρώα τους διαφόρους αυτοκράτορες που απεφάσισαν να διαπλέξουν τη πίστη με το κράτος)

    Και εάν είναι έτσι (τα έχω διαβάσει αυτά πολλές φορές) γιατί εξυμνούμε την Παναγία;

    Ο φονταμενταλισμός κάνει κακό στη θρησκεία.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Νάσσο, μην ξεχνάς ότι ήταν παρθένα ε;; Μα μυα΄λό δεν είχαν να δουν ότι αυτό που τις μόλυνε τις έρμες ήταν το πουλί τους;;
    Πολύ ωραίο ποστ, έχεις και άλλα τέτοια στοιχεία;;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Νομίζεις ότι η παρθενογέννεση δεν υπάρχει στη Φύση; Υπάρχει πάντως σε ένα είδος πιθήκου. ;)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Α, και οι κηφήνες γεννιούνται με παρθενογγένεση:

    "Κάποια κελια όμως ειναι πιο μεγαλα.. πρωορίζονται να βγάλουν κηφήνες, αρσενικους. Σαφώς πιο ευρωστα άτομα με μεγάλα κεφάλια και κοιλιες. Εκει η κοιλια δεν συμπιέζετε... το ωάριο πεφτει "στεγνο" χωρίς τη συνδρομή του σπερματοζωαρίου.. αγονιμοποίητο... Κι όμως!!! ανοιγει και βγάζει ενα κανονικότατο έντομο τον κηφήνα που θέλει μεγάλο κελι για να εκολαυθεί!!! Παρθενογέννεση! Ενα αγονιμοποιητο αυγο έγβαλε ζωή. "

    http://www.bees.gr/blog/2006/03/to.html

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. ΘΡΗΣΚΕΙΕΣ ΚΑΙ ΣΕΞΟΥΑΛΙΚΟΤΗΤΑ

    http://olonos.blogspot.com/2006/09/blog-post_29.html

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. mhxeirotera-
    Εύγε τέκνον μου για την θρησκευτική σου παιδεία !

    s.frank-
    Δεν νομίζω ότι τα ξέρουν.
    Συνήθως είναι σαν τους κομμουνιστές.
    Έλάχιστοι έχουν διαβάσει το Κεφάλαιο του Μαρξ έτσι και έλαχιστες θρησκευόμενες έχουν διαβάσει ολόκληρη την Βίβλο.

    debby-
    Έτσι είναι βέβαια,άκουσες ποτέ στο σχολείο εκτός από το τι έγινε με την γυναίκα του Λώτ τι έκανε ο Λωτ στις κόρες του;

    nassos-
    Από το συνάγεις ότι ο Χριστιανισμός είναι ενάντια στην εκκλησιαστική ιεραρχία;
    Άπλά η σύμπλευση κοσμικού κράτους και εκκλησίας βόλευε και τους δύο.
    Παρθενογένεση δεν ύπάρχει στους πιθήκους αλλά στις μέλισσες και όρισμένα άλλα έντομα.

    crussila-
    Ο μύθος της παρθενογένεσης του Θεού υπάρχει και σε άλλες θρησκείες.

    τασοσ-
    Ενδιαφέρον το πόστ σου για το βιβλίο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Από το συνάγεις ότι ο Χριστιανισμός είναι ενάντια στην εκκλησιαστική ιεραρχία;
    ===================================
    ο Χριστός καταδίκαζε την ιεραρχική εξουσία του Ιουδαϊσμού, γι'αυτό και τον σταύρωσαν. Η ιεραρχική εξουσία είναι που διαφθείρει τις θρησκείες.

    Και αυτό που βλέπουμε σήμερα στην Ελλάδα ξεκίνησε από τον (Ηλιολάτρη) Μέγα Κωνσταντίνο.

    "Παράλληλα προς την κοσμική ιεραρχία δημιουργείται η εκκλησιαστική ιεραρχία. Οι κληρικοί αξιωματούχοι παίρνουν πολλά προνόμια από την Πολιτεία. Το εκκλησιαστικό δίκαιο διαμορφώνεται παράλληλα προς το κοσμικό. Έτσι δημιουργούνται δύο τάξεις στη ζωή της Εκκλησίας: Οι αξιωματούχοι (κληρικοί) και οι λαϊκοί. Οι πρώτοι γίνονται «διδάσκαλοι» και είναι ενεργητικοί. Οι άλλοι, οι λαϊκοί, είναι οι «απαίδευτοι» και περιορίζονται σε ένα παθητικό ρόλο στη ζωή της Εκκλησίας. "

    http://www.oodegr.com/oode/biblia/papas1/kef2.htm

    Ο Χριστός δεν δίδασκε την ισότητα μεταξύ των ανθρώπων;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Μπράβο αγόρι μου, λίγο ήθος, λίγη αυστηρότητα. Μερικές πολύ καλές ατάκες. Υπάρχουν βέβαια και τόσα άλλα που θα μπορούσαμε να πούμε. Η βία και ο μονοθεΪσμός είναι σύμφυτες κοινωνικές κινήσεις.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Αφ' ότου ο Χριστιανισμός έγινε δόγμα η δημιουργία ιερατείου ήταν αναπόφευκτη.
    Το κείμενο που παραπέμπεις δείχνει από τους αντιτιθέμενους στον πάπα την κατάληξη αυτής της νομοτέλειας που είναι το αλάθητο του πάπα.
    Άλλωστε ξέρεις καμιά μονοθεϊστική θρησκεία, όπως λέει και ο δείμος, που να μην έχει ιερατείο;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Αυτό είναι το λάθος αθεόφοβε. Κανονικά ο Χριστιανισμός δεν θα έπρεπε να είναι δόγμα αλλά τρόπος ζωής. Από τη στιγμή που φτιαχθηκε το ιερατείο άρχισαν τα στραβά (στη Δύση περισσότερο, στην Ανατολή λιγότερο)

    Και δεν είναι μόνο οι μονοθεϊστικές, αλλά και οι πολυθεϊστικές θρησκείες που είχαν ιερατείο (βλ. Δωδεκάθεο). Απλά ο Κωνσταντίνος, εκμεταλλευόμενος την όλη κατάσταση της εποχής, απεφάσισε να δώσει προνόμια.

    Βέβαια, κράτος και εκκλησία πήγαιναν χέρι-χέρι από πολύ προγενέστερα χρόνια.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Το ιερατείο πάντως, αθεόφοβε, συνδέεται όχι μονο με το μονοθεϊσμό. Βλέπε αρχαία Αίγυπτο, Δελφούς ή Ολυμπία (τα μόνα μέρη με ιερατείο επαγγελματικό στην Ελλάδα), Βαβυλώνα κλπ. Ιερατείο=> μοχλός κρατικής εξουσίας => πλούτος στους ίδιους => καλλιέργεια τυπικού λατρείας => προσπάθειες δημιουργίας δόγματος. Στην αρχαιότητα μόνο η λατρεία του Μίθρα και του Ιησού έφτασαν στο σημείο του οργανώσουν λατρεία και δόγμα με μυστικιστικές τελετές (Θεία ΚΟινωνία, γάμος, βάφτιση κλπ) και δόγμα διατυπωμένο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Εγραψα για τις μονοθεϊστικές γιατί αυτές ουσιαστικά επικρατούν σήμερα στον κόσμο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Χιλιοειπωμένο το θέμα. 'Εχει απαντηθεί τεκμηριωμένα προ πολλού. Δεν αξίζει περαιτέρω διάλογος.
    Η αποσπασματική ανάγνωση εδαφίων της Γραφής ή των Πατερικών κειμένων οδηγεί, δυστυχώς σε παρερμηνείες που μεγενθύνουν δυσανάλογα τα νοήματα και αποπροσανατολίζουν από την αρχική σημασία τους.
    Για άλλη μια φορά μου προκαλεί εντύπωση η ζομπίστικη συμπεριφορά του πλήθους που προστρέχει αβασάνιστα να χαϊδέψει φιλικά τον Αθεόφοβο.
    Μου θύμισε την συμπεριφορά του υπνωτισμένου πλήθους στο "The Cell, του St. King"

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. @χειρούργος: Αυτές οι αποσπασματικές αναφορές ήταν που με έκαναν να ψάξω καλύτερα το θέμα. Και πράγματι, αποδείχθηκε το πόσο καλά στημένη προπαγάνδα μπορούν να κάνουν οι αρχαιόπληκτοι (ΥΣΕΕ και δεν συμμαζεύεται) και οι αντίθετοι προς τον Χριστιανισμό (συνήθως Αριστεριστές) με το να παραθέτουν λαθεμένα κάποια εδάφια.

    Και συνήθως αυτή η κριτική προς το Χριστιανισμό γίνεται με καθαρά εθνικιστικά κριτήρια.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. χειρούργε, γιατί ασχολείσαι αν ο κόσμος προσπαθεί να χαϊδέψει τον αθεόφοβο; Τι χάνεις ή τι κερδίζεις; Είναι κακό να ακουστούν χιλιοειπωμένες απόψεις; Όσο ορισμένες απόψεις θα είναι αναγκαίες για να διαφωτίσουν τον κόσμο, τότε θα ειναι καλοδεχούμενες και από εμένα.

    Αλλιώς ας συζητάμε σε ποια στάση το κάναμε σήμερα. Εκτός αν πλην ιατρικής έχεις μελετήσεις και το Χριαστινισμό. Σε προσκαλώ, λοιπόν, στους "επικριτές του Χριστιανισμού" και τις "διαδικασίες θέσμισης..." για το μισογυνισμό και την "πορνεία" του Χριστιανισμού.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. Επιτέλους εμφανίστηκε και κάποιος που δεν χαϊδεύει τον Αθεόφοβο!
    Τον έβαλε επί της χειρουργικής τραπέζης ως γνήσιος Χειρουργός και αφού ανέταμε το κείμενο του απεφάνθη:
    «Η αποσπασματική ανάγνωση εδαφίων της Γραφής ή των Πατερικών κειμένων οδηγεί, δυστυχώς σε παρερμηνείες που μεγενθύνουν δυσανάλογα τα νοήματα και αποπροσανατολίζουν από την αρχική σημασία τους».
    Η φράση αυτή είναι τόσο αποστομωτική ωστε είναι προφανές ότι δεν χρειάζεται να εντοπιστούν ούτε
    1-ποιές είναι οι παρερμηνείες ούτε
    2-ποιά είναι η αρχική τους σημασία
    ώστε ο αποπροσανατολίζων παρερμηνευτής να παραδεχτεί το σφάλμα του και να ζητήσει ταπεινά συγνώμη απο τους αποπροσανατολισμένους και χαϊδεύοντες αυτόν αναγνώστες του.
    Είναι ενδιαφέρον δε ότι το ίδιο βιβλίο του St. King εμένα μου δημιούργησε την είκόνα του υπνωτισμένου κοινού που ελκύεται από τους λόγους του Χριστόδουλου

    Αγαπητέ μου Νάσσο
    Ούτε αρχαιοπληξία με έχει καταλάβει ούτε αριστεριστής είμαι και βασικό μου πιστεύω είναι ότι ο άνθρωπος είναι έλεύθερος να πιστεύει ότι θέλει και όποιον θεό θέλει.
    Τα ιερατεία όμως των σημερινών θρησκειών, και προφανώς όταν ζούμε στην Ελλάδα μας αφορά η Ορθοδοξία, προσπαθούν με κάθε τρόπο να επιβάλουν το δόγμα τους και βέβαια αποσιωπούν όλα όσα είναι αναχρονιστικά μην έχοντας την παραμικρή διάθεση να διαγράψουν ούτε γραμμή από τα γραφόμενα στην Βίβλο.
    Τον μισογυνισμό λοιπόν της Βίβλου γράφω στο πόστ γιατί πολλές γυναίκες δεν τα ξέρουν ούτε τα έχουν ακούσει ποτέ.
    Πχ πόσες γυναίκες γνωρίζουν ότι στην προς Κοριθίους επιστολή ούτε λίγο ούτε πολύ μιλάει ότι οι γυναίκες πρέπει να φοράνε τσαντόρ και ότι δεν επιτρέπεται το κούρεμα αν γκαρσόν!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. Ούτε αρχαιοπληξία με έχει καταλάβει ούτε αριστεριστής είμαι και βασικό μου πιστεύω είναι ότι ο άνθρωπος είναι έλεύθερος να πιστεύει ότι θέλει και όποιον θεό θέλει.
    ===================================
    Δε σε χαρακτήρισα ούτε αρχαιόπληκτο ούτε αριστεριστή. Απλά συνήθως τέτοιοι άνθρωποι κάνουν εθνικιστική αντι-Χριστιανική προπαγάνδα.

    προσπαθούν με κάθε τρόπο να επιβάλουν το δόγμα τους
    ===================================
    Γι'αυτό και τους απορρίπτω. Η επιβολή περισσότερο κακό κάνει. Και δεν θα έπρεπε να λέγεται "Ορθοδοξία".

    και βέβαια αποσιωπούν όλα όσα είναι αναχρονιστικά μην έχοντας την παραμικρή διάθεση να διαγράψουν ούτε γραμμή από τα γραφόμενα στην Βίβλο.
    ===================================
    Ο πατήρ Γεώργιος Μεταλληνός έχει ζητήσει την απαληφή διαφόρων χωρίων, αλλά ουδεμία εξέλιξη πάνω σε αυτό.

    Όσον αφορά το επίμαχο χωρίο για το κούρεμα της γυναίκας, μπορείς να δείς εδώ

    http://www.apologitis.com/gr/arxaiatot.htm

    Δές "Εμφάνιση της γυναίκας"

    και "Κούρεμα"

    "Πρέπει να παρατηρήσουμε ότι αυτό ισχύει ανάλογα με τα έθιμα της εποχής (και της περιοχής). Στη ρωμαϊκή αυτοκρατορία το να κόβει μια γυναίκα τα μαλλιά της κοντά θεωρούνταν άσχημο, επειδή μια τέτοια γυναίκα δεν φαινόταν θηλυκή. Στη δική μας εποχή μεταφράζεται ανάλογα με τα δικά μας έθιμα θηλυκότητας ή αρρενωπότητας. Ας μην ξεχνά κανείς πως τις ιερόδουλς τις ξύριζαν τα μαλλιά σύριζα ως τιμωρία πριν την εκπόρνευση."

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. Τις δικαιολογίες γιατί τα γράφει αυτά στην προς Κορινθίους τις καταλαβαίνω απολύτως.
    Με την εποχή μας τι σχέση έχουν;
    Πότε βγήκε το ιερατείο να πεί ξέρετε αυτά που γράφει η Βίβλος ίσχυαν στην εποχή τους αλλά σήμερα τα διατηρούμε σαν ιστορική γνώση αλλά δεν έχουν καμιά σχέση με την εποχή μας και με την πίστη μας.
    Δεν πρόκειται να το πούν ποτέ.
    Εδώ άκόμα έχουν μείνει στον Αδάμ και την Εύα και δεν δέχονται την εξέλιξη των ειδών.
    Όσο για τον πατέρα Μεταλληνό τον οποίο είχα θαυμάσει για τις γνώσεις του σε μία συζήτηση με τον μακαρίτη Ραφαηλίδη που συντόνιζε η Κανέλλη με απογοήτευσε πλήρως με τις σκουριασμένες απόψεις του στην επίσκεψη του πάπα και σε μία συζήτηση για τους εξορκισμούς που προσπαθούσε να δικαιολογήσει τα αδικαιολόγητα.
    Βλέπεις άμα δεν δεχτούμε την ύπαρξη του διάβολου είμαστε σαν ο Μπούς να μην έχει πια τρομοκρατία για να πολεμήσει.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. Πότε βγήκε το ιερατείο να πεί ξέρετε αυτά που γράφει η Βίβλος ίσχυαν στην εποχή τους αλλά σήμερα τα διατηρούμε σαν ιστορική γνώση αλλά δεν έχουν καμιά σχέση με την εποχή μας και με την πίστη μας.
    ===================================
    Πότε δεν βγήκε και μάλλον ποτέ δεν θα βγεί, γιατί πολύ απλά κάποιοι εκει μέσα δεν θέλουν να αλλάξει γενικώς τίποτα.


    Εδώ άκόμα έχουν μείνει στον Αδάμ και την Εύα και δεν δέχονται την εξέλιξη των ειδών.
    ===================================
    Νίκος Ματσούκας: "Κόσμος και άνθρωπος"

    Στήν προκειμένη περίπτωση η θεωρία της εξέλιξης, που σήμερα γίνεται αποδεκτή μάλλον σαν επιστημονικό πόρισμα, νομίστηκε από τη μια μεριά σαν κάτι ξένο προς τη διήγηση της Γένεσης καί από την άλλη σαν μια επιστημονική αλήθεια που ανατρέπει τη διδασκαλία για τη δημιουργία του κόσμου και του ανθρώπου από το Θεό. Φυσικά επρόκειτο για μια πέρα για πέρα εσφαλμένη αντιμετώπιση του θέματος καί από αντιπάλους του Χριστιανισμού και από χριστιανούς απολογητές. [...] Γνωρίζουμε πολύ καλά ότι η γλώσσα της Αγίας Γραφής κατά ένα μεγάλο
    μέρος είναι συμβολική και εικονική, όχι μόνο στη Γένεση άλλα σε κάθε
    βιβλίο της Π. και της Κ. Διαθήκης. Κατά συνέπεια η πλάση του Αδάμ με
    το χώμα και τη θεία πνοή δεν μπορεί να ερμηνευθεί κατά γράμμα. Το ίδιο
    ισχύει και για την πλάση της Εύας από την πλευρά του Αδάμ [...]
    Η Αγία Γραφή από την πλευρά της παρουσιάζει ένα συμβολικό ζευγάρι, τον
    Αδάμ και την Εύα, που εικονίζει την ανθρωπότητα.»

    el.wikipedia.org/wiki/Συζήτηση:Χριστιανισμός/Αρχείο_1

    (Η Ορθοδοξία ουδέποτε απέρριψε την επιστήμη.)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  23. Πολύ μου άρεσαν τα σχόλια του φίλου Nassoυ & τα προσυπογράφω όλα! Δυστυχώς εγώ δεν είμαι τόσο "διαβασμένη" όσο αυτός στο θέμα, νιώθω όμως καλέ μου Αθεόφοβε πως & ΄σύ έχεις παρασυρθεί από τα έντονα & αδιαμφισβήτητα αντιχριστιανικά σου αισθήματα & προσπαθείς να αποδείξεις πράγματα που είναι (κατ΄εμένα τουλάχιστον) εντελώς αυτονόητα! :
    * Φυσικά & o Χριστός μας δίδαξε την ισότητα όλων ανεξαιρέτως των ανθρώπων!
    * Είμαι Χριστιανός δε σημαίνει ακολουθώ κατά γράμμα (αυτό θα ήταν φαρισαϊσμός) κείμενα που γράφτηκαν 2000 χρόνια πριν (αφού όπως είναι λογικό αυτά σε γενικές γραμμές θα αντικατοπτρίζουν τα κοινωνικά δεδομένα εκείνης της εποχής) & μάλιστα όχι από Τον ίδιο Τον Δάσκαλο αλλά από υποτιθέμενους "μαθητές" Του.
    * Είναι τραγική & δυσβάσταχτη (για μένα που δηλώνω πως νιώθω Χριστιανή) αλήθεια πως το ιερατείο, ο κλήρος,(βαφτίστε τους όπως θέλετε) διαπομπεύουν με πάρα πολλούς τρόπους την Εκκλησία μας...

    Μια λυπημένη Καλημέρα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  24. Agaphte Athofove, skepsu thn thesh mu os ekseliktikos biologos pu prepei na parusiazo ke tis dyo ekdoxes (taxa mu!): genesis + ekseliksh. Oxi kyrie den einai isa ke omoia! To proto anikei sth sfera tu dogmatos to deutero einai mia theoria pu stirizete eparkos empirika... Trexa gireve, nomizo tha to paro apofash telika oti oi propatores mu htan dyo eutyxeis katikoi tu paradisou pu apo mia apsixologith tash dankosan ena mhlo ke meta mas pire olus ke mas sikose... Mhlo mu kokkino roido vameno... pu leei ke to asma :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  25. Σωστά όλα αυτά και πολύ ενδιαφέροντα μαζεμένα σε ένα post. Πολύ έξυπνα και τα comments.

    Η ιδεολογία του χριστιανισμού ήταν πιασιάρικη, σουξεδιάρικη, ήθελε να περάσει έξυπνα. Και τι πιο απλό από το να "διδάσκεις" τέτοιες ιδέες σε μια ανδροκρατούμενη κοινωνία...;

    Το θέμα είναι ότι οι κοινωνίες άλλαξαν, αλλά τίποτα δεν εκσυγχρονίστηκε...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  26. Μάλιστα στυην προς Κορινθίους Β΄. Αλλά για να μην ξεσπάσουν οι γυναίκες που μέχρι τότε είχαν κάποια λίγα δικαιώματα, αναφέρει μετά και τους άντρες να τις σέβονται. Ωστόσο, Αθεόφοβε, χωρίς να σε θέσω σε χειρουγική κλίνη ωφείλω να κάνω μια σημακτικότατη επισήμανση.

    Δεν είναι ο χριστιανισμός ή ο παυλικός μυσογυνισμός (εξάλλου φιλολογικά οι 5 επιστολές του είναι πλαστές και μεταγενέστερες του 1ου -υποτιθέμενου- αιώνα) που αναφέρεται έτσι στις γυναίκες. Είναι μια ολόκληρτη κοινωνία εκείνη την εποχή. Ο αρχαίος Χριστιανισμός και ο επιστολικός Παύλος αντιγράφουν απλά τις συνθήκες της κοινωνίας (από την καθεστηκυία πλευρά και όχι την προοδευτική βέβαια).

    Ξέρουμε ήδη από τα ομηρικά έπη ότι οι γυναίκες έπρεπε για να φαίνονται σεμνές να μην ντύνονται προκλητικά (βλέπε έμφαση στην κώμη), αλλά να έχουν μία μαντήλα στο κεφάλι. Έτσι, εμφανίζεται η Ελένη στον Όμηρο και σε άλλα έργα άλλες ηρωίδες.

    Ο Παύλος έπρεπε να κατηγορείται επειδή αντί να βελτιώσει στην λογική της ισότητας τις γυναίκες, ότι τις; έκλεισε και δογματικά στο κοινωνικό περιθώριο (όπως βέβαια ήδη ήταν κλεισμένες, αλλά όχσι δογματικά).

    Ως τότε αυτές οι απόψεις περί της γυναικείας αρετής και σεμνότητας ήταν απλές φιλοσοφικές ιδέες που προβάλλονταν στα τότε μέμα μαζικής προπαγάνδας (θέατρο, αρένα, δήμος των πολιτών).

    Ο Χριστιανισμός δεν είναι τίποτε άλλο παρά ένα συνοθύλευμα (κάπου δημιουργικό και κάπου υστερεί) φιλοσοφικών αντιλήψεων και μιας κοινωνικής προαγματικότητας, αναμφισβήτητα. Αυτά συγκεράστηκαν στη δογματική διδασκαλία επιστολών και εξ αποκαλύψεων ή βιογραφικών (Ιησούς) κειμένων.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  27. Αρχικά για να μην το ξεχάσω.
    Ηλιαχτίδα-
    annamaria
    chris-
    Δεν μπορώ να μπώ στα σχόλια σας ούτε σαν άλλος η ανώνυμος.

    Ηλιαχτίδα-

    ..έχεις παρασυρθεί από τα έντονα & αδιαμφισβήτητα αντιχριστιανικά σου αισθήματα..

    Προφανώς έχεις θεωρήσει τα όντως αντιεκκλησιαστικά μου αισθήματα ως αντιχριστιανικά.
    Είναι αυτό ακριβώς που κάνει ο Χριστόδουλος .
    Όταν τον κρίνουν και τον επικρίνουν θεωρεί ότι επιτίθενται κατά του Χριστιανισμού και της Ορθοδοξίας.
    Όπως ξέρεις ο Χριστός, εάν υπήρξε, δεν άφησε κανένα γραπτό κείμενο όπως ο Σωκράτης.
    Όσα λοιπόν γνωρίζουμε από την διδασκαλία του, είναι για τον Σωκράτη ότι έχει γράψει ο Πλάτων ,και για τον Χριστό οι Απόστολοι και οι μετά αυτόν.
    Στην βάση λοιπόν της ηθικής του Χριστιανισμού δεν έχω σοβαρές αντιρρήσεις αλλά με τους αποστόλους ο Χριστιανισμός μεταλλάχτηκε σε δόγμα και συμπεριέλαβε και την Παλαιά Διαθήκη .
    Και πάλι ούτε σε αυτό θα είχα αντίρρηση γιατί όπως έχω ήδη γράψει ο καθένας είναι ελεύθερος να πιστεύει ότι θέλει.
    Το πρόβλημα όμως είναι ότι αυτό το δόγμα δεν το επιλέγουμε αν θα το ακολουθήσουμε μόνοι μας αλλά πριν να περπατήσουμε μας βαφτίζουν και μετά σε όλη μας την ζωή από το σχολείο μέχρι τα γεράματα ως επικρατούσα θρησκεία μας επιβάλλουν τους κανόνες τους.
    Πολλοί άνθρωποι λοιπόν θεωρούν αυτά, που από παιδιά τους έχουν πιπιλήσει το μυαλό, ότι είναι αυταπόδεικτες αλήθειες και βέβαια αγνοούν όλα όσα επιμελώς το ιερατείο αποφεύγει να τους πει, χωρίς όμως όλα αυτά που στην εποχή τους μπορεί να ήτα θεμιτά ,να φροντίζει να τα εξαλείψει από το δόγμα.
    Και ούτε προκειται να το κάνει.
    Εδώ ούτε αν θα στενέψουν τα μανίκια από τα ράσα δεν αποφασίζουν!
    Ακόμα χειρότερα ο πάπας δεν επιτρέπει να πηδάνε οι καθολικοί χωρίς προφυλακτικό ακόμη και αν ο ένας σύζυγος έχει AIDS !!!
    Γι’αυτό έγραψα το πόστ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  28. Όταν τον κρίνουν και τον επικρίνουν θεωρεί ότι επιτίθενται κατά του Χριστιανισμού και της Ορθοδοξίας.
    ===================================
    Μόνο που δεν είναι αυτός η Ορθοδοξία. Ορθοδοξία για μένα είναι π.χ. ο Κοσμάς ο Αιτωλός, ο Γέροντας Παϊσιος, η Γερόντισσα Γαβρηίλα κλπ. Οι απλοί ασκούμενοι είναι που εκπροσωπούν την Ορθοδοξία και όχι το διαπλεκόμενο εκκλησιαστικο κατεστημένο.

    Όπως ξέρεις ο Χριστός, εάν υπήρξε
    ===================================
    Σαν Ιστορικό πρόσωπο υπήρξε, απλά υπάρχει σκεπτικισμός για τα θαύματα του και το ερευνούν.

    Το πρόβλημα όμως είναι ότι αυτό το δόγμα δεν το επιλέγουμε αν θα το ακολουθήσουμε μόνοι μας αλλά πριν να περπατήσουμε μας βαφτίζουν και μετά σε όλη μας την ζωή από το σχολείο μέχρι τα γεράματα ως επικρατούσα θρησκεία μας επιβάλλουν τους κανόνες τους.
    ===================================
    Έτσι ήταν πάντα στον Ελλαδικό χώρο, ακόμη και στις Σκανδιναβικές χώρες. Όταν γίνει ο διαχωρισμός κράτους-εκκλησίας (όταν και αν...) τότε δεν θα υπάρχει επικρατούσα θρησκεία.

    Ακόμα χειρότερα ο πάπας δεν επιτρέπει να πηδάνε οι καθολικοί χωρίς προφυλακτικό ακόμη και αν ο ένας σύζυγος έχει AIDS !!!
    ===================================
    Αυτό είναι το αποτέλεσμα όταν ένας Πάπας είναι ταυτόχρονα και αρχηγός κράτους.

    Να σημειώσω ότι η Καθολική εκκλησία είναι αντίθετη στις αμβλώσεις, όταν η αντίστοιχη Ορθόδοξη σιωπηρά τις στηρίζει (επισήμως είναι και αυτή αντίθετη, αλλά επειδή δε μπορεί να πάει κόντρα στο λαό, το ανέχεται)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  29. Και καλά έκανες κι έγραψες το άρθρο. Δεν καταλαβαίνω γιατι πρέπει να είναι κακό να συνομιλούν ή να εκφράζουν ορισμένοι ό,τι θέλουν.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  30. Σήμερα έχω πρόβλημα με την σύνδεση.Δεν ξέρω τι γίνεται αλλά δύσκολα μπαίνω και στα δικά μου σχόλια.
    Μη χειρότερα-
    Οταν είναι κολλημένοι στον Αδάμ και την Εύα σκέψου πόσο είναι διατεθειμένοι να αλλάξουν οτιδήποτε!

    Jason-
    Το πρόβλημα που έχουν είναι ότι αν αρχίσουν να εκσυχρονίζουν το δόγμα κινδυνεύει μετά να ξηλωθεί σαν πουλόβερ!

    Δείμο του πολίτη-
    Αυτά που έχει πεί ο Παύλος αντιστοιχούν στην εποχή του. Εγώ μιλάω για το τι πρέπει να αλλάξει σήμερα.

    Νάσος-
    Λίγο πολύ συμφωνούμε.Βέβαια ο πάπας και αρχηγός κράτους να μην ήτανε τα ίδια θα έλεγε!
    Οσο δε για τους δικούς μας σαφώς και είναι ενάντιοι στην έκτρωση αλλά επειδή είναι και πιό πονηροί σε θέματα που ξέρουν ότι ο κοσμάκης θα τους γράψει κανονικά όταν βρεθεί στην ανάγκη,κρατάνε χαμηλούς τόνους.
    Υστερα παρά το ότι είμαι υπέρ των εκτρώσεων δεν θεωρώ αθέμιτο για όποιον πιστεύει κάτι να το υποστηρίζει και να μάχεται γι' αυτό.
    Είναι λοιπόν δικαίωμα της εκκλησίας να λέει στους πιστούς της να μην κάνουν έκτρωση φτάνει να μην θέλει να το επιβάλλει σε όλους.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  31. Γενικά αθεόφοβε, όταν βγαίνουν κληρικοί και λένε π.χ. "ο εθνισμός είναι αίρεση" καλό θα ήταν να τους γράψεις κανονικότατα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  32. Ολες οι μεγάλες αλήθειες είναι παλιές και τετριμένες, αλλά δεν βλάπτει να τις επαναλαμβάνουμε.
    Η θρησκεία είναι ο καθρεύτης της κοινωνίας. Η κοινωνία μισογυνισμού γενάει θρησκεία μισογύνικη. Το μεγάλο ερώτημα που μπαίνει όμως είναι: Τι καινούργιο μας φαίρνει η θρησκεία;; Τι είδους αγάπη διδάσκει;; Ποιόν προστατεύει; Τι μηνύματα πανανθρώπινα κουβαλάει;; Και εφόσον δεν μας διδάσκει τίποτε διαφορετικό από τη επικρατούσα αλήθεια της εποχής της, και της εκάστοτε άρχουσας ιδεολογίας τότε τί την χρειαζόμαστε;;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  33. nassos-
    Ο άνθρωπος είναι για μένα ελέυθερος να πιστεύει ότι θέλει φτάνει να μην θέλει να το επιβάλλει και στους άλλους, πράγμα που προσπαθεί να κάνει το κάθε ιερατείο το οποίο είναι μάλλον προφανές που το έχω γραμμένο.

    ange-ta-
    Το τι ανάγκη έχει ο καθένας από θρησκεία είναι μιά απάντηση που την δίνει ο καθένας στον εαυτό του και συνήθως αυτή προκύπτει από το τι πιστεύει ότι θα γίνει μετα τον θανατό του .

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  34. Τελικά κανένας δεν χαϊδεύει τον Αθεόφοβο, και χαίρομαι για αυτό.
    Παρακούρασε με την ίδια και την ίδια θεματολογία.
    Υπάρχουν τόσο ενδιαφέροντα θέματα να ασχοληθεί και ασχολείται με τη θρησκεία συνεχώς.

    Δυστυχώς δείχνεις εμπάθεια και προκατάληψη σε ορισμένα θέματα, μέσα από τις γενικότητες και τις αοριστολογίες σου, που ενώ στην αρχή δίναν ένα, κάποιο, ερέθισμα για διάλογο, αλλά τελικά κατέληξαν σε μια ακατάσχετη λογοδιάρροια.
    Κρίμα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  35. Χειρουργό-
    Ζητάω συνγνώμη που σε ανάγκασα με το ζόρι να διαβάσεις την ακατάσχετη και εμπαθή λογόρροια μου,αλλά επειδή δυστυχώς είμαι αρκετά μεγάλος για να αλλάξω και έχω σκοπό να συνεχίσω να γράφω ότι θέλω μην σπαταλάς τον χρόνο σου διαβάζοντας τα πόστ μου.
    Πάντα επιθυμώ την κριτική αλλά χρειάζονται και επιχειρήματα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  36. Μην υπερεκτιμάς τον εαυτό σου.
    Δεν σε "διαβάζω" δεν είσαι δα και ο Καζαντζάκης. Ούτε καν ο Πιτσιρίκος.
    Μια σκαναριστή ματιά δευτερολέπτων ρίχνω (όπως όλοι άλλωστε), μπας και πιάσω καμιά ενδιαφέρουσα φράση, αλλά που?
    Ενδιαφέρουσα πάντως η άποψή σου, να ορίζεις, τι είναι και τι δεν είναι επιχείρημα.
    Εύγε!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  37. Ο ορισμός του επιχειρήματος κατά την Λογική του Βορέα καθορίζεται ως :συλλογισμός απλούς την μορφήν,ούτινος η ετέρα των προτάσεων η αμφότεραι έχουσι προσηρτημένην αιτιολογίαν.
    Τώρα αν ,όπως γράφεις τα:
    εμπάθεια
    προκατάληψη
    αοριστολογίες
    ακατάσχετη λογοδιάρροια
    Είναι επιχειρήματα, την ‘προσηρτημένην αιτιολογίαν ‘ δεν βλέπω.
    Βέβαια αν ήσουν αρχισυντάκτης και σου έφερνα ένα κείμενο που δεν σου άρεσε θα μπορούσες να το απορρίψεις με αυτούς τους χαρακτηρισμούς.
    Τα μπλόγκ όμως δεν μας υποχρεώνει κανείς να τα γράψουμε αλλά ακόμη περισσότερο να τα διαβάσουμε.
    Με απογοήτευσες όμως γιατί μεταξύ Καζαντζάκη και Πιτσιρίκου πίστευα ότι ήμουν κοντύτερα προς τον Καζαντάκη!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  38. Να πάρουμε τα πράματα με την σειρά.

    Πολλά μπορούμε να πούμε για λόγια «μεγάλων ανδρών» αρκεί να ξέρουμε αυτά τα λόγια. Εσύ παραθέτεις κάποια αλλά θα διαφωνήσω για το ακριβές της μεταφοράς. Θες παράδειγμα; Ευχαρίστως. Ο Λωτ προσέφερε τις κόρες του στο πλήθος για να προστατέψει τους επισκέπτες του. Επίσης οι κόρες αποφάσισαν να μεθύσουν τον πατέρα τους και όχι ο ίδιος. Δείτε και εδώ μια αγγλική μεταφορά Sodom and Gomorrah Destroyed
    Πάνω σε αυτό μπορεί να γίνει μεγάλη συζήτηση αλλά με εντελώς διαφορετική πορεία από αυτή που ακολουθήθηκε εδώ. Το ίδιο ισχύει και για τις άλλες παραπομπές σου. Έχουν μια προσωπική χροιά.

    Όσον αφορά το ιερατείο, ο ίδιος ο Χριστός εναντιόθηκε στο ιερατείο της Ιερουσαλήμ διότι ήταν διαφθαρμένοι. Όχι επειδή δεν έπρεπε να υπάρχει. Πάνω στην διαφθορά των εκκλησιαστικών σήμερα πάλι μπορούμε να πούμε πάρα πολλά. Είναι ένα εντελώς διαφορετικό θέμα. Ο Χριστόδουλος για παράδειγμα αναρριχήθηκε στο ύπατο αξίωμα και προφανώς δεν το κατάφερε με την αγιότητά του. Είναι λογικό να υπάρχουν τέτοια φαινόμενα εφόσον το ιερατείο αποτελείται από ανθρώπους και σαφώς πρέπει να τα καταδικάζουμε.

    Η εκκλησία δεν είναι ένα νέο δημιούργημα όπως και τα μυστήρια δεν είναι κάτι καθαρά χριστιανικό. Ξεχνάτε μάλλον τα ελευσίνια μυστήρια και ένα σωρό άλλες θρησκείες, δόγματα και πρακτικές που έχουν τα δικά τους τελετουργικά. Πάνω σε αυτό δεν υπάρχει κάτι το μεμπτό καθώς είναι ο τρόπος έκφρασης των πιστών. Δεν θες να συμμετάσχεις; Κανένα πρόβλημα.

    Και ο Νάσος βέβαια είπε το κορυφαίο «Βέβαια, κράτος και εκκλησία πήγαιναν χέρι-χέρι από πολύ προγενέστερα χρόνια». Φυσικά και ισχύει μόνο που τότε τους πιάνανε χεράκι χεράκι για να τους πάνε στα λιοντάρια. Δεν είναι το ίδιο πράμα. Εγώ συμφωνώ να γίνει επιτέλους ο διαχωρισμός κράτους – εκκλησίας και να αφήσει το κράτος ήσυχη την εκκλησία. Μέχρι και πολιτειακό θέμα έθεσε το ΠΑΣΟΚ για ένα τροπάριο και μετά έχουν το θράσσος να μιλάν για επεμβάσεις των εκκλησιαστικών στα κοινά λες και οι εκκλησιαστικοί δεν είναι πολίτες αυτής της χώρας. Και αυτό όμως είναι ένα άλλο μεγάλο θέμα.

    Γενικά θα σε στεναχωρήσω, αν και δεν το θέλω, καθώς περισσότερο μοιάζεις του πιτσιρίκου παρά του Καζαντζάκη. Το μόνο που κάνεις είναι να κράζεις. Δικαίωμα σου δεν λέω αλλά το μόνο που βλέπω είναι ένα συγκεχυμένο post και όχι ένα έργο. Παρουσίασέ μας το έργο σου για να σε κρίνουμε για αυτό. Άλλωστε μην ξεχνάς ότι ο Καζαντζάκης ήταν θρησκευόμενος και με το έργο του δεν ήθελε να προσβάλει ή να κατηγορήσει την εκκλησία. Και πάλι όμως ανοίγουμε ένα άλλο μεγάλο θέμα.

    Στην τελική ο Βορέας καλά τα λέει αλλά τα επιχειρήματα πρέπει να έχουν και έδαφος να σταθούν. Δεν τα πετάς έτσι αυθαίρετα και περιμένεις να φυτρώσουν. Αν είσαι καλοπροαίρετος και θετικός για συζήτηση, οργάνωσε τα θέματά σου, θίξε ένα θέμα τη φορά και προσπάθησε να μην παραθέτεις την προσωπική σου εικόνα για ένα κείμενο αλλά παρέθεσε το κείμενο αυτούσιο. Αντιχριστιανικά, φιλοχριστιανικά, αντιεκκλησιαστικά και άλλα παρόμοια συναισθήματα δεν χωράν σε μια σωστή συζήτηση. Μέχρι να το κάνεις αυτό δεν θα είσαι παρά ένας πιτσιρίκος που ωρύεται.

    Και για να επανέρθουμε στο θέμα μας. Σκέφτηκες ποτέ ότι η αδερφή της φίλης σου που είναι πιστή Χριστιανή και μάλιστα έχει σπουδάσει θεολογία είναι πιθανό, αν όχι σίγουρο, να έχει διαβάσει τα εδάφια στα οποία αναφέρεσαι; Πιστεύεις ότι είσαι ο πρώτος που τα ανακάλυψε; Λες να μην έχει ξαναδεί τις δικές σου απόψεις; Άλλες παρόμοιες απόψεις; Μελέτες ίσως; Διατριβές; Προφανώς η έκπληξή της θα έχει κάποια βάση. Λέω εγώ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  39. Lithonis-
    Εστω και καθυστερημενα γιατί μόλις σήμερα είδα το σχόλιο, έχω να πω τα εξής,περισσότερο για όσους διαβάζουν τα σχόλια αυτά για να μην δημιουργούνται εντυπώσεις ότι αφήνω αναπάντητα μερικά από αυτά :
    1-Διαφωνείς με το ακριβές της μεταφοράς.Βάλε μας λοιπόν το γνήσιο για να δούμε τις διαφορές.
    2-Η διαφωνία σου είναι αν ο Λωτ πήδηξε τις κόρες του ή οι κόρες του πήδηξαν τον Λωτ;
    Θα δίδασκες στις κόρες σου την αγία γραφή τονίζοντας αυτό το σημείο για να βελτιώσουν την ηθική τους;
    3-Βεβαίως και ο Καζαντζακης θεωρεί σημαντική προσωπικότητα τον Χριστό,βεβαίως όμως πλάι στον Λένιν.
    Υστερα για το πόσο θρησκευόμενος ήταν μπορείς να διαβάσεις πως γλύτωσε τον αφορισμό από την εκκλησία για τον Τελευταίο Πειρασμό.
    Το πόσο πιστός δε ήταν το λέει ο τάφος του που γράφει:
    Δεν ελπίζω τίποτα, δε φοβάμαι τίποτα, είμαι λέφτερος.
    4-Μιλάς για επιχειρήματα αλλά ΕΝΑ επιχείρημα που να αντικρούει αυτά που έγραψα δεν βλέπω.
    5-Αν η θεολόγος τα έχει διαβάσει και τα ενστερνίζεται είναι δικαίωμα της αλλά δεν θα έπρεπε να αισθάνεται έκπληξη όταν τα εφαρμόζουν οι άνδρες θεολόγοι.

    ΑπάντησηΔιαγραφή