Η ιστορία είναι γνωστό ότι γράφεται από τους νικητές και τους κατέχοντες.
Όταν επικράτησε ο χριστιανισμός στην Ελλάδα ,κατέστρεψε τους αρχαίους ναούς και έκτισε είτε απάνω τους ,είτε με τα μέλη τους, εκκλησίες.⃰
Το ίδιο μπορεί να δει κανείς στην Αίγυπτο με την καταστροφή των μορφών των παλιών θεών στους διάφορους ναούς.
Η αλλοίωση και η καταστροφή της ιστορικής συνέχειας ενός τόπου φτάνει όχι με την ίδια ένταση βέβαια μέχρι τις μέρες μας.
Όσοι επισκέπτονται την Τουρκία εκνευρίζονται όταν ακούν γνήσια Ελληνικά αρχαία να ονομάζονται Ρωμαϊκά ενώ βλέπεις πάνω στα μάρμαρα Ελληνικές επιγραφές.⃰ ⃰
Αντίστοιχα όμως και εμείς προσαρμόζουμε την ιστορία μας όπως μας βολεύει.
Είναι χαρακτηριστικό ότι από τα 500 χρόνια Τουρκοκρατίας έχουν απομείνει σ’ όλη την Ελλάδα ελάχιστα τζαμιά και σε όσα έχουν μείνει έχουμε γκρεμίσει τον μιναρέ τους.
Χωρίς σεβασμό και στη δική μας ιστορία καταστρέψαμε, αρκετά πρόσφατα, γιατί μας βόλευε πχ μέρος από τα τείχη των Χανίων για να κτιστεί η Δημοτική αγορά, γκρεμίσαμε τα παραλιακά τείχη της Θεσσαλονίκης για να γίνει ο δρόμος και στη ίδια πόλη αφού καταστράφηκε το εβραϊκό νεκροταφείο κτίστηκε επάνω του το Πανεπιστήμιο.
Η διαμόρφωση της ιστορίας σύμφωνα με μία επικρατούσα άποψη, ή γενικότερη αντίληψη, είναι χαρακτηριστική στην Ακρόπολη.
Η εικόνα της Ακρόπολης είναι η εικόνα που θέλαμε να έχουμε από αυτήν, δηλαδή όπως ήταν τον Χρυσό αιώνα.
Ευτυχώς δε που επικράτησαν και ωριμότερες σκέψεις και δεν χτίστηκαν απάνω στην Ακρόπολη τα ανάκτορα του Όθωνα!
Πολλοί σήμερα από τους κατοίκους ,πχ της Αλεξανδρούπολης δεν ξέρουν ότι η πόλη τους λεγόταν Δεδέαγατς, η των Σπάτων Λιόπεσι, η του Ελληνικού Χασάνι, η της Πεύκης Μαγκουφάνα, η του Αγίου Δημητρίου Μπραχάμι από τα λίγα που μου έρχονται στο μυαλό.
Είναι χαρακτηριστικό δε ότι ένας πρωθυπουργός και μετέπειτα Πρόεδρος της Δημοκρατίας δεν μπορούσε να έχει γεννηθεί σε ένα κακόηχο χωριό ονόματι Κιούπκοϊ και γι’ αυτό το χωριό μετονομάστηκε σε Πρώτη Σερρών.(βέβαια ποτέ δεν θα μπορούσε να ονομαστεί Δεύτερη!)
Οι περισσότεροι δε όταν αγοράζουν κεράσια προτιμούν τα κεράσια Βοδενών αλλά αν ψάξουν να βρουν που βγαίνουν αυτά δεν πρόκειται να βρουν πουθενά Βοδενά στην Ελλάδα γιατί τα Βοδενά ήταν η σλαβική ονομασία της Έδεσσας !
Πολίτης+Μεταξάς= Θανατηφόρος συνδυασμός για τα ονόματα. Επ αυτού έχει γράψει πάμπολα ο Ηλίας Πετρόπουλος. Η αλλαγή ονομάτων έγινε παντου (όχι μόνο στην Ελλάδα) διότι όλοι έπρεπε να αποκτήσουν ένδοξους προγόνους (που έλεγε και ο Ραφαηλίδης), και εθνική ομοιογένεια (βεβαίως, βεβαίως) . Σας συνιστώ να δείτε τι γράφουν τα σχετικά σχολικά εγχειρίδια των γειτόνων μας(καί όλων των άλλων Ευρωπαίων) . Άλλωστε όταν κατάγεσαι από τον Όμηρο ή από τους Ιλλυριούς..έ δεν μπορεί να σε λένε Γκεκα ή Ταγίπ ή ακόμη και Κωνσταντίνο που ήταν Ρωμαίος-και ουχί Έλλην- μην το ξεχνάμε αυτό..ή μήπως μπορείς; Τελικά ο Ρήγας ήξερε πολύ καλά τι έλεγε όταν έγραφε τον Θούριο του..
ΑπάντησηΔιαγραφήΥΓ. Για τον Παρθενώνα δεν συμφωνώ μαζί σας. Το ότι γκρέμισαν όλα τα κτίρια δειχνει ότι σκοπός ήταν η ανάδειξη του αρχικού έργου. Άλλωστε έχουμε τόσα άλλα περιστατικά βανδαλισμών σε Μουσουλμανικούς (και όχι μόνο) ιερούς χώρους , που το παράδειγμα είναι μάλλον ατυχές..
Υγιαίνετε αγαπητέ κύριε
Και αυτό που δεν μπορώ να κατανοήσω, είναι ποιο είναι τον πρόβλημα στην όλη υπόθεση της επιβεβλημένης αλλαγής των ονομάτων-καταλοίπων της οθωμανικής κατάκτησης; Φυσικά και έπρεπε και ευτυχώς που έγινε, να εξαφανιστεί κάθε τέτοιο ίχνος από το κορμί της ελληνικής γης. Για πιο λόγο να παρέμεναν δηλαδή σε ισχύ ονόματα μουσουλμανικής και σλαβικής προέλευσης; Θα πρόσθεταν κάτι στην ιστορία του τόπου μας, μια ιστορία αγώνων για την ελευθερία; Θα ήταν ακατανόητο κάτι τέτοιο.
ΑπάντησηΔιαγραφήΌταν ήμουνα παιδί πηγαίναμε στην Μαγκουφάνα και στο Λιόπεσι για βόλτα και φίλος έμενε στο Μπραχάμι και κανένας είτε μικρός είτε μεγάλος δεν είχε πρόβλημα με αυτό.
ΔιαγραφήΗ παραποίηση της Ιστορίας όμως σημαίνει ότι ιστορικά μνημεία καταστρέφονται, πχ τζαμιά και μιναρέδες και έτσι ένα μέρος της ιστορίας του τόπου, μη αρεστό, εξαφανίζεται από την ιστορική μνήμη του πλήθους.
Αντίστοιχα γεγονότα εξαλείφονται πλήρως η διαστρεβλώνονται και στην θέση τους μπαίνουν ιδεολογικές κατασκευές που εξυπηρετούν άλλους σκοπούς, όπως γράφω στα ποστ μου
ΕΛΛΗΝΟΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΟΣ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΕΝΑ ΠΛΑΣΤΟ ΚΑΙ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΜΕΝΟ ΣΤΕΡΕΟΤΥΠΟ.
http://atheofobos2.blogspot.gr/2014/06/blog-post_17.html
ΤΟ 1821, Ο ΝΙΚΟΣ ΔΗΜΟΥ, ΟΙ ΝΕΟΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΙ Η ΙΣΤΟΡΙΚΗ ΑΛΗΘΕΙΑ.
http://atheofobos2.blogspot.gr/2014/03/1821.html
Ο ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΟΣ, Η 25Η ΜΑΡΤΙΟΥ ΚΑΙ Η ΠΑΡΑΧΑΡΑΞΗ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ
http://atheofobos2.blogspot.gr/2007/03/25.html
@ αθεόφοβος δεν νομίζω πως η επαναφορά των ορθών αρχαίων ελληνικών τοπονυμίων εξυπηρετεί οποιουδήποτε είδους "ιδεολογικά κατασκευάσματα" όπως λες...επίσης οτιδήποτε έχει να κάνει με τη μαύρη περίοδο της τουρκοκρατίας δεν είναι απλά "μη αρεστό", είναι ξορκισμένο (ή θα 'πρεπε να είναι τουλάχιστον...)...τέλος πάντων χάρηκα για το μικρό αυτό διάλογο, αλλά όπως καταλαβαίνεις, άλλες οι δικές μου θέσεις, στον αντίποδα οι δικές σου, όσο και να μιλάμε μάλλον δεν θα βγάλουμε άκρη. Καλή σου νύκτα.
Διαγραφή