Ποτέ δεν τόλμησα να είμαι επαναστάτης στα νιάτα μου γιατί φοβόμουν πως έτσι θα γινόμουν συντηρητικός στα γεράματα-Robert Frost
Τρίτη 2 Απριλίου 2019
ΕΝΑ ΑΜΕΡΙΚΑΝ ΜΠΑΡ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟ ΑΠΟ ΤΟΥ ΠΑΠΑΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΥ
Αυτές τις μέρες διαβάζω το αυτοβιογραφικό βιβλίο
του Απόστολου Δοξιάδη, Ερασιτέχνης
Επαναστάτης (ΙΚΑΡΟΣ 2018) και σε ένα σημείο γράφει ότι την εποχή της
χούντας που σπούδαζε στην Αμερική, βρέθηκε σε ένα ελληνικό σπίτι στο οποίο ο
αυτοεξόριστος ποιητής Στρατής
Χαβιαράς διάβασε στην ομήγυρη ένα ποίημα που τον εντυπωσίασε πολύ γιατί
αντιπροσώπευε την γενιά του
Ήταν
το ποίημα Αμέρικαν μπαρ στην Αθήνα του Λευτέρη
Πούλιου που πρωτοδημοσιεύτηκε στην
Ανεξάρτητη Έκδοση Έξη ποιητές
το 1971 και μετά στο Ποίηση
2, 1973 και σήμερα στον τόμο Ποιήματα. Επιλογή 1969-1978 των εκδ. Κέδρος.
Ο Δοξιάδης το παραθέτει ολόκληρο στο
βιβλίο του.
Αμέρικαν μπαρ στην Αθήνα
Ανάμεσα στα περιπλανώμενα, βιαστικά, ηλίθια, πρόσωπα
του δρόμου, σε είδα απόψε Κωστή Παλαμά,
σεργιανίζοντας πάνω κάτω στη μεθυσμένη μου απογοήτευση,
γυρεύοντας μια πόρνη κάτω ή έναν φίλο ή την ανάσταση.
Τι βιτρίνες και τι φεγγάρι! άνθρωποι λογής λογής
βολτάρουν τη νύχτα, και σιδερένια σκυλιά που κορνάρουν,
γάτες στους σκουπιδοντενεκέδες και συ παραμυθά Βερν
τι γύρευες στην είσοδο της πολυκατοικίας;
Νιώθω τις σκέψεις σου Κωστή Παλαμά, άμυαλε
γεροξεφαντωτή καθώς έμπαινες μέσα στο μπαρ
γλυκοκοιτάζοντας τις πουτάνες και πίνοντας ένα
διπλό ουίσκι. Σ” ακολούθησα μέσα από ομίχλες
από τσιγάρα και χάχανα λόγω των γυναικείων
μαλλιών μου. Κάθισα να με κεράσεις
πάνω στο σανιδένιο πάγκο. Δίπλα σε μια σειρά
καθισμένα αγάλματα.
Είμαστε οι ζωντανότεροι τούτης της νύχτας.
Οι χαφιέδες μάς κοιτάζουν καχύποπτα και
τα φώτα σβήνουνε σε μια ώρα.
Ποιος θα μάς κουβαλήσει στο σπίτι;
Κωστή Παλαμά, έρημε φωνακλά, άσωτη
κλήρα μου. Τι ρωμιοσύνη δασκάλευες με φωτιά
και βουή, αναβασμένος στην κορφή της ελπίδας,
όταν ξαφνικά η νύχτα πετάχτηκε σαν μαχαίρι
απ΄τη θήκη. Κι απόμεινες στην καρέκλα
παράλυτος με τ” όραμα μιας αυγούλας
που άχνιζε.
Νιώθω σκολιαρόπαιδο που του΄ λαχε στραβόξυλο
δάσκαλος. Καιρό λογάριαζα μαζί σου πως
θα τα πω. Φριχτό γερασμένο σκυλί πάμε
να ξεράσουμε τα΄ αποψινό μας μεθύσι,
σ΄ όλες τις πόρτες των κλειστών βιβλιοπωλείων.
Πάμε να κατουρήσουμε όλα τ΄ αγάλματα
της Αθήνας, προσκυνώντας μονάχα του
Ρήγα. Και να χωρίσουμε ο καθένας στο
δρόμο του σαν παππούς και εγγονός που
βριστήκανε. Φυλάξου καλά απ΄ την τρέλα
μου γέρο, όποτε μού τη δώσει θα
σε σκοτώσω.
Ούτε τον ποιητή ούτε το ποίημα του ήξερα, με εντυπωσίασε και μένα
και για τον λόγο αυτό έψαξα και βρήκα μερικά στοιχεία τόσο για τον ποιητή όσο και για το Αμέρικαν μπαρ στην Αθήνα, που όπως φαίνεται στους πιο σχετικούς από εμένα
στην ποίηση, είχε προκαλέσει ιδιαίτερη αίσθηση στην εποχή του και σχολιασμό.
Ο Λευτέρης Πούλιος γεννήθηκε το 1944 στην
Αθήνα. Πολύ νέος,17 ετών το 1961 , δημοσίευσε ποίημα του στην Αυγή αλλά η
ουσιαστική του παρουσία στα γράμματα εγκαινιάστηκε με την συλλογή του Ποίηση.
Αρχικά
ήταν κομμουνιστής, αλλά γύρω στο 1968 προσχώρησε στα κυρίαρχα, ιδίως στο
εξωτερικό τότε, ρεύματα της ψυχεδέλειας
και της beatποίησης της μεταπολεμικής Αμερικής και εξελίχτηκε σε
ποιητή του underground της δεκαετίας του
΄60 και του ΄70.
Στις
12 Απριλίου 1970 εκδίδει τετρασέλιδη εφημερίδα με τίτλο Απολογία και υπότιτλο Λογοτεχνικά θέματα και προβλήματα,
με τιμή πώλησης 5 δρχ., γραμμένη εξ ολοκλήρου από τον ίδιο.
Στα
χρόνια της Δικτατορίας συμμετείχε στην έκδοση των Νέων κειμένων 2,των Έξι ποιητών (1971) και της Κατάθεσης ΄73.
Ακολούθησαν
τα έργα: Ποίηση 2 (1973), Ποίηση 1,2 (1975), Ο γυμνός ομιλητής (1977), Το αλληγορικό σχολείο (1978), Τα ποιήματα. Επιλογή, 1969-1978 (1982), Ενάντια (1983), Τα επουσιώδη (1988), Αντί της σιωπής (1993),Το διπλανό δωμάτιο (1998) Μωσαϊκό (2001), Συλλαβές για τον άνεμο (2003), Το θεώρημα (2005).
Συνεργάστηκε
με τα περιοδικά Ακτή, Ausblicke,
Τραμ, Χρονικό, κ.ά.
Όπως
σημειώνει ο Αλέξης Ζήρας, η ποίηση
του Λευτέρη Πούλιου χαρακτηρίζεται από σαρκασμό και ειρωνική στάση απέναντι στα
γλωσσικά και κοσμοθεωρητικά στερεότυπα. Ο οξύς και γεμάτος μεταφορές και
ρητορικές εκλάμψεις ποιητικός του λόγος συγγενεύει με τη beat ποίηση
της μεταπολεμικής Αμερικής. Μετά το 1980 στρέφεται σε μια υπαρξιακή-οντολογική
θεματική, όπου οι αλληγορίες συρρικνώνονται σε σύμβολα και η χειμαρρώδης ροή
των εικόνων σε μια πιο κατασταλαγμένη αναζήτηση του ουσιώδους... Πήρε
το Κρατικό βραβείο ποίησης το 2008.
Το
Αμέρικαν μπαρ στον τίτλο του ποιήματος δεν αποκλείεται να το έβαλε σκόπιμα ο
ποιητής, χρησιμοποιώντας την γνωστή και δημοφιλή από το 1964, ατάκα του
Παπαγιαννόπουλου από την ταινία Η Βίλλα των Οργίων απ΄όπου και το
βίντεο στην αρχή της ανάρτησης.
Εδώ μπορείτε να ακούσετε τον
ίδιο τον ποιητή να το απαγγέλλει και να αναφέρει ότι εμπνεύστηκε το ποίημα του
από το «Ένα Σουπερμάρκετ στην Καλιφόρνια»
του Ginsberg
Για
να γίνει ευχερής η σύγκριση παραθέτω σε μετάφραση /επιμέλεια της Κλεοπάτρας Λυμπέρη το ποίημα του Ginsberg.
Όσοι
θέλουν να διαβάσουν το ποίημα στα Αγγλικά υπάρχει εδώ.
«Ένα Σουπερμάρκετ στην Καλιφόρνια»
Τι σκέψεις κάνω για σένα απόψε, Oυώλτ Oυίτμαν, έχοντας πριν
περπατήσει στα δρομάκια κάτω από τα δέντρα, με πονοκέφαλο, αμήχανος, κοιτάζοντας
τ’ ολόγιομο φεγγάρι.
Μες την πείνα και την κούρασή μου, ψάχνοντας να βρω εικόνες, μπήκα
στο σουπερμάρκετ φρούτων, το φωτισμένο με νέον, αναπολώντας τα δικά σου
κατεβατά.
Τι ροδάκινα και τι μισοσκόταδα! Ολόκληρες οικογένειες να ψωνίζουν
τη νύχτα! Διάδρομοι γεμάτοι συζύγους! Μαμάδες στα αβοκάντο, μωρά
στις ντομάτες! – κι εσύ, Γκαρθία Λόρκα, τι έκανες εκεί κάτω στα καρπoύζια;
Σε είδα, Ουώλτ Ουίτμαν, άκληρο, μοναχικό γερογραφιά, να
σκαλίζεις
τα κρέατα στο ψυγείο και να ρίχνεις πονηρές ματιές στα μπακαλόπαιδα.
Σ’ άκουσα να ρωτάς για κάθε τι: Ποιος σκότωσε τις χοιρινές
μπριζόλες;
Πόσο πάνε οι μπανάνες; Eίσαι τ’ αγγελούδι μου;
Περιπλανιόμουν ανάμεσα στους γυαλιστερούς σωρούς από κονσέρβες,
ακολουθώντας εσένα και στη φαντασία μου, μ’ ακολουθούσε ο ντετέκτιβ
του μαγαζιού.
Δρασκελίσαμε μαζί τους φαρδιούς διαδρόμους μες τη μοναχική μας
φαντασίωση, τρώγοντας αγκινάρες, βάζοντας χέρι σε κάθε κατεψυγμένη
λιχουδιά κι αποφεύγοντας πάντα τον ταμία.
Πού πηγαίνουμε, λοιπόν, Ουώλτ Ουίτμαν; Οι πόρτες κλείνουν σε μια
ώρα. Κατά πού δείχνει η γενειάδα σου απόψε;
(Αγγίζω το βιβλίο σου, ονειρεύομαι την οδύσσειά μας στο σουπερμάρκετ
και νιώθω γελοίος.)
Θα περπατάμε ολονυχτίς στους ερημικούς δρόμους; Tα δέντρα
αθροίζουν σκιά τη σκιά, τα φώτα σβήνουν στα σπίτια, θα ’μαστε κι οι δυό μόνοι.
Θα σουλατσάρουμε αναπολώντας τη χαμένη Αμερική της αγάπης,
προσπερνώντας γαλάζια αυτοκίνητα στις λεωφόρους, τραβώντας για το
σιωπηλό εξοχικό μας;
Ω, ακριβέ μου πατέρα, με τη γκρίζα γενειάδα, μοναχικέ γεροδάσκαλε
του θάρρους, ποια Αμερική είχες όταν ο Χάρος σταμάτησε τα κουπιά
κι εσύ βγήκες έξω σε μια όχθη που κάπνιζε και στάθηκες κοιτάζοντας
τη βάρκα να χάνεται στα μαύρα νερά της Λήθης;
Τέλος το 1975 ο Ντίνος Χριστιανόπουλος δημοσίευσε στην Διαγώνιο μια αρκετά δηλητηριώδη κριτική για το ποίημα του Πούλιου και την οποία παραθέτω παρακάτω.
Πόλυ καλή επιλογή ποιημάτων και οι πληροφορίες για τον Λευτέρη Πούλιο. Καταθέτω ένα ποίημα μου.
ΥΓ Ομιλία φωτισμένου δασκάλου για την 25η Μαρτίου, κι Αφώτιστου Ανωνύμου ΑΝΩΝΥΜΟΥ
Δεν είναι η πατρίδα μας (2010 σατιρικό)
Δεν είνʼ οι βίλες στις κορυφογραμμές οι ιδιωτικές παραλίες στις μπαζωμένες ακτές τα αξεστα λαμόγια με τις βαμμένες ξανθιές τα ξέκωλα στην TV και στις φυλλάδες.
Οι λαθρέμποροι που έχουνε ποδοσφαιρικές ομάδες οι πουλημένοι οι “ταγοί” και οι συνδικαλιστές ” διανοούμενοι” που υμνούν απολύσεις από μικροκαπιταλιστές ” μαικήνες” businessmen επί του ασφαλούς : αφανείς εταίροι με τους πολιτικούς.
Δεν είναι τα ερειπωμένα αρχαία μέλη μνημείων τα αγάλματα τα κλασσικά,o εναπομένων κίων ότι απέμεινε απʼ το ασβεστοκάμινο και την λαθρανασκαφή καλά που δεν τά ʽ καναν όλα ασβέστη οι χριστιανοί ή δεν ταʼ χτισαν σε εκκλησιές στην βυζαντινή εποχή
Fallmerayer- Παπαρρηγόπουλος 1-1 δεν δίνω δίκιο σε κανένα Πάντως ο καπιταλισμός μας είναι βαλκανικός διαφθορά, εγκάθετοι, μετριοκρατία, νεποτισμός Τα αποτελέσματα γνωστά πριν το σάλπισμα της κρίσης Φθάνει η ώρα την μάταιη την μάχη νʼ αφήσεις ………………………………………………………..
Χαμένη η παρτίδα της πατρίδας μας
Σαν Σέρβοι επί Milošević να βγάλουν διαβατήρια οι νέοι των 700 ευρώ , αξιοπρέπειας εισιτήρια τόσους …έξυπνους δεν τους σηκώνει ο τόπος οδόφραγμα οι “έξυπνοι”, για πάντα κλειστός ο δρόμος
Κι εμείς μετά την σύνταξη στην πόλη του Καβάφη θα κοιτάμε προς βορρά : την Κρήτη, τη Ανάφη κι ας τους “να βράζουν μες το ζουμί τους” μέχρι να τελειώσει το νερό κι η άθλια ζωή τους.
Και ένα δεύτερο ποίημα με επίκληση του Allen Ginsberg
ΑΦΩΤΙΣΤΟΣ ΦΙΛΕΛΛΗΝ ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΣ 12, 2018 AT 4:48 ΜΜ KAKIEΣ ΠΑΡΕΕΣ… ΜΕ ΤΟΝ ΑΦΡΟ ΤΟΥ ΠΑΤΟΥ
Στον ομοτεχνο Νοσφερατο
Ο γδούπος στον ακάλυπτο σαν ένα σακί πατάτες που γλίστρησε από τον 4ο από τα λεπτεπίλεπτα χέρια Φιλιππινέζας.
Οι καθωσπρέπει μεσοαστοί απόρησαν λιγάκι τέτοιο διάβημα γι΄ αυτούς πρωτάκουστο εφάνη.
Μπορεί σε πλούσια περιοχή σπίτι να ενοικιάσεις την καπατσοσύνη των αστών δεν δύνασαι να φορέσεις σαν το κοστούμι σου το Dior απ΄ όπου η κοιλιά προβάλει κωμικά μεγαλοπρεπής και λαίμαργη στα πάντα :
-για φήμη στους τέως λασπωμένους χωματόδρομους του γενέθλιου χωριού σου (που έπαιζες κρατώντας ψωμί ξερό με εβαπορέ και ζάχαρη της UNRA)
-για ντελικάτους πειρασμούς στον ακαλλιέργητο σου ουρανίσκο ((προσούτο και ροκφόρ, χαβιάρι και σαμπάνια αντί για φασολάδα και φακές με πετραδάκια (ο μεγαλέμπορος δεν άφηνε να τα καθαρίζουν οι διαλέκτρες))
-για εξουσία πάνω σʼ άλλοτε ομοιούς σου βέβαια παρέα με τον αφρό του πάτου: ανηψιούς, ξαδέλφια, γιούς – εσχάτως δε – και κόρες (η βασιλεία νεκραναστήθηκε ή μήπως λάθος κάνω 😉
-για τσάμπα sex χωρίς να τηνε διορίσεις
Μας κυβερνάν τσογλάνια. …………………………….. Τα πιο καλά της χώρας τα μυαλά κάηκαν, που ʼσαι ρε Allen Ginsberg κει πάνω να μας κοιτάς σκασμένος μες τα γέλια μα μάλλον δάκρυα της πρέπει της περιττωματο -κατάστασης αυτής κι ύστερα σαν καλμάρουμε να πάμε πίσω 200 τόσα χρόνια το προλεταριάτο το επιστημονικό η γενιά των 700 ευρώ να τα σαρώσει όλα Ισότητα, Αδελφότητα , Δικαιοσύνη αιτήματα αιώνια
“Χωρίς περίσκεψιν, χωρίς λύπην, χωρίς αιδώ” στο παρελθόν στο μέσα μας , ψηλά κτίσαμε τείχη βλέποντας έξω το εποικοδόμημα των δυτικών με βάση την παραγωγή λίγο πριν το τρίτο κύμα* εμείς οι ανιστόρητοι, οι ψευδο-ονειροπόλοι δεν είδαμε τις αλλαγές απ’ τα μπάρκα του Κολόμβου (κολλημένοι στην Πόλη, την Αγιά Σοφιά το 1453 λησμονώντας την πρώτη άλωση το 1204 την αρχική συσσώρευση, τις επαναστάσεις τις βιομηχανικές, την αποικιοκρατία να σπαρταρά [….] Εμείς με ηγέτες απ' την fake αστική τάξη μαϊμουδίζοντας στα γαλλικά και γρατζουνώντας πιάνο με δυο μεγάλες μεταναστεύσεις και δυο πελώριες καθόδους εκατομμυρίων μικρασιατών τε και Ποντίων με τον εμφύλιο και τον Πιουροφοϊ τις 100 οικογένειες του Π. Πόρτερ ** τον σταθμό του Μονάχου και την αστυφιλία την σκληρή δεξιά και την σκουριασμένη αριστερά σχεδόν τυφλοί με σπασμένα ομματοϋάλια εστιάζαμε κάθε φορά σ’ αυτό που μας βόλευε.
Εγώ όταν αστειεύομαι λέω την αλήθεια.Είναι το πιο αστείο πράγμα στον κόσμο.
George Bernard Shaw
Ανάλαφρο συγγραφικό ύφος δεν σημαίνει αλαφρόμυαλη ή ελαφρόκαρδη κρίση.Σημαίνει απλώς απέχθεια της σοβαροφάνειας και της βλοσυρότητας. Με απωθεί και με τρομάζει πάντα η σοβαροφάνεια ,γιατί προδίδει πενία πνεύματος, γιατί αποτελεί το τελευταίο καταφύγιο των ανεγκέφαλων. Το χιούμορ είναι το ισχυρότερο τονωτικό του μυαλού και το λαμπρότερο λουλούδι του ανθρώπινου πολιτισμού. Ιδιαίτερα όταν υπονομεύει συνειδητά τον ίδιο τον διακινητή του.
Θόδωρος Χατζηπανταζής (Θόδωρος Κρητικός) Ομότιμος Καθηγητής Θεατρολογίας.
Η σοβαρότητα δεν αποκλείει το γέλιο. Δεν υπήρξε, άλλωστε, καμία αληθινά σοβαρή προσωπικότητα στην παγκόσμια ιστορία χωρίς χιούμορ. Θα σας θυμήσω και την αφρικανική παροιμία: "το να είσαι σοβαρός είναι να μην είσαι και τόσο σοβαρός "
Peter Brook.
Τι απεχθάνεστε στις ανθρώπινες σχέσεις;Την έλλειψη χιούμορ.
Γαλάτεια Σαράντη Ακαδημαϊκός 1920-2009
Η σοβαρότητα είναι το τελευταίο καταφύγιο των ρηχών.
Oscar Wilde
Πως πέθαναν οι Θεοί του Ολύμπου; Από τα γέλια, όταν άκουσαν κάποιον να ισχυρίζεται ότι είναι ο ένας και μοναδικός θεός.
Ίσως αν ξέρατε να γελάτε, να στέλνατε στον διάβολο όλες τις μεταφυσικές παρηγορίες σας-και πρώτη πρώτη την ίδια την μεταφυσική
Νίτσε
«Συγχώρεσε, Κύριε, τα μικρά αστεία που κάνω σε βάρος Σου και θα συγχωρέσω το μεγάλο αστείο που κάνεις σε βάρος μου»
Robert Frost (1874-1963)
«Κοινή λογική και αίσθηση του χιούμορ είναι το ίδιο πράγμα, που κινείται με διαφορετικές ταχύτητες. Η αίσθηση του χιούμορ είναι απλά κοινή λογική που χορεύει»
William James (1842-1910) Αμερικανός φιλόσοφος.
«Αν θέλεις να κάνεις εχθρούς, προσπάθησε ν' αλλάξεις κάτι»
Woodrow WilsonΑμερικανός πρόεδρος (1913-1921).
Η σάτιρα είναι ένας τρόπος επιθετικής συμπεριφοράς που κρύβει μέσα του (και συχνά φανερώνει με πολλή αυθάδεια)μια δόση κακίας…. Σάτιρα αθώα δεν υπάρχει, δεν είναι δυνατόν να υπάρξει, αφού πάντα πληγώνει επικρίνει και στηλιτεύει.
Μου θυμίζουν βοσκό που συγκεντρώνει όλα τα πρόβατα σε ένα μαντρί.
Εμίρ Κουστουρίτσα
Η λέξη Θεός για μένα δεν είναι τίποτα άλλο παρά η έκφραση της ανθρώπινης αδυναμίας, η Βίβλος μία συλλογή αξιότιμων, αλλά ακόμη πρωτόγονων θρύλων, οι οποίοι είναι ωστόσο αρκετά παιδιάστικοι. Καμία ερμηνεία, όσο λεπτή, δεν μπορεί να το αλλάξει αυτό.
Άλμπερτ Αϊνστάιν 1954
Κάθε θρησκεία είναι ασύμβατη με τη δημοκρατία όταν ισχυρίζεται ότι η ίδια κατέχει την απόλυτη αλήθεια και αρνείται κάθε αμφισβήτηση. Δώστε την εξουσία σε έναν ισλαμιστή, σε έναν χριστιανό ευαγγελιστή, σε έναν υπερορθόδοξο Εβραίο ή σε έναν ινδουιστή χαμένο στις παραισθήσεις του, και θα δείτε μπρος στα μάτια σας τον θάνατο της ελευθερίας και του ανθρώπου. Ο κόσμος μας είναι ανεξήγητος, μας ξεπερνάει, και η ελευθερία είναι η μοναδική μας μοίρα, γιατί αυτό μάς υπαγορεύει η ανθρώπινη φύση μας. Όταν κάποιος έλθει να σας πει ότι η δική του θρησκεία είναι η λύση, σκέφτεται ότι εσείς που τον ακούτε είστε το πρόβλημα.
Καμέλ Νταούντ Αλγερινός συγγραφέας και δημοσιογράφος
Δεν θα πέθαινα ποτέ για τις ιδέες μου, γιατί μπορεί να έκανα λάθος
Μπέρτραντ Ράσελ
Θέλει ο θεός να εμποδίσει το κακό μα δεν είναι ικανός;
Τότε δεν είναι παντοδύναμος.
Μπορεί αλλά δεν θέλει;
Τότε δεν είναι πανάγαθος.
Και θέλει και μπορεί;
Τότε γιατί υπάρχει το κακό;
Δεν θέλει ούτε μπορεί;
Τότε γιατί τον αποκαλούμε θεό:
ΕΠΙΚΟΥΡΟΣ
e-mail:atheofobos_blog@yahoo.gr
Τα ωραιότερα μέρη της γης είναι πάντα αυτά που δεν είδες
Πόλυ καλή επιλογή ποιημάτων και οι πληροφορίες για τον Λευτέρη Πούλιο.
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαταθέτω ένα ποίημα μου.
ΥΓ Ομιλία φωτισμένου δασκάλου για την 25η Μαρτίου, κι Αφώτιστου Ανωνύμου
ΑΝΩΝΥΜΟΥ
Δεν είναι η πατρίδα μας
(2010 σατιρικό)
Δεν είνʼ οι βίλες στις κορυφογραμμές
οι ιδιωτικές παραλίες στις μπαζωμένες ακτές
τα αξεστα λαμόγια με τις βαμμένες ξανθιές
τα ξέκωλα στην TV και στις φυλλάδες.
Οι λαθρέμποροι που έχουνε ποδοσφαιρικές ομάδες
οι πουλημένοι οι “ταγοί” και οι συνδικαλιστές
” διανοούμενοι” που υμνούν απολύσεις από μικροκαπιταλιστές
” μαικήνες” businessmen επί του ασφαλούς :
αφανείς εταίροι με τους πολιτικούς.
Δεν είναι τα ερειπωμένα αρχαία μέλη μνημείων
τα αγάλματα τα κλασσικά,o εναπομένων κίων
ότι απέμεινε απʼ το ασβεστοκάμινο και την λαθρανασκαφή
καλά που δεν τά ʽ καναν όλα ασβέστη οι χριστιανοί
ή δεν ταʼ χτισαν σε εκκλησιές στην βυζαντινή εποχή
Fallmerayer- Παπαρρηγόπουλος 1-1
δεν δίνω δίκιο σε κανένα
Πάντως ο καπιταλισμός μας είναι βαλκανικός
διαφθορά, εγκάθετοι, μετριοκρατία, νεποτισμός
Τα αποτελέσματα γνωστά πριν το σάλπισμα της κρίσης
Φθάνει η ώρα την μάταιη την μάχη νʼ αφήσεις
………………………………………………………..
Χαμένη η παρτίδα της πατρίδας μας
Σαν Σέρβοι επί Milošević να βγάλουν διαβατήρια
οι νέοι των 700 ευρώ , αξιοπρέπειας εισιτήρια
τόσους …έξυπνους δεν τους σηκώνει ο τόπος
οδόφραγμα οι “έξυπνοι”, για πάντα κλειστός ο δρόμος
Κι εμείς μετά την σύνταξη στην πόλη του Καβάφη
θα κοιτάμε προς βορρά : την Κρήτη, τη Ανάφη
κι ας τους “να βράζουν μες το ζουμί τους”
μέχρι να τελειώσει το νερό κι η άθλια ζωή τους.
24.03.2010
http://www.poiein.gr/2010/03/25/iieessa-ouoeoiyiio-aaoeueio-aea-oci-25c-ianossio-ee-aothoeooio-aiuiyiio/
Και ένα δεύτερο ποίημα με επίκληση του Allen Ginsberg
ΑπάντησηΔιαγραφήΑΦΩΤΙΣΤΟΣ ΦΙΛΕΛΛΗΝ
ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΣ 12, 2018 AT 4:48 ΜΜ
KAKIEΣ ΠΑΡΕΕΣ… ΜΕ ΤΟΝ ΑΦΡΟ ΤΟΥ ΠΑΤΟΥ
Στον ομοτεχνο Νοσφερατο
Ο γδούπος στον ακάλυπτο
σαν ένα σακί πατάτες
που γλίστρησε από τον 4ο
από τα λεπτεπίλεπτα
χέρια Φιλιππινέζας.
Οι καθωσπρέπει μεσοαστοί
απόρησαν λιγάκι
τέτοιο διάβημα γι΄ αυτούς
πρωτάκουστο εφάνη.
Μπορεί σε πλούσια περιοχή
σπίτι να ενοικιάσεις
την καπατσοσύνη των αστών
δεν δύνασαι να φορέσεις
σαν το κοστούμι σου το Dior
απ΄ όπου η κοιλιά προβάλει
κωμικά μεγαλοπρεπής και λαίμαργη στα πάντα :
-για φήμη στους τέως λασπωμένους χωματόδρομους
του γενέθλιου χωριού σου
(που έπαιζες κρατώντας ψωμί ξερό
με εβαπορέ και ζάχαρη της UNRA)
-για ντελικάτους πειρασμούς
στον ακαλλιέργητο σου ουρανίσκο
((προσούτο και ροκφόρ, χαβιάρι και σαμπάνια
αντί για φασολάδα και φακές με πετραδάκια
(ο μεγαλέμπορος δεν άφηνε να τα καθαρίζουν οι διαλέκτρες))
-για εξουσία πάνω σʼ άλλοτε ομοιούς σου
βέβαια παρέα με τον αφρό του πάτου:
ανηψιούς, ξαδέλφια, γιούς – εσχάτως δε – και κόρες
(η βασιλεία νεκραναστήθηκε ή μήπως λάθος κάνω 😉
-για τσάμπα sex χωρίς να τηνε διορίσεις
Μας κυβερνάν τσογλάνια.
……………………………..
Τα πιο καλά της χώρας τα μυαλά κάηκαν,
που ʼσαι ρε Allen Ginsberg
κει πάνω να μας κοιτάς σκασμένος μες τα γέλια
μα μάλλον δάκρυα της πρέπει
της περιττωματο -κατάστασης αυτής
κι ύστερα σαν καλμάρουμε
να πάμε πίσω 200 τόσα χρόνια
το προλεταριάτο το επιστημονικό
η γενιά των 700 ευρώ
να τα σαρώσει όλα
Ισότητα, Αδελφότητα , Δικαιοσύνη
αιτήματα αιώνια
20-07-2008
Αφώτιστος Φιλέλλην
Ελληνικά τείχη (σχέδιο)
ΑπάντησηΔιαγραφήΣτη μνήμη Χ.Β.
“Χωρίς περίσκεψιν, χωρίς λύπην, χωρίς αιδώ”
στο παρελθόν στο μέσα μας , ψηλά κτίσαμε τείχη
βλέποντας έξω το εποικοδόμημα των δυτικών
με βάση την παραγωγή λίγο πριν το τρίτο κύμα*
εμείς οι ανιστόρητοι, οι ψευδο-ονειροπόλοι
δεν είδαμε τις αλλαγές απ’ τα μπάρκα του Κολόμβου
(κολλημένοι στην Πόλη, την Αγιά Σοφιά το 1453
λησμονώντας
την πρώτη άλωση το 1204
την αρχική συσσώρευση,
τις επαναστάσεις τις βιομηχανικές,
την αποικιοκρατία να σπαρταρά [….]
Εμείς με ηγέτες απ' την fake αστική τάξη
μαϊμουδίζοντας στα γαλλικά και γρατζουνώντας πιάνο
με δυο μεγάλες μεταναστεύσεις
και δυο πελώριες καθόδους εκατομμυρίων
μικρασιατών τε και Ποντίων
με τον εμφύλιο και τον Πιουροφοϊ
τις 100 οικογένειες του Π. Πόρτερ **
τον σταθμό του Μονάχου και την αστυφιλία
την σκληρή δεξιά και την σκουριασμένη αριστερά
σχεδόν τυφλοί με σπασμένα ομματοϋάλια
εστιάζαμε κάθε φορά σ’ αυτό που μας βόλευε.
*Άλβιν Τόφλερ
**Εκθεση Πώλ Α. Πόρτερ,(1947)
Αφώτιστος Φιλέλλην (2018)