Ποτέ δεν τόλμησα να είμαι επαναστάτης στα νιάτα μου γιατί φοβόμουν πως έτσι θα γινόμουν συντηρητικός στα γεράματα-Robert Frost
Τρίτη 23 Απριλίου 2019
ΠΩΣ ΔΥΟ ΓΥΜΝΑ ΓΥΝΑΙΚΕΙΑ ΣΤΗΘΗ ΞΕΣΗΚΩΣΑΝ ΕΝΑ ΚΟΜΟΥΝΙΣΤΙΚΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ!
Προ
ημερών είδα την πολύ καλή γερμανική ταινία DAS SCHWEIGENDE KLASSENZIMMER (Η ΣΙΩΠΗΛΗ ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ)
(2018) . Η υπόθεση της ταινίας εκτυλίσσεται το 1956 σε μια νέα πόλη της Ανατολικής
Γερμανίας το Stalinstadt, που
δημιουργήθηκε λόγω της κατασκευής χαλυβουργίας εκεί. Μέχρι τον Αύγουστο 1961,
πριν την κατασκευή του τείχους, μπορούσε να πάρει κανείς το μετρό ή τον
βερολινέζικο σιδηρόδρομο για να περάσει από την Ανατολή στη Δύση. Δύο φίλοι, τελειόφοιτοι του σχολείου
πηγαίνοντας στο Δυτικό Βερολίνο με το τραίνο πήγαν στον κινηματογράφο και στα
επίκαιρα πριν την ταινία είδαν τα γεγονότα της εξέγερσης στην Ουγγαρία τους νεκρούς
και την ψευδή είδηση ότι σε αυτά σκοτώθηκε ο θρύλος του ποδοσφαίρου Πούσκας. (Σχετικά
με την εξέγερση μπορεί να διαβάσει κανείς το ποστ μου Η ΕΞΕΓΕΡΣΗ ΣΤΗΝ ΟΥΓΓΑΡΙΑ
ΤΟ 1956 ΚΑΙ Η ΚΑΤΑΣΤΟΛΗ ΤΗΣ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΣΟΒΙΕΤΙΚΟΥΣ)
Μεταφέροντας
τις ειδήσεις αυτές στην τάξη τους αποφασίζουν
να παραμείνουν 2 λεπτά σιωπηλοί και αυτή η διαμαρτυρία έχει σαν αποτέλεσμα να
κινητοποιηθεί όλος ο κομουνιστικός κομματικός μηχανισμός του υπουργείου
Παιδείας για να καταστείλει την αντεπαναστατική αυτή διαμαρτυρία και να βρει τους
υποκινητές της!
Δεν
θα γράψω άλλο για την ταινία γιατί ένα άλλο σημείο της με οδήγησε να γράψω το
σημερινό κείμενο.
Οι δύο νεαροί που δεν είχαν μέχρι τότε κάποιο
ιδιαίτερο ενδιαφέρον για τα πολιτικά δρώμενα στην χώρα τους και το εξωτερικό,
δεν πήγαν στον κινηματογράφο να δουν τα επίκαιρα.
Πήγαν
για να δουν την ταινία Liane, das Mädchen
aus dem Urwald γιατί σε αυτήν η πρωταγωνίστρια εμφανιζόταν στην ζούγκλα με
το στήθος γυμνό, πράγμα που μέχρι τότε δεν είχαν ξαναδεί στον κινηματογράφο.
Άλλωστε
η ταινία αυτή και τα στήθια της Λιάνας, ήταν και το πρώτο ερώτημα
των συμμαθητών τους όταν επέστρεψαν πίσω.
Οι σχετικές
συζητήσεις για την ταινία ήσαν ακριβώς οι ίδιες που είχαν γίνει στις αντίστοιχες
και νεώτερες ηλικίες και στην Ελλάδα όταν προβλήθηκε εδώ αυτή η ταινία.
Μεγάλη επιτυχία στην πιτσιρικάδα της εποχής είχε η γερμανική ταινία
Λιάνα το κορίτσι της ζούγκλας (Liane, das Mädchen aus dem Urwald)) στην οποία η
ξανθιά ηρωίδα ήταν στην ζούγκλα κάτι σαν τον Ταρζάν και κυκλοφορούσε τόπλες και
με ένα υποτυπώδες φυτικό φουστανάκι προκαλώντας τις ιαχές των ξελιγωμένων
πιτσιρικάδων γιατί ήταν και κατάλληλο!
Μετά την επιτυχία της αρχικής ταινίας υπήρξε και η συνέχεια Λιάνα η λευκή
σκλάβα Jungle Girl and the Slaver
Όσοι επιθυμούν να θυμηθούν τα παιδικά τους χρόνια μπορούν να την δουν ολόκληρη
στην αγγλική της κόπια Liane, Jungle Goddes
Την
ίδια χρονιά εμφανίστηκε γυμνή η Μπριζίτ
Μπαρντό στην ταινία Και
ο Θεός... έπλασε τη γυναίκα ( Et Dieu... crea la Femme) και έτσι
έγιναν κινηματογραφικά αστέρια μέσα σε μια μέρα τόσο η ίδια όσο και ο Τρεντινιάν.
Η
προηγούμενη ταινία με γυμνό ήταν η Έκσταση
του 1933, τσεχοσλοβακικής και αυστριακής παραγωγής. Η λογοκρισία απαγόρευσε την
προβολή της στην Γερμανία και προβλήθηκε όπως και στην Αμερική
λογοκριμένη. Όλη η ταινία εδώ.
Η Έκσταση, άνοιξε τον δρόμο για το Χόλυγουντ στην πανέμορφη 17χρονη τότε Χέντι Λαμάρ που κολύμπαγε γυμνή σε μία
λίμνη και έτρεχε μετά στο δάσος γυμνή ,να πιάσει το άλογο της γιατί έχει επάνω του τα ρούχα της !(από το 28:42΄)
Εκτός
όμως από το γυμνό η ταινία έχει και την εξαιρετικής αισθητικής σκηνή με οργασμό,που
θεωρήθηκε πολύ προκλητική στην εποχή της. (από το 45:20΄)
Πάντως
η πρώτη κινηματογραφική σκηνή με γυμνό στην ιστορία του ευρωπαϊκού
κινηματογράφου ανήκει στην βωβή ταινία του Ορέστη
Λάσκου Δάφνις και Χλόη του 1931.
Εγώ όταν αστειεύομαι λέω την αλήθεια.Είναι το πιο αστείο πράγμα στον κόσμο.
George Bernard Shaw
Ανάλαφρο συγγραφικό ύφος δεν σημαίνει αλαφρόμυαλη ή ελαφρόκαρδη κρίση.Σημαίνει απλώς απέχθεια της σοβαροφάνειας και της βλοσυρότητας. Με απωθεί και με τρομάζει πάντα η σοβαροφάνεια ,γιατί προδίδει πενία πνεύματος, γιατί αποτελεί το τελευταίο καταφύγιο των ανεγκέφαλων. Το χιούμορ είναι το ισχυρότερο τονωτικό του μυαλού και το λαμπρότερο λουλούδι του ανθρώπινου πολιτισμού. Ιδιαίτερα όταν υπονομεύει συνειδητά τον ίδιο τον διακινητή του.
Θόδωρος Χατζηπανταζής (Θόδωρος Κρητικός) Ομότιμος Καθηγητής Θεατρολογίας.
Η σοβαρότητα δεν αποκλείει το γέλιο. Δεν υπήρξε, άλλωστε, καμία αληθινά σοβαρή προσωπικότητα στην παγκόσμια ιστορία χωρίς χιούμορ. Θα σας θυμήσω και την αφρικανική παροιμία: "το να είσαι σοβαρός είναι να μην είσαι και τόσο σοβαρός "
Peter Brook.
Τι απεχθάνεστε στις ανθρώπινες σχέσεις;Την έλλειψη χιούμορ.
Γαλάτεια Σαράντη Ακαδημαϊκός 1920-2009
Η σοβαρότητα είναι το τελευταίο καταφύγιο των ρηχών.
Oscar Wilde
Πως πέθαναν οι Θεοί του Ολύμπου; Από τα γέλια, όταν άκουσαν κάποιον να ισχυρίζεται ότι είναι ο ένας και μοναδικός θεός.
Ίσως αν ξέρατε να γελάτε, να στέλνατε στον διάβολο όλες τις μεταφυσικές παρηγορίες σας-και πρώτη πρώτη την ίδια την μεταφυσική
Νίτσε
«Συγχώρεσε, Κύριε, τα μικρά αστεία που κάνω σε βάρος Σου και θα συγχωρέσω το μεγάλο αστείο που κάνεις σε βάρος μου»
Robert Frost (1874-1963)
«Κοινή λογική και αίσθηση του χιούμορ είναι το ίδιο πράγμα, που κινείται με διαφορετικές ταχύτητες. Η αίσθηση του χιούμορ είναι απλά κοινή λογική που χορεύει»
William James (1842-1910) Αμερικανός φιλόσοφος.
«Αν θέλεις να κάνεις εχθρούς, προσπάθησε ν' αλλάξεις κάτι»
Woodrow WilsonΑμερικανός πρόεδρος (1913-1921).
Η σάτιρα είναι ένας τρόπος επιθετικής συμπεριφοράς που κρύβει μέσα του (και συχνά φανερώνει με πολλή αυθάδεια)μια δόση κακίας…. Σάτιρα αθώα δεν υπάρχει, δεν είναι δυνατόν να υπάρξει, αφού πάντα πληγώνει επικρίνει και στηλιτεύει.
Μου θυμίζουν βοσκό που συγκεντρώνει όλα τα πρόβατα σε ένα μαντρί.
Εμίρ Κουστουρίτσα
Η λέξη Θεός για μένα δεν είναι τίποτα άλλο παρά η έκφραση της ανθρώπινης αδυναμίας, η Βίβλος μία συλλογή αξιότιμων, αλλά ακόμη πρωτόγονων θρύλων, οι οποίοι είναι ωστόσο αρκετά παιδιάστικοι. Καμία ερμηνεία, όσο λεπτή, δεν μπορεί να το αλλάξει αυτό.
Άλμπερτ Αϊνστάιν 1954
Κάθε θρησκεία είναι ασύμβατη με τη δημοκρατία όταν ισχυρίζεται ότι η ίδια κατέχει την απόλυτη αλήθεια και αρνείται κάθε αμφισβήτηση. Δώστε την εξουσία σε έναν ισλαμιστή, σε έναν χριστιανό ευαγγελιστή, σε έναν υπερορθόδοξο Εβραίο ή σε έναν ινδουιστή χαμένο στις παραισθήσεις του, και θα δείτε μπρος στα μάτια σας τον θάνατο της ελευθερίας και του ανθρώπου. Ο κόσμος μας είναι ανεξήγητος, μας ξεπερνάει, και η ελευθερία είναι η μοναδική μας μοίρα, γιατί αυτό μάς υπαγορεύει η ανθρώπινη φύση μας. Όταν κάποιος έλθει να σας πει ότι η δική του θρησκεία είναι η λύση, σκέφτεται ότι εσείς που τον ακούτε είστε το πρόβλημα.
Καμέλ Νταούντ Αλγερινός συγγραφέας και δημοσιογράφος
Δεν θα πέθαινα ποτέ για τις ιδέες μου, γιατί μπορεί να έκανα λάθος
Μπέρτραντ Ράσελ
Θέλει ο θεός να εμποδίσει το κακό μα δεν είναι ικανός;
Τότε δεν είναι παντοδύναμος.
Μπορεί αλλά δεν θέλει;
Τότε δεν είναι πανάγαθος.
Και θέλει και μπορεί;
Τότε γιατί υπάρχει το κακό;
Δεν θέλει ούτε μπορεί;
Τότε γιατί τον αποκαλούμε θεό:
ΕΠΙΚΟΥΡΟΣ
e-mail:atheofobos_blog@yahoo.gr
Τα ωραιότερα μέρη της γης είναι πάντα αυτά που δεν είδες
Thank you so much for the detailed article.Thanks again.
ΑπάντησηΔιαγραφή
ΑπάντησηΔιαγραφήYour blog got me to learn a lot, thanks for sharing.