Παρασκευή 12 Ιουλίου 2013

ΟΤΑΝ ΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΔΕΝ ΑΝΑΓΝΩΡΙΖΟΝΤΑΙ ΣΤΑ ΝΙΑΤΑ ΤΟΥΣ!




Σήμερα θα σας παρουσιάσω τα έργα δύο καλλιτεχνών που τα νεανικά τους έργα δεν αξιολογήθηκαν όπως θα έπρεπε στην εποχή τους.
Από τον πρώτο καλλιτέχνη έχουμε μόνο δύο έργα το ένα σε χαρτί και το άλλο σε ξύλο από κορμό δέντρου.



Από τον άλλο που διαθέτει πιο ευρωπαϊκή ματιά, έχουμε περισσότερα σε σχέδια και ακουαρέλες .


























Ο πρώτος καλλιτέχνης είναι η γιαγιά μου !
Ευτυχώς μετά από αυτά τα εφηβικά της έργα δεν ασχολήθηκε άλλο με την ζωγραφική, παντρεύτηκε και απέκτησε 3 παιδιά το μικρότερο από τα οποία είναι η μητέρα μου.

Ο δεύτερος δυστυχώς δεν έγινε δεκτός τo 1907 και το  1908 στην Ακαδημία  Καλών Τεχνών της Βιέννης δεν ασχολήθηκε και αυτός στην ζωή του  με την ζωγραφική  και αυτό το σφάλμα της Ακαδημίας το πλήρωσε ακριβά η ανθρωπότητα!
Είναι ο Αδόλφος Χίτλερ!

 Πράγματι ο Χίτλερ, μετά και παρά  την απόρριψη του από την Ακαδημία, από το 1908 έως το 1913, έφτιαξε εκατοντάδες πίνακες  και καρτ ποστάλ, συνήθως με γνωστά κτήρια της Βιέννης και του Μονάχου και προσπάθησε να ζήσει από την πώληση τους.
Το ενδιαφέρον είναι ότι σε ένα αυστριακό επιχειρηματία είχε δώσει πίνακες του να τους πουλήσει  και από τα αρχεία του επιχειρηματία φαίνεται πως τους περισσότερους τους αγόρασαν Εβραίοι!

Μια αυτοπροσωπογραφία του σε ηλικία 21 ετών μαζί με άλλα 12 έργα του βρήκε ένας αμερικανός επιλοχίας το 1945 στο Έσσεν, ενώ μια άλλη σειρά από έργα του έχουν κατασχεθεί από την αμερικανική κυβέρνηση η οποία δεν επιτρέπει να εκτεθούν.


Την γνώμη του για τον ίδιο τον  Χίτλερ και ίσως και την ζωγραφική του την εξέφρασε με τον πιο σουρεαλιστικό τρόπο σε μια ακουαρέλα του, αντί για λάδι που συνήθως χρησιμοποιούσε, ο Νταλί, το 1973 στον πίνακα του Ο Χίτλερ αυνανιζόμενος.
Καθισμένος σε μια πολυθρόνα σε ένα χιονισμένο τοπίο, φορώντας μια ναζιστική στολή ο Χίτλερ αυνανίζεται μπροστά σε ένα άγονο τοπίο όπως τελικά κατάντησε την Ευρώπη.

Φωτογραφία της γιαγιάς μου έχω δημοσιεύσει στο ποστ μου Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ 3ΔΙΑΣΤΑΤΗΣ ΕΙΚΟΝΑΣ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ

9 σχόλια:

  1. πολύ ωραία τα έργα της γιαγιάς σου!

    δυστυχως ο χρονος δεν γυριζει πισω..μακαρι να μην ειχαν γινει εγκληματα,και μονο με τις τεχνες και τον πολιτισμο να ασχολουνταν οι ανθρωποι..

    Κατερίνα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Η ανθρωπότητα υπέφερε και προς όφελος της τέχνης. Τι δεν χάσαμε, και τί δεν κερδίσαμε. Ύβρις προς όσους θυσιάστηκαν είναι να το δεις μονόπλευρα.

    Το δεύτερο έργο της γιαγιάς σου έχει περισσότερο βάθος από ό,τι ακολουθεί, πλην του Νταλί του βέβαια. Φρόντισέ το. Κρίμα που δεν ασχολήθηκε περαιτέρω.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Δεν ξέρω ούτε πόσο χρονών τα έκανε,ούτε αν ήταν στο πλαίσιο σχολικής εκπάιδευσης γιατί ήμουνα μικρός όταν πέθανε και ούτε την μάνα μου που τα είχε φυλάξει την είχα ρωτήσει σχετικά.
      Πάντως γενικά πιστεύω πως όποιος έχει ιδιαίτερο ταλέντο σε κάποια τέχνη όπως στην ζωγραφική η την μουσική συνεχίζει να την καλλιεργεί έστω και ερασιτεχνικά.
      Εάν η γιαγιά μου ήθελε να συνεχίσει και ως παντρεμένη να ζωγραφίζει είχε τότε και την οικονομική δυνατότητα να το κάνει αλλά και την ελευθερία από τον παππού μου.

      Διαγραφή
  3. Φιλτατε ΑTHE !
    Για την γιαγια δεν το συζητω , γιατι προστιθεται η απεριοριστη συναισθηματικη φορτιση , εκτος του περιεχομενου και της φορμας.
    Για τον Χιτλερ το πιο σατανικο ειναι οτι τοτε πολυ πριν τον πολεμο , υπαρχει καταλογος Γερμανου εμπορου τεχνης ,που αυτοι που τα αγορασαν ηταν Εβραιοι ! το Φελεκι μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις

    1. Δυστυχώς οι αγοραστές επιβεβαιωσαν τον Ευγένιο Ιονέσκο που έχει πεί πως:
      Μπορείς να προβλέψεις τα γεγονότα, μόνο αφού έχουν συμβεί !

      Διαγραφή
  4. Νομίζω πως είχαν ταλέντο και η γιαγιά και ο φύρερ!
    Αλλά ο δεύτερος είχε και... καρούλια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Μακάρι την ίδια γνώμη με σένα να είχαν και οι σύγχρονοι του Φύρερ και να αγόραζαν τα έργα του, έτσι ώστε να μην εγκαταλέιψει την ζωγράφική και αντί να αιματοκυλίσει την Ευρώπη να ανταγωνίζεται τον Νταλί στην τέχνη και στα μουστάκια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πότε απαίτησε η Ιστορία βλάκες και δεν βρέθηκαν;

      Διαγραφή