Τώρα όμως μετά τον οικονομικό αποκλεισμό της Ρωσίας από το διεθνές χρηματοπιστωτικό σύστημα, που μάλλον δεν το προέβλεπε, άρχισαν να φαίνονται τα πρώτα αγγούρια που έχει να αντιμετωπίσει και γί αυτό και αναγκάστηκε να υπογράψει ένα διάταγμα, που ήταν στο προεκλογικό πρόγραμμα του ηγέτη της αντιπολίτευσης Ναβάλνι τον οποίο αφού απέτυχε να τον σκοτώσει με το Πολώνιο τον φυλάκισε με ανύπαρκτες κατηγορίες.
Το διάταγμα προβλέπει ότι οι αρχές έχουν δικαίωμα να δημεύσουν όλα τα χρήματα που θα βρεθούν σε λογαριασμούς αξιωματούχων, των μελών των οικογενειών τους, ακόμη και των ανήλικων παιδιών τους και τα ποσά είναι μεγαλύτερα των ετήσιων εισοδημάτων της οικογένειας.
Ήδη απαγορεύεται στους κατοίκους της Ρωσίας να μεταφέρουν συνάλλαγμα από τους λογαριασμούς τους ή στις καταθέσεις τους σε ξένες τράπεζες και θα είναι δυνατή η ανάληψη μετρητών μέχρι 10 χιλιάδες δολάρια ή το ισόποσο αυτού του ποσού σε άλλα ξένα νομίσματα.
Επίσης η ρωσική εταιρεία ορυκτελαίου Rosneft με έδρα στη Μόσχα, της οποίας Διευθύνων σύμβουλος είναι ο Igor Sechin, (πρώην αναπληρωτής επικεφαλής της προεδρικής διοίκησης υπό τον Βλαντιμίρ Πούτιν) υπακούοντας στις διαταγές του, θέλησε να πληρώσει τους πιστωτές της σε ρούβλια, όμως, κανείς εκ των πιστωτών δεν διέθετε λογαριασμό σε ρούβλια, και 2 δισεκατομμύρια δολάρια ήταν ο λογαριασμός και αφορούσε εταιρικά ομόλογα.
Όσες δε θαλαμηγοί ολιγαρχών δεν έχουν καταφύγει στις Μαλβίδες και βρίσκονται σε λιμάνια της Δύσης κατάσχονται. (η θαλαμηγός Lady M Yacht, του ολιγάρχη Αλεξέι Μορντασόφ στο λιμάνι της Ιμπέρια, αξίας 65 εκατομμυρίων ευρώ και η θαλαμηγός Lena Yacht του ολιγάρχη Γενάντι Τιμσένκο στο λιμάνι του Σανρέμο αξίας 50 εκατομμυρίων ευρώ)
Αλλά υπάρχουν και σημαντικότερες οικονομικές κυρώσεις.
Η Μεγάλη Βρετανία ανακοίνωσε ότι στα λιμάνια της χώρας δεν θα μπορούν πλέον να προσεγγίζουν τα πλοία που φέρουν τη ρωσική σημαία ή είναι εγγεγραμμένα στον ρωσικό νηογνώμονα, που ανήκουν σε ρωσικές πλοιοκτήτριες εταιρείες, σε εταιρείες ρωσικών συμφερόντων, σε πρόσωπα που εντάσσονται στους καταλόγους κυρώσεων, ή είναι ναυλωμένα από ρωσικές εταιρείες. Κοντολογίς τα βρετανικά λιμάνια είναι κλειστά για το ρωσικό δια θαλάσσης εμπόδιο.
Ταυτόχρονα οι μεγάλες εταιρείες διακίνησής εμπορευματοκιβωτίων αναστέλλουν τις μεταφορές προς την Ρωσία.
Επίσης η BP ανακοίνωσε ότι θα αποχωρήσει από το ποσοστό 20% που κατέχει στη Rosneft, ενώ ακολούθησε ανάλογη ανακοίνωση αποχώρησης και της Shell.
Μόνο που φοβάμαι πως την πτώση του θα πληρώσει ακριβά και ο αμέτοχος ρωσικός λαός.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου