Κυριακή 31 Αυγούστου 2008
ΜΙΟΥΖΙΚΑΛ ΝΑ ΧΟΡΤΑΣΟΥΝ ΤΑ ΜΑΤΙΑ ΣΑΣ!
Είδα το Mama Mia πριν λίγες μέρες και φεύγοντας από τον κινηματογράφο μου ήρθε η φαεινή ιδέα να δω πως αντιμετωπίζουν το μιούζικαλ στις διάφορες άλλες χώρες. Εννοώ βέβαια εκτός από τα Αμερικανικά ή τα Ελληνικά που σε όλους είναι γνωστά.
Το παλιότερο λοιπόν Ρώσικο βίντεο που βρήκα ήταν από την εποχή του σοσιαλιστικού ρεαλισμού και από εποχή που ο κινηματογράφος είχε λόγω του πολέμου και προπαγανδιστικό ρόλο.
Στην ταινία αυτή του 1944, Ζέπελιν πετάνε στον αέρα, στρατά παρελαύνουν, οι άνδρες είναι χαριτωμένοι ροδομάγουλοι αξιωματικοί του στρατού ενώ οι γυναίκες όλο ευτυχία με φτυάρια και τσάπες ανοίγουν τραγουδώντας χαντάκια!
Το βίντεο είναι άκρως διδακτικόν για τις γυναίκες του σήμερα που, όπως η δική μου, τους πέφτει βαριά όχι μόνο η τσάπα αλλά ακόμα και η σακούλα με τα σκουπίδια και την φορτώνουν στον ταλαίπωρο σύζυγο τους να την πετάξει.
Το επόμενο χρονολογικά είναι από το Πακιστάν του 1957 και ήταν μεγάλη επιτυχία τότε στην χώρα αυτή . Βασίζεται στην Αραβική ερωτική ιστορία της Λεϊλά. Η πρωταγωνίστρια δεν είναι όμορφη σαν την Καρέζη, πιο πολύ μοιάζει με την Ταϋγέτη, αλλά το όλο σκηνικό θυμίζει την αντιστοίχου εποχής Λατέρνα ,φτώχεια και φιλότιμο. Αν κλείσει κανείς τον ήχο και βάλει να παίζει το Γαρύφαλλο στ΄ αυτί πιστεύω ότι θα ταιριάξει πλήρως με την εικόνα.
Πιο πρόσφατη από το Πακιστάν με σαφώς νοστιμότερη τραγουδίστρια είναι η επόμενη, που η πρωταγωνίστρια με την κοτσίδα μέχρι τα γόνατα περιβάλλεται μόνο από άνδρες μουσικούς που χορεύουν μαζί της και την κάνουν και γαϊτανάκι.
Η μία ή οι δύο κοτσίδες να ανεμίζουν είναι απαραίτητες στις τοπικές αντιλήψεις περί γυναικείας ομορφιάς.
Από την Κίνα είναι το σύντομο βιντεάκι που ακολουθεί, από κινέζικο μιούζικαλ μετά το τέλος της πολιτιστικής επανάστασης . Εδώ είναι το αποκορύφωμα του τρίπτυχου πτωχά μεν αλλά τίμια και ηθικά κορίτσια.
Αυτό το φίλμ θα μπορούσε να το έχει γυρίσει ακόμα και ο Άνθιμος για να το δείχνει στα κατηχητικά.
Ευτυχισμένες κινεζούλες σεμνοπρεπώς ενδεδυμένες με μπαλόνια στα χέρια δεν χορεύουν (τους χορογράφους φαίνεται ότι τους είχαν εξοντώσει στην προηγηθείσα πολιτιστική επανάσταση !)αλλά περπατούν μέσα σε ένα πάρκο. Ο σκηνοθέτης με τρομερή φαντασία ξεκινάει στην αρχή δείχνοντας μας λουλούδια για να μας προδιαθέσει για τα λουλούδια του κινέζικου σοσιαλιστικού ρεαλισμού που θα επακολουθήσουν περπατώντας και άδοντας .
Όμως από την Αίγυπτο υπάρχει το επόμενο αριστούργημα που δεν έχει να ζηλέψει τίποτα από τις αντίστοιχες ταινίες της εποχής του Δαλιανίδη.
Η Αιγύπτια μελαχρινή Βουγιουκλάκη όλο τσαχπινιά και τι δεν κάνει για να γοητεύσει τον γραβατοφορεμένο και υπομειδιώντα Αιγύπτιο Βουλγαρίδη. Τι παιδάκια τρέχουν στην εξοχή , τι ακροβατικά κάνει εκεί, σε τι σακουλοδρομίες συμμετέχει, τι χοντρές και χοντροί χορεύουν γύρω της για να φαίνεται νεώτερη και πιο φρέσκια και όλα αυτά με χορογραφίες αντάξιες ενός Φώτη Μεταξόπουλου!
Όμως την πρωτοκαθεδρία στα μιούζικαλ εκτός Hollywood την έχει το Bollywood.
Ο γαμπρός και η νύφη εδώ συνοδεύονται από ένα μπουλουκιδόν πλήθος κολλητών που τραγουδούν και χορεύουν πανευτυχείς.
Εδώ προφανώς ο γαμπρός και η νύφη σε αντίθεση με τα καθ΄ ημάς χορεύουν ξελιγωμένοι πριν τον γάμο γιατί τα ρύζια πέφτουν προς το τέλος. Επίσης οι κοτσίδα φτάνει μόνο μέχρι το κωλομέρι αλλά χρησιμοποιείται και σαν κομπολόϊ από την ηρωίδα
Στο πιο πρόσφατο βίντεο από το Bollywood η κοτσίδα παραμένει αλλά σ΄αυτό βλέπουμε δειλά και ολίγον από το μπούτι της πρωταγωνίστριας. Εδώ η νεάνις μάλλον γουστάρει ένα φτωχόν πλην όμως τίμιον λαϊκόν παίδαρον που γοητευμένος σηκώνεται και τραγουδάει προς το τέλος μαζί της. Φαίνεται όμως ότι ο παίδαρος δεν είναι της εγκρίσεως της μητρός της η οποία παρόμοια με την κλασσική κακιά των Ελληνικών ταινιών Τασσώ Καβαδία, μόλις τελειώσει την χορευτικήν του φιγούρα του τραβάει στο τέλος ένα ξεγυρισμένο χαστούκι ! Προφανώς προτιμά για γαμπρό της ένα δυτικοντυμένο κουλτουρέ και συνεσταλμένο νεαρό που κάθεται σιωπηλός ζαχαρώνοντας με πλάγια ντροπαλά βλέμματα την κόρη της που ξεσαλώνει στον χορό.
Βλέποντας αυτά τα βίντεο ο Devendra Banhart με την βοήθεια της πανέμορφης Νatalie Ρortman γύρισε το επόμενο βίντεο που είναι μια χαριτωμένη παρωδία των ταινιών του Bollywood .Εδώ πριν να προλάβει να χορέψει ο κακός την βουτάει από την απαραίτητη .κοτσίδα και έτσι αποδεικνύεται και η χρησιμότητα της
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Α-ΠΟ-ΛΑΥ-ΣΤΙ-ΚΟ-ΤΑ-ΤΑ :)))
ΑπάντησηΔιαγραφήΧαρά στο κουράγιο σου! Αξιζε τον κόπο όμως...
ΦΟΒΕΡΟ ποστ! ευχαρισοτύμε =)
ΑπάντησηΔιαγραφήτο μπολυγουντ δνε πιανεται όμως , όλα τα υπολοιπα ωχριούν μπροστά του.
E λοιπόν, ξέρεις τι είσαι; Αθεόφοβος! Τί συνδιασμός σκέψης και έρευνας! Πνευματώδης και διασκεδαστικός. Προσωπικά τον απόλαυσα πολύ. Οι ίνδοί πάντως δεν παίζονται..
ΑπάντησηΔιαγραφήΕίσαι Απαιχτος !!
ΑπάντησηΔιαγραφήεπαιζε η Βουγιού, σε ταινία με τον Βουλγαρίδη? α, ναι, σ εκείνο με την Ρόδο. Μεγάλε, τι ξέθαψες !!!!
Και μόνο για το χρόνο που κατανάλωσες ώστε να βρεις τα πανέμορφα αυτά βιντεάκια αλλά και με το να τα συνοδεύσεις με τα καταπληκτικά σου σχόλια, σου αξίζουν συγχαρητήρια-ελπίζω να μη διαβάσει το σχόλιό μου κάποια ψυχή και πει ότι σε λιβανίζω…
ΑπάντησηΔιαγραφήΤο μιούζικαλ από την Αίγυπτο θύμιζε όντως Δαλιανίδη και η φωνή της μελαχρινής, τη Βουγιουκλάκη. Τελικά όλη αυτή η παράσταση για το γραβατάκια στήθηκε; Και τι έγινε; Έπεσε ή συνέχιζε να χασκογελάει;
Αν επιτρέπεις τη βαθμολογία, βάζω 10 στο Σοβιετικό κομμάτι επειδή μας δείχνει πώς να σκάβουμε και να πολεμάμε τραγουδώντας!
Καλό μήνα και καλή βδομάδα.
Με ευχαρίστηση διαπιστώνω ότι και εσείς διασκεδάσατε με αυτά τα βίντεο που μου έφαγε ώρα να τα μαζέψω αλλά μπορώ να το πώ το διασκέδασα πολύ.
ΑπάντησηΔιαγραφήΣυμφωνώ και εγώ ότι το Μπόλυγουντ είναι αξεπέραστο.
Ζουζούνα-
Έγραψα για τον Βουλγαρίδη γιατί με αυτόν μοιάζει.Για να είμαι ειλικρινής δεν υπήρξα ποτέ μεγάλος θαυμαστής της Βουγιουκλάκη και δεν θυμάμαι αν έχει παίξει με τον Βουλγαρίδη.
Είμαι λάτρης του μπόλιγουντ.
ΑπάντησηΔιαγραφήΜάλιστα έχω κι ένα διπλό Cd με μουσική από ταινίες. Είναι πάρα πολύ καλό.
Είσαι υπέροχος, μεταξύ των άλλων μου θύμισες την μεγάλη αγάπη μου την κακάσχημη του Ελλ. σινεμά κα Μπασούρη Ταϋγέτη που δεν της άφηνε σε χλωρό κλαδί από ατάκες η Βασιλειάδου γιατί καρατέριζαν στον ίδιο χαρακτήρα ήθους. Νάμαστε καλά να τους θυμόμαστε!
ΑπάντησηΔιαγραφήΗ παγκοσμιοποίηση με την φοβερή μπλγκοματιά ενός αθεόφοβου! Καταπληκτική επιλογή.
ΑπάντησηΔιαγραφήchris-
ΑπάντησηΔιαγραφήΕλπίζω να μην είσαι θαυμαστής σαν τον Απόστολο Καρδάρα που έιχε κατακλέψει την μουσική από τις ινδικές ταινίες!
dionysos-
Είναι ποτέ δυνατόν να έχει δεί κανείς την Ταϋγέτη και να ξεχάσει αυτή τη φάτσα!
vasikos metoxos-
Είδες τι βρίσκει κανείς ψάχνοντας!
Άλλη μια φορά αποδεικνύεσαι ...άπαιχτος!
ΑπάντησηΔιαγραφή