Η δικτατορία με πέτυχε στα φοιτητικά μου χρόνια.
Ήταν ένα πολύ γερό κτύπημα σε όλους εμάς που τότε πιστεύαμε
τότε, σε αντίθεση με σήμερα, πως με τις επικείμενες εκλογές η Ελλάδα θα βαδίσει
σε ένα πιο ελπιδοφόρο και δημοκρατικό μέλλον.
Παρά το ότι ήμουνα από νέος έντονα πολιτικοποιημένος, είχα
πάντα μια έμφυτη δυσπιστία στις
κομματικές εντάξεις και έτσι δεν ήμουν γραμμένος σε καμιά κομματική οργάνωση νεολαίας του
δημοκρατικού χώρου παρά το ότι δεχόμουνα αρκετές πιέσεις για ένταξη αλλά και
για να είμαι υποψήφιος στις φοιτητικές εκλογές.
Αυτή η στάση μου είχε όμως σαν αποτέλεσμα να θεωρούμαι σαν
άτομο που μπορεί να εξισορροπήσει τις διαφωνίες μεταξύ των μελών της ΕΔΗΝ, της
νεολαίας δηλαδή της Ένωσης Κέντρου και των Λαμπράκηδων με αποτέλεσμα να με
καλούν στις μεταξύ τους συνεννοήσεις για
την κατάρτιση κοινού ψηφοδελτίου για
τις εκλογές για το συμβούλιο του έτους μας.
Στο 5μελές συμβούλιο του έτους ο συσχετισμός μεταξύ των παρατάξεων τα
προηγούμενα έτη ήταν 2 της δεξιάς, συνήθως μέλη της ΕΚΟΦ, και 3 της συνεργασίας
ΕΔΗΝ-Λαμπράκηδων.
Αφού λοιπόν μετά από παρατεταμένες συζητήσεις είχαμε
καταλήξει στους υποψήφιους με αναλογία 2 της ΕΔΗΝ και 1 από τους Λαμπράκηδες, τυπώθηκαν
τα ψηφοδέλτια και βέβαια ορίστηκε και η μέρα των εκλογών.
Δυστυχώς αυτή ήταν 21
Απριλίου 1967!
Όταν ξανάνοιξαν τα Πανεπιστήμια και
μπορέσαμε να ξανασυναντηθούμε οι συμφοιτητές, έμαθα και το τι έγιναν τα τυπωμένα
ψηφοδέλτια.
Ο συνάδελφος που τα είχε στο σπίτι του μαζί με τους
καταλόγους που είχε με τα μέλη της ΕΔΗΝ φοβήθηκε μην τον πιάσουν και τα βρουν
οπότε αποφάσισε να τα κάψει σε ένα λουτρό στο σπίτι του που έβλεπε σε ένα
φωταγωγό.
Μόλις όμως είχε τελειώσει το κάψιμο κτύπησε το κουδούνι της
πόρτας και όταν άνοιξε είδε ένα
αστυφύλακα!
Όπως καταλαβαίνετε αμέσως πήγε η ψυχή του στην Κούλουρη, γιατί
θεώρησε πως έχει έρθει για να τον συλλάβει αλλά ευτυχώς αμέσως αυτός του
εξήγησε πως έχουν δει να βγαίνει καπνός από την ταράτσα και κτύπαγε στα
διαμερίσματα για να ρωτήσει μην τυχόν έχουν πιάσει φωτιά!
Βέβαια την μέρα που έγινε η δικτατορία κανένας αστυνομικός
δεν θα ασχολιόταν αν κάπου έχει πιάσει φωτιά, αν στην ίδια πολυκατοικία δεν
ήταν και το διαμέρισμα του πρώτου
πρωθυπουργού της χούντας Κόλλια που
βέβαια ο ατυχής συνάδελφος δεν το ήξερε!
Αλλά και να το ήξερε δεν θα μπορούσε να φανταστεί πως ο Κόλλιας θα ήταν ο πρωθυπουργός γιατί
την μέρα που έγινε η δικτατορία αυτός που ακουγόταν από το ραδιόφωνο ως
πρωθυπουργός ήταν κάποιος παντελώς άγνωστος σε μας Ταμέλης!
Βέβαια την άλλη μέρα όταν ανακοινώθηκαν τα ονόματα του
πρωθυπουργού και των υπουργών καταλάβαμε
πως η ανακοίνωση των χουνταίων έλεγε : ο πρόεδρος .Τα μέλη!
Παρά τα μύρια όσα κακά προκάλεσε στον τόπο η χούντα
είχε και μια σημαντική προσφορά στην μόρφωση του κόσμου!
Δεν εννοώ βέβαια τους τόμους του ΠΙΣΤΕΥΩ ΜΑΣ, με τις παρανοϊκές
ομιλίες του Παπαδόπουλου.
Ακόμα θυμάμαι ένα βράδυ
έξω από το σταθμό του ηλεκτρικού στο Μοναστηράκι που βλέπαμε με ένα φίλο
μου να καταβαίνουν πλήθη με βιβλία στα χέρια.
-Ρε σύ μου λέει ο φίλος μου από που έρχονται όλοι αυτοί οι
βιβλιόφιλοι; Έχει καμιά έκθεση βιβλίου και δεν το ξέρουμε;
Απλά όταν πλησίασαν
είδαμε πως κρατούσαν το ΠΙΣΤΕΥΩ που τους
το είχαν μοιράσει δωρεάν σε κάποια από
τις απίστευτης κακογουστιάς γιορτές για
την Πολεμική Αρετή των Ελλήνων που έκανε η χούντα στο Καλλιμάρμαρο.
Με την επικράτηση της δικτατορίας επιβλήθηκε λογοκρισία σε
όσες εφημερίδες συνέχισαν να εκδίδονται.
Ουσιαστικά πλέον όλες οι εφημερίδες ήσαν σχεδόν ίδιες στο
περιεχόμενο οπότε πολλοί εφημεριδοφάγοι, όπως εγώ σταματήσαμε να τις
αγοράζουμε.
Η τηλεόραση ήταν στα σπάργανα οπότε αυτό που μας έμενε ήταν
το διάβασμα βιβλίων.
Θυμάμαι αρκετές φορές πριν να γίνουμε 3, να διαβάζουμε με
την κ. Αθεόφοβου περίπου ένα βιβλίο την
ημέρα!
Αυτή λοιπόν ήταν μια ουσιαστική προσφορά της χούντας στην
παιδεία!
Πρέπει να της το αναγνωρίσω!
Φοβάμαι δε πως και οι περισσότεροι από όσους είχε φυλακίσει ή
εξορίσει ακριβώς το ίδιο θα έκαναν!
Συνάδελφος υπηρετούσε την θητεία του σαν σημαιοφόρος σε αρματαγωγό που μετέφερε φαντάρους σε κοινή άσκηση στρατού με το ναυτικό.
Αφού μετάφεραν τους πεζικάριους, που ξέρασαν οι κακόμοιροι τα σωθικά τους
μέχρι να φτάσουν στο μέρος της άσκησης σαν γνήσιοι στεριανοί οι περισσότεροι ,
μετά το τέλος αυτής, οι του στρατού
παρέθεσαν γεύμα στην μονάδα τους ,που ήταν εκεί κοντά , στους αξιωματικούς του
πλοίου.
Πριν να αρχίσουν να τρώνε, όπως επιβάλλουν οι κανόνες ,εκ
μέρους των προσκεκλημένων ανέλαβε ο
συνάδελφος και έβγαλε ένα δεκάρικο λόγο για την εξαιρετική συνεργασία που
υπήρξε κατά την άσκηση μεταξύ των δύο
σωμάτων και αφού τελείωσε έβγαλε και προσέφερε προς ανάμνηση του κοσμοϊστορικού
γεγονότος ένα θυρεό του πλοίου στον διοικητή
των φαντάρων.
Μόλις έκατσε σηκώθηκε εκ μέρους των πεζικάριων ένας
ανθυπολοχαγός και έβγαλε και αυτός ένα
αντίστοιχο λογύδριο εκθειάζοντας το εθνοσωτήριο έργο της "επανάστασης".
Μόλις τελείωσε τράβηξε κάτω από το τραπέζι και προσέφερε
στον κυβερνήτη του αρματαγωγού ένα τεράστιο κάδρο με την φωτογραφία του
Παπαδόπουλου.
Όταν τελείωσε το γεύμα ο ατυχής συνάδελφος ζαλώθηκε το κάδρο
με τον Παπαδόπουλο και όταν έφτασαν πίσω στο πλοίο ρώτησε τον κυβερνήτη τι να
το κάνει.
Ο κυβερνήτης ήταν ευγενής άνθρωπος και παρά την φανερή
δυσφορία του στην ερώτηση -που να το βάλω- δεν του έδωσε την συνήθη και
γνωστή απάντηση σε αυτή την ερώτηση, αλλά με μια άγρια ματιά που δεν σήκωνε και
πολλά του απάντησε ορθά κοφτά:
-Στο αμπάρι!
Όσοι έχετε δει το Δελησταύρου
και υιός με τον Λογοθετίδη, θα
θυμάστε την περίφημη ατάκα που λέει μετά από την δεύτερη φόρα που βρίσκει τον γιο του να τον έχει προλάβει
στην υποψήφια νύφη:
Θα πέσει ανάσκελα ο Μικές και θα με μουτζώνει και με τα πόδια!
Μπορεί τελικά ο Μικές να μην τον μούντζωσε με χέρια και με
πόδια αλλά εγώ τουλάχιστον το έκανα καθώς ήμουνα οριζοντιωμένος στον καναπέ και
η τηλεόραση ήταν αναμμένη προς το μέρος των ποδιών μου.
Ήταν η μέρα που σε ζωντανή μετάδοση από την υπερπλήρη
αίθουσα των τελετών του Πανεπιστημίου Αθηνών έβγαζε λόγο στους καθηγητές του
ιδρύματος ο Παπαδόπουλος.
Οι μούντζες δεν αφορούσαν το γεγονός ότι είχαν προσέλθει
όλοι οι καθηγητές , ίσως γιατί δεν μπορούσαν να κάνουν και αλλιώς, αλλά για το
θερμό χειροκρότημα που εισέπραξε στο τέλος για μια τελείως ασυνάρτητη και
ασύντακτη ομιλία με νουθεσίες επιπέδου γυμνασιάρχου προς
μαθητές.
Δεν θυμάμαι πλέον αν σε αυτή την ομιλία του είχε πει εκείνο
το αμίμητο θέλοντας να παρακινήσει τους ακροατές του να κινητοποιηθούν γιατί κερδίζει
αυτός που δρα έστω και αν αποτύχει καμιά φορά:
από το άλογον πέφτει ο καβαλάρης. Πεζός δεν έπεσε
κανείς ποτέ από το άλογον !!!
Εκείνη την μέρα πάντως το Πανεπιστήμιο Αθηνών είχε δυστυχώς ξεφτιλιστεί
ολοκληρωτικά.
Μερικά από τα προηγούμενα ποστ μου για την δικτατορία είναι τα παρακάτω:
ΤΑ ΒΙΒΛΙΑ ΠΟΥ
ΑΠΑΓΟΡΕΥΣΕ Η ΧΟΥΝΤΑ
Η ΛΟΓΟΚΡΙΣΙΑ ΤΗΣ ΔΙΚΤΑΤΟΡΙΑΣ, ΤΟ ΛΑΧΕΙΟ ΣΥΝΤΑΚΤΩΝ ΚΑΙ ΟΙ ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΙ ΠΟΥ ΞΕΣΚΟΝΙΣΑΝ (;) ΤΗΝ ΧΟΥΝΤΑ
Λοιπόν έβλεπα τη φωτογραφία του βιβλίου του πρωταιτίου, αθεόφοβε, και θυμήθηκα ότι κάπου έχω καταχωνιασμένο ένα... καταπληκτικό εγχειρίδιο της εποχής, περί ψυχολογικού πολέμου (κατά κουμμουνιστών κλπ). Εκεί να δεις ασυναρτησίες, που βέβαια αν τις καλοσκεφτείς και συνειδητοποιήσεις πως οι ασυναρτησίες αυτές ήταν η επίσημη πολιτική του κράτους για 7 ολόκληρα χρόνια, σε λούζει κρύος ιδρώτας.
ΑπάντησηΔιαγραφήΠάντως η αλήθεια είναι πως όσο απομακρυνόμαστε από τη χούντα (ως γεννιές) τόσο διερωτώμεθα πως διάολο κατάφεραν και τα έκαναν όλα αυτά. Οι άνθρωποι ήταν πραγματικά άχρηστοι και μάλλον ακριβώς γι'αυτό ήταν και τόσο επικίνδυνοι.
Ήσαν άτομα, οι περισσότεροι από αυτούς,που είχαν καταφέρει αρχικά από την εποχή των γερμανοτσολιάδων της κατοχής και μετά του εμφύλιου,μέσω της ιδεολογίας τους που ήταν αντικομμουνισμός, να επικρατήσουν και να ξεχωρίσουν σε ένα κατεξοχήν ακροδεξιό στράτευμα.
ΑπάντησηΔιαγραφήΟ αντικομουνισμός δε είχε διαποτίσει τόσο πολύ τον εγκέφαλο μερικών γιατί
Θυμάμαι χαρακτηριστικά ότι στο ντοκυμαντέρ που είχε γυρίσει ο Κακογιάννης μετά την εισβολή στην Κύπρο είχε ρωτήσει σε ένα καφενείο μερικούς χουντικούς της ΕΟΚΑ Β΄ αν θα μπορούσαν να διαλέξουν ποιος να κατακτήσει την Κύπρο οι Τούρκοι ή οι κομμουνιστές, του απάντησαν ευθέως οι Τούρκοι!
Οι ασυναρτησίες δε στις ομιλίες τους με την μεγαλόστομη καθαρευουσιάνικη ρητορική,χωρίς την δυνατότητα αντίκρουσης ή γελοιοποίησης μέσω σάτιρας από εφημερίδες ή ραδιόφωνα,πέρναγε στα λαϊκότερα στρώματα σαν κάτι σημαντικό όπως οι αντιστοίχου περιεχομένου και ποιότητος ομιλίες των παπάδων στις εκκλησίες ή των διαφόρων επισήμων στις εθνικές γιορτές.
Επίσης είχαν και την στήριξη ενός ευρύτερου τμήματος της λαϊκής δεξιάς που με την άνοδο της χούντας αισθάνθηκε πως έχει πλέον και αυτή την δυνατότητα να ασκεί εξουσία και με μεγαλύτερες δυνατότητες,λόγω δικτατορίας,από την πολιτική και οικονομική μέχρι τότε ελίτ που ήταν στην εξουσία, η οποία βέβαια είχε εκ των πραγμάτων και καλύτερη παιδεία.
Ένας ασήμαντος πχ λοχαγός της χούντας,από εκεί που τον ήξεραν μόνο στο χωριό του,αποτελούσε πλέον σημαντικό παράγοντα στον κοινωνικό του περίγυρο και την διέξοδο για κάθε μικρό ή μεγάλο ρουσφέτι.
Οι λοχαγοί πράγματι επί Χούντας υπεκατέστησαν στα ρουσφέτια τους Βουλευτές.
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαι το εξής για την ιστορία.
Μού το έχει διηγηθεί αυτόπτης και αυτήκοος μάρτυς.
Όταν ρωτήθηκε ο Κ. Μανιαδάκης για την γμνώμη του για την Χούντα απήντησε.
"Εμείς οι βουλευτές, (επειδή είχε διατελέσει και ο ίδιος κατ΄επανάληψη Βουλευτής Κορινθίας εκλεγόμενος με μεγάλη πλειοψηφία μάλιστα στην ιδιαίτερη περιοχή του την Σολυγεία, την Κορινθία δηλ. του Σαρωνικού) ξεφτιλίσαμε τον κοινοβουλευτισμό και η Χούντα την δικτατορία".
Πολλές δε από τις δυνάμεις που στήριζαν την Χούντα δεν ανήκαν μόνον στην λαίκή δεξιά αλλά και σε άλλους πολιτικούς χώρους. Πχ εγώ γνωρίζω πρόσωπα που εν συνεχεία στην μεταπολίτευση προσεχώρησαν στο ΠΑΣΟΚ, πήραν κομματικά αξιώματα, έγιναν και Καθηγητές Πανεπιστημίου κλπ τα οποία όμως επί Χούντας την υπεστήριζαν.. Δρυός πεσούσης πας ανήρ ξυλεύεται..
Επειδή δε το σπίτι μου ήταν και είναι πίσω από το Παναθηναϊκό Στάδιο θυμάμαι πολύ καλά τις ορδές του κόσμου από τις αριστερές συνοικίες (Καισαριανή, Βύρωνα, Υμηττό, Γούβα) που περνούσαν πεζή από το Παγκράτι και κατέκλυζαν το Στάδιο στις απιστεύτου γελοιότητος γορτές της Χούντας..
Όπως είχαν γράψει παλιά τα ΠΟΛΙΤΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ όταν πήρε ο Γέρος το 53% είχε τρέξει στο καστρί ο Ανδρεάδης της Εμπορικής και είπε μπάινοντας περιχαρής :Γιώργο,νικήσαμε!
ΔιαγραφήΌταν έγινε η χούντα έκενε τον Παπαδόπουλο κουμπάρο!
Έγραψαν λοιπόν πως ο άνθρωπος ήταν πάντα συνεπής στις πεποιθήσεις του, ήταν πάντα κυβερνητικός!
Έτσι λοιπόν πράγματι πολλοί που έγλυψαν την χούντα μετά έγιναν νεοδημοκράτες και στην συνέχεια πασόκοι και πήραν ανάλογα αξιώματα.
Οι άνθρωποι είναι συνεπείς σαν τον Ανδρεάδη.
Είναι κυβερνητικοί!
Όσο για όσους πήγαιναν στις γιορτές της χούντας πάντα θα υπάρχουν οι λεγόμενοι "πανηγυρτζήδες" που θα τρέξουν όπου υπάρχει τσάμπα άρτος και θεάματα.
Το αφιέρωμα σου αποτελει απάντηση στους ανιστόρητους που μιλούν για χούντες σήμερα και άλλα τετοια παρόμοια χαζά...
ΑπάντησηΔιαγραφή-Περάσανε τόσα χρόνια,απο κεινη την εποχή μας εμειναν τα φαιδρά,για να γελάμε,ακομα αναζητουν στο χωριό μου τον αγρότη που με το τρακτέρ διελυσε τη φωτεινη επιγραφή με το πουλί της χούντας:))
Το σχόλιο σου κρύβει μέσα του μια τραγική αλήθεια.
ΔιαγραφήΚαθώς περνούν τα χρόνια αρχίζει και σβήνει από το μυαλό η τραγικότητα εκείνων των χρόνων και ο εξευτελισμός της προσωπικότητας μας που την είχαμε υποστεί όλοι μας από την επικράτηση όλου αυτού του εσμού των χουντικών και μένουν όλα αυτά που έχουν πια αποκτήσει μια απλή ανεκδοτολογική διάσταση στην μνήμη μας.
Γι αυτό και οι ψυχίατροι μιλάνε για τον εξωραϊσμό του παρελθόντος.
Εμ, το ξέχασα, έχεις και κάποια... ηλικία. Αυτό με το βιβλίο πάντως -την προσφορά της χούντας- πρέπει να την αναθερμάνουμε. Δε γίνεται αλλιώς, πια, μας έχουν αποβλακώσει.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑυτό με την κάποια ηλικία τι το ήθελες; :))
ΔιαγραφήΚάποτε μου είχες γράψει ένα από τα καλύτερα σχόλια που μου έχουν γράψει:
Νόμιζα πως ήσουν φοιτητής!
Βλέπεις, τότε δεν έγραφες ότι έχεις την ηλικία του πατέρα μου :) Πάντως όταν κατέβω υποψήφιος θα σε ξαναπώ φοιτητή...
ΑπάντησηΔιαγραφήΒιβλίο δεν έχουμε, εχουμε όμως μαγνητοταινίες, γραμμένες με τους "πύρινους" λόγους, του Διχτάχτορα...! απο το ραδιόφωνο.
ΑπάντησηΔιαγραφήΒρε λες νάχω μια περιουσία και να μην το ξέρω?
να τα πουλήσω?
θα πιάσω τίποτα?
Όλες οι ομιλίες του υπάρχουν στα Πιστεύω που δεν θυμάμαι πόσοι τόμοι είναι.
ΔιαγραφήΑπό το να ακούει κανείς την τσιριχτή φωνή του Παπαδόπουλου καλύτερα άμα είναι μαζοχιστής μπορεί να διαβάσει τις παπαρολογίες του πηδώντας και καμιά παράγραφο!
Ποιος ήταν ο χουντικός που τις έγραφε;
Νομίζω ότι η χώρα μας ζει σε μια διαρκή εναλλαγή μεταξύ δικτατορίας και κοινοβουλευτισμού, το φαινόμενο δεν είναι καθόλου απλό ούτε τυχαίο.
ΑπάντησηΔιαγραφήΌπως έχει γράψει ο Δήμου, νομίζω, «Ντροπή δεν είναι που εκδηλώθηκε η δικτατορία στις 21 Απριλίου, αλλά ότι στις 22 δεν υπήρξε η παραμικρή διαμαρτυρία»
Τα δύο χρόνια που προηγήθηκαν με τον εξευτελισμό του κοινοβουλευτισμού από το παλάτι και τους αποστάτες είχαν δημιουργήσει το κατάλληλο κλίμα για να μας κάτσει στο σβέρκο η χούντα χωρίς ιδιαίτερες αντιδράσεις.
ΔιαγραφήΕγώ το αποδίδω στον χαρακτήρα μας:
ΑπάντησηΔιαγραφήΔεν μας γοητεύει ιδιαίτερα το "μέτρο" , η "ισορροπία", οι "θεσμοί" και άλλα "κρύα" .....
Αντίθετα , μας έλκει το "εντυπωσιακό" , το «άμεσο» , το «ατομικό».
Ανατολίτικη φύτρα.
Το χειρότερο είναι ότι έχει γεμίσει ο τόπος από λοβοτομημένους που μιλάνε για τον "εθνάρχη" Μπαμπαδόπουλο, που είχε λέει ανεργία 0, έφερε ρέυμα στο χωριό του Παττακού και έφτιαξε την Κορίνθου - Πατρών...
ΑπάντησηΔιαγραφήΕπειδή και εγώ έχω ζήσει την δικτατορία.
ΑπάντησηΔιαγραφήΤότε νομίζαμε ότι ήταν ότι χειρότερο μπορούσε να συμβει, τα μυαλά μας και μια λίρα, ότι χειρότερο συνέβει με την μεταπολίτευση.
Τέλος πάντων για το θέμα Χούντα έχω αναθεωρήσει πλήρως τις απόψεις μου. ΜΑΚΑΡΙ ΚΑΙ ΣΗΜΕΡΑ ΝΑ ΒΡΙΣΚΟΤΑΝ ΕΝΑΣ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ.
Στο μπλοκ μου έχω αναρτήσει κάτι που πιθανά σας χαλά την σούπα, αλλά πιστεύω ότι όποιος τέλος πάντων έζησε τα χρόνια εκείνα θα δει ότι δεν είναι ψέματα.
http://pluton22.blogspot.com/2012/04/blog-post_5457.html
Aγαπητέ pølsemannen, αμφισβητείς ότι υπήρχε ΜΗΔΕΝ ανεργεία;
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαι μιας και μιλά για οδούς για δες και αυτό, για την ΕΓΝΑΤΙΑ οδό.
http://pluton22.blogspot.com/2012/04/blog-post_26.html
Ο ΑΘΕΟΦΟΒΟΣ είπε:
ΑπάντησηΔιαγραφή"....Καθώς περνούν τα χρόνια αρχίζει και σβήνει από το μυαλό η τραγικότητα εκείνων των χρόνων και ο εξευτελισμός της προσωπικότητας μας που την είχαμε υποστεί όλοι μας από την επικράτηση όλου αυτού του εσμού των χουντικών και μένουν όλα αυτά που έχουν πια αποκτήσει μια απλή ανεκδοτολογική διάσταση στην μνήμη μας.
Γι αυτό και οι ψυχίατροι μιλάνε για τον εξωραϊσμό του παρελθόντος...."
Εξευτελισμός της προσωπικότητας μιλάμε για εξευτελισμό στην μεταπολίτευση των πελατειακών σχέσεων και της πολιτικής εξαγοράς των πάντων, ας μη το αναλύσω περισσότερο, αλλά 1.100.000 άνεργοι τι λέμε ότι έχουν αξιοπρέπεια της προσωπικότητας; 2.000 αυτοκτονίες (χωρίς να υπολογίσω αυτούς του χρηματιστηρίου), αυτοκτόνησαν διότι ήταν σε μια αξιοπρεπή κοινωνία. Το χάλι της νεολαίας που ξενιτεύεται, εκπορνεύεται, περιθωριοποιείται τι είναι αν όχι ο εξευτελισμός της προσωπικότητας. Για αυτό το θέμα θα μπορούσα να γράφω κατεβατά.
Εξωραϊσμούς του παρελθόντος, θαυμάσια, εξωραϊσμός διότι εγώ σαν νέος έβρισκα δουλεία χωρίς να ταπεινώνομαι σε πολιτικά παρακάλια;
Εξωραϊσμός διότι η πατρίδα προόδευε;
Εξωραϊσμός για τον σεβασμό του ΚΟΣΜΟΥ για την ισχυρή οικονομικά Ελλάδα;
Εξωραϊσμός διότι είχαμε το ισχυρότερο νόμισμα την ΔΡΑΧΜΗ;
Εξωραϊσμός τίνος πράγματος; Μήπως της ορθής μεταναστευτικής πολιτικής;
Διότι την μετανάστευση την ξεκίνησε η Χούντα, μάλιστα οι πρώτοι μετανάστες (προσοχή δεν λέω λαθρομετανάστες) ήρθαν επί χούντας, τι έγινε; Απλά η εμπορική ναυτιλία διογκώθηκε και δεν επαρκούσαν οι Έλληνες ναυτικοί να την επανδρώσουν, πήγαν λοιπόν οι συνταγματάρχες στο Πακιστάν και είπαν :
-Θέλουμε 70.000 ναύτες τους έχετε;
- Ναι
- Στείλε τους για το τόσο διάστημα.
Θυμάμαι στον Πειραιά, γκρουπ Πακιστανούς να οδηγούνται με αξιοπρέπεια σε ξενοδοχεία, να τους τρέφουν με αξιοπρέπεια, και μετά αξιοπρεπώς να μπαρκάρουν σε πλοία υπό Ελληνική σημαία.
Οι άνθρωποι αυτοί εργάστηκαν σαν ναύτες αξιοπρεπώς, για όσο διάστημα προέβλεπε η σύμβασή τους.
Πληρώθηκαν.
Και επέστρεψαν στην πατρίδα τους.
Συγκρίνεται με το σούργελο που αντιμετωπίζουμε σήμερα, και μιλήστε μετά για εξωραϊσμό.
Εκατομμύρια τέτοια «ανεκδοτολογικής διάστασης που είναι στην μνήμη μου» θα μπορούσα να σας παραθέσω.
Αυτά για να μαθαίνουν οι νεότεροι και να μη παραμυθιάζονται και να υπενθυμίζουμε στους μεγαλύτερους, που λυσμόνησαν ότι από Δήμαρχοι γινήκαμε κλητήρες.
ΑΘΕΟΦΟΒΟΣ είπε:
ΑπάντησηΔιαγραφή"Τα δύο χρόνια που προηγήθηκαν με τον εξευτελισμό του κοινοβουλευτισμού από το παλάτι και τους αποστάτες είχαν δημιουργήσει το κατάλληλο κλίμα για να μας κάτσει στο σβέρκο η χούντα χωρίς ιδιαίτερες αντιδράσεις."
Ο Εξευτελισμός του κοινοβουλίου, κάτι ανάλογο με αυτό που ζούμε σήμερα, βεβαια η περίοδος της αποστασίας ήταν μια οικονομικά υγιής περίοδος, εν αντιθέση με την σημερινή κατάσταση.
Η σημερινή περίοδος λοιπόν είναι η ιδανική περίοδος για να γίνει μια δικτατορία, την οποία ο λαός θα υποδεχτεί με λουλούδια...... Το ότι είμαστε στην ΕΕ δεν θα παίξει και σημαντικό ρόλο, ζούμε περίοδο παραμονής δικτατορίας θυμηθείτε το.......... Ο στρατός δεν μπορεί για πολύ να μείνει αδρανής, σε μια πατρίδα που πουλείται, σε ένα λαό που δεινοπαθεί.
Τώρα όσο αφορά τις αντιδράσεις στο Απριλιανό καθεστώς ήταν ανύπαρκτες, ελάχιστοι γραφικοί από το Παρίσι και την Ευρώπη κάνανε εισαγωγή επανάστασης. Τα φαινόμενα Νομικής, πολιτεχνείου ήταν αστεία πράγματα. Όποιος νομίζει ότι υπήρξε αντίσταση του λαού ας γράψει, να μάθουμε και εμεί περί ποιάς αντίστασης μιλάμε.
Είναι δικαίωμα σου να θαυμάζεις την χούντα που εύρισκες δουλειά, αν είχες βέβαια πιστοποιητικό κοινωνικών φρονημάτων και δεν ήσουνα βέβαια εξορία ή φυλακισμένος και να περιμένεις με λουλούδια πότε θα γίνει νέα δικτατορία αλλά τελικά έχει δίκιο ο Βολτέρος όταν έλεγε πως η κοινή λογική δεν είναι τόσο κοινή.
ΔιαγραφήΥπάρχουν ένα σωρό άλλα μπλογκ που μπορείς να αναπτύξεις τις απόψεις σου περί στρατού που δεν μπορεί άλλο να μείνει αδρανής όπου να θαυμάσουν και να επικροτήσουν την "ευθυκρισία" σου.
Όπως καταλαβαίνεις δεν έχω ούτε σκοπό, ούτε την διάθεση να χάσω τον χρόνο μου να απαντήσω σε όλα τα παραπάνω που γράφεις γιατί θα έπρεπε να γράψω ένα καινούργιο τεράστιο ποστ.
Το μόνο που μπορώ να κάνω είναι να σε παραπέμψω να διαβάσεις ένα πλήρως τεκμηριωμένο σχετικό άρθρο με τίτλο Χούντα, η εφταετία της αρπαχτής και της ρεμούλας
Το αιώνιο πρόβλημα αγαπητέ αθεόφοβε της δημοκρατίας, αποδέχεται τον πλουραλισμό αρκεί να συμφωνεί με την δημοκρατία της.
ΑπάντησηΔιαγραφήΚατανοώ, συγνώμη για την ενόχληση, έτσι σαν κατακλείδα, θα κατάλαβες ότι είμαι Πειραιώτης, και μάλιστα από μια αριστερότατη γειτονιά (όλη η Β Πειραιά ήταν εξ άλλου φωτιά). Μίλαγα με πολύ κοντινό συγγενικό μου πρόσωπο το οποίο είναι ακόμα Σταλινικός (και αρκετά μεγαλύτερος μου), τον ρώτησα:
"Δε μου λες, εδώ στην γειτονιά μας όλοι αριστεροί δεν ήταν;"
"Ναι"
"Στην περίοδο της επταετίας ποιός συνελήφθη ή ποιός ταλαιπωρήθηκε;"
Σκέφτηκε λίγο.
"Κανείς"
"Αν εδώ δεν έπαθε κανείς τίποτα, τότε οι διώξεις που έγιναν στον νομό Λακωνίας;"
Όσο αφορά την υπόθεση του πιστοποιητικού κοινωνικών φρονημάτων υπήρχε μεν, ανενεργό δε (όχι βέβαια για να μπει κάποιος στην σχολή Ευελπίδων, ούτε να μπει κάποιος στην Αστυνομία, σε κάποια στεγανά της εξουσίας ήταν και παραήταν ενεργά τα πιστοποιητικά κοινωνικών φρονημάτων, όπως εξ άλλου ενεργά ήταν τα πιστοποιητικά των κλαδικών για να επιλύσεις άλυτα ζητηματα)