Κυριακή, 1 Απριλίου 2012

ΤΑ ΚΕΝΤΡΑ ΚΛΕΙΣΤΗΣ ΦΙΛΟΞΕΝΙΑΣ ΜΕΤΑΝΑΣΤΩΝ ΣΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ



 Όσοι είναι κινηματογραφόφιλοι και είδαν την πρόσφατη ταινία Le Ηavre του Aki
Kaurismaki, δεν μπορεί να μην αισθάνθηκαν αλληλέγγυοι με τον νεαρό παράνομο μετανάστη από την Αφρική και να μην συμπάθησαν τον λούστρο και όλους όσους τον βοήθησαν να φύγει.
Τα ίδια συναισθήματα ένιωσε κανείς και στην ταινία Welcome (2009) του Philippe
Lioret που και εκεί ο πρωταγωνιστής βοηθάει τον νεαρό Κούδρο που θέλει να περάσει κολυμπώντας την Μάγχη για να πάει να βρει το κορίτσι που αγαπάει στην Αγγλία.
Αλλά και παλιότερα έχουμε δει ταινίες με μετανάστες, όπως τον Παράδεισο στην Δύση (Eden à l'ouest ) του Κώστα Γαβρά ή το Στα σύνορα του κόσμου (In this World)  του Michael Winterbottom και έχουμε συμμεριστεί την αγωνία τους  και τις περιπέτειες τους να φτάσουν στην Ευρώπη.
Δεν υπάρχει στοιχειωδώς νοήμων άνθρωπος που να μην αντιλαμβάνεται τις αιτίες που οδηγούν τόσες  χιλιάδες ανθρώπους να ξεσπιτωθούν και να διακινδυνεύουν την ζωή τους για να αποκτήσουν οι περισσότεροι  μια καλύτερη μοίρα στον ήλιο, όπως πιστεύουν, ή άλλοι για  να διαφύγουν από τα αυταρχικά καθεστώτα που κυβερνούν τις χώρες τους και στα οποία πολλοί από αυτούς κινδυνεύουν να βρεθούν δολοφονημένοι ή στις φυλακές για τις ιδέες τους .
 'Όπως επίσης κανένας άνθρωπος με στοιχειώδεις ευαισθησίες δεν είναι δυνατό να μην ευαισθητοποιηθεί από τα χιλιάδες προσωπικά δράματα που ζουν αυτοί οι άνθρωποι που οι μόνη διαφορά που έχουν από μας είναι η ατυχία τους να γεννηθούν σε μια άλλη φτωχότερη  χώρα.
Κατ΄ εξοχήν δε λαός μεταναστών οι Έλληνες έχουν τουλάχιστον μέχρι την προηγούμενη γενιά ζήσει την μετανάστευση στο πετσί τους.
Έτσι λοιπόν στην αρχή που άρχισαν να έρχονται οι πρώτοι μετανάστες από την Αλβανία η αντιμετώπιση τους από τον κόσμο ήταν φιλόξενη και ο κόσμος τους συμπαραστάθηκε και  σιγά σιγά άρχισε  να τους ενσωματώνει και να τους αποδέχεται, γιατί όλοι αυτοί τόνωσαν και τις τοπικές κοινωνίες οικονομικά, καθώς αποτελούσαν ένα πάμφθηνο εργατικό δυναμικό, εκτεθειμένο όμως αρκετές φορές στην εκμετάλλευση του Έλληνα εργοδότη. Επιπλέον δε αναλάμβανε πρόθυμα και όλες τις δουλειές που οι γηγενείς δεν ήθελαν πλέον να κάνουν.
 Αντίστοιχα η πολιτεία έκανε τα στραβά μάτια και βέβαια ,όπως τις περισσότερες φορές γίνεται, δεν σχεδίαζε καμία πολιτική αντιμετώπισης της λαθρομετανάστευσης εφησυχάζοντας ταυτόχρονα από τους δείκτες ανάπτυξης που προσέφερε η μαύρη, ανασφάλιστη και φτηνή εργασία των μεταναστών.
 Με τον πόλεμο όμως στο Ιράκ και το Αφγανιστάν η λαθρομετανάστευση πήρε εκρηκτικές διαστάσεις και φτάσαμε πλέον στην σημερινή δραματική επιδείνωση του προβλήματος.
Χιλιάδες πλέον οικονομικοί μετανάστες που δεν βρίσκουν δουλειά εδώ , πεινασμένοι και εξαθλιωμένοι, προσπαθούν να φύγουν στην Ευρώπη από την Πάτρα και την Ηγουμενίτσα έχοντας δημιουργήσει μεγάλα γκέτο εκεί.
 Αντίστοιχα στην Αθήνα είναι γνωστή η κατάσταση με την ουσιαστική γκετοποίηση ολόκληρου του κέντρου της πόλης.
Εκτός δε από αυτή, το τεράστιο παράνομο παραεμπόριο στο οποίο αναγκάζονται να επιδοθούν, οδηγεί πλήθος από νόμιμους καταστηματάρχες τελικά στην χρεοκοπία.
Η φτώχεια δε και η πείνα, είναι οι αιτίες που οδηγούν τους λαθρομετανάστες στην προσπάθεια τους να επιβιώσουν ,αναπόφευκτα  στην εγκληματικότητα, την πορνεία, και την χρήση και εμπορεία ναρκωτικών.
Οι ίδιες ακριβώς  αιτίες ήσαν που οδήγησαν αντίστοιχα και τους, νόμιμους τότε, Έλληνες μετανάστες το 1929-30 στις ΗΠΑ, να είναι πρώτοι στην εγκληματικότητα ανάμεσα σε όλους τους Ευρωπαίους μετανάστες εκεί.
Το παραπάνω κάνει σαφές πως οι μετανάστες δεν αποτελούν κάποια ιδιαίτερη φυλετική, εθνική  ή πληθυσμιακή ομάδα που ρέπει στο έγκλημα.
Το πρόβλημα λοιπόν σήμερα στην χώρα μας είναι οξύ, άμεσο και δυσεπίλυτο.
Το να αμπελοφιλοσοφούμε δε για το ποιός ,γιατί και πως φτάσαμε ως εδώ δεν δίνει λύση σε αυτό .
Ούτε το να επαναλαμβάνουμε την διαπίστωση  πως οι λαθρομετανάστες  είναι εγκλωβισμένοι στην Ελλάδα, λόγω της Σένγκεν και του Κανονισμού του Δουβλίνου ΙΙ.
 Οι Ευρωπαίοι φρόντισαν έγκαιρα να προασπίσουν τις χώρες τους όταν οι δικές μας κυβερνήσεις κοιμόντουσαν ή έβλεπαν ορισμένοι την μετανάστευση σαν ευλογία για την οικονομία της χώρας. Όταν η χώρα μας δέχεται το 90 % των λαθρομεταναστών για την Ευρώπη καταλαβαίνει κανείς πως το Δουβλίνο ΙΙ τους βολεύει και πολύ δύσκολα θα δεχόντουσαν να το αλλάξουν ιδίως σε μία εποχή που η Ελλάδα λόγω της οικονομικής κρίσης έχει πολύ αδύνατη φωνή στον Ευρωπαϊκό χώρο.
Όσοι έχουν δει τις ταινίες που αναφέρω στην αρχή του κειμένου, έχουν καταλάβει πως οι χώρες της  Ευρώπης  είναι αποφασισμένες  να περιχαρακώσουν τις πατρίδες τους συλλαμβάνοντας όχι μόνο τους λαθρομετανάστες αλλά διώκοντας και τους πολίτες τους που τους παρέχουν προστασία και στέγη.
 Γι΄ αυτό μάλιστα τις προέταξα στο κείμενο γιατί δείχνουν κατά τον εναργέστερο τρόπο την επικρατούσα εκεί κατάσταση.
Την λύση βέβαια δεν θα την δώσουν οι ναζιστικές ομάδες της Χρυσής Αυγής με τις περιπολίες τους στις γκετοποιημένες περιοχές σαν του Αγίου Παντελεήμονα, με τις κακοποιήσεις αθώων μεταναστών που συναντούν στο δρόμο μιμούμενοι τους παρακρατικούς υπερασπιστές των συνόρων της Αμερικής με το Μεξικό που δεν διστάζουν ακόμα και να δολοφονούν όσους προσπαθούν να περάσουν τα σύνορα.

Οι κυβερνητικές κινήσεις εντυπωσιασμού με τις επιχειρήσεις σκούπας που γίνονται τις τελευταίες μέρες δεν πρόκειται να έχουν πρακτικό αποτέλεσμα γιατί σε λίγες μέρες όσους λαθρομετανάστες συλλάβουν θα αναγκαστούν να τους ξαναφήσουν ελεύθερους γιατί δεν έχουν που να τους κρατήσουν.
Όποτε ερχόμαστε αναπόφευκτα στα στρατόπεδα για τους μετανάστες ή αν θέλετε κέντρα κλειστής φιλοξενίας μεταναστών όπως επισήμως αναφέρονται, που πολύ συζήτηση γίνεται πρόσφατα και προκαλούν σωρεία αντιδράσεων.
Με τον φίλτατο Δείμο σε σχετικό του ποστ είχαμε μια ανταλλαγή απόψεων όταν σαν λύση πρότεινε  : ένταξη των μεταναστών στην ελληνική κοινωνία μέσα από πολιτικές Κοινωνικής Ανάπτυξης οπότε προκάλεσε το εύλογο ερώτημα μου:
μήπως μπορείς να καθορίσεις κάποιο αριθμό που μπορούμε να εντάξουμε; Ένα εκατομμύριο, δέκα εκατομμύρια, πόσους;
Ή αφήνουμε ανοικτά τα σύνορα και όποιος τα περάσει τον εντάσσουμε;
Γιατί αν τα κλείνουμε τότε αυτός που τα περνάει είναι παράνομος οπότε τον επιβραβεύουμε για την παρανομία του και δεν τον επαναπροωθούμε στην χώρα του.
Και βέβαια δεν μιλάω για αυτούς που δικαιούνται πολιτικό άσυλο αλλά για τους οικονομικούς μετανάστες.
Η απάντηση μεταξύ άλλων ήταν:
  δε νομίζω ότι υπάρχει λόγος να ορίσω εγώ τον αριθμό. Τέτοια αριθμοί ορίζονται εκ των πραγμάτων από τις δυνατότητες της κοινωνίας. Σε μία κοινωνία που επενδύει στην κοινωνική ανάπτυξη, κανένας αριθμός δεν είναι απόλυτος
Επέμενα λοιπόν στον διάλογο λέγοντας μεταξύ άλλων:
Το ερώτημα που έθεσα, και δεν απαντήθηκε, είναι πρακτικό και ζητάει άμεση απάντηση πριν να γίνει μεγαλύτερο και κοινωνικά κρίσιμο σε σύντομο διάστημα.
Η απάντηση -
Σε μία κοινωνία που επενδύει στην κοινωνική ανάπτυξη, κανένας αριθμός δεν είναι απόλυτος- είναι ευχολόγιο που δεν λύνει το πρόβλημα.
Σαφώς και κατανοώ τους λόγους που αναγκάζουν τους ανθρώπους να φύγουν από τον τόπο τους αλλά η λύση του προβλήματος αυτού δεν είναι η δημιουργία άλλου υπαρκτού πλέον προβλήματος στην χώρα μας.
Ήδη στις συνοικίες της Αθήνας που συγκεντρώνουν λαθρομετανάστες υπολογίζεται κοντά στο 10% των κατοίκων θα ψηφίσουν στις εκλογές Χρυσή Αυγή με τελικό αποτέλεσμα να φτάσει αυτή να αποκτήσει κοντά στους 8 βουλευτές στην βουλή.
..........................................................
Όπως λοιπόν καταλαβαίνεις δεν με κατέχει ούτε ξενοφοβία, ούτε ρατσισμός, ούτε εθνικισμός απέναντι στους μετανάστες αλλά το σημερινό πρόβλημα δεν λύνεται με θεωρητικές αναλύσεις και γενικόλογες ιδεατές λύσεις που δεν διαφωνώ ούτε εγώ.
Και το θέτω ξανά, δεν φτιάχνουμε στρατόπεδα όπως οι άλλες χώρες της Ευρώπης, τι κάνουμε πρακτικά;
Ο διάλογος έληξε με την απάντηση:
 κανείς δεν μπορεί να θέσει τέτοιο ερώτημα. Ουσιαστικά είναι σα να λέμε πόσο αντέχουν τα ταμεία συντάξεις, ας στείλουμε στον Καιάδα τους γέροντες ή σε φυλακές. Δηλαδή αν οι λαθρομετανάστες διασκορπίζονταν σε όλη τη χώρα, θα είχαμε μικρότερο πρόβλημα;  Στην περιοχή μου υπάρχουν χιλιάδες μετανάστες, αλλά δεν έχουμε τέτοια ζητήματα, ξέρεις, κι ας είναι άνεργοι. 
Προφανώς οι άνεργοι εκεί διατρέφονται με το μάνα εξ ουρανού και ο αγαπητός μου Δείμος περιμένει να αντιμετωπίσει και η Θεσσαλονίκη αντίστοιχα προβλήματα με την Αθήνα για να αρχίσει να σκέπτεται ποιές λύσεις είναι ΕΦΙΚΤΕΣ στην σημερινή πραγματικότητα.
Ήδη σε μια χώρα που η ανεργία είναι σαφώς μεγαλύτερη του 20% και πλήττει κυρίως τις νεώτερες ηλικίες η προσθήκη ενός εκατομμυρίου λαθρομεταναστών επιτείνει το πρόβλημα και το καθιστά εκρηκτικό και την αντίστοιχη πληθυσμιακή αναλογία στα όρια της κοινωνικής έκρηξης.
Ήδη φαινόμενα απροκάλυπτης βίας εναντίον αθώων μεταναστών εμφανίζονται καθημερινά με αντίστοιχο εκφασισμό λαϊκών στρωμάτων που τους αντιμετωπίζουν πλέον σαν δημόσιο κίνδυνο και υπαίτιους της υποβάθμισης της συνοικίας τους.
Είναι εμφανές πλέον ότι αν δεν ληφθούν άμεσα μέτρα αντιμετώπισης του  προβλήματος θα αντιμετωπίσουμε καταστάσεις αυτοδικίας και πογκρόμ εναντίον  ανυπεράσπιστων και εξαθλιωμένων  ανθρώπων.
Προφανώς κανένα δεν ενθουσιάζει η ύπαρξη στρατοπέδων μεταναστών αλλά και η σημερινή κατάσταση δεν μπορεί να συνεχιστεί.
Με την δημιουργία τους αφ΄ενός περιορίζεις την παραβατικότητα ,που εξήγησα τους λόγους που την δημιουργούν, ενώ ταυτόχρονα στέλνεις ένα μήνυμα στα κυκλώματα που τους προωθούν ότι τελείωσε η περίοδος ανοχής στην Ελλάδα και αναγκάζεις ένα μεγάλο μέρος λαθρομεταναστών να επαναπατριστεί ανακόπτοντας του την ελπίδα ότι θα βρει τρόπο να καταφύγει στην Ευρώπη στην οποία ακόμα και αν το καταφέρει οι περισσότερες πιθανότητες που έχει θα είναι να καταλήξει σε αντίστοιχο στρατόπεδο.
Οι  αντιρρήσεις των τοπικών κοινωνιών που ήσαν αναμενόμενες και αντίστοιχες με αυτές για τα  ΧΥΤΑ , το ΟΚΑΝΑ κτλ, δεν θα ήσαν κατανοητές σε κανένα Ευρωπαίο γιατί ήδη   στην Ιταλία υπάρχουν 13 Κέντρα Κράτησης, στο Βέλγιο 6, στη Δανία 1, στη Γαλλία 22, στην Πορτογαλία 1, στη Ρουμανία 2, στη Σουηδία 5, στο Ηνωμένο Βασίλειο 13 και στην  Ισπανία 9 . Και αυτά είναι εγκατεστημένα τόσο στις πρωτεύουσες όπως  και στις πόλεις της Περιφέρειας.
Δυστυχώς και  αυτό το θέμα η αριστερά το αντιμετωπίζει με ευχολόγια και εξωπραγματικές προτάσεις.
Ο μεν ΣΥΡΙΖΑ προτείνει τη δημιουργία ανοιχτών ξενώνων στέγασης και φιλοξενίας όπου αυτό κρίνεται απαραίτητο και τη χορήγηση ταξιδιωτικών εγγράφων προς τις χώρες που επιθυμεί να φτάσει η συντριπτική πλειοψηφία των εισερχόμενων μεταναστών.
Θα είχε μεγάλο ενδιαφέρον να ακούγαμε σε ποιες πόλεις  θα πρότεινε την δημιουργία αυτών των ξενώνων για να δούμε και τις αντιδράσεις των τοπικών ΣΥΡΙΖΑίων!
Όσο για τα ταξιδιωτικά έγγραφα για την Ευρώπη αυτά δεν είναι παρά ταυτότητες και διαβατήρια γιατί βέβαια δεν πρόκειται να δεχτούν εκεί κανένα άλλο έγγραφο!
Δεν ξέρω αν  αυτό σημαίνει η φράση ότι  θα πρέπει να  :
ξεκινήσει μια νέα, ανοιχτή και διαρκής διαδικασία νομιμοποίησης των μεταναστών
Το δε ΚΚΕ που προτείνει τα ίδια πλειοδοτεί λέγοντας ότι πρέπει να δείξουμε: Ανυπακοή στη Συνθήκη Σένγκεν και τον Κανονισμό Δουβλίνο ΙΙ της ΕΕ.
Να σταματήσουν τα νέα μέτρα καταστολής μεταναστών στα σύνορα και η ανάθεση μέρους της φρούρησης των συνόρων στους μηχανισμούς της ΕΕ (FRONTEX, Ευρωπαϊκό Σύστημα Επιτήρησης των Συνόρων).
Προφανώς θεωρούν πως στην Ευρώπη είναι πρόθυμοι να αποδεχτούν ένα ελληνικό τσαμπουκά αντίστοιχο με το άνοιγμα των διοδίων από το ΠΑΜΕ  στην Ελλάδα!
Ήδη στην Ευρώπη συζητούν να μας βγάλουν από την Σένγκεν, και αν αυτό γίνει  θα πρέπει και τους Έλληνες να τους ελέγχουν στα σύνορα τους όταν εισέρχονται στο Ευρωπαϊκό έδαφος,  οπότε  τελικά δυστυχώς από ότι φαίνεται  δεν θα μπορούμε να τους τρομάξουμε με την ανυπακοή μας!
Δεν ξέρω αν θα κατασκευαστούν τα στρατόπεδα αυτά, ούτε μπορώ να ξέρω αν θα έχουν τα αναμενόμενα αποτελέσματα από την λειτουργία τους.
Αυτό πάντως που θεωρώ εκ των ουκ άνευ εάν κατασκευαστούν ,είναι ότι πρέπει να εξασφαλίζουν ανθρώπινη ποιότητα ζωής με πλήρη υγειονομική κάλυψη των ατόμων που θα είναι σε αυτά για όλο το διάστημα της διαβίωσης τους εκεί.
Επίσης αυτό που ξέρω είναι πως τώρα πια εδώ που φτάσαμε πρέπει να αντιμετωπίσουμε κατάματα το πρόβλημα και να δώσουμε κάποιες πρακτικές λύσεις πέρα από ιδεολογικές  αγκυλώσεις και τα μη πραγματοποιήσιμα  ευχολόγια.  


ΠΡΟΣΘΗΚΗ 2-4-2012 ΣΧΕΤΙΚΗ ΜΕ ΤΗΝ ΣΥΝΘΗΚΗ ΔΟΥΒΛΙΝΟ ΙΙ

 Επειδή πολλοί δεν έχουν διαβάσει την συνθήκη αυτή δεν ξέρουν ότι η συνθήκη αυτή αφορά μόνο όσους έχουν ζητήσει ΑΣΥΛΟ.
Σύμφωνα με τον κανονισμό του Δουβλίνου, τα κράτη μέλη οφείλουν να προσδιορίσουν το κράτος μέλος που είναι υπεύθυνο για την εξέταση μιας αίτησης ασύλου που υποβλήθηκε εντός της επικράτειάς τους, στη βάση αντικειμενικών και ιεραρχημένων κριτηρίων. Το σύστημα αποσκοπεί στην αποφυγή του φαινομένου της αναζήτησης του ευνοϊκότερου κράτους υποδοχής (asylum shopping) και, συγχρόνως, στην παροχή εγγύησης ότι η περίπτωση κάθε αιτούντος άσυλο θα εξετάζεται από ένα και μόνο κράτος μέλος.
Η συνθήκη στην λογική της δεν είναι παράλογη γιατί μπορεί να καταλάβει κανείς τι θα γινόταν αν ένας λαθρομετανάστης που κατάφερε να φθάσει πχ στην Σουηδία έχει περάσει και  ζητήσει αντίστοιχα άσυλο στην Ελλάδα, την Ιταλία, την Γαλλία, την Γερμανία κτλ.
Το πρόβλημα που μας αφορά, σχετικά με αυτή την σύμβαση, είναι πως το 90% των λαθρομεταναστών  έχει περάσει από την Ελλάδα και όταν τους συνέλαβαν ζήτησαν πολιτικό άσυλο εδώ.
Περισσότερες από 29.000 αιτήσεις χορήγησης ασύλου εκκρεμούν για εξέταση από τις αρμόδιες επιτροπές του υπουργείου Προστασίας του Πολίτη. Ο αριθμός κρίνεται ικανοποιητικός ακόμη και από στελέχη της ευρωπαϊκής επιτροπής Εξωτερικών Υποθέσεων, δεδομένου πως πριν από έξι μήνες στα συρτάρια της ΕΛΑΣ εκκρεμούσαν 47.000 αιτήσεις! Πέντε επιτροπές προσπαθούν με καθημερινές συνεδριάσεις να ξεδιαλύνουν τις παλαιότερες αιτήσεις, πολλές από τις οποίες εκκρεμούσαν για περισσότερα από πέντε χρόνια, και άλλες πέντε ασχολούνται με την εξέταση των νέων αιτήσεων. Ηδη το ποσοστό χορήγησης ασύλου σε πρώτο βαθμό στην Ελλάδα έχει διπλασιαστεί σε σύγκριση με το 2010 και έχει φτάσει το 1,8%, ενώ σε δεύτερο βαθμό το ποσοστό χορήγησης ασύλου είναι πλέον 19,24%.


19 σχόλια:

  1. Η Κοινωνική Ανάπτυξη είναι μία ολόκληρη θεώρηση οικονομικής πολιτικής με επενδύσεις στην κοινωνία και μέσο εξόδου (όχι το μόνο) και μείωσης της ανεργίας. Άρα, δεν είναι τόσο απλό. Από την άλλη, επιμένεις στο 1 εκ παραβλέποντας ότι οι γείτονες αλλοδαποί έχουν αρχίσει να επιστρέφουν στις πατρίδες τους μειώνοντας τον αριθμό των παραμενόντων και περιορίζοντάς τους κυρίως σε Ασιάτες.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Κανένας Δήμο μου δεν διαφωνεί με την κοινωνική ανάπτυξη.
    Μόνο που η χώρα τα τελευταία 6 χρόνια δεν έχει ούτε οικονομική ανάπτυξη, οπότε το να συζητάμε για κοινωνική είναι στην ουσία ουτοπία.
    Αντίθετα δε θα έλεγα ότι αντί για κοινωνική ανάπτυξη, με το πρόβλημα του τεράστιου αριθμού λαθρομεταναστών και με τα επακόλουθα που έχει σαν αποτέλεσμα αυτή, έχουμε στην πραγματικότητα κοινωνική υποανάπτυξη που κάθε μέρα που περνάει επιδεινώνεται.
    Και αυτοί που επιστρέφουν όπως λες επιστρέφουν γιατί δεν μπορούν πλέον να επιβιώσουν εδώ.
    Το πρόβλημα λοιπόν είναι ΤΙ ΚΑΝΟΥΜΕ με όλους τους υπόλοιπους που έχουν εγκλωβιστεί εδώ και δεν μπορούν να πάνε στην Ευρώπη που ήταν ο σκοπός τους και οι οποίοι δεν μπορούν να ενταχθούν εκ των πραγμάτων στην κοινωνία μας και καθημερινά εξαθλιώνονται .
    Εκτός δε από τους Ασιάτες υπάρχει σήμερα και ένας ικανός αριθμός προσφύγων από την Αφρική.
    Στο κέντρο της Αθήνας είναι πλέον τραγικό το θέαμα των κοριτσιών από την Αφρική που η πορνεία είναι ο μόνος τρόπος επιβίωσης τους ενώ ταυτόχρονα ο υγειονομικός κίνδυνος από αυτές είναι τεράστιος.
    Αφήνουμε λοιπόν την κατάσταση όπως έχει ή αρχίζουμε να παίρνουμε μέτρα ανακοπής της εξέλιξης της;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Η Κοινωνική Ανάπτυξη είναι μια ολοκληρωμένη παρέμβαση οικονομική με κοινωνικό πρόσημο. Σαφώς και μόνη της δεν αποτελεί τη λύση στη σημερινή κρίση, αλλά είναι ένας δρόμος διαφορετικός από τη μονοδρόμηση που μας επιβάλλουν, ένας δρόμος μακριά από νεοφιλελεύθερες και ξενοφοβικές επιταγές. Σε λίγες μέρες θα δημοσιεύσω -το ετοιμάζω τώρα- ένα σχετικό άρθρο.

      Διαγραφή
  3. Το πρόβλημα είναι, κατά βάσιν, το εξής:
    Πόσοι ναυαγοί μπορούν να επιβιβασθούν σε μιά σωσίβια λέμβο που χωρά 40 επιβάτες;
    Κατά μείζονα δε λόγο εδώ όταν οι 40 ήδη επιβαίνοντες είναι οι νόμιμοι επιβάτες, οι ιδιοκτήτες της λέμβου..
    Σε τι έφταιξε και γιατί η Ελλάδα να πληρώσει κυρίως αυτή την δυστυχία που ο Σοβιετικός σοσιαλισμός και η δημογραφική αναπτυξη (μαζύ με τις άστοχες στρατιωτικές επεμβάσεις άλλων χωρών σε τρίτες χώρες) εδημιούργησαν;
    Το επιχείρημα υπέρ της πολυπολιτισμικότητος δεν λέει και πολλά πράγματα στους Έλληνες κατοίκους των κατεχομένων περιοχών των Αθηνών που δεν τολμούν να βγουν από το σπίτι τους ούτε και την ημέρα και κοιμούνται (ο λόγος το λέει κοιμούνται) με τον φόβο της νυκτερινής εισβολής..
    Φοβάμαι ότι ο τρόμος που βιώνουν στην κατεχόμενη Αθήνα είναι ίσος, αν μη και μεγαλύτερος, από αυτόν που εβίωναν οι Αθηναίοι κατά την Γερμανική κατοχή.
    Και γιατί να δεχθώ τα εγγόνια μου, τα δισέγγονά μου, τα τρισέγγονά μου κλπ (αύριο φοβισμένη μειοψηφία στον τόπο τους) να ζούν υπό την σαρία, την δοκιμασία της παρθενίας, τον λιθοβολισμό των μοιχών, την κλειτοριδοεκτομή κλπ;
    Η εισβολή (και ομιλώ εδώ περί των Ασιατών και Αφρικανών μεταναστών)δεν προέρχεται απο πληθυσμούς χωρίς κουλτούρα που θα δεχθούν την Ευρωπαίκή κουλτούρα (όπως έγινε με τους εισβολείς βαρβάρους στην Ρωμαϊκή Αυτοκρατορία τους πρώτους αιώνες μ.χ.), αλλά περί πληθυσμών με εχθρική κουλτούρα που επιδιώκουν την κυριαρχία του ακραίου Ισλάμ στην Ευρώπη. Μπροστά τους η Ιερά Εξέταση και οι Σαβαναρόλες φαντάζουν άγιοι..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πράγματι το πρόβλημα των λαθρομεταναστών έγινε έκδηλο αφ΄ενός μεν λόγω της οικονομικής κρίσης αφ΄ετέρου δε όταν μεταβλήθηκαν και τα πληθυσμιακά δεδομένα των μεταναστών.
      Με την πτώση του υπαρκτού είχαμε αρχικά μετανάστες από τις χώρες του υπαρκτού που είχαν υψηλό μορφωτικό επίπεδο και καλή εξειδίκευση και δεν αντιμετώπισαν μεγάλα προβλήματα στην εύρεση εργασίας.
      Ακόμα και όταν με την κατάρρευση του καθεστώτος στην Αλβανία άρχισε η κάθοδος των Αλβανών αυτοί ανέλαβαν χειρονακτικές εργασίες, όπως πχ μάστοροι της πέτρας, ή εργασίες στις οικοδομές και τα χωράφια που δεν ήθελαν πλέον να δουλέψουν οι Έλληνες.
      Εκτός αυτού ένα μεγάλο μέρος προήρχετο και από την ελληνική μειονότητα οπότε εύκολα μπορούσε να αφομοιωθεί.
      Ίσως και για αυτούς τους λόγους όταν τροποποιήθηκε το 2003 η υπάρχουσα συνθήκη του Δουβλίνου από το 2000 για το άσυλο, μιας και το κύριο μεταναστευτικό ρεύμα στην Ελλάδα ήταν από τις όμορες χώρες, δεν προέβλεψε κανείς τι πρόκειται να επακολουθήσει με την ασιατική και αφρικανική εισβολή μεταναστών.
      Αλλά ακόμα και τώρα οι 30.000 αιτήσεις για άσυλο στην Ελλάδα είναι ουσιαστικά σταγόνα στον ωκεανό στον συνολικό αριθμό των μεταναστών, όταν κατά την Frontex μόνο το 2011 διέσχισαν τα σύνορα 57000.
      Όσο για την σαρία τι να πούμε όταν το ελληνικό κράτος την διατηρεί ακόμα για τους έλληνες μουσουλμάνους κατοίκους στην Θράκη!

      Διαγραφή
  4. Συμφωνώ για το υψηλότερο μορφωτικό επίπεδο των μεταναστών από τις πρώην σοσιαλιστικές χώρες σε σχέση με τους προερχόμενους από την Αφρική και την Ασία μετανάστες. Η εγκληματικότητα όμως των μεταναστών των χωρών αυτών (Αλβανία, Γεωργία, Ρουμανία, Βουλγαρία, Ρωσία, Ουκρανία, πρώην Γιουγκοσλαβία) υπήρξε και μεγαλύτερη και πλεον επικίνδυνη από την εγκληματικότητα των Ασιατών και των Αφρικανών.
    Συμφωνώ επίσης ότι μέρος των μεταναστών αυτών εκ των πρώην Ανατολικών Χωρών είναι εύκολο ή τουλάχιστον λιγότερο δύσκολο να αφομειωθεί μακροχρονίως. Δεν συμβαίνει όμως και για τους λοιπούς.
    Η σαρία πράγματι ισχύει στην Ελλάδα μόνον όμως ως προς μέρος του οικογενειακού δικαίου και αποκλειστικώς για τους μεταξύ τους γάμους στους Μουσουλμάσνους στην Θράκη. 'Οχι τα τεστ παρθενίας, η κλειδορεκτομή, ο λιθοβολισμός των μοιχών κλπ. Η εξαίρεση αυτή οφείλεται στις διεθνείς υποχρεώσεις που ανέλαβε η Χώρα με διεθνείς συνθήκες και κυρίως επειδή αυτό το μέρος της σαρίας αποτελέι και θρησκευτική επιταγή για τους Μουσουλμάνους.
    Αυτό όμως δεν αποτελεί λόγο για την μελλοντική επέκτασή τοης σαρίας στο σύνολο του πληθυσμού της Ελλάδος τις προσεχείς δεκαετίες..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πράγματι η Σαρία ισχύει για το οικογενειακό δίκαιο των μουσουλμάνων ενώ αντίστοιχα έχει καταργηθεί στην Τουρκία από το 1926 !
      Στην μη κατάργηση της ίσως εμφιλοχωρεί και η ιδιοτέλεια του Ελληνικού κράτους που δεν επιτρέπει στους μουσουλμάνους να εκλέγουν τον μουφτή τους που βάσει της Σαρίας έχει αρμοδιότητες δικαστή με την δικαιολογία πως στην Ελλάδα οι δικαστές δεν εκλέγονται!
      Προ τριετίας πάντως, μουσουλμάνα φαρμακοποιός προσέφυγε στα ελληνικά δικαστήρια, διεκδικώντας ίσο κληρονομικό μερίδιο με τον αδελφό της και δικαιώθηκε από το Μονομελές Πρωτοδικείο Ροδόπης. Στην απόφασή του εξ άλλου, ο δικαστής σαφώς σημειώνει ότι «Οι δικαιοδοτικές αρμοδιότητες του μουφτή, οι οποίες είναι σαφές από το γράμμα και το πνεύμα της Συνθήκης της Λοζάνης ότι εφαρμόζονται αποκλειστικά και μόνο επί της συγκεκριμένης μοναδικής ελληνικής μουσουλμανικής μειονότητας, δεν θα ήταν δυνατόν να λειτουργήσουν προς την κατεύθυνση της παραβίασης ατομικών δικαιωμάτων των μουσουλμάνων, τα οποία προστατεύονται ρητά από το Σύνταγμα όσο και από την ευρωπαϊκή Σύμβαση των ανθρωπίνων δικαιωμάτων της Ρώμης και το συμπληρωματικό Πρωτόκολλο των Παρισίων». (ΤΑ ΝΕΑ, Δ. Δαμιανός, 26/3/2008)

      Διαγραφή
  5. Επειδή βλέπω πως επικεντρώνεσαι στην πρακτική πλευρά του ζητήματος να θέσω κι εγώ τον προβληματισμό πως με τα κέντρα αυτά δημιουργείται ένα σοβαρό θέμα: Ποιος θα πληρώνει τα έξοδα; Όπως διαβάζω έχουν εγκριθεί κάποια κοινοτικά κονδύλια κάποιων εκατοντάδων εκατομμυρίων ευρώ, αλλά είναι σίγουρο πως δε θα φτάσουν. Κι αν δούμε τι γίνεται στις φυλακές, φοβάμαι μήπως καταλήξουν και αυτά άντρα ναρκωτικών και διαφθοράς. Παρ' όλα αυτά ας μην κρυβόμαστε πίσω από το δάχτυλό μας. Το πρόβλημα υπάρχει και πρέπει κάτι να γίνει οπότε θα συμφωνήσω μαζί σου πως πρέπει να γίνουν έστω και ως ένα μήνυμα προς τα κυκλώματα που τους προωθούν στην Ελλάδα. Θέλω όμως σαν επίλογο να πω και κάτι ακόμα. Τι χτύπημα είναι η διόγκωση του θέματος των λαθρομεταναστών για αρκετούς Έλληνες (ανάμεσά τους και εγώ) που για χρόνια υποστηρίζαμε τους λαθρομετανάστες σε συζητήσεις με φίλους μας διεκδικώντας για αυτούς τίποτε περισσότερο από ανθρώπινες συνθήκες εργασίας και ζωής. Και τώρα έρχονται όλοι οι αντίθετοι να μου λένε "όταν σου τα έλεγα αυτά εσύ..." Αυτό με στεναχωρεί γιατί δεν ξέρω τι να απαντήσω.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Όπως έγραψα δεν ξέρω αν θα μπορέσουν τα κέντρα μεταναστών να ανακόψουν την λαθρομετανάστευση αλλά πιστεύω πως θα δώσουν το μήνυμα πως τελείωσε η εποχή του ξέφραγου αμπελιού.
    Αν πρόσεξες από το κείμενο του ποστ μου, είναι προφανές ότι και εγώ πάντα με συμπάθεια έβλεπα όλο αυτόν τον κόσμο που φεύγει ξεριζωμένος από το σπίτι του για ένα καλύτερο τόπο για να ζήσει αυτός και η οικογένεια του.
    Αλλά όπως έγραψε προσφυώς ο κ. Βαρδάκας παραπάνω, αν στους 40 νόμιμους επιβάτες μια βάρκας μπουν και άλλοι τόσοι,τελικά θα πνιγούν όλοι μαζί.
    Και δυστυχώς το σκάφος της χώρας μας είναι ήδη μισοβυθισμένο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Αυτονήτο είναι ότι η σαρία στους Μουσουλμάνους της Θράκης δεν εφαρμόζεται στο κληρονομικό δίκαιο αλλά ακόμη και το οικογενειακό δίκαιο της σαρίας υποχωρεί προ των υπερνομοθετικών ρυθμίσεων (Σύνταγμα, ΕΣΔΑ κλπ) που ισχύουν στην Ελλάδα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Δεν είμαι απόλυτα σίγουρος γι΄αυτό,. Όπως γράφει o Γιάννης Κτιστάκις , Δικηγόρος, Γ.Γ.της Ελληνικής Ένωσης για τα δικαιώματα του ανθρώπου:
      Το πλέον ανησυχητικό είναι η στάση των Ελλήνων- τακτικών- δικαστών έναντι των ανωτέρω πρωτοφανών παραβιάσεων των δικαιωμάτων του ανθρώπου. Αν και ταγμένοι από τον νόμο 1920/1991 και, κατά μείζονα λόγο, από το Σύνταγμα στην προστασία των δικαιωμάτων του ανθρώπου, «κλείνουν τα μάτια» όταν οι αποφάσεις του Μουφτή-Ιεροδίκη έρχονται ενώπιόν τους για επικύρωση (από τις 2.769 αποφάσεις του Μουφτή-Ιεροδίκη που ήλεγξαν οι τακτικοί δικαστές της Θράκης το διάστημα 1991-2006, μόνον μία έκριναν αντισυνταγματική). Αν τις απέρριπταν, θα προστάτευαν ουσιαστικά αδύναμες και αδικημένες συζύγους και ατυχή τέκνα. Ο δε Αρειος Πάγος, αντί μέσω της επιθεώρησης να θεραπεύσει τα λάθη των κατώτερων δικαστών, κρίνει αντιθέτως ότι ακόμη κι αν η Μουσουλμάνα επιθυμεί, προστατεύοντας τον εαυτό της και τα παιδιά της, να απευθυνθεί στον τακτικό δικαστή, όπως όλες οι λοιπές γυναίκες στη χώρα, για να λύσει τον γάμο της, δεν έχει το δικαίωμα αυτό. Σύμφωνα με το ανώτατο αυτό δικαστήριο της Ελλάδας, όποια γυναίκα γεννήθηκε από Μουσουλμάνους γονείς θα ολοκληρώσει αναγκαστικά τη διαδρομή της στον μάταιο τούτο κόσμο παρέα με τον Μουφτή-Ιεροδίκη και τη Σαρία!

      Διαγραφή
  8. http://www.protagon.gr/?i=protagon.el.post&id=13939

    Η πρόταση Μάνου για το θέμα , με ιδιαίτερο ενδιαφέρον....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πράγματι η πρόταση του έχει σωστές και πραγματοποιήσιμες λύσεις.
      Αυτό που χρειάζονται όμως είναι οργάνωση και σε αυτή δεν διακρίνεται ιδιαίτερα το ελληνικό κράτος...

      Διαγραφή
  9. Καλησπέρα,
    Κακά τα ψέματα, η ανεξέλεγκτη μετανάστευση, ειδικά στους ρυθμούς που γίνεται τα τελευταία χρόνια, αποβαίνει σε βάρος και της χώρας υποδοχής και των μεταναστών.
    Τα κέντρα αυτά δεν αποτελούν λύση αλλά είναι ένα πρώτο βήμα, αρκεί να λειτουργούν με τις απαραίτητες προϋποθέσεις. Το βασικό είναι πάντως ότι σκοπός ειναι να λειτουργούν αποτρεπτικά κι όχι τόσο κατασταλτικά.
    Ωστόσο, το πλέον βασικό είναι να συνεργαστούν οι χώρες προέλευσης των μεταναστών, ώστε μέσω των πρεσβειών τους να αναγνωρίζουν τους συλληφθέντες λαθρομετανάστες και να τους προμηθεύουν ταξιδιωτικά έγγραφα για να επιτυγχάνεται η επαναπροώθησή τους. Όχι επειδή είναι δυνατόν να αδειάσει η χώρα από τους παράνομους αλλά γιατί κανείς δεν θα ριψοκινδινεύσει ούτε θα καταξοδευτεί για να επιχειρήσει ένα ταξίδι που θα είναι πολύ πιθανό να αποβεί μάταιο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Έχεις απόλυτα δίκιο σε όσα γράφεις.
      Είναι καιρός πια να γίνει από κάπου η αρχή για την αντιμετώπιση του προβλήματος.

      Διαγραφή
  10. Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Καλησπέρα και από μένα και καλό Σαββατοκύριακο. Δουλεύω σε εργοστάσιο που το 70% είναι οικονομικοί μετανάστες, οι περισσότεροι με πλαστά ή καθόλου χαρτιά. Πάντα τους αντιμετώπιζα με κατανόηση γιατί μπορώ να καταλάβω το σταυρό που κουβαλάνε μακριά από τις οικογένειές τους. Στο σημείο που μας έφτασαν όμως, έχω αρχίσει να νιώθω ρατσίστρια και αυτό με ενοχλεί πάρα πολύ. Επίσης θα συμφωνήσω με το Θωμά γιατί με υποχρέωσαν οι κυβερνώντες των τελευταίων 20 χρόνων να απολογούμαι για τα πιστεύω μου και όταν μου λένε "όταν σου τα λέγαμε!" να μην ξέρω τι να απαντήσω!
    Όσο για το πρακτικό κομμάτι. Στο Λαύριο έχουμε δύο κέντρα κούρδων πολιτικών μεταναστών εδώ και δεκαετίες. Δεν τους προσφέρεται πέρα από στέγαση, διατροφή και ιατροφαρμακευτική περίθαλψη, τίποτα το ουσιαστικό. Ωστόσο παραμένουν γιατί στη χώρα τους είναι στη μαύρη λίστα. Ποιο το μέλλον αυτών των παιδιών; Κάτι παρόμοιο θα γίνει και με τα κέντρα που θέλουν να φτιάξουν. Συμφωνώ ότι είναι ένα μέτρο που ίσως εμποδίσει την εισροή νέων λαθρομεταναστών. Ωστόσο έτσι κι αλλιώς οι Ασιάτες το σκέφτονται διπλά λόγω της κρίσης στην Ελλάδα να πληρώσουν τα χρήματα για να εγκλωβιστούν εδώ χωρίς ελπίδα. Μια καλή λύση είναι τα χρήματα που θα διατεθούν για την κατασκευή των κέντρων, να δοθούν για την έκδοση ταξιδιωτικών εγγράφων προς τη χώρα τους χωρίς επιστροφή και την ενοικίαση αεροπλάνων για αυτό το σκοπό.
    Και κάτι τελευταίο: Δεν μπορώ να δεχτώ σαν άνθρωπος και πολίτης αυτής της χώρας να κλείνουν μικρές επιχειρήσεις και οι επιχειρηματίες, κατεστραμμένοι από τις πολιτικές των κυβερνώντων, επειδή χρωστούν στην εφορία ή στο ταμείο τους να μη μπορούν να βγάλουν έστω βιβλιάριο απορίας για να προσφέρουν στα παιδιά τους στοιχειώδη ιατροφαρμακευτική περίθαλψη, ενώ ο οποιοσδήποτε λαθρομετανάστης λαμβάνει από το κράτος πλήρη ιατροφαρμακευτική περίθαλψη. Το κάνουν υποτίθεται για να μη εξαπλωθούν ασθένειες στη χώρα. Μα το ίδιο θα γίνει όταν μένουν χωρίς εμβόλιο χιλιάδες ελληνόπουλα.
    Ευχαριστώ για το χρόνο σου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Στο Λαύριο το κέντρο μεταναστών είναι ανοικτό και νομίζω πως ουσιαστικά στεγάζει πολιτικούς πρόσφυγες που τους έχει χορηγηθεί άσυλο.
      Όσο για τα έξοδα επιστροφής μεταναστών το κόστος τους καλύπτεται κυρίως από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Επιστροφών.
      Το θέμα που γράφεις για την ιατροφαρμακευτική περίθαλψη είναι σοβαρό και πράγματι είναι απαράδεκτο να μένει κόσμος είτε μετανάστες είτε Έλληνες ακάλυπτος.
      Βέβαια όλα τα πράγματα έχουν δύο όψεις.
      Εάν μπορούσαν να καλύψουν με βιβλιάριο απορίας την ιατροφαρμακευτική τους περίθαλψη όσοι δεν έχουν πληρώσει τις υποχρεώσεις τους στο ταμείο τους τότε γιατί να τις πληρώσουν;

      Διαγραφή
  12. Συγνώμη για το λάθος μου. Υπέβαλα σχόλιο από το λογαριασμό του γιου μου Nescentes Morimur, και το διέγραψα μόλις το είδα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή