Τετάρτη, 13 Μαρτίου 2013

ΤΟ ΜΑΓΚΑΛΙ ΚΑΙ ΟΙ ΣΠΕΚΟΥΛΑΔΟΡΟΙ ΤΩΝ ΘΑΝΑΤΩΝ



Τα παρακάτω αποκόμματα εφημερίδων προέκυψαν όταν ψάξει κανείς βάζοντας την λέξη μαγκάλι στα 3 τελευταία χρόνια  που έχει ψηφιοποιήσει η ΕΒΕ τις  εφημερίδες ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ  και  ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗ. 



 Στο σύντομο αυτό διάστημα 20 άνθρωποι πέθαναν ή υπέστησαν σοβαρές βλάβες για την ζωή τους και επειδή αυτά τα ατυχήματα αποτελούσαν δυστυχώς ανέκαθεν  συχνή αιτία θανάτου στην Ελλάδα, τα διαβάζαμε κάπου χωμένα στις μέσα σελίδες των εφημερίδων.
Στην αδηφάγο τύπο  πρέπει οι θάνατοι να είναι ευάριθμοι για να αποκτήσουν και την ανάλογη  προβολή στην ειδησεογραφία.
Έτσι μόνο  όταν ξεσκληρίζεται μια ολόκληρη οικογένεια το 1980 η είδηση γίνεται πρωτοσέλιδο στην ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ ενώ ο ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ την περνάει σε ένα μικρό μονόστηλο στην τελευταία σελίδα παρά το ότι μέχρι σήμερα αποτελεί και το πιο πολύνεκρο ατύχημα από μαγκάλι στην Ελλάδα .


Σχολιάζοντας η ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ το θλιβερό συμβάν γράφει :
...βασικοί συνένοχοι  για τον θάνατο αθώων ατόμων δεν ήταν τα μαγκάλια αλλά η αμάθεια, η αμέλεια και η εγκληματική προχειρότητα. Μήπως δεν γνωρίζουν όλοι ποιές είναι που έχει το μαγκάλι σε κλειστό χώρο; ΄Η μήπως για πρώτη φορά έχει συμβεί  ένα τέτοιο τραγικό και αποτρόπαιο ατύχημα.


Μήπως όμως μετά από αυτή την τραγωδία σταμάτησαν να γίνονται ανάλογα ατυχήματα;
Ας δούμε ενδεικτικά και την πιο πρόσφατη ειδησεογραφία.
ΚΑΒΑΛΑ ΟΙ ΑΝΑΘΥΜΙΑΣΕΙΣ σκότωσαν δύο φίλους στις Σέρρες. Θύματα είναι ο Βασίλης Παρασκευόπουλος, 54 χρόνων, και ο Χρήστος Καλπάκης, 65 χρόνων....

Σε οικογενειακή τραγωδία κατέληξε μια εκδρομή το τριήμερο της Αποκριάς, η τελευταία για μια οικογένεια από τα Τρίκαλα η οποία βρήκε φρικτό θάνατο... 

...στο χωριό Aλωρος Πέλλας.... αυτοσχέδιο μαγκάλι..... νεκρό στο πάτωμα του σπιτιού του τον 72χρονο Aναστάσιο Oυρειλίδη. ....λίγα μέτρα πιο πέρα από το άψυχο σώμα του 72χρονου αντίκρισε νεκρή στην κρεβατοκάμαρα την σύζυγό του Eλένη 62 ετών.

Ένα βρέφος, 12 μόλις μηνών, βρήκε τραγικό θάνατο... η φωτιά ξέσπασε είτε από σόμπα είτε από αναμμένο μαγκάλι.

Οι αναθυμιάσεις από αυτοσχέδιο μαγκάλι που άναψαν για να ζεσταθούν, προκάλεσαν το θάνατο ενός Πακιστανού εργάτη, ενώ άλλοι τέσσερις συμπατριώτες του έπεσαν λιπόθυμοι,

Νεκροί ανασύρθηκαν 51χρόνος άνδρας και 46χρονη γυναίκα από την Αλβανία που εισέπνευσαν τις δηλητηριώδεις αναθυμιάσεις από μαγκάλι που άναψαν για να ζεσταθούν...

Οπότε ερχόμαστε στο πρόσφατο τραγικό περιστατικό με τον θάνατο των δύο νεαρών φοιτητών στην Λάρισα και την δηλητηρίαση των άλλων τριών.
Άφησα να περάσουν μερικές μέρες από το τραγικό αυτό γεγονός πριν να γράψω την σημερινή ανάρτηση γιατί τώρα πια ευτυχώς, ήδη οι δύο από τους 3 που επέζησαν έχουν φύγει από το νοσοκομείο.
Εκτός από την τραγικότητα αυτού του ατυχήματος με τα νέα παιδιά, εξίσου τραγικό ήταν το σπεκουλάρισμα της υπόθεσης τόσο από πολιτικούς όσο και από διάφορους στο ιντερνέτ.
Γράφει χαρακτηριστικά ο ΘΑΝΑΣΗΣ ΧΕΙΜΩΝΑΣ στην Athens Voice  και στο άρθρο του με τον χαρακτηριστικό τίτλο «Βουλώστε το πια!»,  :

Είναι πραγματικά τόσο κρίμα, νέοι άνθρωποι να φεύγουν από τη ζωή τζάμπα και βερεσέ. Δυστυχώς, όπως συμβαίνει συχνά σε τέτοιες περιπτώσεις, τη θέση της θλίψης σύντομα παίρνει η οργή. Η οργή για τους σύγχρονους βρικόλακες, για αυτά τα βαμπίρ που περιμένουν με τα σάλια τους να τρέχουν σε κάτι τέτοιες τραγωδίες για να σπεκουλάρουν πολιτικά ή απλώς να πουλήσουν «επανάσταση» στους αφελείς που είναι έτοιμοι να αγοράσουν όσο όσο.
Οι εν λόγω σπεκουλαδόροι, με παντελή έλλειψη σεβασμού προς τους νεκρούς και τις οικογένειές τους, άδραξαν άμεσα την ευκαιρία. Το ελληνικό ίντερνετ γέμισε με φωτογραφίες των νεκρών (…) υποτιτλισμένες με λεζάντες άθλιας πολιτικής προπαγάνδας, δακρύβρεχτα ποιηματάκια επιπέδου τρίτης δημοτικού και, φυσικά, την all time classic «συγκλονιστική» επιστολή ενός «πατέρα» (ανάθεμα κι αν είναι πατέρας ο τύπος αυτός) ο οποίος κατέδιδε ως ηθικούς αυτουργούς τους τρεις αρχηγούς της τρικομματικής και τον Στουρνάρα. Έτσι είναι. Το Μνημόνιο φταίει. Το σκεπτικό απλό: Αν δεν υπήρχε το Μνημόνιο τα παιδιά θα είχαν περισσότερα λεφτά, το πετρέλαιο θα ήταν πιο φθηνό, οπότε δεν θα είχαν σκοτωθεί. Τετράγωνη λογική. Φυσικά, αν μπούμε σε αυτό το τριπάκι θα πρέπει να αποθεώσουμε το ΔΝΤ. Χάρη σ’ αυτό (υιοθετούμε πάντα τη λογική πως αν δεν υπήρχε το Μνημόνιο θα κολυμπούσαμε στο χρήμα) η τιμή της βενζίνης και τα τέλη κυκλοφορίας έχουν φτάσει στα ύψη, με αποτέλεσμα ο κόσμος να χρησιμοποιεί όλο και λιγότερο το αυτοκίνητο. Σκεφτείτε λοιπόν πόσους νεκρούς έχουμε γλιτώσει από τον Μολώχ της ασφάλτου…
Η γελοιότητα σε όλο της το μεγαλείο. Και το χειρότερο είναι πως πολλοί από αυτούς που ρίχνουν κροκοδείλια δάκρυα για το συμβάν της Λάρισας στην πραγματικότητα γουστάρουν. Όπως το ακούτε: γουστάρουν. Βλέπετε, βρήκαν ακόμα δύο «μάρτυρες» για να στηρίξουν την «επανάστασή» τους. Όπως άλλωστε κάνουν και σε κάθε αυτοκτονία την οποία, αφού την αποδώσουν στο Μνημόνιο (λες και δεν αυτοκτονούν άνθρωποι λόγω ψυχολογικών ή συναισθηματικών προβλημάτων) την ποστάρουν με ενθουσιασμό στο Facebook και το Τwitter συνοδεία μπινελικιών και απειλών. Και να τα like και τα retweet από κάτω…

Τα ίδια είχα γράψει σχετικά με τις αυτοκτονίες στο ποστ μου  ΓΙΑΤΙ ΑΥΤΟΚΤΟΝΗΣΕ Ο ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΧΡΙΣΤΟΥΛΑΣ. και την πολιτική εκμετάλλευση που είχε γίνει τότε. 



Όπως έγραψε ο Γιάννης Παπαδόπουλος στα ΝΕΑ σε κείμενο του με τίτλο Το πολιτικό εμπόριο των θανάτων -Ο θάνατος ως επιχείρημα στον καιρό της πολιτικής αμετροέπειας:

Αρχικά, η πολιτική εκμετάλλευση θανάτων εκφράστηκε στις μέρες μας κυρίως μέσα από τις αυτοκτονίες. Οι αυτόχειρες παρουσιάζονται από ΜΜΕ και πολιτικούς ως θύματα επιδημίας στην Ελλάδα της κρίσης, ακόμη κι αν το επιχειρηματικό τους ιστορικό δεν παραπέμπει σε χρεοκοπία..................
Έρευνα ιατροδικαστών και ψυχιάτρων στην Κρήτη έδειξε ότι από τις 11 αυτοκτονίες στο νησί τους μήνες Μάρτιο, Απρίλιο και Μάιο, μόνο τρεις σχετίζονταν με οικονομικά ζητήματα.
Τα τοπικά και εθνικής εμβέλειας ΜΜΕ επέμεναν να γράφουν για «επιδημία αυτοκτονιών». Έρευνα όμως της ψυχολόγου Αναστασίας Καστανάκη αποδεικνύει το αντίθετο. Οι αυτόχειρες στην Κρήτη ήταν 46 το 2009, 36 το 2010 και 48 το 2011. Το 2000 όμως, στην περίοδο του Χρηματιστηρίου είχαν φτάσει τους 61 - αριθμός ρεκόρ για το νησί την τελευταία δωδεκαετία. Το 2005 ήταν 47 και το 2008, πριν ξεδιπλωθεί η κρίση στην Ελλάδα, 46. Εκείνα τα χρόνια όμως οι αυτοκτονίες δεν προβάλλονταν.

Αν τολμήσει δε κανείς να πει αυτό που έγραφε σε ανύποπτο χρόνο  η ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ: 
πως βασικοί συνένοχοι  για τον θάνατο αθώων ατόμων δεν ήταν τα μαγκάλια αλλά η αμάθεια, η αμέλεια και η εγκληματική προχειρότητα  θα αντιμετωπιστεί σαν τον Τσίμερο  που όπως έγραψε σχετικά ο  ΣΑΚΕΛΛΑΡΗΣ ΣΚΟΥΜΠΟΥΡΔΗΣ:

«Οι άτυχοι της Λάρισας ήταν θύματα και του φόρου και της Παιδείας: κανένας δεν τους δίδαξε τις ιδιότητες του μονοξειδίου του άνθρακα» έγραψε ο Τζήμερος. Προκαλώντας το σάλο και την έντονη αντίδραση του σύμπαντος εθνικού οχλοπολτού, που έπεσε πάνω του για να τον φάει. Φασίστα τον ανέβαζαν, άπονο και ηλίθιο τον κατέβαζαν… Τι είχε πει ο άνθρωπος; Απλώς περιέγραψε την καθ’ ημάς κυριαρχία του πολιτικού Ισλάμ.
Μετά τον Σημίτη, φαίνεται, βρήκαμε νέο αποδιοπομπαίο τράγο, ο Τζήμερος μας έφταιξε που είπε μια τραγική αλήθεια. Και επειδή εσχάτως έχει γίνει πολύ της μόδας να καθυβρίζεται και να τρώει την καταισχύνη του σύμπαντος εθνικού Κατιναριάτου, κανείς δεν τόλμησε να πάρει αυτονόητα δημοσίως το μέρος του, κάτι που όλοι μονολογούσαν ιδιωτικά... Μα ο Τζήμερος, εδώ, ήταν το δάχτυλο που έδειχνε το δολοφόνο. Και όλοι το δάχτυλο έβλεπαν.

Εάν θέλουμε να αντιμετωπίσουμε με ψυχρή λογική τον τραγικό θάνατο των δύο φοιτητών αυτό που έχει να πει κανείς είναι πως η φτώχεια τόσο πριν όσο και μετά το μνημόνιο οδηγεί τους ανθρώπους στο να χρησιμοποιήσουν μαγκάλια για να ζεσταθούν.
Δεν ξέρω αν στα σχολεία, ιδίως της επαρχίας, απ΄ όπου ήσαν και οι φοιτητές, μαθαίνουν, όπως θα έπρεπε, την θανατηφόρο δράση του μονοξειδίου του άνθρακος.
Δεν μου είναι εύκολο να φανταστώ πως 5 παιδιά από επαρχία, που βρίσκονται πια στην 3τοβάθμια εκπαίδευση δεν έχει ακούσει ποτέ κανένα από αυτά  για θανάτους από μαγκάλια ή ακόμα και αυτοκτονίες και θανάτους με καυσαέρια των αυτοκινήτων. 
Πιο πιθανό θεωρώ την γνήσια νεοελληνική αντίδραση του "Έλα μωρέ τι θα πάθουμε" ακριβώς την ίδια όσων βλέπουμε να κυκλοφορούν χωρίς κράνος σε μηχανή, να μην φοράνε ζώνη σε αυτοκίνητα, να έχουν ένα παιδί όρθιο στην διπλανή θέση οδηγού, να προσπερνάνε σε στροφές του δρόμου νταλίκες και ένα σωρό γνωστών σε όλους μας συμπεριφορών που βασίζονται στην αντίληψη πως το κακό θα συμβεί σε κάποιους άλλους και ποτέ σε μας.
Ο θάνατος από ατύχημα είναι από μόνος του ένα τραγικό γεγονός.
Η εκμετάλλευση του όμως για πολιτικούς λόγους είναι απαράδεκτη και αυτό δεν αποτελεί δικαίωση της πολιτικής του μνημονίου που οδήγησε  στην αύξηση της τιμής του πετρελαίου.
Το ίδιο τραγικοί ήσαν και οι προ της αυξήσεως  οι θάνατοι του βρέφους των τσιγγάνων το 2009,του Πακιστανού εργάτη το 2010 ή του ζεύγους των Αλβανών το 2011 οι οποίο πέρασαν στα ψιλά των εφημερίδων.
Εξ ίσου δε τραγικό είναι ότι οι λεγόμενοι "αντιμνημονιακοί", λες και όλοι οι άλλοι αισθάνονται ευτυχείς και ενθουσιασμένοι από τις οικονομικές επιπτώσεις που έχουμε από το μνημόνιο, έχουν γίνει ένας ομοιογενής πολτός που δεν ξεχωρίζεις πια τις πολιτικές θέσεις της ναζιστικής δεξιάς από της ακροαριστεράς.
Όπως γράφει πάλι εύστοχα ο ΣΑΚΕΛΛΑΡΗΣ ΣΚΟΥΜΠΟΥΡΔΗΣ:

Αλήθεια, πάρτε σε εισαγωγικά «Έλληνες πεθαίνουν για να συλλέγει φόρους ο Στουρνάρας και να τους αποδίδει στη Μέρκελ. Χιλιάδες αυτοκτονίες, παιδιά που καίγονται από ξυλόσομπες και σκάνε από αναθυμιάσεις. Η συνέχεια της ανθρωποκτόνου μνημονιακής πολιτικής ισοδυναμεί με έγκλημα και προδοσία». Είναι μία από τις επίσημες δηλώσεις των «αντιμνημονιακών» (χε, χε) κομμάτων. Ήταν του ΣΥΡΙΖΑ; Ή μήπως των ναζί; Ή μήπως των θεματοφυλάκων του Εθνικού Αμύλου και των λοιπών Υδατανθράκων; Ή έστω του ΚΚΕ;
Ξέρω, εκνευρίζονται τα κόμματα της «Αριστεράς» όταν τους λες τέτοια σόκιν λόγια, που ανακινούν το θέμα της «Θεωρίας των Δύο Άκρων»… Όμως, ποιος τις κάνει αυτές τις δηλώσεις; Αυτοί θα έπρεπε πρώτοι να κάνουν εμετό, όσο συνειδητοποιούν πως οι δηλώσεις τους είναι αδιαλείπτως και βαρετά ίδιες με των ναζί… Γιατί δεν τους περνάει από το μυαλό ότι κάτι δεν πάει καλά με την ανάλυσή τους, ακόμα και με τη μετάλλαξη του ηθικού και αισθητικού τους αξιακού συστήματος;…

11 σχόλια:

  1. Πολύ ενδιαφέροντα τα στοιχεία που παρουσιάζεις από τις εφημερίδες και δημιουργούν τα παρακάτω ερωτήματα.
    Στο διάστημα από 78-81 παρουσιάζεις 12 γεγονότα. Είναι τα μοναδικά ή έστω η τάξη μεγέθους είναι ενδεικτική;
    Το διάστημα από 1997-2011 παρουσιάζεις 6 γεγονότα. Είναι μοναδικά ή τουλάχιστον η τάξη μεγέθους ενδεικτική;
    Συγκριτικά, πόσα γεγονότα είχαμε μέσα στους τελευταίους μήνες του 2012 και τους πρώτους του 2013;
    Ακόμα θα είχε ενδιαφέρον να δούμε τα στοιχεία σχετικά με το ποιους αφορούν τα περιστατικά για παράδειγμα στο διάστημα 1997-2011, πχ. φτωχούς ανθρώπους, μετανάστες, τσιγγάνους κλπ. και το ποιους αφορούν τα περιστατικά των τελευταίων μηνών.

    Αυτά τα στοιχεία συνολικά θα ήταν πολύ ενδιαφέροντα και θα έδειχναν αν υπάρχει συσχέτιση των φετινών περιστατικών με τις τρέχουσες συνθήκες ή όχι.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Δεν κάνω καταγραφή των περιστατικών θανάτου και δηλητηριάσεων από μαγκάλια.
      Αναγράφω απλά περιστατικά που δείχνουν ότι δυστυχώς οι θάνατοι αυτοί στην Ελλάδα είναι διαχρονικοί και δεν αποτελούν φαινόμενο της μετά μνημόνιο εποχής.
      Στην πραγματικότητα δε επειδή οι θάνατοι αυτοί δεν αποτελούσαν κάτι το ασύνηθες πολλές φορές δεν έφταναν, και δεν φτάνουν καν να αναφερθούν στην ειδησεογραφία της εποχής.
      Χαρακτηριστικά το ίδιο διάστημα που έψαξα την ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ και τον ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗ ο δεύτερος αναγράφει λιγότερο από τα μισά περιστατικά από την ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ.
      Ακριβώς για αυτό τον λόγο έβαλα και την ειδησεογραφία του στο πολύνεκρο θανατηφόρο ατύχημα του 1980 που πέθαναν πατέρας, μάνα και τα δύο τους παιδιά.
      Μεγαλύτερη έκταση δίνει στην συμπαράσταση στους τραπεζοϋπαλλήλους και στην απεργία των ραδιοτηλεγραφητών του ΟΤΕ παρά στο πολύνεκρο ατύχημα.
      Από το 1981 δε μέχρι το 1997 δεν υπάρχουν στο ιντερνέτ προσβάσιμα αρχεία από τις εφημερίδες αλλά και τα μετέπειτα είναι αρκετά ελλειπή .
      Τέλος για το ποιους αφορούν τα ατυχήματα αυτά και η συσχέτιση τους με τις τρέχουσες συνθήκες νομίζω ότι απαντά επαρκώς η ανάρτηση μου.

      Διαγραφή
  2. ΕΝΑ ΘΛΙΒΕΡΌ ΚΑΙ ΑΝΕΞΗΓΗΤΟ (;) ΑΤΎΧΗΜΑ ΔΙΝΕΙ ΚΑΙ ΠΑΛΙ ΑΦΟΡΜΗ ΣΕ ΠΑΠΑΡΟΛΟΓΙΕΣ!!
    ΚΡΙΜΑ ΣΤΑ ΑΤΥΧΑ ΝΕΑ ΠΑΙΔΙΑ ΠΟΥ ΜΕ ΤΗΝ ΑΥΤΟΕΜΠΙΣΤΟΣΥΝΗ ΤΩΝ ΝΙΑΤΩΝ ΤΟΥΣ ΔΕΝ ΣΚΕΦΤΗΚΑΝ ΛΙΓΟ ΠΕΡΙΙΣΟΤΕΡΟ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Το τραγικό αυτό ατύχημα γίνεται τραγικότερο όταν συμβαίνει σε 5 νέα παιδιά που έχουν τελειώσει λύκειο και έχουν σαφώς διδαχθεί την θανατηφόρο δράση του μονοξειδίου του άνθρακα.
      Δυστυχώς όταν είσαι νέος θεωρείς ότι είσαι άτρωτος από τον κίνδυνο του θανάτου και τον αψηφάς.
      Ας ελπίσουμε τουλάχιστον πως αυτοί οι θάνατοι των παιδιών με την ευρεία δημοσιότητα που απέκτησαν θα αποτρέψουν στο μέλλον να έχουμε παρόμοια ατυχήματα.

      Διαγραφή
  3. Όταν πληροφορήθηκα απο τη γυναίκαμου, το γεγονός του θανάτου των παιδιών απο τις αναθυμιάσεις, αυτό που είπα ήταν, καλά μαλακισμένα ήτανε, δεν ήξεραν οτι κινδυνεύουν απο τις αναθυμιάσεις; φοιτητές είναι, σε επαρχία έχουν μεγαλώσει, ποιός ξέρει πόσο είχαν πιεί. Όταν είδα την πολιτικοποίηση του γεγονότος, είπα έχουμε ξεφύγει τελείως, ειδικά αυτόν τον πατέρα που βγήκε κλαίγοντας στα κανάλια, και μίλαγε για τελευταίο αίμα, τον έβρισα, ο ορισμός της αναξιοπρέπειας.
    Ακόμα πιο εμετικός και γελοίος ο Λαζόπουλος, που αναπαρήγαγε τα λεγόμενα του πατέρα, και είπε μάλιστα, ΜΙΛΑΕΙ ΓΙΑ ΤΕΛΕΥΤΑΙΟ ΑΙΜΑ, ΓΙΑ ΑΙΜΑ ΜΙΛΑΝΕ ΣΤΟΝ ΠΟΛΕΜΟ.
    Πριν έξι χρόνια, στην Ευβοια, κάποιοι γνωστοί μου που δεν τους έλειπαν τα χρήματα, πέθαναν με τον ίδιο τρόπο, σε μια καλύβα στο βουνό που είχαν πάει για κυνήγι. Πλακωμένοι στα τσίπουρα, κοιμήθηκαν με αναμένο το μαγγάλι, και τους βρήκαν πεθαμένους και τους τρείς.

    Δυστυχώς η βλακεία υπερισχύει της λογικής.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ένας πατέρας που θρηνεί για τον θάνατο του παιδιού του μπορεί να λέει ότι θέλει χωρίς να μπορείς να τον παρεξηγήσεις και το μόνο που έχει να κάνει κανείς είναι να τον ακούσει σιωπηλός και χωρίς να τον σχολιάζει.
      Ο Λαζόπουλος όμως είναι γνωστός λαϊκιστής που σε τέτοιες περιπτώσεις βρίσκει την ευκαιρία να εκμεταλλευτεί το γεγονός για να προκαλέσει στο κοινό του το με αυτά που λέει το αίσθημα πως ο ίδιος είναι γνήσιος εκπρόσωπος του λαϊκού συναισθήματος.

      Διαγραφή
    2. Ένας πατέρας που θρηνεί το παιδί του στο σπίτι του, μπορεί να λέει οτι θέλει, όταν βγαίνει στα κανάλια και παίζει το παιχνίδι τους, είς βάρος της μνήνης του παιδιού του, χάνει την αξιοπρέπειά του, και φυσικά σχολιάζεται. Πριν απο 30 χρόνια, έζησα τον αργό θάνατο της ξαδέρφης μου απο τα 23 μέχρι τα 26 της απο καρκίνο. Μέχρι την τελευταία μέρα δεν λύγισε, δεν παρακάλεσε για την ζωή της, κανέναν θεό, καμία παναγία, και κανέναν άγιο, και πολύ περισσότερο διάφορους σωτήρες, δεν είπε ποτέ της γιατί σε μένα, το ίδιο και οι γονείς της και θείοι μου, το μόνο που άκουσα ήταν, έτσι είναι η ζωή. Παρ΄ όλο που πριν 7 χρόνια είχε πεθάνει ο πατέρας μου, στα 15 εγώ, αυτός ο θάνατος με συγκλόνισε, και ειδικά η στάση των θείων μου μετά τον θάνατο της κόρης τους, μου καθόρισαν την στάση ζωής απέναντι στον θάνατο (και όχι μόνο). Μία λέξη μόνο περιγράφει το μεγαλείο αυτών των απλών αγράμματων και φτωχών ανθρώπων, ΑΞΙΟΠΡΕΠΕΙΑ, το μεγαλύτερο μάθημα που πήρα στην ζωή μου.

      Διαγραφή
    3. Μην συγκρίνεις τον αναμενόμενο θάνατο από νόσο με τον αιφνίδιο θάνατο από ατύχημα ιδίως όταν πρόκειται για παιδί.
      Ο καθένας μας σε αυτή την κατάσταση αντιδρά κατά διαφορετικό τρόπο.
      Άλλοι κλείνονται στον εαυτό τους παραμένοντας αμίλητοι και άλλοι θέλουν να το κουβεντιάζουν με άλλους ανθρώπους για να παρηγορηθούν.
      Όσοι έχουμε χάσει τους γονείς μας έχουμε συγκλονιστεί και πονέσει γι΄αυτό, αλλά ο θάνατος τους αποτελεί και ένα αναπόφευκτο και αναμενόμενο γεγονός στην φυσιολογική εξέλιξη της ζωής σε αντίθεση με τον θάνατο ενός παιδιού.

      Διαγραφή
  4. Είναι πραγματικά τραγικό το γεγονός. Η δική μου γνώμη είναι πως όντως μπορεί η απώλεια των παιδιών να έχει τις αιτίες της και στην οικονομική κρίση αλλά όσοι αναζητούν ηθικούς αυτουργούς και πολιτικοποιούν το θέμα για άλλη μια φορά υπερβάλλουν. Κάποιοι βέβαια -είναι γνωστό ποιοι- το κάνουν για να εκμεταλλευτούν το γεγονός, οι περισσότεροι νομίζω το κάνουν λόγω της υπέρμετρης αγανάκτησης που τους έχει κυριέψει. Από την άλλη όμως νομίζω πως και ο αρθρογράφος που λέει πως κάποιοι "γουστάρουν" για ό,τι συνέβη γίνεται κι αυτός -επιεικώς- υπερβολικός.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Προφανώς και η οικονομική κρίση έχει δυσκολέψει την ζωή των περισσοτέρων.
      Αν όμως αντί οι θάνατοι δεν είχαν αφορμή το μαγκάλι αλλά είχαν προέλθει από ηλεκτροπληξία από ηλεκτρική σόμπα πάλι θα έφταιγε η οικονομική κρίση;
      Ατυχήματα συμβαίνουν καθημερινά είτε σε φτωχούς είτε σε πλούσιους.
      Σύμφωνα δε με αυτά που έλεγε ο δύστυχος πατέρας του ενός παιδιού εκεί που έμενε είχε θέρμανση αλλά προτιμούσαν να μαζεύονται στο μοιραίο σπίτι.
      Το γουστάρουν που γράφει ο Χειμωνάς μπορεί να ακούγεται ακραίο αλλά δυστυχώς η πολιτική αντιπαλότητα στην χώρα μας έχει ξεφύγει πλέον όχι μόνο από τα πλαίσια της ευπρέπειας και της αντιπαράθεσης επιχειρημάτων αλλά και της κοινής λογικής.
      Χούντα, δοσίλογοι, νενέκοι, κρεμάλες να καεί το μπουρδέλο, προδότες, πουλημένοι, φασίστες, τρομοκράτες,και ένα σωρό άλλα αντίστοιχα έχουν αντικαταστήσει καθημερινά την αντιπαράθεση ιδεών και πολιτικών προτάσεων.

      Διαγραφή