Παρασκευή, 5 Ιανουαρίου 2007

ΠΕΡΙ ΒΑΥΒΟΥΣ ΚΑΙ ΑΙΔΟΙΩΝ Ο ΛΟΓΟΣ




ΑΘΕΟΦΟΒΟΣ-Οι γυναίκες πιστεύουν ότι το αιδοίο είναι δικό τους.
ΣΥΖΥΓΟΣ-Τι μας λες τώρα, που ανήκει , στο heliotypon που ονόμασε έτσι το μπλογκ του;
ΑΘΕΟΦ-Όχι βέβαια!
ΣΥΖ-Τότε που; Στο θαλάσσιο ζώο pennatula που έχει το ίδιο όνομα;
ΑΘΕΟΦ-Δεν ξέρω τι σόι ζώο είναι αυτό και με τι μοιάζει που του έδωσαν αυτό το όνομα , εγώ μιλάω για τα άλλα αιδοία τα οποία απλά ανήκουν και στους άνδρες.
ΣΥΖ-Πάλι άρχισες τα φαλλοκρατικά σου ! δεν έχεις καθόλου αιδώ.
ΑΘΕΟΦ-Όχι βέβαια εσύ μπορείς να θεωρείς ότι το αιδοίο σου σου ανήκει, αλλά σύμφωνα με την αρχαιοελληνική σημασία του όρου η λέξη αυτή σημαίνει το γεννητικό όργανον ανδρός η γυναικός, γενικά τα απόκρυφα μέρη.Από εκεί προέρχεται και ή αιδώς (άμα την ακούνε οι Αργίτες βγάζουν σπυράκια) αλλά και το επίθετο αιδοίος που σημαίνει σεβαστός ,σεμνοπρεπής,γένος θεών αιδοίον λέει ο Ησίοδος.
ΣΥΖ-Καλά δεν μου λες πως σου ήρθε να ασχοληθείς με τα αιδοία μας αφού θέλεις να έχεις και συ αιδοίο;
ΑΘΕΟΦ-Μου ήρθε γιατί διάβασα ότι στις 8 Ιανουαρίου στην Ανατολ Ρωμυλία την Θράκη και την Νέα Πέτρα της Μακεδονίας γιορτάζουν την ημέρα της Μπάμπως που είναι γιορτές γονιμότητας. Ανδρες και γυναίκες αλλάζουν τους ρόλους τους Οι Θρακιώτισσες προσφέρουν καρότα και λουκάνικα, περιττόν να σου πω με τι μοιάζουν, στην στολισμένη σαν νύφη Μπάμπω τρώνε και πίνουν και γίνεται πομπή μέχρι την βρύση του χωριού με πικάντικα τραγούδια.Αν εμφανιστεί κανένας άνδρας στον δρόμο τον κυνηγούν και τον στολίζουν πατόκορφα με λέξεις που θα σήκωναν όρθιες τις τρίχες του Χριστόδουλου.
ΣΥΖ-Παλι δεν κατάλαβα τι σχέση έχει με το αιδοίο ,εκτός από το λουκάνικο, η γιορτή αυτή.
ΑΘΕΟΦ-Την ίδια μέρα στην Ελευσίνα στην αρχαιότητα μεθυσμένες γυναίκες –τα αίσχιστα λέγουσαι δι’ ιάμβων και φαλλούς βαστάζουσαι πορεύονται προς την Βαυβώ.
ΣΥΖ-Τώρα κατάλαβα που το πήγαινες και γιατί διάβαζες χθές ξανά το βιβλίο Βαυβώ, το μυθικό αιδοίο του εθνοψυχαναλυτή Ζ.Ντεβερέ.Για λέγε λοιπόν.
ΑΘΕΟΦ-Η Βαυβώ λοιπόν ήταν θηλυκή γονιμική θεότητα που το όνομα της σημαίνει το γυναικείο αιδοίο .
Την περιέργεια μου την κίνησαν αγαλματάκια τα οποία τα ονόμαζαν Βαυβώ και για αυτό πήρα και το βιβλίο .
Όμως εκτός από τον χώρο που μπορούσε να έχει επίδραση ο Ελληνισμός αντίστοιχα ειδώλια υπάρχουν και σε άλλους πολιτισμούς και πιθανόν να προέρχονται από την Αίγυπτο και να πέρασαν στην Ευρώπη από τους Μαυριτανούς. Είναι χαρακτηριστικά τα αντίστοιχα αγαλματάκια Sheila na Gig που υπάρχουν σε εκκλησίες της Ιρλανδίας.
Έχουν γίνει πειράματα ότι αυτά τα αγαλματάκια ερεθίζουν σεξουαλικά τις γυναίκες η στην καλύτερη των περιπτώσεων τους εξάπτουν την περιέργεια. Επίσης το χιούμορ θεωρείται ότι μπορεί να χρησιμεύσει ως διαβατήριο για το άσεμνο
.
ΣΥΖ- Τι λες μωρέ ,σιγά μην μας ερεθίσουν αυτές οι αηδίες!
ΑΘΕΟΦ-Μην ξεχνάς ότι αυτά τα αγαλματίδια ήταν σε εποχές που η σεξουαλικότητα ήταν ακάθαρτη και αηδιαστική όποτε οι πουριτανές γυναίκες ερεθίζονταν μέσω της ταύτισης που επιτυγχάνεται με την ασχήμια και την αισχρότητα αυτών των ειδωλίων.
Ας δούμε όμως πώς ξεκίνησαν όλα αυτά.
Σύμφωνα με την ορφική διδασκαλία ή θεά Δήμητρα έφθασε στην Ελευσίνα ψάχνοντας να βρει την κόρη της.
Για να απαλύνει την θλίψη της η Βαυβώ κάθισε απέναντι της σήκωσε τα φουστάνια της και με αστεία και άσεμνες χειρονομίες διασκέδασε την θεά.
Από το αιδοίο της Βαυβούς προέβαλε ο Ίακχος γελαστός.
Με την επίδραση των Ορφικών η Βαυβώ αντικαθιστά την Ιάμβη που είναι η προσωποποίηση του κωμικού στοιχείου στα Ελευσίνια μυστήρια και αλλάζει τον σοβαρό και μελαγχολικό χαρακτήρα που είχαν μέχρι τότε.
Οι περισσότεροι φιλόλογοι συνδέουν το όνομα Βαυβώ με τον Βαυβώνα που σημαίνει όλισβος.

ΣΥΖ- Άντε πια με έχεις πρήξει με τις άγνωστες λέξεις, τι είναι πάλι τούτο;
ΑΘΕΟΦ-Νομίζεις ότι μόνο στην εποχή μας υπάρχουν δονητές για τις γυναίκες. Λάθος! Ο όλισβος ήταν ένα δερμάτινο πέος για χρήσιν των γυναικών.
Ο Ντεβερέ συσχετίζει το Βαυβώ με τον Βαυβώνα /όλισβο με αυτό που αποκαλείται «αντιθετική έννοια των βασικών λέξεων»
Φέρνει δε μεταξύ άλλων το παράδειγμα της λέξης «κτεις» της οποίας η πρώτη έννοια ήταν κτένα. Σημαίνει όμως επίσης τόσο τα κυρτά ανδρικά όργανα όσο και το κοίλο φύλο της γυναίκας.
Αναφέρει δε ένα άλλο παράδειγμα υπονοούμενης φαλλοποίησης του αιδοίου από τον ΑριστοφάνηΛέει επί λέξει .Στην Ειρήνη ο Αριστοφάνης αποκαλεί το όργανο της γυναίκας «σύκον»Και όχι μόνο το σύκο μοιάζει με πρωκτό ,αλλά και ο φαλλός του Διόνυσου, που άλλοτε είχε επιδειχθεί στους Δελφούς, ήταν από ξύλο συκιάς. Επίσης όταν ο Διόνυσος θέλησε να τηρήσει (συμβολικά ) την υπόσχεση που είχε δώσει στον Πρόσυμνο (Πόλυμνος, Πολύυμνος, Πολύυπνος),δηλαδή να τον αφήσει να τον διαπεράσει πρωκτικά, (μου αρέσει πολύ αυτή η σίκ διατύπωση του Ντεβερέ για το πισοκέντημα του Διόνυσου!) αλλά ο Πρόσυμνος πέθανε πριν ό θεός τηρήσει την υπόσχεση του, ο Διόνυσος κατασκεύασε ένα φαλλό από ξύλο συκιάς-τον όποίο κανένα από τα πολυάριθμα κείμενα και παραλλαγές δεν αποκαλεί «βαυβώνα»η «όλισβο»- και αυνανίστηκε πρωκτικά με το αντικείμενο αυτό, που αντιπροσώπευε το φαλλό του μακαρίτη.

ΣΥΖ-Τι να σου καημένε ,εγώ στο σχολείο δεν έμαθα τέτοια πράγματα για τους αρχαίους
ΑΘΕΟΦ- Γι΄ αυτό χρυσό μου (ελπίζω να εκτιμηθεί δεόντως η προσφώνηση από τις αναγνώστριες και να γίνει υπόδειγμα για τους αναγνώστες) διαβάζουμε κάτι παραπάνω ώστε να μπορέσουμε να δούμε ένα αιδοίο με άλλο μάτι.
ΣΥΖ- Α,να χαθείς ηδονοβλεψία! .
ΑΘΕΟΦ- Εγώ; Το αιδοίο εγώ το βλέπω μόνο σαν έργο τέχνης όπως και ο Gustave Courbet γι΄ αυτό και διακόσμησα με την καταγωγή του κόσμου παλαιότερο μου ποστ.







Από πάνω προς τα κάτω
1-Βαυβώ της πτολεμαϊκής εποχής (Αίγυπτος) Μουσείο Κοπεγχάγης
2-Βαυβώ υστερορωμαϊκής εποχής .Βρισκόταν στο Βερολίνο και σήμερα έχει χαθεί
3-Sheila na gig
4-Sheela na Gig στο Kilpeck, England του 12ου αιώνα .













ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΣΤΟ ΕΠΟΜΕΝΟ ΜΕ ΑΓΑΛΜΑΤΑ ΒΑΥΒΩ ΑΠΟ ΔΙΑΦΟΡΑ ΜΕΡΗ









17 σχόλια:

  1. Πολύ καλό κι ενημερωτικό! Δεν ξέρω αν ο διάλογος (με τη σύζυγο) είναι πραγματικός αλλά αν πράγματι υπάρχει και παρακολουθεί το "Μουνί" τους θερμούς χαιρετισμούς μου, παρακαλώ.

    Διαβάζοντας το ποστ σου σκεφτόμουν πόσο πιό ελεύθεροι, ερωτικά, ήσαν οι πρόγονοί μας (όσο ήσαν πρόγονοί μας, βιολογικά, γιατί πολιτιστικά ΔΕΝ είναι). Νομίζω ότι η έλευση του χριστιανισμού έκανε αυτή τη μεγάλη ζημιά, να ενοχοποιήσει τον έρωτα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Πως είχα την εντύπωση,ότι αιδοίο ήταν αρχικά το φύλο των ανδρών??
    Ε,, τι να κάνουμε, ξεχνάμε κι όλας.
    Πως μου την έφερες με τις συγγένειες, εγώ νόμισα, ότι ο πατέρας του ήταν λογοπαίγνιο και αναφερόταν στον πατέρα του πατέρα, ήτοι του παππού.
    Τώρα για πες μου 1+1=2, τι είναι θεώρημα, ή νόμος;;;
    καλη σου μέρα και καλή μέρα και στη σύζυγο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Σε αίτηση γνωστού κολλεγίου, υπήρχε το κλασικό. Sex? Εννοώντας βεβαίως το φύλλο. Η απάντηση του αιώνιου μπάκουρου ήταν επίσης κλασική. No.

    Επίσης, "γνωστός" ζωγράφος της περιοχής εξέθεσε τα έργα του. Θέμα: Αιδοίο. Μα πες μου σε παρακαλώ, θα έβαζες ποτέ στο σαλόνι σου έναν πίνακα που δείχνει ένα μουνί;

    Περί ελευεθεριότητας και χριστιανισμού δεν σχολιάζω. Θα μας πάρει η νύχτα...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Αχ τι ενδιαφέρον....!!!!!!!!!!!
    Σευχαριστώ καλέ που μου το αφιερώνεις......!
    Λοιπόν πολύ ενημερωτικό και διαφω6τιστικό...
    Καλέ ακόμα γίνονται αυτά στη Μακεδονία?
    Προλαβαίνω να πάω...?

    ΣΥΖΥΓΟΣ =ΘΕΑΑΑΑΑΑ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Siga siga ekselissese ston ierofanth ths blogosferas :) Evge atheofove, artio to keimeno su, akadimaiko ke efxaristo (spanios syndiasmos).

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Καλέ ακόμα γίνονται αυτά στη Μακεδονία?
    ===================================
    Ναι, και μάντεψε: Με την υποστήριξη της εκεί Εκκλησίας...

    Όπως και πολλές άλλες αρχαίες λατρείες (γιορτή του φαλλού κλπ.)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Με άφησες άφωνο. Ωραίο κείμενο και τόσο έξυπνα δοσμένο με το διάλογο που μένει τελείως ρεαλιστικό, παραστατικό και εύληπτο.

    Νημέρτη, εγώ πάντως έχω σπίτι μου αιδοίο κρεμασμένο με βυζάκι να προβάλλει σε περίοπτη θέση (bell epoque περιόδου).

    Και μετά σου λένε ότι ο Χριστιανισμός συνδέεται με την Ελλάδα. Πως και δε. Φαλλικά σύμβολα, πηδήματα κλπ μόνο χριστιανικά δεν είναι. Αλλά τι να κάνει ο Χριστιανισμός, τα αποδέχτηκε για να μην τον διώξουν. Και οι παπάδες τόσα καταλάβαιναν.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Ωραιότατο ποστ - και ενημερωτικό: την ιστορία με τον κώλο του Διόνυσου την αγνοούσα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. heliotypon-
    Πράγματι μια μεγάλη αλλαγή στη ζωή του ανθρώπου ήταν ότι ο χριστιανισμός μία φυσιολογική λειτουργία όπως το σεξ την περιόρισε στην διαιώνιση του είδους και μόνο.

    ange-ta-
    Είναι απλή αριθμητική αγαπητή μου!

    nemertes-
    Εάν είχα ένα μουνί καλλιγραφία ναί!

    liodara-
    Γίνονται αλλά δεν ξέρουν οι περισσότεροι την αρχική προέλευση του εθίμου.

    mhxeirotera-
    Για ιεροφάντης δεν πιστεύω για φάντης μπαστούνι πιθανόν!

    nassos-
    Δεν είμαι και πολύ σίγουρος ότι έχουν την υποστήριξη της εκκλησίας.
    Μάλλον την ανοχή γιατί δεν μπορούν να κάνουν και αλλιώς,όπως ανέχονται και το καρναβάλι.
    Πέθανε και ο Καντιώτης φανατικός εχθρός του καρνάβαλου και χάλασαν και τα ήθη στη Φλώρινα και κατάντησαν να τιμούν και τον Αγγελόπουλο!

    o δειμος του πολίτη-
    Ευχαριστώ για τα καλά λόγια.
    Προσπαθώ πάντα στα κείμενα που γράφω στα μπλόγκ να μην είναι σε αυστηρά επιστημονική γλώσσα, να έχουν λίγο χιούμορ και να είναι όσο το δυνατόν σύντομα ώστε να τα διαβάζουν όσο το δυνατόν περισσότεροι που αλλιώς θα τα ξεπερνούσαν.
    Για την Βαυβώ έχω μαζέψει υλικό που θα μπορούσα να γράψω ένα κείμενο 3 σελίδων.
    Τελικά όμως πόσοι θα είχαν την διάθεση το ενδιαφέρον και τον χρόνο να το διαβάσουν;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Ενημερωτικό, έξυπνο και ωραία δοσμένο. Ευχαριστούμε για την γνώση

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Και μετά σου λέει, αιδοία και αηδίες!
    Εδώ να ιδείς αιδοίον κείμενον, είσαι-δεν είσαι αναιδής!
    :)

    Λοιπόν, Αθεόφοβε αγαπητέ μου, θαυμάσιος λόγος, ενημερωτικός, ενίοτε και καθοδηγητικός, διαφωτιστικός πάντως, σίγουρα!

    Καλέ, ο μπαμπάς Φρόϋντ ακούει;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Στη Δράμα τέτοιες εκδηλώσεις έχουν την υποστήριξη της εκεί Μητρόπολης. Σε άλλες περιοχές πράγματι η Εκκλησία κρατάει στάση ανοχής.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. μα τι τραβάει κι αυτή η γυναίκα?!(σύζυγος).και να φανταστείς ότι οι αρχαίοι ημών πρόγονοι ανταλάσσανε δονητές και κωλαρίνια(βλ.κώλος-κωλαράκος-κωλαρίνος..:Ρ)και τώρα θεωρείται αμαρτία και μόνο η πράξη αυνανισμού απ'τη γυναίκα γενικότερα.
    Πάντως πρέπει να ομολογίσω ότι το αραβικό αγαλματίδιο είναι λίγο πιο σουρεάλ!Εμείς έχουμε λίγο πιο έντονο το στοιχείο του ρεαλισμού!

    καλή σου μέρα και καλή χρονιά και από δω...το 2007 να φέρει υγεία,ευτυχία και ικανοποιήση σε κάθε σου εκπαιδευτική ή οποιουδήποτε άλλου είδους αναζήτηση.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. επιπρόσθετα να πω κι εγώ πως η "αλλαγή φύλου" στα πλαίσια πάντα κάποιας γιορτής της εκάστοτε θεάς της γονιμότητας ήταν συχνότατο φαινόμενο σε όλες τις θρησκείες της μέσης Ανατολής και των Βαλκανίων (μην ξεχνάμε ότι όλες αυτές οι θρησκείες είχαν αλληλοεπηρεαστεί). Μόνο στα πλαίσια τέτοιων θρησκειών ή σε τελετές μύησης, ενηλικίωσης, γάμου, θανάτου κτλ ο φαλλός και το αιδοίο "καθαρίζονταν" και "εκτιμούνταν". Σε όλες τις άλλες περιπτώσεις θεωρούνταν κάτι το μιασμένο και ακάθαρτο. Κι όλα αυτά προ Αποστόλου Παύλου και προ Χριστόδουλου.

    Καλως σας βρήκα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. πάνος-
    Μήπως και εγώ την ήξερα,και γι'αυτό το λόγο την έβαλα ατόφια όπως την γράφει ο Ντεβερέ.

    bluesmartoulis-
    Με πλημμυρίζει αιδώς με τα τόσο καλά λόγια σου!

    καπετάνισσα-
    Ο μπαμπάς ο Φρόϋντ μας άνοιξε τα μάτια σε τόσα ταμπού που υπήρχαν γύρω από την σεξουαλικότητα μας και έτσι ένα σωρό γυναίκες έπαψαν να βλέπουν το αιδοίο τους σαν κάτι το βρώμικο και όργανο απωλείας.

    nassos-
    Εάν είναι έτσι στη Δράμα η ό μητροπολίτης τους είναι εξυπνος και δεν θέλει να πάει κόντρα στον κόσμο,η δεν έχει πάρει χαμπάρι από που προέρχεται το έθιμο.


    pwlina-
    Τουλάχιστον σήμερα ο αυνανισμός δεν θεωρείται ότι προξενεί βλάβη στον αυνανιζόμενο/η.
    Θα γράψω ένα πόστ για να δείτε τι απόψεις επικρατούσαν σχετικά με τον αυνανισμό έως και 50-60 χρόνια πρίν και θα φρίξετε.

    iris-
    Καλώς ήρθες και είναι πολύ καλό το πόστ σου για τον Διόνυσο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Bρε τι μαθαίνεις καμιά φορά! Ευχαριστούμε για την ενημέρωση. Χαιρετισμούς στη σύζυγο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. ww.arelis.gr
    περιεχει ερωτονομικον που απαγορευθηκε στην ελλαδα λογω του τολμηρου σεξουαλικου του περιεχομενου

    ΑπάντησηΔιαγραφή