Πέμπτη 18 Οκτωβρίου 2007

ΟΤΑΝ ΤΟ ΟΡΑΜΑ ΓΙΝΕΤΑΙ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΌΤΗΤΑ



Ευτυχώς που σε αυτή την χώρα υπήρχαν και μερικοί άνθρωποι που είχαν κάποιο όραμα στην ζωή τους. Δυστυχώς όμως πολλές φορές όταν το όραμα πραγματοποιηθεί αυτοί έχουν φύγει από αυτή την ζωή.Ένας τέτοιος άνθρωπος ήταν και η Μελίνα και επιτέλους το όραμα της για ένα μουσείο της Ακρόπολης έχει φτάσει πια στην ολοκλήρωση του.
Το τραγικό δε θα είναι ότι πολλοί από αυτούς που το πολέμησαν με κάθε τρόπο, όπως εκείνος ο ανεκδιήγητος Τατούλης θα καμαρώνουν χωρίς καμιά ντροπή στα εγκαίνια δίπλα στον σύντροφο της Μελίνας τον 93χρονο, γνησιότερο πλέον Έλληνα από αυτόν ,Ζυλ Ντασέν.
Αλλά ας δούμε πως τελικά φτάσαμε μέχρις εδώ.

Το πρώτο Μουσείο της Ακρόπολης κτίσθηκε επάνω σε αυτήν ,μεταξύ 1865 και 1874, σε σχέδια του αρχιτέκτονα Παναγή Κάλκου. Στο μουσείο υπήρχαν μόνο τα λίθινα γλυπτά από τα μνημεία και τις ανασκαφές του χώρου της Ακροπόλεως. Τα αγγεία και τα χάλκινα ήσαν στο Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο, ενώ οι επιγραφές στο Επιγραφικό Μουσείο της Αθήνας.
Το παλιό μουσείο της Ακρόπολης πάνω στον βράχο, θα αξιοποιηθεί τώρα μουσειακά με υλικό διαφωτιστικό για τον επισκέπτη, όπως γκραβούρες περιηγητών του 16ου και 17 ου αιώνα, ιστορικό από τις ανασκαφές της Ακρόπολης, φωτογραφίες μπρούτζινων και χάλκινων αγαλμάτων που βρίσκονταν στην Ακρόπολη και έγιναν γνωστά από αντίγραφά τους κ.α.
Περισσότερα από 30 χρόνια χρειάστηκαν προκειμένου να αποκτήσει η Ακρόπολη ένα νέο μουσείο. Η ιδέα διατυπώθηκε για πρώτη φορά επί Κωνσταντίνου Καραμανλή, εκείνη όμως που έδωσε νέα ώθηση στο σχέδιο ήταν η Μελίνα Μερκούρη, η οποία πρώτη έθεσε στην UNESCO και το ζήτημα της επιστροφής των Γλυπτών του Παρθενώνα από το Βρετανικό Μουσείο.
Στο Βρετανικό Μουσείο βρίσκονται οι 56 από τους 97 σωζόμενους λίθους της Ζωφόρου και οι 15 από τις 64 σωζόμενες μετόπες. Επίσης οι 19 από τις 28 σωζόμενες μορφές των αετωμάτων καθώς και ένα τεμαχισμένο κιονόκρανο δωρικού ρυθμού.
Η Μελίνα κατάφερε να δημιουργήσει εάν διεθνές ρεύμα για την επιστροφή των κλεμμένων από τον Ελγιν μαρμάρων χάρις στην παγκόσμια αναγνώριση που είχε, αλλά το πρόβλημα που υπήρχε ήταν ή έλλειψη ενός μουσείου που θα μπορούσαν να τοποθετηθούν.
Στο Μεξικό το 1982 η Διεθνής Διάσκεψη της UNESCO , αποφάσισε έπειτα από πρόταση της τότε Υπουργού Πολιτισμού της Ελλάδος Μελίνας Μερκούρη, ότι τα τμήματα μνημείων που βρίσκονται για διαφόρους λόγους εκτός της Εθνικής τους επικράτειας επιστρέφονται άμεσα στη θέση τους.
Παρ΄ όλα αυτά ο Λιάπης, γνήσια μικρόψυχος, όπως καταγγέλλει η γραμματεύς του ιδρύματος «Μελίνα Μερκούρη» σε καμία ευκαιρία δεν την έχει αναφέρει.
Από το 1976 έγιναν δύο πανελλήνιοι αρχιτεκτονικοί διαγωνισμοί και ένας διεθνής.
Στον διεθνή πρώτοι ήρθαν δύο Ιταλοί αρχιτέκτονες που κατά την γνώμη μου έφτιαξαν ένα εξαιρετικής ευφυΐας και αισθητικής κτήριο.

Η πρόσοψη προς τον Παρθενώνα ήταν κεκλιμένη έτσι ώστε να μην φαίνεται από ψηλά ο όγκος του κτηρίου το οποίο αποκτούσε ύψος προς την μεριά των πίσω από αυτό πολυκατοικιών



Συγχρόνως η μπροστινή όψη είχε ένα μεγάλο άνοιγμα σαν μάτι μέσα από το οποίο μπορούσε κανείς να βλέπει όντας μέσα στο μουσείο την Ακρόπολη.

Ο Διεθνής όμως αυτός διαγωνισμός απέτυχε κυρίως γιατί εν τω μεταξύ βρέθηκαν αρχαία και ήταν αδύνατη η θεμελίωση του κτηρίου.
Ποτέ μου δεν κατάλαβα γιατί δεν τους ζητήθηκε να τροποποιήσουν το σχέδιο τους σύμφωνα με τα νέα δεδομένα που προέκυψαν.
Απίθανες συζητήσεις ξανάρχισαν για την αλλαγή της θέσης του Μουσείου, μέχρι την μεταφορά του σε υπόγειο μουσείο που προτάθηκε να σκαφτεί στο δρόμο δίπλα από το αρχαιολογικό μουσείο στην Πατησίων!
Οι περισσότερες από αυτές τις αντιδράσεις, εκτός από τους για τα πάντα διαφωνούντες Έλληνες αρχιτέκτονες ,προέρχονταν κυρίως από ισχυρούς περιοίκους που έβλεπαν να κινδυνεύουν τα σπιτάκια τους και η ησυχία τους.
Τελικά στον δεύτερο παγκόσμιο αρχιτεκτονικό διαγωνισμό για το μουσείο το 2001 προκρίθηκε το σχέδιο του διεθνούς φήμης Αμερικανοελβετού αρχιτέκτονα Μπερνάρ Τσούμι (Bernard Tschumi) που ήταν και πρώην πρύτανης της Ανώτατης Σχολής Αρχιτεκτονικής της Κολούμπια των ΗΠΑ.



Το κτίριο αυτό , χαρακτηρίζεται από την χρήση γυαλιού υψηλής τεχνολογίας και από το ισόγειο, ο επισκέπτης έχει την δυνατότητα να θαυμάσει την υπόγεια ανασκαφή σε βάθος επτά μέτρων, που έφερε στο φως η αρχαιολογική σκαπάνη κατά την διάρκεια της ανέγερσης του κτιρίου αποκαλύπτοντας αρχαία συνοικία των Αθηνών. Έτσι σε αυτό το επίπεδο του κτιρίου, συνδέει κανείς την ζωή των απλών καθημερινών ανθρώπων μιας συνοικίας της αρχαίας Αθήνας, με τα ιερά τους που βρίσκονται ακριβώς απέναντι από το Μουσείο. Αριστερά και δεξιά στο ισόγειο θα εκτίθενται ευρήματα από τις πλαγιές της Ακρόπολης, δηλαδή από το ιερό των Νυμφών, το θέατρο του Διονύσου, το ιερό του Πανός και άλλα γλυπτά διαφόρων περιόδων.Στις ράμπες και στον πρώτο όροφο, θα εκτεθούν οι Καρυάτιδες και αρχαϊκά γλυπτά, στον δεύτερο όροφο θα βρίσκεται η καφετέρια και το εστιατόριο το Μουσείου και στον τρίτο όροφο, τα γλυπτά του Παρθενώνα.

Εξωτερικά, στην γυάλινη όψη στο επίπεδο του τρίτου ορόφου, την ημέρα ανακλάται ο ιερός βράχος της Ακρόπολης και ο Παρθενώνας, σηματοδοτώντας τον περίπατο επί της Διονυσίου Αρεοπαγίτου.
Τελικά 4.246 εκθέματα θα μεταφερθούν από τον Ιερό Βράχο της Ακρόπολης στο νέο Μουσείο της οδού Μακρυγιάννη.
Διάφοροι έχουν εκφράσει αρνητικά σχόλια για το νέο Μουσείο ιδίως για την μοντέρνα αρχιτεκτονική του.
Δυστυχώς δεν κατανοούν ότι η αρχιτεκτονική δεν μπορεί να μείνει στην εποχή των νεοκλασσικών αλλά εξελίσσεται συνεχώς και πόλη έχει ανάγκη από κτήρια που αντιπροσωπεύουν την εποχή τους.
Οι Γάλλοι πχ δεν δίστασαν να στήσουν την πυραμίδα του Πέι στο Λούβρο και βέβαια μπορεί να διαβάσει κανείς τι είχε γραφεί στην εποχή του για το τέρας που είχε στηθεί στο Παρίσι ,ναι τον πύργο του Αϊφελ!
Ο ίδιος ο Μπερνάρ Τσούμι είπε πολύ σωστά ότι :πολλοί άνθρωποι έχουν πει ότι δεν δείχνουμε σεβασμό στον Παρθενώνα με το να μην έχει κίονες Δωρικού Ρυθμού το μουσείο, αλλά εγώ δεν ενδιαφέρομαι στο να μιμηθώ τον Παρθενώνα. Ενδιαφέρομαι στο να καταφέρω την τελειότητα στα κτήριά μου έτσι ώστε να ταιριάζουν στην αρχιτεκτονική του 21ου αιώνα.
Τέλος μεγάλη συζήτηση γίνεται σήμερα για τις δύο πολυκατοικίες μπροστά στο μουσείο. Κανένας δεν μπορεί να αμφισβητήσει ότι η πολυκατοικία του Κουρεμένου είναι ένα κομψό κτίσμα με εξαιρετική πρόσοψη και απαίσιο ακάλυπτο ο οποίος δυστυχώς είναι αυτός που είναι άμεσα ορατός από το μουσείο.
Στο σχεδιάγραμμα φαίνεται σαφώς η σχέση του μουσείου με τα δύο κτίσματα.





Η καλύτερη λύση θα είναι η μεταφορά της πρόσοψης σε ένα νέο κτήριο πράγμα που τεχνικώς είναι εφικτό. Τα δύο όμως αυτά κτίσματα θα πρέπει να φύγουν μπροστά από το μουσείο, παρά τις αντιδράσεις που υποκινούνται από τους ισχυρούς ιδιοκτήτες των κτισμάτων όπως του Βαγγέλη Παπαθανασίου, της Κουρεμένου κτλ που έχουν ιδιαίτερη πρόσβαση σε δημοσιογράφους και πολιτικούς , οι οποίοι όμως δεν είχαν καμία ευαισθησία μέχρι τώρα για την καταστροφή τόσων αξιόλογων κτηρίων στην Αθήνα.
Η ιστορία μου θυμίζει όλη την φιλολογία που είχε αναπτυχθεί για το κτήμα του Θών που κανένα δεν ενοχλούσε η αθλιότητα που υπήρχε για χρόνια. Όλες οι προτάσεις των αντιδρώντων είχαν ως προϋπόθεση να μείνει η πολυκατοικία τους και τα παραπήγματα τους της Αλεξάνδρας και να γίνει δίπλα στο σπιτάκι τους πάρκο, γιατί αλλιώς η περιοχή κινδύνευε από την τσιμεντοποίηση του Βωβού !
Προφανώς να ήταν καλύτερα να υπήρχε εκεί ένα πάρκο αλλά η σημερινή διαμόρφωση είναι σαφώς 100 φορές καλύτερη από την υποβάθμιση που προϋπήρχε.
ΠΡΟΣΘΗΚΗ
Στην φωτογραφία αυτή φαίνεται η εικόνα των κτηρίων από την μεριά του μουσείου.
Νομίζω ότι μιλαει μόνη της.


19 σχόλια:

  1. Το κτήμα του Θων και [πολύ περισσότερο] το μουσείο της Ακρόπολης είναι δύο αντιαισθητικά - βάρβαρα αρχιτεκτονικά εκτρώματα.

    Τι δουλειά έχουν οι τεράστιες γυάλινες επιφάνειες σε μια χώρα με 300 μέρες το χρόνο ηλιοφάνεια;
    Αυτό για το οποίο υπερηφανευόμαστε στον πλανήτη, προσπαθούμε να το μετατρέψουμε σε κόλασή μας.
    Η μπαμπιβούπολη με τα τεράστια γυάλινα κτήρια, βάσει μελετών του ΕΜΠ, αυξάνει την θερμοκρασία της πόλης κατά 9 ολόκληρους βαθμούς.
    Στη Σουηδία και το Βερολίνο μπορεί αυτό να είναι καλό. Στην Ελλάδα όμως μια απλή καλοκαιρινή ζέστη μετατρέπεται σε καύσωνα.
    Όλα αυτά τα κτήρια είναι το ακριβώς αντίθετο με την αρχιτεκτονική παράδοση της Ελλάδας. Χαρακτηριστικό παράδειγμα σχεδιασμού δημόσιων [τότε ] κτηρίων είναι τα Ξενία του Κωνσταντινίδη. Δένουν αρμονικά με το περιβάλλον το οποίο βρίσκονται χωρίς να το βιάζουν παρά φύσιν και κατά συρροήν. Ακόμα και σε περιπτώσεις που προσπαθούν να εξωραΐσουν το αμαρτωλό παρελθόν μας, βλέπε Ακροναυπλία.
    Σίγουρα η Ακρόπολη έπρεπε να αποκτήσει ένα σύγχρονο μουσείο αλλά όχι αυτό το οστρογοτθικό γκροτέσκο έκτρωμα. Κάτι πιο κοντά στην αρχιτεκτονική παράδοση του τόπου θα ήταν αρκετό και σίγουρα πολύ ομορφότερο.

    Είναι οφθαλμοφανές ότι στις τρεις φορές Μ.Μ. [μετά μουσείου] που έχω περάσει απ' την Αεροπαγείτου, όσο το βλέπω, τόσο πιο πολύ το μισώ. :))))

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Για του Θών δεν πιστεύω ότι προτιμούσες το υπαίθριο γκαράζ με το εκκλησάκι του Τσίλερ περιστοιχισμένο με παρκαρισμένα αυτοκίνητα.
    Βέβαια θα προτιμούσα ένα πάρκο εκεί όπως έγραψα αλλά όχι όπως το θέλανε οι γείτονες με την διατήρηση της πολυκατοικίας τους και των προχειροκατασκευών της Αλεξάνδρας.
    Σαφώς και είναι καλύτερη σήμερα η εικόνα.
    Για την Βωβούπολη δεν έχω καμία αντίρρηση σε όσα γράφεις.
    Τώρα για το μουσείο σαφώς και η χρήση εδώ του γυαλιού έχει να κάνει με την δυνατότητα να βλέπει κανείς μέσα από αυτό την Ακρόπολη και να μην προβάλλει τις μεγάλες επιφάνειες του κάτω από αυτήν.
    Πρόσεξε πόσο χάνονται με την χρήση του γυαλιού τα κτήρια πίσω από το νεοκλασσικό απέναντι στο Πανεπιστήμιο και το άλλο πίσω από την Κτηματική στην Πανεπιστημίου.
    Σαφώς βρίσκω για την δική μου αισθητική καλύτερο το προηγούμενο των ιταλών αλλά και αυτό διακρίνεται για τις απλές και ευθείες γραμμές του, χαρακτηριστικό γνώρισμα των κτηρίων του Κωσταντινίδη.
    Δες στο Παρίσι μια κατ΄εξοχήν πόλη με αστική αρχιτεκτονική παράδοση τι κτήρια χτίζουν σήμερα.
    Η αρχιτεκτονική δεν μπορεί να κάνει αναπαραγωγή συνεχώς του παρελθόντος.
    Ύστερα ποιά είναι η αρχιτεκτονική αστική παράδοση αυτού του τόπου;
    Τα ξενόφερτα νεοκλασσικά;
    ή οι νεοελληνικές πολυκατοικίες;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Θα προτιμούσα το εξωτερικό του μουσείου να είναι πιο κλασσικό και όχι φουτουριστικό και ενεργοβόρο λόγω του άφθονου γυαλιού.

    Τέλος πάντων, περιμένω να ανοίξει για να το επισκεφτώ.

    Αυτές τις κωλοκεραίες των σπιτιών που φαίνονται από την Ακρόπολη ποιος θα τις βγάλει;
    Ελπίζω να γίνει το switch off σύντομα και στην Ελλάδα, δηλαδή σε 10 χρόνια...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. http://athens.indymedia.org/front.php3?lang=el&article_id=778388

    θα ξαναπεράσω να διαβάσω το ποστ. Φαίνεται πολύ πρώτο!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Εμένα (χωρίς να έχω τις απαραίτητες γνώσεις για να το στηρίξω θεωρητικά) το νέο μουσείο μου αρέσει πολυ, μου ταιριάζει, βρίσκω την αρχιτεκτονική ματιά πολύ προωθημένη...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. doctor-
    Είπαν ότι τα τζάμια είναι υψηλής τεχνολογίας(;)και θα διατηρούν φυσιολογική την θερμοκρασία μέσα.
    Όσο για τις κεραίες προσωπικά δεν βλέπω να βγαίνουν αλλά μάλλον να μπαίνουν και πιάτα της ΝΟΒΑ !

    ange-ta-
    Να περάσετε,διανυκτερεύουμε και θα είμαστε ανοικτά !

    meniek-
    Το να σου αρέσει κάτι δεν χρειάζονται ειδικές γνώσεις.
    Απλά τις περισσότερες φορές το νέο και αισθητικά πρωτοποριακό δεν γίνεται εύκολα αποδεκτό.
    Για τον λόγο αυτό ανέφερα για τον πύργο του Αϊφελ που στην εποχή του λέγαν πολλοί- τι τέρας είναι αυτό!
    Ο Γκαουντί δε στην Βαρκελώνη το τι έιχε ακούσει δεν λέγεται.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. ...ας ελπισουμε το μουσειο της ακροπολης να μην καθυστερησει καμια εκατοστη χρονια να ολοκληρωθει οπως η Σαγκραντα Φαμιλια στη Μπαρτσα...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. αθεόφοβε: Δεν βλέπω τι το «νέο και αισθητικά πρωτοποριακό» έχει το κτίριο του Tσούμι. Bλέπω μόνον ότι είναι επιθετικό και παράταιρο με τα πάντα ανάμεσα στα οποία έχει στριμωχτεί. Παραπέμπω και σε μιά παλιότερη συζήτηση στην οποία είχα συμμετάσχει.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Ως πραγματική λάτρης της minimal αρχιτεκτονικής με τις λιτές γραμμές, τους ευδιάκριτους όγκους & τις αφαιρετικές (αλλά γι΄αυτό ακριβώς γνήσιες) τάσεις, δεν μπορώ παρά να συμπαραταχθώ στους υπέρμαχους του νέου εκπληκτικού σχεδίου για το Μουσείο! Χωρίς να σημαίνει πως το προηγούμενο δεν μου αρέσει, το βλέπω όμως ήδη πεπερασμένο. Η αρχιτεκτονική εξάλλου (όπως πολύ σωστά κατά τη γνώμη μου τονίζεις κι εσύ καλέ μου) δεν μπορεί παρά να εξελίσσεται & να προχωρά!
    Ωστόσο, το σημαντικό στην όλη υπόθεση είναι, πως τελικά υλοποιείται επιτέλους ένα τόσο μεγάλης σημασίας έργο!!!
    Εξαιρετικά "ψαγμένο" κι ενδιαφέρον post!
    Μια όμορφη μέρα να έχεις!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Simfono oti to neo museio einai ena simantiko arxitektonima, ke xerome pu den ktistike me classika/neo classika protipa. Prepei na paradexto oti thn apopsh auth proth fora thn leo dioti me osus etixe (akoma ke me filus mu) na sizitiso to thema auto, htan toso exthrikoi pros to ktirio pu den tolmisa na po auto pu pistevo.

    Meno poly konta sto neo musio ke vlepo kathimerina ta ktiria pu prokite na gkremistoun, me auth thn idea den exo katholu simfiliothei.

    Kalhmera :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Είδα ένα στιγμιότυπο στην τηλεόραση όπου με το γνωστό τσαμπουκά η Μελίνα επιτέθηκε λεκτικά στον ΥΠΠΟ της Θάτσερ τότε. Μιλάμε για πολύ φάση. Κατά τα άλλα γελάμε με τον Τατούλη που μετά τη μήνυση που έκανε στο ΥΠΠΟ του Βενιζέλου τότε, αποδέχτηκε όχι μόνο τη θέση του Υφυπουργού Πολιτισμού, αλλά και το χτίσιμο του μευσείο για οποίο έκανε μηνύσεις. Όταν έγραφα για τις 900.000 € που μας χρωστά το ΥΠΠΟ από τον Καραμανλή ακόμα, τον Τατούλη είχα στο νου μου και αγανακτούσα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. beerman-
    Εδώ τώρα πια τελείωσαν τα ψέμματα.Από ότι φαίνεται τον Δεκεμβριο θα είναι έτοιμο οπότε θα έχουμε πια την δυνατότητα να σχηματίσουμε προσωπική γνώμη από μέσα πια.

    π-
    Πολύ ενδιαφέρουσα συζήτηση που δεν την είχα πάρει χαμπάρι.
    Την διάβασα όλόκληρη και βρήκα και δύο ενδιαφέρουσες παραπομπές.
    Η μία είναι η απόψη του Τσούμι για το μουσείο
    http://www.e architect.co.uk/athens/new_acropolis_museum.htm
    και η άλλη από την άσχημη εικόνα που παρουσιάζουν τα δύο κτήρια από την μεριά του μουσείου
    http://i193.photobucket.com/albums/z74/LampKiddy/gremiseto.jpg

    Πάντως η αισθητική είναι πάντα κάτι που δεν έχει συλλογική αποδοχή και διαφέρει ακόμα και από την οπτική γωνιά που το βλέπει κανείς.
    Οι αρχιτέκτονες θεωρούν σημαντικό έργο πχ το φρικαλέο για μένα που μου πλακώνει την ψυχή όταν περνάω από κεί, εργοστάσιο του ΦΙΞ επειδή είναι έργο του Ζενέτου η τις προσφυγικές πολυκατοικίες της Αλεξάνδρας.
    Κανείς βέβαια δεν διαφωνεί να παραμείνουν οι δύο μεταξύ ΑΓΙΟΥ ΣΑΒΒΑ και ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ σαν ανάμνηση μιας εποχής της πόλης και των αντίστοιχων αρχιτεκτονικών τάσεων.
    Αλλά ή ενοποίηση του ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ με βύθιση της Αλεξάνδρας με τον Λυκαβηττό πιστεύω ότι αποτελεί και αυτό ένα όραμα της Μελίνας που πρέπει να γίνει.
    Αλλά είδες τις αντιδράσεις που συναντά η κατεδάφιση τους υποκινούμενη με τις δικτυώσεις που έχει γνωστός σκηνοθέτης που έχει αγοράσει φτηνά σε αυτές.
    Είναι αντίστοιχες με τις αντιδράσεις για τα κτίσματα μπρός από το μουσείο.
    Δεν θυμάμαι όμως να αντέδρασε κανείς,επειδή προφανώς ήταν δημόσιο και όχι ιδιωτικό, όταν κατεδαφίστηκε το θαυμάσιο κτήριο των φυλακών Αβέρωφ για να κτιστεί το Δικαστικό μέγαρο.
    Τέλος ας θυμηθούμε τι είχε γραφτεί και για τον Ζογγολόπουλο και το «λοξό» συντριβάνι της Ομόνοιας.
    Έπρεπε να φτάσει 90 χρονών για να τον καταλάβουν και να τύχει γενικότερης αποδοχής.

    ηλιαχτίδα-
    Αν διαβάσεις στην παραπάνω παραπομπή τις απόψεις του Τσούμι για την σχεδίαση του μουσείου θα δεις πχ πράγματα που με την πρώτη θέαση του μουσείου δεν ειναι εύκολα κατανοητά.
    Πχ ο λοξός τελευταίος όροφος που θα στεγάσει τις ζωφόρους δεν είναι αρχιτεκτονικό καπρίτσιο.
    Είναι παράλληλος με τον Παρθενώνα ώστε τα γλυπτά να έχουν την αντιστοιχία τους με το μνημείο.

    mhxeirotera-
    Μην διστάζεις ποτέ να λές τι πιστεύεις.Ξέρεις τι καυγάδες έχω ρίξει με φίλους για διάφορα θέματα;
    Μια φορά σε μια ταβέρνα μας είπαν από δίπλα:
    Σας παρακαλούμε λίγο σιγότερα, θέλουμε να φάμε με ησυχία!
    Και είχαν δίκιο!

    δείμος-
    Το είδα και εγώ.
    Η Μελίνα είχε ένα βασικό προσόν.
    Μεγαλωμένη σε ένα περιβάλλον που από μικρή ερχόταν σε επαφή με ανθρώπους της εξουσίας είχε καταλάβει ότι πολλοί από αυτούς δεν ήσαν καλύτεροι της και πολλές φορές αισθανόταν ανώτερη τους.
    Το ίδιο έγινε με τον Καραμανλή όταν γύρισε μετά την μεταπολίτευση πίσω.Κατάλαβε ότι πολλοί από τους ηγέτες με τους οποίους είχε έρθει σε επαφή ήσαν σαφώς κατώτεροι από αυτόν απλά ήσαν ηγέτες σε ισχυρές χώρες.
    Αντίθετα όταν ήταν νεώτερος δεν έιχε την ίδια αντίληψη και αύτο χαρακτηριστικά φαίνεται στην φωτογραφία που έχει όταν υπέγραψε τις συμφωνίες της Ζυρίχης.
    Είναι μαζί με τον Αβέρωφ και είναι και οι δυό σαν μαθητές που τους εχουν πάει στον Γυμνασιάρχη!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Εδώ που τα λέμε όμως, ο Πύργος του Άϊφελ *είναι* μια αηδία.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Ενημερωτικό πολυσχιδές και αντικειμενικό άρθρο με θέση. Τα δύο κτίρια εκκρεμεί η απολοτρίωσή τους από το 1976 για ψιλομπουργελορουσφέτια. Το ένα είναι ασυζητητί για εξαφάνιση, το άλλο όντως μπορεί να μεταφερθεί. Το κολοσσιαίο έργο της ανασκαφής στα υπόγεια του Νέου Μουσείου όπως παρουσιάστηκαν και στο κτίριο Μακρυγιάννη 2-4, είναι προτοφανής απεικόνιση λειτουργικών κατοικιών "κοινών θνητών" που μόνο στη Κρήτη στη Πέλλα και στη Νικόπολη έχουν μερικά αναδειχθεί. Το κτίριο που σκυλεύουν ακόμα και φίλοι μου, είναι κιβωτός των ένδοξων γλυπτών αλλά και μια πύλη στο χρόνο της Αθήνας του 5ου πΧ αιώνα. Μακάρι να ξεσφραγιστούν μνήμες ωραίες για τους επισκέπτες του.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Τα λυχνάρια με τις φαλλικές απεικονίσεις από τις ανασκαφές τάψαχνα 26 αιώνες, τάχα χάσει σε ένα Διονυσιακό όργιο εποχής,όταν σβήσαν τα φώτα! Τα ξαναβρήκε το παληκάρι ο Παντερμαλής και τάβαλε στα ανδρικά είδη συμποσίου......

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Οχι ρε γαμ/το!
    Στεναχωρήθηκα με αυτά που λες για τα κτήρια μπροστα στο μουσείο.
    Μ αρέσουν τόσο πολύ μαζί με κάτι τεράστια δέντρα που έχουν μπροστά τους.
    Σιγουρα θα μπορούσε η πρόσοψη να μεταφερθεί αλλού αθεόφοβε;
    Καθόλου δεν με ενοχλεί μια αλλαγη θέσης ή/και χρήσης, αλλά γίνεται;
    Ειναι αληθινά κρίμα να χαθούν.
    Και τα δέντρα;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. mpampakis-
    Συμφωνώ απολύτως.Να τον γκρεμίσουν!
    Στην θέση του μπορούν να φτιάξουν ένα ωραίο μνημείο σαν τον δικό μας αγνωστο στρατιώτη που είναι σαν να έχει πάθει τέτανο!

    dionysos-
    Στα εγκάινια δεν μπορείς να λείπεις,σε περιμένει ο Παντερμαλής να τα τσουγκρίσετε υπό των φως των λυχναριών για να πάνε κάτω τα φαρμάκια πουν τον πότισαν τόσα χρόνια.
    Ευτυχώς όμως που έγραφε δεόντως στα όργανα που αναπαριστούν τα λυχνάρια τους διάφορους Τατούληδες .

    ralou-
    Εδώ μεταφέρουν τοιχογραφίες, ψηφιδωτά κτλ και δεν μπορούν να μεταφέρουν την πρόσοψη ενός κτηρίου;
    Τα δέντρα δεν χρειάζεται να κοπούν αν δεν κόβουν την θέα, κλαδεύονται.
    Το σημαντικό στην υπόθεση εδώ δεν είναι τα δέντρα ή τα κτήρια είναι η ιδια η Ακρόπολη και το μουσείο της, που θα περιέχει ότι πολυτιμο έχει διασωθεί από αυτήν .

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Τώρα, τι να σου πω. Απο αρχιτεκτονική, δεν πολυσκαμπάζω, ή καλλίτερα δεν σκπαμπάζω καθόλου. Αλλά δεν μου αρέσει το μουσείο ούτε εμένα.
    Και όπως λέει και ο b.b. chris, τα γυάλινα κτίρια είναι άκρως αντιοικολογικά και έπρεπε να απαγορεύονται ρητώς και δια ροπάλου. Μου τη δείνει το τράμ που δεν ανοίγει κανένα παράθυρο και δουλεύει το αιρκοντίσιον απο Μάρτη μέχρι Νοέμβρη.

    Το εκπληκτικό είναι ότι όλοι οι αρχιτέκτονες επαναλαμβάνονται, ότι και να φτιάχνουν. Γυάλινα τεράστια οικοδομήματα όπου και να πας.

    @ chris
    Οχι και 9 βαθμούς, μην υπερβάλουμε, 0,9 μπορεί και πάλι υπερβολικό θα μου φαινότανε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. ange-ta-
    Σχετικά με το τι αρέσει στον καθένα θα έλεγα ότι η φράση:
    περί ορέξεως κολοκυθόπιττα !
    καλύπτει πλήρως το θέμα.
    Για το συγκεκριμένο κτήριο πιστεύω ότι η χρήση του γυαλιού ήταν επιβεβλημένη γιατί τόσο ο τελευταίος όροφος έπρεπε να είναι γυάλινος για να είναι όρατη η Ακρόπολη όπως επίσης και το ισόγειο για να είναι ορατά η αρχαία συνοικία από κάτω.
    Όπως είπα ξανά, συμφωνώ και εγώ ότι είναι απαράδεκτη ή χρήση του γυαλιού όπως στην Βωβούπολη, σε μία χώρα σαν την Ελλάδα που το μόνο που δεν μας λείπει είναι το φως.

    ΑπάντησηΔιαγραφή