Δευτέρα, 23 Αυγούστου 2010

ΤΟ ΩΡΑΡΙΟ ΤΟΥ ΑΥΓΟΥΣΤΙΑΤΙΚΟΥ ΦΕΓΓΑΡΙΟΥ ΚΑΙ ΤΟ ΜΕΡΑΚΙ



Φέτος το καλοκαίρι γνώρισα μια κυρία που μου διηγήθηκε μια ιστορία για την μάνα της, που με σοβαρά αναπνευστικά προβλήματα νοσηλευόταν στην μονάδα εντατικής θεραπείας ενός μεγάλου νοσοκομείου.

Ήταν η δεύτερη φορά που υπήρξε ανάγκη νοσηλείας της σε μονάδα, μέσα στον ίδιο μήνα και πλέον αυτή την φορά περίμενε το μοιραίο και αναπόφευκτο τέλος, όπως την είχε ήδη προειδοποιήσει η ιατρός που την παρέλαβε, λόγω της βαρύτατης κατάστασης της .

Κατά τις 7 το απόγευμα η ίδια γιατρός βγήκε και την ενημέρωσε ότι η μητέρα της ζούσε και πιθανόν να ξεπερνούσε και αυτή την κρίση.

Με δάκρυα στα μάτια η γνωστή μου, αφού την ευχαρίστησε για την καλή είδηση ,την ρώτησε αν μπορεί να την φιλήσει και καθώς την αγκάλιαζε η ιατρός της είπε:

Αυτό είναι το μεγαλύτερο ευχαριστώ που μπορώ να πάρω από σας για τον αγώνα που έδωσα για την μητέρα σας γιατί πίστεψα από την αρχή πως θα μπορούσε να σωθεί. Το ωράριο μου έχει τελειώσει εδώ και 3 ώρες!

Σε απάντηση της είπα και εγώ μια παλιότερη ιστορία που λέει ακριβώς το ίδιο πράγμα: Στην ιατρική δεν υπάρχει ωράριο, υπάρχει μόνο ο ασθενής και η σωτηρία του μαζί με το μεράκι του γιατρού για αυτό που κάνει.

Στην προΕΣΥ εποχή το ωράριο των γιατρών ήταν 5 1/2 ώρες του βοηθού και αντίστοιχα κλιμακωτά κατά 1/2 ώρα λιγότερο, του επιμελητή και του διευθυντή.

Σε ένα μεγάλο νοσοκομείο της Αθήνας ο διοικητής αποφάσισε μια μέρα και έβαλε μηχάνημα για να κτυπάνε κάρτες οι γιατροί.

Την ίδια μέρα κατά το μεσημέρι εμφανίστηκε στο γραφείο του ο διευθυντής μιας χειρουργικής κλινικής και του είπε :τελείωσε το ωράριο μου, κτύπησα την κάρτα. άφησα στο χειρουργείο τον επιμελητή μου με τον βοηθό μου να συνεχίσουν την εγχείρηση και πάω να πιω τον καφέ μου στο κιλικίο!

Μετά από μισή ώρα εμφανίστηκε στο γραφείο του ο επιμελητής και του είπε και αυτός: τελείωσε το ωράριο μου, κτύπησα την κάρτα. άφησα στο χειρουργείο τον βοηθό αλλά μου φαίνεται λίγο δύσκολο να τελειώσει μόνος του την εγχείρηση!

Εγώ πάω να πιώ ένα καφέ με τον διευθυντή μου!

Έντρομος ο διοικητής έτρεξε στο κιλικίο και τους παρακάλεσε να επιστρέψουν στο χειρουργείο και βέβαια πάραυτα ξήλωσε το μηχάνημα με τις κάρτες.

Είναι αυτονόητο βέβαια ότι και στους γιατρούς πρέπει να υπάρχει ένα ωράριο αλλά όταν η περίσταση το επιβάλλει προέχει ο ασθενής και οι ανάγκες του και αυτό γίνεται συνήθως τις περισσότερες φορές.

Σαφώς και υπάρχουν πολλά επαγγέλματα που οι εργαζόμενοι σε αυτά δεν υπάρχει κανένας λόγος να μείνουν ούτε στιγμή παραπάνω μετά την λήξη του ωραρίου τους.

Υπάρχουν όμως και εργασίες που αν δεν έχεις μεράκι για αυτό που κάνεις δεν έχεις λόγο να βρίσκεσαι εκεί.

Θυμάμαι πόσο κακή εντύπωση είχε κάνει παλιότερα η διαμαρτυρία κάποιων ηθοποιών κρατικού θεάτρου για τον σκηνοθέτη τους, που οι πρόβες του θεατρικού έργου που θα ανέβαζαν σε λίγες μέρες κρατούσαν περισσότερο από το επίσημο ωράριο τους!

Σκεφτείτε να γίνονται πχ πρόβες της Τραβιάτας και ενώ ακούγεται το ντουέτο Un dì, felice, eterea να βαράει ένα βάρβαρο κουδούνι για την λήξη του ωραρίου!

Άνθρωποι που έχουν μεράκι και αγάπη για την δουλειά τους δεν θα υπολογίσουν τον χρόνο που θα διαθέσουν σε αυτήν.

Ένας μάγειρας μπορεί να περάσει ώρες ολόκληρες μέχρι να πετύχει η συνταγή που έχει στο μυαλό του, ένας μεταφραστής να κατεβάσει τόμους ολόκληρους για να αποδώσει σωστά μια λέξη ή μια φράση στο κείμενο που μεταφράζει, ένας τεχνικός μπορεί να ξημερωθεί μέχρι επισκευάσει ένα μηχάνημα, ένας αθλητής να φτάνει να πέφτει κάτω από την εξάντληση για να βελτιώσει την απόδοση του.

Όλοι αυτοί και πολλοί άλλοι σε διάφορες εργασίες εκτός από την εκπλήρωση των βιοποριστικών τους αναγκών έχουν άλλο ένα βασικό κίνητρο για αυτό που κάνουν.

Το μεράκι και την αγάπη για την δουλειά τους .

Το μεράκι έχει ουσιαστικά σχέση με την προσωπική ικανοποίηση που αισθάνεται ο άνθρωπος από αυτό που κάνει και από την ικανοποίηση που αυτό το έργο μπορεί να δώσει στους άλλους ανθρώπους.

Όλες αυτές οι σκέψεις μου ήρθαν στο μυαλό όταν διάβασα πως πολλοί φύλακες των αρχαιολογικών χώρων αρνήθηκαν να τους ανοίξουν το βράδυ που το αυγουστιάτικο φεγγάρι θα έχει πανσέληνο.

Το άνοιγμα των αρχαιολογικών χώρων με διάφορες καλλιτεχνικές εκδηλώσεις ήταν μια πολύ καλή ιδέα που αγκαλιάστηκε με θέρμη από τον κόσμο τα τελευταία 10-15 χρόνια.

Φέτος που διανύουμε την εποχή που το κράτος λέει επισήμως δια των Λοβέρδιων χειλέων -Στα ταμεία δεν υπάρχει φράγκο- το ΥΠΠΟΤ έκανε στην αρχή του μήνα, έκκληση προς τους αρχαιοφύλακες, να εργαστούν, όσοι το επιθυμούν, το βράδυ της Πανσελήνου εθελοντικά.

Βρέθηκαν 86, με μεράκι για την δουλειά τους, που δέχτηκαν να δουλέψουν εθελοντικά και να απολαύσουν και αυτοί μαζί με τον κόσμο την μαγεία της βραδιάς που στα περισσότερα μέρη η ομορφιά του φεγγαριού μαζί με μουσική στους μοναδικούς αρχαιολογικούς χώρους δημιουργεί μια ονειρική ατμόσφαιρα .

Όλοι οι άλλοι αρνήθηκαν όπως βεβαίως είχαν κάθε δικαίωμα.

Έχω τύχει 2-3 φορές σε αρχαιολογικούς χώρους ,από αυτούς που δεν συγκεντρώνουν πολύ κόσμο, να μας ξεναγήσει αφιλοκερδώς και με προθυμία ο φύλακας που αγαπάει αυτό τον χώρο και τον θεωρεί σαν το σπίτι του. Μπορεί οι φύλακες αυτοί να μην είχαν τελειώσει ούτε γυμνάσιο ,όμως είχαν ρουφήξει σαν σφουγγάρι τα λόγια των αρχαιολόγων που δούλεψαν εκεί, και προσπάθησαν με τον καλύτερο τρόπο να μας τα μεταφέρουν σχεδόν λέξη προς λέξη, περήφανοι για το έργο τους και τον τόπο που τους είχαν αναθέσει να φυλάνε.

Είμαι σίγουρος ότι αυτοί θα είναι μέσα στους εθελοντικώς προσφερθέντες να υποδεχτούν το βράδυ της Τρίτης μαζί με τον κόσμο, σαν οικοδεσπότες στο σπίτι τους, την εμφάνιση του ολόγιομου αυγουστιάτικου φεγγαριού στον καλοκαιρινό ουρανό.

Τελικά για την μέρα της πανσέληνου το υπουργείο εξασφάλισε ένα κονδύλι για να πληρωθούν όλοι οι εργαζόμενοι ,και οι εθελοντικώς προσφερθέντες, για την υπερωριακή τους απασχόληση.

Αποτέλεσμα;

Οι συνδικαλιστές τους αρνήθηκαν να εργαστούν γιατί φέτος το υπουργείο θα τους έδινε την ΝΟΜΙΜΗ αποζημίωση ενώ στο παρελθόν με διάφορους ΠΑΡΑΝΟΜΟΥΣ τρόπους έπαιρναν τα τριπλάσια!

Φαίνεται ότι τα προηγούμενα χρόνια τα λεφτά δεν έμπαιναν στο μισθό τους αλλά τα κατέθεταν άλλοτε στο σωματείο (!!),άλλοτε στο ταμείο διαχείρισης ή στο ταμείο Αλληλοβοηθείας (!!) και από εκεί περνούσαν στους εργαζόμενους.

Έτσι φέτος για πρώτη φορά ο βράχος της Ακρόπολης θα παραμείνει κλειστός τη βραδιά της πανσελήνου.

Θα στερηθούμε ακόμη τη Ρωμαϊκή Αγορά, το Σούνιο, το Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο, το Βυζαντινό μουσείο, τον Κεραμεικό και το Ολυμπιείο.

Ο συνδικαλισμός του γ. γραμματέα των αρχαιοφυλάκων με την λογική του ότι -εμείς δεν ζητάμε από το κράτος να παρανομήσει ας μας πληρώσει με όποιο τρόπο θέλει- δηλαδή με άλλα λόγια να παρανομήσει για πάρτη μας!, έχει τελικά μαζί με τον πρόσφατη δήλωση -του θα ματώσουμε- των νταήδων της ΔΕΗ ,πετύχει να ολοκληρώσει την, δυστυχώς από καιρό πλέον εδραιωμένη , απαξίωση του συνδικαλιστικού κινήματος στα μάτια του κόσμου.


27 σχόλια:

  1. Είναι τυχαίο ότι αρνήθηκαν οι πέριξ των Αθηνών;
    Όσο για τα 100 ευρώ αμοιβή που πέρνανε παλιότερα, θα'πρεπε να ντρέπονται όλοι οι συμμετέχοντες σ'αυτό το θέμα.
    Κρίμα και πάλι κρίμα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Θα σταθώ μόνο στις όμορφες εικόνες του φωταγωγημένου ναού του Ποσειδώνα, στις μουσικές που ακούγονταν και στο Αιγαίο να λαμπυρίζει....

    Δεν θέλω να σκεφτώ κάτι άλλο.

    Καλή εβδομάδα Αθεόφοβε
    :-)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Όταν το επάγγελμα που κάνεις το έχεις διαλέξει εσύ είναι σίγουρο πως θα το εξασκείς με μεράκι. Πόσοι όμως μπορούν να πουν ότι η δουλειά που κάνουν είναι αυτή που επέλεξαν και όχι αυτή που οι ανάγκες τους επέβαλαν;
    Και τι είδους λογική είναι αυτή να πάει ο άλλος να δουλέψει εθελοντικά; Αυτό μου θυμίζει κάτι ¨κόκκινα μεροκάματα¨ που έκαναν οι κομμουνιστές κάποτε-δεν ξέρω αν το κάνουν και σήμερα. Εκείνοι όμως είχαν ένα όραμα, οι φύλακες αρχαιοτήτων γιατί να το κάνουν;
    Εγώ θα πρότεινα να πάνε οι υπουργοί της κυβέρνησης να εργαστούν σαν φύλακες εθελοντικά για μια βραδιά.
    Θα μου πεις, βέβαια, πως αυτοί άλλη δουλειά κάνουν και οπωσδήποτε ποτέ εθελοντικά! Θα συμφωνήσω.
    Το φεγγάρι πάντως, αθεόφοβε, το απολαμβάνεις και έξω από τους αρχαιολογικούς χώρους, φτάνει να είσαι ρομαντικός να έχεις υγεία και να μην είσαι άνεργος!
    Καλό χειμώνα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Αθεόφοβε, έξοχη ανάρτηση, και δίνω ιδιαίτερη έμφαση στη φράση σου:

    «Υπάρχουν όμως και εργασίες που αν δεν έχεις μεράκι για αυτό που κάνεις δεν έχεις λόγο να βρίσκεσαι εκεί.»

    Αυτό είναι το σημαντικότερο συστατικό για συνταγή ζωής. Όπως σωστά λες υπάρχουν εκείνοι που το προσφέρουν αυτό, ή όχι, από μόνοι τους –προσωπική απόφαση, όπου και οι υπευθυνότητα για την ζωή τους και συμβολή τους είναι στους ώμους τους. Εκεί όμως που τον λόγο έχει η κεντρική επιτροπή, οι ημέτεροι, κλπ, κλπ, και ο εργαζόμενος δεν έχει συχνά την εκλογή του να κάνει αυτό που του λέει η συνείδηση του –γιατί και να μπορεί «εθελοντικά» θα τον βάλουν στη «γωνία» οι υπόλοιποι, εκεί είναι που φαίνονται οι ρωγμές στην υφή μιας κοινωνίας…

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Προ μηνός ή προ μερικών μηνών είχε δημοσιευθεί ότι σε τραπεζιτικό λ/σμό συνταξιούχου συνδικαλιστή του ΥΠΠΟ (που μοίραζε όταν ήταν εν ενεργεία τις αποζημιώσεις για τις υπερωρίες) είχαν βρεθεί 8.000.000 περίπου ευρώ.
    Delenda Carthago!!
    Επί δικαίους και αδίκους του αμαρτωλού Υπουργείου οι βλαχοποιμένες και βλαχοποιμενίδες του οποίου (που αναξιοκρατικώς διώριζε το πολιτικό σύστημα)θεωρούν τους αρχαιολογικούς χώρους και τα μουσεία ιδιοκτησία τους όπως την στάνη του παππού τους!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. KitsosMitsos-
    To αντίθετο μάλλον συμβαίνει,αρνήθηκαν κυρίως οι εντός Αθηνών.
    'Οσο για τα 100 ευρώ και εγώ θα τα επαιρνα αν μου τα έδιναν! Η διαφορά μου είναι ότι αν μου έλεγαν ότι παράνομα τα έπαιρνα και δεν μπορώ πια να τα πάρω θα έκανα μόκο και θα δούλευα με το νόμιμο.

    Βάσσια-
    Το ποστ το έγραψα όταν θυμήθηκα μια μαγική βραδυά με πανσέληνο στο Σούνιο με την φιλαρμονική του Λαυρίου.

    KOYKLITIS-
    Το να δουλέψει κανείς εθελοντικά μερικές ώρες μέσα σε ένα χρόνο δεν νομίζω ότι θα έρθει έτσι και η συντέλεια του κόσμου.
    Εδώ όμως βλέπεις αρνούνται να εργαστούν ακόμα και με την πληρωμή της υπερωρίας με την ΝΟΜΙΜΗ αμοιβή.
    Το συμπέρασμα δικό σου.

    thinks-
    Εάν φοβάσαι τους συναδέλφους σου ότι θα σε απομονώσουν αν δουλέψεις εθελοντικά τότε έχεις πάψει να είσαι ελέυθερο άτομο και τότε βέβαια ο συνδικαλισμός λειτουργεί σαν τρομοκρατική οργάνωση έχοντας ξεφύγει τελείως από τον σκοπό του.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. ΧΡΙΣΤΟΣ ΒΑΡΔΑΚΑΣ-
    Δηλαδή φαίνεται ότι και άλλα ποσά μοιραζόντουσαν μέσω σωματείου γιατί προφανώς 8.000.000 ευρώ δεν μαζεύτηκαν από τις υπερωρείες της πανσελήνου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Μερικές φορές δεν έχετε την αίσθηση ότι τίποτα δεν πάει καλά σε αυτόν τον τόπο και ότι δεν υπάρχει επλίδα να πάει καλά ποτέ; Εγώ ναι και όταν διάβασα για το θέμα που αναφέρεις στην ανάρτηση σου αθεόφοβε, ήταν μια από εκείνες τις φορές...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Αθεόφοβε
    Κύριος οίδεν τι μοιράζονταν!
    Και αυτός μάλιστα θα έκλεινε τα μάτια από αποστροφή προς τα δημιούργηματά του στο ΥΠΠΟ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Έγραψε παραπάνω η Εσκαρίνα πως:
    Μερικές φορές δεν έχετε την αίσθηση ότι τίποτα δεν πάει καλά σε αυτόν τον τόπο και ότι δεν υπάρχει ελπίδα να πάει καλά ποτέ;

    Και όμως αγαπητή μου πάντα πίστευα και πιστεύω πως τα πράγματα τελικά μπορούνε να πάνε καλύτερα γιατί υπάρχει ένας αστάθμητος αλλά ουσιαστικά αποφασιστικός παράγοντας που συμβάλλει σε αυτό.
    Το φιλότιμο και το μεράκι του απλού πολίτη!
    Έτσι και στο συγκεκριμένο θέμα σήμερα αυτό το φιλότιμο και το μεράκι νίκησε τον κούφιο και ανόητο συνδικαλισμό και έτσι τελικά ΟΛΟΙ ΟΙ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΚΟΙ ΧΩΡΟΙ ΘΑ ΠΑΡΑΜΕΙΝΟΥΝ ΑΝΟΙΚΤΟΙ ΓΙΑ ΝΑ ΑΠΟΛΑΥΣΕΙ ΤΟ ΚΟΙΝΟ ΤΗΝ ΑΥΓΟΥΣΤΙΑΤΙΚΗ ΠΑΝΣΕΛΗΝΟ!

    Διαβάζω στην σημερινή ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ :
    Το φιλότιμο του απλού αρχαιοφύλακα της επαρχίας και όλων των εργαζομένων στη φύλαξη του νέου Μουσείου της Ακρόπολης και του Νομισματικού Μουσείου έσωσε τις αποψινές εκδηλώσεις του υπουργείου Πολιτισμού για την πανσέληνο. Και έδωσε ένα καλό μάθημα στους συνδικαλιστές του κλάδου, ότι όλα δεν μπαίνουν στο παζάρι των οικονομικών διεκδικήσεων, ιδίως σε περίοδο οικονομικής κρίσης.

    Στο κείμενο που σας παραπέμπω υπάρχουν όλοι οι αρχαιολογικοί χώροι της Ελλάδας που θα είναι ανοικτοί και οι εκδηλώσεις που θα γίνουν σε μερικούς από αυτούς.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Την ωρα που εμεις ασχολουμαστε με την πανσεληνο, καποιοι βαζουν τους μισθους και τις συνταξεις μας στους τραπεζικους λογαριασμους τους. Δεν ειναι ωρα να ακουμε Χαρις Αλεξιου.

    Και δε μιλαω μονο για λεφτα, αλλα για το τι κανουν στη νοοτροπια μας, την αξιοπρεπεια μας, και τη χωρα μας. Οι ανθρωποι τριγυρνουν στους δρομους σα ζομπι. Χωρις αξιες, ελπιδα και μελλον.

    Οντως ο συγκεκριμενος τροπος συνδικαλισμου δειχνει ελλειψη νοημοσυνης και φαντασιας. Αλλα θα πρεπε να μαζευομαστε στους αρχαιολογικους (και οχι μονο) χωρους, με συνθηματα διαφορετικα απο "Ελενη ζουμε για να σ ακουμε". Δεν ειναι τωρα η καταλληλη στιγμη να βαλεις την εσαρπα σου και τ αρωματακι σου και να πας στην Ακροπολη ν ακουσεις "εχει πανσεληνο αποψε κι ειναι ωραια"...Αυτο το εκανες...Τωρα πρεπει να κανεις αλλα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Foinix Gr-
    Ο κόσμος όσο και να ζορίζεται δεν μπορεί να είναι συνέχεια ζωσμένος με φυσεκλίκια για να αγωνίζεται χωρίς κανένα διάλειμμα.
    Γι΄αυτό χαλάρωσε πάρε το ταίρι σου και απόλαυσε αυτές τις μέρες το φεγγάρι και μην φοβάσαι:
    κανένας δεν μπορεί να μας πάρει την αξιοπρέπεια μας,ούτε τις αξίες μας και τις ελπίδες για το μέλλον μας,μόνο οι ίδιοι μπορούμε να τα καταστρέψουμε.
    Αυτή η χώρα έχει περάσει πολύ χειρότερες καταστάσεις από τις σημερινές και τελικά κατάφερε και τις ξεπέρασε όλες και προχώρησε μπροστά.
    Και όπως λέει και η Χαρούλα :η ζωή μας κύκλους κάνει!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Τις καταστασεις αυτες δεν τις ξεπερασε στο auto, αλλα μεσω ανθρωπων (συγγραφεων, μουσικων, επαναστατων και απλων ανθρωπων) που αγωνιζοντουσαν με καθε ανασα, στιχο, νοτα και λεξη τους.

    Τωρα που ο πολιτισμος, η πολιτικη, η οικονομια και η κοινωνια εχουν πιασει πατο (ξερω, ειναι κλισε φραση,αλλα δε χρειαζεται να σου πω ποσο ισχυει) και συνεχιζουν την καθοδικη τους πορεια, που ειναι οι αντιστοιχοι σημερινοι;

    Η μηπως θες να μου πεις πως εσυ οταν βγαινεις στο δρομο αυτο που βλεπεις ειναι ενας αδυσωπητος αγωνας για βελτιωση σε ολα τα επιπεδα;

    Οσο για το αν μπορει να σου στερησει αλλος την αξιοπρεπεια, αν ειχες δει κι εσυ μια γριουλα που δουλευε 40 χρονια να μπαινει σε φαρμακειο και να ρωταει το φαρμακοποιο αν θελει να του καθαριζει το μαγαζι, επειδη δεν εχει λεφτα να πληρωσει τα φαρμακα της, ισως αλλαζες γνωμη.

    Μαλλον αυτο που πιστευω οτι εννοεις, ειναι οτι χρειαζομαστε διαλλειμα απ την ψυχολογικη πιεση, που αυτο ισχυει. Αλλα διαλλειμα απο τη δραση, τη σκεψη και τον οραματισμο, κανουμε εδω και 35 χρονια.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Δυστυχώς η ιστορία μας διδάσκει ότι καμία επανάσταση δεν άλλαξε τα πράγματα.
    Η μεν αστική που ήταν η γαλλική κατάληξε στην τρομοκρατία και την βασιλεία, η δε εργατική που ήταν η ρωσική είχε εξ ίσου τραγικά αποτελέσματα που τα έζησαν πολλοί λαοί στο πετσί τους πριν από την παταγώδη της κατάρρευση .
    Ούτε δυστυχώς κανένας συγγραφέας και κανένας συνθέτης στην ιστορία δεν συνέβαλλε στο να αποκτήσουν περισσότερο ψωμί οι άνθρωποι.
    Η δε γριούλα που δούλεψε 40 χρόνια ή είναι ασφαλισμένη από την δουλειά της ή και στην περίπτωση που δεν είναι την καλύπτει για τα φάρμακα της ο ΟΓΑ από τον οποίο παίρνουν σύνταξη και οι ανασφάλιστοι ,ενώ την εποχή που γεννήθηκε ούτε να το φανταστεί δεν θα μπορούσε αυτό.
    Θα συμφωνήσω πάντως με την τελευταία σου φράση:

    Αλλά διάλλειμα από τη δράση, τη σκέψη και τον οραματισμό, κάνουμε εδω και 35 χρόνια.

    Πράγματι γιατί ακριβώς πριν από 35 χρόνια η δράση και οι οραματισμοί μας ήταν να καταφέρουμε να σπάσουμε τα δεσμά της χούντας που προφανώς δεν τα έζησες, και να απαλλαγούμε από αυτήν.
    Έτσι μόλις γλυτώσαμε από αυτήν, με το σκληρό αντίτιμο την τραγωδία της Κύπρου, ο μόνος οραματισμός που κάναμε ήταν πως θα βελτιώσουμε το επίπεδο της ζωή μας, και το καταφέραμε.
    Γίναμε από ένα κράτος μεταναστών σε όλο τον κόσμο ένα κράτος που οι πολίτες του δεν καταδέχονται πλέον να κάνουν τις σκληρές δουλειές γιατί υπάρχουν σε αυτό κοντά ένα εκατομμύριο μετανάστες που τις κάνουν πλέον αυτοί.
    Αν λοιπόν η σημερινή κατάσταση σου φαίνεται απελπιστική σκέψου ότι μέσα στον περασμένο μόνο αιώνα αυτή η χώρα επέζησε και προόδευσε μετά από μια μικρασιατική καταστροφή και μια κατοχή και ένα εμφύλιο.
    Γι΄ αυτό και σου ξαναυπενθυμίζω το τραγούδι της Χαρούλας: η ζωή μας κύκλους κάνει!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Μεγάλο πράγμα το μεράκι...
    Ειδικά οι αρχαιοφύλακες θα έπρεπε μόνο σε εντελώς ακραίες περιπτώσεις να κλείνουν για απεργιακούς λόγους τους αρχαιολογικούς χώρους,ένα απ τα λίγα συγκριτικά πλεονεκτήματα αυτής της ταλαίπωρης χώρας.Υπάρχουν κι άλλοι τρόποι αντίδρασης...
    Απ την άλλη είναι ξεφτίλα να σου ζητά το Υπουργείο υπερωριακή εργασία 'εθελοντικά'.
    Σήμερα θα είναι για την Πανσέληνο,αύριο για τον κάθε Νετανιάχου...βέβαια και η παράνομη αμοιβή,και μάλιστα σε λογαριασμό του "Σωματείου"(και είδαμε πως επωφελούνταν οι συνδικαληστές του σωματείου) είναι απ τα αξιοπερίεργα κεκτημένα που έφεραν την χώρα εδώ που είναι...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Να ξεκινησω απο εκει που ξεκαθαρα πιστευω οτι κανεις λαθος. "Που οι πολιτες του δεν καταδεχονται πλεον να κανουν τις σκληρες δουλειες". Εγω προσωπικα εχω δουλεψει οπου μπορεις να φανταστεις. Αλλα ενας νεος που απο μικρο παιδι διαβαζει ολη μερα, και ηταν απο 9 χρονων 8 με 8 σε σχολεια και φροντιστηρια, που οι γονεις του δωσαν δυο περιουσιες για να τον σπουδασουν, θα παει να δουλεψει για 700 Ευρω χαμαλης, την ωρα που δινει 300 Ευρω νοικι; Γιατι σπουδασε;

    Αυτο που μας διδαξε η ιστορια ειναι οτι καμια επανασταση δεν εκανε ιδανικα τα πραγματα. Αλλα πιστευεις πραγματικα πως θα ημασταν πιο καλα αν ζουσαμε στο Μεσαιωνα; Η στη Βιομηχανικη Επανασταση;Αν ναι, τοτε δε χρειαζεται να ανησυχεις για τιποτα- ολα θα γινουν οπως τα ονειρευεσαι. Ηδη σχεδον γιναν.

    Οσο για τη γιαγιουλα που λες, οχι απλα τα ονειρευοταν, αλλα εδωσε αγωνες, στους οποιους πιθανον εχασε και τον αντρα της, για να τα αποκτησει και να τα προσφερει στα παιδια της. Και την ωρα που η διαφθορα εγινε αξια, και χανονται πραγματα που κερδηθηκαν με αιμα, τι κανουν τα παιδια της (εμεις) ;Πανε στην Ακροπολη να ακουσουν Χαρις Αλεξιου.

    Δεν ειναι η σημερινη κατασταση που μου φαινεται απελπιστικη. Ειναι η αντιδραση του κοσμου που μου φαινεται απελπιστικη.Να λεει ο Πρωθυπουργος οτι θα παραχωρησουμε εθνικα δικαιωματα και θα κοψουμε μισθους και συνταξεις, επειδη "καποιοι" κλεψαν, και αυτοι οι καποιοι να ειναι στη Βουλη και να ψηφιζουν το νομοσχεδιο του; Και εμεις Χαρις Αλεξιου, και μπυριτσα; Στ αληθεια θες να πιστευεις πως αυτα που χανονται τωρα θα μας τα δωσουν πισω οπου να ναι; Χωρις να ιδρωσει τ αυτι μας;

    Λες οτι η χωρα επεζησε και προοδευσε μετα απο εμφυλιο, μικρασιατικη καταστροφη και κατοχη. Τα λες σα να ειναι κακες αρρωστειες, που ξαπλωνεις, παιρνεις ενα ντεπον και περνανε. Κατι κοινο που εχουν αυτα που ανεφερες, που δεν ισχυει σημερα, ειναι οτι ο κοσμος πιστευε σε κατι , και πολεμησε γι' αυτο. Και το αποτελεσμα αυτων των αγωνων εκρινε τη συνεχεια.

    Εγω θα σου θυμισω ενα αλλο τραγουδι (αν ξερεις αγγλικα, σου συνιστω να προσεξεις τους στιχους του). Αυτο το τραγουδι γραφτηκε σε μια εποχη που οι προγονοι μας θυσιαζοντουσαν γι αυτα που τωρα χαριζουμε αμαχητι. Τωρα που οι αγωνες τους σβηνονται απ τα βιβλια της ιστοριας, τραγουδια σαν αυτο ειναι η φωνη τους, που μας κρινει.
    http://www.youtube.com/watch?v=_9Qlkx-qwaM&feature=related
    ΥΓ Καλα το καταλαβες οτι δεν εζησα τη δικτατορια. Αλλα σεβομαι αυτους που δωσαν το αιμα τους για να πεσει, και στα βιβλια της ιστοριας αναφερονται με λιγες λεξεις, η καθολου.
    ΥΓ2 Οι Ελληνες χωριζονται σε 2 κατηγοριες. Αυτους που πραγματικα ειναι καλοζωισμενοι, τα τρωνε απο παντου και ξερουν πολυ καλα τι κανουν και τι ψηφιζουν, και αυτους που τους πεισαν οτι ειναι. Ο σημερινος μεσος 20αρης και 30αρης, ζει σε γκαρσονιερα της οποιας το νοικι μετα βιας πληρωνει, προς το τελος του μηνα τρωει μονο μακαρονια, και ολη μερα ειναι μπροστα σε εναν υπολογιστη. Και οι περικοπες δεν τελειωσαν ακομα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. squarelogic-
    Σαφώς και είναι ξεφτίλα το να ζητάς εθελοντική εργασία αλλά παρ΄ όλα αυτά το παρήγορο δεν είναι ότι τελικά θα πληρωθούν οι αρχαιοφύλακες, όσο το ότι πάνω από 100 αρχαιολογικοί χώροι παρέμειναν ανοικτοί γιατί δούλεψε το μεράκι και το φιλότιμο.

    Foinix Gr-
    Το γιατί σπούδασε κάποιος στοιχίζοντας στους γονείς του δύο περιουσίες ,πολλές φορές είναι αρκετά συζητήσιμο αν το ήθελε πραγματικά ο ίδιος ή το επιθυμούσαν οι ίδιοι οι γονείς του .
    Αλλά η σπουδή δεν σημαίνει υποχρεωτικά και επαγγελματική αποκατάσταση.
    Αν πχ σπουδάσεις θεολόγος πρέπει σώνει και καλά να σε διορίσουν καθηγητή στα σχολεία;
    Αντίστοιχα όμως υπάρχουν ένα σωρό επαγγέλματα που δεν έχουν πρόβλημα επαγγελματικής αποκατάστασης. Ξέρεις εσύ πχ άνεργο υδραυλικό ή ηλεκτρολόγο;
    Ύστερα από που διαπίστωσες από όσα γράφω ότι θα πίστευα ότι θα ήταν καλύτερα να ζούσαμε στον Μεσαίωνα;
    Επίσης πιστεύεις σοβαρά ότι σε αυτή την χώρα τα πράγματα είναι ή άσπρο ή μαύρο έτσι ώστε από την μία μεριά υπάρχουν κάποιοι κλέφτες στην Βουλή και από την άλλη ένας αμέτοχος λαός που τους ψηφίζει μεν , (γιατί άραγε), ενώ αυτός είναι άψογος πάντα σε όλες του τις υποχρεώσεις και δεν κλέβει ποτέ και κανένα;
    Το τραγούδι which side are you on η γενιά μου το ξέρει αρκετά χρόνια πριν από τον Pete Seeger για τον οποίο και έχω γράψει στο παρελθόν εδώ
    Και στην δική μου εποχή οι 20ρηδες αλλά ακόμα και πολλοί 30ρηδες έμεναν σχεδόν όλοι στα πατρικά τους, γιατί δεν είχαν λεφτά για να νοικιάσουν σπίτι, οπότε μπορεί να έτρωγαν και κανένα κρεατάκι εκτός από μακαρόνια!
    Όσο για διασκέδαση δεν συζητάω για καφέ γιατί στοίχιζε, οπότε προτιμούσες να φας κανένα σουβλάκι, αλλά δούλευε παγκάκι με το κορίτσι και πασατέμπος μέχρι να πέσει η νύχτα οπότε είχες πιο ενδιαφέροντα πράγματα δίπλα σου για να ασχοληθείς!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Μια απο δω μου το πας, μια απο κει. Απ τη μια λες "καμια επανασταση δεν αλλαξε ποτε τιποτα" (τωρα που την ξαναδιαβαζεις, κομματακι υπερβολικη δηλωση, ετσι δεν ειναι;) , και απ την αλλη "ειπα εγω οτι θα ηταν καλυτερα να ζουμε στο Μεσαιωνα;"

    Προφανως θα πιστευεις οτι οι Βασιλιαδες και οι αυλικοι σε ολη την Ευρωπη βαρεθηκαν να εχουν τοση εξουσια και πορους, και ειπαν να τα μοιρασουν ετσι, οικειοθελως.

    Η οτι οι Τουρκοι βαρεθηκαν να εχουν τα μισα Βαλκανια, και ειπαν να συμμαζευτουν λιγο, και να απελευθερωσουν 2-3 χωρες.

    Επισης, αν διαβασες καλα το προηγουμενο μου σχολιο (μαλλον οχι) , θα προσεξες οτι δεν ειπα πως φταινε μονο οι πολιτικοι, αλλα και αυτοι που τους ψηφιζουν ξεροντας πολυ καλα τι κανουν-ολοι αυτοι που τρωνε απ το ιδιο τραπεζι. Γιατι μη μου πεις πως εν ετει 2010, ψηφιζει κανεις ΠΑΣΟΚ η ΝΔ για λογους ιδεολογιας και εθνικου συμφεροντος.

    Υ/Γ Δε ξερω ποια ειναι η εποχη σου, αλλα αν αναφερεσαι σε δεκαετιες απο τελη 70 μεχρι τελη 90, ειλικρινα δεν πειθεις, γιατι τοτε ηταν που εγινε το μεγαλο φαγοποτι. Ο κοσμος ψηφιζε τους φιλους μας τους αριστεροι, οι οποιοι γλυκαιναν τον κοσμο με ευμαρεια, κι οι ιδιοι τρωγαν απο πισω τον αγλεωρα.

    Ενδεικτικα αναφερω κατι που θα ξερεις κι εσυ: οτι παλιοτερα πηγαινες για θητεια και σου λεγαν να υπογραψεις ενα χαρτι και να μεινεις μονιμος. Και δεν εμπαινε κανεις-επειδη υπηρχε μασα εξω.Λεγαν "σιγα μη γινω καραβανας για 3 κι 60- θ ανοιξω ενα μαγαζακι, και λιγο μιζες, λιγο κλεψιμο στο ζυγι, λιγο κοροιδεμα στους τουριστες, θα μαι πασας". Τωρα που δεν υπαρχει μασα, πρεπει να δωσεις πανελληνιες και να εισαι αριστουχος για να μπεις στην τελευταια στρατιωτικη σχολη.

    Υ/Γ 2 Εχω δει πολλους ανεργους υδραυλικους και ηλεκτρολογους.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. Καθώς περνούν τα χρόνια αρχίζει κανείς να έχει μια πιο σφαιρική άποψη της ιστορίας και των διεργασιών της, και αντιλαμβάνεται ότι το-εμπρός να αλλάξουμε εδώ και τώρα τον κόσμο-μπορεί να είναι επιθυμητό να γίνει από την διαφορετική οπτική μεριά του καθενός μας, αλλά αφ΄ ενός μεν δεν γίνεται αλλά αφ΄ ετέρου και όταν και όπου έγινε κατάληξε σε τραγωδία και οπισθοδρόμηση.
    Οι κοινωνικές αλλαγές λοιπόν θέλουν τον χρόνο τους, που μπορεί να φαίνεται μεγάλος στα πλαίσια της ζωής μας, αλλά στο σύνολο της ιστορικής διαδρομής του ανθρώπου ο χρόνος αυτός είναι ασήμαντος.
    Έτσι λοιπόν ακλόνητες αυτοκρατορίες ,η ρωμαϊκή, η βυζαντινή, η οθωμανική, η βρετανική κτλ αφού έκαναν την πορεία τους έπεσαν, όχι από επαναστάσεις αλλά από την εξέλιξη των κοινωνικών συνθηκών που συνέχεια βελτιώνονταν και άλλαζαν προς το καλύτερο.
    Όσο για τους πολιτικούς και τα κόμματα που λες αυτοί δεν αποτελούν παρά αντανάκλαση αυτού του λαού.
    Τέλος για να μην μακρηγορώ για το πια είναι η εποχή μου μπορείς εύκολα να το διαπιστώσεις διαβάζοντας μερικά από τα παλιότερα μου ποστ.
    ΥΓ. Τελικά δεν κατάλαβα, αναπολείς την εποχή που άνοιγες ένα μαγαζάκι και με μίζες και λίγο κλέψιμο ζούσες αντί να πας στο στρατό μόνιμος, όπως λες, ή μήπως, λέω μήπως, είναι καλύτερο να δίνεις πανελλήνιες για να μπεις στις στρατιωτικές σχολές;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. Ολοι αλλαζουν αποψεις, αλλοι πιο συχνα κι αλλοι πιο σπανια, και ελαχιστοι ποτε. Το μονο που συμβαινει καθως μεγαλωνεις, ειναι πως πιστευεις οτι η προηγουμενη θεωρηση σου ηταν λαθος και η τωρινη σωστη. Και σταδιακα, χανεις την ικανοτητα να αλλαξεις η να αναθωρησεις τις αποψεις σου εστω και λιγο.

    Αυτο που λες, ειναι οτι απλα πρεπει να ωριμασουν (η να αποσυντεθουν αρκετα) οι καταστασεις, ωστε να γινει επανασταση. Αυτο δεν αλλαζει το γεγονος οτι πρεπει να γινει επανασταση.

    Πχ Ελληνικη Επανασταση. Δεν ηταν απλα οτι ξαφνικα ξυπνησαν οι Ελληνες, πηραν τα οπλα και απελευθερωθηκαν-συμφωνω. Στην Ευρωπη ειχε δημιουργηθει ενα κλιμα που ευνοουσε την ανεξαρτησια των κρατων. Η κλασικη Ελληνικη παιδεια ειχε προαχθει απο τους Γαλλους. Ο Καποδιστριας γυρνουσε την Ευρωπη υποστηριζοντας το κινημα του Φιλελληνισμου. Οι Ευρωπαιοι αρχισαν να βλεπουν την Τουρκια σαν απειλη. Ολα αυτα, και αλλα, μαζι.
    Αλλα, αν δεν παιρναν τα οπλα, σημερα εγω θα λεγομουν Μοχαμεντ κι εσυ Γιουτζιν. Το κανεις να ακουγεται λες και διοργανωθηκε ενα φορουμ ανεξαρτησιας, και μετα απο μερικες δεκαετιες συζητησεων, οι Τουρκοι υπογραψαν την απελευθερωση.
    Σημερα υπαρχουν και οι πολιτιστικες προυποθεσεις για να φτιαχτει κατι καλυτερο, αλλα και αυτο που υπαρχει τωρα εχει πιασει πατο. Το μονο που λειπει ειναι η αποφαση.

    Οτι κατι θα γινει, ειναι το μονο σιγουρο. Απλα θα ηταν καλυτερα να γινει οσο το δυνατον νωριτερα και συνειδητα. Να μη γινει οταν τα πραγματα θα εχουν φτασει στο απροχωρητο, και ο κοσμος γινει οχλος, και το μονο που θα βλεπεις θα ειναι οργη και καταστροφη.

    Ηδη η οργη εχει αρχισει και φαινεται, και σχεδον παντα βγαινει ανεγξελεκτα και σε λαθος στοχους.

    ΥΓ. Η χαλαροτητα σου ισως εν μερει δικαιολογειται απο το εξης: εσυ εκανες οτι ηταν να κανεις. Δεν μπαινεις τωρα στη διαδικασια να δεις αν σε παιρνει (οχι μονο απο οικονομικης αποψης)να κανεις παιδια η να παντρευτεις.

    ΥΓ2. Εγω πιστευω πως καλυτερα ειναι να εχεις τη δυνατοτητα και την παιδεια να διαλεξεις αναμεσα σ αυτα που πραγματικα σου αρεσουν και εισαι καλος να κανεις, οτι κι αν ειναι. Αυτα που σου ειπα με το στρατο, στα ανεφερα απλα για να σου θυμισω οτι σαν γενια δεν ησασταν και τοσο κακομοιροι, πραγμα το οποιο ξερεις οτι ισχυει.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. Foinix Gr-
    Χωρίς να θέλω να υποβαθμίσω την σημασία της επανάστασης του 21, αν οι μεγάλες δυνάμεις δεν είχαν αποφασίσει στην συνθήκη του Λονδίνου να αναγκάσουν την Οθωμανική αυτοκρατορία, η κάθε μια για τους δικούς της λόγους, να παραχωρήσει αυτονομία στην Ελλάδα και αν δεν είχαν στείλει οι Άγγλοι, οι Γάλλοι και οι Ρώσοι τον στόλο στο Ναβαρίνο που νίκησε την οθωμανική και αιγυπτιακή αρμάδα η Ελλάδα δεν θα είχε απελευθερωθεί τότε γιατί ήδη η επανάσταση είχε πνιγεί στο αίμα από τον Ιμπραήμ.
    Αν πάντως πιστεύεις ότι στα δικά μου χρόνια τα πράγματα ήταν ευκολότερα έχεις απόλυτα λάθος.
    Κατά τύχη πρίν λίγη ώρα θυμόμαστε με την κουμπάρα μου τα 2 χρόνια που μετά το πανεπιστήμιο έμεινε άνεργη χωρίς βέβαια να σου αναφέρω περιπτώσεις που και να εύρισκες δουλειά δεν σε παίρνανε γιατί ,όπως και σχεδόν οι μισοί Έλληνες τότε, δεν είχες πιστοποιητικό κοινωνικών φρονημάτων.
    Πάντως και τότε, όπως και τώρα, όλοι μας μαύρα τα βλέπαμε με τους ορίζοντες κλειστούς ,την κοινωνία που ζούσαμε γεμάτη με σκατά πάσης φύσεως , και όπως ήταν φυσιολογικό θέλαμε να την αλλάξουμε ριζικά.
    Τελικά όμως όλοι, λίγο πολύ βρήκαν τον δρόμο τους συνειδητοποιώντας ότι οι αλλαγές γίνονται σιγά με την πάροδο του χρόνου αλλά επίσης ότι κανείς μας στο πεπερασμένο της ζωής μας δεν θα ζήσει στην φαντασιακή του ιδανική πολιτεία.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. Το οτι βοηθησαν και οι Ευρωπαιοι, δε το συζητω (βασικα, στο ειπα κι εγω, στο προηγουμενο σχολιο). Μονο αυτονοητο ειναι, αν σκεφτεις οτι οι Τουρκοι ηταν αρκετα ισχυροι για να τους φοβαται ολη η Ευρωπη, κι εμεις απομειναρια χωρας.
    Παρ ολα αυτα, δε σημαινει οτι καποιοι δεν αγωνιστηκαν και μαλιστα ηρωικα (ειτε στην πολιτικη ειτε στη μαχη)πληρωνοντας ενιοτε με τη ζωη τους.
    Ουτε σημαινει πως αν οι Ελληνες αραζαν και πιναν φρεντοτσινο το 21 (οπως κανουν τωρα) το αποτελεσμα θα ηταν παλι το ιδιο. Το αν καποιοι αγωνες δε δικαιωθηκαν, σημαινει οτι δεν γιναν σωστα η οτι ο κοσμος δεν τους ποστηριξε οσο επρεπε, οχι οτι δεν επρεπε να γινουν καθολου. Δε μιλησα για ιδανικο-το ξερω πολυ καλα πως μετα την Ελ. Επανασταση (αφου πιασαμε αυτη) εγινε της πορνης. Αυτο δε σημαινει οτι θα ταν καλυτερα να μαστε Τουρκια (η μηπως πιστευεις οτι θα ταν;) Επισης, δεν πιστευω (οπως ειπα και στο προηγουμενο σχολιο, αλλα επιμενεις να μην προσεχεις) οτι στην Ελ. Επανασταση ολα γιναν ξαφνικα και χωρις βοηθεια. Απλα λεω πως αν δεν πιαναν τα οπλα οι Ελληνες, και αν ο Καποδιστριας δεν εδινε ψυχη και σωμα, τωρα θα λεγαμε γκιουζελ αρκανταν και μπιζμπιζελ (παρεπιπτοντως, ξερεις οτι στην Ελβετια ολοι του οι απογονοι ειναι επιτιμοι πολιτες της χωρας;)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  23. http://protesilaos.blogspot.com/2009/10/blog-post_20.html

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  24. Η ιστορία είναι γεγονότα που έγιναν.
    Το να υποθέτει κανείς τι θα είχε γίνει εάν τα γεγονότα είχαν γίνει αλλιώς αποτελεί επιστημονική φαντασία.
    Έτσι λοιπόν το συμπέρασμα σου ότι αν η ελληνική επανάσταση δεν είχε σωθεί με την επέμβαση των ξένων δυνάμεων θα είχαμε γίνει Τουρκιά, είναι τελείως αυθαίρετο, το δε ερώτημα αν πιστεύω ότι θα είμαστε έτσι καλύτερα, σαφώς προβακατόρικο.
    Προφανώς και δεν θα ήθελα να γίνουμε Τουρκιά όπως θα ήθελα επίσης να συνορεύουμε με την Ελβετία, την Δανία, το Λουξεμβούργο και την Ιρλανδία!
    Όμως άλλο το τι θέλουμε και άλλη πραγματικότητα, η οποία στην συγκεκριμένη περίπτωση της Τουρκίας ως Οθωμανικής αυτοκρατορίας, η πολιτική της, σε αντίθεση με των Νεότουρκων, δεν ήταν ο εκτουρκισμός των πληθυσμών που υπήρχαν στην επικράτεια της.
    Έτσι και στα 400 χρόνια σκλαβιάς διατηρήσαμε την εθνική μας ταυτότητα, παρά την μυθολογία του κρυφού σχολείου, όπως επίσης το ίδιο έγινε και μετά την εθνική μας ανεξαρτησία με τους ελληνικούς πληθυσμούς της Μικράς Ασίας μέχρι την μικρασιατική καταστροφή.
    Όπως βλέπεις η ιστορία έχει την δική της δυναμική και αυτό είναι φανερό και από αυτό το ποστ, που ξεκίνησε από την πανσέληνο και τους αρχαιοφύλακες και κατάληξε στην Ελληνική επανάσταση!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  25. Η μεταβλητη που εθεσα δεν ηταν η επεμβαση των ξενων, αλλα το τι θα γινοταν αν δεν επαναστουσαν οι Ελληνες, πραγμα και το οποιο συζηταμε (επειδη εσυ λες πως οι επαναστασεις ειναι αχρηστες, και ολα γινονται μονο με μακροχρονιες διαδικασιες).

    Θα χρειαστει να ξανα ματα επαναλαβω οτι δε μιλαω για ιδανικες καταστασεις. Αυτο σημαινει πως δεν πιστευω πως οι Ελληνες ηταν ιπποτες του φωτος, ουτε οτι οι Τουρκοι ηταν δακτυλος του Σατανα.

    Απλα πιστευω πως απελευθερωθηκαμε χαρη σε καποια πραγματα, αναμεσα στα οποια ηταν η διαθεση μας για ελευθερια, και ο αγωνας.

    Και αν εχεις παει Τουρκια, θα ξερεις πως, οσο χαλια κι αν ειμαστε, καλυτερα εδω παρα εκει.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  26. Οποτε, ναι, τα πραγματα δε γιναν ιδανικα, αλλα γιναν καπως καλυτερα.

    Ναι, οπως πολυ σωστα ειπες, παιξαν πολλοι παραγοντες ρολο, αλλα στην τελικη αν δεν αγωνιζοντουσαν και αν δεν παιρναν τα οπλα, δε θα γινοταν τιποτα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  27. Προφανώς δεν πρόσεξες αυτό που έγραψα προηγουμένως:
    Το να υποθέτει κανείς τι θα είχε γίνει εάν τα γεγονότα είχαν γίνει αλλιώς αποτελεί επιστημονική φαντασία.
    Μετά την απόκρουση των Τούρκων το 1683 στην Βιέννη αρχίζει ουσιαστικά η παρακμή της Οθωμανικής αυτοκρατορίας που η ισχύς της βασιζόταν στην κατάκτηση νέων εδαφών.
    Ο διοικητικός μηχανισμός της αυτοκρατορίας σε μεγάλο βαθμό μέχρι την Ελληνική επανάσταση βασιζόταν από τον 17ο αιώνα στους Έλληνες φαναριώτες που κατείχαν από τα υψηλότερα πόστα της κυβέρνησης ,όπως του Δραγουμάνου της Υψηλής πύλης,του Δραγουμάνου του στόλου ή του Καπού Κεχαγιά δηλαδή υπουργού εξωτερικών των ηγεμονιών.
    Χωρίς λοιπόν να παραβλέπω τον ρόλο που έπαιξε η Ελληνική επανάσταση, δεν μπορώ να υποθέσω ποιά θα ήταν η εξέλιξη αν αυτή δεν είχε γίνει και δεν είχε διασωθεί από την πλήρη καταστροφή με την ουσιαστική επέμβαση των ξένων σε μία εποχή παρακμής της αυτοκρατορίας.
    Το 1897 οι Τούρκοι μας νίκησαν κατά κράτος αλλά το τελικό αποτέλεσμα ήταν να απελευθερωθεί η Κρήτη!

    ΑπάντησηΔιαγραφή