Χαμός γίνεται στο διαδίκτυο από την απόφαση για το κλείσιμο της
ΕΡΤ.
Είναι ενδιαφέρον λοιπόν να δούμε αρχικά αν αυτή η απόφαση έχει
δημιουργήσει και το αντίστοιχο ενδιαφέρον στην κοινή
γνώμη.
Ένας ουσιαστικός δείκτης αυτού του ενδιαφέροντος, που
μπορούμε να βασιστούμε, είναι η τηλεθέαση
που είχαν τα κρατικά κανάλια το βράδυ της ανακοίνωσης του κλεισίματος τους .
Διαπιστώνει λοιπόν κανείς, πως μόλις και μετά βίας και για
ένα μόνο τέταρτο η ΝΕΤ κατάφερε να αποκτήσει την συνήθη τηλεθέαση που έχουν ο
Λαζόπουλος, ο Σουλεϊμάν ή η Φατμαγκούλ.
Και δεν συζητάμε τα ποσοστά τηλεθέασης που καταφέρνει να συγκεντρώνει
πχ η Γιουροβίζιον.
Πιο αναλυτικά, σύμφωνα με την AGB, στον Τελικό της 18ης
Μαΐου συντονίστηκαν 5.125.283 τηλεθεατές τουλάχιστον για ένα λεπτό. Στο 66,7%
ήταν το μέσο μερίδιο τηλεθέασης με 2.674.640 τηλεθεατές να βλέπουν την μετάδοση
κατά μέσο όρο ανά λεπτό. Προς το τέλος της βαθμολογίας το ποσοστό άγγιξε το
85,3%!
Από την άλλη μεριά σε διάφορες, όχι επίσημες σφυγμομετρήσεις,
το ποσοστό όσων συμφωνούν με το κλείσιμο της ΕΡΤ δεν είναι αμελητέο και κυμαίνεται
από 40-60% !
Προφανώς λοιπόν ο Σαμαράς είχε υπ΄όψιν του την βαρύτητα που
έχει η απόφαση του σε ένα μεγάλο μέρος της κοινής γνώμης που αφ΄ ενός μεν δεν παρακολουθούσε
τα προγράμματα της ΕΤ και αφ΄ ετέρου την έβλεπε σαν ένα υπερτροφικό οργανισμό
που οι κυβερνήσεις διόριζαν κατά καιρούς τους διάφορους παρατρεχάμενους τους
φτάνοντας σχεδόν τους 3.000 υπαλλήλους εκ των οποίων 677 δημοσιογράφοι !
Με την κίνηση αυτή προβάλλεται στον χώρο του σαν
αποφασιστικός ηγέτης παρόμοιος με την Θάτσερ ή ακόμα και τον Ρήγκαν όταν
απέλυσε τους ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας και είναι χαρακτηριστικό πως από όλα
τα πολιτικά κόμματα μόνο η Χρυσή Αυγή επικρότησε την απόφαση του. Ταυτόχρονα δε
γνωρίζει πως ούτε ο κόσμος άλλα ούτε οι κυβερνητικοί του εταίροι επιθυμούν
εκλογές οπότε εκ των πραγμάτων είναι αναγκασμένοι τελικά να στηρίξουν, παρά τις
διαφωνίες τους, την επιλογή του.
Επιπρόσθετα, όπως γράφει χαρακτηριστικά ο Δημ.
Μητρόπουλος στα ΝΕΑ, υπάρχουν και 3 αθέατες όψεις για το λουκέτο αυτό.
Η πρώτη ήταν η υποχρέωση που είχε αναλάβει για 2000
απολύσεις τον Ιούνιο και οι
δημοσιογράφοι είναι αρκετά αντιπαθής τάξη στην κοινωνία.
Η δεύτερη θεωρούσε πως όταν η κυβέρνηση
πίστευε πως έχει κάποια επιτυχία, όπως πχ
η επίσκεψη Ολάντ τον Φεβρουάριο, η ΕΡΤ απεργούσε έχοντας μεταβληθεί σε δούρειο
ίππο του ΣΥΡΙΖΑ.
Η τρίτη ήταν ότι αισθανόταν εγκλωβισμένος ανάμεσα στην
πίεση του ΠΑΣΟΚ για ανασχηματισμό και στην διάθεση της ΔΗΜΑΡ να ελέγξει την
κυβερνητική ατζέντα όπως αυτή εκδηλώθηκε με το νομοσχέδιο Ρουπακιώτη. Μπορεί βέβαια με
τον τρόπο αυτό να οδηγήσει τον τόπο σε εκλογές που είναι ρίσκο γι΄ αυτόν αλλά και
οι συνέταιροι του, όπως ήδη ανέφερα, προφανώς δεν τις θέλουν.
Και ποια είναι η αντίδραση σε όλα
αυτά; Όπως γράφει η Σώτη
Τριανταφύλλου:
Η πρώτη είναι ένα αυτόματο αντανακλαστικό:
η κήρυξη απεργίας. Σε οποιαδήποτε κρατική δράση, οι Έλληνες απαντούν με
απεργία: το φαινόμενο απαιτεί βαθύτερη ανάλυση° μας χαρακτηρίζει άραγε έλλειψη
φαντασίας, προχειρότητα, ή απλώς παρασυρόμαστε από τη συνήθεια, την
επαναληπτικότητα και το στείρο πνεύμα του συνδικαλισμού; Οι απεργίες, όπως
έχουμε ξανασυζητήσει, έχουν νόημα στον τομέα της παραγωγής -ως πίεση στον
εργοδότη- στερούνται όμως εντελώς νοήματος όταν απευθύνονται στον κρατικό
μηχανισμό, δηλαδή στο ευρύτερο κοινό ταλαιπωρώντας το ακόμα περισσότερο. Αυτό
που περιγράφεται ως παράλυση της πόλης διχάζει και βλάπτει τους πολίτες,
αυξάνοντας την ήδη έντονη δυσαρέσκεια. Ωστόσο, αμέσως μετά την απόφαση για το
κλείσιμο της κρατικής ραδιοτηλεόρασης, το πρώτο που σκέφτηκαν οι συνδικαλιστές
ήταν η απεργία. Ειδικά η απεργία των δημοσιογράφων μού φαίνεται, όχι μόνο
περιττή, αλλά αυτόχρημα γελοία: ενώ καταργείται μια πηγή πληροφόρησης,
καλούνται να κλείσουν όλες οι πηγές της πληροφόρησης - το αποτέλεσμα:
μεγαλύτερη σύγχυση για το κοινό, αμηχανία, σκοτάδι.
Συνεχίζει δε διαπιστώνοντας το γενικό επίπεδο του πολιτικού διαλόγου:
Θα το επαναλάβω:
το χαμηλό επίπεδο των ηγεσιών ισοδυναμεί (αν δεν είναι χειρότερο) με το χαμηλό
επίπεδο των “οπαδών”. Στο σύνθημα “Μην τολμήσετε να αγγίξετε την ΕΡΤ” και “Κάτω
τα χέρια από την κρατική τηλεόραση” δεν συμπεριλαμβάνεται καμιά πρόταση λύσης
του προβλήματος. Εκτός αν η ραδιοτηλεοπτική γραφειοκρατία δεν θεωρείται
πρόβλημα. Ποιο είναι, λοιπόν, το αποτέλεσμα: από τη μία πλευρά, η κυβέρνηση
-και ιδιαίτερα ο κ. Σαμαράς- προβαίνει σε μάλλον σπασμωδικές ενέργειες με
τεράστιο πολιτικό κόστος, ενώ από την άλλη πλευρά, ορθώνεται ένα τείχος πάνω
στο οποίο φαίνεται να είναι γραμμένο το σύνθημα “αφήστε τα όλα όπως είναι”. Πλην
όμως, αυτό δεν είναι δυνατόν° πολλά πρέπει να αλλάξουν, όχι επειδή επιβάλλονται
από τα μνημόνια αλλά, απλούστατα, επειδή υπαγορεύονται από τη δικαιοσύνη και τη
λογική. Σ’ αυτή την τέταρτη σκέψη προστίθεται η κρυφή και μαζί φανερή επιθυμία
μιας μερίδας του εκλογικού σώματος που επιζητεί την επιδείνωση με σκοπό την
ανατροπή. Για τον ΣΥΡΙΖΑ, το ΚΚΕ και τις συνδικαλιστικές οργανώσεις που
πρόσκεινται σε αυτά τα κόμματα, “το χειρότερο είναι καλύτερο” εφόσον μέσω της
κοινωνικής διάλυσης μπορούν να αναδειχθούν στην εξουσία. Όμως δεν είναι λογική
αυτή: η αληθινή λογική απαιτεί αναζήτηση καινούργιων μορφών διεκδίκησης, καθώς
και τον καθορισμό μιας δημιουργικής απόστασης από την εξουσία° μιας απόστασης
που θα μπορούσε να εμπεριέχει μια μορφή συνεργασίας.
Το τραγελαφικό δε, όπως γράφει και ο Άλκης
Γαλδαδάς, επιβεβαιώνοντας την Σώτη Τριανταφύλλου είναι πως:
Στο προαύλιο της Ε.Ρ.Τ. ήλθαν από διάφορους «συνδικάλες»
που έκαναν ανέξοδη και ανώδυνη περαντζάδα μέχρι και κάτι τύποι από το Ελληνικό
Πατριωτικό Μέτωπο με τις σημαίες τους καθώς και από άλλα κόμματα. Ναι, μέχρι
και από το Κ.Κ.Ε. εκπρόσωπος. Και βγήκε και ο κυρ-Κουτσούμπας να πει ότι δεν
είναι σωστό να κλείσουν το σταθμό. Μίλησε δηλαδή το κόμμα που με τον πιο στυγνό
τρόπο πριν λίγο μόλις είχε κάνει ακριβώς το ίδιο συν τις εκκαθαρίσεις στο
Ριζοσπάστη.
Δεν υπάρχει βέβαια καμία αμφιβολία πως η ΕΡΤ, όπως και η Ολυμπιακή ,αποτελούσε ένα μέρος
όπου όλες οι κυβερνήσεις βόλευαν τους ευνοούμενους τους ,και είχε καταντήσει από
καιρό ένας οργανισμός που λειτουργούσε
χάρις στο μεράκι όσων δούλευαν ενώ αντίθετα ένα μεγάλο πλήθος αργόμισθων λούφαζε
μεγαλοπρεπώς.
Ως εκ τούτου ήταν
διάχυτη στον κόσμο η αναγκαιότητα για περιορισμό της σπατάλης με ταυτόχρονο συμμάζεμα και εξορθολογισμό της λειτουργίας της.
Πως θα μπορούσε να επιτευχθεί λοιπόν αυτή;
Προφανώς όχι με την παραμονή της ως σήμερα κατάστασης και
την κραυγαλέα συνθηματολογία “Μην
τολμήσετε να αγγίξετε την ΕΡΤ” και “Κάτω
τα χέρια από την κρατική τηλεόραση”
Άλλος τρόπος είναι η λύση που επιλέχτηκε που μπορεί να
αποδειχτεί ουσιαστική αν και προσωπικά
πολύ φοβάμαι πως μπορεί να καταλήξει σε μια νέα συρρικνωμένη μεν ΕΡΤ με κάποιο όμως
διευθυντή που να έχει καταφέρει να πάρει συνέντευξη όχι μόνο από την Τζούλια Αλεξανδράτου όπως ο τέως, αλλά και από την Ντούβλη, το δε νέο προσωπικό
να μπορεί να συνδιαλέγεται άνετα στην τοπική του γλώσσα με το προσωπικό του
μουσείου της Ακρόπολης!
Ιδανική, για μένα, λύση θα ήταν να αποφασιζόταν μια
ουσιαστική αναδιάρθρωση της ΕΡΤ με διατήρηση ενός ενημερωτικού και ενός ψυχαγωγικού
καναλιού πανελλήνιας κάλυψης και ταυτόχρονη δορυφορική μετάδοση για όλο
τον απόδημο ελληνισμό .
Σε αυτά θα ήταν ευκταίο να διατηρηθούν όλες οι αξιόλογες και
ποιοτικές εκπομπές της ΕΡΤ τις οποίες κανένα ιδιωτικό κανάλι δεν θέλει και δεν
πρόκειται να αναπληρώσει.
Το ίδιο και τα αξιόλογα ραδιοφωνικά προγράμματα, της ΕΡΑ μπορούν
να μειωθούν από 7 σε 3-4, με κατάργηση ή περιορισμό των 19 περιφερειακών
σταθμών .
Σαφώς δε αναγκαία είναι και η διατήρηση και επέκταση του
μοναδικού αρχείου της ΕΡΤ.
Σε αυτή όμως την λύση ποια πιστεύετε πως θα ήταν η αντίδραση
των εργαζομένων;
Ναι, ακριβώς αυτή που φαντάζεστε!
Η μόνη διαφορά από την σημερινή θα ήταν αντί να βλέπουμε μια
μαύρη οθόνη στην τηλεόραση να βλέπουμε την κάρτα της ΠΟΣΠΕΡΤ για τους λόγους
που απεργεί.
Η μαρτυρία της Λένας Διβάνη
από την εμπειρία της στην ΕΡΤ είναι καταλυτική.
Δυστυχώς τελικά μου φαίνεται πως επιβεβαιώνεται ο Γιώργος
Ρωμαίος που όταν το 1981 είχε αναλάβει την διεύθυνση της ΕΡΤ τον ρώτησαν οι
δημοσιογράφοι πότε η ΕΡΤ θα γίνει σαν το BBC τους απάντησε:
Όταν οι Έλληνες γίνουν Εγγλέζοι!
Μάλλον σε γενικές γραμμές θα συμφωνήσω. Η κριτική στην ΕΡΤ είναι γνωστή (και από τους δυο μας και τόσους άλλους). Ωστόσο, χρήσιμο είναι πιστεύω ότι δίπλα σε όσα μαρτυράς να προστεθούν μερικά ακόμα ζητήματα.
ΑπάντησηΔιαγραφήΓια παράδειγμα η ίδια η απόφαση είναι στα όρια της νομιμότητας (εφόσον δεν έχει υπογραφή της κυβέρνησης, αλλά μερικών μελών της). Τούτο έχει τη σημασία του αναδεικνύοντας ακριβώς την ακροδεξιά λογική διαχείρισης της εξουσίας που έχει ο Σαμαράς. Και δεν είναι τυχαίο ότι μόνο η ΧΑ επικρότησε την απόφαση. Οι φασίστες και οι ακροδεξιοί εύκολα τα βρίσκουν. Ουσιαστικά χωρίς διαβούλευση, χωρίς συζήτηση στη Βουλή κλπ βγήκε κι έγινε πράξη μία ενέργεια που τελικά μάλλον θα γυρίσει εναντίον του.
Για τη δημοσκόπηση (μυστική) και τη συμφωνία του κόσμου, έμαθα κι εγώ. Ωστόσο, στη δημοσκόπιση δε φαινόταν τι αντιδράσεις θα έχει μέρος του κόσμου και τι δυναμική αυτές θα φέρουν στους κατά τα άλλα συμφωνούντες (κυρίως αδιάφοροι πολίτες που δεν έβλεπαν ΕΡΤ). Και οι συμφωνούντες/αδιάφοροι αυτοί δεν σκέφτηκαν ποτέ τη σημασία της λογικής της ΕΡΤ (η αξία του διαλόλου ως μέσο ενημέρωσης). Κοινώς ο Σαμαράς προσπάθησε να δείξει πυγμή χωρίς ποτέ να σκεφτεί ως μία κυβέρνηση που συζητά.
Και δεν είναι τυχαίο ότι η χώρα επικοινωνιακά απομονώθηκε, γιατί ούτε η χούντα έκλεισε την ΕΡΤ. Δεν είναι τυχαίο το πώς τα ξένα μίντια αναμετάδωσαν το γεγονός ούτε το πειρατικό streaming της EBU, που παίρνουμε σήμα κι εμείς.
Επίσης ας σημειώσω (και μάλλον θα συμφωνήσουμε) ότι παρά τα χίλια προβλήματα η ΕΡΤ παρέμενε η ποιοτικότερη ραδιοτηλεοπτική ζώνη στη χώρα μας, με τις σημαντικότερες παραγωγές σε όλο τον κόσμο και πληρη κάλυψη στον πολιτισμό, την παράδοση (για όποιον τα θέλει βεβαίως) και τον αθλητισμό.
(την καλημέρα μου)
Θα συμφωνήσω και εγώ στα περισσότερα από όσα γράφεις.
ΔιαγραφήΔεν συμφωνώ όμως πως αυτή η ενέργεια θα γυρίσει εναντίον του Σαμαρά όπως γράφεις.
Μάλλον θα κερδίσει από αυτήν στον χώρο που απευθύνεται, με την εικόνα του αποφασιστικού ηγέτη που μπορεί να δίνει ριζικές λύσεις σε χρόνια προβλήματα του τόπου έχοντας και σε αυτήν την περίπτωση απέναντι του μια αντιπολίτευση που δεν προτείνει τίποτα ουσιαστικό πλην του “Κάτω τα χέρια από την κρατική τηλεόραση” που η ίδια την απαξίωνε ως κυβερνητικό φερέφωνο προηγουμένως!
Καταλαβαίνω τι λες, αλλά θα δεις ότι δεν είναι τα επιδιωκόμενα αποτελέσματα. Το ξεσήκωμα δημιούργησε μία άλλη δυναμική. Πάντα φυσικά κάποιοι θα συμφωνούν, αλλά οι μικροδιαδηλώσεις συμπαράστασεις φέρνουν μία δυναμική και μάλιστα με τους φασίστες μακριά από το παιχνίδι. Και η ταύτιση της Χρυσής Αυγής με τη ΝΔ μόνο φτάνει για να σκεφτεί ο κόσμος τι παίζεται και πώς παίζεται.
ΔιαγραφήΓια το ότι δεν προτείνονται λύσεις θα διαφωνήσω. Λύσεις πολύ συγκεκριμένες έχουν προταθεί από καιρό πολλές. Απλά δεν είναι οι λύσεις που θέλει το σύστημα. Και όταν έχεις να κάνεις με ακροδεξιές πρακτικές δε χρειάζεται να προτείνεις λύσεις συγκεκριμένες. Πχ στη χούντα (αναλογικά δες το όχι κυριολεκτικά) δεν προτείνονταν συγκεκριμένο Σύνταγμα, αλλά μόνο η θολή απαίτηση για δημοκρατία.
Λύσεις όταν τεθεί ζήτημα διαλόγου θα βρεθούν και θα κατατεθούν.
Τα διψήφια νούμερα της ΧΑ προέρχονται κατά πλειονότητα από τον χώρο της ΝΔ οπότε και σε αυτούς τους ψηφοφόρους στοχεύει και ο Σαμαράς για να τους επαναπατρίσει χέστηκε δε για το τι σκέφτεται ο κόσμος που έτσι και αλλιώς δεν τον ψήφισε και δεν πρόκειται να τον ψηφίσει.
ΔιαγραφήΛύσεις από πολιτικά κόμματα, πλην αοριστολογιών και γενικοτήτων δεν θυμάμαι ποτέ να υπήρξαν.
Και αυτό για τον απλό λόγο ότι αναγκαστικά η οποιαδήποτε αναδιάρθρωση της ΕΡΤ σημαίνει και απολύσεις γιατί βέβαια είναι και αστείο να θεωρεί κανείς πως πρέπει να διαθέτει 667 δημοσιογράφους!
Ακόμα και ο μεγαλύτερος διεθνώς ραδιοτηλεοπτικός οργανισμός που είναι το BBC έκανε απολύσεις, εκοψε ακόμα και την ιστορική ελληνική εκπομπή και διαθέτει μόνο 23000 υπαλλήλους για όλο αυτό το τεράστιο δίκτυο που έχει και είναι:
Τηλεοπτικοί Σταθμοί
Οι τηλεοπτικοί σταθμοί που μεταδίδονται στην Αγγλία
BBC One
BBC Two
BBC Three
BBC Four
BBC Two HD (πρώην BBC HD)
BBC News
BBC Parliament
CBBC Channel
CBeebies
Άλλοι τηλεοπτικοί σταθμοί
S4C
BBC Alba
Διεθνής τηλεοπτικοί σταθμοί
BBC World News
Τηλεοπτικοί σταθμοί BBC από τον κόσμο
BBC America
BBC Canada
BBC Kids
BBC Prime/BBC Entertainment
BBC Lifestyle
BBC Knowledge
UK.TV
UKTV
People+Arts
Animal Planet
BBC Persian
Ραδιοφωνικοί Σταθμοί
Οι ραδιοφωνικοί σταθμοί που εκπέμπουν στην Αγγλία
BBC Radio 1
BBC Radio 2
BBC Radio 3
BBC Radio 4
BBC Radio 5 Live
BBC 1Xtra
BBC Radio 5 Live Sports Extra
BBC 6 Music
BBC Radio 7
BBC Asian Network
Οι τηλεοπτικοί σταθμοί που εκπέμπουν γύρω από την Αγγλία
BBC Radio Scotland
BBC Radio nan Gàidheal: Scottish Gaelic
BBC Radio Shetland
BBC Radio Orkney
BBC Radio Wales
BBC Radio Cymru
BBC Radio Ulster
BBC Radio Foyle
Ενώ υπάρχουν και άλλοι 40 τοπικοί ραδιοφωνικοί σταθμοί που καλύπτουν μικρότερα μέρη του Ηνωμένου Βασιλείου.
Αντίστοιχα η ΕΡΤ έχει 2907 υπαλλήλους για 5 τηλεοπτικά κανάλια,7 κεντρικά προγράμματα της ΕΡΑ και 19 περιφερικούς σταθμούς!
και μονο που ξεκινάει αυτό το άρθρο με αναφορά στις τηλεθεάσεις το καταντά γελοίο. Γιατί μιλάμε για δημόσια τηλεόραση και όχι σκυλολόι. Όσον αφορά την παρέμβαση της Sotis είναι επίσης άκυρη. Οι απολυμένοι δεν κάνουν απεργία αυτή τη στιγμή αν δεν κάνω λάθος. Και όσο για την πληροφόρηση ας την κάνει η ίδια με τα έγκυρα άρθρα της....
ΑπάντησηΔιαγραφήΤέλος το θέμα δεν είναι αν η ΕΡΤ ήταν κακή (ήταν!) ή όχι. Το θέμα είναι το κλείσιμο της και όλα τα άλλα είναι παπαριές. Δεν συμπαρίσταται ο κόσμος (όσος είναι αυτός τελοσπάντων) τόσο για τους εργαζόμενους όσο για τον ίδιο που αν δεν του έχει ήδη έρθει η ώρα καταλαβαίνει ότι όπου να' του έρχεται.
Προφανώς όταν την ιστορική ώρα που κλείνει η ΕΡΤ το θέμα απασχολεί το 0,8% έως το 8,3% των καταναλωτών του προϊόντος που παράγει, μάλλον είναι γελοίο να πιστεύει κανείς πως το γεγονός αυτό απασχολεί τον υπόλοιπο κόσμο που συλλήβδην και αθρόως τον χαρακτηρίζεις δημοκρατικότατα σκυλολόι γιατί δεν έχει την δική σου οπτική γωνιά.
ΔιαγραφήΗ δε παρέμβαση της Σώτης Τριανταφύλλου που θεωρείς άκυρη είναι απόλυτα ουσιώδης, γιατί θέτει σαφώς το ερώτημα η απεργία των εργαζομένων στα ΜΜΕ εναντίον ποιού εργοδότη στρέφεται;
Κατά του λαού που θέλει να ενημερωθεί για το τι γίνεται;
Τέλος αφού παραδέχεσαι το ότι η ΕΡΤ ήταν κακή με πιο τρόπο πιστεύεις πως θα μπορούσε να βελτιωθεί χωρίς οι υπάλληλοι της να μην καταφύγουν σε απεργία;
Όπως φαίνεται απασχολεί περισσότερους από ότι θα περίμενες. Αλλά δε με κατάλαβες μαλλον, ίσως δεν ήμουν ξεκάθαρος.
Διαγραφή"Το θέμα είναι το κλείσιμο της ΕΡΤ και όλα τα άλλα είναι παπαριές"
Η απεργία στρέφεται εναντίον του εργοδότη που σε αυτή τη περίπτωση είναι η κυβέρνηση (γκεγκε?)
Δηλαδή τώρα που απεργούν τα ΜΜΕ η κυβέρνηση τα έχει βάψει μαύρα γιατί το πρώτο της μέλημα είναι η ενημέρωση του κόσμου!
ΔιαγραφήΚαλύτερη προσφορά δεν μπορούσαν να της κάνουν! (γκεγκε;)
Αδιαφόρως της ορθότητος ή μη του μέτρου του κλεισίματος ή μη της ΕΡΤ (κατ΄ αρχήν ορθού) δεν υπήρχε άλλος πρακτικός τρόπος πλην του ξαφνικού θανάτου της. Αν έμπαινε σε εκκαθάριση το νομικό πρόσωπο με τις τρέχουσες διαδικασίες η εκκαθάριση ουδέποτε θα τελείωνε επειδή κάποια μελλοντική Κυβέρνηση θα την ανακαλούσε. Εν πάση δε περιπτώσει στο τέλος δεν θα είχαν μείνει από τις σταδιακές κλοπές και λεηλασίες ούτε τα πόμολα στις πόρτες!
ΑπάντησηΔιαγραφήΚυκλοφορεί στο διαδίκτυο και κάποιο τρομακτικό παλαιότερο μισθολόγιο που δεν περιλαμβάνει ίσως και τις συμβάσεις έργου. Αν αυτό αληθεύει δύο δημοσιογράφοι που ασχολούνταν απλώς με τον πρωινό χαβαλέ έπαιρναν από 324.000€ ετησίως ο καθένας… 4-5-φορές δηλ. περισσότερο από τις αποδοχές του Προέδρου του Αρείου Πάγου και 7-8 φορές περισσότερο από τις αποδοχές του Αρχηγού ΓΕΘΑ!!!!
Θα έλεγα Cartago delenda est λοιπόν αν δεν θα ήταν εξόχως υποτιμητικό για την Καρχηδόνα να την συγκρίνω με το πανάκριβο τεμπελχανείο της ΕΡΤ...
Δεν είμαι απολύτως βέβαιος ότι είναι πραγματικές αυτές οι αμοιβές που κυκλοφορούν στο διαδίκτυο και γι΄ αυτό και δεν τις ανέφερα.
ΔιαγραφήΠάντως μια δυο διαψεύσεις που έχω δεί ενώ διαψεύδουν τις αμοιβές που φέρεται πως παίρνουν δεν γράφουν και ποιές είναι οι πραγματικές τους.
Φοβάμαι ότι μπορεί οι πραγματικές αποδοχές τους να είναι και μεγαλύτερες!
ΔιαγραφήΚαι δεν αναφέρομαι σε τυχόν παράνομες προμήθειες, δωροδοκίες κλπ αλλά σε φορολογημένα ποσά που ορισμένοι τουλάχιστον έχουν εισπράξει όχι μέσω μισθολογίου αλλά και με συμβάσεις έργου επ΄ ονόματι των ιδίων ή/και τρίτων συγγενών τους κλπ.
Πάντως και χωρίς τις συμβάσεις έργου τα ποσά είναι ανατριχιαστικά! Είδα πχ ηχολήπτη να αναγράφεται με ετήσιες αποδοχές περίπου 90.00€ ετησίως!! Δύο φορές δηλ. τις μεγαλύτερες ετήσιες αποδοχές πρωτοβάθμιου καθηγητού Α.Ε.Ι.!
Φιλτατε ΑΤΗEO !
ΑπάντησηΔιαγραφήΣας ευχαριστω που με διαβασατε στο Πειραιοραμα και μου θυμισατε τις πλημμυρες !
Για το τωρα οτι και να γραψουμε ειναι λιγο πια . Παντως συμφωνω μ αυτα που γραφετε σε γενικες γραμμες για την ΕΡΤ κι εχετε κι ωραια θεματα .Θα σας διαβαζω μια και αυτο το αψυχο μηχανημα ,
για μας τις τριτης ηλικιας μας ανοιγει νεους δρομους!!!
Η μόνη σχέση μου με τον Πειραιά είναι ότι η μάνα μου είχε ζήσει τα νεανικά της χρόνια στην Καστέλα,και αρκετές φορές,όταν ζούσε, μου μετέφερε τις αναμνήσεις που είχε από εκεί.
ΔιαγραφήΓι΄ αυτό λοιπόν και εγώ να ευχαριστήσω κ.Ιωαννίδου όχι μόνο εσάς για το ωραίο κείμενο σας που διάβασα, αλλά και όλους όσους γράφουν στο υψηλής στάθμης Πειραιόραμα τα τόσο ενδιαφέροντα άρθρα που δημοσιεύει ιδίως για τις εποχές που μερικοί από μας τις έχουν ζήσει!
Με τα σχόλιά σου συμφωνώ, αθεόφοβε, έστω και σε γενικές γραμμές σε κάποια σημεία. Θα σχολιάσω τα γεγονότα, πέραν των σχολίων σου.
ΑπάντησηΔιαγραφήΤο θέμα είναι -δυστυχώς- αμιγώς ελληνικόν. Ήτοι, οι πολιτικοί που έχουν ρημάξει τα πάντα ρήμαξαν και την ΕΡΤ. Πλέον επειδή τους έχουν σκάσει η μία φάπα πίσω από την άλλη με κυριότερη αυτήν της ΔΕΠΑ που αμφισβήτησε την κατά τον ίδιον αδιαμφισβήτητη ικανότητα του Σαμαρά και έπρεπε να γίνει κάτι άμεσα. Έτσι προέβη σε καταγγελία των αισχών που έχουν γίνει στην ΕΡΤ και τα οποία μεταξύ άλλων και αυτός έχει δημιουργήσει. Πλέον αυτό που πρέπει να κάνει είναι απλό: όπως πολύ ορθά ανέφερες και με το παράδειγμα του Μουσείου της Ακροπόλεως, με την γνωστή ικανότητα που τον διακρίνει θα πρέπει να εξυγιάνει την ΕΡΤ σε κάτι νέο και ανταγωνιστικό, όπως ακριβώς έχει κάνει και στα υπόλοιπα θέματα της καθημερινότητας όλων μας, αλλά και τα εθνικά θέματα (θυμίζω το μεγαλείο της ελληνικής διπλωματίας, όταν πήγε ο Ομπάμα στο Ισραήλ και λίαν συμπτωματικώς ο Νετανιάχου ζήτησε συγγνώμη από τους Τούρκους για το θέμα του Μαβί Μαρμαρά, ο Σαμαράς σε μια κίνηση ανωτερώτητας τηλεφώνησε στον Νετανιάχου για να συζητήσουν επί του θέματος. Υποθέτω ότι κάπως έτσι αντιμετώπιζε (διευθυντικά) και την περιβόητη πιτσαρία του, της οποίας τα προϊόντα πολύ φοβάμαι ότι δεν επιβεβαιώνει κανείς είτε επειδή δεν επιβίωσε από αυτά, είτε επειδή δεν υπήρξαν.
Το διά ταύτα: το μείζον πρόβλημα της χώρας είναι οι πολιτικοί. Είναι άχρηστοι, ανίκανοι, επικίνδυνοι και λαμόγια από τα ελάχιστα. Οι πολιτικοί αυτοί, λοιπόν, που μεταξύ άλλων έχουν ζοριστεί απίστευτα εσχάτως (ενδεικτικά, μέχρι και την βουλευτική ασυλία αίρουν πλέον σε μερικές μικροπεριπτωσούλες όπως θέματα κλήσεων κλπ) αφού πρώτα έδωσαν τον Άκη και είδαν ότι δεν αρκεί, τώρα αποφάσισαν να δώσουν τον Παπακωνσταντίνου (ως το κοντινότερο δυνατό σε ενεργό πολιτικό). Στο ενδιάμεσο για πρώτη φορά έδωσαν άρχοντα της ΤΑ (Παπαγεωργόπουλο) ενώ πιο πριν είχαμε την διαπόμπευση Ψωμιάδη. Όλα αυτά είναι σπασμωδικές κινήσεις μπας και γλυτώσουν τα κεφάλια τους, πλέον είναι προφανές. Μέσα στο αυτό πλαίσιο ήρθε και η απόφαση-(υποτιθέμενη)τομή που θα χαιρέτιζε όλος ο ελληνικός λαός ακριβώς επειδή είχε να κάνει με τους κακοί δημοσιοκάφροι.
Πως είναι δυνατόν όμως να περνάει ως πολιτική το πονάει κεφάλι-κόβει κεφάλι; Δεν το είχε σκεφτεί αυτό ο Αντώνης_ και το ακροδεξιό συμβουλευτικό λόμπυ του. Επίσης δεν υπολόγισε ότι επειδή τα λένε πολλές φορές μεταξύ τους και πείθονται, θα έπειθαν και για το προφανές ότι αν είχε όντως προθέσεις να διορθώσει τα πράγματα θα φαινόταν και αυτό οπότε σαφώς και θα αντιμετωπιζόταν διαφορετικά η όποια κίνησή του. Παρεμπιπτόντως, ξέχασε και το βασικότερο: ναι, σιχαμεροί σε γενικές γραμμές οι δημοσιοκάφροι ως κλάδος, αλλά σιχαμερότεροι και οι εις τον αιώναν των αιώνων αμήν τραπεζίτες, από τους οποίους έχει ως βασικό υπουργό έναν με χουντικές αρμοδιότητες α λα Παπακωνσταντίνου. Και φυσικά σιχαμερότεροι όλων οι πολιτικοί για τους οποίους ο Αντώνης_ δεν δείχνει να κάνει τίποτε. Ακόμη και τα προνόμιά τους σχεδόν αυτούσια τα έχουν κρατήσει.
Άρα; Μια τρύπα στο νερό που ευελπιστώ ότι θα έχει ανεξέλεγκτες συνέπειες.
Και κυριολεκτώ ως προς αυτό.
Ήδη πέταξε και την μπαρούφα της ημέρας: ή συναινείτε με το σχέδιο Β, ή εκλογές. Και όπως όλοι μας γνωρίζουμε, οι εκλογές είναι κάτι κακό που πρέπει να το αποφεύγουμε. Ε, δεν γίνεται αυτός ο άνθρωπος να κάνει με τέτοια μυαλά εξυγίανση, όσα σημεία και τέρατα κι αν έχουν συμβεί στην ΕΡΤ.
Πράγματι οι πολιτικοί ρήμαξαν την ΕΡΤ αλλά μην παραβλέπεις ποτέ ότι πουθενά οι πολιτικοί δεν προέρχονται ουρανοκατέβατοι από τον Αρη αλλά από τον λαό που τους εκλέγει κατ΄εικόνα και ομοίωση του.
ΔιαγραφήΔεν πιστεύω πως υπάρχει κανείς που να θεωρεί πως η ΕΡΤ δεν χρειαζόταν από χρόνια αναδιάρθρωση και περικοπές.
Η τελευταία και σοβαρότερη προσπάθεια έγινε επί Μόσιαλου και μπορείς να θυμηθείς γιατί έληξε άδοξα πριν καν αρχίσει.
Διάβασε τι γράφει σχετικά η Λένα Διβάνη στο λινκ που παραθέτω.
Το ίδιο και με το σχέδιο για το ασφαλιστικό επί Γιαννίτση, για τις αλλαγές στην παιδεία κτλ και γενικότερα με οποιαδήποτε προσπάθεια να αλλάξουν κατεστημένες δομές και "κεκτημένα" συμφέροντα.
Έτσι τελικά καταλήγουμε σαν το Κυπριακό η προηγούμενη λύση να είναι πάντα καλύτερη από την τελευταία.
Και στο BBC έγινε αναδιάρθρωση με περικοπές αλλά δεν έγινε το έλα να δείς όπως εδώ.
Συμφωνώ δε απόλυτα με τον προβληματισμό του Θωμά στο επόμενο σχόλιο.
Πάντως στον επικοινωνιακό τομέα βλέπω να χάνει κατά κράτος τη μάχη ο Σαμαράς. Και πού να ανοίξουν και τα ιδιωτικά κανάλια. Σκέφτομαι αλήθεια υπάρχει δημοσιογράφος που θα καταφερθεί εναντίον απολυμένων συναδέλφων του; Υπάρχει άνθρωπος του πνεύματος ή της τέχνης που θα υποστηρίξει αυτή την απόφαση; Και πώς να υποστηρίξεις -ακόμα κι αν θεωρείς πως ήταν σωστό- κάτι που οδηγεί στην ανεργία τόσες χιλιάδες ανθρώπους; Το ίδιο και η ΔΗΜΑΡ, είναι αδύνατο για την πολιτική της επιβίωση να δεχτεί οποιοδήποτε άλλο ημίμετρο εκτός από την επαναλειτουργία της ΕΡΤ.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑντιμετωπίζεις τα πράγματα με απόλυτα λογικό τρόπο.
ΔιαγραφήΑκριβώς το ίδιο προβληματισμό έχω και εγώ.
Ένας φίλος μου από τους μόνιμους αναγνώστες μου, αντί σχολίου με παίρνει πάντα τηλέφωνο για να μου πει τις παρατηρήσεις του.
ΑπάντησηΔιαγραφήΚατ΄αυτόν την φράση Όταν οι Έλληνες γίνουν Εγγλέζοι! δεν την έχει πει ο Ρωμαίος αλλά ο σερ Χιου Γκρίν.
Ο σερ Χιου Γκρίν, αδελφός του συγγραφέα Γκράχαμ Γκρήν, είχε διατελέσει γενικός διευθυντής του ΒΒC και είχε κληθεί, μετά την πτώση της χούντας το 1974 από τον Καραμανλή για να του προτείνει ,αφού μελετήσει την υπάρχουσα κατάσταση, ένα σχέδιο για αναμόρφωση της ΕΡΤ.
Η έκθεση του Χιού Γκρίν στην οποία επισήμαινε την υπερτροφική και βραδυκίνητη γραφειοκρατία, την κακή οικονομική κατάσταση, την έλλειψη μιας λειτουργικά αποτελεσματικής διοικητικής δομής, τεχνολογικές ατέλειες και μια σοβαρή έλλειψη εκπαιδευμένων επαγγελματιών στον τομέα Προγράμματος χάθηκε έκτοτε σε κάποιο συρτάρι και επάνω της τοποθετήθηκαν και τα επόμενα κατά καιρούς σχέδια για αναδιάρθρωση της ΕΡΤ.
Τελικά η δική μου μνήμη ήταν σωστή!
ΔιαγραφήΌπως έγραψε το ΒΗΜΑ της 16-6-13:
«Θα κάνετε την ΕΡΤ BBC;» ρώτησαν τον κ. Γ. Ρωμαίο οι δημοσιογράφοι μόλις ανέλαβε τα καθήκοντά του ως γενικού διευθυντή της ΕΡΤ: «Βεβαίως θα κάνω την ΕΡΤ BBC, με την προϋπόθεση να κάνω και τους Ελληνες Εγγλέζους» ήταν η απάντηση του έμπειρου δημοσιογράφου και συγγραφέα ο οποίος με την ανάληψη της εξουσίας από το ΠαΣοΚ, το 1981, αναλάμβανε επικεφαλής του νευραλγικού φορέα της δημόσιας ραδιοτηλεόρασης.
http://pestokaietsi.blogspot.gr/2013/06/e.html
ΑπάντησηΔιαγραφήΥπάρχουν δύο παράμετροι στο θέμα ΕΡΤ.
ΑπάντησηΔιαγραφήΠρώτον, υπάρχει σοβαρότατο θέμα διαδικασίας και καταστρατήγησης των δημοκρατικών θεσμών. Το Σύνταγμα (άρθρο 44, παράγραφος 1) λέει ότι "Σε έκτακτες περιπτώσεις εξαιρετικά επείγουσας και απρόβλεπτης ανάγκης ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας μπορεί, ύστερα από πρόταση του Υπουργικού Συμβουλίου, να εκδίδει πράξεις νομοθετικού περιεχομένου. Οι πράξεις αυτές υποβάλλονται στη Bουλή για κύρωση...μέσα σε σαράντα ημέρες από την έκδοσή τους ή μέσα σε σαράντα ημέρες από τη σύγκληση της Bουλής σε σύνοδο."
Είναι πολύ δύσκολο να ισχυριστεί κάποιος ότι αντιμετωπίζουμε "έκτακτη περίπτωση εξαιρετικά επείγουσας και απρόβλεπτης ανάγκης". Ακόμα κι έτσι όμως όταν τα δύο κόμματα (ΠΑΣΟΚ-ΔΗΜΑΡ) που παρέχουν στον Σαμαρά την πλειοψηφία στη Βουλή του ανακοινώνουν επίσημα ότι διαφωνούν με αυτό που πάει να πράξει τότε δεν έχει δικαίωμα να εφαρμόσει μια πράξη νομοθετικού περιεχομένου που πρέπει να εισαχθεί για κύρωση στη Βουλή. Αυτό είναι εκτροπή που καθιερώνει ένα απολύτως επικίνδυνο προηγούμενο για τη Δημοκρατία.
Φανταστείτε αύριο μια άλλη κυβερνητική σύνθεση που το σχετικά πρώτο κόμμα (πχ. ο ΣΥΡΙΖΑ) θα εφαρμόζει πράξεις νομοθετικού περιεχομένου (προκαλώντας τετελεσμένα γεγονότα) για τις οποίες εκ των προτέρων θα έχουν οι κυβερνητικοί του εταίροι δηλώσει ότι διαφωνούν...
Δεύτερον, υπάρχει το θέμα για το τι πρέπει επί της ουσίας να γίνει με την ΕΡΤ. Εδώ προφανώς χωράει πολύ συζήτηση. Προσωπική μου γνώμη είναι ότι το κλείσιμο της ΕΡΤ είναι λανθασμένη κίνηση. Η κυβέρνηση η οποία είναι υπεύθυνη για την κατάσταση της ΕΡΤ δεν έχει το ηθικό έρεισμα να την κλείσει για να την ξανανοίξει προσλαμβάνοντας προφανώς τους δικούς της. Ποιος εγγυάται ότι η ΝΕΡΙΤ θα είναι καλύτερη από την ΕΡΤ; Η ΕΡΤ χρειάζεται εξυγίανση και αυτή μπορεί να γίνει μόνο με την ΕΡΤ απογαλακτισμένη από τον κυβερνητικό εναγκαλισμό. Εντωμεταξύ, η ιστορία με το τέλος ΕΡΤ της ΔΕΗ είναι φαιδρή προπαγάνδα. Ήδη ένα μέρος από αυτό το τέλος παρακρατείται από τη ΔΕΗ υπέρ των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας. Πιστεύει κανείς ότι ο Στουρνάρας που μας έχει τρελάνει στους φόρους και τα χαράτσια θα αφήσει (με ανοικτή ή κλειστή την ΕΡΤ) να του φύγουν μέσα από τα χέρια 300.000.000 € ετησίως;
Το θέμα της συνταγματικότητας της πράξης νομοθετικού περιεχομένου όπως το θέτεις είναι πράγματι στα όρια της .
ΔιαγραφήΓια την διαφωνία όμως των άλλων δύο κομμάτων είναι τελείως διαφορετικό του να την εκδηλώνουν με ανακοινώσεις και τελείως διαφορετικό όταν η πράξη έρθει,αν έρθει στην βουλή,και την καταψηφίσουν, οπότε άμεσα η κυβέρνηση χάνει την δεδηλωμένη και πάμε για εκλογές που κανένας δεν τις θέλει.
Πάντως η πράγματι λανθασμένη κίνηση κλεισίματος της ΕΡΤ ίσως να αποδειχτεί αποτελεσματική στο να γίνει τελικά μια υπερκομματική επιτροπή που να αναλάβει την αναδιάρθρωση της ΕΡΤ χωρίς αυτή την φορά να μπορεί πλέον η ΠΟΣΠΕΡΤ να καταφεύγει εύκολα σε απεργία με διακοπή των προγραμμάτων αντίστοιχη με την σημερινή.
Τουλάχιστον έτσι θα σταματήσουν και οι αυτοδιαψευδόμενες ανοησίες όπως του γραφείου τύπου του ΣΥΡΙΖΑ που στις 9 Ιουνίου χαρακτήριζε την ΕΡΤ εκτελεστικό βραχίονα της κυβερνητικής προπαγάνδας και στις 13 Ιουνίου με το κλείσιμο ο Τσίπρας δήλωνε πως είναι επιχείρηση φίμωσης της ελεύθερης έκφρασης!
Τέλος δεν πιστεύω πως το τέλος της ΕΡΤ υπάρχει ποτέ πιθανότητα να κοπεί. Έδώ γίνεται προσπάθεια να βγάλουν από την μύγα ξίγκι αυτό θα κόψουν;
Η αναγκαιότητα αναδιάρθρωσης της ΕΡΤ ,άσχετα από το σημερινό της κλείσιμο, είναι προφανής διαβάζοντας τα παρακάτω για τον πρόεδρο των εργαζομένων Καλφαγιάννη που βαρύνεται με κακουργήματα κατά της ΕΡΤ! αλλά και για τα σκάνδαλα που την βαρύνουν .
ΑπάντησηΔιαγραφήΑντίθετα δε με τις αρχικές ανεπίσημες δημοσκοπήσεις, στην δημοσκόπηση της Κάπα Research της 12 & 13 Ιουνίου το 64,4% τάσσεται κατά του κλεισίματος και το 32,1% υπέρ.
Οι σύνδεσμοι δεν λειτουργούν.
ΑπάντησηΔιαγραφήΔεν μπορώ να καταλάβω γιατί δεν λειτουργούν, με copy-paste λειτουργούν.
Διαγραφήhttp://www.fimes.gr/2013/06/panagiotis-kalfagiannis-proedros-ergazomenon-ert/
http://www.fimes.gr/2013/06/ert-skandala/
Έχει ενδιαφέρον επίσης να ακούσει κανείς τι έλεγε ο Κεδίκογλου τον Νοέμβριο του 2011 όταν ο Μόσιαλος προσπάθησε ανεπιτυχώς να κάνει αναδιάρθρωση της ΕΡΤ!
ΑπάντησηΔιαγραφήhttp://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=5BcK27T32ww
Στην ΕΡΤ βέβαια σήμερα υπάρχει και αυτή η κατάσταση που περιγράφει με ενάργεια η Χριστίνα Ταχιάου στους Protagon με τίτλο οι Ερυθροί ΧμΕΡΤ.
http://www.protagon.gr/?i=protagon.el.article&id=25298
Ο Σαμαράς είναι εντελώς ηλίθιος. Ετσι που χειριστηκε την υποθεση του γυριζει μπουμεραγκ και θα φαει το κεφάλι του. Αντι να ανακοινώσει ξαφνικά ότι η ερτ κλείνει και να προκαλέσει όλο αυτό το τσουνάμι της αντίδρασης μπορούσε εάν είχε λίγο μυαλό και δεν ήταν εντελώς ηλίθιος να επιλέξει την παρακάτω μεθόδευση:
ΑπάντησηΔιαγραφήΒγαινεις με την ΕΡΤ εν λειτουργία και ανακοινώνεις ότι ξεκινάει άμεσα η δημιουργία νέου οργανογράμματος στην ΕΡΤ και η μετάβαση στο νέο οργανόγραμμα θα απαιτήσει την σοβαρή μείωση του προσωπικού και την μείωση επίσης των αμοιβών.
Σε μερικές ώρες οι συνδικαλιστές θα είχαν καταλάβει την ερτ και θα κατέβαζαν τους διακόπτες κάνοντας απεργία.
Αφήνεις μια δυο μέρες να γιγαντωθεί η "λαική οργή" για τους βολεμένους της ερτ και βγαίνεις και ανακοινώνεις την απόλυση ολων και παίρνεις δημοσκοπικά τα σώβρακα της αντιπολίτευσης.
Αυτό βεβαια θέλει λίγο μυαλό. Που να τον βρει ο μπουνταλάς ο αντωνάκης.
ΠΡΑΓΜΑΤΙ ΑΥΤΟ ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ ΑΡΚΕΤΑ ΣΥΧΝΑ.
ΑπάντησηΔιαγραφή