Ποτέ δεν τόλμησα να είμαι επαναστάτης στα νιάτα μου γιατί φοβόμουν πως έτσι θα γινόμουν συντηρητικός στα γεράματα-Robert Frost
Τρίτη 29 Σεπτεμβρίου 2015
ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΟ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΩΝ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΩΝ!
Όσοι από χρόνια παρακολουθούν αυτό μπλογκ ίσως διαβάζοντας τον
τίτλο της σημερινής ανάρτησης να θεωρήσουν ότι κάτι μου συνέβη και ξαφνικά είδα
το Φως το
Αληθινόν και μάλιστα μέσα σε μία μέρα, μετά το ποστ ΟΙ ΕΝΟΧΛΗΤΙΚΕΣ
ΑΛΗΘΕΙΕΣ ΠΟΥ ΕΙΠΕ Ο ΤΖΙΜΕΡΟΣ ,όπως ο Τσίπρας έκανε το ΟΧΙ ΝΑΙ και προσχώρησε στους μνημονιακούς , έτσι
και εγώ έγινα ξαφνικά θρησκευόμενος!
Ας εξηγήσω λοιπόν γιατί πιστεύω και με ποιές προϋποθέσεις,
πως τα θρησκευτικά πρέπει να παραμείνουν υποχρεωτικά.
Ως γνωστόν δύο γονείς ζήτησαν να απαλλαγεί από τα
Θρησκευτικά ο γιος τους, μαθητής της Α' τάξης Λυκείου, για λόγους θρησκευτικής
συνείδησης αλλά ο διευθυντής Γενικού Λυκείου της Αθήνας απέρριψε το αίτημα,
αρχικά προφορικά και ύστερα και εγγράφως, επικαλούμενος την εγκύκλιο του υπουργείου
Παιδείας.
Όμως, η μητέρα του
μαθητή προσέφυγε στη Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, που ακύρωσε την
απάντηση του διευθυντή λόγω έλλειψης αιτιολογίας, ξαναστέλνοντάς του την
υπόθεση για νέα νόμιμη κρίση.
Ο διευθυντής επέμεινε
στην απορριπτική του θέση, επικαλούμενος ότι στο απολυτήριο του γυμνασίου
αναγραφόταν ως θρήσκευμα του μαθητή «Χριστιανός Ορθόδοξος». Ακολούθησε νέα
προσφυγή της μητέρας, που έγινε εν μέρει δεκτή, αλλά για να δοθεί η απαλλαγή
από τα Θρησκευτικά, ζητήθηκε από τη μητέρα να υποβάλει ρητή αναφορά ότι ο γιος
της δεν είναι Ορθόδοξος Χριστιανός. (Πηγή: www.lifo.gr)
Η Ολομέλεια της Αρχής Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων έκρινε
ότι δεν αντίκειται στο νόμο 2472/1997 για την προστασία των προσωπικών
δεδομένων η δήλωση του μαθητή ή των γονέων του ότι επιθυμούν την απαλλαγή του
μαθητή από το μάθημα των θρησκευτικών για λόγους θρησκευτικής συνείδησης.
Με άλλα λόγια η απόφαση βασίζεται στο γεγονός ότι η Αρχή θεωρεί
,και σωστά, πως το μάθημα αυτό έχει ως σκοπό την ΚΑΤΗΧΗΣΗ των μαθητών στην ορθόδοξη
χριστιανική θρησκεία.
Η αναπληρώτρια
υπουργός Παιδείας Σία Αναγνωστοπούλου
πρόσφατα δήλωσε ότι θα προβεί στην κατάργηση της δήλωση απαλλαγής από το μάθημα
των θρησκευτικών και θα αρκεί η απλή αναφορά του μαθητή ή του γονέα του (ή
κηδεμόνα).
Υπενθυμίζεται ότι το υπουργείο Παιδείας με την υπ΄ αριθμ.
12773/Δ2/23.1.2015 εγκύκλιο του καθορίζει τις προϋποθέσεις για την απαλλαγή των
μαθητών από το μάθημα των Θρησκευτικών.
Η απαλλαγή από το μάθημα των Θρησκευτικών χορηγείται ύστερα
από Υπεύθυνη Δήλωση του ν.1599/1986, του ίδιου του μαθητή (αν είναι ενήλικος) ή
και των δύο γονέων του (αν είναι ανήλικος), στην οποία θα αναφέρεται ότι ο
μαθητής δεν είναι Χριστιανός Ορθόδοξος και εξ αυτού επικαλείται λόγους
θρησκευτικής συνείδησης, χωρίς να είναι υποχρεωτική η αναφορά του θρησκεύματος
στο οποίο ανήκει, εκτός αν το επιθυμεί.
Δηλαδή μας ξαναγυρίζει στην αλήστου μνήμης εποχή με τις
ταυτότητες και με τις κινητοποιήσεις τουΧριστόδουλουυπέρ της απαράδεκτης
αναγραφής του θρησκεύματος σε αυτές.
Μετά την δήλωση της αναπληρώτριας υπουργού ο αρχιεπίσκοπος :
Κάλεσε όλους τους Έλληνες "να σοβαρευτούν επιτέλους και
να μην ακούν τις ανοησίες του ενός και του άλλου", ενώ ξεκαθάρισε πως η
Σία Αναγνωστοπούλου δεν έχει καμία αρμοδιότητα, αφού μόνο το Σύνταγμα ορίζει το
τι θα διδάσκεται και όχι οποιοσδήποτε άλλος.
"Δεν είναι του υπουργείου (σ.σ. αρμοδιότητα). Κάποια κυρία, η
οποία έχει ορισμένες ιδέες, της ήρθε στο μυαλό της. Αρμόδιο είναι το Σύνταγμα.
Το Σύνταγμα κανονίζει ποια είναι η πορεία αυτού του κράτους. Και λέει λοιπόν
ότι η Παιδεία μας πρέπει να είναι εθνική, ελληνοχριστιανική Παιδεία. Δε μπορεί
να λέει ο καθένας ό, τι θέλει",
Και με αυτή την δήλωση ο αρχιεπίσκοπος ξεκαθάρισε στην ουσία ότι
σήμερα το μάθημα των θρησκευτικών δεν είναι τίποτα άλλο παρά ΚΑΤΗΧΗΣΗ των
παιδιών που αφού πρώτα τα βάφτισαν ως νήπια χριστιανούς ορθόδοξους στην
συνέχεια με την κατήχηση μέσω των θρησκευτικών, προσπαθούν να τα εντάξουν στο αποκαλούμενο από τους
ίδιους, ποίμνιο τους.(Σχετικό με το βάπτισμα είναι το ποστ μου ΤΟ ΟΡΘΟΔΟΞΟ
ΒΑΠΤΙΣΜΑ ή ΠΩΣ ΜΠΟΡΕΙΤΕ ΝΑ ΠΝΙΞΕΤΕ ΤΟ ΠΑΙΔΙ ΣΑΣ! ) Το πόσο δε καθοριστικό ρόλο παίζει στην ζωή ενός ανθρώπου η θρησκευτική κατήχηση που έχει υποστεί στην
τρυφερή παιδική του ηλικία, μπορεί να το διαπιστώσει κανείς διαβάζοντας το ποστ
μου Η ΔΙΑΒΡΩΣΗ
ΤΟΥ ΕΓΚΕΦΑΛΟΥ ΑΠΟ ΤΗΝ ΘΡΗΣΚΕΙΑ
Διαβάζοντας δε το παραπάνω απόσπασμα από βιβλίο θρησκευτικών
με το οποίο στις προσφορές του χριστιανισμού είναι η πίστη ενάντια στην λογική
(!) μπορεί να καταλάβει κανείς καλύτερα την αναφορά του Dawkins στην περίπτωση
του πτυχιούχου του Πανεπιστημίου του Σικάγου και με δύο μεταπτυχιακά στην
γεωλογία και την παλαιοντολογία, Wise που όταν διαπίστωσε πως η επιστήμη
καταρρίπτει τα θρησκευτικά πιστεύω του επέλεξε αυτά αντί της επιστημονικής
αλήθειας!
Αυτό λοιπόν που πρέπει να αποκτήσει ένα παιδί στα χρόνια της
πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης είναι βασικές γνώσεις που θα του
ευρύνουν τους πνευματικούς του ορίζοντες και θα του φανούν χρήσιμες στην
καθημερινή του ζωή.
Το μάθημα λοιπόν των θρησκευτικών πρέπει να του δίνει αυτές
ακριβώς τις γνώσεις για ΟΛΕΣ τις
υπάρχουσες επίσημες θρησκείες και τα πιστεύω που εκφράζει η καθεμία.
Δεν νοείται να
τελειώνεις το Λύκειο και να μην ξέρεις τι είναι το Πάσχα, τι είναι το Ραμαζάνι,
τι είναι ο Πάπας, γιατί οι Διαμαρτυρόμενοι δεν έχουν εικόνες, ποιος είναι ο
Βούδας και ποιοι πιστεύουν στην μετενσάρκωση ιδίως μάλιστα σε ένα κόσμο σαν τον
σημερινό που δεν ζούνε οι άνθρωποι στα περιχαρακωμένα σύνορα του παρελθόντος.
Το μάθημα λοιπόν των θρησκευτικών με αυτό το περιεχόμενο
πρέπει να είναι υποχρεωτικό γιατί δεν απευθύνεται σε άτομα συγκεκριμένου
θρησκευτικού δόγματος, δεν κάνει κατήχηση για καμία θρησκεία, αλλά διευρύνει τους ορίζοντες της γνώσης σε
όλους ,θρησκευόμενους ή και άθεους.
Εκτός σχολείου μπορεί κάθε άτομο, εάν το επιθυμεί να δεχτεί κατήχηση
από οποιαδήποτε θρησκεία και να πιστεύει ή να μην πιστεύει σε θεούς και διαβόλους.
Η πίστη είναι αναφαίρετο και σεβαστό δικαίωμα του καθενός.
ΥΓ
Πριν αλέκτωρ λαλήσει τρεις ,η αναπληρώτρια
υπουργός Παιδείας Σία Αναγνωστοπούλου
αφού φρόντισε με επιμέλεια την σοφιστικέ
ατημέλητη κόμη της δήλωσε ότι παραποιήθηκαν οι δηλώσεις της για τα θρησκευτικά!
Προφανώς σκέφτηκε ότι ο προκάτοχος της με την επιμελημένη αλογοουρά
, δεν είχε κάνει τίποτα τους προηγούμενους 7 μήνες για το θέμα γιατί θα είχε λάβει υπ΄όψη του αυτό που
είχε πει ο Κωνσταντίνος Καραμανλής:
Το ράσο είναι σαν το κάρβουνο, αν το πιάσεις
είτε θα καείς είτε θα λερωθείς!
ΠΡΟΣΘΗΚΗ 29-9-2015
Κουμπάρος μου ο οποίος δεν σχολιάζει ποτέ, αλλά μου στέλνει e-mailόταν
διαπιστώνει ότι έχω γράψει κάτι λανθασμένο, μου έστειλε το παρακάτω απόσπασμα
από βιβλίο του υπουργού Μιχάλη
Παπακωνσταντίνου ο οποίος αποδίδει την φράση για τα ράσα στον Γεώργιο Παπανδρέου.
Αυτή η εκδοχή είναι η πιθανότερη γιατί ο Παπανδρέου ήταν γνωστός για τα ευφυολογήματα
του αλλά δεν μπορώ να αποκλείσω και την πιθανότητα ο ένας να την έχει ακούσει από τον άλλο. Δυστυχώς δεν θυμάμαι από που την έχω σημειώσει να αποδίδεται στον Καραμανλή.
ΠΡΟΣΘΗΚΗ 1-10-2015
Για όσους βαυκαλίζονται ότι πρόκειται κάτι να αλλάξει με την
δεύτερη φορά αριστερά με ακροδεξιά.
– Άρα δεν θα καταργήσετε το Μάθημα των Θρησκευτικών.
– Θα προσέξατε ότι δεν καταργήσαμε την εγκύκλιο για το πώς
θα απαλλάσσονται όσοι δεν επιθυμούν να παρακολουθούν το μάθημα των
θρησκευτικών. Αυτό είναι μια σαφέστατη απόδειξη των προθέσεών μας.
Ο Πέτρος Τατσόπουλος έγραψε στο f : Ως αναπληρώτρια υπουργός Παιδείας ενός Ο-Θεός-Να-Το-Κάνει ευρωπαϊκού κοσμικού κράτους, βγαίνεις και δηλώνεις το αυτονόητο: ότι θα φροντίσεις να απαλλάσσεται εφεξής ένας μαθητής από τα Θρησκευτικά ΧΩΡΙΣ να δηλώνει τα θρησκευτικά του φρονήματα. Καπάκι βγαίνει ο αρχιεπίσκοπος και δηλώνει το δικό του αυτονόητο: ότι λες ανοησίες που δεν συνάδουν με το Σύνταγμα της χώρας. Καπάκι στο καπάκι, ξαναβγαίνεις εσύ και κάνεις γαργάρα την πρώτη σου δήλωση. Συμπέρασμα; Δεν είσαι αναπληρώτρια υπουργός Παιδείας ενός ευρωπαϊκού κοσμικού κράτους. Είσαι αναπληρώτρια υπουργός Παιδείας ενός φοβισμένου ψηφοθηρικού κοπαδιού. Ράους, ράους... Πίσω στη στάνη σου.
Στο άρθρο του: Ερευνάτε τας συνταγματικάς γραφάς ο Πάσχος Μανδραβέλης γράφει : Ας σοβαρευτούμε, λοιπόν, όπως ζήτησε ο Αρχιεπίσκοπος Αθηνών, κι ας βάλουμε τα πράγματα στη σειρά. Το δημοκρατικό Σύνταγμα της χώρας δεν αναφέρει πουθενά όσα είπε ο κ. Ιερώνυμος, ψέγοντας την αναπληρώτρια υπουργό Παιδείας. Δεν λέει ότι «η Παιδεία μας πρέπει να είναι εθνική, ελληνοχριστιανική Παιδεία». Αυτά περί ελληνοχριστιανικής Παιδείας τα έλεγε το χουντικό Σύνταγμα του 1968 και ουχί το δημοκρατικό του 1974. «Για να μη λέει καθένας ό,τι θέλει» όπως ζήτησε ο Αρχιεπίσκοπος από την κ. Σία Αναγνωστοπούλου, το άρθρο 17 του χουντικού Συντάγματος κανόνιζε ότι «η Παιδεία τελεί υπό την Ανώτατην εποπτείαν του Κράτους, παρέχεται δαπάναις αυτού, σκοπεί δε στην ηθικήν και πνευματικήν αγωγήν και την ανάπτυξιν της εθνικής συνειδήσεως των νέων επί τη βάσει των αξιών του ελληνικού και του χριστιανικού πολιτισμού». Το αντίστοιχο άρθρο 16 του δημοκρατικού Συντάγματος είναι πιο σεμνό: «H παιδεία αποτελεί βασική αποστολή του Kράτους και έχει σκοπό την ηθική, πνευματική, επαγγελματική και φυσική αγωγή των Eλλήνων, την ανάπτυξη της εθνικής και θρησκευτικής συνείδησης». Δεν αναφέρει συγκεκριμένα τη Χριστιανική Παιδεία -πώς θα μπορούσε άλλωστε μετά το άγος του ελληνοχριστιανισμού που επέβαλε και εκμεταλλεύτηκε η χούντα;- αλλά κάθε θρησκευτική συνείδηση• βουδιστική, μουσουλμανική κ.λπ. Συνεπώς το μάθημα των Θρησκευτικών όπως γίνεται είναι ενάντια στην επιταγή του Συντάγματος το οποίο στο ίδιο άρθρο 16 θέλει ως αποστολή της Παιδείας «τη διάπλασή [των Ελλήνων] σε ελεύθερους και υπεύθυνους πολίτες». Ακόμη και η διαδικασία αίτησης και αποχής από το μάθημα των θρησκευτικών είναι αντισυνταγματική. Κατ’ αρχάς δημιουργεί διακρίσεις σε βάρος αλλόθρησκων του Αρχιεπισκόπου• κάποια παιδιά αναγκάζονται να φύγουν από τη σχολική αίθουσα, δηλώνοντας μάλιστα τη μη πίστη τους στην κρατούσα θρησκεία. Κατά δεύτερον, παραβιάζει τη θεμελιώδη διάταξη «Oι Ελληνες και οι Eλληνίδες έχουν ίσα δικαιώματα και υποχρεώσεις» (άρθρο 4). Ενώ όλοι οι Ελληνες ανεξαρτήτως δόγματος έχουν τις ίδιες υποχρεώσεις, δηλαδή πληρώνουν με τους φόρους τους τον μισθό των καθηγητών Θρησκευτικών, κάποιοι δεν έχουν τα ίδια δικαιώματα στη μόρφωση. Οι ορθόδοξοι Χριστιανοί μαθαίνουν τα της πίστης τους αλλά όχι οι Εβραίοι, Μουσουλμάνοι, Βουδιστές κ.λπ. Παρά το γεγονός ότι θα άρεσε πολύ στον κ. Νίκο Φίλη και τους συντρόφους του να προσλάβει καμιά εκατοστή χιλιάδες θεολόγους άλλων δογμάτων για να κατηχήσουν τις υπόλοιπες θρησκείες, η πιο λογική και συνταγματικά ορθή λύση είναι να αλλάξει το μάθημα των θρησκευτικών. Να μεταμορφωθεί από χριστιανική κατήχηση σε μάθημα θρησκειολογίας. Τα περαιτέρω κάθε δόγματος να γίνονται στα κατηχητικά των θρησκευτικών κοινοτήτων. Με τα λεφτά τους... Αυτό που γίνεται τώρα με το μάθημα των θρησκευτικών αποτελεί μια έμμεση παραδοχή της εκκλησιαστικής ιεραρχίας ότι είναι ανίκανη να διδάξει την ορθόδοξη πίστη και γι’ αυτό αναθέτει τη δουλειά στα σχολεία. Επί της ουσίας δηλώνουν αναρμόδιοι για το έργο που τους ανατέθηκε -να προσελκύσουν, διά των διδαχών και του παραδείγματός, τους νέους στον Χριστιανισμό- και γι’ αυτό πρέπει να το επιβάλει το κράτος. Ακόμη και με στρέβλωση του Συντάγματος...
Ένα ενδιαφέρον επίσης άρθρο με τίτλο : Ο Ιερώνυμος προσπάθησε να μας κοροϊδέψει χρησιμοποιώντας το Χουντικό Σύνταγμα , έγραψε ο Άρης Δημοκίδης. Μεταξύ άλλων γράφει: Εννοείται ότι σήμερα ο Φίλης έτρεξε να συναντήσει τον Ιερώνυμο, έκανε τις απαραίτητες κωλοτούμπες, το απαραίτητο γλέιψιμο, και δήλωσε: «Βρισκόμαστε σε μια περίοδο όπου η θρησκεία διαδραματίζει ηθικό και αγαθό ρόλο στην Ελλάδα» (!!!) και «Δεν θα υπάρξουν μονομερείς ενέργειες στο θέμα των Θρησκευτικών». Καταλαβαίνω απόλυτα πως τώρα που θα υπάρχουν κοινωνικές αντιδράσεις για το Μνημόνιο, η κυβέρνηση δεν θέλει να ανοίξει πόλεμο με την Εκκλησία. Ας μην άνοιγε όμως η ίδια! Η υφυπουργός Παιδείας υποσχέθηκε απλοποίηση στις απαλλαγές απ' τα Θρησκευτικά, κάνοντας μπρος πίσω! Ελπίζω όταν και αν λυθεί ποτέ το οικονομικό πρόβλημα, η κυβέρνηση να μη δείξει τόση ατολμία όση δείχνει εδώ και 8 μήνες. (Αλήθεια τι έγινε η αξιοποίηση της εκκλησιαστικής περιουσίας που συμφώνησαν Τσίπρας και Ιερώνυμος τον Απρίλιο
Εγώ όταν αστειεύομαι λέω την αλήθεια.Είναι το πιο αστείο πράγμα στον κόσμο.
George Bernard Shaw
Ανάλαφρο συγγραφικό ύφος δεν σημαίνει αλαφρόμυαλη ή ελαφρόκαρδη κρίση.Σημαίνει απλώς απέχθεια της σοβαροφάνειας και της βλοσυρότητας. Με απωθεί και με τρομάζει πάντα η σοβαροφάνεια ,γιατί προδίδει πενία πνεύματος, γιατί αποτελεί το τελευταίο καταφύγιο των ανεγκέφαλων. Το χιούμορ είναι το ισχυρότερο τονωτικό του μυαλού και το λαμπρότερο λουλούδι του ανθρώπινου πολιτισμού. Ιδιαίτερα όταν υπονομεύει συνειδητά τον ίδιο τον διακινητή του.
Θόδωρος Χατζηπανταζής (Θόδωρος Κρητικός) Ομότιμος Καθηγητής Θεατρολογίας.
Η σοβαρότητα δεν αποκλείει το γέλιο. Δεν υπήρξε, άλλωστε, καμία αληθινά σοβαρή προσωπικότητα στην παγκόσμια ιστορία χωρίς χιούμορ. Θα σας θυμήσω και την αφρικανική παροιμία: "το να είσαι σοβαρός είναι να μην είσαι και τόσο σοβαρός "
Peter Brook.
Τι απεχθάνεστε στις ανθρώπινες σχέσεις;Την έλλειψη χιούμορ.
Γαλάτεια Σαράντη Ακαδημαϊκός 1920-2009
Η σοβαρότητα είναι το τελευταίο καταφύγιο των ρηχών.
Oscar Wilde
Πως πέθαναν οι Θεοί του Ολύμπου; Από τα γέλια, όταν άκουσαν κάποιον να ισχυρίζεται ότι είναι ο ένας και μοναδικός θεός.
Ίσως αν ξέρατε να γελάτε, να στέλνατε στον διάβολο όλες τις μεταφυσικές παρηγορίες σας-και πρώτη πρώτη την ίδια την μεταφυσική
Νίτσε
«Συγχώρεσε, Κύριε, τα μικρά αστεία που κάνω σε βάρος Σου και θα συγχωρέσω το μεγάλο αστείο που κάνεις σε βάρος μου»
Robert Frost (1874-1963)
«Κοινή λογική και αίσθηση του χιούμορ είναι το ίδιο πράγμα, που κινείται με διαφορετικές ταχύτητες. Η αίσθηση του χιούμορ είναι απλά κοινή λογική που χορεύει»
William James (1842-1910) Αμερικανός φιλόσοφος.
«Αν θέλεις να κάνεις εχθρούς, προσπάθησε ν' αλλάξεις κάτι»
Woodrow WilsonΑμερικανός πρόεδρος (1913-1921).
Η σάτιρα είναι ένας τρόπος επιθετικής συμπεριφοράς που κρύβει μέσα του (και συχνά φανερώνει με πολλή αυθάδεια)μια δόση κακίας…. Σάτιρα αθώα δεν υπάρχει, δεν είναι δυνατόν να υπάρξει, αφού πάντα πληγώνει επικρίνει και στηλιτεύει.
Μου θυμίζουν βοσκό που συγκεντρώνει όλα τα πρόβατα σε ένα μαντρί.
Εμίρ Κουστουρίτσα
Η λέξη Θεός για μένα δεν είναι τίποτα άλλο παρά η έκφραση της ανθρώπινης αδυναμίας, η Βίβλος μία συλλογή αξιότιμων, αλλά ακόμη πρωτόγονων θρύλων, οι οποίοι είναι ωστόσο αρκετά παιδιάστικοι. Καμία ερμηνεία, όσο λεπτή, δεν μπορεί να το αλλάξει αυτό.
Άλμπερτ Αϊνστάιν 1954
Κάθε θρησκεία είναι ασύμβατη με τη δημοκρατία όταν ισχυρίζεται ότι η ίδια κατέχει την απόλυτη αλήθεια και αρνείται κάθε αμφισβήτηση. Δώστε την εξουσία σε έναν ισλαμιστή, σε έναν χριστιανό ευαγγελιστή, σε έναν υπερορθόδοξο Εβραίο ή σε έναν ινδουιστή χαμένο στις παραισθήσεις του, και θα δείτε μπρος στα μάτια σας τον θάνατο της ελευθερίας και του ανθρώπου. Ο κόσμος μας είναι ανεξήγητος, μας ξεπερνάει, και η ελευθερία είναι η μοναδική μας μοίρα, γιατί αυτό μάς υπαγορεύει η ανθρώπινη φύση μας. Όταν κάποιος έλθει να σας πει ότι η δική του θρησκεία είναι η λύση, σκέφτεται ότι εσείς που τον ακούτε είστε το πρόβλημα.
Καμέλ Νταούντ Αλγερινός συγγραφέας και δημοσιογράφος
Δεν θα πέθαινα ποτέ για τις ιδέες μου, γιατί μπορεί να έκανα λάθος
Μπέρτραντ Ράσελ
Θέλει ο θεός να εμποδίσει το κακό μα δεν είναι ικανός;
Τότε δεν είναι παντοδύναμος.
Μπορεί αλλά δεν θέλει;
Τότε δεν είναι πανάγαθος.
Και θέλει και μπορεί;
Τότε γιατί υπάρχει το κακό;
Δεν θέλει ούτε μπορεί;
Τότε γιατί τον αποκαλούμε θεό:
ΕΠΙΚΟΥΡΟΣ
e-mail:atheofobos_blog@yahoo.gr
Τα ωραιότερα μέρη της γης είναι πάντα αυτά που δεν είδες
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ΑπάντησηΔιαγραφήΟ Πέτρος Τατσόπουλος έγραψε στο f :
ΑπάντησηΔιαγραφήΩς αναπληρώτρια υπουργός Παιδείας ενός Ο-Θεός-Να-Το-Κάνει ευρωπαϊκού κοσμικού κράτους, βγαίνεις και δηλώνεις το αυτονόητο: ότι θα φροντίσεις να απαλλάσσεται εφεξής ένας μαθητής από τα Θρησκευτικά ΧΩΡΙΣ να δηλώνει τα θρησκευτικά του φρονήματα. Καπάκι βγαίνει ο αρχιεπίσκοπος και δηλώνει το δικό του αυτονόητο: ότι λες ανοησίες που δεν συνάδουν με το Σύνταγμα της χώρας. Καπάκι στο καπάκι, ξαναβγαίνεις εσύ και κάνεις γαργάρα την πρώτη σου δήλωση. Συμπέρασμα; Δεν είσαι αναπληρώτρια υπουργός Παιδείας ενός ευρωπαϊκού κοσμικού κράτους. Είσαι αναπληρώτρια υπουργός Παιδείας ενός φοβισμένου ψηφοθηρικού κοπαδιού. Ράους, ράους... Πίσω στη στάνη σου.
Στο άρθρο του: Ερευνάτε τας συνταγματικάς γραφάς ο Πάσχος Μανδραβέλης γράφει :
ΑπάντησηΔιαγραφήΑς σοβαρευτούμε, λοιπόν, όπως ζήτησε ο Αρχιεπίσκοπος Αθηνών, κι ας βάλουμε τα πράγματα στη σειρά. Το δημοκρατικό Σύνταγμα της χώρας δεν αναφέρει πουθενά όσα είπε ο κ. Ιερώνυμος, ψέγοντας την αναπληρώτρια υπουργό Παιδείας. Δεν λέει ότι «η Παιδεία μας πρέπει να είναι εθνική, ελληνοχριστιανική Παιδεία». Αυτά περί ελληνοχριστιανικής Παιδείας τα έλεγε το χουντικό Σύνταγμα του 1968 και ουχί το δημοκρατικό του 1974.
«Για να μη λέει καθένας ό,τι θέλει» όπως ζήτησε ο Αρχιεπίσκοπος από την κ. Σία Αναγνωστοπούλου, το άρθρο 17 του χουντικού Συντάγματος κανόνιζε ότι «η Παιδεία τελεί υπό την Ανώτατην εποπτείαν του Κράτους, παρέχεται δαπάναις αυτού, σκοπεί δε στην ηθικήν και πνευματικήν αγωγήν και την ανάπτυξιν της εθνικής συνειδήσεως των νέων επί τη βάσει των αξιών του ελληνικού και του χριστιανικού πολιτισμού». Το αντίστοιχο άρθρο 16 του δημοκρατικού Συντάγματος είναι πιο σεμνό: «H παιδεία αποτελεί βασική αποστολή του Kράτους και έχει σκοπό την ηθική, πνευματική, επαγγελματική και φυσική αγωγή των Eλλήνων, την ανάπτυξη της εθνικής και θρησκευτικής συνείδησης». Δεν αναφέρει συγκεκριμένα τη Χριστιανική Παιδεία -πώς θα μπορούσε άλλωστε μετά το άγος του ελληνοχριστιανισμού που επέβαλε και εκμεταλλεύτηκε η χούντα;- αλλά κάθε θρησκευτική συνείδηση• βουδιστική, μουσουλμανική κ.λπ.
Συνεπώς το μάθημα των Θρησκευτικών όπως γίνεται είναι ενάντια στην επιταγή του Συντάγματος το οποίο στο ίδιο άρθρο 16 θέλει ως αποστολή της Παιδείας «τη διάπλασή [των Ελλήνων] σε ελεύθερους και υπεύθυνους πολίτες». Ακόμη και η διαδικασία αίτησης και αποχής από το μάθημα των θρησκευτικών είναι αντισυνταγματική. Κατ’ αρχάς δημιουργεί διακρίσεις σε βάρος αλλόθρησκων του Αρχιεπισκόπου• κάποια παιδιά αναγκάζονται να φύγουν από τη σχολική αίθουσα, δηλώνοντας μάλιστα τη μη πίστη τους στην κρατούσα θρησκεία. Κατά δεύτερον, παραβιάζει τη θεμελιώδη διάταξη «Oι Ελληνες και οι Eλληνίδες έχουν ίσα δικαιώματα και υποχρεώσεις» (άρθρο 4). Ενώ όλοι οι Ελληνες ανεξαρτήτως δόγματος έχουν τις ίδιες υποχρεώσεις, δηλαδή πληρώνουν με τους φόρους τους τον μισθό των καθηγητών Θρησκευτικών, κάποιοι δεν έχουν τα ίδια δικαιώματα στη μόρφωση. Οι ορθόδοξοι Χριστιανοί μαθαίνουν τα της πίστης τους αλλά όχι οι Εβραίοι, Μουσουλμάνοι, Βουδιστές κ.λπ.
Παρά το γεγονός ότι θα άρεσε πολύ στον κ. Νίκο Φίλη και τους συντρόφους του να προσλάβει καμιά εκατοστή χιλιάδες θεολόγους άλλων δογμάτων για να κατηχήσουν τις υπόλοιπες θρησκείες, η πιο λογική και συνταγματικά ορθή λύση είναι να αλλάξει το μάθημα των θρησκευτικών. Να μεταμορφωθεί από χριστιανική κατήχηση σε μάθημα θρησκειολογίας. Τα περαιτέρω κάθε δόγματος να γίνονται στα κατηχητικά των θρησκευτικών κοινοτήτων. Με τα λεφτά τους...
Αυτό που γίνεται τώρα με το μάθημα των θρησκευτικών αποτελεί μια έμμεση παραδοχή της εκκλησιαστικής ιεραρχίας ότι είναι ανίκανη να διδάξει την ορθόδοξη πίστη και γι’ αυτό αναθέτει τη δουλειά στα σχολεία. Επί της ουσίας δηλώνουν αναρμόδιοι για το έργο που τους ανατέθηκε -να προσελκύσουν, διά των διδαχών και του παραδείγματός, τους νέους στον Χριστιανισμό- και γι’ αυτό πρέπει να το επιβάλει το κράτος. Ακόμη και με στρέβλωση του Συντάγματος...
Ένα ενδιαφέρον επίσης άρθρο με τίτλο : Ο Ιερώνυμος προσπάθησε να μας κοροϊδέψει χρησιμοποιώντας το Χουντικό Σύνταγμα , έγραψε ο Άρης Δημοκίδης.
ΑπάντησηΔιαγραφήΜεταξύ άλλων γράφει:
Εννοείται ότι σήμερα ο Φίλης έτρεξε να συναντήσει τον Ιερώνυμο, έκανε τις απαραίτητες κωλοτούμπες, το απαραίτητο γλέιψιμο, και δήλωσε: «Βρισκόμαστε σε μια περίοδο όπου η θρησκεία διαδραματίζει ηθικό και αγαθό ρόλο στην Ελλάδα» (!!!) και
«Δεν θα υπάρξουν μονομερείς ενέργειες στο θέμα των Θρησκευτικών». Καταλαβαίνω απόλυτα πως τώρα που θα υπάρχουν κοινωνικές αντιδράσεις για το Μνημόνιο, η κυβέρνηση δεν θέλει να ανοίξει πόλεμο με την Εκκλησία. Ας μην άνοιγε όμως η ίδια! Η υφυπουργός Παιδείας υποσχέθηκε απλοποίηση στις απαλλαγές απ' τα Θρησκευτικά, κάνοντας μπρος πίσω!
Ελπίζω όταν και αν λυθεί ποτέ το οικονομικό πρόβλημα, η κυβέρνηση να μη δείξει τόση ατολμία όση δείχνει εδώ και 8 μήνες. (Αλήθεια τι έγινε η αξιοποίηση της εκκλησιαστικής περιουσίας που συμφώνησαν Τσίπρας και Ιερώνυμος τον Απρίλιο