Οι κατηγορούμενοι στην δίκη των 6
.
Από τα σχολικά μας χρόνια είχαμε μάθει για την δίκη των 6 και την εκτέλεση τους στο Γουδί αλλά και για το κίνημα του 1909 που έγινε πάλι στο Γουδί.
Έκτοτε σε όλες τις εποχές με πολιτική ένταση στην Ελλάδα το σύνθημα Οι προδότες στο Γουδί που αναφερόταν σε αυτούς που εκτελέστηκαν σαν υπεύθυνοι για την Μικρασιατική καταστροφή, δονούσε τις διαδηλώσεις και αποτελούσε και κλασσικό σύνθημα τόσο κατά την διάρκεια της χούντας όσο και μετά από αυτήν.
Οι προδότες λοιπόν στο Γουδί ή στο Γουδή αλλά που ακριβώς θα τους πάμε να τους εκτελέσουμε;
Όπως γράφει ο Κ. Η. ΜΠΙΡΗΣ στο "Αι τοπωνυμίαι της πόλεως και των περιχώρων των Αθηνών", Αθήναι 1971: "ΓΟΥΔΙ: παλαιά ονομασία της περιοχής και επώνυμος της αυτόθι ηρειπωμένης εκκλησίας της Παναγίας, από κτήματα μεσαιωνικής οικογένειας Γουδή"Αυτή η εκκλησία ήταν κοντά στην σημερινή Λεωφόρο Γεωργίου Παπανδρέου στου Ζωγράφου.
Η αλλαγή από Γουδί σε Γουδή προέκυψε γιατί μετά από έρευνα έγινε γνωστό ότι το όνομα προέρχεται από μεγάλη οικογένεια των Σπετσών, πολλά μέλη της οποίας διακρίθηκαν λόγω της μεγάλης προσφοράς τους στην Eλληνική Eπανάσταση. Σε αναγνώριση της προσφοράς τους η Πατρίδα τούς αντάμειψε με την παραχώρηση της έκτασης που φέρει το όνομά τους.
Aπόγονος αυτής της οικογένειας, ο Δημήτριος Γουδής που γεννήθηκε στις Σπέτσες του 1824, υπήρξε ένας από τους σημαντικότερους παράγοντες της ελληνικής εμπορικής ναυτιλίας. Hταν δε ο πρώτος Eλληνας που έφερε ατμόπλοιο και πρωτοστάτησε για την επικράτηση της ατμήλατης ναυτιλίας σε ολόκληρη την Eλλάδα.«H έκταση που είχε παραχωρηθεί στην οικογένεια ήταν τεράστια. Kάλυπτε εκτός από του Γουδή και την περιοχή του Παπάγου και του Xολαργού, σημειώνει η κ. Kαραγιάννη που έχει ερευνήσει το θέμα.
«Σιγά σιγά, χωρίστηκε σε δήμους και σήμερα η περιοχή Γουδή έχει έκταση 1,75 τετραγωνικά χιλιόμετρα.
Tίτλοι κυριότητας δεν έχουν βρεθεί, ωστόσο εφημερίδες στις αρχές του αιώνα αναφέρουν την τοποθεσία με τη γραφή «Γουδή». Eίναι χαρακτηριστική η αναφορά στα αρχεία του νοσοκομείου Σωτηρία: «Mέχρι τον Mάιο του 1902, η Σοφία Σλήμαν και άλλες κυρίες προβαίνουν στη σύσταση φιλανθρωπικής εταιρείας για την αντιμετώπιση πολλών κοινωνικών προβλημάτων (π.χ. φυματίωση) και καταφέρνουν να αποσπάσουν από την I. Mονή Πετράκη δωρεά οικοπέδου 600 στρεμ. μακράν των Aθηνών B.A. της θέσεως Γουδή». Το αρχικό κτίσμα της Σωτηρίας .
Η περιοχή ήταν γυμνή και τα σημερινά πεύκα έχουν φυτευθεί από την Σοφία Σλήμαν.
.
Ας δούμε επίσης τι μας λέει μια σύγχρονη με την εποχή της εκτέλεσης ,η Εγκυκλοπαίδεια Ελευθερουδάκη (1928) που είναι το Γουδή
Πεδίον προς Α των Αθηνών απέχων περί τα 3 χλμ από της Πλατείας Συντάγματος,εκτάσεως 1 3/4 τ.χλμ.Όρια αυτού είναι :
Α αι δυτικαί κλιτύες του Υμηττού μέχρι της κοίτης του Ηριδανού ποταμού.(ΔΕΝ είναι αυτός που σήμερα τον βλέπετε να ρέει στην πλατεία στο Μοναστηράκι και ξαναείναι ορατός εκεί που καταλήγει, δηλαδή στον Κεραμεικό. Πρόκειται για τον Ηριδανό που πηγάζει από τον Υμηττό)
Β ο βραχώδης λόφος Τσακό και η οδός Μεσογείων.
Ν ο Ηριδανός και
Δ οι Αμπελόκηποι.
Το Γουδή χρησιμοποιείται ως πεδίον στρατιωτικών ασκήσεων σωμάτων της φρουράς Αθηνών και βολής πυροβολικού.
ΒΑ του Γουδή κείνται το φθισιατρείον ,(εννοεί το σημερινό νοσοκομείο ΣΩΤΗΡΙΑ) η ιερατική σχολή, το σχολείον χωροφυλακής και ο όρχος αυτοκινήτων του στρατού Δ δε το παλαιόν σκοπευτήριον και το νοσοκομείον των παίδων….Το πεδίον διατέμνεται υπό της κοίτης του Ιλισσού.(αυτός εξαφανίστηκε τελείως με την κατασκευή της Μιχαλακοπούλου)
Ως τον Β' Παγκ. Πόλεμο,λοιπόν Γουδή λεγόταν η περιοχή ανατολικά της λεωφόρου Κηφισίας και γύρω από τη λεωφόρο Μεσογείων, από τον «Ερυθρό Σταυρό» και το νοσοκομείο «Παίδων» ως το Κάτω Χαλάνδρι και τον Χολαργό.
.Όσο για το ομώνυμο αεροδρόμιο της Αεροπορίας Στρατού, βρισκόταν στο χώρο του σημερινού «Στρατοπέδου Παπάγου», του υπουργείου Εθνικής Άμυνας δηλαδή.
Οι κινηματίες το 1909 είχαν συγκεντρωθεί στην περιοχή από το σημερινό υπουργείο Εθνικής Άμυνας ως τη Σχολή Αστυνομίας.Καταλαβαίνει λοιπόν κανείς ότι ως Γουδή εκείνα τα χρόνια αναφέρεται μια έκταση πολύ ευρύτερη της σημερινής.
Σήμερα λέμε Γουδή την περιοχή γύρω από τα νοσοκομεία «Παίδων» και «Λαϊκό» ως τις οδούς Μιχαλακοπούλου και Μεσογείων.
Οι περισσότεροι λοιπόν πιστεύουν ότι ο τόπος εκτέλεσης των 6 είναι το παλιό στρατόπεδο πίσω από τα νοσοκομεία των Παίδων που σήμερα είναι το θέατρο Μπάτμινγκτον.
Δεν πρόκειται να ασχοληθώ εδώ με την δίκη των 6 και αν δικαίως ή αδίκως εκτελέστηκαν οι 5 πολιτικοί και ο ένας στρατιωτικός ηγέτης.
Άλλωστε πρόσφατα έχει τεθεί το θέμα της αναψηλάφησης της δίκης από τον Άρειο Πάγο. Όποιος θέλει μπορεί να διαβάσει σχετικά εδώ.
Καταδικάστηκαν λοιπόν ως υπεύθυνοι της Μικρασιατικής καταστροφής, παμψηφεί στην ποινή του θανάτου, και εκτελέστηκαν στις 11.30 ώρα της 15 Νοεμβρίου 1922 οι: Δημήτριος Γούναρης, Νικόλαος Στράτος, Πέτρος Πρωτοπαπαδάκης, Γεώργιος Μπαλτατζής, Νικόλαος Θεοτόκης και Γεώργιος Χατζανέστης
Το εκτελεστικό απόσπασμα έχει χωριστεί σε έξι ομάδες πέντε αντρών στην κάθε μία.
Μόνο στην ομάδα που θα σκοπεύσει σε λίγο τον Χατζανέστη είναι έξι στρατιώτες και ο λοχίας επτά. Ένας ανθυπασπιστής διατάζει να φύγει ο παραπανίσιος: «Σήκω εσύ!» για να πάρει την απάντηση: «Όχι, δεν φεύγω. Είμαι Μικρασιάτης. Θα μείνω να τουφεκίσω». Ο ανθυπασπιστής υποχωρεί...Ακουγόταν ότι στο Φρουραρχείο φαντάροι καβγάδιζαν για το ποιος θα εξασφαλίσει μια θέση στο εκτελεστικό απόσπασμα, ότι Μικρασιάτες πλήρωσαν ακόμα και πενηντάρικο σε συναδέλφους τους που είχαν οριστεί στο απόσπασμα για να τους παραχωρήσουν την τιμή να «ντουφεκίσουν τους προδότες».
Τα πτώματά των μεταφέρθηκαν υπό δρακόντειες δυνάμεις ασφαλείας στο Α΄ νεκροταφείο Αθηνών για να ενταφιαστούν με συνοπτικές διαδικασίες.
Έτσι λοιπόν εκτελέστηκαν οι «προδότες» στο Γουδί μόνο που ο τόπος εκτέλεσης ήταν στον σημερινό δήμο Παπάγου!
Ο ναός της Ανάστασης που βρίσκεται εκεί έχει χτιστεί στη μνήμη τους το 1933 δίπλα στον ναό του Αγίου Κωνσταντίνου και Ελένης και εντοιχίστηκε μια μαρμάρινη πλάκα στην είσοδο του υπουργείου Δικαιοσύνης .
Τα δε έξι κυπαρίσσια που είναι στη σειρά , λέγεται ότι έχουν φυτευτεί στο μέρος όπου ακριβώς στήθηκαν μπροστά στο απόσπασμα.
Επίσης κάτω από τα κυπαρίσσια υπάρχει και ανά μια μαρμάρινη πλάκα με το επίθετό τους.
Το Γουδή όμως χρησιμοποιήθηκε και σαν τόπος εκτελέσεων και μετέπειτα στον εμφύλιο αλλά και μετά την λήξη του .
Στις 30 Μαρτίου 1952, ημέρα Κυριακή και ώρα 4.10΄ τη νύχτα, οι τέσσερις μελλοθάνατοι ο Ν. Μπελογιάννης,ο Δ.Μπάτσης,ο Η. Αργυριάδης και ο Ν.Καλούμενος μεταφέρθηκαν νωρίς το πρωί από τις φυλακές της Καλλιθέας στο στρατόπεδο του Γουδί και τουφεκίστηκαν.
Η τελευταία φορά που η περιοχή σχετίστηκε με την Ελληνική ιστορία ήταν στις 21 Απριλίου του 1967 όπου με αφετηρία πάλι το Γουδή, νέοι επίορκοι αξιωματικοί, στελέχη της μετέπειτα χούντας των συνταγματαρχών, κίνησαν άρματα μάχης και κατέλυσαν Κυβέρνηση και την Δημοκρατία και μας έκατσαν στον σβέρκο για 7 ολόκληρα χρόνια.
Καλή σας μέρα
ΑπάντησηΔιαγραφήΑλήθεια, λέτε «το Παπάγου», ή «το Ψυρρή»; Μήπως, λοιπόν, να λέγατε «του Γουδή»;
και σίγουρα «στο στρατόπεδο του Γουδί και τουφεκίστηκαν», αποκλείεται να πείτε...
Αν δεν συμβάλετε σεις οι δημοσιογράφοι στο γλωσσικό αισθητήριο, ποιος θα το κάνει;
stazybo Horn-
ΑπάντησηΔιαγραφήΚατ΄αρχάς δεν ξέρω αν ο χαρακτηρισμός μου ως δημοσιογράφου είναι επαινετικός ή απαξιωτικός.
Πάντως ούτε ήμουν,ούτε είμαι ούτε έχω καμιά σχέση με την δημοσιογραφία.
Τώρα για ΤΟ Γουδή.
Ήδη αν διάβαζες προσεκτικά θα έβλεπες ότι η Εγκυκλοπαίδεια Ελευθερουδάκη γράφει από τότε ΤΟ Γουδή στο παρακάτω σημείο:
Το Γουδή χρησιμοποιείται ως πεδίον στρατιωτικών ασκήσεων σωμάτων της φρουράς Αθηνών και βολής πυροβολικού.
Αλλά και αν ανοίξεις την Εγκυκλοπαίδεια Πάπυρος-Λαρούς -Μπριτάννικα τομ 19 σελ 45 θα διαβάσεις :
Γουδί,το.
Βλέπεις λοιπόν ότι ακολουθώ την πεπατημένη γιατί από παλιά η περιοχή έπαψε να συσχετίζεται η ονομασίας της με τον αρχικό ιδιοκτήτη όπως γίνεται με του Παπάγου ή του Ψυρρή.
Κάτι αντίστοιχο έγινε και με τα Χαυτεία που ονομάστηκαν έτσι από το καφενείο του Χαύτα που υπήρχε εκεί.
1) Από που συμπεραίνεις ότι ανέφερα απαξιωτικά την ιδιότητά σου;
ΑπάντησηΔιαγραφή2) Καμιά εγκυκλοπαίδεια και κανένα λεξικό δεν αποτελεί από μόνο του ευαγγέλιο.
3) Το Γουδί, του Γουδιού είναι ολόσωστο γραμματικώς, όπως το χρησιμότατο μαγειρικό εργαλείο.
4) Αν θέλουμε το κρατάμε· αν όχι, και προτιμήσουμε να επιστρέψουμε στην προέλευση της ονομασίας της περιοχής, τότε θα λέμε ότι μένουμε στου Γουδή, ότι πάμε στου Γουδή, ότι στου Γουδή ληταν να πάει το γήπεδο του ΠΑΟ κ.ο.κ. Εκτός αν θέλετε να τα πούμε σε ένα μπαράκι στο Ψυρρή, μένετε στο Παπάγου, κ.ο.κ.
5) Αν ντε και καλά μας χαλάει η γενική, τότε ας κρατήσουμε την ονομαστική αλλά στο σωστό γένος. Άλλωστε, υπάρχουν ο Χολαργός, ο Αγ. Νικόλαος, ο Κολωνός, τι πρόβλημα να έχει ο Γουδής;
6) Περισσότερα στους επαΐοντες: Σαραντάκο, Γιάννη Χάρη, κλπ.
Βλέπω ότι έχεις το απόφθεγμα του Αριστοφάνη -ου με πείσεις καν με πείσεις -σε μεγάλη εκτίμηση.
ΑπάντησηΔιαγραφήΕγώ δεν λέω ότι το -στου Γουδή- είναι γραμματικώς λάθος.
Άπλά λέω το ότι- ΣΤΟ Γουδί ή Γουδή- έχει επικρατήσει πλήρως και βέβαια δεν θα διορθώσω εγώ τις εγκυκλοπάιδειες.
Κάνε λοιπόν μια βόλτα στην περιοχή Γουδή και ρώτα κάποιον που μένει.
Θα σου πεί σίγουρα ΣΤΟ Γουδή οπότε θα μείνεις μόνος εσύ με τον σωστό γραμματικώς τύπο!
Παραμονές των Ολυμπιακών αγώνων του 2004, η αδελφή μου που τηλεφώνησε στο Δ. Αθηναίων γιατί το Γουδή γραφόταν με η, στις νέες ταμπέλες (τέτοια παρατηρητικότητα), είπαν τα εξής:
ΑπάντησηΔιαγραφή" Η οικογένεια απαίτησε με δικαστήρια να γραφεί με η, διότι προέρχεται απο εκείνους". Ετσι μας λύθηκε η απορία. Εμάς και μείναμε ήσυχοι.
Στου Γουδή λέμε πιά οικογενειακώς, όπως και στην οδό (του) Μάρνη και όχι Μάρνης.
Οσο για Παπάγο, θεωρούμε πως είναι περιοχή Παπάγου και το προφέρουμε έτσι...
Σωστό - λάθος, ας σηκωθούν οι "πρόγονοι" να μας βαρέσουν.
Ας μην κολλάμε (ομιλώ γενικώς) σε λεπτομέρειες ώρες-ώρες που μοιάζουν ασήμαντες, την ώρα που δεν ξέρουμε πόσοι και ποιοί ήταν οι προδότες. Αν ήταν προδότες. Που και γιατί εκτελέστηκαν. Δεν μάθαμε ιστορία αγαπητέ μου, εμείς που γεννηθηκαμε το 60-61, διότι η ύλη δεν έφθανε ως εκεί! η δεν την άφηναν να φθάσει, τι να πω.
Δεν φαντάζομαι, να παρεξηγηθεί το Γουδί αν γεωγραφικώς είναι λίγο πιο δω, λίγο πιο εκεί.
Το σωστό είναι να μάθουμε τον σωστό χώρο που έγιναν οι εκτελέσεις.
Ελάτε πιά... -όχι εσύ, εσύ "έγραψες", ως συνήθως- γενικώς ομιλώ και πάλι.
Αφήνουμε τα σοβαρά να περνάνε δίπλα μας και κολλάμε σε πράγματα ασήμαντα.
Ενα έχω να πω μετά βεβαιότητας. Εδώ μέσα μαθαίνω, φρεσκάρω την μνήμη μου και έχω θέματα που με κάνουν να ανατρέξω στην βιβλιοθήκη της παλιάς βουλής, να μελετήσω εκτενέστερα.
Γηράσκω, διδασκόμενη απο τον Αθεόφοβο. Αυτό μετράει.
Αριστοφάνης, μάλιστα...
ΑπάντησηΔιαγραφήΟπότε, πλέον, και το Χαλκούτση, και το Καπανδρίτη, και το Περιστέρη και το Τατόη... μάλιστα, μάλιστα.
η προδοσία είναι που την είχαν μόνο ως αφετηρία.
ΑπάντησηΔιαγραφήΕνώ θα έπρεπε να την έχουν και ως κατάληξη.
δ
Ενδιαφέρον... Εγώ πάλι ΤΟ θυμάμαι για "Γουδί"... Όχι να βγώ εκτός θέματος, αλλά, κάπου πιό νότια, τι νέα; αποφασίσανε ποιός θα φάει τα περισσότερα στο Ελληνικό ή ακόμα έτσι κάθεται, μισό αεροταφείο-μισό Αθηνοδύοχιλιάδεςτέσσεροταφείο; (τι σαρκαστική σύμπτωση η ονομασία της περιοχής...)
ΑπάντησηΔιαγραφήΜε την "Αθηναική" γεωγραφία δεν τα πάω και πολύ καλά. Εμαθα πάντως και κάτι σήμερα. Δεν γνώριζα πάντως την ύπαρξη του σημείου, ούτε φυσικά για τις πλάκες με τα ονόματα τους και τα 6 κυπαρίσσια.
ΑπάντησηΔιαγραφήzouzouna-
ΑπάντησηΔιαγραφήΓια την οδό Μάρνη έχεις απόλυτα δίκιο αλλά όσο και να λέτε οικογενειακώς στου Γουδή ο λαός και οι φοιτητές στις διαδηλώσεις απαιτεί τους προδότες ΣΤΟ Γουδί!
Διάβασε σχετικά τις δύο παραπομπές που έχω στην αρχή του ποστ.
Στην πρώτη λέει:
Πόρισμα Ενόρκου Προανακρίσεως από την Ασφάλεια Πατρών…….....προς διακριβωσιν των συνθηκών υφ' ας από της 14ης ώρας της 15-11-1973 έως της 0.3.30' ώρας της 27-11-1973, συνεκεντρώθησαν παρανόμως εντός του επί της οδού Κορίνθου 231-233, Παραρτήματος του Πανεπιστημίου περί τους (500) πεντακοσίους φοιτητάς, οίτινες δια των συνθημάτων: "ΑΠΟΨΕ ΠΕΘΑΙΝΕΙ Ο ΦΑΣΙΣΜΟΣ",.......ΟΙ ΠΡΟΔΟΤΕΣ ΣΤΟ ΓΟΥΔΙ",.......
Και στην δεύτερη :
Ομως το 1974 τα συνθήματα που συγκινούσαν περισσότερο τις λαϊκές διαδηλώσεις ήταν εκείνα που ζητούσαν αυστηρή τιμωρία των ενόχων: «Οι προδότες στο Γουδί»,...
Όσο για την ιστορία πράγματι και οι γεννηθέντες πριν από το 60 δεν την έμαθαν στο σχολείο.
Την μάθαμε μετά μόνοι μας διαβάζοντας σχετικά βιβλία για να μάθουμε και την αλήθεια.
Όσο για τό ποστ αυτό δεν το έγραψα για το Γουδή και αν το σωστό είναι στο Γουδί ή όχι,αλλά γιατί πηγαίνοντας μια μέρα στο παρκάκι είδα τις αναμνηστικές πλάκες από την εκτέλεση των 6 αλλά δεν ήμουνα στο Γουδή αλλά στα όρια Χολαργού -Παπαγου !
Έτσι μου κινήθηκε η περιέργεια και έψαξα το θέμα.
demetrat-
Η προδοσία στην συγκεκριμένη περίπτωση σηκώνει πολλή συζήτηση.
thigs-
Αυτό μόνο ο Σουφλιάς το ξέρει!
NdN-
Είναι από τις άγνωστες λεπτομέρειες μιας ιστορίας που συγκλόνισε την Ελλάδα.
ξέχασα τα εισαγωγικά .
ΑπάντησηΔιαγραφήδ
Οι Έλληνες θεωρούν συχνά κατάλληλη τοποθεσία, για την εκάστοτε ηγεσία τους, το Γουδή.
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαι αντίστροφα, η εκάστοτε ηγεσία θεωρεί κατάλληλη για τους πολίτες
της το Δαφνί.
Είμαστε μια ωραία οικογένεια....
Τας ευχάς μου.
E, Λοιπόν ήθελα να το ξέρεις. Θα πάω ως εκεί να δω τις πλάκες κι εγώ. Πόσοι το ξέρουν? ποσοι το είδαν? Πόσοι πραγματικά γνωρίζουν?
ΑπάντησηΔιαγραφήΣ΄ευχαριστώ και εύχομαι Ανάσταση και Ανάταση ψυχής για όλους. Και Υγεία.
glam-
ΑπάντησηΔιαγραφήΠάντως και στο Δαφνί έγιναν εκτελέσεις,όπως του Πλουμπίδη !
zouzouna-
Όπως έχω γράψει στο παρελθόν
στα παρακάτω ποστ:
ΕΝΑ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΚΟ QUIZ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΦΙΛΟΥΣ ΤΟΥ ΠΡΑΣΙΝΟΥ http://atheofobos.blogspot.com/2007/12/quiz.html
ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΙ ΟΙ ΑΝΥΠΑΡΚΤΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣ ΤΟΥΣ ΜΕ ΤΟ ΠΡΑΣΙΝΟ
http://atheofobos.blogspot.com/2007/12/blog-post_16.html
οι Αθηναίοι που γκρινιάζουν για την έλλειψη πρασίνου δεν πατάνε ούτε στα παρκα που υπάρχουν μέσα στην πόλη!
Ετσι και αυτό το καταπράσινο παρκο όταν έβγαλα τις φωτογραφίες ήμουνα μόνος μου!
Σ' αυτή τη χώρα πάντα 'αγαπούσαμε' τους προδότες. Ακόμη και σήμερα, μερικοί-μερικοί δε θα δίσταζαν να χρησιμοποιήσουν τη λέξη για όποιους, επί παραδείγματι, αναφέρονται στη γείτονα ως 'Μακεδονία'. Ε, ρε (κοπάνημα στο) γουδί (με μικρό γάμμα) που τους χρειάζεται μερικών...
ΑπάντησηΔιαγραφήΕνδιαφέρον θα είχε να μαθαίναμε πως πέρασε το μεγαλύτερο μέρος του κτήματος Γουδή στα χέρια του ελληνικού στρατού.
ΑπάντησηΔιαγραφήΕίναι απ' τις ιστορίες που μ' αρέσει να μαθαίνω.
Καλό απόγευμα Αθεόφοβε μου με τις ωραίες αναρτήσεις σου που αποτελούν πηγή γνώσεων και έναυσμα περαιτέρω μελέτης των θεμάτων που θέτεις.
ΑπάντησηΔιαγραφήΩς νομικός που είμαι, μετά την ανάρτηση σου αυτή, μου κεντρίστηκε το ενδιαφέρον να βρω το ακριβές κατηγορητήριο της δίκης των έξι, το οποίο μέχρι τώρα στην ουσία αγνοούσα (γνώριζα μόνο χονδρικά ότι δικάστηκαν για εσχάτη προδοσία). Το βρήκα λοιπόν εδώ . Κι έχω να κάνω τις εξής παρατηρήσεις, πέραν βέβαια από το ότι είναι φανερό ότι πρόκειται για κατηγορητήριο πολιτικής σκοπιμότητας, για να ικανοποιήσει και εκτονώσει την εκδικητικότητα του πλήθους: α) ομιλεί περί "εκ προθέσεως υποστήριξη της εισβολής ξένων στρατευμάτων, ήτοι του τουρκικού εθνικιστικού στρατού εις την επικράτειαν του (Ελληνικού) Βασιλείου, τουτέστιν εις την υπό της Ελλάδος κατεχομένην και δια της συνθήκης των Σεβρών κατακεκυρωμένην χώραν της Μικράς Ασίας.....". Τα παραπάνω όμως αναφερόμενα στο κατηγορητήριο δεν είναι ακριβή. Και τούτο γιατί με τη Συνθήκη των Σεβρών του 1920 η περιοχή της δυτικής Μ. Ασίας δεν έγινε αυτόματα ελληνικό έδαφος, αλλά έμενε υπό την ονομαστική επικυριαρχία του Σουλτάνου. Θα διοικείτο μεν από Έλληνα Αρμοστή ως εντολοδόχο όμως των Συμμάχων. Θα μπορούσε δε να προσαρτηθεί στην Ελλάδα, μετά από πέντε χρόνια με δημοψήφισμα, πράγμα βέβαια που ποτέ δεν έγινε, γιατί μεσολάβησε η Καταστροφή. β) Ήταν φανερό ότι έγιναν μεν λάθη των κατηγορουμένων, κατά τη Μικρασιατική Εκστρατεία, πλην όμως από κανένα αποδεικτικό στοιχείο δεν προέκυπτε ότι αυτοί με δόλο υποστήριξαν την προέλαση του τούρκικου στρατού του Κεμάλ και τη νίκη του επί του ελληνικού στρατού και γ) Οι έξι δικάστηκαν από Έκτακτο Στρατοδικείο, ενώ έπρεπε, σύμφωνα με το τότε Σύνταγμα, όπως και με το ισχύον, αυτοί (ως πολιτικοί) να δικαστούν από τη Βουλή. Η δικαιολογία ότι τότε επικρατούσε «επαναστατικό δίκαιο» δεν ισχύει, διότι η στρατιωτική "Επανάσταση" είχε ήδη παραδώσει την εξουσία σε πολιτική κυβέρνηση.
Σ’ ευχαριστώ και πάλι που μου έδωσες την ευκαιρία να μάθω μερικά πράγματα παραπάνω για αυτή τη «Δίκη».
gerasimos-
ΑπάντησηΔιαγραφήΣ΄αυτή την χώρα από την αρχαιότητα οι μισοί θεωρούν τους άλλους μισούς προδότες!
chris-
Σχετικά με το ιδιοκτησιακό καθεστώς της περιοχής βρήκα το εξής:
http://news.kathimerini.gr/4Dcgi/4Dcgi/_w_articles_civ_12_30/01/2005_131976
O κυριότερος, μέχρι σήμερα, «μητροπολιτικός χώρος πρασίνου» της Αθήνας, η περιοχή Γουδί, έχει την ατυχία να βρίσκεται κάτω από το «ιδιοκτησιακό» ενδιαφέρον 53(!) διαφορετικών φορέων του Δημοσίου, στρατιωτικών μονάδων, δημοτικών αρχών και πανεπιστημιακών ιδρυμάτων. Από τη συνολική έκταση των 4.500 στρεμμάτων, η ζώνη των ανενεργών στρατοπέδων και αδόμητων εκτάσεων έχει χαρακτηριστεί από το Pυθμιστικό Σχέδιο της Aθήνας το 1985 ως «Mητροπολιτικός χώρος πρασίνου» με ήπιες πολιτιστικές και αθλητικές χρήσεις σε ποσοστό 10%, ενώ επιπλέον 965 στρέμματα (ιδιοκτησίας του Tαμείου Eθνικής Aμυνας) έχουν παραχωρηθεί στους Δήμους Aθηναίων και Zωγράφου με στόχο τη δημιουργία ελεύθερων χώρων πρασίνου. Ο «πράσινος» χαρακτήρας της περιοχής προβλέπεται και από την ένταξή της στη B΄ ζώνη προστασίας του Yμηττού με Π.Δ. του 1978.
Tο σύνολο σχεδόν της έκτασης στο Γουδί ανήκει σε φορείς του Δημοσίου (KEΔ, υπουργεία, πανεπιστημιακά ιδρύματα, Tοπική Aυτοδιοίκηση κ.λπ.) με ένα εξαιρετικά περίπλοκο καθεστώς παραχωρήσεων, αλλού χρήσεως και αλλού κυριότητας. Στο σύνολο, στο Γουδί καταγράφηκαν 53 διαφορετικές ιδιοκτησίες και καθεστώτα.
meropi-
Είναι σαφές ότι η δίκη των 6 ήταν μια δίκη σκοπιμότητας, με ένα κατηγορητήριο που όπως γράφεις,ήταν διάτρητο,που όμως τελικά κατάφερε να εκτονώσει την εκρηκτική κατάσταση που επικρατούσε μετά από μία τέτοια καταστροφή.
Χαίρομαι ιδιαίτερα όταν διαπιστώνω ότι μια ανάρτηση μου, η οποία μου έφαγε αρκετό χρόνο σε ψάξιμο,προκάλεσε το ενδιαφέρον και σε άλλους να ψάξουν σχετικά με το θέμα όπως εσύ.
Εξαιρετικά ενδιαφέρον, δεν ήξερα ότι ήταν εκεί το ακριβές σημείο- θα βρω μιάν ευκαιρία να πάω.
ΑπάντησηΔιαγραφήΣ΄αυτή την χώρα από την αρχαιότητα οι μισοί θεωρούν τους άλλους μισούς προδότες!Ναι, αλλά ποιούς μισούς;;;...
ΑπάντησηΔιαγραφήΜου θυμίζει την ατάκα του Άλλεν, "Ο αρχαίος Γρίπας είναι ένα ζώο με κεφάλι λεονταριού και σώμα λεονταριου - αλλά όχι του ίδιου λεονταριού"....
Κρατώντας την ιστορική σημασία της ανάρτησης και όχι τις συντακτικές διαφωνίες, εύχομαι από καρδιάς
ΑπάντησηΔιαγραφήΚΑΛΗ ΣΟΥ και ΧΑΡΟΥΜΕΝΗ ΑΝΑΣΤΑΣΗ!!!Φιλί και Γλαρένιες αγκαλιές
Εν ιώτα ή μια τελεία ...
ΑπάντησηΔιαγραφήΆλλαξαν την Ιστορία !!!
Φυσικά ούτε στα άρθρα θα κολλήσω ...
Οι "εκτελέσεις" εν θερμώ αποτελούν
στίγμα για τον ανθρώπινο πολιτισμό.
Οι εκτελέσεις γενικά αποτελούν στίγμα.
Καλύτερη λύση είναι να αφήνουμε τους
"προδότες" να αυτοκτονούν μόνοι τους.
Αλλά πού τέτοια χάρη ...
χάθηκε και το φιλότιμο βλέπεις !!!
ΚΑΛΗ ΑΝΑΣΤΑΣΗ ... Γενικώς !!!
dodo-
ΑπάντησηΔιαγραφήΦτάνει να βρείς να παρκάρεις κοντά!
χαίρε εδώ-
Είναι σαν το ποτήρι που έχει μέχρι την μέση νερό,άλλοι βλέπουν ότι είναι μισοάδειο και άλλοι ότι έιναι μισογεμάτο!
φυρδην μίγδην-
Εύχομαι καλές γιορτές σε όλη την γλαροοικογένεια!
side21-
Συνήθως πάντως αυτοκτονούν αυτοί που δεν έχουν φταίξει,όπως ο Κορυζής.
Προς DODO
ΑπάντησηΔιαγραφήΤο σημείο της εκτέλεσης είναι 5 το πολύ λεπτά με τα πόδια απο τη σταση του μετρό ΕΘΝΙΚΗ ΑΜΥΝΑ
προς τον blogoδεσπότη και τούς αναγνώστες του blog.
KAΛΗ ΑΝΑΣΤΑΣΗ
ΠΡΕΣΒΥΩΨ
Πέρασα να αφήσω ευχές και όπως πάντα εδώ μέσα έμαθα πάλι πράγματα που δεν γνώριζα και φρεσκάρισα τη μνήμη μου σε θέματα που είχα λησμονήσει!!
ΑπάντησηΔιαγραφήΣ' ευχαριστούμε αθεόφοβε αλλά και τη φίλη μου τη Μερόπη, που πραγματικά έκανε την κουβέντα εδώ μέσα πολύ επικοδομητική και ενδιαφέρουσα!!!
Καλή Ανάσταση λοιπόν και ας ευχηθούμε να πληρώνουν για τις πράξεις τους πάντα μόνον οι αληθινοί προδότες του έθνους και όχι αυτοί οι οποίοι απλά επιλέχθηκαν για να εκτονώσουν μία κατάσταση!!
Πρεσβύωψ-
ΑπάντησηΔιαγραφήΠολύ σωστή η επισήμανση και όσοι προχωρήσουν λίγο πιο πάνω θα βρεθούν στο θαυμάσιο άλσος του Παπάγου.
marianaonice-
..ας ευχηθούμε να πληρώνουν για τις πράξεις τους πάντα μόνον οι αληθινοί προδότες του έθνους...
Μακάρι η ευχή σου να γίνει πραγματικότητα αν και η εμπειρία από την ιστορία άλλα μας λέει.
η οδός Μάρνη(ς) μήπως επικράτησε να λέγεται έτσι επειδή το ομώνυμο ποτάμι είναι γένους θηλυκού? δε ξέρω γαλλικά αλλά στα ιταλικά η ομώνυμη μάχη του πρώτου παγκοσμίου πολέμου αναφέρεται σε θηλυκό γένος. Και για την ιστορία, η οδός λεγόταν Κυκλοβόρου πριν πάρει τη σημερινή ονομασία της.
ΑπάντησηΔιαγραφήΣυγχαρητήρια για το άρθρο! Μου μένει η απορία αν και πότε έγινε κάποια συντήρηση στις πλάκες στα σημεία που εκτελέστηκαν οι ''εξι''. Πριν 4-5 χρόνια που είχα επισκεφτεί το μέρος δε μου φάνηκαν σε καλή κατάσταση και τα ονόματα ήταν σχεδόν σβησμένα ...
Κρίμα επίσης που απ΄όσο είδα οι κάτοικοι της περιοχής μαύρα μεσάνυχτα έχουν για το τί είναι το παρκάκι που βγάζουν βόλτα τα σκυλάκια τους ... Κρίμα ειλικρινά.
Είναι ο ΟΙΚΙΣΜΟΣ ΑΞΙΩΜΑΤΙΚΩΝ του ΠΑΠΑΓΟΥ
ΑπάντησηΔιαγραφήΕξ' ου και του Παπάγου
Το τραγικότερον είναι ότι και δημοσιογράφοι αναφέρουν Πλατεία ΜαβίλληΣ
ή το ΚΑΡΑΓΕΩΡΓΗ (και) ΤΗΣ ΣΕΡΒΙΑΣ
Τί νά κάνουμε...
ΑπάντησηΔιαγραφήΕίναι η λεγόμενη γλώσσα του ΜΕΓΚΑ...
Πολλά μεγάλα ποτάμια είναι θηλυκά στα γαλλικά (la Seine, la Loire, la Garonne, και παρομοίως la Marne), αλλά στα ελληνικά τα λέμε αρσενικά: ο Σηκουάνας, ο Λείγηρ, ο Γαρούνας, και βεβαίως ο Μάρνης.
ΑπάντησηΔιαγραφήΣε πρώτη ευκαιρία θα πάω να δω το σημείο, του οποίου αγνοούσα την ύπαρξη.
Πόσοι Αθηναίοι ξέρουν άλλωστε και το σεμνό μνημείο που υπάρχει στη Βασιλίσσης Σοφίας, στον τόπο της δολοφονίας του Ίωνα Δραγούμη;
Μου φάνηκε πολύ ενδιαφέρον το κείμενο, φρεσκάρισα στη μνήμη μου κάποια πράγματα που ήδη γνώριζα κι έμαθα και άλλα που αγνοούσα. Θα κάνω κι ένα (εντελώς) άσχετο σχόλιο απλά και μόνο επειδή άπτεται της ειδικότητάς μου. Ο Ηριδανός που αναφέρεται στην Εγκυκλοπαίδεια Ελευθερουδάκη, δεν είναι το ρέμα που περνάει απο το μοναστηράκι και πηγάζει απο τον λόφο του Λυκαβηττού, αλλά είναι ο χείμαρρος Ηριδανός που ξεκινάει απο την περιοχή της Καλλοπούλας (στην οποία υπάρχει και η ομόνυμη πηγή) στον Υμηττό, κατέρχεται παράλληλα με την Πανεπιστημιούπολη και υπογειοποιείται περίπου στο ύψος της σημερινής Ούλωφ Πάλμε.
ΑπάντησηΔιαγραφήΈχεις δίκιο και το διόρθωσα στο κείμενο.
ΔιαγραφήΟ γνωστός Ηριδανός είναι αυτός που πηγάζει από τον Λυκαβηττό και καταλήγει στον Κεραμικό (η πορεία του περιγράφεται λεπτομερώς εδώ )
Αυτός περιγράφεται και στην Wikipedia.
Ο χείμαρρος Ηριδανός είναι αυτός που αναφέρει η εγκυκλοπαίδεια Ελευθερουδάκη στα όρια του Γουδή που αναφέρω στο κείμενο. Αυτόν μόνο έγραφε και η Βικιπαιδεία στην οποία προσέθεσα και τον άλλο Ηριδανό που αποτελούσε με τον Κηφισό και τον Ιλισό τα 3 ποτάμια της Αθήνας.
Δεν ξεχνω το εκκλησάκι Της Αναστάσεως (Των ΄Εξι), το οποίο χτίστηκε το 1930 στη μνήμη των έξι ατόμων (πέντε Πολιτικών και του Αρχιστρατήγου) οι οποίοι τουφεκίστηκαν στο Γουδί στις 15 Νοεμβρίου του 1922.
ΑπάντησηΔιαγραφήΠαιδι παιζαμε στο πευκοδασος με τα 6 κυπαρισσσια και τις πλακες των 6 υπαιτιων της μικρασιατικης κατ;αστροφης.
6η Δημοτικου. Μεναμε με ενοικιο στο ισογειο μιας διοροφης κατοικιας στον Χολαργο. Το ενα δωματιο του ισογειου (με κλειδωμενη την εσωτερικη πορτα και ξεχωριστη εισοδο στην πισω αυλη) ειχε ως ενοικιαστη ενα φωτογραφο. Η ιδιοκτητρια, γρια πλεον και πρωην δασκαλα ειχε ως ψυχοκορη μια κοπελα που αργοτερα την ταυτισα σχεδον με την Ευδοκια του φιλμ (αφελειες, γελιο,…).Ο φωτογραφος ειχε ενα VW σκαθαρι . Καποιο σουρουπο εκει που η παλιοπαρεα της γειτονιας (10-16 ετων ) με ηγετη εναν 15-χρονο ελληνα που ειχε παλινοστησει απο την Βραζιλια επαιζε στο πευκοδασος της Εκκλησιας των 6 ή στο μεγαλο παρκο του Παπαγου λιγο πιο πανω, βλεπει το αυτοκινητο και πλησιαζοντας σκυφτα και με προσοχη, ειδαμε τις….(πρωτες) ερωτικες περιπτυξεις του φωτογραφου με την ψυχοκορη «Ευδοκια».
ΑπάντησηΔιαγραφή(πολυ μικρες σεξυ ιστοριες σε αυτοκινητα -1, συνεχιζεται )