Διαβάζοντας το παραπάνω σχόλιο του Σαμαρά για την ανάρτηση του Θάνου
Τζίμερου σχετικά με τους θανάτους των 717 και τον
τραυματισμό 863 προσκυνητών στην Μέκκα αρχικά συμφώνησα μαζί του,γιατί το
ίδιο το γεγονός είναι από την φύση του τραγικό ώστε να μην σηκώνει ειρωνικά σχόλια.
Όμως όταν διάβασα ΟΛΟΚΛΗΡΗ την ανάρτηση του, διαπίστωσα ότι
αυτά που γράφει είναι αυταπόδεικτες αλήθειες που βασίζονται στην κοινή λογική.
Και η κοινή λογική μας λέει ότι ο θάνατος οποιουδήποτε ανθρώπου
σε δυστύχημα είναι ένα τραγικό γεγονός
που οφείλεται σε αμέλεια ανθρώπων και όχι βέβαια σε κάποια θεϊκή παρέμβαση,
όπως στην συγκεκριμένη περίπτωση είπε ο υπουργός Υγείας(!) της Σαουδικής Αραβίας.
Άλλωστε συνεχώς δεν έχουμε ανατινάξεις ζωσμένων με εκρηκτικά
ατόμων που πιστεύουν ότι έτσι επιτελούν θεία αποστολή και σαν ανταμοιβή θα
βρεθούν συντομότερα κοντά στον Αλλάχ, ενώ ακόμα και οι συγγενείς τους θεωρούν ως
μάρτυρες που αξίζει και πρέπει να τους τιμούν;
Ενδιαφέρον δε είναι ότι η ανάρτηση αυτή ενόχλησε εκτός από
τον Σαμαρά και πολλούς χριστιανούς που ως γνήσιοι πιστοί της χριστιανικής
θρησκείας κατανοούν την ανάγκη των μουσουλμάνων να λιθοβολήσουν τον Διάβολο (!) γιατί
και αυτοί πιστεύουν στην ύπαρξη του, αντίστοιχα καίνε τον Ιούδα, πηγαίνουν στα τέσσερα σε αντίστοιχα
προσκυνήματα εικόνων στην Τήνο, στην Σουμελά και αλλού, προσκυνάνε πτώματα ή
και κομμάτια από αυτά, έχουν φυλακτά από το ατελείωτο Τίμιο Ξύλο ή υποδέχονται
με τιμές αρχηγού κράτους το Άγιο Φως.
Το θέμα λοιπόν είναι ότι για να μην θρηνήσουμε ξανά τόσους
αδικοχαμένους ανθρώπους η Σαουδική Αραβία, αντί να θεωρεί πως ήταν θέλημα θεού
αυτό που έγινε, πρέπει να λάβει τα κατάλληλα μέτρα προς αποφυγή στο μέλλον αντίστοιχων
ατυχημάτων.
Και πολλοί χριστιανοί πιστεύουν ότι τους προστατεύει ο θεός αλλά φροντίζουν ευτυχώς να βάζουν αλεξικέραυνα στα καμπαναριά των εκκλησιών!
Αλλά αξίζει να διαβάσει κανείς ολόκληρη την ανάρτηση του Τζίμερου
για να σχηματίσει την δική του άποψη για το θέμα.
(Οι υπογραμμίσεις με τα έντονα γράμματα είναι δικές μου.)
Γιατί τραγωδία; Αυτό ήταν το θέλημα του Αλλάχ. Το είπε κι ο
εκπρόσωπος της σαουδαραβικής κυβέρνησης. Τους ήθελε μια ώρα αρχύτερα κοντά του.
Ήδη θα ξεσαλώνουν με τις 72 παρθένες έκαστος. Τραγωδία σε θρησκευτικό
προσκύνημα; Στην ιερότερη πόλη, στην ιερότερη στιγμή; Τι λέτε ρε βέβηλοι! Ή
πιστεύετε ή δεν πιστεύετε, ενδιάμεσο δεν υπάρχει.
Δεν καταλαβαίνω επίσης γιατί προσφέρεται περίθαλψη στους
τραυματίες. Κι αυτούς τους ήθελε κοντά του ο Αλλάχ, αλλά λίγο αργότερα. Ίσως
υπήρχε έλλειψη σε παρθένες και δεν ήθελε να τους αφήσει να περιμένουν με το
μπιπ στο χέρι. Δεν είναι ασέβεια να πας κόντρα στο θέλημα του Υψίστου; Μπορεί
να με διαφωτίσει κάποιος ειδήμων περί τας βουλάς Του; Πώς ερμηνεύεται η
εκατόμβη νεκρών τη στιγμή του προσκηνύματος; Ο Θεός την προκάλεσε ή ο Διάβολος που εκείνη τη στιγμή πετροβολούσαν;
Κι επειδή το ερώτημα είναι γενικό, δεκτός και ειδήμων άλλου δόγματος.
Υ.Γ.1 Όταν γίνεται ένα τέτοιο ατύχημα ειδικά την ιερότερη
για μια θρησκεία στιγμή, είναι αυτή που οφείλει να εξηγήσει τι δεν πήγε καλά
στο αφήγημά της. Η εξήγηση λοιπόν που
έδωσαν οι σαουδάραβες ήταν αυτή: ήταν θέλημα του Αλλάχ. Δηλαδή αυτός θέλησε να
τους σκοτώσει. Δικό μου καθήκον, έτσι όπως το αντιλαμβάνομαι τουλάχιστον,
είναι να αναδεικνύω τις εσωτερικές αντιφάσεις της θρησκείας - της κάθε θρησκείας.
Δεν προσβάλλω τον πιστό, αλλά, ναι,
φωτίζω την αυταπόδεικτη ασυνέπεια του θρησκευτικού αφηγήματος. (Κι ο παπάς,
όταν πεθαίνει ένα παιδί από καρκίνο, λέει το ήθελε ο Θεός κοντά του. Γιατί,
ζωντανό δεν ήταν κοντά στον πανταχού παρόντα; η Γη είναι μακριά του;) Δεν θα
έκανα το παραπάνω σχόλιο, αν η θρησκεία ήταν προσωπική υπόθεση του καθενός και
αφορούσε στις απαντήσεις που δίνει ο καθένας στα μεγάλα ερωτήματα της ύπαρξης. Όλες οι θρησκείες όμως και πολύ περισσότερο
το Ισλάμ επιμένουν να έχουν πολιτικό ρόλο και να λειτουργούν και ως κανονιστικό
/ νομικό πλαίσιο. Αυτό είναι απαράδεκτο και θα κάνω τα πάντα για να
καταργηθεί, τουλάχιστον στη χώρα μας. Στη Σαουδική Αραβία δεν υπάρχει
περίπτωση. Ο Ισλαμικός κόσμος έχει ακόμα αιώνες εξέλιξης μέχρι να φτάσει να μην
αποδίδει σε θείο θέλημα όσα συμβαίνουν επί γης - και τα καλά και τα κακά.
Υ.Γ.2 Όπως φαίνεται το θέλημα του Αλλάχ είναι σταθερό από το
1990:
1. Στις 2 Ιουλίου 1990, γιγάντιο ποδοπάτημα στο τούνελ της Μίνα εξαιτίας βλάβης
στο σύστημα εξαερισμού προκάλεσε τον θάνατο 1.426 προσκυνητών.
2. Στις 24 Μαΐου 1994, 270 προσκυνητές σκοτώθηκαν σε ποδοπάτημα κατά την τελετή
του λιθοβολισμού.
3. Στις 15 Απριλίου 1997, έχασαν τη ζωή τους 343 άνθρωποι, από πυρκαγιά που
προκλήθηκε σε καταυλισμό προκυνητών στην κοιλάδα της Μίνα
4. Στις 9 Απριλίου 1998, 118 προσκυνητές σκοτώθηκαν κατά τη διάρκεια του
λιθοβολισμού.
5. Την 1η Φεβρουαρίου 2004, 251 άνθρωποι σκοτώθηκαν σε ποδοπάτημα στη Μίνα, την
πρώτη ημέρα του λιθοβολισμού των στηλών.
6. Στις 12 Ιανουαρίου 2006, 364 προσκυνητές έχασαν τη ζωή τους στο ποδοπάτημα
του πλήθους κατά τη διάρκεια του λιθοβολισμού των στηλών του σατανά στη Μίνα.
ΟΛΕΣ αυτές τις τραγωδίες οι μουλάδες τις απέδωσαν στο θέλημα του Αλλάχ. Όχι σε
ελλιπή μέτρα ασφαλείας, σε πρόχειρο σχεδιασμό, σε ελλιπή προφύλαξη, στους
αυξημένους κινδύνους που συνεπάγεται η προσέλευση τόσων πολλών ανθρώπων σε τόσο
μικρό χώρο. κ.λπ. Όχι, δεν φταίνε αυτά. Ήταν θέλημα του Αλλάχ. Άρα είναι θέμα
χρόνου να επαναληφθεί.
Υ.Γ.3 Όσοι ενοχλείστε από τέτοια σχόλια πατάτε το κουμπάκι
του unfriend ή και του block. Απλό είναι.
Δυστυχώς φαίνεται ότι ζούμε πλέον στην εποχή που ο μουσουλμανικός
κόσμος περνάει τον αντίστοιχο με τον
χριστιανικό μεσαίωνα.
Η διαφορά είναι ότι σε αυτόν τον κόσμο είχε προηγηθεί η αναγέννηση
και σε αυτήν έλαμψαν μεγάλες προσωπικότητες, όπως η μεγάλη μορφή της Αραβικής
λογοτεχνίας του 11ου αιώνα Αμπούλ Αλά Αλ-Μα αρρί, ο οποίος ήδη εκείνα τα χρόνια είχε πει:
Οι κάτοικοι της γης χωρίζονται σε δύο κατηγορίες.
Σε αυτούς που έχουν μυαλό και δεν έχουν θρησκεία
και σε αυτούς που έχουν θρησκεία αλλά δεν έχουν μυαλό.
τα ελληνικα νοσοκομεια ειναι γεματα με εικονες και ατυπα παρεκλησια συχνα εξω απο τα χειρουργια
ΑπάντησηΔιαγραφήΕγω σαν εργαζομενος μπορω ναζητησω την απομακρυνση τους απο τον χωρο μου?
Σαφώς όχι!
ΔιαγραφήΟ χώρος που εργάζεσαι ανήκει βασικά στους ασθενείς, για αυτούς έχει φτιαχτεί και τις δικές τους ανάγκες εξυπηρετεί.
Τα θρησκευτικά πιστεύω των ασθενών είναι σεβαστά και απαραβίαστα και πολλοί ασθενείς δεν μπορούν να μετακινηθούν εκτός νοσοκομείου για να πάνε σε μια εκκλησία..
Είναι λοιπόν απολύτως αναγκαίο σε ένα νοσοκομείο, να υπάρχει ένας ναός για όσους έχουν την ανάγκη να πάνε σε αυτόν να προσευχηθούν.
Τα νσοκομεία δεν ανήκουν στους ασθενείς αλλιώς θα μπορούσε ο καθένας να κουβαλάει μαζί του ολο το νοικοκυριό του. Υπήρχαν εποχές, δεν ξέρω αν είναι ακόμη έτσι, που στα νοσοκομεία έβλεπες και απλωμένες μπουγάδες.
ΔιαγραφήΤα θρησκευτικά πιστεύω έιναι εν μέρει σεβαστά με την έννοια ότι δεν μπορείς να αναγκάσεις ή να υποχρεώσεις κάποιον να τα αλλάξει αλλά όχι εντελώς σεβαστά αλλιώς δεν θα διδασκόμασταν επιστήμες. Δεν μπορεί να ισχυριστεί καποιος ότι η διδακαλία του ηλιοκεντρικού μοντέλου ακυρώνει την πίστη του στην Αγία γραφή και να απαιτήσει τη μη διδασκαλία της.
Επιπλέον αν κάποιος έχει θρησκευτικά πιστεύω τότε ισχύει το «άρον τον κρεβατόν σου και περιπάτει» καθώς ο θεός τους θα τους το κάνει το θαύμα να πάνε στην εκκλησία να προσευχηθούνε. Άσε που υπάρχουν και ασθενείς που δεν μπορούνε ούτε από το κρεβάτι να σηκωθούνε. Θα μπορούσανε να ζητήσουνε έναν ναό σε κάθε δωμάτιο.
Εξάλλου είναι πάντα ακαταλαβίστικο πώς η προσευχή έχει ισχύ σε συγκεκριμένα σημεία για έναν υποτίθεται πανταχού παρόντα θεό.
Πάρης
Ο ανεκδιήγητος Χαριτάτος προσπαθεί με παραλογισμούς να αντιμετωπίσει την κοινή λογική με την οποία τον αντιμετωπίζει ο Τζήμερος για το θέμα του ποστ
ΑπάντησηΔιαγραφήεδώ