Παρασκευή, 29 Ιανουαρίου 2016

ΤΟ ΠΑΝΘΕΟΝ ΤΗΣ ΡΕΜΠΕΤΙΚΗΣ ΜΟΥΣΙΚΗΣ ΣΕ ΔΥΟ ΤΡΑΓΟΥΔΙΑ






Υπάρχουν μερικά τραγούδια που αυτοί που τα έγραψαν αποτίουν φόρο τιμής σε άλλους μεγάλους  τραγουδιστές .
Στην Ελλάδα μου έρχονται αυτόματα στην μνήμη δύο από αυτά.
Μέσα σε αυτά περιλαμβάνεται σχεδόν όλο το Πάνθεον των τραγουδιστών που έγραψαν ιστορία στο ρεμπέτικο τραγούδι.
Από τις ημερομηνίες γέννησης και θανάτου τους διαπιστώνει κανείς ποια ήσαν τα χρόνια που άνθησε αυτό το τραγούδι.,
Το παλιότερο τραγούδι είναι του μεγάλου Ζαμπέτα σε στίχους Νίκου Μπακογιάννη, αδελφού του δολοφονημένου από την 17 Ν Παύλου Μπακογιάννη,  με τίτλο  Η ΚΟΛΑΣΗ (1980) στο οποίο λέει:


Προχτές είδα στον ύπνο μου, ένα παλιό δερβίση
στον άλλο κόσμο ήθελε για να με σεργιανίσει.
Κι εγώ πήγα.

Μα ήταν ο Παράδεισος όλος εν απαρτία
και μ’ έριξαν στην Κόλαση ώσπου να πω το τρία.
Κι εκεί εβρήκα φίλοι μου, σ’ αυτό το σκυλολόι
ζωή και κότα να περνάει και το δικό μου σόι



Τον πρώτο και καλύτερο συνάντησα το Στράτο
το Στράτο τον Παγιουμτζή που λέγαμε Τεμπέλη
και φύτευε το χόρτο του σε ξέφραγο αμπέλι
Το Μπάτη, το Μαρκήσιο, το Μάρκο Βαμβακάρη
τους είδα που κουνούσανε, μες στο γυαλί το ζάρι.



Το Χιώτη, που τη φόρμα του διατηρούσε χάρμα
σαν καου μπόυς έτρεχε σε μια μεγάλη φάρμα.
Ο μπαρμπα Γιάννης ο Ψηλός ο Παπαιωάννου,
πάντα μ’ ένα τσιγάρο το παραγάδι έριχνε
να πιάσει κάνα σπάρο.




Ο Τσαουσάκης μόνος του πιο κει τα κοπανούσε
κι ο Τσάντας ο Χαράλαμπος τους στίχους του πουλούσε.
Ο Περιστέρης τις πενιές ρίχνει σαν κομπολόγια
και στο "Μινόρε της αυγής" γράφει καινούργια λόγια.

Κι άλλα πολλά κι άλλα πολλά θα σας τα πω τροχάδην
τι είδα, τι αντίκρυσα στις αίθουσες του Άδη.



Ο Χατζηχρήστος κι ο Νταλγκάς στις σκοτεινές γωνιές τους
σαν μπέηδες ετοίμαζαν κι οι δυο τον αργιλέ τους.
Ο Λαύκας τώρα πούλαγε στην τάβλα κουραμπιέδες
κι ο Κηρομύτης έγραφε καινούργιους αμανέδες.




Ο Πρετεντέρης γύριζε μες στις παλιοπαρέες
για το καινούργιο σήριαλ εμάζευε ιδέες.
Κι ο Πυθαγόρας άνοιγε του Άδη την αυλαία
κι από τη γη τους έλεγε τα τελευταία νέα.

Αφού λοιπόν όλους αυτούς ξανάβλεπα μπροστά μου
κι εγώ εκμεταλλεύτηκα τα καλλιτεχνικά μου.
Έτρεξα από το Σατανά και του πήρα μία άδεια
να κάνουμε στην Κόλαση τα μουσικά μας βράδια.

Κι έτσι η παλιά φρουρά, όλοι μας ενωμένοι,
εν σώματι εβρέθηκε στο πάλκο καθισμένη.
Και παίζανε διπλοπενιές με τέτοια μαεστρία
και ξαναζωντανέψανε παλιά μας μεγαλεία.

Μαζί με μένα δάκρυσε κι ο Σατανάς ακόμη
και μου `πε πια ξεκάθαρα και τη δική του γνώμη.
"Τι κάθεσαι κάτω στη γη, ο Άδης περιμένει"¨.
Κι εγώ του είπα "μάγκα μου, το βύσσινο να μένει".

Κι άλλα πολλά κι άλλα πολλά είδα σε ένα βράδυ
στο όνειρο που γύρισα στις αίθουσες του Άδη".


Το δεύτερο είναι του Γιάννη Μαρκόπουλου Η ΟΔΟΣ ΙΩΝΟΣ (1988)
Όπως γράφω στο ποστ μου H ΟΜΟΝΟΙΑ ΣΤΗΝ ΜΟΥΣΙΚΗ :
Μια άλλη εικόνα για την Ομόνοια μας δίνει το 1988 ο Γιάννης Μαρκόπουλος με το τραγούδι του Οδός Ίωνος 5 σε στίχους του Κώστα Βίρβου και με την μοναδική φωνή του Λεωνίδα Βελή.


Η οδός Ίωνος είναι το δρομάκι που βρίσκεται μπροστά από τον κινηματογράφο ΚΟΤΟΠΟΥΛΗ και γι΄αυτό τον λόγο έχει μετονομαστεί σήμερα σε Μαρίκας Κοτοπούλη.


Στην Ίωνος 5 υπήρχε από το 1946 μέχρι το 1962 το μπαράκι του Μάριου στο οποίο μαζεύονταν όλοι οι λαϊκοί συνθέτες και τραγουδιστές .Ο Βίρβος ήταν από τους μόνιμους θαμώνες και έτσι στους στίχους του περνούν όλοι οι γνωστοί λαϊκοί καλλιτέχνες της εποχής.
«Όποιος δεν ήπιε ούζο στου «Μάριου» δεν λογίζεται για μπουζουξής...» έλεγε ο γενάρχης του μπουζουκιού, ο Μάρκος Βαμβακάρης.

Τα ονόματα με  κόκκινα γράμματα είναι όσων η φωτογραφία έχει μπει στο προηγούμενο τραγούδι.

Οδός Ίωνος 5 

Ίωνος μέσα στο στενό, στο Μάριο το Συριανό
πήγαινανε να πιουν ρακί οι καλλιτέχνες οι λαϊκοί.



Ο Στράτος ο "τεμπέλης" με το "βραχνό" το Μάρκο
που χάλαγε ο κόσμος σαν βγαίνανε στο πάλκο,
ο "Βλάχος" ο Τσιτσάνης κι η Νίνου η Μαρίκα,
η Σωτηρία Μπέλλου με μια παρέα γλύκα.



Ίωνος μέσα στο στενό, στο Μάριο το Συριανό
επήγαινε κι ο "σερ Μπιθί" πινάκλ να παίξει και ραμί,
ο Παπαϊωάννου ο "ψηλός" κι ο Καζαντζίδης ο ντροπαλός,
ο Μπάτης που ’ταν παλιατζής και ο "κομψός" ο Κυριαζής.




Τα πιο καλά μπουζόυκια ο "Ντίλιγκερ" κι ο "Σπόρος",
εδώ κι ο Τσαουσάκης, κάθε τραγούδι ντόρος.
Χρυσίνης, Περιστέρης, οι δυο μαέστροι τότες,
αυτοί στις εταιρείες σού άνοιγαν τις πόρτες.

Ίωνος μέσα στο στενό, στο Μάριο το Συριανό
η Ευτυχία μας η "Γριά" πουλούσε στίχους μπιρ παρά.




Να κι ο "Κοριός" με τον Πετσά και το Νταράλα το Λουκά,
ο Χατζηχρήστος ο "γλυκός" κι ο Δερβενιώτης ο "χοντρός".



Ο Χιώτης ο Μανώλης, ο "Γκραν Αριστοκράτης"
μαζί κι η Μαίρη Λίντα με τα γουναρικά της.
Ο Τόλιος ο Καλδάρας καθόταν στη γωνία,
τον πήρε το μπουζούκι απ’ τη Γεωπονία.




"Τσάντας ο Λόγιας" πάντα εδώ, Βασιλειάδης το σωστό,
ο Λαύκας και ο "Μπιρ Αλλάχ" κι η όμορφη "Χανούμ Σεβάχ".
Να κι ο Ζαμπέτας προσπαθεί στις εταιρείες για να μπει,
η Γκρέυ και ο Γαβαλάς που τότες ήτανε ψαράς.



Το Γκόγκο τον Δημήτρη τον λέγαν "Μπαγιαντέρα"
γιατί για μπαγιαντέρες τραγούδησε μια μέρα.
Ο Σταύρος Τζουανάκος κι ο Γιώργος ο Μητσάκης,
να κι ο Κολοκοτρώνης και ο Καραπατάκης.
Ταλέντο φωτεινό, που λες, μα πούλαγε τις μουσικές.

Ίωνος μέσα στο στενό επήγαινα παιδί κι εγώ,
επήγαινα παιδί κι εγώ Ίωνος μέσα στο στενό.



Μερικά από τα παρατσούκλια που είχαν ο ρεμπέτες ήσαν τα παρακάτω  και τα περισσότερα είναι προφανές γιατί τους τα κόλλησαν.

Μάρκος Βαμβακάρης - Βραχνός

Στράτος Παγιουμτζής - Τεμπέλης

Απόστολος Χατζηχρήστος - Γλυκός

Γιάννης Κυριαζής - Κομψός

Βασίλης Τσιτσάνης - Βλάχος, λόγω της καταγωγής από τα Τρίκαλα.

Γιάννης Παπαϊωάννου - Ψηλός

Σπύρος Περιστέρης - Μαέστρος Στη Σμύρνη και , σε ηλικία 18 ετών, ανέλαβε την ευθύνη της Σμυρνέικης Εστουδιαντίνας του Σιδερή, που είχε γίνει διάσημη σ`όλη την Ευρώπη και έμεινε γνωστή με το όνομα "Τα Πολιτάκια".

Θόδωρος Δερβενιώτης - Χοντρός

Σεβάς Χανούμ - Όμορφη

Γιώργος Μανίσαλης - Κοριός

Στέλιος Καζαντζίδης - Ντροπαλός

Πάνος Γαβαλάς - Ψαράς Ήταν ψαράς το επάγγελμα.

Γρηγόρης Μπιθικώτσης - Τράπουλα

Μανώλης Χιώτης - Αριστοκράτης

Γιάννης Τατασόπουλος - Ντίλιγκερ Το παρατσούκλι του το έδωσε ο ιδιοκτήτης νυκτερινού κέντρου Αλεξανδρινός γιατί ήταν από αυτούς που υπερασπίζονταν την ορχήστρα και το κέντρο από διάφορους ψευτόμαγκες που δημιουργούσαν προβλήματα.  

Γιάννης Σταματίου - Σπόρος Έτσι τον αποκάλεσε ο Μανώλης Χιώτης, στου Μάριου όταν τον πρωτοείδε επειδή ήταν πιτσιρικάς, και φορούσε κοντό πανταλόνι αλλά έπαιζε πολύ ωραίο μπουζούκι.

Γιάννης Σταμούλης - Μπιρ Αλλάχ  Το πήρε από την επιτυχία του Μπιρ Αλλάχ ( Σαν βγαίνει ο Χότζας στο τζαμί )

Απόστολος Καλδάρας - Γεωπόνος Είχε φοιτήσει στην Γεωπονική Σχολή Θεσσαλονίκης, αλλά γρήγορα εγκατέλειψε τις σπουδές του για την μουσική.

Δημήτρης Γκόγκος ή Μπαγιαντέρας  Το παρατσούκλι το πήρε το 1925 όταν διασκεύασε και έπαιξε στο μπουζούκι του κάποια κομμάτια απ' την οπερέτα του  Έμεριχ Κάλμαν (Emmerich Kálmán)  η Μπαγιαντέρα μεταξύ των οποίων και το ομότιτλο τραγούδι. 

Χαράλαμπος Βασιλειάδης-Τσάντας, Το παρατσούκλι  του το «κόλλησε» ο Στράτος Παγιουμτζής καθώς ο Βασιλειάδης γύριζε στα στέκια των μουσικών στην οδό ΄Ιωνος, στην Ομόνοια με ένα χαρτοφύλακα γεμάτο στίχους. Μερικές φορές χάριζε τους στίχους του σε άλλους στιχουργούς κι άλλοτε πάλι διόρθωνε ή συμπλήρωνε τους στίχους συναδέλφων του. 


Δευτέρα, 25 Ιανουαρίου 2016

ΕΠΕΤΕΙΑΚΟ: 1000+1 !





Την ιστορία των 1000 και 1 νυκτών  ή των Παραμυθιών της Χαλιμάς, με τα όμορφα μάτια, δεν ξέρω αν σήμερα την γνωρίζουν  όλοι.
Με δύο λόγια ένας Πέρσης βασιλιάς που τον έλεγαν Λαός, συγκλονίζεται όταν ανακαλύπτει πως η γυναίκα του αδελφού του και η δικιά του είναι άπιστες, οπότε βγάζει το εύλογο συμπέρασμα ότι όλες οι γυναίκες είναι άπιστες.
Έτσι λοιπόν αποφασίζει κάθε βράδυ να παντρεύεται μια παρθένα και μετά να την εκτελεί, οπότε έτσι να μην μπορεί να προλάβει να τον κερατώσει. (τώρα αν ήσαν γνήσιες παρθένες ή όπως αυτές που περιγράφω στο ποστ μου ΠΑΡΘΕΝΟ ΘΕΛΕΤΕ; ΑΜΕΣΩΣ ΝΑ ΣΑΣ ΤΗΝ ΦΤΙΑΞΟΥΜΕ! δεν το ξέρω!)
Φαίνεται όμως ότι και από εκείνη την εποχή οι παρθένες ανήκαν στα είδη προς εξαφάνιση. 
Ο βεζίρης του, κάτι ανάλογο σαν τον Νίκο Παππά στον Τσίπρα ,είχε ως  καθήκον  να του βρίσκει παρθένες , αλλά ύστερα από λίγο δυστυχώς δεν εύρισκε άλλες.

                                Ferdinand Keller Scheherazade und Sultan Schariar (1880)

Την λύση στο πρόβλημα την έδωσε η κόρη του βεζίρη η Χαλιμά ή Σεχραζάντ, ή Συριζάνελ, όπως αναφέρεται σε μερικά άλλα χειρόγραφα, η οποία δέχτηκε να είναι η επόμενη παρθένος νύφη.
Η Χαλιμά ήταν μια όμορφη και ταλαντούχα κοπέλα που είχε διακριθεί στο λύκειο που πήγαινε στις καταλήψεις και επειδή ήξερε να λέει ωραία παραμύθια την είχαν βγάλει μάλιστα και πρόεδρο του 15μελούς σε αυτό.
 Άρχιζε λοιπόν η Χαλιμά κάθε βράδυ να λέει ένα παραμύθι.  
Ταυτόχρονα μια  υπηρέτρια της, που την είχαν βαφτίσει Καμμένη,  γιατί μόλις και μετά βίας είχε γλυτώσει από μια φωτιά στο παλάτι που είχε κάψει αρκετούς  άλλους κολλητούς της Συριζάνελ,ειδική στους ψεκασμούς,τους ψέκαζε με αρώματα ευλογημένα από ένα φωτεινό μυστηριώδη λυχνάρι σαν του Αλαντίν, ονόματι Άγιο Φως  που τον είχαν φέρει από τα Ιεροσόλυμα στο παλάτι με τιμές αρχηγού κράτους.


Η Χαλιμά έχοντας ευφράδεια στον λόγο, μόλις τελείωνε ένα παραμύθι άρχιζε ένα άλλο, το οποίο όμως δεν το τελείωνε το ίδιο βράδυ , οπότε ο Λαός που ήταν και λίγο αφελής, εύπιστος  και αγαθιάρης, περίμενε την άλλη μέρα να ακούσει την συνέχεια.
Τελικά στα σπάνια χειρόγραφα που υπάρχουν με τα παραμύθια της Χαλιμάς, αναγράφονται δύο εκδοχές για το πως τελειώνει η ιστορία αυτή και ο καθένας διαλέγει και παίρνει αυτή που του αρέσει.
Η μία είναι ότι ο Λαός γοητευμένος από τα παραμύθια που του έλεγε η ταλαντούχος κόρη για 1000 νύχτες, δηλαδή κάπου 3 χρόνια, της χάρισε την ζωή και την άφησε να συνεχίσει για άλλα τόσα να του λέει διάφορα παραμύθια.
Η δεύτερη είναι ότι κάπου στα μισά, ο Λαός κατάλαβε ότι δεν μπορεί να ζει με παραμύθια, οπότε την έστειλε και αυτήν, μαζί με την πιστή της υπηρέτρια, να συναντήσει τις άλλες τέως παρθένες και τους κολλητούς της που είχαν χαθεί στην φωτιά.


Θα μου πείτε τώρα πως σου ήρθε να θυμηθείς αυτή την ιστορία με τα 1000  παραμυθία που έλεγε σε κάποια μυθική χώρα μια γοητευτική γλωσσοκοπάνα παραμυθατζού για να μπορέσει να παραμείνει ζωντανή  στο παλάτι του  βασιλιά Λαού;
Μου την θύμισε μια σύμπτωση  που μόνο η θεά Τύχη,  μπορεί να κανονίσει, δηλαδή  να συμπέσουν δύο κοσμοϊστορικά γεγονότα.


Σήμερα το ιστολόγιο αυτό συμπληρώνει τις 1000 αναρτήσεις, που μπορεί να μην  έχουν δυστυχώς την ομορφιά των παραμυθιών της Συριζάνελ, αλλά άλλοτε με σοβαρότητα και άλλοτε με χιούμορ, ασχολούνται   ταπεινά και πεζά με διάφορα θέματα που τράβηξαν το ενδιαφέρον  ενός αθεόφοβου τύπου που όταν άρχισε να τις γράφει δεν είχε φανταστεί ότι θα έφτανε με τα γραφτά του να συναγωνίζεται σε αριθμό την Χαλιμά και σε ποσότητα  γραπτών  ογκόλιθους της σύγχρονης λογοτεχνίας, όπως πχ η Λένα Μαντά
Ίσως ενδόμυχα και αυτός όμως να σκέφτεται ότι κάποτε στο μέλλον τα ιδιοφυή κείμενα του θα βρουν, σαν τα δικά της, μια αξιοζήλευτη θέση στα ράφια των σουπερμάρκετ, πριν από τις οδοντόκρεμες και μετά τις σερβιέτες υγείας!
Το σημαντικό λοιπόν  αυτό γεγονός για τα ελληνικά και παγκόσμια ίσως γράμματα, των 1000 αναρτήσεων η θεά Τύχη φρόντισε να το συνδυάσει με μια άλλη  επέτειο που δεν είναι άλλη από την ευτυχή συμπλήρωση 1 χρόνου  διακυβέρνησης της χώρας από την για πρώτη φορά αριστεροακροδεξιά κυβέρνηση των ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ!


Έτσι λοιπόν εξηγείται και ο τίτλος της σημερινής ανάρτησης!
Η πιο σημαντική δε συμβολή της σημερινής κυβέρνησης είναι ότι κατάφερε μετά από τόσους αιώνες να ανανεώσει με νέα παραμύθια τις ιστορίες της Χαλιμάς και ήδη έχουν δημοσιευτεί τα 20 πιο γνωστά και δημοφιλή παραμύθια από αυτά που με τόση ευχέρεια και άνεση διηγείται συνεχώς .

1. «Από σήμερα δεν υπάρχει τρόικα». «Δεν θα δεχθούμε πια εντολές μέσω mail». «Δεν θα ζητήσουμε παράταση του τρέχοντος προγράμματος». «Θα καταργήσουμε το Μνημόνιο με ένα άρθρο και με έναν νόμο».


2. «Θα επιβάλουμε μονομερή διαγραφή του χρέους στο μεγαλύτερο ποσοστό του».

3. «Το Ασφαλιστικό δεν θα αλλάξει. Καταργείται η ρήτρα μηδενικού ελλείμματος και στο τέλος του 2015 οι συνταξιούχοι θα πάρουν δώρο Χριστουγέννων».

4. «Καταργείται ο ΕΝΦΙΑ και αντικαθίσταται με φόρο μεγάλης ακίνητης περιουσίας. Το 2015 δεν θα πληρώσουμε ΕΝΦΙΑ».
«Ο ΣΥΡΙΖΑ καλεί σε κίνημα διαμαρτυρίας κατά του ΕΝΦΙΑ, με σύνθημα “δεν έχω, δεν πληρώνω”. Δεν είναι παράνομοι οι πολίτες που διαμαρτύρονται και δεν θα πληρώσουν».



5. «Δεν θα επιτρέψουμε να αυξηθεί ο ΦΠΑ στα νησιά».


6. «Το ΤΑΙΠΕΔ καταργείται. Παγώνει η ιδιωτικοποίηση του ΟΛΠ, η σύμβαση παραχώρησης του Ελληνικού και η σύμβαση παραχώρησης των περιφερειακών αεροδρομίων».


7. 
«Go back, κυρία Μέρκελ. Go back, κύριε Σόιμπλε».

8. «Θα μειώσουμε τους εξοπλισμούς στο υπουργείο Εθνικής Αμυνας. Θα το ρισκάρουμε...».

9. «Θα θεσπιστεί αφορολόγητο 12.000 ευρώ, θα επανέλθει ο κατώτατος μισθός στα 751 ευρώ και όλοι οι μισθοί του Δημοσίου στα επίπεδα του 2012».

10. «Θα φορολογήσουμε μόνο με 1% τις 100 μεγαλύτερες και πιο κερδοφόρες επιχειρήσεις στην Ελλάδα».

11. «Θα θεσπίσουμε υποχρεωτικό δάνειο για όσους έχουν μηνιαίο εισόδημα άνω των 20.000 ευρώ».

12. «Η Αστυνομία στις διαδηλώσεις δεν θα κουβαλά όπλα και δεν θα ρίχνει χημικά».

13. «Θα θεσπιστεί απλή αναλογική και θα καταργηθεί το μπόνους των 50 εδρών».

14. «Θα διευρυνθεί ο αριθμός δικαιούχων επιδόματος ανεργίας και θα δοθεί δωρεάν ρεύμα σε 300.000 οικογένειες κάτω από το όριο της φτώχειας». Καθιερώνεται ειδική κάρτα μετακίνησης με τα μέσα μαζικής μεταφοράς για τους μακροχρόνια ανέργους».

15. «Κανένα σπίτι στα χέρια τραπεζίτη. Θα ρυθμιστούν τα κόκκινα δάνεια με νέα σεισάχθεια».


16. «Θα μειωθεί δραστικά η συμμετοχή των ασφαλισμένων στη φαρμακευτική δαπάνη».

17. «Θα θεσπιστεί επιδότηση ενοικίου στα χαμηλά εισοδήματα έως 4 ευρώ ανά τ.μ.».

18. «Επανιδρύεται ο Οργανισμός Εργατικής Κατοικίας με στόχο την διασφάλιση και διανομή 25.000 διαμερισμάτων».

19. «Οι τράπεζες που θα χρειαστούν ανακεφαλαιοποίηση πρέπει να γνωρίζουν ότι δεν θα έχουν τις ίδιες διοικήσεις».

20. «Εμείς δεν είμαστε επαίτες. Δεν ζητούμε βοήθεια από την Ευρώπη για τους πρόσφυγες».



Σε ένα  σκοροφαγωμένο χειρόγραφο παπύρου, που βρέθηκε μόλις πρόσφατα, με πολύ κόπο οι αρχαιολόγοι διάβασαν ότι η Χαλιμά κάπου στον ένα χρόνο που έλεγε τα παραμύθια της είχε κουραστεί και απογοητευθεί.
Το χειρόγραφο γράφει ότι την βρήκε τότε η πιστή της υπηρέτρια  να χτυπάει στον τοίχο το κεφάλι της και να λέει κάτι που παρά τις προσπάθειες διακεκριμένων γλωσσολόγων δεν μπόρεσαν μέχρι στιγμής να το διαβάσουν γιατί έχει μια ανερμήνευτη ακόμα λέξη από τους επιστήμονες.
Η ανεξήγητη λέξη είναι η εξής:
                   Τιμαλακιαεκανακαιδενψηφισατονδημα!



Παρασκευή, 22 Ιανουαρίου 2016

Η ΠΡΩΤΗ ΠΟΡΝΟ ΤΑΙΝΙΑ ΚΙΝΟΥΜΕΝΩΝ ΣΧΕΔΙΩΝ





Οι πορνογραφικές ταινίες σήμερα αποτελούν μια ισχυρή οικονομικά κινηματογραφική βιομηχανία  με διεθνώς πάνω από 100 δισεκατομμύρια δολάρια εισπράξεις.
Η εξέλιξη αυτή έγινε ουσιαστικά μετά τις αρχές του 1970 γιατί μέχρι τότε η λογοκρισία δεν επέτρεπε αυτές τις ταινίες.
Παρά όμως τους απαγορευτικούς νόμους και το κυνήγι από την αστυνομία από τις αρχές του κινηματογράφου υπήρξαν πορνογραφικές ταινίες οι οποίες ονομάζονταν τότε Stag film ή  blue movies.
Το γερμανικό φιλμ  Am Abend ("In The Evening"), το αργεντινό φιλμ  El Satario, και το αμερικανικό  A Free Ride  ή A Grass Sandwich,  είναι τα 3 πρώτα πορνογραφικά φίλμ που γυρίστηκαν μεταξύ του 1907 και του  1915 και έχει συλλέξει  το Kinsey Institute for Research in Sex, Gender, and Reproduction.


Οι ταινίες προβάλλονταν είτε ιδιωτικά είτε σε ανδρικές λέσχες είτε σε πορνεία . (ο πίνακας πορνείου είναι του  Joachim Beuckelaer, Brothel, του 1562)
Το πρώτο όμως πορνογραφικό φίλμ με κινούμενα σχέδια κατασκευάστηκε στα τέλη της 10ετιας του 1920 και όπως έχει πει ο σημαντικός καρτουνίστας του Walt Disney  Ward Kimball , ένας από τους διακεκριμένους που ανήκαν στους Disney's Nine Old Men:


Το φίλμ κατασκευάστηκε από 3 διαφορετικά στούντιο. το κάθε στούντιο έκανε ένα μέρος του χωρίς να πεί στα άλλα τι έχει κάνει. Το στούντιο Α τελείωσε το πρώτο μέρος και έδωσε το τελευταίο σχέδιο στο στουντιο Β και ούτω καθεξής. Στην σχεδίαση είχαν εμπλακεί οι   Max FleischerPaul Terry και το στούντιο  Mutt and Jeff . 
Το φίλμ σύμφωνα με τις φήμες είχε κατασκευστεί για να παρουσιαστεί σε ένα ιδιωτικό πάρτυ προς τιμή του  Winsor McCay (1869 –1934) ενός από τους πρωτοπόρους καρτουνίστες.


Όπως λέει ο Kimball είχε ακούσει από δύο που είχαν παραβρεθεί στο πάρτυ τα γέλια που ακούστηκαν στην  προβολή του κόντεψαν να τινάξουν την οροφή του ξενοδοχείου που έγινε αυτό.
 Όταν η ταινία παρουσιάστηκε στα τέλη του 1970 στο Σαν Φρανσίσκο το πρόγραμμα ανέφερε ως δημιουργούς τους George Stalling, George Canata, Rudy Zamora, και τον πασίγνωστο Walter Lantz.



Το φίλμ έγινε ευρύτερα γνωστό όταν το συμπεριέλαβαν  στην ταινία The Good Old Naughty Days  του 2002. Το φίλμ αυτό περιλαμβάνει 300  βωβά πορνογραφικά φιλμάκια που έχουν γυριστεί μεταξύ 1905 και 1930.
Το πρώτο χιουμοριστικό πορνογραφικό φίλμ  ονομάζεται Eveready Harton in Buried Treasure,και επίσης είναι γνωστό ως Eveready Harton,  Eveready,  Buried  Treasure, ή  Pecker Island. 


Δευτέρα, 18 Ιανουαρίου 2016

ΠΑΙΔΟΦΙΛΟΙ ΚΑΘΟΛΙΚΟΙ ΙΕΡΕΙΣ





H συγκλονιστική ταινία Spotlight, η οποία δεν έχει ακόμα προβληθεί στην Ελλάδα, είναι υποψήφια για 5 Όσκαρ. 
Σκηνοθέτης της είναι ο  Tom McCarthy και παίζουν ο Mark Ruffalo, ο Michael KeatonRachel McAdams και ο Liev Schreiber
Η ταινία έχει για θέμα  την πραγματική ιστορία για τους παιδόφιλους καθολικούς ιερείς στην Βοστόνη των ΗΠΑ που αποκάλυψε η τοπική εφημερίδα Boston Globe.
Spotlight ονομαζόταν η δημοσιογραφική ομάδα που με 600 άρθρα της στην εφημερίδα, αποκάλυψε όλες τις διαστάσεις και το εύρος αυτής της βρωμερής ιστορίας που για χρόνια κάλυπτε η εκκλησιαστική ιεραρχία των καθολικών. Το 2003 η ομάδα τιμήθηκε με το Pulitzer Prize for Public Service.
Στην ταινία αναφέρεται ότι 249 ιερείς και μοναχοί κατηγορήθηκαν δημοσίως για σεξουαλική κακοποίηση μόνο μέσα στους κόλπους της αρχιεπισκοπής της Βοστόνης,  ενώ τα θύματα στην περιοχή υπολογίζονται περισσότερα  από 1000 !
Η τακτική της εκκλησίας  στις καταγγελίες που γινόντουσαν εναντίον ιερέων, ήταν να συγκαλύπτουν το γεγονός και  με κάποια χρηματική ανταμοιβή η οικογένεια του θύματος να αποσύρει την καταγγελία, ενώ ο ιερέας έπαιρνε μετάθεση σε άλλη ενορία για να συνεχίσει απερίσπαστος το θεάρεστο έργο του!
Μετά από την αποκάλυψη και το σκάνδαλο που έγινε το 2002 ο καρδινάλιος της Βοστόνης παραιτήθηκε και έφυγε από την Αμερική, αλλά βέβαια επειδή ένα τέτοιο μπουμπούκι  δεν πρέπει να το αφήσεις να μαραθεί, τον επανατοποθέτησαν στην Santa Maria Maggiore της Ρώμης μια από τις πιο εξέχουσες ρωμαιοκαθολικές εκκλησίες στον κόσμο.


Στο τέλος της ταινίας παρατίθενται ονομαστικά 105 πόλεις των ΗΠΑ στις οποίες έχουν καταγγελθεί περιπτώσεις παιδοφιλίας από ιερείς, όπως επίσης και άλλες 101 πόλεις από όλο τον κόσμο με αντίστοιχα περιστατικά.
Στην ταινία ακούγεται ηθοποιός σε τηλεφωνική συνομιλία ως  Richard Sipe που αναφέρει ότι το ποσοστό των παιδόφιλων μεταξύ των καθολικών ιερέων είναι 6% , ποσοστό που επαληθεύτηκε τελικά και από την ομάδα  Spotlight. Αργότερα ο  Sipe, μετά από περαιτέρω έρευνα ,ανέβασε αυτό το ποσοστό στο 9% !



Ο Richard Sipe είναι ένας τέως Βενεδικτίνος μοναχός και ιερέας ο οποίος μετά από 18 χρόνια αποσχηματίστηκε και παντρεύτηκε με μια ψυχίατρο η οποία ήταν και αυτή προηγουμένως  μοναχή. Το ζευγάρι έχει αποκτήσει ένα παιδί.
Ο Sipe είναι κοινωνιολόγος που έχει εξειδικευτεί ως  mental health counselor  (MHC), δηλαδή σε ψυχοθεραπευτικές μεθόδους που σχετίζονται με την ψυχική υγεία Καθολικών ιερέων.
Έχει συγγράψει 6 βιβλία για τον καθολικισμό και τις σεξουαλικές κακοποιήσεις που προέρχονται από την απαίτηση της Καθολικής εκκλησίας για αγαμία των λειτουργών της.
Κατά τη διάρκεια της εκπαίδευσης και των θεραπειών του, διηύθυνε μια 25ετή εθνογραφική μελέτη  που δημοσιεύθηκε το 1990 για την σεξουαλική συμπεριφορά των δήθεν celibates (αυτών δηλαδή που απέχουν από τις σεξουαλικές σχέσεις) , στην οποία διαπίστωσε ότι  περισσότεροι  από το   50%  είχαν εμπλακεί σε σεξουαλικές σχέσεις!
Παρά τις προσπάθειες του Καθολικού κατεστημένου να τον δυσφημίσουν, ο Sipe αποδείχτηκε αξιόπιστος μάρτυρας σε πάνω από 57 δίκες που σχετίζονταν με σεξουαλική κακοποίηση παιδιών από ιερείς.
Τον Μάιο 2009 ο Sipe μελέτησε τους διαθέσιμους φακέλους από το 1950-2002 από 102 καθολικούς  ιερείς  του Burlington στο Vermont για τους οποίους υπήρχαν τεκμηριωμένες εναντίον τους καταγγελίες.
Οι 23 σχετίζονταν σεξουαλικά με παιδιά κάτω των 13 ετών, οι 19 με αγόρια και οι 4 με κορίτσια. Το μικρότερο κορίτσι ήταν 3 ετών και το μικρότερο αγόρι 5 ετών.
15 σχετίζονταν με παντρεμένες γυναίκες και 19 με ενήλικες άνδρες.
Ο Sipe  πιστεύει πως 49 ιερείς από αυτούς θα μπορούσαν να θεωρηθούν ομοφυλόφιλοι.
Πάντως σε άλλη όχι μεγάλης έκτασης δική του έρευνα,  αλλά και σε μερικές άλλων ερευνητών δεν έχουν  διαπιστώσει ότι οι ομοφυλόφιλοι κακοποιούν συχνότερα παιδιά από τους ετεροφυλόφιλους. 


Στο βίντεο εμφανίζεται ο Phil Saviano που είναι και ο ιδρυτής το 1989.του SNAP  (Survivors Network of those Abused by Priests
 Η SNAP έχει 12.000 μέλη  σε 56 χώρες και έχει και κλάδους για SNAP Bαπτιστές,  SNAP Ορθόδοξους  και  SNAP Πρασβυτεριανούς.
Μετά τον θόρυβο που προκλήθηκε στις ΗΠΑ από αυτές τις αποκαλύψεις
έγινε μια μελέτη για το Συνέδριο των Καθολικών Επισκόπων των ΗΠΑ με τίτλο:
THE NATURE AND SCOPE OF SEXUAL ABUSE OF MINORS BY CATHOLIC PRIESTS AND DEACONS IN THE UNITED STATES 195O-2OO2
A RESEARCH STUDY CONDUCTED BY THE JOHN JAY COLLEGE OF CRIMINAL JUSTICE THE CITY UNIVERSITY OF NEW YORK • FEBRUARY 2OO4



Σε αυτήν μελετήθηκαν 4.392 περιπτώσεις με καταγγελίες για κακοποίηση από ιερείς.
Η μεγαλύτερη ομάδα κακοποιημένων θυμάτων (50,9%), ήσαν παιδιά 11-14 ετών, ενώ το 27,3% ήσαν 15-17% , το 16% ήσαν 8-10 ετών και περίπου 6% κάτω των 7 ετών.
Αγόρια ήταν το 81% των θυμάτων και 19% ήσαν κορίτσια.
Οι κακοποιήσεις ταξινομήθηκαν σε 20 κατηγορίες.
Η συχνότερη, το 52,6%, ήταν άγγιγμα πάνω από τα ρούχα και το 44,9% άγγιγμα κάτω από τα ρούχα.
26% των περιπτώσεων αφορούσαν στοματικό σεξ, 25,7% γδύσιμο του θύματος και το 22,4% διείσδυση ή απόπειρα διείσδυσης του πέους.  
Καταγγελίες στην αστυνομία έγιναν για 1021 ιερείς και σε 384 περιπτώσεις οδήγησαν σε ποινική δίωξη.
Από αυτούς 252 καταδικάστηκαν και τουλάχιστον 100 φυλακίστηκαν.
Τελικά δηλαδή από το σύνολο όσων είχαν καταγγελθεί  μόνο το 6% καταδικάστηκε και μόνο το 2% κατάληξε στην φυλακή.
Η μελέτη αυτή διαπιστώνει  ότι το πρόβλημα είναι εκτεταμένο και αφορά το 95% των επισκοπών και σχεδόν το 60%  των θρησκευτικών κοινοτήτων.
Τελικά η μελέτη καταλήγει σε σχεδόν αντίστοιχα  ποσοστά με αυτά του  Sipe. Ανάλογα με την περιοχή το ποσοστό των παιδόφιλων ιερέων ανέρχεται σε 3 -6%.



Το 2014  ο πάπας χαρακτηρίζοντας την παιδοφιλία των ιερέων ως "Λέπρα που μολύνει την Καθολική εκκλησία" ανέφερε ότι αυτή είναι 2% και στο  ποσοστό αυτό περιλαμβάνονται  και επίσκοποι και καρδινάλιοι.
Ο εκπρόσωπος του Βατικανού φρόντισε αμέσως μετά να διευκρινίσει ότι ο πάπας δεν μίλησε για καρδιναλίους!
Αυτά τα θλιβερά και τραγικά συμβαίνουν στην Καθολική εκκλησία η οποία τουλάχιστον από ότι φαίνεται κάνει κάποιες προσπάθειες να τα ελέγξει γιατί εκτός των άλλων αυτές οι ιστορίες της έχουν στοιχίσει και δισεκατομμύρια  δολάρια σε αποζημιώσεις.
Αντίστοιχες ιστορίες βεβαίως υπάρχουν και στην Ορθόδοξη εκκλησία μόνο που αυτή φροντίζει με κάθε τρόπο να τις κρύψει όπως ακριβώς η γάτα τα σκατά της.
Έχουν όμως αρκετές βγει στην δημοσιότητα και μάλλον σύντομα θα ασχοληθώ και με αυτές.


Πέμπτη, 14 Ιανουαρίου 2016

Η ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΟΚΡΑΤΙΑ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΚΑΙ Η ΕΚΛΟΓΗ ΤΟΥ ΚΥΡΙΑΚΟΥ






Οι εκλογές στην ΝΔ ανέδειξαν σε νέο πρόεδρο της τον Κυριάκο Μητσοτάκη.
Από την εποχή της αποστασίας το όνομα Μητσοτάκης αποτελούσε για μένα ότι το κόκκινο πανί για ένα ταύρο.
Από την άλλη μεριά είναι σαφές ότι δεν μπορεί κανείς να χρεώνει στα παιδιά οποιουδήποτε τις πράξεις των γονέων του, γιατί τότε καταλήγουμε στην απαράδεκτη λογική της συλλογικής ευθύνης.
Την απεχθή αυτή θεωρία είχαν οι ναζιστές και δυστυχώς στις μέρες μας την συνεχίζουν τα θύματα τους οι Ισραηλίτες, που γκρεμίζουν το σπίτι μιας οικογένειας στην Παλαιστίνη όταν κάποιο μέλος μιας οικογένειας θεωρηθεί τρομοκράτης.
Για τον λόγο αυτό και ο Κυριάκος Μητσοτάκης θα πρέπει να κριθεί και να εκτιμηθεί ανάλογα με τις πράξεις του και όχι με το βάρος του ονόματος που φέρει.


Πολλοί μετά την εκλογή αυτή μίλησαν ότι με τις οικογένειες Παπανδρέου, Καραμανλή και τώρα Μητσοτάκη εδραιώθηκε τα τελευταία χρόνια η οικογενειοκρατία στην χώρα.
Προφανώς δεν γνωρίζουν καλή ιστορία.
Στην Ελλάδα μάλλον αποτελεί πολιτική παράδοση οι γιοί και άμεσοι συγγενείς διατελεσάντων πρωθυπουργών να γίνονται και αυτοί πρωθυπουργοί, από την εποχή ακόμα της Προσωρινής Διοίκησης της Ελλάδας (1822-1833), όταν ανέλαβε ο Γεώργιος Μαυρομιχάλης (αντικυβερνητική επιτροπή μέχρι την άφιξη του Καποδίστρια), γιος του Πετρόμπεη Μαυρομιχάλη (εκτελεστικό 1823).  
Ο  Κυριακούλης Μαυρομιχάλης (1909-10)  ήταν εγγονός του αδελφού του Πετρόμπεη . Ο Στυλιανός Μαυρομιχάλης (1963) ήταν ανιψιός του Κυριακούλη.

Ο Αυγουστίνος Καποδίστριας (1831-2) ήταν αδελφός του Ιωάννη Καποδίστρια (1827-1831)


Ο Χαρίλαος Τρικούπης (1875,1878,1880, 1882-5, 1886-90,1892-3,1893-5) ήταν γιος του πρώτου πρωθυπουργού της χώρας Σπυρίδωνα Τρικούπη (1833)

Ο Ανδρέας Ζαΐμης (1826), ο γιος του Θρασύβουλος (1869, 1871) και ο εγγονός του Αλέξανδρος (1897,1901-2,1926,1927,1928), διετέλεσαν επίσης πρωθυπουργοί. 
Ο Αλέξανδρος ήταν επίσης ανιψιός του Θεόδωρου Δεληγιάννη (1902,1904-5)  και εγγονός του Αλέξανδρου Μουρούζη που ήταν Πρίγκιπας (Πρωθυπουργός) της Μολδαβίας .


Ο προπάππος του Πέτρου Βούλγαρη (1945) , Νικόλαος Βούλγαρης ήταν θείος του Δημητρίου Βούλγαρη του γνωστού Τζουμπέ, 8 φορές  πρωθυπουργού της Ελλάδας (1855-57, 1862-3, 1863-4, 1865, 1866, 1868-9, 1871-72, 1874-5).

Ο Δημήτριος Ράλλης (1897,1903,1905,1909), ο γιος του Ιωάννης (κατοχικός πρωθυπουργός 1943-44) και ο εγγονός του Γεώργιος Ράλλης (1980-1) διετέλεσαν και αυτοί πρωθυπουργοί.
Η μητέρα του Γεωργίου  Ζαΐρα, ήταν κόρη του Κερκυραίου πολιτικού και πρωθυπουργού της Ελλάδας Γεωργίου Θεοτόκη. (1899, 1903, 1903, 1905-9)   και αδελφή του επίσης πρωθυπουργού της χώρας Ιωάννη Θεοτόκη (1950).


Ο Κωνσταντίνος Τσαλδάρης (1946,1946-7,1947,1947-8) ήταν επίσης ανιψιός του Παναγή Τσαλδάρη (1932,1933-35).

Ο Σοφοκλής Βενιζέλος (1944,1950,1950, 1950-1) ήταν γιος του Ελευθερίου Βενιζέλου (1910-15,1916-17,1917-20, 1924, 1928, 1929, 1929-32, 1932, 1933) .
Ο Κωνσταντίνος Μητσοτάκης (1990-3) είναι  γιος της αδελφής του Ελευθέριου Βενιζέλου.

Ο Παναγιώτης Κανελλόπουλος (1945,1967) ήταν ανιψιός του πρωθυπουργού Δημητρίου Γούναρη (1921,1922).


Οι πιο πρόσφατες και ως εκ τούτου και πιο γνωστές πολιτικές δυναστείες, είναι του Γεωργίου Παπανδρέου (1944,1944-45,1963,1964-5), Ανδρέα (1981-5,1985-9,1993-6) και Γιώργου (2009-11) όπως επίσης του Κωνσταντίνου Καραμανλή (1955-6,1956-58,1958-61,1961-63,1974,1974-7,1977-80) και του συνονόματου  ανιψιού Κώστα (2004-7,2007-9).
Ένας ακόμα μεγαλύτερος αριθμός βουλευτών και  υπουργών έχουν άμεση σχέση είτε με διατελέσαντες πρωθυπουργούς είτε με άλλα γνωστά πολιτικά στελέχη διαφόρων κομμάτων.
Σχετικά έχω γράψει στο παρελθόν το ποστ μου Η ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΟΚΡΑΤΙΑ ΣΤΗΝ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΖΩΗ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ  στο οποίο αναγράφεται ότι από τους 93 πρωθυπουργούς που θήτευσαν από το 1828 έως το 2007, τουλάχιστον 21 συνδέονταν μεταξύ τους με στενή συγγενική σχέση, σε ευθεία ή πλάγια γραμμή.

 Πάντως για να είμαστε αντικειμενικοί σε σχέση με όσα γινόντουσαν στο παρελθόν,τόσο η τελευταία εκλογή του Κυριάκου Μητσοτάκη όσο η προηγούμενη του Γιώργου Παπανδρέου, έγιναν όχι από το κόμμα αλλά από τους οπαδούς του.
Μένει λοιπόν να δούμε αν ο Κυριάκος θα καταφέρει να συνεχίσει την παράδοση με τους γόνους των πολιτικών οικογενειών και να γίνει και αυτός πρωθυπουργός της χώρας.
Ο χρόνος θα δείξει αν η εκλογή αυτή πρόκειται να αποτελέσει σταθμό στην πολιτική ζωή της χώρας ή θα έχει την τραγική κατάληξη που είχε του Γιώργου Παπανδρέου.  


Το μόνο σχόλιο που θα κάνω σχετικά με την εκλογή του, βλέποντας την υποδοχή του στα γραφεία της ΝΔ ,είναι ότι πολλοί διέκριναν αρκετές φορές σε περίοπτη θέση πίσω του με την με κονκάρδα των υποστηρικτών του στο πέτο,τον πρώην βουλευτή  Πέτρο Μαντούβαλο που πρόσφατα  καταδικάστηκε  σε 4ετή φυλάκιση με αναστολή για δωροδοκία του δικαστή με την μεζούρα Καλούση.


Μπορεί ο Μαντούβαλος να του προσέφερε πολιτική υποστήριξη για αρκετά αυτονόητους λόγους αλλά εάν ο Μητσοτάκης αρχίσει να βασίζεται στο παλιό φθαρμένο πολιτικό κατεστημένο της ΝΔ δεν πρόκειται να αλλάξει τίποτα και όσες ελπίδες έχουν στηρίξει σε αυτόν οι ψηφοφόροι του θα πάνε χαμένες.



Κυριακή, 10 Ιανουαρίου 2016

ΠΑΡΑΜΟΝΗ ΠΡΩΤΟΧΡΟΝΙΑΣ ΣΤΗΝ ΜΑΔΡΙΤΗ




Θα μου πει κανείς κοντεύει να φτάσουμε στα μισά του Γενάρη και συ θυμήθηκες τώρα την παραμονή της Πρωτοχρονιάς;
Όμως σκέφτηκα ότι εδώ σύλλογοι, σωματεία, οργανώσεις κτλ φτάνουνε να κόβουνε την βασιλόπιττα ακόμα και τον Φεβρουάριο,  πειράζει που τώρα εγώ διάβασα κάτι σχετικό που μου θύμισε  μια αξέχαστη παραμονή Πρωτοχρονιάς στην Puerta del Sol στην Μαδρίτη πριν 12 χρόνια, να γράψω δυό λόγια;
Τα Χριστούγεννα του 2003 είχαμε κάνει οικογενειακώς τον γύρο της Ισπανίας, ένα από τα ωραιότερα μας ταξίδια, γιατί εκτός από τις ομορφιές της Ισπανίας  τις περισσότερες μέρες  μας είχε φυλάξει ένα  θαυμάσιο καιρό ενώ αντίστοιχα τότε στην Ελλάδα είχε κακοκαιρία.




Την παραμονή λοιπόν της πρωτοχρονιάς επήγαμε στην περίφημη Puerta del Sol όπου οι Ισπανοί γιορτάζουν εκεί την έλευση του νέου χρόνου.
Σας μεταφέρω λοιπόν ένα απόσπασμα από το κείμενο που μου θύμισε αυτή την παραμονή.

Την έλευση του νέου χρόνου στην Ισπανία συνοδεύει το έθιμο των δώδεκα σταφυλιών. Ο κόσμος συγκεντρώνεται το βράδυ της παραμονής στις πλατείες των πόλεων και μόλις το ρολόι δείξει μεσάνυχτα, οι καμπάνες χτυπούν 12 φορές. Σε κάθε χτύπο, όλοι τρώνε μια ρώγα σταφύλι. «Οσοι φάνε εγκαίρως και τις 12 ρώγες θα έχουν καλοτυχία όλη τη χρονιά» εξήγησε την παραμονή της Πρωτοχρονιάς ο 27χρονος κοινωνικός λειτουργός Μανουέλ Ντίας στους περίπου 35 γέροντες που διαμένουν στον Οίκο Πρόνοιας της Ιεράς Μητροπόλεως Λευκάδος και Ιθάκης.
«Ολοι οι γέροντες εδώ έχουν μια μεγάλη οικογένεια» εξηγεί στο «Βήμα» σε άπταιστα ελληνικά. Αφού ολοκλήρωσε το μεταπτυχιακό του στη Γεροντολογία, ενημερώθηκε μέσω Διαδικτύου για ένα πρόγραμμα εθελοντισμού. «Ηταν η πιο δύσκολη, έως σήμερα, απόφαση της ζωής μου, επειδή πρέπει να είμαι μακριά από την οικογένειά μου. Αποφάσισα να έρθω στην Ελλάδα για να αποκτήσω εμπειρία. Ξεκίνησα από τη Λιβαδειά και τα δύο τελευταία χρόνια είμαι εδώ, δίπλα στον πατέρα Παναγιώτη Ζαβιτσάνο. Εδώ έχω μάθει περισσότερα από ό,τι στο μεταπτυχιακό μου» αναφέρει.


Έτσι λοιπόν και εμείς εφοδιασμένοι με ένα πλαστικό κυπελάκι από το ξενοδοχείο πήραμε το μετρό και βρεθήκαμε μαζί με χιλιάδες Ισπανούς, που πολλοί διατελούσαν σε ευθυμία από αυτά που είχαν πιει, φορώντας διάφορα παρδαλά καπέλα  να  περιμένουμε να χτυπήσει το ρολόι του Δημαρχείου  για να φάμε τις ρόγες μας. Το έθιμο αυτό ξεκίνησε  από το 1895 και καθιερώθηκε πλέον από το 1909.
Το όνομα της πλατείας , η πύλη του Ήλιου, προέρχεται από την ανατολική πύλη που υπήρχε τον Μεσαίωνα εκεί όταν την πόλη  την περιέβαλαν τείχη .


Στην είσοδο του ταχυδρομείου υπάρχει πινακίδα που επισημαίνει ότι εκεί είναι το κέντρο της χώρας και γι΄ αυτό από εκεί ξεκινούν οι χιλιομετρικές αποστάσεις .
Στην πλατεία υπάρχει το άγαλμα του Κάρολου ΙΙΙ και το άγαλμα μιας αρκούδας που τρώει από ένα δέντρο που ονομάζεται μαντρόνα. Αυτό είναι και το εραλδικό σήμα  της Μαδρίτης.



Στην δική μου επάνω φωτογραφία, εικονίζεται στην θέση που ήταν μέχρι το 2009 στην αρχή της  Calle del Carmen και στην επομένη, από το διαδίκτυο, εκεί που βρίσκεται σήμερα.
Οι φωτογραφίες μου από την Ισπανία είναι οι πρώτες που έχω τραβήξει με ψηφιακή μηχανή.
Ήταν η δεύτερη φορά που βρεθήκαμε  πρωτοχρονιά μακριά από την Ελλάδα. Η Προηγούμενη ήταν στην Τυνησία όπου βρεθήκαμε με την παρέα μας να χορεύουμε με τους ντόπιους σε ένα κέντρο.
Όμως το δημοσίευμα εκτός από το έθιμο με τις ρόγες μου θύμισε ότι σαν το Μανουέλ Ντίας έτσι και εμείς εκείνη την μέρα προσφέραμε και κοινωνικό έργο!
Στο γκρούπ με το οποίο είχαμε πάει υπήρχαν και μερικές ηλικιωμένες γυναίκες οι οποίες φοβόντουσαν να κινηθούν μόνες τους και να πάνε στην πλατεία νύχτα . Μας παρακάλεσαν λοιπόν αν μπορούν να έρθουν μαζί μας.
Έτσι λοιπόν ο Αθεόφοβος μετά της κυρίας του μπροστά και η κόρη μας από πίσω είχαμε την επίβλεψη των γηραιών κυριών στο πήγαινε έλα αλλά και στην πλατεία για να μην χαθεί και καμία μέσα στο πλήθος.
Μετά την σώα επάνοδο στο ξενοδοχείο οι ευχαριστίες τους συνεχίστηκαν μέχρι την επιστροφή  μας στην Αθήνα.


Οι επάνω  φωτογραφία είναι από το διαδίκτυο και δείχνει την πλατεία στην σημερινή της εικόνα με τον σταθμό του μέτρο και οι επόμενες από την γιορτή της παραμονής πρόσφατα.