Από τον ΘΚ:
Παρασκευή 4 Ιανουαρίου 2019
ΟΙ ΚΑΛΥΤΕΡΕΣ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΚΕΣ ΤΑΙΝΙΕΣ ΤΟΥ 2018
Είναι πάντα ενδιαφέρον να
δούμε στην αρχή μιας νέας χρονιάς ποιες ήσαν
οι πιο καλές κινηματογραφικές ταινίες του 2018. Για τον λόγο αυτό επέλεξα την
αξιολόγηση που έχουν κάνει 4 διακεκριμένοι κινηματογραφικοί κριτικοί. Οι τρείς ανήκουν
στο ΑΘΗΝΟΡΑΜΑ και είναι ο Γιάγκος
Αντίοχος (ΓΑ), ο Χρήστος
Μήτσης (ΧΜ) και ο Γιάννης
Καντέας-Παπαδόπουλος (ΓΚΠ) Αυτοί προτείνουν από 10 ταινίες αξιολογημένες από το 1 έως το 10. Ο 4ος ,ο Θοδωρής
Κουτσογιαννόπουλος(ΘΚ) της LIFO προτείνει
12 χωρίς αξιολογική σειρά .
Από τις 19 συνολικά ταινίες
που προτείνουν όσες είναι με κόκκινα γράμματα είναι αυτές που έχω δει (12) και γράφω
σε αυτές από κάτω ένα σύντομο σημείωμα, βαθμολογώντας
την ταινία στο τέλος με 1-5.
Πρώτη στην αξιολόγηση, στην οποία συμφωνούν και οι 4, είναι η ταινία
Σκηνοθέτης με προσωπική άποψη ο Κουαρόν
γύρισε μια ταινία με μοναδική φωτογραφία βασισμένη σε προσωπικές αναμνήσεις από
την χώρα του και άμεση συνάφεια με την θεματική και την αισθητική των
μαυρόασπρων φιλμ του ιταλικού νεορεαλιστικού κινηματογράφου 3 ½
Επίσης άλλες δύο ταινίες προτείνουν και οι 4. Τα νούμερα στην
αρχή είναι η σειρά που αξιολογούν την
ταινία οι 3.
O ΜακΝτάνα εχοντας στην διάθεση του ένα
εξαιρετικό καστ ηθοποιών και ένα ευρηματικό σενάριο κατάφερε να γυρίσει μια
πρωτότυπη ταινία η οποία χάρις στην δραματική της εξέλιξη και τις ανατροπές της
κρατά συνεχές το ενδιαφέρον του θεατή. 3 ½
Οι ταινίες που προτείνονται από 3 είναι οι εξής:
Φινετσάτη απεικόνιση ενός τριγώνου
αποτελούμενου από τις διαφορετικές προσωπικότητες με τις ισορροπίες, τις
αντιθέσεις σε ένα ιδιόρρυθμο περιβάλλον καλλιτεχνικής δημιουργίας. Άψογες
ερμηνείες και από τους τρείς παρά τις σεναριακές ατέλειες προς το τέλος της
ταινίας. 2 ½
Συγκλονιστική ταινία που παρά τους
χαμηλούς τόνους και την αργόσυρτη ροή της καταφέρνει να πάρει με το μέρος της
τον θεατή με διαβρωτικό τρόπο καθώς οι εικόνες της μιλούν κατευθείαν στην
καρδιά μας. 3 ½
Ρεαλιστική απεικόνιση της σχέσης μεταξύ
ενός αδύναμου ανθρωπάκου με ένα τραμπούκο και της απρόβλεπτης εξέλιξης της
ιστορίας. Εξαιρετικός ο πρωταγωνιστής στον ρόλο του φουκαρά. 3 ½
Εξαιρετική ατμόσφαιρα και
εικόνα που σε συνεπαίρνει στην αρχή αλλά η τμηματική ανάπτυξη της ιστορίας στην
συνέχεια δεν πετυχαίνει να πάρει με το μέρος της τον θεατή παρά την εξαιρετική
μουσική που έχει. 3
Οι ταινίες που προτείνονται από 2
κριτικούς είναι:
Ταινία που ενώ εξελίσσεται με ενδιαφέρον
και λιτή σκηνοθεσία καταφέρνει με το αλλοπρόσαλλο και ανεδαφικό τέλος της να
καταστρέψει ότι μέχρι τότε έχει πετύχει. 1 ½
Ένα τρυφερό παραμύθι που αναφέρεται στην
προαιώνια διαμάχη μεταξύ καλού κακού και στην οποία τα φαινομενικώς αδύναμα
άτομα πετυχαίνουν τελικά να επικρατούν με την δύναμη που τους δίνει το δίκαιο
και σωστό. Πολύ καλό καστ στο οποίο ξεχωρίζει η εξαιρετική Σάλι Χόκινς.
2 ½
Τέλος
οι ταινίες που έχουν προταθεί μόνο από ένα
κριτικό είναι:
Από τον ΓΑ :
Ταινία που μέσα από την
συγκλονιστική ιστορία της πρωταγωνίστριας του αποκαλύπτει την καλά κρυμμένη
μέχρι τώρα,ιστορία των φυλετικών διακρίσεων στον σκανδιναβικό Βορρά. 3
Από τον ΧΜ:
Χωρίς να χρησιμοποιεί κανένα
ιδιαίτερα εκφραστικό τερτίπι ο μοναδικός πρωταγωνιστής σε αυτό το θρίλερ
δωματίου καταφέρνει χάρις στην λιτή του ηθοποιία, την πρωτότυπη σκηνοθεσία και
το ευρηματικό σενάριο να κρατάει συνεχές
το ενδιαφέρον του θεατή μέχρι το τέλος της.4
Από τον ΓΚΠ:
Από τον ΘΚ:
Κορίτσι
Λούκας Ντοντ
Να με Φωνάζεις με το Όνομά σου Λούκα Γκουαντανίνο
Ειδυλλιακή και μακρόσυρτη σε διάρκεια
απεικόνιση ενός gay έρωτα με καλούς πρωταγωνιστές σε ένα περιβάλλον που όλα
βαίνουν καλώς με κραυγαλέο αποκορύφωμα τον τελικό διάλογο με τον πατέρα. 1 ½
Παρά το ότι δημιουργεί ατμόσφαιρα
ορισμένες στιγμές η αργή εξέλιξη του τελικά κουράζει τον θεατή που ανυπομονεί
να δει που θα καταλήξει, σε θρίλερ ή σε τρόμου.2
Σε πλήρη αντίθεση με τις επιλογές
των κριτικών είναι, όπως είναι αναμενόμενο οι επιλογές του κοινού. Στον παρακάτω
πίνακα οι πιο εμπορικές ταινίες της χρονιάς.
Από αυτές οι μόνες ταινίες που
υπάρχουν στις επιλογές των κριτικών
είναι το Black Panther και η Αόρατη κλωστή
Από αυτές έχω δει, εκτός της Αόρατης κλωστής που έχω ηδη αναφέρει, τις παρακάτω
Άνευρη σκηνοθεσία και ψυχροπολεμικής
εποχής θεματολογία με ακραίες καταστάσεις με αποτέλεσμα καλοί ηθοποιοί να
αγωνίζονται να δώσουν κάποια αληθοφάνεια στην ταινία.1
Αξιοπρεπές σίκουελ χάρις στη καλή ιδέα
να χρησιμοποιηθούν τραγούδια των ΑΒΒΑ σε ένα μιούζικαλ που χρησιμοποιεί
αρκετούς γνωστούς ηθοποιούς χωρίς όμως να τους αξιοποιεί ικανοποιητικά. 2 ½
Εξαιρετική απόδοση της εναγώνιας
προσπάθειας δημοσίευσης της απόρρητης έκθεσης για το Βιετνάμ του Μακναμάρα
δοσμένη με μοναδικό τρόπο από τον Σπίλμπεργκ που διέθετε βέβαια και ένα ζεύγος
πρωταγωνιστών που με το ταλέντο τους απογείωσαν την ταινία. 3 ½
Η καταιγιστική δράση δεν σε αφήνει να
σκεφτείς τις διάφορες απιθανότητες της ταινίας ούτε ποιός είναι με ποιόν. Απλά
χαζεύεις την ταινία χωρίς να καταλαβαίνεις πως πέρασαν 2 1/2 ώρες! 3
Παρά την γνωστή εξέλιξη της ιστορίας ο
Ράιτ καταφέρνει με την μαστόρικη σκηνοθεσία του και τον εξαιρετικό πρωταγωνιστή
του να κρατεί σε αγωνία τον θεατή σε όλη την διάρκεια της ταινίας που σε λίγα
χρόνια θα συγκαταλέγεται στις κλασσικές του παγκόσμιου κινηματογράφου. 4
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου