Κυριακή 9 Φεβρουαρίου 2020

Η ΟΜΟΝΟΙΑ ΤΗΣ ΚΑΡΔΙΑΣ ΜΑΣ !






Στην παραπάνω σχηματική απεικόνιση εμφανίζεται η εικόνα που θα έχει η Ομόνοια όταν ολοκληρωθούν τα έργα που γίνονται σήμερα.
Ήταν πλέον  καιρός η Ομόνοια της καρδιάς μας, να αποκτήσει ξανά μια εικόνα ευρωπαϊκής πλατείας και να πάψει να είναι αυτό το άθλιο κατασκεύασμα που την είχε καταντήσει η τελευταία «ανάπλαση» της.
Γράφω για την Ομόνοια της καρδιάς μας γιατί όλοι οι παλιοί Αθηναίοι δεν υπήρχε περίπτωση να μην περάσουμε αρκετά συχνά από αυτήν την πλατεία. Προσωπικά στις 2 τελευταίες τάξεις του Δημοτικού πέρναγα καθημερινά από αυτήν καθώς από το σπίτι που μέναμε στην οδό Πειραιώς πήγαινα στο σχολείο μου στα Εξάρχεια. Έτσι η Ομόνοια όσο και οι πέριξ δρόμοι της αποτελούσαν μέρη περιδιαβάσματος για την συλλογή από καπάκια αναψυκτικών που μαζεύαμε τότε. (σχετικά γράφω στο ποστ μου  ΤΑ ΚΑΠΑΚΙΑ)


Ακόμα θυμάμαι πως ήμουν από τους πρώτους που ανεβοκατέβηκαν με τις πρωτόγνωρες τότε κυλιόμενες σκάλες, όλοι μας  για πρώτη φορά στην ζωή μας, στα εγκαίνια του υπόγειου σταθμού.  
Στο παρακάτω βίντεο υπάρχει μια σύντομη αναδρομή στην ιστορία της πλατείας


Όμως όποιος θέλει να έχει μια πιο ακριβή εικόνα της εξέλιξης της πλατείας μέχρι σήμερα, μπορεί να δει τις φωτογραφίες της που έχω βάλει με το σχετικό κείμενο στο ποστ μου ΟΜΟΝΟΙΑ, ΜΙΑ ΠΟΛΥΠΑΘΗ ΠΛΑΤΕΙΑ
Όμως η Ομόνοια ενέπνευσε και πολλούς συνθέτες και τραγουδιστές, οι οποίοι από την δική τους σκοπιά ο καθένας τους την τραγούδησε, γεγονός που με οδήγησε να γράψω το ποστ  H ΟΜΟΝΟΙΑ ΣΤΗΝ ΜΟΥΣΙΚΗ
Τέλος διορθώνοντας μια μεγάλη παράλειψη μου σε αυτό το ποστ, προσθέτω το Τσάμικο με  τον Σαββόπουλο που σε μια λιτή του εκτέλεση μας δίνει την δική του, ανθρώπινη αλλά και πραγματική εικόνα, για την Ομόνοια με τον στίχο του:

Τόσος κόσμος πλάι του πέρασε
και τον προσπέρασε  
τι να ζητάει
επαρχιώτης στην Ομόνοια
μες το ψιλόβραχο
αρχές του Μάη


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου