Τρίτη 21 Ιουλίου 2020

Ο ΩΡΑΙΟΤΕΡΟΣ ΦΑΡΟΣ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ




Στην Άνδρο έχω κάνει διακοπές δύο φορές στην ζωή μου. Την πρώτη όταν ήμουνα πολύ μικρός και ακόμα τότε οι τόποι παραθερισμού ήσαν στα βουνά. Έτσι με την μητέρα μου μέναμε στην Σάριζα και κατεβαίναμε για μπάνιο στην θάλασσα. Την δεύτερη φορά, με παρέα και συν γυναιξί τέκνοις και του πρώτο φουσκωτού που είχα, μείναμε γύρω από το 1980 στο αρκετά παρθένο τότε από τουρισμό Μπατσί.
Οι φάροι ήταν κάτι που από την παιδική μου ηλικία μου μάγευαν την φαντασία μετά από πολλά παιδικά αναγνώσματα που είχα διαβάσει γι΄αυτούς και τους σκληροτράχηλους φαροφύλακες.
Έτσι έμεινα κατάπληκτος όταν είδα σε φωτογραφία έναν από τους ωραιότερους φάρους στον κόσμο, τον Τουρλίτη της Άνδρου και έμεινα με την απορία πως και δεν τον είχα ξαναδεί έχοντας πάει στο νησί και έχοντας περάσει κοντά του!
Βέβαια η απορία μου λύθηκε αμέσως όταν ανέτρεξα και διάβασα σχετικά με αυτόν. Δεν τον είχα δει γιατί και τις δύο φορές που είχα πάει στο νησί δεν υπήρχε!
Κατά τον Β΄Παγκόσμιο Πόλεμο οι Γερμανοί βομβάρδισαν την Ιταλική φρουρά που υπήρχε στην Άνδρο τον Σεπτέμβριο 1943 και κατέστρεψαν και τον φάρο.
Το 1950 είχε τοποθετηθεί στην θέση του ένας αυτόματος με ασετιλίνη οπότε δεν είχε τίποτα το εντυπωσιακό ως θέαμα για να μου εντυπωθεί στην μνήμη.


Ο φάρος που καταστράφηκε είχε φτιαχτεί το 1887.
Ο φάρος που υπάρχει σήμερα είναι ακριβές αντίγραφο του αρχικού και μέρος από τις πέτρες του είναι από τον πρώτο και έχουν ανασυρθεί από την θάλασσα. Εδώ μπορεί να διαβάσει κανείς τα προβλήματα που αντιμετώπισαν για την ανακατασκευή του.  
Η ανακατασκευή του έγινε χάρις στην δωρεά του ζεύγους Γουλανδρή στην μνήμη της κόρης τους Βιολάνδας.


Ο Τουρλίτης είναι ο μοναδικός φάρος της Ευρώπης χτισμένος πάνω σε μικρό βράχο της θάλασσας.
Το ύψος του είναι 7 μέτρα και είναι εμφανής σε 11 ναυτικά μίλια.
Ο φάρος Τουρλίτης είναι παγκοσμίως γνωστός χάρις στην απεικόνιση του σε ελληνικό γραμματόσημο στην σειρά με τους φάρους.   


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου