Ο προφανής λόγος που δεν έχει προβληθεί είναι ότι δεν είναι εύκολη η παρακολούθηση της από τον δυτικό θεατή, που δεν γνωρίζει το μουσουλμανικό δίκαιο που επικρατεί στην χώρα του στις περιπτώσεις δολοφονίας.
Στο Ιράν, το Πακιστάν, στην Σαουδική Αραβία και τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα ισχύουν, σε περίπτωση δολοφονίας, οι διατάξεις του Diya. Ειδικότερα, μπορεί να μετατραπεί η θανατική ποινή ενός καταδικασμένου δολοφόνου, εάν η οικογένεια του θύματός της δολοφονίας συναινέσει να τον συγχωρήσει. Αυτό συνεπάγεται ότι η οικογένεια του δολοφόνου θα πληρώσει «χρήματα αίματος» στην οικογένεια του θύματος ως κάποιου είδους αποζημίωση και ως πράξη λύπης.
Είναι μια εναλλακτική ποινή έναντι του qisas (ίσα αντίποινα).
Στο Ιράν και το Πακιστάν, το diya είναι το ίδιο για τους μουσουλμάνους και τους μη μουσουλμάνους, ενώ στη Σαουδική Αραβία διαφέρει ανάλογα με τη θρησκεία του θύματος.
Ενώ η δολοφονία ενός άνδρα είναι βαρύτατο αδίκημα, η δολοφονία μιας γυναίκας είναι μικρότερο έγκλημα!
Γι΄αυτό, αν ένας μουσουλμάνος σκοτώσει εσκεμμένα μια μουσουλμάνα, πρέπει να εκτελεστεί, αλλά ο δολοφόνος μπορεί να τιμωρηθεί μόνο αφού ο κηδεμόνας της γυναίκας πληρώσει το μισό από το «χρήμα αίματος» ή το ποσό που θα άξιζε ο άντρας αν ζούσε μια κανονική ζωή· αυτό γίνεται με διαπραγμάτευση και καταβάλλεται στην οικογένεια του άνδρα.
Η ιστορία την ταινίας είναι απλή.
αδελφή του Ακμπάρ, Φιροζέχ που ζει σε μια υποβαθμισμένη συνοικία και η οποία έχει προσπαθήσει πολλές φορές αλλά αποτυχημένα, να πείσει τον Αμπολκασέμ να συγχωρέσει τον Ακμπάρ.
Αρχίζουν μαζί τις προσπάθειες να πείσουν τον Αμπολκασέμ, που αντίθετα επιζητεί τον εκτέλεση του Ακμπάρ, αλλά η διαδικασία δεν μπορεί να ολοκληρωθεί μέχρις ότου να συγκεντρώσει το αντισταθμιστικό «χρήμα αίματος» το οποίο και δεν έχει και προσπαθεί να το βρει πουλώντας ακόμα, το σπίτι του.
Η Φιροζέχ που έχει ένα παιδί από τον ναρκομανή τέως σύζυγό της με τον οποίο έχουν χωρίσει, αισθάνεται όπως και ο μικρότερος της Αλά, μια αμοιβαία έλξη μετά την καθημερινή τους επαφή.
Μην θέλοντας να αποκαλύψω το τέλος της ταινίας, αυτό που θα ήθελα να επισημάνω είναι ο αριστοτεχνικός τρόπος με τον οποίο ο Farhadi σκιαγραφεί τους ήρωες της ταινίας του και του πως αντιμετωπίζουν τα πράγματα μέσα από τα κοινωνικοπολιτικά δεδομένα της χώρας τους, αλλά και της προσωπικότητας τους .
Ο Farhadi με αριστοτεχνικό τρόπο μας δίνει τις διαφορετικές συμπεριφορές που έχουν οι άνθρωποι όταν βρίσκονται αντιμέτωποι με θέματα που σχετίζονται με την εκδίκηση, την συμπόνοια και την συγχώρεση, τον ωφελιμισμό και την αγάπη.
Μια ενδιαφέρουσα περίληψη της ταινίας στα αγγλικά υπάρχει εδώ.
Τα σχόλια δημοσιεύονται μετά
από έγκριση.
Ενδιαφέρουσες πληροφορίες.
ΑπάντησηΔιαγραφή