Πάντως μια ενδιαφέρουσα λίστα από τις ταινίες που κυκλοφόρησαν και ξεχώρισαν από τους κριτικούς κινηματογράφου, σε Μεγάλη Βρετανία και Ηνωμένες Πολιτείες,δημοσιεύει η εφημερίδα Guardian.
Στους Ελληνικούς κινηματογράφους έχουν προβληθεί μέχρι το τέλος του χρόνου 30 (60%) από τις 50, Από τις 30 που έχουν προβληθεί έχω δει 15 , αλλά έχω δει και 2 ακόμη από αυτές που δεν έφτασαν στις κινηματογραφικές αίθουσες.
Σε όσες έχουν προβληθεί το λίνκ παραπέμπει στην κριτική του Αθηνοράματος.
Βέβαια οι προτιμήσεις του κοινού δεν έχουν κάποια ιδιαίτερη σχέση με τις ταινίες της παρακάτω λίστας, εκτός του Top Gun: Maverick που με 282987 εισιτήρια ήρθε δεύτερο, μετά το Minions 2-Η άνοδος του Γκρού που έφτασε τα 336872.
Οι εμπορικότερες ταινίες της χρονιάς ήταν οι παραγωγές της Marvel της DC, των franchise και των κινουμένων σχεδίων.
49. Top Gun: Maverick (Τζόζεφ Κοζίνσκι)
Το σίκουελ της ταινίας του 85 έχει πετύχει να έχει όλα τα επιμέρους στοιχεία που οι φανατικοί του Το Γκάν περίμεναν τόσα χρόνια να έχει, και για τον λόγο αυτό βλέπεται ευχάριστα από το κοινό που δεν το απασχολεί ο έντονος μιλιταρισμός του ούτε οι κραυγαλέες απιθανότητες του. 2 ½
47. Το Γεγονός (Οντρέ Ντιγουάν)
Αριστουργηματική ταινία που βασίζεται σε υπαρκτή κατάσταση τότε στην Ευρώπη, με την απαγόρευση των εκτρώσεων, που δυστυχώς υφίσταται ακόμα σε ένα βαθμό στην Ιταλία και την Πολωνία. Η Οντρέ Ντιγουάν κατάφερε χωρίς δραματικές εξάρσεις να δώσει στην ταινία χάρις και στην ερμηνεία της Αναμαρία Βαρτολομέι ατμόσφαιρα σασπένς που μόνο σε θρίλερ βλέπουμε 5
Ένας κινηματογραφικός αχταρμάς που βασίζεται στην αισθητική του Στα Μαχαίρια συνδυασμένη με τις κλασσικής δομής ταινίες whodunit και την τελική έκβαση ταινιών με εκρηκτική κατάληξη 2 ½
45. Vortex (Γκασπάρ Νοέ)
44. Η Γυναίκα Βασιλιάς (Τζίνα Πρινς-Μπάιδιγουντ)
Χολυγουντιανό ιλουστρασιόν κατασκεύασμα με στόχο κυρίως τις φεμινίστριες, ίδίως τις μαύρες και το νεανικό κοινό που αρέσκεται σε γλυκανάλατες ιστορίες με μάχες. 1
43. Brian and Charles (Τζιμ Άρτσερ)
42. We (Αλίς Ντιόπ)
41. Όλα Πήγαν Καλά (Φρανσουά Οζόν)
Παρά το βασικά δυσάρεστο θέμα του για πολλούς η ταινία καταφέρνει με φινέτσα να πάρει με το μέρος της τον θεατή. 3
38. Small Body (Λάουρα Σαμάνι)
37. Μεγάλη Απόδραση (Σεμπάστιαν Μέιζε)
36. A Banquet (Ρουθ Πάξτον)
35. All Quiet on the Western Front (Έντουαρντ Μπέργκερ)
30. Ο Χειρότερος Άνθρωπος στον Κόσμο (Γιόακιμ Τρίερ)Remaining
27. No Bears (Τζαφάρ Παναχί)
26. Λευκός Θόρυβος (Νόα Μπάουμπακ)
25. The Gravedigger’s Wife (Κάνταρ Αϊντέρους Αχμέντ)
24. Fire of Love (Σάρα Ντόσα)
23. Descendant (Μάργκαρετ Μπράουν)
21. The Innocents (Έσκιλ Βογκτ)
20. Ο Άνθρωπος απ' τον Βορρά (Ρόμπερτ Έγκερς)
Υπόγεια σάτιρα της κινηματογραφικής βιομηχανίας με ένα επιτυχημένο τρίο πρωταγωνιστών. 2 ½
18. Αισθάνομαι Ζωντανός (Όλιβερ Ερμάνους)
17. You Won’t Be Alone (Γκόραν Στολέβσκι)
16. Mass (Φραν Κρανζ)
15. Bones and All (Λούκα Γκουαντανίνο)
14. Στην Αυλή του Σχολείου (Λορά Γουαντέλ)
13. Τα Πνεύματα του Ινισέριν (Μάρτιν ΜακΝτόνα)
Οι Colin Farrell και Brendan Gleeson πετυχαίνουν να σκιαγραφήσουν δύο μοναδικά πρόσωπα σε αυτήν την πρωτότυπη ταινία με μαύρο χιουμορ. 2 ½
11. Funny Pages (Όουεν Κλάιν)
Ταινία αργή, αρκετά δυσνόητη για τον δυτικό θεατή που δυστυχώς είναι μακριά από το old boy. 1 ½
8. The Wonder (Σεμπαστιάν Λελιό)
7. RRR (Σ. Σ. Ρατζαμούλι)
5. Πίτσα Γλυκόριζα (Πολ Τόμας Άντερσον)
3. Παράλληλες Μητέρες (Πέδρο Αλμοδόβαρ)
2. The Quiet Girl (Κολμ Μπάιριντ)
1. Aftersun (Σάρλοτ Γουέλς)
Στην λίστα με τις καλύτερες 30 ταινίες του 2022 από το New Yorker μόνο 5 υπάρχουν στην λίστα του Guardian, στην οποία δεν συμπεριλαμβάνεται καν το Aftersun!
Οι άλλες δύο είναι στην θέση 25 το RRR (7) και στην 29 το Descendant (23)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου