Στα σχόλια του ποστ για την εξωσωματική υπήρξαν ενδοιασμοί μέχρι ποια ηλικία πρέπει να γίνεται αυτή. Υπήρξαν δε και διεθνώς αντιδράσεις όταν στο εξωτερικό έμεινε έγκυος με εξωσωματική μια γυναίκα κοντά στα 60.
Οι αντιδράσεις αυτές οφείλονται στο ότι δυστυχώς η θρησκευτική παιδεία των περισσοτέρων είναι ελλιπής και γι΄ αυτό δεν γνωρίζουν ότι πολλές από τις ηρωίδες της Αγίας Γραφής μένανε έγκυες αφού πρώτα είχαν σιτέψει ολίγον.
Η Αγία Θεοπρομήτωρ Αννα ,δηλαδή η μητέρα της Παναγίας ,την γέννησε, κατά την παράδοση όταν ήταν 58 ετών και γι΄αυτό στις 9 Δεκεμβρίου εορτάζεται «η παρ ελπίδα σύλληψις», της Αγίας Αννης.
Συνειρμικά λοιπόν σήμερα που γιορτάζουν οι Αννούλες (χρόνια πολλά στις εορτάζουσες), μου ήρθε στην μνήμη η σκήτη της Αγίας Άννης και όσα έγιναν εκεί .
Έτσι λοιπόν γι΄ αυτό σήμερα θα σας γράψω για μια ιστορία γεμάτη από χριστιανική αγάπη.
Όπως θα σας είναι γνωστό από τα θρησκευτικά που κάνατε στο σχολείο, όταν ένας σας ρίξει ένα χαστούκι σαν κι΄ αυτά που βλέπουμε να πέφτουν στην τηλεόραση μεταξύ των σημαντικών προσωπικοτήτων που παρουσιάζονται στις μεσημεριανές επιμορφωτικές εκπομπές τι πρέπει να κάνεις σαν καλός χριστιανός;
Να γυρίσεις το τροφαντό σου μαγουλάκι και να την φάς και στο άλλο.
Όλα αυτά τα χριστιανικά είναι καλά στην θεωρία για τους άλλους αλλά όχι εκεί που υπάρχει στην μέση ο φανατισμός του καλόγερου .
Μέσα στις εκκλησίες υπάρχει ένα όργανον του διαβόλου το οποίο όμως λατρεύουν εκτός από το διάβολο εν αγαστή συμπνοία και όλοι οι παπάδες και οι καλόγεροι, το παγκάρι .
Μια καλή επιχείρηση για να αυξάνουν τα έσοδα του παγκαριού, ώστε να φτιάχνει το κέφι του παπά και του καλογέρου, με αποτέλεσμα να υμνείται καλύτερα ο Κύριος, είναι και τα έσοδα από τα μνημόσυνα. Άλλωστε είναι γνωστό ότι σε όλα τα μνημόσυνα ισχύει η ρήση«εν τη παλάμη και ούτω βοήσωμεν»
Από τα μνημόσυνα λοιπόν ξεκίνησε το 1754 και η διένεξη μεταξύ των καλόγερων στο Άγιο Όρος .
Οι καλόγεροι της σκήτης της Αγίας Άννης είχαν ξαμοληθεί και μάζευαν χρήματα από μνημόσυνα για να μεγαλώσουν το μοναστήρι αλλά κόντευαν να πάθουν και υπερκόπωση γιατί εκτός από τα μνημόσυνα είχαν και τις καθημερινές δουλειές του μοναστηριού. Επειδή λοιπόν τους έπεφτε βαριά η καλογερική, άλλωστε αυτοί είχαν πάει στο μοναστήρι για να προσεύχονται όχι για ξεπατώνονται, άρχισαν να κάνουν τα μνημόσυνα και την Κυριακή που είναι αργία με την έγκριση και του πρώην Πατριάρχη Κύριλλου που έμενε τότε αναπαυόμενος σε μια σουίτα στο μοναστήρι.
Υπήρχαν όμως και μερικοί στραβοκέφαλοι καλόγεροι που θεωρούσαν ότι αυτό αντιβαίνει στο αναστάσιμο της Κυριακής που επιβάλλει ξάπλα και προσευχή και γι΄ αυτό αποχωρούσαν από την εκκλησία όταν γινόταν μνημόσυνο .
Η σκήτη της Αγίας Άννης ανήκει στην Μεγίστη Λαύρα η οποία δεν σήκωνε τέτοιες ανταρσίες γιατί αυτοί το έπαιζαν πιο ορθόδοξοι από τους ορθόδοξους.
Βλέπεις δεν ήξεραν αλλά και να τον ήξεραν δεν θα διάβαζαν ένα αντίχριστο σαν τον Βολταίρο που είχε πει: Είναι επικίνδυνο να έχεις δίκιο σε ζητήματα στα οποία οι κατεστημένες αρχές του τόπου έχουν άδικο.Έτσι τους αφόρισαν και με πρόταση του Κύριλου τους έδιωχναν από κελιά και εκκλησίες και το σημαντικότερο από τον μύλο που ήταν βασικός για την διατροφή τους .
Από εδώ και πέρα αρχίζει η «περί μνημοσύνων έρις» και αυτοί άρχισε να αποκαλούνται «κολλυβάδες»
Μαζεύτηκαν λοιπόν οι κολλυβάδες και έστειλαν μια αναφορά στον Πατριάρχη ο οποίος έχοντας μελετήσει καλά τις Γραφές είχε διαπιστώσει ότι ο Πόντιος Πιλάτος είχε από εκείνους τους χρόνους κρατήσει την σωστή θέση -ότι άσε κάποιον άλλο να βγάλει το φίδι από την τρύπα. Τους απάντησε λοιπόν τον Ιούνιο 1772 ότι: «…Οι μεν γαρ εν Σάββασι τελούντες τα μνημόσυνα των κεκοιμημένων καλώς ποιούσιν, οι δε δ’ άν εν Κυριακή ουκ υποκείνται κρίματι..»Οι αντίθετοι λοιπόν των «κολυββάδων» έβαλαν στο μάτι τον μοναχό Σιλβέστρο και αρχικά έμπλεοι χριστιανικής αγάπης ,αφού την σταύρωσαν του σβούρηξαν μια πέτρα αλλά δεν τον πέτυχαν στο δόξα Πατρί αλλά στο Αγίω Πνεύματι.
Μετά προσπάθησαν να πείσουν τον πλοίαρχο που θα τον πήγαινε στην Πάρο γιατί γι΄αυτόν το Όρος είχε γίνει επικίνδυνο σαν γήπεδο ποδοσφαίρου σε αγώνα Ολυμπιακός -Παναθηναϊκός ,να τον σκοτώσει και έτσι να αποκτήσει την ευλογία του Κυρίου και την δική τους .
Ευτυχώς όμως αυτός δεν τους άκουσε.
Έχοντας μαζέψει αρκετά λεφτά από τα μνημόσυνα ,στην συνέχεια προσέλαβαν με 700 αργυρά νομίσματα ένα αρχιληστή ,τον Καπετάν Μάρκο και του έδωσαν μια λίστα με 11 ονόματα μοναχών που επειγόντως έπρεπε να συναντήσουν το δημιουργό τους.
Ο καπετάν Μάρκος με τα ευσεβή κουμπουροφόρα παλικάρια του(έχει διαψευστεί η συκοφαντία ότι ήσαν από τα Ζωνιανά), έφτασε την παραμονή της εορτής των Αγίων Πάντων του 1773 στο Όρος κατά την διάρκεια που οι εργοδότες του, δηλαδή οι καλόγεροι που τον προσέλαβαν, παρακολουθούσαν με κατάνυξη την αγρυπνία.
Διέκοψε χωρίς το στοιχειώδες τάκτ την αγρυπνία και αυτοί του έδωσαν ένα απρόθυμο μοναχό για να τους δείξει που είναι οι 11 και συνέχισαν απτόητοι τον Προοιμιακό .Αυτός αφού τους πήγε απρόθυμα μέχρι την πόρτα του ιερομόναχου Παϊσιου την κοπάνησε για να πάει να προσευχηθεί για την σωτηρία της ψυχής τους.
Αφού ξυλοφόρτωσαν τον Παϊσιο ,γιατί πίστευαν ότι έχει κρυμμένα χρήματα έκατσαν, έφαγαν, μάζεψαν και τον γέροντα του Θεοφάνη, τους φόρτωσαν στην πλάτη τους και ότι έκλεψαν από την σκήτη και γύρισαν πίσω στην εκκλησία που οι ευσεβείς καλόγεροι έψαλαν πλέον την 7η ωδή. Αφού πέρασαν και από την Νέα Σκήτη που οι υπόλοιποι καλόγεροι μόλις είχαν τελειώσει, τους έδειξαν τους δύο δαρμένους και φορτωμένους φουκαράδες, οι καλόγεροι τους ευλόγησαν και τους ευχήθηκαν καλό ταξίδι και όχι εις το επανειδείν . Οι ληστές πήραν τους αιχμαλώτους στο πλοίο τους και μόλις ανοίχτηκαν τους έδεσαν από μία πέτρα στο λαιμό και έτσι αποκτήσαμε άλλους δύο οσιομάρτυρες.
Αλλά το τελειωτικό κτύπημα στους «κολλυβάδες» ήρθε το 1776 από τον Πατριάρχη Σοφρόνιο τον Β΄.
Μεγάλη κληρικολαϊκή Σύνοδος, αποτελούμενη απ’ όλους τους ενδημούντες στην Πόλη αρχιερείς και από πολλούς άρχοντες, καταδίκασε και αφόρισε όλους τους Κολλυβάδες και όλους όσους μαζί μ’ εκείνους και μετά από εκείνους φρονούν ότι μνημόσυνα νεκρών με τις αντίστοιχες εισπράξεις δεν επιτρέπει η Ορθόδοξος Εκκλησία του Χριστού να γίνονται ημέρα Κυριακή και εμποδίζουν έτσι το θεόπνευστον και θεάρεστον έργον της κονόμας.
Έτσι οι κολλυβάδες σκόρπισαν στα νησιά του Αιγαίου και στην Ρουμανία και στο Αγιον Όρος βρήκαν άλλα ενδιαφέροντα θέματα να μαλλιοτραβιούνται μέχρι σήμερα όπως πχ με το ποιος θα είναι αφεντικό στην μονή Εσφιγμένου.
Πάντα όμως μέσα στα πλαίσια της χριστιανικής αγάπης και συγνώμης.
Η φωτογραφία της Σκήτης της Αγίας Άννης είναι από το φωτογραφικό λεύκωμα Αγιον Όρος –Όπως το βλέπει …ο ουρανόςΕκδόσεις ΗΕLI_PHOTO
Καλημέρα! Ακόμα μία διασκεδαστικότατη αφήγηση. Γέλασα ποοοοολύ. Και έλυσα και τις απορίες μου για τη Μονή Εσφιγμένου. Δύο σε ένα, που λένε.
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαλημέρα, πού τα βρίσκεις αυτά τα πράγματα, αθεόφοβε;
ΑπάντησηΔιαγραφήΠολύ ευχάριστη και ενδιαφέρουσα ιστορία. Τι μαθαίνει κανείς!
Η ιστορία των κολλυβάδων όπως και άλλες παλαιότερες "ησυχαστές". "παλαμάδες", "ενωτικοί" κλπ έχουν αφήσει τα ίχνη τους στην υπερχιλιόχρονη ιστορία του Άθω. Έτσι οι περσινές εικόνες με το ματωμένο πρόσωπο του π. Ε. και οι σκηνές απίστευτου ροκ του π. Γ. με το τσεκούρι έξω από το κονάκι της μονής Εσφιγμένου στις Καρυές ακολουθούν πιστά μία παράδοση αιώνων Αγιορείτικης πολιτικής που δεν ήταν όπως σωστά περιγράφεις αναίμακτη. Ειρήνη υμίν αδελφοί. Ύφεση και αφοπλισμός...
ΑπάντησηΔιαγραφήΑπολαυστικός αλλά και ενημερωμένος όπως πάντα...
ΑπάντησηΔιαγραφήΓιαυτό είσαι αθεόφοβος!
advocatus diaboli-
ΑπάντησηΔιαγραφήΔηλαδή ξέσφιξες; :))
astanapan-
Τα βρίσκω σερφάροντας στην ιστορία.
vasikos metoxos-
Πάλι καλά που από ότι φαίνεται δεν τους έχουν πουλήσει οι Αλβανοί και καλάσνικοφ!
syneas-
Ούτε στο νυχάκι δεν καταφέρνω να φτάσω όλους αυτούς τους αθεόφοβους !
Χαχα θεικό το ποστάκιον τούτο και λίαν επιμορφωτικό. Είχε μέσα απ'όλα, μέχρι και Πάρο λέμε.
ΑπάντησηΔιαγραφήΕμένα που μ'αρέσουν τα κόλλυβα αλλά όχι οι παπάδες; Πιστεύετε πως είναι σοβαρό γιατρέ μου;
Πως μπορώ να το θεωρήσω σοβαρό όταν ακριβώς την ίδια σχέση με τα κόλυβα(αυτά που έχουν και ρόδι μέσα) και τους παπάδες έχω και εγώ;
ΑπάντησηΔιαγραφήΣυμφωνώντας με τους προ-πληκτρολογήσαντες θέλω να προσθέσω ότι η γραφή σου είναι εξαιρετική.
ΑπάντησηΔιαγραφήΈχεις δοκιμάσει να γράψεις και κάνα βιβλίο;
αίθρα-
ΑπάντησηΔιαγραφήΜε κάνεις να κοκκινίζω με τα καλά σου λόγια !
Πρίν να ανοίξω αυτό μπλογκ το μόνο πράγμα που έγραφα ήταν εργασίες που αφορούσαν την δουλειά μου.
Τα μπλογκ σου προσφέρουν την αμεσότητα της επαφής με ανθρώπους που δεν τους ξέρεις και δεν σε ξέρουν και αυτή η επαφή είναι καθημερινή και διατηρείται μόνο από το πόσο ενδιαφέροντα είναι αυτά που γράφεις.
Καθημερινά περνούν από το μπλογκ μου γύρω στους 200-250 αναγνώστες.
Αν έγραφα ένα βιβλίο άγνωστος μεταξύ αγνώστων θα ήταν μεγάλη επιτυχία να πουλήσει το πολύ 500-800 αντίτυπα.Άντε και να το διάβαζαν και οι διπλάσιοι δανικό.
Και αυτό μια φορά.
Μπορείς φαντάζομαι λοιπόν να καταλάβεις ότι δεν με απασχολεί να αποκτήσω τον τίτλο του συγγραφέα.
Έχοντας αποκτήσει την καταξίωση στον επαγγελματικό μου χώρο δεν επιδιώκω να την αποκτήσω και σε άλλον και βρίσκω πιό ενδιαφέρον να με διαβάζουν άνθρωποι σαν εσένα που δεν ξέρουν ποιός κρύβεται πίσω από ένα νικ νέϊμ και να τους ευχαριστεί η ανάγνωση των γραπτών μου.
Δεν θα είχα πρόβλημα να γράφω με το πραγματικό μου όνομα και έχω γράψει σχετικά τους λόγους που δεν γράφω με αυτό στο ποστ
http://atheofobos.blogspot.com/2006/07/blog-post_17.html
Μόνη Εσφιγμένου αρχηκλώσσα σλαβοκουμουνίας! Αυτού Ζητωτές Παλαμά
ΑπάντησηΔιαγραφήπρόδοσαν Ελληνισμό στον σλαβομονγολισμό με ανατολίτηκη δαιμονία
ησυχασμο και έσφαξαν αριστοκρατία Θεσσαλονίκης να ιδρυσουν
οβσηνα σλαβοκουμουνιάς! Εστησαν σπιούνο σφετεριστή Καντακουζινό
με σλαβομονγολικά στρατεύματα, αξανοίγοντας θηρες δια τουρκοκρατία.
Τοήνβης έδειξε ότι η Ζηλωτή φορολογία έπιεσε αγρότες Μικράς Ασίας
να ασπασθούν τους Τούρκους.