Πέμπτη, 6 Μαρτίου 2008

ΜΕΡΟΣ ΙΙΙ –Η ΟΜΟΦΥΛΟΦΙΛΙΑ,Η ΚΤΗΝΟΒΑΣΙΑ,Ο ΣΑΔΟΜΑΖΟΧΙΣΜΟΣ ΚΑΙ Η ΠΑΙΔΕΡΑΣΤΙΑ ΣΤΗΝ ΤΕΧΝΗ.

Edouard Henri Avril Ο Σωκράτης με τον Αλκιβιάδη.



Όπως σας είχα γράψει για να ολοκληρώσουμε την θεματική ενότητα με το σεξ στην τέχνη μετά από όσα είδατε εδώ και εδώ ,έμεινε να δούμε πως αντιμετώπισαν την ομοφυλοφιλία, την κτηνοβασία, τον σαδομαζοχισμό και την παιδεραστία διάφοροι γνωστοί και λιγότερο γνωστοί ,αλλά εξ ίσου μερακλήδες με τους γνωστούς, ζωγράφοι.
Ας δούμε λοιπόν αρχικά πως αντιμετώπισαν την ανδρική ομοφυλοφιλία οι παρακάτω καλλιτέχνες

Edouard Henri Avril Ο Ανδριανός και ο Αντίνοος στην Αίγυπτο (1849-1928)

............................................... Jean Cocteau 1940

....................................................... Javier Jil.


…………………… Bernard Montorgueil
Βέβαια και εδώ μερικοί δεν αρκούνται στο ζευγάρι και προτιμούν τα τρίο με πλέον προωθημένη την φαντασία του Edouard-Henri Αvril που ικανοποιεί όλα τα γούστα και τις προτιμήσεις !
................................................. Paul Emile Becat

..................................... Jose Luis Nievas 2004 trio

....................................... Edouard-Henri Αvril

Από τους παραπάνω καλλιτέχνες μόνο για τον Κοκτώ γνωρίζω ότι ήταν γνωστός ομοφυλόφιλος έχοντας για χρόνια μόνιμο σύντροφο τον ηθοποιό Ζαν Μαραί.
Η γυναικεία ομοφυλοφιλία είναι από τα θέματα που όπως φαίνεται εξιτάρουν την φαντασία πολλών γνωστών ανδρών ζωγράφων όπως οι παρακάτω με την οργιάζουσα φαντασία του Μπεκά να πολλαπλασιάζει τα γυναικεία ζευγάρια !

………………………………… Κουρμπέ
............................................ Albert Marquet 1875-1947
…………………………………… Picasso
.................................... Gustav Klimt 1862-1918
........................................ Egon Schiele 1913 φιλενάδες
.......... Egon Schiele Οι αγκαλισμένες φιλενάδες 1915
.................... Egon Schiele 1918
............................................... Paul Emile Βecat
Έργα του Egon Schiele και του Gustav Klimt είχαμε την ευκαιρία να δούμε πρόσφατα αυτόν τον χειμώνα στο Μέγαρο Μουσικής
Ένα άλλο θέμα της ερωτικής εικονογράφησης είναι η συνεύρεση ανθρώπου με ζώο.
Από την αρχαιότητα το ζώο που αποτέλεσε και από ότι φαίνεται αποτελεί ακόμα και σήμερα σε μερικούς βοσκούς το αντικείμενο του πόθου τους και της σεξουαλικής τους ικανοποίησης , είναι η κακομοίρα η κατσίκα.
......................... Ercolano villa dei Papiri
................................ Edouard Henri Avril (Αλίμονο, αυτός θα έλειπε;)
Και εδώ οι Έλληνες ,όπως θα έλεγε και ο Λιακόπουλος ,υπήρξαν πρωτοπόροι και δόξασαν τον θεό Πάνα που ότι έβρισκε μπροστά του το πάστρευε.
Βέβαια ο Παν εμφανίζεται με το εργαλείο έτοιμο και στον παρακάτω πίνακα του Αγκ. Καράτσι, αλλά δεν κατάφερα να βρω ποια σχέση είχε με την ιστορία της Πανδώρας και ποιόν τελικά ήθελε να πηδήξει!Τώρα ο πεοθηλασμός ενός ζώου (το μπλογκ είναι σοβαρό δεν μπορεί να γράφει τσιμπούκι !), φαίνεται ότι υφίσταται από την αρχαιότητα και περί ορέξεως κολοκυθόπιτα !
Αν θυμάμαι καλά, στην συγκλονιστική αυτοβιογραφία του μεγάλου μουσικού Τσαρλς Μίνγκους «Χειρότερα κι από σκυλιά» υπάρχει αντίστοιχη περιγραφή με άλογο.
............................................... Ercolano
Ερικα Σαπουή (Αμερικανίδα) Από την εικονογράφηση ερωτικών ιστοριών της Βάνα Βεχιάν.

Ένα άλλο, πτηνό πλέον, που έχει τσιγκλήσει την φαντασία των ζωγράφων, προφανώς από την μυθολογία με την Λήδα, είναι ο κύκνος.


..........................................
Γκάμπριελ Γκρίν Λήδα

...................................... Μαρκ Μπλάντον

Τέλος η αχαλίνωτη φαντασία των ζωγράφων δημιούργησε ερωτικές επαφές γυναικών με ανθρωπόμορφα ζώα η τέρατα.
.................... Βaldung Grien -Witch and dragon 1515

............................................ Πικάσο 1936

Έρικα Σαπουή Από την εικονογράφηση του ποιήματος Άγρια άλογα του Τομ Σούλτε.

Έρικα Σαπουή (Είμαι σίγουρος ότι αν η κ. Αθεόφοβου είχε ζωγραφικές ικανότητες θα έφτιαχνε ένα παρόμοιο πίνακα με παρόμοια αφιέρωση!)
.................................................. Ζαβιέ Ζίλ.
Ας δούμε τώρα πως αξιοποιήθηκαν από τους ζωγράφους τα διδάγματα του Μαρκησίου Ντε Σαντ και του Λεοπόλδου φον Ζάχερ-Μαζόχ.
Η μία μορφή είναι ο ξυλοδαρμός του άνδρα
η συχνότερη ο ξυλοδαρμός της γυναίκας
ή των γυναικών μεταξύ τους
ή και ομαδικός όπως στις παρακάτω εικόνες

Όλα τα παραπάνω έργα αποτελούν μέρος από την εικονογράφηση βιβλίων του Jean Claqueret (μάλλον πρόκειται για ψευδώνυμο) από τον J.X.Dumoulin (1936)
Βέβαια ο μαρκήσιος απετέλεσε τον πρώτο διδάξαντα και με σαφώς σκληρότερες καταστάσεις. Προσέξτε στο παρακάτω έργο πού φαντάστηκε ο ζωγράφος να δέσει το σχοινί της τροχαλίας !
Και τι εμπνεύστηκε ο σκιτσογράφος Dubout από τον Μαρκήσιο!Sade 1800 για την Ολλανδική έκδοση της Juliette

Βέβαια όταν λέμε ότι μια γυναίκα έχει πιάσει τον άνδρα της από τα αρχίδια και τον κάνει ότι θέλει, αυτή η φράση βρίσκει την ουσιαστική της εικονογράφηση από τον Βernard Μontorgueil του οποίου η αχαλίνωτη φαντασία σκέφτηκε αυτόν τον απίθανο μηχανισμό της δεύτερης εικόνας που εμφανίζει όμως ένα τεχνικό σφάλμα λειτουργικότητας.
Έπρεπε να έχει ένα ελατήριο επαναφοράς γιατί ότι μπήκε ,άπαξ και μπήκε δεν ξαναβγαίνει!

Θα τελειώσω πάλι ελληνοπρεπώς με την παιδοφιλία που και εδώ έχουμε διδάξει την ανθρωπότητα.

Μουσείο Ασμόλεαν Οξφόρδη 480-470 πΧ
............................................. Ζicky Μihaly 1858
Μπάλθους Μάθημα κιθάρας (Έτσι μαθαίνουν κιθάρα τα παιδιά μωρέ; Αι σιχτήρ!)
.
.
.
ΚΑΝΤΕ ΚΛΙΚ ΕΠΑΝΩ ΣΤΙΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ ΓΙΑ ΝΑ ΜΕΓΑΛΩΣΟΥΝ
.
.
.
ΑΣΧΕΤΟ

Μόλις γύρισα ενθουσιασμένος από τον κινηματογράφο που είδαμε την ταινία των αδελφών Κοέν, Καμιά πατρίδα για τους μελλοθάνατους. Την συνιστώ ανεπιφύλακτα σε όσους αγαπούν τον κινηματογράφο.
Από το περασμένο Σάββατο που γύρισα από το ταξίδι προσπαθώ να αναπληρώσω ότι δεν είδα όλο αυτό τον καιρό και τουλάχιστον αυτά που πρόλαβα να δώ όπως το Τελευταίο τραίνο για την Γιούμα και το θα χυθεί αίμα ήσαν εξαιρετικά. Επίσης είδα και την Μπόσα Νόβα στο Κοτοπούλη Ρέξ που είναι μια μοναδική παράσταση διεθνούς επιπέδου πιστεύω καλύτερη από το 2.

15 σχόλια:

  1. Τι ωραία πράγματα βλέπω εδώ;
    Πως και δεν το είχα ανακαλύψει 3 μήνες μπλογκερ, τούτο το μπλογκ;
    Είναι αξιέπαινη η προσπάθειά σου να συγκεντρώσεις τόσα έργα (μιλώ και για προηγούμενες αναρτήσεις), γιατί ακόμα και ιστορικός τέχνης να είσαι (είσαι;), θέλει δουλειά να μαζέψεις κάτω απο το ίδιο θέμα τόσα έργα.
    Πολύ καλές οι παρουσιάσεις σου και όλο το μπλογκ.
    Θα επανέλθω για περαιτέρω μελέτη μιας και είμαι...ζωγράφος.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Όχι βέβαια δεν είμαι ιστορικός της τέχνης,αλλα απλός και ταπεινός της εραστής.
    ΄Ομως μου αρέσει όταν πιάνω ένα θέμα να το ψάχνω όσο μπορώ σε βάθος και έτσι όταν ξεκίνησα να γράφω το πρώτο ποστ από αυτά τα τρία, ψάχνοντας στο ιντερνετ άρχισα να μαζεύω υλικό και τελικά το ένα ποστ έγιναν τρία.
    Με χαρά σε είδα από τα λημέρια μου και η γνώμη σου ως ζωγράφου έχει ιδιαίτερη βαρύτητα για μένα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Ena erotima empneusmeno apo to telos tu post,

    Mipos kapoioi tha prepei na arxisun na travun kapies diaxoristikes grammes se auto pu me toso pathos apokalun "ellhnoxristianika ideodh" les ke prokite gia ena enieo ke adiereto synolo aksion? Leme tora :)

    Kalhmera!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Βρε Αθεόφοβε μου
    τι είναι τούτο πάλι που αντικρίζουν τα μάτια μου τα αθώα;
    Αντε κατάφερες και μ' έκανες Ολυμπιακό από το κοκκίνισμα. Χαχαχα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Αχόρταγος.. και αθεόφοβος!
    Αραγε τι συναισθήματα (βίτσια) αναμοχλεύεις; Ναι εσύ είσαι ο .. φταίχτης!
    Τστστστστσ!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. mhxeirotera-
    Μήπως αντίθετα οι υπέρμαχοι των Ελληνοχριστιανικών ιδεωδών εμπνέονται από αυτά μόνο από αυτό ακριβώς τον λόγο; :))

    mania-
    Εάν είσαι ποδοσφαιρόφιλη θα έχεις διαπιστώσει ότι στα γήπεδα λέγονται χειρότερα από αυτά που είδες και σε έκαναν απλά και μόνο γαύρο!

    zepos-
    Τι συναισθήματα αναμοχλεύω,μόνο καλλιτεχνικά!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Αθεόφοβε ανατρεπτικέ μου εσύ,
    η τέχνη δεν έχει ταμπού και αναστολές....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Την τέχνη την κοιτάμε με μάτια ανοιχτά.Αυτή μας κοιτά,άραγε...;
    ΄Ελα...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Στον πίνακα της Ερρικας Σαπουή η κυρία που αναφέρετε μπορεί πράγματι να μην γνωρίζει να ζωγραφίζει.
    Γραφή όμως οπωσδήποτε θα γνωρίζει!
    Για να μην δημοσιεύει όμως αντίστοιχη επιγραφή σε δικό της κείμενο δημιουργεί ίσως μερικές αμφιβολίες στον αναγνώστη αν συμμερίζεται την διθυραμβική πεποίθησή σας που γράψατε κάτω από τον πίνακα αυτόν....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Και το μάθημα για την ιστορία της Τέχνης συνεχίζεται. Τι να πω, όλα τα σχόλιά μου για τη μαγεία του μαθήματός σου τα εξάντλησα σε προηγούμενες αναφορές μου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Βρε αθεόφοβε, αν αυτό είναι τέχνη, γιατί οι κουλτουριάρηδες κατηγορούν τον Μυλωνά (το φίλο του Ζαχόπουλου) για πορνοσκηνοθέτη;
    Και μετά, πως να πεις τώρα στον Ψωμιάδη το Ζουράρι και τους άλλους ότι οι πρόγονοί μας , εκτός από τη γνώση, μας κληροδότησαν και τα βίτσια τους;
    Στο δεύτερο πίνακα πάντως με τον Ανδριανό και τον Αντίνοο , καλά έκανε ο καλλιτέχνης και έβαλε το μανούλι να κάνει αέρα, γιατί αν έβαζε τον αράπη , εκείνος θα παράταγε το φτερό και θα πήδαγε και το ζωγράφο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. meropi-
    Ακριβώς.

    νεράιδα της βροχής-
    Δεν έχει ανάγκη να μας κοιτάξει,εμείς έχουμε αυτή την ανάγκη.

    βαρδάκας-
    Είναι και αυτή σαν εμένα οπαδός των έργων και όχι των λόγων και δή γραπτών!

    δειμος-
    Η μαγεία της τέχνης όμως δεν τελειώνει ποτέ.

    syneas-
    Η τέχνη είναι υπεράνω της εκάστοτε ηθικής.
    Εδώ τα πράγματα εμφανίζονται όπως υφίστανται στην πραγματική ζωή άσχετα αν αυτή η πραγματικότητα δεν είναι η δική μας η δεν μας πάει.
    Στίς ταινίες του Μυλωνά η σεξουαλικότητα έχει την κουτοπόνηρη ματιά του ηδονοβλεψία δεν είναι καν γνήσιο πορνό.

    Μόνο ο Ζουράρης και ο ψωμιάδης ,τον Άνθιμο τον ξέχασες;

    Από αυτά που έχει ζωγραφίσει ο Avril δεν νομίζω ότι θα έιχε πρόβλημα να ζωγραφίσει ακόμα και τον εαυτό του με αράπη!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Συγχαρητήρια!!
    Αλλά πάντως εσείς είσθε και πολύ καλός (εκτός από τα έργα όπως λέτε ο ίδιος!) και στα λόγια, όπως μπορούμε να διαπιστώσουμε όλοι!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Αγαπητέ αθεόφοβε..ελπίζω να μη δει το ποστ σου ο κύριος ..Θεόδουλος, ο καθηγητής που πρότεινε την απαγόρευση της εισόδου των μαθητών στην Έκθεση του Πικάσσο στην Θεσσαλονίκη..γιατί θα έχεις μεγάλο πρόβλημα! χχχχχαχααχαχ Ή τώρα που το σκέφτομαι ο ίδιος θα πάθει μεγάλο σοκ.. Τι τύποι......
    Πολύ καλο το ποστ, περα απο τη πλάκα! Και ενδιαφέρουσες οι προτάσεις σου στο τέλος :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Ο καθηγητής αυτός ή μονη σχέση με την τέχνη που θα έχει, θα είναι εκείνες οι ροδομάγουλες μαντόνες που κοιτάνε με θλιμμένο ύφος επάνω και δεξιά (παντα δεξιά!)

    ΑπάντησηΔιαγραφή