
.
Πριν λοιπόν να μεταφέρω τις φωτογραφίες από το ταξίδι στο PC άνοιξα να δω τα e-mail που μου έχουν σταλεί και μεταξύ των άλλων βρήκα και το παρακάτω που το μεταφέρω αυτούσιο :
Γεια σας,σχετικά με την αναφορά σας για τους Αθηναίους έχω να κάνω μερικά σχόλια Αν θεωρείτε τους γνήσιους Αθηναίους Αρβανίτες είστε λάθος καθώς απέχει μακράν από την πραγματικότητα. Όταν ισχυρίζεστε κάτι, καλό θα ήταν να δίνετε επαρκή επιχειρήματα και αξιόπιστες πηγές επίσης καλό θα ήταν να μην αγγίζετε τα όρια της προπαγάνδα και της συκοφαντίας επειδή θέλετε να αποδείξεις κάτι και στην συνέχεια να το δημοσιοποιείτε. Σας καλώ λοιπόν να μου αποδείξετε αυτό που λέτε. Που είναι τα επιχειρήματά σας, οι πηγές σας;
Προφανώς τον φίλο αναγνώστη τον οδήγησε να μου στείλει αυτό το e-mail το παρακάτω σχόλιο που είχα γράψει στο ποστ Η ΠΑΡΑΠΟΙΗΜΕΝΗ ΙΣΤΟΡΙΑ στις 10-10-06:
Ξέχασα να γράψω για όλους αυτούς που υπερηφανεύονται ότι είναι Γκάγκαροι Αθηναίοι ,δηλαδή γνήσιοι, και βλέπουν με απαξιωτικό τρόπο τους Αλβανούς ότι οι Γκάγκαροι ήσαν Αρβανίτες!Άσε δε που οι περισσότεροι Ελληναράδες δεν ξέρουν ότι ό Κουντουριώτης τα παραγγέλματα στο πλοίο τα έδινε στα αρβανίτικα!
Αντί λοιπόν να καθήσω να ασχοληθώ με τις φωτογραφίες του ταξιδιού το ερέθισμα από αυτό το e-mail ήταν μεγάλο και έτσι έκανα μια πρόχειρη έρευνα για να αποδείξω στον αποστολέα του ότι δεν γράφω κάτι που να αγγίζει τα όρια της προπαγάνδα και της συκοφαντίας .
Ας δούμε λοιπόν ποιοι ήσαν οι Γκάγκαροι ,δηλαδή οι γνήσιοι Αθηναίοι που όπως έγραψε πρόσφατα και η Μαριάννα Κορομηλά , κι εμείς «γκάγκαροι», μαύρη Αρβανιτιά, αγύριστα κεφάλια, η ψυχή και η εργατική δύναμη της πόλης στα χρόνια της κατοχής των Φλωρεντίνων και των Οθωμανών. Τότε, οι κατακτητές κατοικούσαν πάνω. (Εννοεί την Ακρόπολη) Εμείς, από τον καιρό του Κόδρου, κάτω.
Σύμφωνα λοιπόν με την Νέα Παγκόσμιο Εγκυκλοπαίδεια της Μορφωτικής Εταιρείας (τόμος 10ος,σελ 32 και 33, μια και μου ζητήθηκαν αξιόπιστες πηγές) Γκαγκαραίοι (ή Γκαγκάρηδες ) ήταν προσωνυμία των Αθηναίων επί Τουρκοκρατίας οφειλόμενη είς το ότι δια το κλείσιμον των θυρών των οικιών των ούτοι εχρησιμοποίουν γκάγκαρα.
Γκάγκαρο 1-ήταν τεμάχιον χονδρού ξύλου που εκρεμάτο όπισθεν των θυρών δια σχοινίου έσωθεν του ανωφλίου, ώστε η θύρα να κλείη με μόνον το βάρος αυτού.
2-Ξύλινος μοχλός, διήκων οριζοντίως από τοίχου εις τοίχον, όπισθεν της θύρας και ασφαλίζων αυτήν έσωθεν.
Ο Κώστας Μπίρης (1899-1980) ήταν αρχιτέκτονας, πολεοδόμος και λαογράφος .
Σύμφωνα με το Κώστα Μπίρη, από το 1350 μ.Χ. έως το 1418 μ.Χ., 81.200 Αρβανίτες, μισθοφόροι στρατιώτες και οι οικογένειές τους, εγκαταστάθηκαν σε ελληνικές περιοχές, μετά από προσκλήσεις Βυζαντινών αυτοκρατόρων(Δυναστεία Παλαιολόγων), των Καταλανών και των Βενετών.
Όπως ο υπόλοιπος ελληνικός πληθυσμός, οι Αρβανίτες εδώ και χρόνια μεταναστεύουν από τα χωριά τους στις μεγάλες πόλεις, και ειδικά στην πρωτεύουσα, την Αθήνα , στην οποία ζούσαν πολλοί Αρβανίτες στις αρχές του 19ου αιώνα, πριν αυτή γίνει πρωτεύουσα του Ελληνικού κράτους.
Στο καλογραμμένο λήμμα της Βικιπαίδεια για τους Αρβανίτες διαβάζει κανείς μεταξύ πολλών άλλων και τα εξής:
Αρβανίτες είναι οι απόγονοι μεταναστών από την Βόρεια Ήπειρο, οι οποίοι μιλούν την Αρβανίτικη γλώσσα και εγκαταστάθηκαν σε περιοχές της κεντρικής και νότιας Ελλάδας κατά τη διάρκεια του Μεσαίωνα, κυρίως μεταξύ του 13ου αιώνα και του 15ου αιώνα.
Η κάθοδος των Αρβανίτικων φύλων στον ελλαδικό χώρο ξεκινά στα τέλη του 13ου αιώνα και σταματάει περίπου το 1600,έχοντας ως αρχική κοιτίδα την περιοχή Άρβανον στο Δεσποτάτο της Ηπείρου, στην κεντρική σημερινή Αλβανία και ως τόπο αρχικής εγκατάστασης την Θεσσαλία γύρω στο 1325.
Έχοντας εγκατασταθεί στην κοιλάδα του Σπερχειού από το 1380-81, οι Αρβανίτες παίρνουν άδεια από τον Πέτρο Δ΄ της Αραγωνίας να εγκατασταθούν στο Δουκάτο των Αθηνών το 1382, για την ενίσχυση της αμυντικής ικανότητας του δουκάτου απέναντι στις ξένες επιδρομές.
Οι αρβανίτικες φατρίες ήταν και έμειναν πιστές στην Ελληνική Ορθοδοξία
Είναι προφανές λοιπόν ότι ένα μέρος των Αρβανιτών θα ήρθαν σε επιμειξία με τον γηγενή πληθυσμό μιας και βασικά κατά την Οθωμανική αυτοκρατορία ο πληθυσμός διακρινόταν σε χριστιανούς και μουσουλμάνους.
Η Πληθυσμιακή κατανομή στην Αθήνα τον 16ο αιώνα σύμφωνα με επίσημη τουρκική απογραφή ήταν 11500 άτομα εκ των οποίων 8500 ήσαν οι χριστιανοί. (Πάπυρος-Λαρούς Μπριτάννικα τόμος 3 σελ 374)
Στο Γεωγραφικό Λεξικό της Ελλάδος,τομ.Α-Γ,των Μιχάλη Σταματελάτου και Φωτεινής Βάμβας-Σταματελάτου(βραβείο της Ακαδημίας Αθηνών) αναφέρεται ότι το 1671 η Αθήνα είχε 2.053 σπίτια από τα οποία: 1.300 Ελληνικά,600 Τούρκικα,3 διαφόρων ξένων και 150 Αρβανίτικα(στην περιοχή της Πλάκας, εκεί που στεκόταν η Αρβανίτικη Πόρτα των τειχών της Αθήνας)
Άλλωστε η κατοικημένη περιοχή της τότε Αθήνας ήταν κυρίως γύρω από την Ακρόπολη.
Γύρω στα 1775 «στα χρόνια της τυραννίας του Χατζή Αλή »,όπως αναφέρει χαρακτηριστικά ο Παναγής Σκουζές στην Αθήνα υπήρχαν 1500 χριστιανικές οικογένειες 375 Τούρκων,30 οικογένειες μαύρων (προφανώς στην υπηρεσία των αγάδων),25 οικογένειες τσιγγάνων και «υπέρ τας 1000 ψυχάς …πτωχών,κατοικούντων είς τα κελία των 36 ενοριών.(Ιστορία του Ελληνικού Έθνους ,τόμος ΙΑ σελ 158 Εκδοτική Αθηνών)
Λίγο πριν από την Επανάσταση, στα 1815, στην Αθήνα κατοικούσαν 7 χιλιάδες χριστιανοί και 3 χιλιάδες μουσουλμάνοι σύμφωνα με τον Pouqueville.
Τώρα για το πόσο αρχαία Ελληνικά μιλούσαν οι Αθηναίοι και γενικότερα οι Έλληνες είναι χαρακτηριστικό αυτό που αναφέρει ο Φαλμεράγιερ στην επίσκεψη του το 1840-42 όταν απήγγειλε σε ένα συνομιλητή του ένα απόσπασμα από τον Θουκιδίδη.Του απάντησε με το αμίμητο :Αχ αυτός ο Θουκυδίδης,από πολύ καιρό δεν είναι για μας εδώ παρά ένας συγγραφέας που χρησιμοποιεί άσχημα ελληνικά!! (Ιστορικά της Ε τεύχος 43 σελ4)
Δεν χρειάζεται νομίζω να αναφερθώ στα Ευαγγελικά του 1901 με τους 8 νεκρούς που δημιουργήθηκαν γιατί μεταφράστηκε το Ευαγγέλιο «εις την γλώσσαν του λαού» .
Ο λαός μίλαγε την γλώσσα που έγραψαν ο Μακρυγιάννης ,ο Κολοκοτρώνης και τόσοι άλλοι σύγχρονοι τους.
Όσο για τον χαρακτηρισμό των «βλάχων» το παρακάτω κείμενο του Γιάννη Κολοβού στο ΒΗΜΑ νομίζω ότι εξηγεί το πώς αναπτύχθηκαν μια σειρά προσδιορισμοί που εξέφραζαν τοπικές αντιπαλότητες και ανταγωνισμούς ή άλλες φορές απλώς τη λαϊκή διάθεση για σάτιρα, έστω και με δηκτική μορφή.
Αυστριακοί (οι Βολιώτες), βλάχοι (οι αγροτικοί πληθυσμοί της Θεσσαλίας και μέρους της Στερεάς, με αναγωγή στην ομώνυμη εθνοτική ομάδα), γκάγκαροι (οι Αθηναίοι), καλαμαράδες (οι Ελλαδίτες σύμφωνα με τους Κυπρίους), κοπέλια (οι Κρητικοί), κουμπάροι (οι Κύπριοι σύμφωνα με τους Ελλαδίτες), μαουνιέρηδες (οι Πειραιώτες), μινάρες (οι Πατρινοί), νεραντζόκωλοι (οι κάτοικοι της Αρτας), παγουράδες (οι κάτοικοι των Ιωαννίνων), σακαφλιάδες (οι Τρικαλινοί), σαρδελάδες (οι κάτοικοι της Πρέβεζας), σκορδάδες-Σκορδία (οι Τριπολιτσιώτες και η Τρίπολη αντίστοιχα), σούρδοι-Σουρδία (οι κάτοικοι της Κοζάνης), σύκα ή σωματέμποροι (οι Καλαματιανοί)
Σαν γνήσιος Αθηναίος λοιπόν, μιας και έχω γεννηθεί στο κέντρο της Αθήνας, με πλακιώτισσα γιαγιά και με προ προ γιαγιά βαφτισμένη στην Ακρόπολη, αντίθετα από το επιστολογράφο μου, δεν με ενοχλεί καθόλου το αρβανίτικο αίμα που μπορεί να τρέχει στις φλέβες μου από κάποιον μακρινό πρόγονο και δεν θεωρώ ούτε προπαγανδιστικό ούτε συκοφαντικό να με πει κανείς Γκάγκαρο Αθηναίο.
Καιρός πια μετά από αυτό το ποστ να ασχοληθώ με το υλικό που έφερα μαζί μου ώστε σε μερικές μέρες να μπορέσω να δω τι ενδιαφέροντα πράγματα έχουν γραφτεί απο σας κατά το διάστημα της απουσίας μου.
Πολύ ενδιαφέροντα όλα αυτά..
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαι η φωτό αρκεί να δείξει την τεράστια..αλλαγή..
Καλώς όρισες (..) πάλι! ;)
Καλωσόρισες Αθεόφοβε μου. Τι σου έλαχε να πάθεις μόλις επέστρεψες! Να πρέπει να απαντάς σε ανιστόρητα email. Γέλασα πολύ που η γιαγιά του/ης αποστολέα μιλούσε την ...Αττική διάλεκτο!!! Και μη χειρότερα.
ΑπάντησηΔιαγραφήΠάντως πολύ πολύ ενδιαφέρουσα και αυτή η ανάρτηση σου. Ευχαριστούμε τον/την άγνωστο αποστολέα για την αφορμή που σου έδωσε...
Στείλε σε παρακαλώ ένα mail στον Κολοβό και πες του ότι έτσι και μας ξεχάσει ξανά εμάς τα "καρντάσια" θα τον κάνω ότι σημαίνει το επίθετο του... :)
ΑπάντησηΔιαγραφήΕπίσης καλά που δεν ζούσα την εποχή που ζούσε η γιαγιά του αποστολέα. Δεν θα συννενοούμασταν ποτέ!
Καλώς ήρθες και περιμένουμε το "κανονικό" ποστ. Αυτό δηλαδή που έχει σχέση με ταξίδι!
Καλή σου μέρα Αθεόφοβε.
θα το πω, όπως μούρθε
ΑπάντησηΔιαγραφή"τους ξέσκισες"!!!!
και πολύ καλά έκανες !!!
Θεωρώ πως "έγραψες" ιστορία πάλι!!!
Απ' τη μια ο doctor, απ' την άλλη εσύ, έχω περιτριγυριστεί από Γκάγκαρους. Και γω ένας Αυστριακός στην Χαμουτζία, ο οποίος μεγάλωσα αντιπαθώντας τυρογαλάδες (Λαρισαίους), στέκομαι μες την μέση της Αθήνας και σκέφτομαι: υπάρχει κανας κοντοχωριανός να πιούμε κανα τσιπ'ρο ρε γαμώτο???
ΑπάντησηΔιαγραφήroadartist-
ΑπάντησηΔιαγραφήΣπάω το κεφάλι μου να θυμηθώ πως την έλεγαν αυτήν την συνοικία της φωτογραφίας αλλά τίποτα...
meropi-
Μου αρέσουν οι προκλήσεις και αν έχω δίκιο θέλω να το αποδείξω.
Αν έχω λάθος δεν ντρέπομαι να το παραδεχτώ ή να ζητήσω συγγνώμη αν έχω θίξει κάποιον ,όχι σαν κάποιες ψυχές που πιστεύουν ότι ποτέ δεν κάνουν λάθος!
ndn-
Για να γράψω ποστ για το ταξίδι πρέπει πρώτα να ταξινομήσω πάνω από 950 φωτογραφίες και κοντά 2 1/2ώρες βίντεο και μετά να διαβάσω με την ησυχία μου σχετικά με ότι είδα οπότε όπως καταλαβαίνεις όλα αυτά θέλουν τον χρόνο τους.
zouzouna-
Δεν ξέρω αν «έγραψα» ιστορία αλλά ότι γράφω σχετικά με ιστορικά θέματα δεν τα κατεβάζω από το μυαλό μου αλλά από βιβλία,απλά τρώει χρόνο πολλές φορές να βάζεις και τις βιβλιογραφικές παραπομπές.
salvatore1789-
Στην Χαμουτζία οι Γκάγκαροι θεωρούν πλέον μπανάλ το «τσιπ'ρο» και όταν είναι να πιούν πίνουν «βίσκυ» και από το μαύρο που έχει πλέον ηλικία τουλάχιστον 15 ετών και είναι έτοιμο πια για το Λύκειο!
Μπράβο Αθεόφοβε! Πολύ κατατοπιστικό και διαφωτιστικό το θέμα που ανέπτυξες.
ΑπάντησηΔιαγραφήΆλλωστε κι εγώ στα τελευταία μου ποστ ασχολήθηκε με τους Αρβανίτες, ως αρβανίτης κατά το ήμισυ:
http://dimitrisdoctor2.blogspot.com/2008/09/1.html
http://dimitrisdoctor2.blogspot.com/2008/09/blog-post_26.html
Άλλωστε για τους θεωρούντες εαυτούς ως απευθείας απογόνους των αρχαίων Αθηναίων (όπως ο αποστολέας του email), υπάρχει και αυτό:
"Το 87 π.Χ. έφτασε ο Σύλλας στην Ελλάδα και πολιόρκησε την Αθήνα. Επειδή η Σύγκλητος δεν του έστελνε χρήματα, αυτός, για να καλύψει τις ανάγκες του στρατού του, λεηλάτησε τους θησαυρούς της Ολυμπίας, των Δελφών και της Επιδαύρου. […]
Τον Μάρτιο του 86 π.Χ. οι στρατιώτες του κατόρθωσαν να διεισδύσουν στην πόλη. Έσφαξαν σχεδόν όλους τους κατοίκους, εκτός από λίγους, στους οποίους ο «ελληνοτραφείς» Σύλλας δήλωσε ότι τους συγχωρεί «χάριν των προγόνων των!». (Σαράντος Καργάκος, «Ιστορία του Ελληνικού Κόσμου και του Μείζονος Χώρου», σ.423-4).
Γνωρίζω καλά πως εργάζεσαι όταν πρόκειται να ανεβάσεις ποστ. Φαίνεται πως ο αποστολέας ήταν με iq υψηλότατο.....
ΑπάντησηΔιαγραφήdoctor-
ΑπάντησηΔιαγραφήΔιάβασα και τα 3 ποστ σου τα σχετικά με την γλώσσα και τους αρβανίτες της Θράκης που ήταν μάλιστα εξαιρετικά ενδιαφέρον γιατί ήταν παντελώς άγνωστη αυτή η πτυχή της ανταλλαγής πληθυσμών.
Σοβαρά λες πως δεν θυμάσαι το όνομα της συνοικίας?
ΑπάντησηΔιαγραφήΝα ρωτήσω τον θείο Μίμη και επιστρέφω. Μπορεί να θυμάται!
Αναφιώτικα?
ΑπάντησηΔιαγραφήηλιαχτίδα-
ΑπάντησηΔιαγραφήΑποτελείς ένα κλασσικό παράδειγμα της καθαρότητας του Ελληνικού αίματος!
Μια Αρβανίτη(προφανώς παρατσούκλι κάποιου αγνώστου Αρβανίτη προγόνου),γνήσια βλάχα βρίσκεται στο νησί των Τσαμπίκων!
ζουζούνα-
Θεωρώ απαράδεκτο μια γνήσια γκάγκαρη να μην ξέρει ότι τα Αναφιώτικα ζουν και βασιλεύουν κάτω απο την Ακρόπολη στην Πλάκα!
Δεύτερον εκεί που πάω να ασχοληθώ με τόσα πράγματα που έχουν μείνει πίσω μου πετάς την πρόκληση για το όνομα της συνοικίας.
Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα να με κάνεις να ψάχνω πάνω από μια ώρα να το βρώ.
Και το βρήκα!
Ηταν ή συνοικία της Βλασαρούς και είχε πάρει το όνομα της από την εκκλησία της Παναγίας της Βλασαρούς που διακρίνεται στην φωτογραφία κάτω από την Ακρόπολη.
Η Παναγία Βλασαρού βρισκόταν ακριβώς δίπλα [δυτικά] από το Ωδείον του Αγρίππα, στο κέντρο της Αρχαίας Αγοράς, και στην πλευρά προς το Θησείο. Σήμερα μπορούμε να δούμε την κόγχη της εκκλησίας αυτής, σε διατηρημένο τοίχωμα.
Στην περιοχή της Βλασαρούς βρέθηκαν 2 γιγάντια αγάλματα, ΔΡΑΚΟΥΣ τα έλεγαν τότε οι Αθηναίοι, που θεωρήθηκαν και ως οι Επώνυμοι Ήρωες των Αρχαίων Αθηνών.
Aκριβώς έτσι καλέ μου! Και πού να σου πω & τα υπόλοιπα: ο πατέρας μου πρόσφυγας στην καταγωγή από τη Σμύρνη & η μητέρα μου από τη Φιλιππούπολη της Βουλγαρίας!!! Φαντάσου τί "κράμα" είμαι...
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαλό βράδυ!
και έβαλα ερωτηματικό άλλα εννοώντας....
ΑπάντησηΔιαγραφήΕννοώντας, "εκείνη την περιοχή?" διότι δεν έβλεπα καλά την φωτό, (διότι συνήθως βιάζομαι...).
Που να καταλάβεις εσύ έτσι όπως το ρώτησα.
Ρωτώ το βράδυ τον θείο Μίμη, περιγράφοντας την φωτό γιατί δεν έχει net σπίτι του και μου απαντά "κάτι απο Β, αλλά θέλω ώρες να ψάχνω να το βρω" και με ξαπόστειλε γιατί είχε άλλη ασχολία.
Μην βαράτε κύριε Αθεόφοβε, να κάνω γλυκό να εξευμενίσω τα πνεύματα?
να γράψω 100 φορές Παναγία Βλασαρού?
άσε τι έχω ν' ακούσω απο τον Μίμη, εν τω μεταξύ....
ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ
Τι δηλαδή δεν είμαι γνήσιος απόγονος του Περικλή και του Πλάτωνα ?
ΑπάντησηΔιαγραφήΑφού μεγάλωσα στην Πλάτωνος και πίνω καφέ στην Περικλέους!
Κρίμα.
Α, δεν μας τα λες καλά !
Τι δηλαδή δεν είμαι γνήσιος απόγονος του Περικλή και του Πλάτωνα ?
ΑπάντησηΔιαγραφήΑφού μεγάλωσα στην Πλάτωνος και πίνω καφέ στην Περικλέους!
Κρίμα.
Α, δεν μας τα λες καλά !
10/10/2008 1:57 μμ
*****
Τέλειο! Θα ...στο κλέψω ε;
ηλιαχτίδα-
ΑπάντησηΔιαγραφήΟι βασιλικές οικογένειες αποκτούν με την ενδογαμία που έχουν μετά από λίγες γενεές εκφυλισμένους απογόνους.
Όλη λοιπόν αυτή η πανσπερμία της καταγωγής σου δεν είναι τυχαίο ότι είχε σαν αποτέλεσμα ένα τόσο αξιόλογο ατομο σαν εσένα!
ζουζούνα-
Βεβαίως και σε συγχωρώ, αλλά άν προκειται να φτιάξεις και γλυκό δεν προκειται να έχω αντίρρηση!
fpboy-
Βεβαίως και είσαι Έλληνας όσο οι Τούρκοι,λάθος οι Ελληνες μουσουλμάνοι της Κομοτηνής που έχουν γεννηθεί στην οδό Κ.Κολοκοτρώνη και πίνουν καφέ στην οδο Α.Διάκου!
Ενώ η Μακεδονία με 4.000 χρόνια ιστορία έχει βρει την αξία της στους γνήσιους απογόνους των αρχαίων Ποντίων (Ζορό), Πελοποννησίων (Παναγιώτατος), Κρητικών (Ζουρλάρις, Βλάχων (Πρόεδρος Εταιρείας Μακεδονικών Σπουδών). Αφού τελειώσουν το θεάρεστο έργο τους για τη σωτηρία της πατρίδας θα πάνε να σώσουν την Μποτσουάνα από τις κακές επιβουλές.
ΑπάντησηΔιαγραφήKι έλεγα κι εγώ πώς εξηγούνται οι ...κάλοι των "βασιλιάδων"!
ΑπάντησηΔιαγραφήΌσο για μένα, έ, χμ, σαφώς & είμαι αξιόλογο άτομο! Και φαίνεται κι από τη ...μετριοφροσύνη μου!!!
Φιλιά!
«από του Σερπετζέ εφ’ όλης της ΝΑ κλιτύος των προπόδων της Ακροπόλεως προς την Αρβανίτικην Πόρταν κατώκουν οι Αρβανίταις (αραιοκατοικημένη τότε περιοχή εκτός του τμήματος της σημερινής Πλάκας περίπου 300σπιτια), από το Αλήκοκκο και κάτωθεν του Μαχαλά των αράπηδων προς το Θησείον κατώκουν οι Τούρκοι (ζώνη με αυξημένη οίκηση περίπου 400 σπίτια περιλαμβάνεται και η ίδια η ακρόπολη), πέριξ αυτών την εξωτάτην ζώνην κατώκουν οι γνήσιοι Αθηναίοι (περίπου 700 σπίτια)» Όλα αυτά που μας μεταφέρει ο Καμπούρογλου για την σύνθεση των Αθηνών (50% Αθηνιώτες, 21% Σκιπεταραίοι και 29% Τουρκαλάδες) κατά τη εποχή της Τουρκοκρατίας ισχύουν μόνον για την πόλη των Αθηνών. Πέραν αυτής και στο συντριπτικό μέρος του Λεκανοπεδίου Αττικής υπάρχουν Ελληνικά χωριά και πόλεις (βλ. Αγγελόκηποι, Γυψέλη, Αστρύφου, Καράς, Ψυχικό, Πανκράτι, Περιστέρι, Τράχωνες, Περαίας, Κορυδαλλός, Κερατόπυργος, Σωπόλια, Πατήσια, Μπραχάμι, Φάληρο κ.α. αυξάνοντας πολύ το Ελληνικό στοιχείο. Υπάρχουν βεβαίως και μέρη με ανάμικτο πληθυσμό (Κηβιζά, Αμαρυσία, Καματερό). Ακόμα και στους πιο Εθνικιστικους αλβανικους χάρτες το λεκανοπέδιο της Αττικής είναι παντοτε εκτός!
ΑπάντησηΔιαγραφήΑλλά ακόμα και αυτοί οι ίδιοι οι Αρβανίτες δεν είναι γνήσιοι Αλβανοί. Οι ομάδες αλβανών που κατέβηκαν δεν μπόρεσαν να καταπνήξουν το Ελληνικό στοιχείο και εννοείται πως το αφομοίωσαν περνόντας τους την δική του κουλτούρα Εάν ήταν γνησιοι αλβανοι και δεν συνάνταγαν κανέναν στα εδάφη όπου μετοίκησαν τότε δεν θα σωνόντουσαν τα περισσοτερα αρχαία και μεσαιωνικά τοπωνύμια της αττικής (βλ. Ραφήνα, Μπαλλάνα, Γαργηττός, Γέρακας Λαύριο όρος, Ράπτη, Μεντέλη, Οζιά κ.α.)
Από την άλλη οι Αθηνιώτες (το Γκάγκαρος είναι υποτιμητικό που μας έδωσαν οι επήλυδες για όλους τους Αθηναίους Γραικικής και Αρβανήτικης καταγωγής) δεν ομιλούσαν αρχαία ελληνικά, αλλά μία γλώσσα όπου οι Γλωσσολόγοι ονομάζουν Old Athenian (Παλαιοαθηναικά) και είναι η αμιγέστερη Ελληνική γλώσσα με τσιτακισμούς (βγ Παναγιωτάτζη αντί Παναγιωτάκη) και μετασχηματισμους του «υ» σε «ου» (βλ. Ξούλου αντί Ξύλο και Σκούλος αντί Σκύλος), κατάλληξη «άλλιο» αντί «ύλλιο» (βλ. Παιδάλλιο = Παιδάκι) και «έας» για την Γενική πτώση (βλ. Φαληρέα (του Φαλήρου), Καρέα (του Καρά), Καπνικαρέα, Κουταλέα κ.α).
Αυτά τα ολίγα. Όσο για την δική μου καταγωγή ΓΚΑΓΚΑΡΑΙΟΣ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΣΚΑΤΟΒΛΑΧΟΥΣ ΑΘΗΝΙΩΤΗΣ ΓΙΑ ΕΜΑΣ!