Δευτέρα 6 Οκτωβρίου 2008

Η ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΕΝΟΣ ΓΚΑΓΚΑΡΟΥ ΑΘΗΝΑΙΟΥ



Φωτογραφία της συνοικίας που υπήρχε πάνω από την Αρχαία Αγορά κάτω από την Ακρόπολη.
.
Μόλις γύρισα από ταξίδι γεμάτος από αξέχαστες εικόνες από την Λυκία την Παμφυλία και την Ιωνία μέρη που τόσοι πολιτισμοί άφησαν τα ίχνη τους.
Πριν λοιπόν να μεταφέρω τις φωτογραφίες από το ταξίδι στο PC άνοιξα να δω τα e-mail που μου έχουν σταλεί και μεταξύ των άλλων βρήκα και το παρακάτω που το μεταφέρω αυτούσιο :

Γεια σας,σχετικά με την αναφορά σας για τους Αθηναίους έχω να κάνω μερικά σχόλια Αν θεωρείτε τους γνήσιους Αθηναίους Αρβανίτες είστε λάθος καθώς απέχει μακράν από την πραγματικότητα. Όταν ισχυρίζεστε κάτι, καλό θα ήταν να δίνετε επαρκή επιχειρήματα και αξιόπιστες πηγές επίσης καλό θα ήταν να μην αγγίζετε τα όρια της προπαγάνδα και της συκοφαντίας επειδή θέλετε να αποδείξεις κάτι και στην συνέχεια να το δημοσιοποιείτε. Σας καλώ λοιπόν να μου αποδείξετε αυτό που λέτε. Που είναι τα επιχειρήματά σας, οι πηγές σας;
Οι Αθηναίοι πριν το 1834 (δηλαδή πριν γίνει πρωτεύουσα η Αθήνα) ήταν 10,000 κάτοικοι και μιλούσαν την ελληνική γλώσσα και πιο συγκεκριμένα την Αττική διάλεκτο στην οποία έχουν γραφτεί τα περισσότερα αρχαιοελληνικά κείμενα που διδάσκονται σήμερα στα σχολεία. Τότε η Αθήνα έπιανε μόνο την συνοικία της Πλάκας.
Αν αναφέρεστε στους υπόλοιπους κατοίκους της Αττικής, αυτοί ήσαν Αρβανίτες όπως για παράδειγμα στην Χασιά, στο Μενίδι, στα Καλύβια Αττικής, στο Μαρκόπουλο και σε άλλες περιοχές της Αττικής (πράγμα που μαρτυρείται κι από τις ονομασίες). Αυτοί όλοι ήσαν πράγματι αρβανίτες καθώς μιλούσαν αρβανίτικα(τοσκικές διάλεκτοι). Όμως είναι άδικο, ιστορικά και γλωσσολογικά απαράδεκτο να χαρακτηρίζετε μία φυλή ή μία κοινότητα και να την συγχέετε με μία άλλη χωρίς πηγές και χωρίς επιχειρήματα. Οι αρβανίτικες διάλεκτοι έπαψαν να ομιλούνται ουσιαστικά μετά το 1940 χάρη στη μονογλωσσική πολιτική που προώθησε η κυβέρνηση του Ι. Μεταξά.
Η προ-γιαγιά μου ήταν γνήσια Αθηναία από την Πλάκα και όλη της η οικογένεια μιλούσαν την Αττική διάλεκτο (Αρχαία Ελληνικά) πριν το 1940! Αν τώρα κάποιοι "βλάχοι" δεν καταλάβαιναν ελληνικά και ισχυρίζονταν ότι οι Αθηναίοι ήταν αλλοδαποί τότε είναι πρόβλημα των "βλάχων" .
Ευχαριστώ για τον χρόνο σας.

Προφανώς τον φίλο αναγνώστη τον οδήγησε να μου στείλει αυτό το e-mail το παρακάτω σχόλιο που είχα γράψει στο ποστ Η ΠΑΡΑΠΟΙΗΜΕΝΗ ΙΣΤΟΡΙΑ στις 10-10-06:

Ξέχασα να γράψω για όλους αυτούς που υπερηφανεύονται ότι είναι Γκάγκαροι Αθηναίοι ,δηλαδή γνήσιοι, και βλέπουν με απαξιωτικό τρόπο τους Αλβανούς ότι οι Γκάγκαροι ήσαν Αρβανίτες!Άσε δε που οι περισσότεροι Ελληναράδες δεν ξέρουν ότι ό Κουντουριώτης τα παραγγέλματα στο πλοίο τα έδινε στα αρβανίτικα!

Αντί λοιπόν να καθήσω να ασχοληθώ με τις φωτογραφίες του ταξιδιού το ερέθισμα από αυτό το e-mail ήταν μεγάλο και έτσι έκανα μια πρόχειρη έρευνα για να αποδείξω στον αποστολέα του ότι δεν γράφω κάτι που να αγγίζει τα όρια της προπαγάνδα και της συκοφαντίας .
Άσε που ούτε Αρβανίτικη καταγωγή έχω ,ούτε καταλαβαίνω ποιος συκοφαντείται αν του πεις ότι πρίν μερικούς αιώνες την Ελληνίδα προ-προ γιαγιά του την πήδηξε Αρβανίτης ή τούμπαλιν! (επειδή μερικοί από σας μπορεί να είστε βλάχοι, όπως χαρακτηρίζει όσους δεν καταλαβαίνουν Ελληνικά ο αποστολέας μου, και να μην καταλαβαίνετε τι σημαίνει το τούμπαλιν είναι απλό, σημαίνει το ανάποδο!)
Ας δούμε λοιπόν ποιοι ήσαν οι Γκάγκαροι ,δηλαδή οι γνήσιοι Αθηναίοι που όπως έγραψε πρόσφατα και η Μαριάννα Κορομηλά , κι εμείς «γκάγκαροι», μαύρη Αρβανιτιά, αγύριστα κεφάλια, η ψυχή και η εργατική δύναμη της πόλης στα χρόνια της κατοχής των Φλωρεντίνων και των Οθωμανών. Τότε, οι κατακτητές κατοικούσαν πάνω. (Εννοεί την Ακρόπολη) Εμείς, από τον καιρό του Κόδρου, κάτω.
Σύμφωνα λοιπόν με την Νέα Παγκόσμιο Εγκυκλοπαίδεια της Μορφωτικής Εταιρείας (τόμος 10ος,σελ 32 και 33, μια και μου ζητήθηκαν αξιόπιστες πηγές) ΓκαγκαραίοιΓκαγκάρηδες ) ήταν προσωνυμία των Αθηναίων επί Τουρκοκρατίας οφειλόμενη είς το ότι δια το κλείσιμον των θυρών των οικιών των ούτοι εχρησιμοποίουν γκάγκαρα.
Κατά τον Κ.Μπίρην το επίθετον Γκάγκαρης είναι παραφθορά του Βεγγάριος, όπως ελέγοντο εγκατασταθέντες εις Αττικήν μισθοφόροι.
Γκάγκαρο 1-ήταν τεμάχιον χονδρού ξύλου που εκρεμάτο όπισθεν των θυρών δια σχοινίου έσωθεν του ανωφλίου, ώστε η θύρα να κλείη με μόνον το βάρος αυτού.
2-Ξύλινος μοχλός, διήκων οριζοντίως από τοίχου εις τοίχον, όπισθεν της θύρας και ασφαλίζων αυτήν έσωθεν.
Ο Κώστας Μπίρης (1899-1980) ήταν αρχιτέκτονας, πολεοδόμος και λαογράφος .
Το βιβλίο του «Αρβανίτες, οι Δωριείς του σύγχρονου Ελληνισμού, ιστορία των Ελλήνων Αρβανιτών» (1η έκδοση, 1960,3η έκδοση, 1998) αποτελεί μια σχολαστική μελέτη για τους Αρβανίτες και είναι το έργο στο οποίο αναφέρονται πιο συχνά οι άλλοι επιστήμονες που μελέτησαν τους Αρβανίτες.
Σύμφωνα με το Κώστα Μπίρη, από το 1350 μ.Χ. έως το 1418 μ.Χ., 81.200 Αρβανίτες, μισθοφόροι στρατιώτες και οι οικογένειές τους, εγκαταστάθηκαν σε ελληνικές περιοχές, μετά από προσκλήσεις Βυζαντινών αυτοκρατόρων(Δυναστεία Παλαιολόγων), των Καταλανών και των Βενετών.
Όπως ο υπόλοιπος ελληνικός πληθυσμός, οι Αρβανίτες εδώ και χρόνια μεταναστεύουν από τα χωριά τους στις μεγάλες πόλεις, και ειδικά στην πρωτεύουσα, την Αθήνα , στην οποία ζούσαν πολλοί Αρβανίτες στις αρχές του 19ου αιώνα, πριν αυτή γίνει πρωτεύουσα του Ελληνικού κράτους.
Στο καλογραμμένο λήμμα της Βικιπαίδεια για τους Αρβανίτες διαβάζει κανείς μεταξύ πολλών άλλων και τα εξής:
Αρβανίτες είναι οι απόγονοι μεταναστών από την Βόρεια Ήπειρο, οι οποίοι μιλούν την Αρβανίτικη γλώσσα και εγκαταστάθηκαν σε περιοχές της κεντρικής και νότιας Ελλάδας κατά τη διάρκεια του Μεσαίωνα, κυρίως μεταξύ του 13ου αιώνα και του 15ου αιώνα.

Η κάθοδος των Αρβανίτικων φύλων στον ελλαδικό χώρο ξεκινά στα τέλη του 13ου αιώνα και σταματάει περίπου το 1600,έχοντας ως αρχική κοιτίδα την περιοχή Άρβανον στο Δεσποτάτο της Ηπείρου, στην κεντρική σημερινή Αλβανία και ως τόπο αρχικής εγκατάστασης την Θεσσαλία γύρω στο 1325.

Έχοντας εγκατασταθεί στην κοιλάδα του Σπερχειού από το 1380-81, οι Αρβανίτες παίρνουν άδεια από τον Πέτρο Δ΄ της Αραγωνίας να εγκατασταθούν στο Δουκάτο των Αθηνών το 1382, για την ενίσχυση της αμυντικής ικανότητας του δουκάτου απέναντι στις ξένες επιδρομές.

Οι αρβανίτικες φατρίες ήταν και έμειναν πιστές στην Ελληνική Ορθοδοξία
Είναι προφανές λοιπόν ότι ένα μέρος των Αρβανιτών θα ήρθαν σε επιμειξία με τον γηγενή πληθυσμό μιας και βασικά κατά την Οθωμανική αυτοκρατορία ο πληθυσμός διακρινόταν σε χριστιανούς και μουσουλμάνους.
Η Πληθυσμιακή κατανομή στην Αθήνα τον 16ο αιώνα σύμφωνα με επίσημη τουρκική απογραφή ήταν 11500 άτομα εκ των οποίων 8500 ήσαν οι χριστιανοί. (Πάπυρος-Λαρούς Μπριτάννικα τόμος 3 σελ 374)
Στο Γεωγραφικό Λεξικό της Ελλάδος,τομ.Α-Γ,των Μιχάλη Σταματελάτου και Φωτεινής Βάμβας-Σταματελάτου(βραβείο της Ακαδημίας Αθηνών) αναφέρεται ότι το 1671 η Αθήνα είχε 2.053 σπίτια από τα οποία: 1.300 Ελληνικά,600 Τούρκικα,3 διαφόρων ξένων και 150 Αρβανίτικα(στην περιοχή της Πλάκας, εκεί που στεκόταν η Αρβανίτικη Πόρτα των τειχών της Αθήνας)
Άλλωστε η κατοικημένη περιοχή της τότε Αθήνας ήταν κυρίως γύρω από την Ακρόπολη.
Γύρω στα 1775 «στα χρόνια της τυραννίας του Χατζή Αλή »,όπως αναφέρει χαρακτηριστικά ο Παναγής Σκουζές στην Αθήνα υπήρχαν 1500 χριστιανικές οικογένειες 375 Τούρκων,30 οικογένειες μαύρων (προφανώς στην υπηρεσία των αγάδων),25 οικογένειες τσιγγάνων και «υπέρ τας 1000 ψυχάς …πτωχών,κατοικούντων είς τα κελία των 36 ενοριών.(Ιστορία του Ελληνικού Έθνους ,τόμος ΙΑ σελ 158 Εκδοτική Αθηνών)
Λίγο πριν από την Επανάσταση, στα 1815, στην Αθήνα κατοικούσαν 7 χιλιάδες χριστιανοί και 3 χιλιάδες μουσουλμάνοι σύμφωνα με τον Pouqueville.
Από τους 7 χιλιάδες χριστιανούς οι 4 χιλιάδες ήταν αρβανίτες και προέρχονταν από όλα τα χωριά της Αττικής. Είχαν εγκατασταθεί μεταξύ Πλάκας και Μακρυγιάννη.( Θεόδωρος Πάγκαλος)
Τώρα για το πόσο αρχαία Ελληνικά μιλούσαν οι Αθηναίοι και γενικότερα οι Έλληνες είναι χαρακτηριστικό αυτό που αναφέρει ο Φαλμεράγιερ στην επίσκεψη του το 1840-42 όταν απήγγειλε σε ένα συνομιλητή του ένα απόσπασμα από τον Θουκιδίδη.Του απάντησε με το αμίμητο :Αχ αυτός ο Θουκυδίδης,από πολύ καιρό δεν είναι για μας εδώ παρά ένας συγγραφέας που χρησιμοποιεί άσχημα ελληνικά!! (Ιστορικά της Ε τεύχος 43 σελ4)
Δεν χρειάζεται νομίζω να αναφερθώ στα Ευαγγελικά του 1901 με τους 8 νεκρούς που δημιουργήθηκαν γιατί μεταφράστηκε το Ευαγγέλιο «εις την γλώσσαν του λαού» .
Είναι σαφές ότι τα αρχαία Ελληνικά όπως ακόμα και η γλώσσα του Ευαγγελίου δεν ήταν η καθομιλουμένη , είναι γνωστό δε ότι η καθαρεύουσα ήταν σαφώς μια τεχνητή γλώσσα των λογίων.
Ο λαός μίλαγε την γλώσσα που έγραψαν ο Μακρυγιάννης ,ο Κολοκοτρώνης και τόσοι άλλοι σύγχρονοι τους.
Όσο για τον χαρακτηρισμό των «βλάχων» το παρακάτω κείμενο του Γιάννη Κολοβού στο ΒΗΜΑ νομίζω ότι εξηγεί το πώς αναπτύχθηκαν μια σειρά προσδιορισμοί που εξέφραζαν τοπικές αντιπαλότητες και ανταγωνισμούς ή άλλες φορές απλώς τη λαϊκή διάθεση για σάτιρα, έστω και με δηκτική μορφή.
Αυστριακοί (οι Βολιώτες), βλάχοι (οι αγροτικοί πληθυσμοί της Θεσσαλίας και μέρους της Στερεάς, με αναγωγή στην ομώνυμη εθνοτική ομάδα), γκάγκαροι (οι Αθηναίοι), καλαμαράδες (οι Ελλαδίτες σύμφωνα με τους Κυπρίους), κοπέλια (οι Κρητικοί), κουμπάροι (οι Κύπριοι σύμφωνα με τους Ελλαδίτες), μαουνιέρηδες (οι Πειραιώτες), μινάρες (οι Πατρινοί), νεραντζόκωλοι (οι κάτοικοι της Αρτας), παγουράδες (οι κάτοικοι των Ιωαννίνων), σακαφλιάδες (οι Τρικαλινοί), σαρδελάδες (οι κάτοικοι της Πρέβεζας), σκορδάδες-Σκορδία (οι Τριπολιτσιώτες και η Τρίπολη αντίστοιχα), σούρδοι-Σουρδία (οι κάτοικοι της Κοζάνης), σύκα ή σωματέμποροι (οι Καλαματιανοί)
(Έχει παραλείψει τα καρντάσια ,τους Θεσσαλονικείς δηλαδή, γιατί φαίνεται ότι είναι χαμουτζής Γκάγκαρος !)
Σαν γνήσιος Αθηναίος λοιπόν, μιας και έχω γεννηθεί στο κέντρο της Αθήνας, με πλακιώτισσα γιαγιά και με προ προ γιαγιά βαφτισμένη στην Ακρόπολη, αντίθετα από το επιστολογράφο μου, δεν με ενοχλεί καθόλου το αρβανίτικο αίμα που μπορεί να τρέχει στις φλέβες μου από κάποιον μακρινό πρόγονο και δεν θεωρώ ούτε προπαγανδιστικό ούτε συκοφαντικό να με πει κανείς Γκάγκαρο Αθηναίο.
..
.
Καιρός πια μετά από αυτό το ποστ να ασχοληθώ με το υλικό που έφερα μαζί μου ώστε σε μερικές μέρες να μπορέσω να δω τι ενδιαφέροντα πράγματα έχουν γραφτεί απο σας κατά το διάστημα της απουσίας μου.


24 σχόλια:

  1. Πολύ ενδιαφέροντα όλα αυτά..
    Και η φωτό αρκεί να δείξει την τεράστια..αλλαγή..
    Καλώς όρισες (..) πάλι! ;)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Καλωσόρισες Αθεόφοβε μου. Τι σου έλαχε να πάθεις μόλις επέστρεψες! Να πρέπει να απαντάς σε ανιστόρητα email. Γέλασα πολύ που η γιαγιά του/ης αποστολέα μιλούσε την ...Αττική διάλεκτο!!! Και μη χειρότερα.
    Πάντως πολύ πολύ ενδιαφέρουσα και αυτή η ανάρτηση σου. Ευχαριστούμε τον/την άγνωστο αποστολέα για την αφορμή που σου έδωσε...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Στείλε σε παρακαλώ ένα mail στον Κολοβό και πες του ότι έτσι και μας ξεχάσει ξανά εμάς τα "καρντάσια" θα τον κάνω ότι σημαίνει το επίθετο του... :)

    Επίσης καλά που δεν ζούσα την εποχή που ζούσε η γιαγιά του αποστολέα. Δεν θα συννενοούμασταν ποτέ!

    Καλώς ήρθες και περιμένουμε το "κανονικό" ποστ. Αυτό δηλαδή που έχει σχέση με ταξίδι!

    Καλή σου μέρα Αθεόφοβε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. θα το πω, όπως μούρθε
    "τους ξέσκισες"!!!!
    και πολύ καλά έκανες !!!

    Θεωρώ πως "έγραψες" ιστορία πάλι!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Απ' τη μια ο doctor, απ' την άλλη εσύ, έχω περιτριγυριστεί από Γκάγκαρους. Και γω ένας Αυστριακός στην Χαμουτζία, ο οποίος μεγάλωσα αντιπαθώντας τυρογαλάδες (Λαρισαίους), στέκομαι μες την μέση της Αθήνας και σκέφτομαι: υπάρχει κανας κοντοχωριανός να πιούμε κανα τσιπ'ρο ρε γαμώτο???

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. roadartist-
    Σπάω το κεφάλι μου να θυμηθώ πως την έλεγαν αυτήν την συνοικία της φωτογραφίας αλλά τίποτα...

    meropi-
    Μου αρέσουν οι προκλήσεις και αν έχω δίκιο θέλω να το αποδείξω.
    Αν έχω λάθος δεν ντρέπομαι να το παραδεχτώ ή να ζητήσω συγγνώμη αν έχω θίξει κάποιον ,όχι σαν κάποιες ψυχές που πιστεύουν ότι ποτέ δεν κάνουν λάθος!

    ndn-
    Για να γράψω ποστ για το ταξίδι πρέπει πρώτα να ταξινομήσω πάνω από 950 φωτογραφίες και κοντά 2 1/2ώρες βίντεο και μετά να διαβάσω με την ησυχία μου σχετικά με ότι είδα οπότε όπως καταλαβαίνεις όλα αυτά θέλουν τον χρόνο τους.

    zouzouna-
    Δεν ξέρω αν «έγραψα» ιστορία αλλά ότι γράφω σχετικά με ιστορικά θέματα δεν τα κατεβάζω από το μυαλό μου αλλά από βιβλία,απλά τρώει χρόνο πολλές φορές να βάζεις και τις βιβλιογραφικές παραπομπές.

    salvatore1789-
    Στην Χαμουτζία οι Γκάγκαροι θεωρούν πλέον μπανάλ το «τσιπ'ρο» και όταν είναι να πιούν πίνουν «βίσκυ» και από το μαύρο που έχει πλέον ηλικία τουλάχιστον 15 ετών και είναι έτοιμο πια για το Λύκειο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Μπράβο Αθεόφοβε! Πολύ κατατοπιστικό και διαφωτιστικό το θέμα που ανέπτυξες.

    Άλλωστε κι εγώ στα τελευταία μου ποστ ασχολήθηκε με τους Αρβανίτες, ως αρβανίτης κατά το ήμισυ:

    http://dimitrisdoctor2.blogspot.com/2008/09/1.html

    http://dimitrisdoctor2.blogspot.com/2008/09/blog-post_26.html

    Άλλωστε για τους θεωρούντες εαυτούς ως απευθείας απογόνους των αρχαίων Αθηναίων (όπως ο αποστολέας του email), υπάρχει και αυτό:

    "Το 87 π.Χ. έφτασε ο Σύλλας στην Ελλάδα και πολιόρκησε την Αθήνα. Επειδή η Σύγκλητος δεν του έστελνε χρήματα, αυτός, για να καλύψει τις ανάγκες του στρατού του, λεηλάτησε τους θησαυρούς της Ολυμπίας, των Δελφών και της Επιδαύρου. […]
    Τον Μάρτιο του 86 π.Χ. οι στρατιώτες του κατόρθωσαν να διεισδύσουν στην πόλη. Έσφαξαν σχεδόν όλους τους κατοίκους, εκτός από λίγους, στους οποίους ο «ελληνοτραφείς» Σύλλας δήλωσε ότι τους συγχωρεί «χάριν των προγόνων των!». (Σαράντος Καργάκος, «Ιστορία του Ελληνικού Κόσμου και του Μείζονος Χώρου», σ.423-4).

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Γνωρίζω καλά πως εργάζεσαι όταν πρόκειται να ανεβάσεις ποστ. Φαίνεται πως ο αποστολέας ήταν με iq υψηλότατο.....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. doctor-
    Διάβασα και τα 3 ποστ σου τα σχετικά με την γλώσσα και τους αρβανίτες της Θράκης που ήταν μάλιστα εξαιρετικά ενδιαφέρον γιατί ήταν παντελώς άγνωστη αυτή η πτυχή της ανταλλαγής πληθυσμών.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Σοβαρά λες πως δεν θυμάσαι το όνομα της συνοικίας?
    Να ρωτήσω τον θείο Μίμη και επιστρέφω. Μπορεί να θυμάται!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. ηλιαχτίδα-
    Αποτελείς ένα κλασσικό παράδειγμα της καθαρότητας του Ελληνικού αίματος!
    Μια Αρβανίτη(προφανώς παρατσούκλι κάποιου αγνώστου Αρβανίτη προγόνου),γνήσια βλάχα βρίσκεται στο νησί των Τσαμπίκων!

    ζουζούνα-
    Θεωρώ απαράδεκτο μια γνήσια γκάγκαρη να μην ξέρει ότι τα Αναφιώτικα ζουν και βασιλεύουν κάτω απο την Ακρόπολη στην Πλάκα!
    Δεύτερον εκεί που πάω να ασχοληθώ με τόσα πράγματα που έχουν μείνει πίσω μου πετάς την πρόκληση για το όνομα της συνοικίας.
    Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα να με κάνεις να ψάχνω πάνω από μια ώρα να το βρώ.
    Και το βρήκα!
    Ηταν ή συνοικία της Βλασαρούς και είχε πάρει το όνομα της από την εκκλησία της Παναγίας της Βλασαρούς που διακρίνεται στην φωτογραφία κάτω από την Ακρόπολη.
    Η Παναγία Βλασαρού βρισκόταν ακριβώς δίπλα [δυτικά] από το Ωδείον του Αγρίππα, στο κέντρο της Αρχαίας Αγοράς, και στην πλευρά προς το Θησείο. Σήμερα μπορούμε να δούμε την κόγχη της εκκλησίας αυτής, σε διατηρημένο τοίχωμα.
    Στην περιοχή της Βλασαρούς βρέθηκαν 2 γιγάντια αγάλματα, ΔΡΑΚΟΥΣ τα έλεγαν τότε οι Αθηναίοι, που θεωρήθηκαν και ως οι Επώνυμοι Ήρωες των Αρχαίων Αθηνών.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Aκριβώς έτσι καλέ μου! Και πού να σου πω & τα υπόλοιπα: ο πατέρας μου πρόσφυγας στην καταγωγή από τη Σμύρνη & η μητέρα μου από τη Φιλιππούπολη της Βουλγαρίας!!! Φαντάσου τί "κράμα" είμαι...
    Καλό βράδυ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. και έβαλα ερωτηματικό άλλα εννοώντας....
    Εννοώντας, "εκείνη την περιοχή?" διότι δεν έβλεπα καλά την φωτό, (διότι συνήθως βιάζομαι...).
    Που να καταλάβεις εσύ έτσι όπως το ρώτησα.
    Ρωτώ το βράδυ τον θείο Μίμη, περιγράφοντας την φωτό γιατί δεν έχει net σπίτι του και μου απαντά "κάτι απο Β, αλλά θέλω ώρες να ψάχνω να το βρω" και με ξαπόστειλε γιατί είχε άλλη ασχολία.
    Μην βαράτε κύριε Αθεόφοβε, να κάνω γλυκό να εξευμενίσω τα πνεύματα?
    να γράψω 100 φορές Παναγία Βλασαρού?
    άσε τι έχω ν' ακούσω απο τον Μίμη, εν τω μεταξύ....
    ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Τι δηλαδή δεν είμαι γνήσιος απόγονος του Περικλή και του Πλάτωνα ?
    Αφού μεγάλωσα στην Πλάτωνος και πίνω καφέ στην Περικλέους!
    Κρίμα.
    Α, δεν μας τα λες καλά !

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Τι δηλαδή δεν είμαι γνήσιος απόγονος του Περικλή και του Πλάτωνα ?
    Αφού μεγάλωσα στην Πλάτωνος και πίνω καφέ στην Περικλέους!
    Κρίμα.
    Α, δεν μας τα λες καλά !

    10/10/2008 1:57 μμ

    *****

    Τέλειο! Θα ...στο κλέψω ε;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. ηλιαχτίδα-
    Οι βασιλικές οικογένειες αποκτούν με την ενδογαμία που έχουν μετά από λίγες γενεές εκφυλισμένους απογόνους.
    Όλη λοιπόν αυτή η πανσπερμία της καταγωγής σου δεν είναι τυχαίο ότι είχε σαν αποτέλεσμα ένα τόσο αξιόλογο ατομο σαν εσένα!

    ζουζούνα-
    Βεβαίως και σε συγχωρώ, αλλά άν προκειται να φτιάξεις και γλυκό δεν προκειται να έχω αντίρρηση!

    fpboy-
    Βεβαίως και είσαι Έλληνας όσο οι Τούρκοι,λάθος οι Ελληνες μουσουλμάνοι της Κομοτηνής που έχουν γεννηθεί στην οδό Κ.Κολοκοτρώνη και πίνουν καφέ στην οδο Α.Διάκου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Ενώ η Μακεδονία με 4.000 χρόνια ιστορία έχει βρει την αξία της στους γνήσιους απογόνους των αρχαίων Ποντίων (Ζορό), Πελοποννησίων (Παναγιώτατος), Κρητικών (Ζουρλάρις, Βλάχων (Πρόεδρος Εταιρείας Μακεδονικών Σπουδών). Αφού τελειώσουν το θεάρεστο έργο τους για τη σωτηρία της πατρίδας θα πάνε να σώσουν την Μποτσουάνα από τις κακές επιβουλές.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Kι έλεγα κι εγώ πώς εξηγούνται οι ...κάλοι των "βασιλιάδων"!
    Όσο για μένα, έ, χμ, σαφώς & είμαι αξιόλογο άτομο! Και φαίνεται κι από τη ...μετριοφροσύνη μου!!!
    Φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. «από του Σερπετζέ εφ’ όλης της ΝΑ κλιτύος των προπόδων της Ακροπόλεως προς την Αρβανίτικην Πόρταν κατώκουν οι Αρβανίταις (αραιοκατοικημένη τότε περιοχή εκτός του τμήματος της σημερινής Πλάκας περίπου 300σπιτια), από το Αλήκοκκο και κάτωθεν του Μαχαλά των αράπηδων προς το Θησείον κατώκουν οι Τούρκοι (ζώνη με αυξημένη οίκηση περίπου 400 σπίτια περιλαμβάνεται και η ίδια η ακρόπολη), πέριξ αυτών την εξωτάτην ζώνην κατώκουν οι γνήσιοι Αθηναίοι (περίπου 700 σπίτια)» Όλα αυτά που μας μεταφέρει ο Καμπούρογλου για την σύνθεση των Αθηνών (50% Αθηνιώτες, 21% Σκιπεταραίοι και 29% Τουρκαλάδες) κατά τη εποχή της Τουρκοκρατίας ισχύουν μόνον για την πόλη των Αθηνών. Πέραν αυτής και στο συντριπτικό μέρος του Λεκανοπεδίου Αττικής υπάρχουν Ελληνικά χωριά και πόλεις (βλ. Αγγελόκηποι, Γυψέλη, Αστρύφου, Καράς, Ψυχικό, Πανκράτι, Περιστέρι, Τράχωνες, Περαίας, Κορυδαλλός, Κερατόπυργος, Σωπόλια, Πατήσια, Μπραχάμι, Φάληρο κ.α. αυξάνοντας πολύ το Ελληνικό στοιχείο. Υπάρχουν βεβαίως και μέρη με ανάμικτο πληθυσμό (Κηβιζά, Αμαρυσία, Καματερό). Ακόμα και στους πιο Εθνικιστικους αλβανικους χάρτες το λεκανοπέδιο της Αττικής είναι παντοτε εκτός!
    Αλλά ακόμα και αυτοί οι ίδιοι οι Αρβανίτες δεν είναι γνήσιοι Αλβανοί. Οι ομάδες αλβανών που κατέβηκαν δεν μπόρεσαν να καταπνήξουν το Ελληνικό στοιχείο και εννοείται πως το αφομοίωσαν περνόντας τους την δική του κουλτούρα Εάν ήταν γνησιοι αλβανοι και δεν συνάνταγαν κανέναν στα εδάφη όπου μετοίκησαν τότε δεν θα σωνόντουσαν τα περισσοτερα αρχαία και μεσαιωνικά τοπωνύμια της αττικής (βλ. Ραφήνα, Μπαλλάνα, Γαργηττός, Γέρακας Λαύριο όρος, Ράπτη, Μεντέλη, Οζιά κ.α.)
    Από την άλλη οι Αθηνιώτες (το Γκάγκαρος είναι υποτιμητικό που μας έδωσαν οι επήλυδες για όλους τους Αθηναίους Γραικικής και Αρβανήτικης καταγωγής) δεν ομιλούσαν αρχαία ελληνικά, αλλά μία γλώσσα όπου οι Γλωσσολόγοι ονομάζουν Old Athenian (Παλαιοαθηναικά) και είναι η αμιγέστερη Ελληνική γλώσσα με τσιτακισμούς (βγ Παναγιωτάτζη αντί Παναγιωτάκη) και μετασχηματισμους του «υ» σε «ου» (βλ. Ξούλου αντί Ξύλο και Σκούλος αντί Σκύλος), κατάλληξη «άλλιο» αντί «ύλλιο» (βλ. Παιδάλλιο = Παιδάκι) και «έας» για την Γενική πτώση (βλ. Φαληρέα (του Φαλήρου), Καρέα (του Καρά), Καπνικαρέα, Κουταλέα κ.α).
    Αυτά τα ολίγα. Όσο για την δική μου καταγωγή ΓΚΑΓΚΑΡΑΙΟΣ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΣΚΑΤΟΒΛΑΧΟΥΣ ΑΘΗΝΙΩΤΗΣ ΓΙΑ ΕΜΑΣ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Όχι, οι Γκαγκαροι δεν ήταν Αλβανοί. Γενικά οι γνησιοι Αθηναίοι ήταν πολύ κλειστή κοινωνία. Απέφευγαν τις επιμιξίες με τους Αλβανούς και με κάθε ξένο λαό. Αυτό έχει εξήγηση. Πάντα, για κάθε κατακτητή, η Αθήνα παρουσίαζε έντονο ενδιαφέρον λόγω της περίφημης ιστορίας της και λόγω ότι υπήρξε η μητρόπολη και η κοιτίδα της φιλοσοφίας. Η πατρίδα του Σωκράτη και του Πλάτωνα και τόσων άλλων φιλοσόφων και φιλοσοφικών ρευμάτων. Γι αυτό πάντοτε οι Αθηναίοι είχαν μιαν υπεροψία σε κάθε ξένο και πάντα αντιμετωπίζονταν με προνόμια. Ήδη από τους Ρωμαίους. Το λάθος που κάνετε όλοι εσείς, που προσπαθείτε να θεωρείτε ότι η Αθήνα δεν είχε πληθυσμιακή συνεχεια, είναι που δεν μελετάτε τα κύρια μελήματα κάθε κατακτητή. Για παράδειγμα, οι Καταλανοί ήταν ανθρώποι που δεν έδωσαν βάση στο πνεύμα, ήταν μισθοφόροι πολεμιστές, δεν αφομοιώθηκαν και δεν άφησαν επιγόνους. Οι Φράγκοι πάλι αφομοιώνονται αλλά εξελληνιζονται παρά εκβαρβαριζουν τους Ρωμηους Αθηνιωτες λόγω ότι έγιναν τεράστιο βάρος και σεβασμό στην ιστορία των Αθηνών. Μάθαιναν ελληνικά και βαπτίζονταν κι όλας Ορθόδοξοι. Γι αυτό την Αθήνα την οχύρωσαν. Οι Τούρκοι πάλι δεν είχαν ιδιαίτερο ενδιαφέρον με τα πνευματικά, το μόνο τους ενδιαφέρον ήταν η είσπραξη των φόρων και άφηναν την Αθήνα σε αδράνεια και ένα είδος αυτονομίας. Το επόμενο που πρέπει να δείτε είναι την ιστορία των "σκοτεινών" χρόνων στην Αττική. Κυρίως ο μεσαίωνας μέχρι το 1458. Αθηναίους.

      Διαγραφή
    2. Το 267 με την εισβολή των Ερουλων στην Αθήνα αντιμετωπίζονται νικηφόρα από τον λεγεωνάριο Ποπλιο Δεξιππο, ενώ 100 χρόνια αργοτερα ο Αλλαριχος αποχωρεί από την Αθήνα τρομοκρατημένος από το άγαλμα της Αθηνάς στην Ακρόπολη, από τους Ερουλους όμως ερημωνεται οριστικα η νότια Αττική, από Κερατέα μέχρι Σούνιο, ρόλο έπαιξε και η συχνή προσβολή της από τους Σαρακηνούς και την πειρατεία. Όμως, η Παιανία, η Σφηττια και η Κρωπία συνεχίζουν να έχουν πληθυσμό και δεν ήταν έρημες. Αυτά μέχρι και το 1600 που εσείς αναφέρετε για αλβανικους εποικισμους. Οι βαλκανικές πόλεις τον μεσαίωνα ήταν γενικά ολιγοπληθεις, όμως η Αθήνα ήταν τρίτη σε πληθυσμό μετά την Θεσσαλονίκη και την Ανδριανούπολη και αριθμούσε τουλαχιστον 10.000 κατοίκους γνήσιους Αθηναίους. Επίσης αναφέρει κι ο Καμπούρογλου ότι σεβασμό έδειξε κι ο Σουλτάνος Μωάμεθ και μάλιστα λάτρευε την Αθήνα. Όταν η Αθήνα κυριεύτηκε στα 1458 το πρώτο που έκανε ο Σουλτάνος Μωάμεθ ήταν να ανέβει στην Ακρόπολη και να επευφημεί την Αθήνα. Ο Σουρμελης δε αναφέρει ότι λίγα χρόνια αργότερα, στα 1467 ο Πάπας Ευσέβιος Πίος Β' προέτρεπε για σταυροφορία υπερ της Αθήνας και μάλιστα για ένα πολύ μικρό διάστημα ξανά ήταν φράγκικη κτίση. 1467 - 1470. Οι Αθηναίοι σε κάθε πόλεμο ως τόπους διαφυγής είχαν την Αίγινα, την Χαλκίδα, την Θήβα και την Κουλούρη. Ο Καμπούρογλου σημειώνει ότι στην παλαιοαθηνιωτικη διάλεκτο εντοπίζονταν γλωσσικά ιδιώματα που αποδεικνύουν συνέχεια της αρχαίας Αττικής διαλέκτου. Η προφορά του Υ και του ΟΙ ως ΟΥ, ίσως και του ΑΙ, η κατάληξη του αορίστου, κληρονομιά του παρακειμένου σε ΚΑ, φρασεολογία σατυρική, ιδίως Αριστοφανειος και λεξιλόγιο εξόχως ελληνικό. Ο ίδιος σημειώνει πως οι Αθηναίοι ήταν περίφημοι τραγουδοποιοί και λυριτζηδες, στην γειτονιά του γνώριζε δύο γέροντες, ο ενα ήταν Αλβανός, ο γέρο Γκιώνης με καταγωγή από κάποιο χωριό της Αττικής ο οποίος καλημέρα του έλεγες και σε έβριζε. Ο άλλος ήταν ο γέρο παπουκατος, γνήσιος Αθηναίος που σου έλεγε πρώτος καλημέρα και γεμάτος επευφημίες έφευγε τραγουδιστά. Ο Ζυγομαλάς σε επιστολή του προς στον Κρουσιο στα 1578 όταν η Αθήνα ήταν τουρκοκρατούμενη ήδη 100 χρόνια αναφέρει πως άκουγε ευφωνες Αθηναίους να τραγουδούν σαν τις σειρήνες. Ενώ στοιχεία αρχαίας Αττικής θυμελικης είχαν οι Αθηναίοι σε επικήδειους μέχρι και τις αρχές του 20ου αιώνα. Απόδειξη ότι οι Αθηναίοι ήταν οι γνήσιοι απόγονοι εκείνης της ενδόξου πόλης του, Σόλωνα, του Περικλή, του Σωκράτη και του Πλατωνα. Πολλές αναφορές στον Καμπούρογλου έδιναν οι Ρωμαιοκαθολικοί Καπουτσίνοι μοχανοι. Κάτι που είχαν αναφέρει ήταν που οι Αθηναίοι ήταν μακροβιοι, αιτία ήταν το μέλι στη διατροφή τους καθώς και το κρασί. Να σημειωθεί πως οι Αλβανοί στην Αθήνα ήταν χωρικοί από τα περίχωρα της Αττικής κι όχι βέροι Αθηναίοι. Το ζήτημα για ερήμωση και αλβανικό αποικισμό στην Αθήνα είναι αβάσιμο και εωλο. Ούτε ο Φαλμεράυερ, ο πολέμιος της νεοελληνικής συνέχειας με την αρχαία Ελλάδα δεν μπόρεσε να αποδείξει τέτοιο ισχυρισμό. Υπέπεσε και στην πονηριά του Πιττακή που του έδωσε σκόπιμα, ψευδα στοιχεία και του εξέθεσε ολόκληρη την διατριβή. Η διαχρονική πανουργία του Έλληνα!
      Γενικά οι Αθηναίοι πάντα υπήρχαν, αδιάκοπα, ο πολιτισμός τους, οι συνήθειες τους, τα σημεία διαφυγής τους σε κάθε κοινωνικη δυσκολία και πολέμους, η δομή της κοινωνίας τους, αποδεικνύουν περίτρανα πως δεν υπήρξε ούτε ερήμωση, ούτε πληθυσμιακή και πολιτισμική μεταβολή. Σήμερα αριθμουνται περί τους 500.000 Γκαγκαρους, γνήσιους Αθηναίους.

      Διαγραφή
  20. Ρε ανιστορητε! Τι ανοησίες κάθεσαι και γράφεις! Από πότε έκανες Αλβανούς τους Γκαγκαρους; Αλλά ποιος να ασχοληθεί μαζί σου σοβαρά όταν περιορίζεις στους 4.096 χαρακτήρες τα σχόλια.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Κατ΄αρχάς δεν χρειάζεται και πολύ ευφυΐα για να καταλάβει κανείς πως δεν περιορίζω εγώ στους 4.096 χαρακτήρες τα σχόλια, αλλά ο blogger.
      Μετά ότι έχω γράψει δεν είναι δικές απόψεις αλλά από κείμενα με αναφορά στην βιβλιογραφία τους.
      Τώρα το πόσοι γνήσιοι απόγονοι των αρχαίων Αθηναίων είχαν μείνει στην Αθήνα μας το λέει η ιστορία.
      "Το 87 π.Χ. έφτασε ο Σύλλας στην Ελλάδα και πολιόρκησε την Αθήνα. Τον Μάρτιο του 86 π.Χ. οι στρατιώτες του κατόρθωσαν να διεισδύσουν στην πόλη. Έσφαξαν σχεδόν όλους τους κατοίκους, εκτός από λίγους, στους οποίους ο «ελληνοτραφείς» Σύλλας δήλωσε ότι τους συγχωρεί «χάριν των προγόνων των!». (Σαράντος Καργάκος, «Ιστορία του Ελληνικού Κόσμου και του Μείζονος Χώρου», σ.423-4).
      Στην Διατριβή επί υφηγεσία του Σπυρίδωνος Λάμπρου, «Αι Αθήναι περί τα τέλη του 12ου αιώνος κατά πηγάς ανεκδότους» (Αθήναι 1878) διαβάζουμε πως σύμφωνα με την ρητή διαβεβαίωση του Μιχαήλ Χωνιάτου, τον 12ο αιώνα οι κάτοικοι των Αθηνών αγνοούσαν και αυτό το όνομα των Αθηνών, του Πειραιώς, του Υμηττού, του Αρείου Πάγου κλπ.
      Όσο για το παλαιοαθηναϊκό ιδίωμα: είναι χαρακτηριστικό ότι η συντριπτική πλειονότητα όσων αναφέρθηκαν στο ιδίωμα της Αθήνας μέχρι τον 19ο αιώνα (περιηγητές, λόγιοι κ.λπ.) συμφωνούν στο ότι ήταν το χειρότερο ανάμεσα στα νεοελληνικά ιδιώματα, κακόηχο και παρεφθαρμένο, χωρίς να βέβαια να είναι απολύτως σαφές σε τι ακριβώς αναφέρονταν. Προφανώς η σύγκριση γινόταν με την αρχαία αττική διάλεκτο της κλασικής εποχής, ως εάν η καθημερινή λαλιά των αρχαίων Αθηναίων να ταυτιζόταν με το υψηλό ύφος των κειμένων της γραμματείας.
      https://sarantakos.wordpress.com/2019/02/06/pantelidis/
      Τέλος, όπως έχω αναφέρει ήδη κατά τον Pouqueville λίγο πριν από την Επανάσταση, στα 1815, στην Αθήνα κατοικούσαν 7 χιλιάδες χριστιανοί και 3 χιλιάδες μουσουλμάνοι. Από τους 7 χιλιάδες χριστιανούς οι 4 χιλιάδες ήταν αρβανίτες και προέρχονταν από όλα τα χωριά της Αττικής. Είχαν εγκατασταθεί μεταξύ Πλάκας και Μακρυγιάννη στην καρδιά δηλαδή της Αθήνας.
      Τώρα το πόσο απόγονοι του Πλάτωνα και του Σοφοκλή ήσαν αυτοί οι 3000 χριστιανοί της Αθήνας μετά από τόσους αιώνες, επιδρομές και κατακτητές, η κοινή λογική δίνει την απάντηση.

      Διαγραφή