Τετάρτη 14 Μαρτίου 2012

Β΄ ΤΑ ΘΑΥΜΑΣΤΑ ΕΡΓΑ ΤΩΝ ΜΟΓΓΟΛΩΝ ΣΤΗΝ ΙΝΔΙΑ



Το σημερινό ποστ έχει απ΄όλα!
Πάθη, μεγάλους έρωτες, δολοπλοκίες αλλά και μεγάλα έργα.
Οι περισσότεροι άμα ακούμε για Μογγόλους  μας έρχονται στο μυαλό βάρβαροι επιδρομείς που σφάζουν και καταστρέφουν με αρχηγό τον  Τσένγκις Χαν .
Όμως οι Μογγόλοι που έζησαν και βασίλεψαν στην Ινδία από το 1526 έως το  1858 έχουν σημαντική προσφορά στον πολιτισμό, τις τέχνες και τις επιστήμες και αυτό το διαπιστώνει κανείς όταν την επισκέπτεται .
                                                                 Μπαμπούρ
Για 200 περίπου χρόνια, αφ΄ότου ο απόγονος του Τσένγκις Χαν από την μεριά της μητέρα του, και Τούρκων από τον πατέρα του, Μπαμπούρ, φεύγοντας από την Καμπούλ του Αφγανιστάν κατέλαβε το Δελχί και την Άκρα, η ινδική αυτοκρατορίας των Μογγόλων κυριάρχησε σε αυτή την χώρα και της άφησε μοναδικά και θαυμαστά  έργα μέχρι σήμερα.
Επειδή τα ονόματα των αυτοκρατόρων δεν μας είναι οικεία παραθέτω ένα μικρό πίνακα με αυτούς και με τα χρόνια που ήσαν στην εξουσία.
1526-1530 Μπαμπούρ (Babur
1530-1540 Χουμαγιούμ (Humayun)
1540-1545 Σιρ Χάν (Chir Khan)
1545-1556 Επιστροφή Χουμαγιούμ (Humayun)
1556-1561 Ανήλικος  Ακμπάρ (Akbar) (επίτροπος Μπαϊράμ Χαν)
1561-1605 Ακμπάρ ο Μεγάλος
1605-1627 Ντζαχαγκίρ  (Jahangir)
1627-1658 Σαχ Ντζαχάν (Shah Jahan,)  
1658-1707 Αουραγκαζέμπ  (Aurangzeb )
                                                                Χουμαγιούμ 

Τον  Μπαμπούρ που ήταν θαυμάσιος στρατηγός, άξιος πολιτικός ηγέτης και μαικήνας τον διαδέχτηκε ο γιός του Χουμαγιούμ ο οποίος αφού βασίλεψε για 10 χρόνια κατάφερε και τον  εκθρόνισε για 5 χρόνια ο ικανότατος  Σιρ Χάν μέχρι τον θάνατο του.
 Ο Χουμαγιούμ επανήλθε στον θρόνο, από την εξορία του στην Περσία, φέρνοντας μαζί του Πέρσες αρχιτέκτονες και τεχνίτες  που προώθησαν την καλλιτεχνική ανάπτυξη της Ινδίας.
Ο Χουμαγιούμ πέθανε 48 ετών μετά από την πτώση του στις σκάλες της βιβλιοθήκης του καθώς έτρεξε για να προσευχηθεί όταν  άκουσε  το κάλεσμα του μουεζίνη.
Ο τάφος του Χουμαγιούμ στο Δελχί, που τον έφτιαξε η περσικής καταγωγής νεώτερη σύζυγος του ανήκει από την UNESCO  στα  μνημεία της παγκόσμιας πολιτιστικής κληρονομιάς.
 Είναι και ο πρώτος τάφος με κήπο στην Ινδία.
Ο Χουμαγιούμ άφησε διάδοχο υπό επιτροπεία τον  13χρονο γιό του Ακμπάρ που έγινε από τους μεγαλύτερους μονάρχες της παγκόσμιας ιστορίας και επειδή ήταν  στρατιωτική ιδιοφυία  κατάφερε να επεκτείνει το βασίλειο του σχεδόν σε όλη την βόρεια Ινδία.

Ο Ακμπάρ παρότι δεν έμαθε ποτέ να διαβάζει και να γράφει (έλεγε, πως κάποιος θα υπάρχει πάντα να  διαβάζει στον βασιλιά στο κρεβάτι!),προώθησε τις τέχνες και την παιδεία στην χώρα του και επέτρεψε την ανεξιθρησκία .
Στην αυλή του είχε, όπως τους αποκαλούσε, τα "9 κοσμήματα", δηλαδή καλλιτέχνες όλων των ειδών.
Το 1569 μετά από νικηφόρο πόλεμο αποφασίζει την κατασκευή μιας νέας οχυρωμένης πρωτεύουσας, 37 χιλιόμετρα από την Άγκρα, στο Σικρί, που την ονομάζει Φατεχπούρ (πόλη της νίκης) και κατασκευάζει παλάτια για κάθε μία από τις νεώτερες βασίλισσες του, με βεράντες ,τεχνητή λίμνη κτλ
Το Φατεχπούρ Σικρί ανήκει στα μνημεία της παγκόσμιας πολιτιστικής κληρονομιάς της UNESCO.
 Το παλάτι του  Fatehpur Sikri-  Το 5οροφο κτήριο προς τα αριστερά είναι το Panch Mahal,για τις γυναίκες της αυλής.
 Μια άλλη όψη του παλατιού. Το ξεχωριστό κτήριο είναι το Diwan-i-Khas , η αίθουσα των ιδιωτικών ακροάσεων
                                               Η κεντρική κολώνα του Diwan-i-Khas.
Buland Darwaza. Είναι η ψηλότερη πύλη της Ινδίας με 54 μέτρα ύψος. Η είσοδος στο Jami Masjid.

Για διάφορους λόγους όπως τις ανεπαρκείς ποσότητες νερού ή και  την  δύσκολη άμυνα σε πιθανές επιθέσεις, καταλήγει να την εγκαταλείψει, μετά από 14 χρόνια που ήταν η πρωτεύουσα του, για την Άγκρα που έχει στρατηγική θέση ανάμεσα σε δύο ποτάμια.
 Όπως έλεγε ο ίδιος " αν η αυτοκρατορία θεμελιώνεται καβάλα στο άλογο, δεν μπορεί να διοικείται καβάλα στο άλογο"
Εκεί στα ερείπια ενός παλιού κάστρου κτίζει μέσα σε 8 χρόνια με 1.444.000 εργάτες το κόκκινο φρούριο της Άγκρα, την σημερινή μορφή του οποίου ολοκλήρωσε ο εγγονός του Σαχ Τζαχάν. Και  αυτό το κάστρο ανήκει στα μνημεία της παγκόσμιας πολιτιστικής κληρονομιάς της UNESCO.

Ο διάδοχος του, Ντζαχαγκίρ ήταν φιλήδονος, οκνός  και άβουλος και δεν κατάφερε να επεκτείνει την αυτοκρατορία παρά τους πολλούς και δαπανηρούς πολέμους.
Ο Ντζαχαγκίρ παντρεύτηκε την πανέμορφή και καλλιεργημένη Περσίδα χήρα Νουρ Τζαχάν που σημαίνει Φώς του κόσμου. Υπήρχαν όμως φήμες πως είχε φροντίσει ο ίδιος να γίνει  χήρα!
 Η Νουρ Τζαχάν ήταν ικανό άτομο και σε μεγάλο βαθμό της είχε αφήσει στα χέρια της την διακυβέρνηση του κράτους.
Στην Όρτσα υπάρχει ένα παλάτι με το όνομα του που κατασκευάστηκε από τον τοπικό βασιλιά και φίλο του, για την επίσκεψη του στην πόλη. Σε αυτό έμεινε μόνο μια μέρα! 
                            Η εσωτερική αυλή του παλατιού Ντζαχαγκίρ στην Όρτσα.
                                         Οι τοιχογραφίες στα βασιλικά διαμερίσματα.

 Τον διαδέχτηκε ο Σαχ Τζαχάν που στα περσικά σημαίνει ο Βασιλιάς του Κόσμου, που ήταν και ο αγαπημένος του παππού του Μεγάλου Ακμπάρ. Γενναίος , είχε σώσει από ένα λιοντάρι ένα υπηρέτη του, στρατηγικός  εγκέφαλος που ηγήθηκε σε πολλές επιτυχείς στρατιωτικές επιχειρήσεις του πατέρα του, με ευρεία μόρφωση, από τα 16 του έδειξε το ταλέντο του στην κατασκευή κτηρίων ώστε να τον αποκαλούν "ο κατασκευαστής των θαυμάτων"
 Η εποχή της βασιλείας του θεωρείται ως η χρυσή εποχή της αρχιτεκτονικής  των Μογγόλων. Έκτισε το μοναδικής ομορφιάς  μαυσωλείο  Ταζ  Μαχάλ όταν πέθανε η πιο αγαπημένη από τις γυναίκες του Μουμτάζ Μαχάλ, που σημαίνει το κόσμημα του παλατιού, ανηψιά της  Περσίδας  μητριάς του Νουρ Τζαχάν.
Την Μουμτάζ την γνώρισε στο ετήσιο φιλανθρωπικό παζάρι που γινόταν στο παλάτι όταν ήταν αυτή 14 χρονών και οι γυναίκες είχαν εκείνη την μέρα ακάλυπτο το πρόσωπο τους.
Αυτή πουλούσε κομμάτια γυαλιού και όταν την ρώτησε πόσο κάνει ένα, αυτή του ζήτησε ένα υπερβολικό ποσό. Όταν αυτός της είπε γιατί είναι τόσο ακριβό εκείνη του απάντησε με νόημα "αυτό δεν είναι γυαλί είναι διαμάντι"! Ήταν η 3η του γυναίκα και ην παντρεύτηκε μετά 5 χρόνια σε ημερομηνία που έκριναν σωστή  οι αστρολόγοι της αυλής ! Μετά από αυτήν παντρεύτηκε μόνο δύο γυναίκες!
Την μητριά του Νουρ Τζαχάν όταν  ανέβηκε στον θρόνο την φυλάκισε γιατί είχε παντρέψει την κόρη της, από τον πρώτο γάμο της με τον νεώτερο αδελφό του, και τον είχε εξωθήσει να επαναστατήσει εναντίον για να ανέβει αυτός στον θρόνο.

 Η επίδραση από το πέρασμα του Μεγάλου Αλεξάνδρου είναι εμφανής στα ονόματα που έχουν οι βάρκες στην λίμνη Ντάλ του Κασμίρ που σε πάνε στα καράβια-ξενοδοχεία.

 Στην πρωτεύουσα του Κασμίρ Σριναγκάρ δίπλα στην λίμνη Ντάλ ,υπάρχουν οι περίφημοι κήποι στους οποίους η Νουρ Τζαχάν με τον άντρα της Ντζαχαγκίρ πέρναγαν τους θερινούς μήνες.
Η ολοκλήρωση τους έγινε το 1633 από τον αδελφό της Νουρ Τζαχάν, Ασίφ Χαν πατέρα της Μουμτάζ  δηλαδή  πεθερό του Σαχ Τζαχάν και πρωθυπουργό του .
 Όταν αυτός τους είδε ολοκληρωμένους εξέφρασε 3 φορές τον θαυμασμό του στον πεθερό του ελπίζοντας να τους πάρει σαν δώρο!
Ο πεθερός όμως έκανε πως δεν κατάλαβε οπότε ο Σαχ Τζαχάν διέταξε να κλείσουν την παροχή του νερού με αποτέλεσμα να αρχίσουν οι κήποι να ξεραίνονται.
Όταν όμως ένας πιστός υπηρέτης του Ασίφ Χαν τον είδε περίλυπο να κάθεται κάτω από ένα δέντρο πήγε και άνοιξε το νερό, οπότε αυτός διέταξε αμέσως να το ξανακλείσουν γιατί φοβήθηκε την αντίδραση του βασιλιά για την ανυπακοή στις διαταγές του. Αντίθετα όμως αυτός συνεχάρη τον υπηρέτη για την αφοσίωση του και διέταξε την υδροδότηση ξανά των κήπων.     
Η Μουμτάζ, μετά από 19 χρόνια γάμου με τον Σαχ Τζαχάν,  πέθανε στον τοκετό του 14ου παιδιού της το 1631 και ο Σαχ Τζαχάν  έπεσε σε μεγάλη κατάθλιψη και άσπρισαν τα μαλλιά του.
 "Μόνο όταν ένας άντρας πονέσει όπως εγώ θα μπορέσει να δημιουργήσει ένα μαυσωλείο αντάξιο της αγάπης του", έλεγε και αφού άλλαξε πολλά σχέδια κατέληξε στην τελική μορφή που βλέπουμε σήμερα, απογυμνωμένο όμως μετά από λεηλασίες από τα πολύτιμα πετράδια και τον χρυσό που είχε όταν ολοκληρώθηκε μετά από 12 χρόνια κατασκευής, κοστίζοντας 18,κατά άλλους 41 εκατομ. χρυσές ρουπίες της εποχής ενώ χρησιμοποιήθηκαν και 500 (!) κιλά χρυσού εκτός από τους ημιπολύτιμους λίθους. 
΄Εχει υποστεί σημαντική αναστήλωση στις αρχές του 20ου αιώνα και το 2002 το καθάρισαν με ένα μίγμα που χρησιμοποιούν οι Ινδές για καλλωπισμό του δέρματος από την ατμοσφαιρική ρύπανση που είχε. 
                                    Οι κήποι και η είσοδος από την μεριά του Ταζ Μαχάλ.
 Η κεντρική είσοδος του Ταζ Μαχάλ με καλλιγραφική επιγραφή κειμένου από το Κοράνι που τα γράμματα προς τα επάνω μεγαλώνουν έτσι ώστε  να φαίνεται από κάτω πως έχουν το ίδιο μέγεθος.
 Η πίσω όψη του, με το Jawab στο βάθος, το πανομοιότυπο κτήριο με το τζαμί της άλλης μεριάς.
  Τα δύο κενοτάφια μέσα στο Ταζ Μαχάλ. Ο Σαχ Τζαχάν και Μουμτάζ έχουν ταφεί από κάτω.
 Η τεχνική της Πέτρα Ντούρα με τους ενσωματωμένους ημιπολύτιμους λίθους στο μάρμαρο.

 Χρησιμοποιήθηκε λευκό μάρμαρο και είχε ενσφηνωμένους στο μάρμαρο 35 ειδών διαφορετικούς ημιπολύτιμους λίθους, την περσική τεχνική  δηλαδή της Πέτρα Ντούρα που είχε φέρει στην χώρα η περσίδα Νουρ Τζαχάν.
Ο Σαχ  Τζαχάν  έφτιαξε πολλά τζαμιά μεταξύ των οποίων και το μεγαλύτερο της Ινδίας στο Δελχί το Jama Maszid.Κατασκευάστηκε μέσα σε 5 χρόνια με 20.000 εργάτες και κόστος 1 εκ. ρουπίες.
               Στο κέντρο τεχνητή λίμνη για το πλύσιμο των πιστών πριν την είσοδο στο τζαμί
                            Η αυλή του χωράει πάνω από 20.000 στην προσευχή της Παρασκευής


 Στο φρούριο της Άγκρα  είχε προσθέσει  το  Diwan-i-Am  που ήταν η Αίθουσα των Δημοσίων ακροάσεων και το  Diwan-i-Khas μικρότερο χώρο ιδιωτικών ακροάσεων .
Μπροστά από το Diwan-i-Khas υπάρχει το Macchi Bhawan που τότε είχε λιμνούλα με ψάρια τα οποία και ψάρευαν για διασκέδαση.
                                          Diwan I Aam  Αίθουσα δημοσίων ακροάσεων

 Diwan I Aam Στον χώρο αυτό καθόταν ο βασιλιάς και δεχόταν τον κόσμο και απένειμε δικαιοσύνη.

                                          Diwan I Khas Αίθουσα ιδιωτικών ακροάσεων
                                                               Macchi Bhawan


Σε αυτούς τους χώρους ο Σαχ Τζαχάν καθόταν στον περίφημο θρόνο των παγωνιών στολισμένο με πολύτιμα σμαράγδια, ρουμπίνια, μαργαριτάρια και διαμάντια μεταξύ των οποίων το καλύτερο ήταν το περίφημο  Kohinoor με τα 186 καράτια, το μεγαλύτερο γνωστό διαμάντι στον κόσμο που σήμερα ανήκει στα διαμάντια του στέμματος της Αγγλίας αφ΄ότου η βασίλισσα έγινε το 1877 αυτοκράτειρα της Ινδίας.


 Το Musamman Buji με τα ιδιαίτερα διαμερίσματα με τους εξαιρετικά διακοσμημένους χώρους τους. Στο βάθος φαίνεται  το Ταζ Μαχάλ



                                                              Η αυλή Anguri Bagh
Δίπλα ήταν και το  Musamman Burj, με τα εξαιρετικά διακοσμημένα ιδιωτικά του διαμερίσματα  και η αυλή που έμενε, το Anguri Bagh γνωστή ως Κήπο των σταφυλιών, χώρος αποκλειστικά για τις 300 κυρίες της αυλής,   που διέθεταν εξαιρετική θέα προς το Ταζ Μαχάλ .
Σε αυτό το μέρος όταν αρρώστησε έμεινε φυλακισμένος ο Σαχ Τζαχάν βλέποντας καθημερινά το Ταζ Μαχάλ ,με την φροντίδα της πρωτότοκης κόρης του όταν ο αδελφός της Αουραγκαζέμπ  εκτόπισε τον πατέρα του από τον θρόνο, σκοτώνοντας και όλα τα αδέλφια του.
Τον έθαψαν στο Ταζ Μαχάλ δίπλα στην Μουμτάζ.
Δίπλα από το Musamman Burj είναι και το παλάτι του Ντζαχαγκίρ



                                            Ο Αουραγκαζέμπ στον θρόνο του παγωνιών.


Ο Αουραγκαζέμπ, τριτότοκος γιός του Σαζ Τζαχάν και της Μουμτάζ,  ήταν μετά τον  Ακμπάρ ο μακροβιότερος βασιλιάς της Ινδίας γιατί έμεινε στον θρόνο  σχεδόν μισό αιώνα, αλλά ήταν αυτός που επανέφερε την σαρία και διέκοψε την υπάρχουσα από τον καιρό του Ακμπάρ ανεξιθρησκία καταστρέφοντας πολλούς ινδουιστικούς ναούς. 
Έζησε 88 χρόνια, και τα περισσότερα τα πέρασε με αδιάκοπες και δαπανηρές στρατιωτικές επιχειρήσεις επιτυγχάνοντας το 1891 η αυτοκρατορία του να έχει την μεγαλύτερη εδαφική κυριαρχία εξαντλώντας όμως το κράτος οικονομικά, με αποτέλεσμα μετά από αυτόν να αρχίσει η παρακμή.

Οι φωτογραφίες  από το Φατεχπούρ Σικρί, το τζαμί Jama Masjid και τους κήπους στο Σριναγκάρ στο Κασμίρ είναι από το προ 23τιας ταξίδι μου.


ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΕΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΙΝΔΙΑ
KHAJURAHO -SEX ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΙΑ

Η ΣΥΝΕΧΕΙΑ




28 σχόλια:

  1. Κοιτάξτε δεν μου είστε αντιπαθής, δεν θα σας επισκεπτόμουν άλλωστε, αλλά μερικά πράγματα δεν μου αρέσουν. Πρέπει να είμαι αρκετά μικρότερή σας αλλά ακούστε με. Μη παίζετε με τη φτώχεια του άλλου. Ο άνθρωπος και ο λύκος δεν διαφέρουν όταν πεινάνε. Και εσείς και εγώ φοβόμαστε, αλλά για διαφορετικά πράγματα. Αν οι φόβοι συγκλίνουν θα είμαστε καλύτερα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Παιδί μου αντί να γράφεις υπαινικτικά σχόλια δεν θα ήταν καλύτερο να γράψεις ποια είναι αυτά που δεν σου αρέσουν ώστε να μπορέσω να απαντήσω.
      Έφ΄όσον όπως γράφεις με διαβάζεις, θα έχεις διαπιστώσει πως απαντάω σε όλα τα σχόλια ιδίως δε σε όσα έχουν διαφορετικές απόψεις από τις δικές μου.

      Διαγραφή
  2. Eξοχη περιγραφη και φωτογραφίες κατατοπιστικότατες. Ευτυχώς π' έχουμε και σένα και κάνεις ταξίδια. Ομολογώ ούτε στον ύπνο μου.. μια εμπειρία της νιότης φτάνει.

    σόρυ, πιά φτώχεια εμπαίζεις, τι εννοεί η ποιήτρια? εγώ ξανθιά !

    την καλημέρα καλέ την ξέχασα !

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Γράφοντας το ποστ ξανακάνω το ταξίδι και εκτός των άλλων διαβάζω και σχετικά γιατί όταν είσαι εκεί με τους ρυθμούς που κινείσαι,πολλά και ενδιαφέροντα σου ξεφεύγουν.

      Διαγραφή
  3. Ε, ναι δεν έχεις το Θεό σου!
    Με πήρες και με σήκωσες! Και είδα μέσα από τις περιγραφές σου τις αλήθειες!

    Να είσαι καλά να μας ταξιδεύεις!
    Πέρασα υπέροχα!
    Γιατί πρέπει να λέγονται τα πάντα! Οχι μόνο να θαυμάζουμε τα επιτεύγματα!
    Ευχαριστώ σε!
    Καλημέρα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πέρασα υπέροχα!

      Αυτή είναι και η μεγαλύτερη ευχαρίστηση που μπορεί να σου δώσει ένα σχόλιο.
      Ευχαριστώ και εγώ!

      Διαγραφή
  4. Α γεια σου βάλε εκεί πέρα τα ταξιδιωτικά σου καλοταισμένε τύπε και άσε το νταλάρα και τον απολίτικο πολτό ήσυχο γιατί όπως γράφει και η κοπελιά πιο πάνω άμα ο άλλος πεινάει και έχει κάτι τύπους σαν εσένα να του μιλάνε για απολιτικο πολτο του γυρίζει το μάτι ανάποδα. Λίγο αισθημα ντροπής τουλάχιστον.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ζητώ ταπεινά συγνώμη που πριν να δημοσιεύσω ένα ποστ δεν το έστειλα προς έγκριση από πολιτικοποιημένους σαν και σένα που πιτσιλισμένοι από τα γιαούρτια που χρησιμοποιούν για επιχειρήματα τους έχουν γυρίσει τα μάτια ανάποδα!
      Πράγματι ντρέπομαι που έχοντας δουλέψει σκληρά τόσο εγώ όσο και η γυναίκα μου για πολλά χρόνια δεν πεινάω αν και,λόγω του ότι είμαι καλοταϊσμένος, αναγκάζομαι πολλές φορές λόγω διαίτης να την περνάω με κανένα γιαούρτι που το πουλάει μετά από τις συναυλίες κάποιος Νταλάρας, όπως με ειδοποίησε ο Τζιμάκος!
      Πάντως χαίρομαι να μου αφήνουν σχόλια συγκροτημένα άτομα, σαν και σένα, με τόσο δημοκρατικές απόψεις και συγκροτημένες θέσεις που επιβεβαιώνουν πλήρως όσα έγραψα για απολίτικο πολτό!

      Διαγραφή
    2. Δούλεψες σκληρά ε; Βάλε τώρα και το πάγωσε η τσιμινιέρα του νταλάρα στο στερεοφωνικό καθώς θα ετοιμάζεις την επόμενη σκληρή ταξιδιωτική σου εμπειρία.

      Διαγραφή
    3. Μπα θα προτιμήσω το- Γιατί πονάς και βασανίζεσαι- του Καλδάρα , με τον Νταλάρα βέβαια, που λέει:

      Γιατί πονάς και βασανίζεσαι κουτή
      και προσπαθείς στον ίσιο δρόμο να με φέρεις
      της αμαρτίας έχω πάρει το στρατί
      γι αυτό για μένα άδικα μην υποφέρεις

      και καπάκι το- Είμαι ένα κορμί χαμένο- , πάλι με τον Νταλάρα βεβαίως, που λέει:

      Ειμ' ένα κορμί χαμένο ένας άσωτος υιός
      απ' το σπίτι μου φευγάτος κι απ' τον τόπο μου μακριά

      Αφιερωμένα εξαιρετικά!

      Διαγραφή
  5. Πρόσεξε μόνο μη τα βάλεις στη διαπασών γιατί σέρνεται μπόλικος απολιτικος πολτός και είναι αγριεμένος.

    Μπορεί βέβαια να ετοιμάζεις κανα εξωτικό ταξίδι στην Αφρική οπότε άμα σε κάνουν μαύρο στο ξύλο θα εισαι ασορτί με το περιβάλλον εκεί που θα πας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ευχαριστώ για την προειδοποίηση από κάποιον που φαίνεται πως γνωρίζει πολύ καλά το εύρος των επιχειρημάτων που χρησιμοποιεί για να υποστηρίξει τις θέσεις του ο απολίτικος πολτός που ανέφερα στο προηγούμενο μου ποστ.

      Διαγραφή
    2. Απολιτικος πολτός είναι τι επιχειρήματα να έχει. Τα επιχειρήματα κράτα τα για σένα. Ο πολτός το μόνο που ξέρει είναι να σε κάνει πολτό στο ξύλο. Το κατάλαβε άλλωστε και ο νταλάρας ότι πλησιάζει η ώρα να τον κάνουν μαύρο και αποσύρθηκε στη βίλα του στη φιλοθέη. Ελπίζω οι φίλοι του που μαζί τα φάγανε να σπεύσουν να τον παρηγορήσουν.Μη μείνει ό ανθρωπος και απαρηγόρητος.

      Διαγραφή
    3. Έφυγε από το σπίτι φουντωμένος. Η μάνα του προσπαθούσε να ηρεμήσει τον πατέρα του που μετρούσε τα τελευταία του ευρώ στο τραπέζι. Μόλις είχε λήξει το ταμείο ανεργίας. Στο ψυγείο υπήρχαν τρόφιμα για δυο-τρεις μέρες ακόμα. Η μικρή έκλαιγε στην κουζίνα γιατί της έκοψαν τα αγγλικά. Ο πιτσιρικάς, τρίτη λυκείου, από την αρχή του χρόνου χωρίς φροντιστήριο, χωρίς ελπίδα, έβαλε στο μικρό σακίδιο που είχε στην πλάτη τη σακούλα με τα σκουπίδια, αφού το γιαούρτι κοστίζει, και τράβηξε για το χώρο που θα ξεκινούσε σε λίγο η συναυλία της φίρμας, που το πρωί είχε δηλώσει στην τηλεόραση «μνημόνιο ή καταστροφή». Από τη βίλα της Φιλοθέης ερχόταν στα Λιόσια, που τώρα είναι Ίλιον ενώ εξελίσσεται σε υπόΛιόσια, για να στηρίξει, στην περιφέρεια των φτωχών και μικρομεσαίων, την επανεκλογή της γυναίκας του, που σαν βουλευτής και υπουργός ψήφισε όλα τα μνημόνια. Δωρεάν για το λαό θα είναι μόνο τα τραγούδια. Για τα υπόλοιπα, γάλα, φάρμακα, δίδακτρα… κόψτε το κεφάλι σας. Το δικό του πολυώροφο ψυγείο είναι πλήρες. Οι λογαριασμοί όλοι πληρωμένοι. Ο καυστήρας δουλεύει όλο το εικοσιτετράωρο και η αποθήκη είναι γεμάτη ξύλα για το τζάκι. Το πρωί κανένας δεν ξυπνάει με αγωνία. Δεν πρόκειται να χτυπήσει τηλέφωνο από την τράπεζα για τις ληξιπρόθεσμες δόσεις του δανείου ή της κάρτας με απειλές για κατάσχεση του μικρού διαμερίσματος ή του παλιού αυτοκινήτου της οικογένειας. Για τη φίρμα, πέρασαν χρόνια, πολλά χρόνια από το «εφτά νομά- σ’ ένα δωμά-». Ξεχάστηκαν τα βάσανα της οικογένειας και οι στερήσεις περιορίστηκαν στα λόγια των στιχουργών.
      Κάθε μέρα πολλαπλασιάζονται οι πιτσιρικάδες που βγαίνουν έξω με ακονισμένες τις κακές τους σκέψεις. Δεν υπάρχει φράγκο για φραπέ, ούτε στάλα ψυχραιμίας. Περιθώριο για κουβέντα κανένα. Όποτε δοκίμασα να αποτρέψω κάποιους που προσπαθούσαν να ξηλώσουν μια βιτρίνα ή να βάλουν φωτιά σε ένα μαγαζί, μιλούσα στον αέρα. Δεν υπήρχαν ανοιχτά αφτιά για να με ακούσουν. Τα επιχειρήματά μου δεν διαπερνούν τους κοινωνικούς και ψυχολογικούς φράκτες των θυμωμένων παιδιών. Αρνούνται να αποκριθούν. Τι να πουν; Αφού αυτός ο κόσμος ούτε τους ανήκει ούτε τους σέβεται. Κι ό,τι τον συμβολίζει θέλουν να το εξαφανίσουν. Κι όποιον τους προκαλεί να τον μπουγελώσουν. Εξάλλου, μέρα με τη μέρα, δίπλα στους πιτσιρικάδες, αυξάνονται οι ενήλικοι που εξαντλούν την αντοχή τους και χάνουν την εγκράτειά τους. Εικοσάρηδες άνεργοι, τριαντάρηδες αδιόριστοι, σαραντάρηδες απολυμένοι, πενηντάρηδες πεταμένοι, εξηντάρηδες ταπεινωμένοι, εβδομηντάρηδες επαίτες… Το μνημόνιο και η συμπαιγνία των μέσα με τους έξω, έχει κάνει όλους τους πολίτες, σε όλα τα επαγγέλματα και σε όλες τις ηλικίες, αναλώσιμους. Κι αν ακόμα δεν εκσφενδονίζουν αντικείμενα, είναι θέμα χρόνου. Γιατί, η οργή τους μπορεί να είναι πολύ μεγαλύτερη από την οργή των νέων. Προχτές, σε μια παρουσίαση βιβλίου, μια καλοντυμένη και μορφωμένη γυναίκα μέσης ηλικίας είπε πολύ σοβαρά ότι αν αποπειραθούν να της πάρουν το σπίτι γιατί δεν έχει να πληρώσει, θα πάρει όπλο. Χωρίς να αστειεύεται. Μέσα στην υπερβολή, εκφράζει την εσωτερική της εξέγερση, πεπεισμένη ότι μέλλον δεν υπάρχει, γιατί το έχουν κλέψει οι πολιτικοί, οι εργολάβοι, οι τοκογλύφοι και οι υμνητές τους.

      Διαγραφή
    4. Σχετικά με το πρώτο σχόλιο έχεις δίκιο.
      Ο απολίτικος πολτός δεν έχει επιχειρήματα και λειτουργεί με το θυμικό σαν όχλος.
      Όσο για την γλαφυρή περιγραφή μιας υπάρχουσας κατάστασης δεν βλέπω σε τι ευθύνεται ο Νταλάρας εκτός αν ισχύει,όπως στην κατοχή, η συλλογική ευθύνη για το τι έχει κάνει η γυναίκα του.
      Όσο για τα περί βίλας στην Φιλοθέη αυτό είναι καθαρός φθόνος για κάποιον που έχει πετύχει στην ζωή.
      Εσύ ξέρεις κανένα που πετυχαίνει στο επάγγελμα του και αντί να βελτιώνει την ζωή του να την υποβαθμίζει;
      Ο Ντάλαρας δεν έκλεψε κανενός τα λεφτά αλλά τα απέκτησε μετά από 40 χρόνια που είναι στο προσκήνιο και εκτός από τις συναυλίες που έχει δώσει, και αρκετές δωρεάν,και γι΄αυτό άλλωστε και έφαγε 5 μήνες φυλακή ο καημένος ο Πανούσης,έχει πουλήσει 14.000.000 δίσκους διεθνώς.
      Επίσης δεν υπάρχει μεγαλύτερη ανοησία να συσχετίζει κανείς τον ΤΡΑΓΟΥΔΙΣΤΗ με τα τραγούδια που τα έχει γράψει ένας ΣΥΝΘΕΤΗΣ.
      Έτσι αν θέλεις το -εφτά νομά- σ’ ένα δωμά- θα μπορούσες να πεις πως ουσιαστικά εκφράζει τον Άκη Πάνου που το έγραψε.
      Βεβαίως και δεν εκφράζει και τους χιλιάδες ακροατές του που δεν ζουν οι περισσότεροι εφτά νομά- σ’ ένα δωμά !
      Όσοι δε από τους τραγουδιστές τραγουδούν χασικλίδικα που είναι και της μόδας,είναι προφανές πως δεν είναι αναγκαία και χασικλήδες.
      Τέλος μην νομίζεις πως ζω κλεισμένος σε κάποιο γυάλινο πύργο και δεν ξέρω ποια είναι η σημερινή πραγματικότητα.
      Έχω πλήρη επίγνωση της κατάστασης για τον απλούστατο λόγο πως έχω τόσο εγώ όσο και η γυναίκα μου υποστεί σημαντική μείωση των εισοδημάτων μας.
      Αυτό βέβαια δεν μας οδηγεί στο πάρουμε γιαούρτια στα χέρια και να τα πετάμε στο κεφάλι κάθε πραγματικού ή φανταστικού υπεύθυνου ούτε βέβαια να σπάμε βιτρίνες, να καίμε την πόλη ή να πετάμε μολότωφ δηλαδή να μεταβαλλόμαστε σε απολίτικο πολτό και όχλο.
      Το μόνο που μπορούν να καταφέρουν αυτές οι συμπεριφορές είναι παρασύρουν στρώματα του λαού σε ακραίες παρατάξεις που επαγγέλλονται κοινωνική ειρήνη με φασιστικούς τρόπους.
      Ήδη η Χρυσή Αυγή μετά το πόδι που έβαλε στο Δήμο Αθηναίων ετοιμάζεται να μ΄πει στο κοινοβούλιο.

      Διαγραφή
    5. Αυτό που δεν αντιλαμβάνεσαι η δεν θέλεις να αντιληφθείς είναι ότι ο νταλάρας δεν τρώει γιαούρτια γιατί έβγαλε λεφτά. Λεφτά έβγαλε και ο Μητροπάνος και η Αλεξίου και ένα σωρό άλλοι της γενιάς του και κανείς δεν τους έχει στοχοποιήσει.

      Ο νταλάρας τρώει γιαούρτια γιατί κατάφερε να γίνει εξαιρετικά αντιπαθής επιλέγοντας να τσαλαβουτήσει στον εσμό της διαπλοκής ενώ ταυτοχρονα παρίστανε τον ευαίσθητο αριστερό που νουθετεί την κοινωνία. Αυτό ό κόσμος το έχει πάρει χαμπάρι. Διάβασε κι αυτο:

      Πριν πολλά πολλά χρόνια, βγαίνω Δευτέρα βράδυ φοιτητής για να μάθω τι θα πει lifestyle και πάω σε μαγαζί του Τσιλιχρήστου. Στο πριβέ εστιατόριο του καταστήματος τρώγανε μαζί ο Νταλάρας ο Κυριακού και ο Κόκκαλης με τις γυναίκες τους. 20 πιστολάδες ήταν στην πόρτα, τον διάδρομο και το εστιατόριο και τους φυλάγανε.
      Όταν τραγουδάς για την φτώχεια και τον πόνο και τα κονομάς, τακιμιάζεις με τους διαπλεκόμενους και βγαίνεις στο τέλος να τραγουδήσεις εναντίον του μνημονίου, είναι σαν να μιλάει ο ασαντ για ανθρώπινα δικαιώματα.

      Διαγραφή
    6. Για τα λεφτά δεν έγραψα εγώ για την βίλα στην Φιλοθέη με το πολυώροφο γεμάτο ψυγείο και τους πληρωμένους λογαριασμούς.
      Να είσαι σίγουρος πως αν ο Μητροπάνος ή η Αλεξίου είχαν κάνει δηλώσεις υπέρ του μνημονίου η κάποιος δικό τους ήταν στο ΠΑΣΟΚ τα ίδια γιαούρτια θα έτρωγαν.
      Γιατί τα γιαούρτια δεν μπορούν να ανεχθούν διαφορετική πολιτική άποψη από την δική τους.
      Και αυτό ακριβώς είναι ο φασισμός.
      Αντίστοιχο δε είναι να στοχοποιείς τις κοινωνικές συναναστροφές ιδίως όταν αυτές γίνονται δημόσια με άτομα που έχουν σχέση με τα μίντια.
      Όχι ότι ο Κυριακού ή ο Κόκκαλης είναι τίποτα άγιοι αλλά όλοι τους,και ιδίως οι καλλιτέχνες,τους έχουν ανάγκη για την προβολή που έχουν μέσα από τα ραδιοτηλεοπτικά μέσα τους.
      Το ίδιο και οι πολιτικοί.
      Έχεις ακούσει πχ ποτέ την Παπαρήγα ή τον Τσίπρα να καταφέρονται ονομαστικά εναντίον τους;
      Όταν ο τελευταίος μάλιστα δεν αρνείται πχ να δίνει συνέντευξη ακόμα και στον Τράγκα, άτομο κατ΄εξοχήν διαπλεκόμενο,γνωστό για τα εκατομμύρια που έχει πάρει για μια εφημερίδα με αστεία κυκλοφορία !
      Ο Νταλάρας λοιπόν μας μάρανε!
      Αν βέβαια είχε βγει να κατακεραυνώσει το μνημόνιο θα έβλεπες τι ενθουσιώδη χειροκροτήματα θα εισέπραττε και θα μιλάγανε όλοι τότε για το παιδί του λαού που δεν ξέχασε τις ρίζες του.

      Διαγραφή
  6. Ο κόσμος τρελαίνετε, άλλη εξήγηση δεν έχω, μακάρι να υπήρχε θεός να μας φωτίσει αλλά δεν ……
    Ενδιαφέρουσα , και από ιστορική άποψη, ανάρτηση όπως πάντα, να είσαι καλά Άθεε.

    Αν παρεμπίπτοντος την επόμενη φορά αρνηθεί και η κόρη , ( πόσο θα αντέξει ακόμα τ κορίτσι να την τραβολογάς από δω και από κει ; ήδη η σύζυγος εγκατέλειψε, και μην ακούς ότι είχε ίωση ….!!!) προσφέρομαι εθελοντικά και πάντα αφιλοκερδώς ….:)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Άμα περιμέναμε από θεό να μας φωτίσει τότε σωθήκαμε...
      Καλύτερα να φρόντιζε να φωτίσει πρώτα την Μερκελ και τον Σαρκοζί!
      Η κόρη θα ήταν ευτυχής να μπορούσε να έρχεται μαζί μας αλλά άμα δουλεύεις (ευτυχώς ακόμα) αυτό δεν είναι εύκολο.

      Διαγραφή
  7. Εγώ συγκλονίστηκα διαβάζοντας στην προηγούμενη ανάρτησή σου πως στην Ινδία υπάρχει ακόμη ο διαχωρισμός σε τάξεις. Θα περίμενα λόγω της παγκοσμιοποίησης να έχει ατονίσει αυτός ο διαχωρισμός.
    ΥΓ. Ο δημοσιογράφος στον οποίον αναφέρθηκες διάβασα πως εισέπραξε, μόνο το 2008, ένα εκατομμύριο οχτακόσιες χιλιάδες ευρώ κρατική διαφήμιση!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Δυστυχώς η ινδουιστική θρησκεία έχει ένα καταλυτικό ρόλο ακόμα και στα μορφωμένα στρώματα της κοινωνίας.
      Η ξεναγός μας όταν είχαμε φύγει από τον χώρο που είναι η κολόνα του Ηλιόδωρου γονάτισε και την προσκύνησε γιατί την θεωρούν σαν ιερή!
      Άλλος ξεναγός μας είπε πως πηγαίνοντας με την γυναίκα του και την μάνα του στο σπίτι φίλου του μουσουλμάνου δεν άγγιξαν και οι δύο τίποτα από όσα τους προσέφεραν!
      Όπως είχε γράψει η ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ το 2008 για τις κρατικές διαφημίσεις στη «Χώρα της Κυριακής», η τότε κυβέρνηση πλήρωνε για κάθε φύλλο που πωλήθηκε το 2008 περί τα 24 ευρώ!
      Παρ΄όλα αυτά επεκράτησε άκρα του τάφου σιωπή από την τότε αντιπολίτευση ΠΑΣΟΚ και αριστερά!

      Διαγραφή
  8. Οι Μογγόλοι έχουν πολύ κακό όνομα στη Δύση. Ακόμα και η γνωστή νεογνική καθυστέρηση ή ο χαρακτηρισμός "τουρκομογγόλοι" αναφέρονται σε αυτούς. Προφανώς επειδή έφτιαξαν αυτοκρατορία με σφαγές, λες και ο δικός μας Μέγας ή τύποι σαν τον Πιζάρο και τον Κορτέζ δεν έκαναν τα ίδια.
    Δεν νομίζω ότι οι δυτικοί, ιδίως στην Αμερική, βόρεια και νότια, μπορούν να καυχηθούν ότι δημιούργησαν μαζί με τους καταχτημένους λαούς ανάλογο πολιτιστικό έργο με αυτό που οι Μογγόλοι αυτοκράτορες άφησαν στη Κίνα ή την Ινδία. Εξαιρώ τους βρετανούς στην Ινδία γιατί, παρ'όλες τις σφαγές τους, τουλάχιστον άφησαν έργο στους τομείς της δικαιοσύνης, της δημοκρατίας (με ή χωρίς "") και των σπορ (κρίκετ, σκουος κλπ).

    Πάντως ένα ωραίο έθιμο της Ινδίας που θα ικανοποιούσε και τους παραπάνω επιστολογράφους σου είναι η πλήρης κυριαρχία του ανδρός. Ο συγκεκριμένος τραγουδιστής θαπρεπε να απαγορέψει στην γυναίκα του να ψηφίσει το μνημόνιο και αν αρνιόταν, να τη κουρέψει και να τη κλείσει με 7 νομά σένα δομά!

    Και κάτι ακόμα: Πως να ξεχωρίσεις τους λαϊκούς αγανακτισμένους αγωνιστές από τους χρυσαύγουλους που επίσης είναι αγανακτισμένοι; Το βίντεο που κυκλοφορεί από τη συναυλία είναι μαρκαρισμένο από ακροδεξιό μπλογκ! Στη Ρόδο διώξανε τους βολευτές, που μερικοί μάλιστα δεν ψήφισαν το μνημόνιο, και η παρέλαση έγινε με περηφάνεια ενώπιον καραβανάδων και παπάδων! Όταν βγουν τα φιδάκια, να δω που θα είναι οι χρήσιμοι ηλίθιοι...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ακριβώς επειδή είναι γενικότερα άγνωστο το τι πολιτισμό είχαν οι Μογγόλοι στην Ινδία ξεκίνησα από τα μνημεία που άφησαν στα χρόνια της κυριαρχίας τους εκεί.
      Στην Ινδία η γυναίκα δεν εξαρτάται μόνο από τον άνδρα της αλλά και από τα πεθερικά της γιατί συνήθως μένουν όλοι μαζί.
      Δεν συζητάμε δε για να αποφασίσει μόνη της μια σύζυγος για μνημόνιο, όταν όπως μας είπε μια ξεναγός όταν παντρεύτηκε έγινε αναγκαστικά και χορτοφάγος γιατί έτσι ήταν και τα πεθερικά της !
      Δυστυχώς δε προβλέπω πως και στην 25 Μαρτίου η παρέλαση θα γίνει ενώπιον παπάδων και καραβανάδων, όπως έγινε και στην Θεσσαλονίκη, και μετά όλοι θα απορούν που ήσαν κρυμμένες οι φιδάρες που θα βγούν στις εκλογές.

      Διαγραφή
  9. Ποιες είναι οι φιδάρες;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Άμα δεις την ταινία του Μπέργκμαν το Αυγό του φιδιού τότε θα καταλάβεις ποιες είναι.

      Διαγραφή
    2. Εντάξει, καλά είχα καταλάβει. Καρατζαφέρης, χρυσή αυγή. Ευχαριστώ.

      Διαγραφή