Δευτέρα, 9 Φεβρουαρίου 2015

Η "ΠΡΟΦΗΤΙΣΣΑ" ΠΟΥ ΠΡΟΣΠΑΘΗΣΕ ΝΑ ΑΥΤΟΚΤΟΝΗΣΕΙ ΚΑΤΑΠΙΝΟΝΤΑΣ ΑΡΑΧΝΕΣ!





Αν θα γράφατε ένα μυθιστόρημα θα βάζατε μια από τις ηρωΐδες  του να αυτοκτονεί καταπίνοντας αράχνες;
Το πιθανότερο δεν θα είχατε σκεφτεί καν ένα τέτοιο τρόπο για αυτοκτονία.
Και όμως αυτό κάνει ο Δημήτρης Ποταμιάνος στο, όπως ο ίδιος το χαρακτηρίζει, Campus novel του βιβλίο , Αμφιθέατρο (Ποταμός-Αθήνα 2014)
Τον ιδιόρρυθμο αυτό τρόπο αυτοκτονίας ο συγγραφέας βάζει την ηρωίδα του να τον έχει  εμπνευστεί από την αντίστοιχη απόπειρα αυτοκτονίας  που έκανε η Clotilde-Suzanne Courcelle-Labrousse.
Έτσι λοιπόν μου γεννήθηκε η απορία να δω τι ήταν αυτή η γυναίκα που έμεινε στην ιστορία, ώστε ο τόσο πρωτότυπος και μοναδικός τρόπος αυτοκτονίας της να φτάσει να εμπνεύσει ένα σύγχρονο συγγραφέα να τον χρησιμοποιήσει σε μυθιστόρημα του.
Η Clotilde-Suzanne Courcelle-Labrousse γνωστή ως Suzanne, γεννήθηκε 8 Μαΐου του 1747 στο Vanxains, κοντά στο Ribérac le Périgord, και  πέθανε το 1821 στο Παρίσι .
΄Ηταν έντονα επηρεασμένη από την θρησκευτική κατήχηση της από τις  Ουρσουλίνες  του Périgueux. Από μικρή άκουγε φωνές σαν την Ζαν Ντ΄Αρκ  και την έπιαναν τα κλάματα όταν έβλεπε εσταυρωμένο. Ήταν ένα ωραίο κορίτσι αλλά η καλή της εμφάνιση την ενοχλούσε ώστε προσπαθούσε το βράδυ να την καταστρέψει τρίβοντας με σβησμένο ασβέστη το πρόσωπό της !
Η Suzanne σε ηλικία 12 ετών , κατάπιε μερικές από τις άφθονες αράχνες που υπήρχαν στο αγροτόσπιτο που ζούσε, για να πάει  όπως είπε, νωρίτερα κοντά στον θεό, που από τα παιδικά της χρόνια αγαπούσε! Ευτυχώς  την πρόλαβε η μάνα της και έτσι σώθηκε.
Τιμωρούσε το σώμα της φορώντας μια πουκαμίσα από τριχιά, έβαζε στην τροφή της χολή και κοιμότανε σε βότσαλα.
Στις καλόγριες και στο θρησκόληπτο περιβάλλον τους που μεγάλωσε, άρχισε να πιστεύει ότι είναι γεννημένη για να γίνει αγία για να εκπληρώσει μια θεϊκή αποστολή και ότι ο θεός  την «προορίζει  να γίνει μια προφήτισσα», όταν θα ξέφευγε από το πατρικό της σπίτι.
Δεκαεννέα ετών έγινε καλόγρια στο Τάγμα των Φραγκισκανών   έχοντας σαν δεδηλωμένο στόχο της ζωής της τον προσηλυτισμό των  αμαρτωλών στην θρησκεία  σε όλο τον κόσμο.
Για να εκπληρώσει αυτό τον στόχο είπε στον επίσκοπο του Périgueux  ότι πρέπει να βγει έξω από τα τείχη του μοναστηριού.
Ο επίσκοπος μετέφερε την επιθυμία της στον ανώτερο του Christophe Antoine Gerle, και με τον τρόπο αυτό  η Suzanne καταφέρνει να ελκύσει την προσοχή του με την πεποίθηση της ότι η ζωή της υπαγορεύεται από τον Θεό και τις προφητείες του προς αυτήν.
Έτσι διατηρεί μαζί του μια αλληλογραφία στην οποία του έγραφε  για "αναγέννηση" και "μεταρρύθμιση του Χριστιανισμού"
Και ήδη, πριν ακόμη ξεσπάσει η Γαλλική Επανάσταση, η Suzanne Labrousse έχει προφητεύσει την έλευση της  και την πτώση της αριστοκρατίας και του κλήρου. Θα προφήτευσε επίσης ότι «η εκκλησία θα βγει από τη δουλεία, και θα ξανανθίσει  όπως στους πρώτους αιώνες», αλλά επίσης πως είναι  αναγκαίο για να γίνει αυτό "να αποκαθαρθεί μέσα από ένα λουτρό αίματος"


Μετά την γαλλική επανάσταση, μεταξύ 1791 και 1801, υπήρξε ο θεσμός του συνταγματικού  επισκόπου,  δηλαδή ενός ρωμαιοκαθολικού  επισκόπου που εκλεγόταν από τους  κληρικούς  που είχαν ορκιστεί να τηρούν  το αστικό Σύνταγμα του Κλήρου, που είχε καταρτήσει η Επανάσταση και υποστήριζαν την διοικητική ανεξαρτησία της εκκλησίας από τον έλεγχο του Πάπα στα διάφορα έθνη, όπως επίσης και τον γάμο του κλήρου.
Ο Pierre Pontard, έγγαμος κληρικός, ήταν ο συνταγματικός επίσκοπος της  Dordogne, στην οποία ανήκε ο νομός του  Perigueux που ήταν και η πατρίδα της Suzanne.
Αυτός πιστεύοντας τις προφητείες της την καλεί  στο Παρίσι το 1790 και αυτή πηγαίνει σε αυτό από την πατρίδα της ξυπόλυτη!
 Ο Pontard  την γνωρίζει στους κύκλους του, που ήσαν κοντά στο επαναστατικό καθεστώς και τους αποτελούσαν μια πριγκίπισσα εξ αίματος η Louise-Marie-Thérèse-Bathilde d'Orléans, Δούκισσα των  BoυρβόνωνCatherine Théot, όπως επίσης ο προαναφερθείς   Gerle.
Οι πιο σοβαροί επίσκοποι του κύκλου  θεωρούν ότι είναι τρελή,  αλλά ο Pontard και οι άλλοι πιστεύουν σε αυτήν.


Η  Bathilde , μεγαλωμένη από 9 ετών σε καλόγριες,  παρά την καταγωγή της ,όταν έγινε η  Γαλλική επανάσταση ενστερνίστηκε τις επαναστατικές ιδέες παίρνοντας το όνομα   Πολίτις  Αλήθεια και παρέμεινε στην χώρα, έχοντας θυμώσει με τον άνδρα της και τον γιο της που έφυγαν για το εξωτερικό. Το ίδιο παρέμεινε και ο αδελφός της που ονομάστηκε Φίλιππος Ισότης οποίος όμως τελικά αποκεφαλίστηκε κατά την Τρομοκρατία.


Η  Bathilde  είχε φροντίσει να εκδοθούν τα βιβλία με τις  προφητείες της  Suzanne  (Journal prophétique, 1792; Recueil des ouvrages de la célèbre Mlle Labrousse, 1797)


Η Catherine Théot, ήταν από  τα νεανικά της χρόνια ένα άλλο θύμα  του θρησκευτικού ασκητισμού στο μοναστήρι των Miramiones στο Παρίσι και λόγω των ψευδαισθήσεων που είχε την είχαν θέσει  υπό περιορισμό. Απελευθερώθηκε το 1782 και διαβεβαίωνε ότι έμελλε να είναι η μητέρα του νέου Μεσσία και  εξέθετε στους  οπαδούς της  τα μοναδικά χαρακτηριστικά  ενός επερχόμενου Παράδεισου στη γη και γι΄αυτό οι οπαδοί της την χαρακτήριζαν  ως τη "Μητέρα του Θεού".
Οι οπαδοί της "είδαν" μετά την Επανάσταση ότι η  έλευση του νέου Μεσσία είχε πραγματοποιηθεί  στο πρόσωπο του Ροβεσπιέρου

Ο Christophe Antoine Gerle ήταν ένας Καρθουσιανός μοναχός, μυστικιστής που συμμετείχε στην Γαλλική επανάσταση και ήταν από τους πρώτους υποστηρικτές  των προφητειών της Suzanne Labrousse, θεωρώντας ότι αυτή  είχε προφητεύσει σωστά την έλευση της Γαλλικής επανάστασης πριν 10 χρόνια.



Με την έλευση της Suzanne στο Παρίσι και την ενσωμάτωση της  σε όλο αυτό τον κύκλο των φανατικών θρησκόληπτων  που πίστευαν ότι με την επανάσταση και με το αστικό σύνταγμα για τον κλήρο που εφάρμοσε, θα μπορούσαν να κόψουν την εξάρτηση από τον Πάπα  ήταν αναπόφευκτο να πιστέψουν, όπως και οι οπαδοί της Théot,  ότι ο Ροβεσπιέρος ήταν ο Μεσσίας της επανάστασης.
Ο Pierre Pontard, που την είχε φέρει στο Παρίσι, δημοσιεύει το 1790 το βιβλίο της  Επιτομή με προφητείες για την Γαλλική Επανάσταση που ακολουθείται και από μια προφητεία που  προαναγγέλλει  το τέλος του κόσμου!
Μεταξύ του 1792 και 1793 ο ίδιος, με έξοδα βέβαια της Bathilde, έβγαλε μια εφημερίδα με τις προβλέψεις  της Labrousse που θεωρούσε ότι επιβεβαίωναν αυτές του κινήματος του Γιανσενισμού, ενός θρησκευτικού κινήματος  που βασιζόταν στις διδαχές και τα κηρύγματα του Αγίου Αυγουστίνου  κίνημα όμως που είχε καταδικαστεί από τον Πάπα. Επίσης πίστευαν ότι η Αποκάλυψη του Ιωάννη περιέχει αποδεικτικά στοιχεία πως με τη Γαλλική Επανάσταση αρχίζει "μία παγκόσμια αναγέννηση"
Ο Gerle προσπάθησε να μεταφέρει τις προφητείες της  Labrousse, τις οποίες οι Ιακωβίνοι και ο Ροβεσπιέρος χρησιμοποιούσαν για πολιτική προπαγάνδα  και στην Συνέλευση, αλλά εκεί τον γελοιοποίησαν οι Γιρονδίνοι.
Στα σαλόνια των θρησκόληπτων που είχαν πέραση αυτές οι ιδέες είχε πετύχει τελικά να την επισκιάσει η  Catherine Théot οπότε η Labrousse αναγκάστηκε να ξαναγυρίσει στο Périgord.
Έχοντας όμως την υποστήριξη του επισκόπου Pontard το 1792 επιστρέφει στο Παρίσι με σκοπό να πάει στην Ρώμη για  να μεταφέρει εκεί τις αρχές της ελευθερίας και της ισότητας  και του αστικού Συντάγματος για τον κλήρο της Γαλλικής Επανάστασης, όπως επίσης και να προτείνει την παραίτηση του Πάπα!
Φιλοξενούμενη της  Bathilde, σε κύκλο ομοϊδεατών, που την ενίσχυαν και οικονομικά, τους προφήτευσε  την ανάσταση  του Λουδοβίκου του XVII του 10χρονου γιου του  Λουδοβίκου του XVI και της Μαρίας Αντουανέττας,  αλλά και του Μιραμπώ!
Πηγαίνοντας στην Ιταλία κάνει στο δρόμο κηρύγματα στην Λυόν και την Μασσαλία αναπτύσσοντας  τις απόψεις  των Ιακωβίνων.
Στην Ιταλία όμως ο λεγάτος της Μπολόνια την κυνήγησε με αποτέλεσμα τελικά να οδηγηθεί  στην παπική φυλακή του Saint-Ange καταδικασμένη  σε  ισόβιο κάθειρξη.


Το 1796 το Διευθυντήριο της πρώτης Γαλλικής Δημοκρατίας, που είχε πειστεί για την αλήθεια των προφητειών της,  απαιτεί να αποφυλακιστεί, αλλά τελικά βγαίνει από την φυλακή μόνο όταν τα γαλλικά στρατεύματα πήραν την Ρώμη στις 11 Φεβρουαρτίου 1798 κατά την ιταλική εκστρατεία.
Στη συνέχεια επιστρέφει στο Παρίσι. Πέθανε περιβαλλόμενη  από έναν κύκλο  πιστών, οι οποίοι πίστευαν ότι ήταν προφήτισσα χάρις στην θεία φώτιση.
Από την παραπάνω ιστορική βιογραφία διαπιστώνει κανείς πόσο μεγάλη είναι  Η ΔΙΑΒΡΩΣΗ ΤΟΥ ΕΓΚΕΦΑΛΟΥ ΑΠΟ ΤΗΝ ΘΡΗΣΚΕΙΑ σε πολλούς ανθρώπους, όπως έχω γράψει και στο σχετικό ποστ.
Δυστυχώς δε παρά το γεγονός ότι έχουν περάσει από τότε πάνω από 200 χρόνια όταν πολλοί άνθρωποι  έδιναν πίστη στις αρλουμπολογίες της Suzanne και της  Catherine Théot, δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι μόλις πρόσφατα αγιοποιήθηκε στην χώρα μας ένας σύγχρονος προφήτης  που έχει προφητεύσει για τους πάντες και τα πάντα, ή πως πάρα πολλοί συμπατριώτες μας είναι απόλυτα σίγουροι πως ο θεός έστελνε ανορθόγραφα μηνύματα στο στήθος της πάσχουσας από δερμογραφισμό, Αθανασίας Κρικέτου-Σάμαρη,της επονομαζόμενης  Αγίας Αθανασίας του Αιγάλεω.



2 σχόλια:

  1. Γράφεις με μεράκι, κατέχεις τα θέματα, με αποτέλεσμα να δίνεις στον αναγνώστη πλήρη ενημερωτικά ή ψυχαγωγικά κείμενα.Σε διαβάζω αρκετό καιρό χωρίς να έχω σχολιάσει μέχρι τώρα.
    Από τις αγαπημένες μου σελίδες αν και δε συμφωνώ πάντα με απόψεις ή κρίσεις σου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Εάν όλοι συμφωνούσαμε στα πάντα το μόνο που θα πετυχαίναμε θα ήταν να πεθάνουμε από αφόρητη πλήξη!

      Διαγραφή