Σάββατο 2 Απριλίου 2022

ΜΙΑ ΠΡΟΣΩΠΙΚΗ ΑΠΟΨΗ ΓΙΑ ΤΑ ΟΣΚΑΡ ΤΟΥ 2022




Έχοντας δει τις περισσότερες από τις ταινίες που ήταν υποψήφιες στις διάφορες κατηγορίες για Όσκαρ, σε αρκετές περιπτώσεις έχω μια διαφορετική άποψη σχετικά με αυτό που απονεμήθηκε. Η άποψη μου είναι ενός κοινού κινηματογραφόφιλου χωρίς να διεκδικώ δάφνες κριτικού του κινηματογράφου.
Οι ταινίες που έχω δει είναι με έντονα γράμματα και με έντονα κόκκινα όσες βραβεύτηκαν.
Κάτω από τις ταινίες που έχω δει έχω βάλει μια σύντονη δική μου κριτική με την βαθμολογία της ταινίας από το 0-5.
 
ΚΑΛΥΤΕΡΗ ΤΑΙΝΙΑ
Belfast
Μέσα από τα μάτια ενός παιδιού μια εξαιρετικής ευαισθησίας εξιστόρηση των χρόνων της αιματηρής διαμάχης καθολικών και προτεσταντών στην Ιρλανδία. 3 ½
CODA
Επιτυχημένο ριμέικ της γαλλικής επιτυχίας χωρίς να την ξεπερνάει 3
Don’t Look Up
Από τις ταινίες που θα μείνουν στην ιστορία του κινηματογράφου στις μαύρες κωμωδίες 4
Drive my Car
Με τον αργό ρυθμό της καταφέρνει σιγά σιγά να μας δώσει την συναισθηματική κατάσταση ενός άνδρα που τον έχει σημαδεύσει η απώλεια της συζύγου του. 3.
Dune
Ταινία επιστημονικής φαντασίας που ελκύει περισσότερο με την ατμόσφαιρα που έχει και την εξαιρετική της φωτογραφία, παρά με την δράση της. 3
King Richard
Ενδιαφέρουσα απεικόνιση μιας πραγματικής ιστορίας που επιβεβαιώνει την πίστη των αμερικανών ότι το αμερικανικό όνειρο μπορεί να γίνει πραγματικότητα. 2
Πίτσα Γλυκόριζα
Σενάριο δήθεν ψαγμένο, ατελείωτη κουραστική διάρκεια, πρωταγωνίστρια με μέλλον, καλή μουσική αλλά γενικά μια ταινία που απορείς για την λογική αυτών που επένδυσαν λεφτά για να γυριστεί.  1
Το Μονοπάτι των Χαμένων Ψυχών
Ένα ιδιόρρυθμο σενάριο θρίλερ που αποκτά αληθοφάνεια χάρις στους χαρισματικούς πρωταγωνιστές του. 2 ½
Η Εξουσία του Σκύλου
Μοναδικό ρεσιτάλ ηθοποιίας από τον Κάμπερμπατς, αλλά και από τους άλλους αξιόλογους συμπρωταγωνιστές του, σε μια ταινία που παρά την ατμόσφαιρα που έχει καταφέρει να δώσει η σκηνοθέτις, αφήνει τον θεατή με την αίσθηση του ανολοκλήρωτου. 2 ½
West Side Story
Ο Σπίλμπεργκ κατάφερε χωρίς μεγάλες πρωτοτυπίες αλλά μεγάλη επιτυχία να δώσει μια σύγχρονη εκδοχή ενός ιστορικού μιούζικαλ. Βέβαια το πρωταγωνιστικό ζευγάρι της παλιάς ταινίας παραμένει έντονα χαραγμένο στην μνήμη μας. 4
 
Προσωπικά πιστεύω πως το Όσκαρ έπρεπε να απονεμηθεί στο Don’t Look Up μια ταινία πρωτότυπη και έξω από τα συνηθισμένα, με έντονα διαβρωτικό χιούμορ για τα πάντα.
 
ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ
Jane Campion
Kenneth Branagh
Ryusuke Hamaguchi
Paul Thomas Anderson
Steven Spielberg
Στην σκηνοθεσία η οπτική αντίληψη και αισθητική του Kenneth Branagh στο Belfast είναι πιστεύω πολύ πιο ενδιαφέρουσα από αυτήν της Jane Campion

ΑΑΝΔΡΙΚΟΣ ΡΟΛΟΣ
Javier Bardem- Being the Ricardos
Ταινία που απευθύνεται κυρίως στο αμερικανικό κοινό 2

Benedict Cumberbatch- Η Εξουσία του Σκύλου
Andrew Garfield- Tick, tick…Boom!
Από τις ταινίες που εγκατέλειψα μετά το πρώτο ημίωρο 1
Will Smith- King Richard
Denzel Washington- The Tragedy of Macbeth
Μια σύγχρονη απόδοση της σεξπηρικής τραγωδίας που ξεχωρίζει  κυρίως για τα εξπρεσιονιστικά της σκηνικά. 2
 
Εδώ πιστεύω πως ο Benedict Cumberbatch στην Η Εξουσία του Σκύλου έπλασε ένα ανεπανάληπτο και πολύ δύσκολο ρόλο και του άξιζε το Όσκαρ.

 
Α’ ΓΥΝΑΙΚΕΙΟΣ ΡΟΛΟΣ
Jessica Chastein- The Eyes of Tammy Faye
Η Chastein έχει επιτύχει να δώσει μια εξαιρετική απεικόνιση σε όλες της ηλικίες μιας αμερικανίδας  τηλεπερσόνας 2 ½
Olivia Colman- The Lost Daughter
Η Colman καταφέρνει να σώσει, την γυρισμένη στην Ελλάδα ταινία ,χάρις στην εκφραστική της ικανότητα. 2
Penelope Cruz- Παράλληλες Μητέρες
H ταινία είναι μια γνήσια κινηματογραφική απόλαυση κλασσικού τύπου και ενώ στην ουσία θα μπορούσε να χαρακτηριστεί ως μελόδραμα, ο Αλμοδόβαρ καταφέρνει με δεξιοτεχνικό τρόπο να το αποφύγει, έχοντας βέβαια και την βοήθεια ενός εξαιρετικού κάστ ηθοποιών. 4
Nicole Kidman- Being the Ricardos
Kristen Stewart- Spencer
Μια ταινία που βασίζεται κυρίως στην εξαιρετική ερμηνεία της Kristen Stewart ως Νταϊάνα. 3
Απόλυτα δικαιολογημένη θεωρώ την βράβευση της  Jessica Chastein στο The Eyes of Tammy Faye γιατί κατάφερε να αναπαραστήσει την εικόνα μιας υπαρκτής γυναίκας με όλες τις μεταπτώσεις της και σε όλες τις ηλικίες της σε μια μέτρια ταινία που αλλιώς θα πέρναγε απαρατήρητη.
 
Β’ ΑΝΔΡΙΚΟΣ ΡΟΛΟΣ
Ciaran Hinds- Belfast
Troy Kotsur- CODA
Jesse Plemons- H Εξουσία του Σκύλου
J.K. Simmons- Being the Ricardos
Kodi Smit-McPhee, Η Εξουσία του Σκύλου
 Σωστή απονομή του Όσκαρ.

Β’ ΓΥΝΑΙΚΕΙΟΣ ΡΟΛΟΣ
Jessie Buckley- The Lost Daughter
Judi Dench- Belfast
Kirsten Dunst- Εξουσία του Σκύλου
Ariana DeBose- West Side Story
Aunjanue- King Richard
Το Όσκαρ πιστεύω πως έπρεπε να δοθεί στην εξαιρετική στον ρόλο της Kirsten Dunst.

OSCARS 2022: ΔΙΑΣΚΕΥΑΣΜΕΝΟ ΣΕΝΑΡΙΟ
CODA
Dune
The Lost Daughter
Η Εξουσία του Σκύλου
Σωστή απονομή του Όσκαρ.
 

ΠΡΩΤΟΤΥΠΟ ΣΕΝΑΡΙΟ
Belfast
Don’t Look Up
King Richard
Πίτσα Γλυκόριζα
The Worst Person in the World
Και εδώ πιστεύω πως αδικήθηκε το Dont Look Up με το εξαιρετικά πρωτότυπο σενάριο του.
 
ΜΟΥΣΙΚΗ
Don’t Look Up
Dune
Encanto
Παράλληλες Μητέρες
Η Εξουσία του Σκύλου
Δεν έχω άποψη.
 
ΞΕΝΟΓΛΩΣΣΗ ΤΑΙΝΙΑ
Drive My Car (Ιαπωνία)

Flee (Δανία)

The Hand of God (Ιταλία)
Η ταινία ενώ ξεκινά με μια μοναδική φελινικού τύπου ξέφρενη περιγραφή του οικογενειακού κύκλου του πρωταγωνιστή, μετά αρχίζει και σοβαρεύεται με σαφώς μειωμένη την αρχική της ορμή.  2 ½
Lunana: A Yak In The Classroom (Μπουτάν)
The Worst Person in the World (Νορβηγία)
Μεταξύ των 2 ταινιών που έχω δει το Drive My Car σαφώς είναι καλύτερο. Δυστυχώς δεν έχω δει τις υπόλοιπες.
 
ΚΑΛΥΤΕΡΟ ΤΡΑΓΟΥΔΙ
“No Time to Die” (“No Time to Die”), Billie Eilish, Finneas O’Connell
Έχεις την αίσθηση βλέποντας την πως αποτελεί το ρέκβιεμ της σειράς των ταινιών Μπόντ και την συνδετική αρχή μιας νέας πιο κοντά στις σύγχρονες αντιλήψεις σειράς ταινιών χωρίς πλέον τον άψογο Κρέγκ. 3
“Be Alive” (“King Richard”), Beyoncé Knowles-Carter, Dixson
“Dos Oruguitas” (“Encanto”), Lin-Manuel Miranda
Down to Joy” (“Belfast”), Van Morrison
“Somehow You Do” (“Four Good Days”), Diane Warren
 
Ανεπιφύλακτα θεωρώ το Down to Joy από το Belfast με τον συγκλονιστικό Van Morisson ως το καλύτερο τραγούδι

 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου