Εάν πάλι εμείς έχουμε μείνει μέχρι σήμερα με την εντύπωση ότι αναστήθηκε μονάχα ο Ναζωραίος, δεν προδίδουμε παρά το έλλειμμα πληροφόρησης που μας άφησε ως κατάλοιπο το απολογητικό μάθημα των Θρησκευτικών στα σχολεία, καθώς και την επιτακτική ανάγκη να αντικατασταθεί πάραυτα από το μάθημα της Συγκριτικής Θρησκειολογίας (πέραν των σκανδαλωδών ομοιοτήτων που θα διαπιστώσουμε ανάμεσα στις θρησκείες, θα καταπολεμήσουμε δραστικά και τη νοσηρή έλξη που μας ασκεί η μισαλλοδοξία). Πάντοτε με ενοχλούσε η ιδέα ότι μια θεότητα είναι τόσο εκκεντρική ώστε να πεθάνει, ενώ ξέρει εκ των προτέρων ότι θα αναστηθεί.
Το μόνο δικαιολογητικό που θα δεχόμουν για αυτή την ακατονόμαστη συμπεριφορά είναι η αφόρητη βαρεμάρα που αναπόφευκτα θα συνοδεύει την αθανασία εις τον αιώνα τον άπαντα• λίγες ώρες ή λίγες μέρες νεκρός, όπως και να το πάρεις, είναι ένα ανακουφιστικό διάλειμμα.
Εξυπακούεται ότι ακόμη λιγότερο πιστεύω στην ανάσταση θνητών. Ουδέποτε κατάλαβα τι ακριβώς ήθελε να επιδείξει ο Χριστός με την ανάσταση του Λαζάρου, εκτός από την προσβλητική του αδιαφορία να αναστήσει και όποιον άλλον νεκρό βρέθηκε στο διάβα του. Εν ολίγοις θεωρώ ότι το εισιτήριο είναι δίχως επιστροφή και όσοι –βαριά εγχειρισμένοι συνήθως- σας λένε ότι πέρασαν απέναντι και ξαναγύρισαν, λησμονούν να συνυπολογίσουν ότι, με τόσα οπιούχα που κατανάλωσαν για την καταστολή του πόνου, άλλοι βλέπουν τα διπλά και τα τριπλά οράματα.
Ο Ουίνστον Τσόρτσιλ ήταν από τις πιο τυπικές περιπτώσεις –αναστήθηκε δύο ή τρεις φορές, αν δεν κάνω λάθος. Ο Ντε Γκολ παρομοίως. Ο Λούλα λίαν προσφάτως (έκανε κι ενάμιση χρόνο φυλακή ως προσομοίωση θανάτου). Στα καθ’ ημάς, πιο ηχηρή πολιτική ανάσταση σημείωσε ο Κωνσταντίνος Μητσοτάκης, ενώ διόλου αμελητέο ήταν και το comebackτου Αντώνη Σαμαρά.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου