Πέμπτη 10 Μαΐου 2007

ΕΠΙ ΤΟΥ ΠΙΕΣΤΗΡΙΟΥ –Η ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΟΥ ΒΙΒΛΙΟΥ ΤΗΣ ΨΙΛΙΚΑΤΖΟΥΣ



Το απόγευμα η ζέστη ήταν μεγάλη και η αμφιθυμία μεγαλύτερη.
Να πάω στην παρουσίαση του βιβλίου της Ψιλικατζούς ή να την αράξω στην βεράντα σκεπτόμενος με τον καφέ στο χέρι την επίδραση του καπιταλισμού στην γεωργική παραγωγή των ημιορεινών περιοχών σε σχέση με τις νεοφιλελεύθερες τάσεις στην παραγωγή, βάσει των αρχών του Φρίντμαν.
Τελικά η θετική πλευρά του εαυτού μου επεκράτησε του θεωρητικού και επιβιβαζόμενος στο Μετρό βγήκα κάθιδρος έξω από το Πανεπιστήμιο όπου κάποιο γκρουπούσκουλο του ΚΚΕ με νεολαίους του 1930 κάτι γιόρταζε.
Εισερχόμενος στο βιβλιοπωλείο αμέσως έπαθα κολούμπρα .
Κατ΄ αρχάς από τι ώρα όλοι αυτοί οι αργόσχολοι είχαν μαζευτεί εκεί με αποτέλεσμα να μην έχει καρέκλα να κάτσεις και να αναγκαστώ να στέκομαι όρθιος;
Ύστερα όλοι αυτοί που ήσαν εκεί ,που προφανώς οι περισσότεροι θα ήταν μπλογκερς έδειχναν φυσιολογικοί.
Αυτό μου ανέβασε το ηθικό γιατί η γυναίκα μου όταν με βλέπει μπροστά στο κομπιούτερ μου λέει αγανακτισμένη-πάλι με τα φρικιά ασχολείσαι ;
Ο Καιρός ,που για χρόνια έχει εξασκηθεί στην ολιγογραφία, στην παρουσίαση ξέχασε τον Καιρό θυμήθηκε τον Παπαδόπουλο-Τετράδη και έβγαλε το άχτι του. Προφανώς προτιμάει να μιλάει παρά να γράφει.
Μίλησε με την ψυχή του και ενώ συνήθως όλα τα καυτηριάζει, εδώ περιέργως δεν είπε τίποτα δηλητηριώδες για το βιβλίο που μάλλον έδειχνε να το έχει διαβάσει και να του αρέσει.
Ο Αντώναρος που τον διαδέχτηκε ενώ διακρίνεται για τα μακροσκελή ποστ που γράφει ,ήταν σύντομος σχετικά με το βιβλίο και ανέφερε κυρίως προσωπικές του εμπειρίες από την παρέα του με την Κωσταντίνα.
Αυτό που έγινε κατανοητό είναι ότι η Κωσταντίνα είναι ιδιαίτερα προνοητική και προφανώς μετά από κάποια τραυματική εμπειρία στο σπίτι του με την μαγειρική του όταν τον επισκέπτεται πηγαίνει πάντα φαγωμένη.
Αυτός πάντως δεν κατάλαβα αν είχε διαβάσει το βιβλίο αλλά έδειξε και αυτός ότι του άρεσε.
Αυτή πάντως που πρέπει να το είχε διαβάσει ήταν η Κωσταντίνα Μιχαήλ που διάβασε δύο αποσπάσματα από αυτό .
Βέβαια δεν αποκλείεται να μην το είχε διαβάσει κι΄ αυτή και να της τα είχε υποδείξει η Κωσταντίνα.
Σ΄ αυτή την ζωή είναι γεγονός ότι ποτέ δεν ξέρεις ποια είναι η αλήθεια.
Αυτή πάντως που θα το είχε διαβάσει σίγουρα θα ήταν η γλυκύτατη γιαγιά της Ψιλικατζούς γιατί ήταν εμφανώς συγκινημένη όταν σηκώθηκε να χαιρετήσει τον κόσμο.
Μετά το τέλος των ομιλιών το πλήθος επέπεσε λάβρο στους ομιλητές και την συγγραφέα οπότε θεώρησα μάταιο να πλησιάσω και διακριτικά αποχώρησα αγοράζοντας ένα ακόμα βιβλίο για δώρο.
Φεύγοντας οι νεολαία του 30 απέναντι στα προπύλαια, τραγουδούσε επαναστατικά άσματα με τις γροθιές ψηλά και σε ένα τραπεζάκι πουλούσαν βιβλία του Εμβέρ Χότζα. Αιωνία η μνήμη του.

14 σχόλια:

  1. Δυστυχως λογο υποχρεωσεων δεν καταφερα να ερθω...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. H teleutea paragrafos tou post su einai ena logotexnima... :)

    Sixaritiria sth Psilikatzou!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Ναι ναι...ειδικά το
    "Φεύγοντας οι νεολαία..." είναι υπέροχο. Μα τι έμπνευση....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. πρεζα tv-
    Έχασες.Άξιζε τον κόπο.
    Έχοντας διαβάσει το βιβλίο,που με ενθουσίασε,ήθελα να δώ και την οπτική γωνιά των άλλων σχετικά με αυτό.

    mhxeirotera-
    Κατάφερε να γράψει ένα βιβλίο που δεν θα έχει την εφήμερη διάρκεια ενός μπλόγκ αλλά θα διαβάζεται και μετά από χρόνια με την ίδια ευχαρίστηση γιατί απλά είναι μια ανθρώπινη κάταθεση ψυχής.
    Ο σχολιασμός της εκδήλωσης έγινε με χιούμορ γιατί και το βιβλίο διακρίνεται γι΄αυτό.

    τραγωδία-
    Ευχαριστώ πολύ για το εμπνευσμένο σχόλιο σουκαι την διόρθωση του ορθογραφικού λάθους.

    ροϊδης-
    Πολύ καλημέρα και η Δεξιά του Κυρίου επί της κεφαλής σου τρισκατάρατε :))

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Ελπίζω να πήρατε ΚΑΙ το βιβλίο του Χότζα...(κρίμαπου δεν μπορούσε να παρεβρεθεί και ο ίδιος ο μακαρίτης για να υπογράψει)

    Κατά τα άλλα οι Bloggers είναι μεν φυσιολογικοί, το γέλιο όμως ήταν που συστεινόμασταν όλοι με τα nick μας: "Είσαι ο mpampakis? Είμαι η Lupa!"

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Δυστυχώς αυτές τις μέρες είμαι άρρωστη με ΑΝΕΜΟΒΛΟΓΙΑ -… η "παιδίσκη" (!) και δεν μπόρεσα να έρθω...
    Η περιγραφή σου όμως ήταν κατατοπιστικότατη και ήταν σαν ήμουν εκεί!
    Περιμένω πως και πως να το διαβάσω... :-))

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Έγραψες κάτι που και εγώ πρόσεξα.
    Ο Αντώναρος προφανώς δεν το διάβασε το βιβλίο αλλά απλά το ξεφύλλισε.

    Μεγάλη η ξεφτίλα κατά την γνώμη μου αν και ομολογώ ότι το βιβλίο προσπάθησα και εγώ να το διαβάσω αλλά δεν τα κατάφερα... ήταν λίγο βαρετό παρόλο που (από ότι έμαθα από μέσα), ο Κωστόπουλός έβαλε τον καλύτερο συνεργάτη του να κάνει την επιμέλεια δηλ τις διορθώσεις.

    Αλλά ρε μεγάλε τι αναλαμβάνεις την ευθύνη να το παρουσιάσεις αν δεν μπορείς καν να το τελειώσεις, μήπως για δημόσιες σχέσεις που θα σε ωφελήσουν στα μελλοντικά σχέδιά σου;

    Ευχαριστώ που μου έδωσες βήμα.Ελπίζω να μην διαγράψεις το σχόλιο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Ευχαριστώ ρε αγορίνα μου που ήρθες αν και στεναχωρήθηκα πολύ που δεν σε γνώρισα, έτσι να σου πω ένα ευχαριστώ. Επιφυλάσσομαι όμως και σου στέλνω μια μεγάαααλη διαδικτυακή αγκαλιά.

    (ενημερωτικά, δεν είχα ιδέα τί θα πουν ή τί θα διαβάσουν ο Μάνος, ο Γιώργος και η Κωνσταντίνα, αν και συζητούσαμε συχνά τα θέματα που καταπιάνεται το βιβλίο. Άσε που είχα ετοιμάσει δυό σελίδες λόγο και δεν είπα κουβέντα απ΄την τρομάρα μου. Άστα).

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. lupa-
    Δεν το πήρα!
    Έτσι έχασα την δεύτερη ευκαιρία στην ζωή μου να το αποκτήσω.
    Η πρώτη ήταν όταν είχα πάει,μόλις ανοιξαν τα σύνορα με την Αλβανία,επί Αλία εκεί και το είχα δεί να το πουλάνε στα Τίρανα.
    Έτσι χάνει κανείς τις ευκαιρίες στη ζωή του να μορφωθεί :))

    frantic-
    Περαστικά και μην τα ξύνεις τα σπυράκια όσο και αν σε τρώνε !

    ανώνυμο-
    Τα συναισθήματα που προκαλεί ένα βιβλίο ειναι διαφορετικά στον καθένα.
    Τα 100 χρόνια μοναξιάς, που όλοι οι φίλοι μου το βρήκαν αριστούργημα, βαρέθηκα μετά τα 2/3 να φτάσω στο τέλος.
    Αντίθετα το βιβλίο της Κωσταντίνας το διάβασα ένα βράδυ μέχρι τις 4 μονορούφι.
    Δεν μπορώ να ξέρω ποιός διάβασε το βιβλίο η όχι.
    Προσωπικά πιστεύω ότι και μόνο από περιέργεια άν ξέρεις κάποιον διαβάζεις αυτό που έχει γράψει.
    Τα σχόλια μου ήσαν απλώς περιπαικτικά.
    Ποτέ μου δεν έχω διαγράψει σχόλιο.
    Η μόνη περίπτωση που θα γίνει αυτό είναι αν είναι χυδαία η υβριστικά για κάποιον.

    xpsilikatzoy-
    Κωσταντίνα εγώ σε ευχαριστώ για την ευχαρίστηση που μου έδωσε το διάβασμα του βιβλίου για πολλούς λόγους.
    Στο χαμό που έγινε στο τέλος το να έρθει κάποιος να συστηθεί μαζί με άλλους 100 είναι άνευ νοήματος.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Λυπάμαι, μωρέ που σου δόθηκε τέτοια εντύπωση.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. manosantonaros-
    Ηδη έχω γράψει παραπάνω ότι τα σχόλια είναι σαφώς περιπαικτικά και ότι κάποιος που παρουσιάζει ένα βιβλίο ,έστω και από περιέργεια ,θα το εχει διαβάσει.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Α καλάαα , εγώ είμαι πολύύύύ νυχτωμένος με τα δρώμενα!!!
    Πότε έγιναν αυτά ρε τζάνουμ?
    Πάω να δω το "σπίτι" αυτής της "ψιλικατζούς" μη με πάρουν και για καναν ανημέρωτο :))

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Καπετάνιε πάρε το βιβλίο και θα το ευχαριστηθείς.

    ΑπάντησηΔιαγραφή