Κυριακή, 6 Μαρτίου 2011

Η ΑΠΟΘΕΩΣΗ ΤΟΥ ΦΑΛΛΟΥ ΣΤΟΝ ΤΥΡΝΑΒΟ ΚΑΙ ΤΗΝ ΙΑΠΩΝΙΑ



Φαλλοφορία διονυσιακής πομπής. Αθηναϊκό μελανόμορφο αγγείο τού 560 π.χ. περίπου. Εθνικό Μουσείο Φλωρεντίας.

Σε ένα σχόλιο με είχε ρωτήσει κάποιος που βρίσκω τα διάφορα θέματα για τις αναρτήσεις μου.
Του είχα απαντήσει, διαβάζοντας, και έτσι όταν κάτι με ερεθίσει αρχίζω να ψάχνω σχετικά το θέμα για γράψω γι΄αυτό !
Έτσι λοιπόν ενώ αυτό το τριήμερο είχα ήδη αναρτήσει το προηγούμενο ποστ και είχα αποφασίσει να μην ασχοληθώ με το ιντερνέτ, διάβασα για τους φαλλούς του Τυρνάβου στην Ε και έμαθα για την φαλλοφορία που γίνεται εκεί την Καθαρά Δευτέρα από το άρθρο του Ευάγγελου Αυδίκου καθηγητή Λαογραφίας του Τμήματος Ιστορίας - Αρχαιολογίας - Κοινωνικής Ανθρωπολογίας του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας.
Ήξερα πως σε πολλά μέρη της Ελλάδας παρά την σθεναρή αντίδραση της Εκκλησίας, τις αποκριές αναβίωναν τα διάφορα τοπικά έθιμα με γιορτές που σε μεγάλο μέρος διακρίνονται για ελευθεριότητα τους,την αθυροστομία τους και τα σεξουαλικού περιεχομένου δρώμενα και τραγούδια, τα γνωστά γαμοτράγουδα.
Μερικά από αυτά μπορείτε να διαβάσετε στα σχόλια από τα τρία ποστ που είχα αναρτήσει για το πέος και είναι:
ΠΕΟΥΣ ΔΙΘΥΡΑΜΒΟΣ
Β΄ ΤΟ ΠΕΟΣ ΣΤΗΝ ΖΩΓΡΑΦΙΚΗ ΚΑΙ ΤΗΝ ΓΛΥΠΤΙΚΗ
Γ-(τελευταίο)-Η ΣΥΝΘΙΑ ΠΛΑΣΤΕΡ ΚΑΣΤΕΡ ΚΑΙ ΤΑ ΠΕΗ ΤΗΣ ΡΟΚ ΜΟΥΣΙΚΗΣ
Αντί για γαμοτράγουδο όμως προτίμησα να σας βάλω να ακούσετε, όπως απαιτεί η μέρα, ένα από τα ελάχιστα αθυρόστομα ρεμπέτικα που υπάρχουν, και είναι του Στέλιου Κερομύτη (1909-1979)
Οι στίχοι γράφτηκαν το 1973 και μελοποιήθηκαν το 1995 με υπόδειξη και βοήθεια του Τσιτσάνη που έκανε και την εισαγωγή και έδωσε και στα αρχίδια τον χαρακτηρισμό ¨ενδοξα" !
Είναι από τον δίσκο "Ασεβή τροπάρια" του 1975 και τραγουδά ο Αρχέλαος.
Στον δίσκο συμμετέχουν Νταλάρας,Νικολόπουλος, Στ.Βαμβακάρης κ.α.
Βάλτε λοιπόν να παίζει το άσμα Ελεγείον (Πούτσα μου πως κατάντησες) και διαβάστε την συνέχεια!



Ψάχνοντας λοιπόν στο ιντερνετ για να δώ φωτογραφίες από την γιορτή στον Τύρναβο διαπίστωσα με έκπληξη πως είναι παρόμοια με την γιορτή Kanamara Matsuri ή φεστιβάλ του χαλύβδινου φαλλού, που γίνεται στην Ιαπωνία!
Είναι από ότι φαίνεται χαλύβδινος από ένα μύθο που λέει πως ένας δαίμονας που κρυβόταν μέσα στο αιδοίο ενός νεαρού κοριτσιού, ευνούχισε δυο νεαρούς άνδρες την μέρα του γάμου τους. Ο μύθος για το αιδοίο με δόντια (vagina dentata) υπάρχει σε πολλούς λαούς και υπάρχει και πρόσφατη κωμωδία τρόμου (2007) η ταινία Teeth που βασίζεται σε αυτό το θέμα.
Παρενθετικά θα έλεγε κανείς ότι όπως ανέλυσε ο Φρόιντ, ο φόβος του ευνουχισμού στους άνδρες από τις γυναίκες προέρχεται από την διαπίστωση στα μικρά αγόρια της έλλειψης πέους στις αδελφές τους και στην μητέρα τους.
Κλείνοντας την παρένθεση και επιστέφοντας στα καθ΄ημάς, αυτό που είναι εντυπωσιακό είναι ότι παρά τα χιλιάδες χιλιόμετρα που χωρίζουν τον Τύρναβο από το Kawasaki της Ιαπωνίας, υφίσταται καταπληκτική ομοιότητα στις δύο εορταστικές εκδηλώσεις που προφανώς δεν έχει επηρεαστεί η μία από την άλλη.
Εκτός από την φαλλοφορία που γίνεται και στα δύο μέρη, ακόμα και το χρώμα του φαλλού είναι το ίδιο προφανώς γιατί θέλει να υποβάλλει, με το ροζ χρώμα του, την έντονη αιμάτωση του πέους σε στύση.


Όπως γράφει ο Αυδίκος στο Τύρναβο : Στο κέντρο της πλατείας είναι εγκατεστημένος ο τεράστιος φαλλός, που έχει κάθισμα στο πίσω μέρος. Προκαλεί το ενδιαφέρον πολλών νέων γυναικών, που δεν διστάζουν να ανεβούν στο κάθισμα και να φωτογραφηθούν με φίλες αλλά και με τους συντρόφους τους.
Παρόμοια εικόνα βλέπουμε να υπάρχει και στην Ιαπωνία .



Προσθήκη  εικόνας Γράφει επίσης: Οποιαδήποτε εικόνα απαραίτητα συνοδεύεται από αντικείμενα που έχουν τη μορφή του φαλλού. Γλειφιτζούρια, πλαστικοί και κεραμικοί φαλλοί, ακόμη και το μαλλί της γριάς. Ολα τα αναμνηστικά αποκτούν τη μορφή του. Ακόμη και τα ψωμιά που φουρνίζει ο φούρνος στην πάνω γωνία της πλατείας έχουν την ίδια μορφή.
Το ίδιο ακριβώς γίνεται και στην Ιαπωνία και αυτό είναι εμφανές στους πάγκους των μικροπωλητών.



Ακόμα:Οι υπεύθυνοι σηκώνουν από το έδαφος τη γυναίκα, αφού πρώτα της δίνουν να κρατήσει στα χέρια έναν φαλλό. Την ώρα που υποβαστάζεται της ζητιέται να ασπαστεί τον φαλλό. Πρόκειται ίσως για μια τελετουργική πράξη που εμπεριέχει, περισσότερο από κάθε άλλο, την εκούσια και δημόσια υποταγή της γυναίκας στον φαλλό.
Αυτό που είναι χαρακτηριστικό και στις δύο γιορτές ,αν παρατηρήσει κανείς τις φωτογραφίες και από τις δύο γιορτές, είναι πώς είναι διάχυτη η ευθυμία που επικρατεί σε αυτές, που δοξάζοντας τον φαλλό δεν κάνουν τίποτα άλλο παρά να δοξάζουν την ίδια την ζωή που δίνει η ένωση του με το άλλο φύλο.

Στα παρακάτω βίντεο μπορεί κανείς να δεί και τις δύο γιορτές




Σχετικά για την γιορτή στον Τύρναβο μπορείτε να διαβάσετε στα παρακάτω, από όπου είναι παρμένες και οι φωτογραφίες
http://www.taneatoutirnavou.gr/default.asp?contentID=13
http://www.homeboymagazine.gr/?p=10176
http://pieria-gr.blogspot.com/2009/02/blog-post_4105.html

11 σχόλια:

  1. Πάντως παρ' όλη μου την διαυγή και πεφωτισμένη ενστικτώδη αντίληψη περί θεμάτων ψυχολογίας, ανθρωπολογίας και κοινωνιολογίας δεν έχω ακόμα καταφέρει να δώσω μια απάντηση που να με ικανοποιεί ως προς το γιατί οι άνθρωποι, ατομικά και σε ομάδες, εικονογραφούν και θεοποιούν αυτά που δεν έχουν...

    Ειδικά μια τέτοια εμπεριστατωμένη ανάρτηση κάνει τον απλό αναγνώστη να αναρωτιέται μήπως τα πραγματικά κίνητρα πίσω από την πρόοδο της επιστήμης ήταν να εφευρεθούν οι μπαταρίες...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Το μόνο κακό στον Τύρναβο είναι ότι το λεξιλόγιο που χρησιμοποιούν είναι άκρως προσβλητικό και χυδαίο και βεβαίως δε συνάδει με την υπόλοιπη γιορτή. Κάπου ξεφεύγει το πράγμα. Αλλιώς, είναι μια εκδήλωση με ενδιαφέρον για κάποιον ειδικά που δεν την έχει δει από κοντά ποτέ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. μ αρέσει ο τρόπος που σκέφτεσαι, χα χα χα

    (ελπιζω να μη τους κόβουν και στον τύρναβο )
    :)
    δ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. thinks-
    Το σχόλιο σου έχει μια καταπλήσσουσα σαφήνεια!

    teleytaios-
    Οι γιορτές αυτές από την φύση τους δεν μπορεί να είναι σεμνότυφες.
    Η αθυροστομία που επικρατεί είναι κατ΄ευθείαν συνέχεια από την αρχαιότητα στην οποία όμως οι διάφορες περιγραφές είτε της σεξουαλικής πράξης είτε των γεννητικών οργάνων δεν είχαν αποκτήσει την έννοια του απαγορευμένου ή χυδαίου που απέκτησαν με την χριστιανική θρησκεία.
    Μην ξεχνάς ότι εκείνη την εποχή επικρατούσαν τελείως διαφορετικές αντιλήψεις και ο έρωτας των αρχαίων Ελλήνων είχε διπλό χαρακτήρα.
    Ήταν έρωτας προς τις γυναίκες και έρωτας προς τούς άνδρες, με την πλήρη υποταγή τού γυναικείου φύλου, ο υψηλός έρωτας ήταν κυρίως προς τούς άνδρες. και για την ακρίβεια προς το νεαρά αγόρια, τούς παίδες, εξ ου και η λέξη παιδεραστία και παιδεραστής. Ο ερωμένος ήταν νέο παιδί στην περίοδο της ήβης, άπ' τα 14 ως τα 20, αλλά ο Πλάτων στο Συμπόσιο (18 Ι ΟΕ) μας πληροφορεί πώς συνήθως άρχιζαν νωρίτερα, πριν ακόμα εμφανιστεί το γένι στα παιδιά.
    Η δε θέση της γυναίκας ήταν πως «τάς μέν έταίρας ήδονής ένεκ' έχομεν, τάς δέ παλλακάς της καθ' ήμεραν θεραπείας τού σώματος, τάς δέ γυναίκας τού παιδοποιείσθαι γνησίως και των ένδον φύλακα πίστη έχει», δηλαδή έχουμε τις εταίρες χάριν ηδονής, τις παλλακίδες για την καθημερινή φροντίδα και περιποίηση τού σώματος, τις δε νόμιμες συζύγους για να μάς κάνουν γνήσια παιδιά και να είναι πιστός φύλακας της περιουσίας και τού σπιτιού.

    demetrat-
    Έτσι σκέπτονται όλα τα esprit brilliant !

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. "Αχχχ....Θα τον φάει το μαύρο χώμα!"

    Δεν ξέρω γιατί μου ήρθε στο μυαλό η “απελπισμένη” αναφώνηση φίλου.
    ( Παντρεμένος 15 χρόνια με 3 παιδιά και την σύζυγο να παρουσιάζετε πλέον σεξουαλικά αδιάφορη ως συνήθως...... )

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. glam-
    Φαίνεται πως κάτι τέτοιο είχε στο μυαλό του ο Κερομύτης όταν έγραφε το τραγούδι!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Κοίτα να δεις που τώρα που μεγάλωσε το βλαστάρι σας και έφυγε , θα ανακαλύψεις και την kinky πλευρά του αθεόφοβου ;)
    Φέτος χιόνισε και δεν μπόρεσα να πάρω το 'θηριάκι' και να πάμε βόλτα στον Τύρναβο , ελπίζω next year να είμαι πιο τυχερός .

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. eparxiakosaloni2-
    Που την είδες την kinky πλευρά του αθεόφοβου;
    Καήκαμε αν τα φυσιολογικά πράγματα που γράφω μπορούν να θεωρηθούν kinky !

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Για την Πετρούλα δεν ξέρω αλλά για την Τζούλια διάβασα ότι προτιμάει μπουκάλα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Ευτυχώς αναβίωσε το τυρναβίτικο έθιμο, το είχανε κόψει παλιότερα οι σεμνότυφοι.
    Αξίζει η εμπειρία, είναι το μόνο σίγουρο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή