Σάββατο, 26 Δεκεμβρίου 2015

ΤΡΕΙΣ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΕΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΙΣ





Αυτές τις εορταστικές μέρες υπάρχει μεγαλύτερη διάθεση σε πολλούς να παρακολουθήσουν μια καλή παράσταση για να διασκεδάσουν και γι΄ αυτό και σκέφτηκα να γράψω δύο λόγια από τις εντυπώσεις μου για 3 παραστάσεις που είδα  πρόσφατα.
Φέτος όπως , είπε η κόρη μου, γινήκαμε Ευρωπαίοι !, γιατί ανήμερα τα Χριστούγεννα επήγαμε στο BADMINTON και είδαμε τον Καρυοθραύστη  με  τους κορυφαίους σολίστ της  Bolshoi Ballet Academy.
Πάντοτε στην μνήμη μου υπάρχει, παρά τα  χρόνια που πέρασαν, η μαγευτική  εικόνα από την παράσταση που είχαμε παρακολουθήσει στην Μόσχα στο ίδιο το θέατρο Bolshoi και  έχω γράψει σχετικά στο ποστ μου ΑΝΑΜΝΗΣΕΙΣ ΕΥΗΜΕΡΙΑΣ ΣΤΗΝ ΜΟΣΧΑ ΕΠΙΥΠΑΡΚΤΟΥ
Το μουσικό  έργο του Τσαϊκόφσκι, που το έγραψε για  το παραμύθι του Καρυοθραύστη και με αρχική χορογραφία από τα μπαλέτων Κίρωφ  το 1892 που πρωτοπαίχτηκε,  διατηρεί μέχρι της μέρες μας ατόφια την γοητεία του και αυτό αποδεικνύεται ότι και η Λυρική σκηνή το ανέβασε τον ίδιο μήνα στην Αθήνα και την Θεσσαλονίκη.
Η χορογραφία, στην θαυμάσια παράσταση που είδαμε, ήταν του Βασίλι Βαϊνόνεν. Ο Βασίλι Βαϊνόνεν (1901 - 1964), ανανεωτής Σοβιετικός χορογράφος, γνωστός για τη συνεργασία του κυρίως με τα Μπαλέτα Κίροφ (νυν Μαριίνσκι) και τα Bolshoi Ballet, δημιούργησε την χορογραφία του Καρυοθραύστη το 1934 για τα μπαλέτα Κίροφ.
Όλοι οι περίπου 40 χορευτές από τα παιδάκια μέχρι τους ενήλικες, ήσαν άψογοι και χειροκροτήθηκαν θερμά από το γεμάτο  θέατρο στο οποίο πολλοί γονείς είχαν πάρει μαζί τα παιδιά τους που παρακολουθούσαν καταγοητευμένα το θέαμα.


Το συγγραφικό δίδυμο Θανάση Παπαθανασίου, Μιχάλη Ρέππα έχει πετύχει από χρόνια να ανεβάζει παραστάσεις που βασίζονται σε καλογραμμένα σενάρια με έξυπνα ευρήματα.
Ακόμα και όταν προσαρμόζουν στα ελληνικά ένα ξένο θεατρικό έργο, όπως το Άνδρες έτοιμοι για όλα, πετυχαίνουν να πλουτίσουν την παράσταση και να την βελτιώσουν με δικά τους ευρήματα.
Έχοντας δει αυτήν την παράσταση στην περσινή θερινή διανομή της, και έχοντας  διασκεδάσει και γελάσει, πήγα και στην  φετινή τους επιτυχία Γαμπροί  για πούλημα.
Θέλοντας να επαναλάβουν την προηγούμενη επιτυχία τους, μετέφεραν από αυτή την παράσταση  βασικούς συντελεστές της,  όπως ήσαν ο Κώστας Κόκλας , ο Αλέξανδρος Αντωνόπουλος, ο Γιάννης Τσιμιτσέλης , ο Μάνος Ιωάννου και η Νίκη Λαμή.
Δυστυχώς όμως οι επιτυχίες δεν επαναλαμβάνονται εύκολα.
Το έργο διαθέτει αρκετά από τα προτερήματα που γνωρίζουμε ότι διαθέτει η συγγραφική δυάδα και που αποσκοπούν στο γέλιο του θεατή και αυτό το πέτυχαν  και τώρα αρκετές φορές.
Η βασική ιδέα του έργου είναι ενδιαφέρουσα.
 Το χρήμα είναι ο καθοριστικός παράγοντας που κανονίζει τις σχέσεις και τις αποφάσεις όλων των ηρώων του έργου και οι οποίοι σε εποχή κρίσης είναι διατεθειμένοι να πουλήσουν, να πουληθούν ή να αγοράσουν.
 Στα αρνητικά της στοιχεία είναι ότι οι συγγραφείς θέλοντας σαφώς να δώσουν μια τρελή κωμωδία, με στοιχεία μπουρλέσκ και επιρροές από τον πρωτομάστορα της αστικής κωμωδίας Ζόρζ Φεϋντώ,  χρησιμοποίησαν επανειλημμένα, μέχρι κόπωσης του θεατή, το κόλπο της εισόδου και εξόδου των ηθοποιών πριν να προλάβουν αυτοί που μπαίνουν σε ένα δωμάτιο να δουν αυτούς που έχουν βγει από ένα άλλο.
Επίσης το τέλος έρχεται λίγο απότομα και σου δίνει την αίσθηση ότι κάπου εκεί εξαντλήθηκε η έμπνευση των συγγραφέων ή ότι ό χρόνος τους πίεζε να το τελειώνουν.
Πιστεύω ότι με λίγο "συμμάζεμα" και ένα πιο ευρηματικό τέλος  το έργο θα κερδίσει σημαντικά και θα αποκτήσει μια καλύτερη διάσταση.


Το Θέατρο του Νέου Κόσμου είναι  ένα θέατρο που τα τελευταία χρόνια όσες παραστάσεις έχω δει σε αυτό μπορώ να πω  πως στην πλειονότητα τους ήσαν ιδιαίτερα αξιόλογες.
Στην Κεντρική του σκηνή παίζεται το έργο Το Δάνειο του καταλανού θεατρικού συγγραφέα Τζόρντι Γκαλθεράν.
Το έργο έχουν σκηνοθετήσει ο Βαγγέλης Θεοδωρόπουλος και ο Παντελής Δεντάκης και παίζουν ο Μιχάλης Οικονόμου και ο Γιάννης Σαρακατσάνης.  Όλη η δράση του έργου εκτυλίσσεται σε ένα γραφείο Τράπεζας  στο οποίο ο πρώτος είναι διευθυντής σε αυτήν και στην οποία ο δεύτερος έχει πάει να ζητήσει ένα δάνειο.
Οι απολαυστικές συνομιλίες των δύο είναι γεμάτες από ιδιαίτερα ευφυές και πικρό χιούμορ και οι ανατροπές στην σχέση τους αναδεικνύει ότι η οικονομική κρίση είναι πρωταρχικά κρίση στις ανθρώπινες σχέσεις και αξίες.
Και οι δύο πρωταγωνιστές έχουν μπει στο πετσί του ρόλου τους και  δικαιολογημένα απέσπασαν το θερμό χειροκρότημα του κατάμεστου θεάτρου.
Μια παράσταση που αξίζει να δει κανείς.


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου