Τώρα θα μου πείτε πως σου ήρθε να ασχοληθείς με τις 3 χάριτες;
Διαβάζοντας όλο το ποστ μέχρι το τέλος θα καταλάβετε.
Οι τρεις χάριτες λοιπόν ήσαν θυγατέρες του Δία και της Ευρυνόμης.
Η
Αγλαΐα αντιπροσώπευε την
χάρη, η
Ευφροσύνη την
ομορφιά και η
Θάλεια την
χαρά.Γενικά θα μπορούσα να πω ότι εκπροσωπούσαν όλες τις χάρες που γράφω και εγώ στο προφίλ μου ακόμα και αυτές που μετριοφρόνως έχω παραλείψει, δηλαδή ήταν οι θεές της γοητείας, της ομορφιάς, της φύσης, της ανθρώπινης δημιουργικότητας και της γονιμότητας.
Ο Παυσανίας γράφει ότι ο Σωκράτης, που πριν να το ρίξει στην φιλοσοφία ήταν ανδριαντοποιός, είχε φτιάξει ένα σύμπλεγμα των Χαρίτων που ήταν στημένο στην είσοδο της Ακρόπολης.
Ενώ παλιότερα τις εμφάνιζαν ντυμένες ήδη από κείνα τα χρόνια άρχισαν να τις απεικονίζουν γυμνές.
Ακολουθήστε με λοιπόν σε ένα μαγευτικό ταξίδι με μεταφορικό μέσο μερικές από τις απεικονίσεις τους από την αρχαιότητα μέχρι σήμερα.
Στην πρώτη εικόνα οι 3 χάριτες εμφανίζονται πίσω από τα άλογα ενώ στο άρμα είναι ο Πηλέας με την Αμφιτρίτη
(Βρεττανικό Μουσείο) Εδώ είναι από φρέσκο της Πομπηίας 1 αιών
(Μουσείο Νάπολης)Ο τύπος αυτής της απεικόνισης με τις δύο να κοιτούν τον θεατή και ή μεσαία στραμμένη ανάποδα είναι από την αρχαιότητα ο συνηθέστερος .
Η πρώτη φωτογραφία είναι λεπτομέρεια από την περίφημη
Άνοιξη του
Μποτιτσέλλι (1485) και στη συνέχεια υπάρχει όλο το έργο
.(Γκαλερί Ουφίτσι Φλωρεντία) Σε αυτόν τον πίνακα του
Φραντζέσκο ντελ Κόσσα (1469) που δείχνει τον
Θρίαμβο της Αφροδίτης εμφανίζονται οι Χάριτες στο βάθος.
Οι 3 χάριτες συνόδευαν πάντα τους θεούς όταν βρίσκονταν σε κατάσταση ευθυμίας όπως τον
Απόλλωνα, την
Αφροδίτη, τις
Μούσες ,τον
Διόνυσο.
Και τώρα πάμε στον μεγάλο
Ραφαήλ και τον περίφημο πίνακα του(1501-5) που βρίσκεται στο
μουσείο Conde στο Chantilly της Γαλλίας.
Η εικόνα είναι το πρώτο έργο του Ραφαήλ με γυναικείο γυμνό και στις δύο όψεις.
Οι Χάριτες κρατούν τα μήλα των Εσπερίδων για επιβράβευση της επιλογής του Scipio (από το γνωστό στην εποχή του λατινικό ποίημα Punica) που μεταξύ της Αφροδίτης (ευχαρίστησης) και Αθηνάς διάλεξε την δεύτερη (αρετή )
Η δεύτερη απεικόνιση από τον Ραφαήλ των 3 Χαρίτων είναι σε τοιχογραφία στο
μέγαρο Φαρνεζίνα της Ρώμης (1518-9).
Την ίδια περίπου εποχή στην Γερμανία ο μαθητής του Ντύρερ ο
Χανς Μπάλτουνγκ (Γκρήν)(περίπου μεταξύ 1539-44) τις ζωγραφίζει ημίγυμνες
(Πράντο). Ο
Κορέτζιο στην Ιταλία επιμένει στην κλασσική τους απεικόνιση στο φρέσκο του(1518) στην
Σαν Πάολο Κάμερα στην Πάρμα
Ο
Τιντορέττο στο
Παλάτι των Δόγηδων στην Βενετία ζωγραφίζει τις Χάριτες με τον Ερμή(1576-7)
Στον πίνακα αυτές δείχνουν το ρόδο και το μύρτο κάτω από την ελιά της Αθηνάς. Ο Ερμής στο βάθος παρατηρεί αυτό το σύμπλεγμα λογικής, αγάπης και ειρήνης.
Ένας άλλος μεγάλος ζωγράφος,ο
Ρούμπενς ζωγραφίζει τις χάριτες δύο φορές.
Ο πρώτος πίνακας βρίσκεται στο Παλάτσο Πίττι(1638-30) και ο δεύτερος, που είναι και ο γνωστότερος ,στο Πράντο(1639)
H δεξιά Χάρις σε αυτό τον πίνακα είναι η γυναίκα του ζωγράφου Έλεν Φουρμάν
Το θέμα και τον επόμενο αιώνα γοητεύει τους ζωγράφους και τις ζωγραφίζουν αρχικά ο
Φρανσουά Μπουσέ (1738) στο
Hotel de Soubise και στην συνέχεια ο
Φραγκονάρ(1732-1806) για να βάλει τον πίνακα η μαιτρέσσα του Λουδοβίκου XV κόμισσα Ντουμπαρύ, στο château de Louveciennes που της είχε χαρίσει .Σήμερα στο
μουσείο Φραγκονάρ.Στο τέλος αυτού του αιώνα (1799) υπάρχει άλλο ένα έργο του
Ενρύ Αλεξάντρ Ζώρζ Ρενώ που τις παρουσιάζει στην κλασσική στάση.
Τα πιο πρόσφατα έργα με ενδιαφέρον είναι πρώτα της Dame
Λώρας Νάϊτ (1887-1970) που είναι η πρώτη γυναίκα καλλιτέχνης που τιμήθηκε με αυτό τον τίτλο και είναι και η πρώτη γυναίκα που εξελέγη στην Βασιλική Ακαδημία. Ήταν επίσης η επίσημη καλλιτέχνης στις δίκες της Νυρεμβέργης.
(Μουσείο Καλών Τεχνών Σαν Φρανσίσκο)Το δεύτερο είναι το έργο του
Νταλί (1938) με τίτλο
Μαγευτική ακτή με 3 ρευστές χάριτες.
Μουσείο Σαλβαντόρ Νταλί Σαιν Πήτερσμπουργκ ΗΠΑ
.......................................................................................
........................,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,.συνεχίζεται
Ο blogger μου έβγαλε την πίστη μέχρι να βάλω τις φωτογραφίες και κρατά την ημερομηνία που άρχισα να το γράφω στο πρόχειρο.
ΑπάντησηΔιαγραφήΗ κανονική ημερομηνία είναι 7-11-07
Καλημέρα σας. Καλά κάνετε και γράφετε (μπας και ξεστραβώνεται και κανείς θνητός και μαθαίνει τίποτα.....) χαίρομαι να σας διαβάζω, σας το έχω ξαναπεί. Και σήμερα, αγγίξατε και ευαίσθητο θέμα. Σας τύπωσα λοιπόν και θα σας πάω σπίτι. Ο μπαμπάς και ζωγράφος, θα σας απολαύσει κι εκείνος, θα έχουμε μακριά συζήτηση. Προ καιρού, όταν σας γνώρισα, είχαμε αναφερθεί σε ρίζες οικογενειών και την μόρφωση και άλλα. Σας έχω μια φωτογραφία στο blog μου, στο προηγούμενο Post, όχι στο σημερινό, την παλαιότερη που έχουμε σπίτι μας. Θα χαρώ να περάσετε όταν μπορείτε. Χαιρετισμούς πολλους και πάντα τέτοια
ΑπάντησηΔιαγραφήThis is a spam comment.!!! :))))
ΑπάντησηΔιαγραφήΣ' αυτό το video
http://www.youtube.com/watch?v=wfhJWsYn6Hk
ο μεταλλικός «σωλήνας» που φορά στο μικρό του δάκτυλο ο εκλεκτός συνάδελφος λέγεται slide ή bottleneck κι έχει να κάνει με τεχνική παιξίματος.
Η φάτσα του κάτι θα σου λέει δεν μπορεί... :)))))
Κι ένα σχόλιο για τον Humbert Sumlin. Στο Half Note είναι πολύ πιο εκνευριστικός απ' ότι στους δίσκους του. Πως γίνεται να παίζει τόσες λίγες νότες σε δώδεκα μέτρα και ν΄ακούγονται τόσες πολλές.
Εν αντιθέσει μ' έμας τους υπόλοιπους που παίζουμε σχεδόν τις τριπλάσιες και ακούγονται σαν να λείπει κάτι.
Είναι τεράστιος ο πάπος...
:)))))))
Δεν ειναι κριμα τις μονες Χαριτες που γνωριζει το ευρυ κοινο να ειναι οι προ 15ετιας τηλεοπτικες Χαριτες του Μεγκα; Ωραιο ποστ!
ΑπάντησηΔιαγραφήΠολύ χρήσιμες πληροφορίες, ειδικά για όσους δεν έχουν ασχοληθεί με το αντικείμενο, όπως ο γράφων.
ΑπάντησηΔιαγραφήdoctor
zouzouna-
ΑπάντησηΔιαγραφήΧαιρομαι που σου άρεσε,θα έχει και άλλα τέτοια ποστ στο μέλλον.
chris-
Επιτέλους έμαθα τι είναι η slide !
Πάντως και τα δύο cd τους που πήρα ειναι πολύ καλά,αυτά ακούω αυτές τις μέρες.
απο μηχανής θεος-
Γι΄αυτό και εγώ ως από μηχανής θεός γράφω γι΄αυτές!
doctor-
Θα έχει και συνέχεια.