Πέμπτη, 22 Νοεμβρίου 2007

ΠΟΝΗΡΑ ΑΝΑΓΝΩΣΜΑΤΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΑΛΑΙΑ ΔΙΑΘΗΚΗ



Εσθήρ, ποια βιβλική σκορπάς περνώντας μέθη;

Οι εφτά νάνοι στο s/s CYRENIA
ΝΙΚΟΣ ΚΑΒΒΑΔΙΑΣ


Οι σκανδαλοθηρικές εφημερίδες σαν την ESPRESSO ή τα κανάλια που ασχολούνται με την καλόπιστη κοινωνική κριτική (γράφε κουτσομπολιό),όπως το STAR, γνωρίζουν ότι τα πιασιάρικα θέματα είναι αυτά που περιέχουν :ΑΙΜΑ, ΣΠΕΡΜΑ, ΣΤΕΜΜΑ.
Το αναγνωστικό και φιλοθεάμον κοινό αυτών των αναγνωσμάτων και θεαμάτων απλά δεν γνωρίζει ότι η τριάς αυτή υπάρχει σε αφθονία σε ένα πασίγνωστο βιβλίο ,την Παλαιά Διαθήκη.
Ας δούμε λοιπόν μια ιστορία από αυτήν που περιλαμβάνει και τα τρία αυτά στοιχεία.
Η ιστορία αυτή είναι η ιστορία της Εσθήρ.
Ο Ασσουήρης* ζούσε στην Περσία και κυβερνούσε κράτη από την Ινδία έως την Αιθιοπία ενώ η Εσθήρ ήταν μια ορφανή Εβραία που έμενε στα Σούσα με τον θείο της τον Μαρδοχαίο.

Ο Ασσουήρης είχε σύζυγο την Αστίν η οποία ήταν στριμμένο άντερο και προφανώς του τα είχε πρήξει.
Όπότε μια μέρα ο Ασσουήρης αποφάσισε να βρει μια άλλη γυναίκα για να την παντρευτεί και ξαπέστειλε τους αυλικούς του να του φέρουν να διαλέξει μια παρθένα (βασιλιάς ήτανε μεταχειρισμένο πράγμα θα διάλεγε;).


Η Εσθήρ που πολύ το γούσταρε να γίνει βασίλισσα πήγε αμέσως στην ΖΑΡΑ και ντύθηκε κομψά και φτηνά και άρχισε τις περατζάδες μπροστά από τα ανάκτορα.
Ο Ασσουήρης για να διαλέξει, έβαλε το γυναικομάνι που μαζεύτηκε να κάνει πασαρέλα μπροστά του, όπως ακριβώς σήμερα στα καλλιστεία.
Επειδή δε τότε δεν υπήρχε ακόμη ο μακαρίτης ο Καντιώτης να τον αφορίσει για την διοργάνωση των καλλιστείων, αυτά έγιναν απρόσκοπτα και έτσι πέρναγαν μπροστά του οι κορίτσαροι με φορέματα η αραχνοΰφαντες νυχτικιές ή ακόμα και ολόγυμνες. (δυστυχώς το έθιμο αυτό δεν διατηρήθηκε και στα σημερινά καλλιστεία)
Μόλις είδε λοιπόν ο Ασσουήρης να περνάει μπροστά του ολόγυμνη η Εσθήρ ,που ήταν θεοκόματος, έμεινε ξερός.
Πως σε λένε ωραία μου κοπέλα; Την ρώτησε ο βασιλιάς μαγεμένος.
Εσθήρ, είπε εκείνη ενώ προσπαθούσε μάταια να κρύψει την γύμνια της.
Ντρέπεσαι; Την ρώτησε γλυκά.(
αν ντρεπόταν θα είχε πάει τσιτσίδι εκεί;)Γιατί ; Επειδή είσαι γυμνή; Δεν βλέπεις ότι αυτό αρέσει πολύ στον βασιλιά σου ;(
εδώ που τα λέμε και μένα θα μου άρεσε!)
Τα μάγουλα της Εσθήρ είχαν γίνει κατακόκκινα. Σιγότρεμε.
Ο Ασσουήρης φώναξε:
-Διάλεξα! Γυναίκα μου θα γίνει η Εσθήρ! Ιδού, η νέα βασίλισσά σας *

Για τις υπόλοιπες Μις όπως πχ την Μις Γιάνγκ δεν μπορώ να σας πω τι έγινε, δεν το γράφει αυτό η ιστορία και δεν μπορώ να γράφω ανεύθυνα πράγματα.
Όπως είναι ευνόητο ο βασιλιάς παντρεύτηκε το μανούλι με αποτέλεσμα η άλλοτε πανίσχυρη Αστίν που είχε υποβιβαστεί σε παλλακίδα να γίνει θηρίο.
Μαζί λοιπόν με αξιωματούχους που συνωμοτούσαν μαζί της, είχαν εισηγηθεί μέσω του πρωθυπουργού του Αμάν(δεν είχε καμιά σχέση με τους γνωστούς ΑΜΑΝ), να εξοντώσουν τους Εβραίους που ζούσαν στο κράτος. Έτσι άρχισαν να σκοτώνουν χιλιάδες Εβραίους συμπατριώτες της Εσθήρ και ήσαν σίγουροι ότι αυτή θα έπαιρνε κάποτε το μέρος τους.
Μεταξύ αυτών ο Αμάν διέταξε να κρεμάσουν και τον θείο της Εσθήρ Μαρδοχαίο, που ήταν φαίνεται σκληρό καρύδι και θεωρούσε ότι τον είχε γραμμένο γιατί δεν γονάτιζε μπροστά του όπως οι άλλοι αυλικοί (μπορεί βέβαια να είχε αρθριτικά ο κακομοίρης) .
Εν τω μεταξύ οι διάφοροι παρατρεχάμενοι του βασιλιά φρόντιζαν να του βάζουν λόγια, οπότε και η Εσθήρ είχε περιπέσει σε δυσμένεια. Όταν όμως έμαθε ότι πάνε να της φάνε τον θείο λάχανο κατάφερε να καλέσει σε γεύμα τον βασιλιά και τον Αμάν. Εκεί ο Ασσουήρης άρχισε πονηρά να ρωτάει την Εσθήρ να του πει ποια είναι η γνώμη της για τους σκοτωμούς των Εβραίων.
Η Εσθήρ όμως δεν ήξερε να επιδεικνύει μόνο τα κάλλη της. Είχε και μυαλό και στην εποχή που ζούσε έπρεπε να απαντήσει με την σωστή ατάκα σε κάτι τέτοιες ερωτήσεις που και τον άλλο να ευχαριστήσει, χωρίς όμως να κάνει και υποχωρήσεις στα πιστεύω της και χωρίς να βρεθεί καμία ώρα με το κεφάλι της κανένα μέτρο μακριά από το υπόλοιπο σώμα της.
Και να σκεφτείτε ότι δεν είχε δει αμερικάνικες ταινίες , ώστε να πάρει τα κατάλληλα μαθήματα. Εννοώ από αυτές που ενώ ο πρωταγωνιστής βρίσκεται κρεμασμένος έξω από ένα ουρανοξύστη με το κορίτσι του να κρέμεται από το πόδι του ,τρεις να τον πυροβολούν από παντού ,ο κακός να είναι έτοιμος να του πατήσει τα δάκτυλα με τα οποία είναι κρεμασμένος , αυτός να βρίσκει το κουράγιο να πετάει μια χαριτωμένη ατάκα με την οποία μένουνε όλοι ξεροί.
Άρχισε λοιπόν να ρωτάει ο Ασσουήρης .
- Εσθήρ, ποια είναι αλήθεια η γνώμη σου για τους σκοτωμούς των Εβραίων;
τη ρώτησε κάποια φορά με προσποιητή αφέλεια. Συμφωνείς εσύ μ΄ αυτά ή διαφωνείς;
-Όλα είναι επιτρεπτά, μεγaλειότατε, όταν πραγματικά γίνο­νται με δικαιοσύνη, με καλοπροαίρετη διάθεση και ωφελούν τα καλώς εννοούμενα συμφέροντα της αυτοκρατορίας. Όταν υπη­ρετούν τις αληθινές επιδιώξεις σου, που σίγουρα αποβλέπουν στην ειρήνη, στην τάξη και στην απρόσκοπτη πρόοδο των υπηκό­ων σου.
Μέχρι εδώ καλά τα πήγε με τις γενικότητες και το γλύψιμο. Αλλά ο πονηρός την ξαναρώτησε ώστε να την αναγκάσει να πάρει θέση :
-
Εσύ δεν θλίβεσαι που χάνουν άδικα τη ζωή τους τόσοι και τό­σοι ομόθρησκοί σου; Δεν επαναστατείς μέσα σου;
- Ο θάνατος κάθε ανθρώπου φέρει θλίψη και πόνο στην ψυχή μου, έκανε εκείνη με διπλωματικότητα. Τώρα αν το βασίλειό της μεγαλειότητάς σου λειτουργεί με δικαιοσύνη κι ορθότητα, τό­τε..
- Τότε; ρώτησε εκείνος.
- Τότε άξιος ο μισθός τους που απώλεσαν τη ζωή τους, απάντη­σε η Εσθήρ. Θα σημαίνει ότι διέπραξαν κάποια αδικία. Δεν αναι­ρεί όμως αυτό το γεγονός ότι η θλίψη κι ο πόνος δεν θα πρέπει να φωλιάζουν στην ψυχή μου από τους σκοτωμούς αυτούς. Κά­θε θάνατος με πληγώνει...
- Πιστεύεις Εσθήρ, ότι μπορεί να μη λειτουργεί δίκαια και σω­στά το βασίλειό μου; Αυτό το υπαινίχθηκες, μη μου το αρνηθείς. Αλήθεια, το πιστεύεις;
-Αυτό μεγαλειότατε μόνο η δική σου ευθυκρισία κι ευθύτητα μπορεί να ελέγξει, του απάντησε**
Σιγά μην του έλεγε ευθέως ότι είναι ένας κόπανος που τον παρασέρνουν οι παρατρεχάμενοι για να την εξοντώσουν σκοτώνοντας αθώους ανθρώπους.
Η Εσθήρ λοιπόν έδωσε τις κατάλληλες απαντήσεις που ικανοποίησαν τον Ασσουήρη και έτσι και σταμάτησαν οι σκοτωμοί των Εβραίων.
Συγχρόνως τον έπεισε και για την δολιότητα του Αμάν .
Στην συνέχεια ,όπως γίνεται στις ταινίες που οι καλοί επικρατούν τελικά, ο Ασσουήρης διαβάζοντας το βιβλίο των Χρονικών μια νύχτα έμαθε ότι ο Μορδοχαίος λίγες μέρες πριν είχε ανακαλύψει και είχε καταγγείλει μια συνομωσία εναντίον του οπότε και τον αποκατέστησε με τιμές.
Και βέβαια επειδή δεν ήταν Καραμανλής να ανέχεται τους διαφωνούντες ή Παπανδρέου τον Βενιζέλο, όλους τους συνωμότες τους κρέμασε και ησύχασε χωρίς να αναγκάζεται να κάνει οποιουδήποτε είδους εκλογές.
Λέγεται ότι και την Αστίν που ήταν τόσο σκατόψυχη την αποκεφάλισε και έτσι έζησε τελικά με την Εσθήρ του αυτός καλά και εμείς καλύτερα.

Αυτές τις ιστορίες διαβάζουν μερικοί άπιστοι στο εξωτερικό και κάθονται και λένε:
Read the bible –we need more atheists !





*Ασσουήρης, ή Αχασβήρος, ή Αρταξέρξης (κατά τους Ο΄),ή Ξέρξης Α΄(486-465 πΧ)
** Αγία Γραφή «Εσθήρ» κεφ β,εδάφια 16-18
***'Έσθήρ", κεφ. η', εδάφια 3-8.
Το βιβλίο της Εσθήρ υπάρχει στον κανόνα της Παλαιάς Διαθήκης όλων των εκκλησιών.
Η κανονικότητα του βιβλίου αμφισβητήθηκε από τον Μέγα Αθανάσιο και τον Λούθηρο
Στην Ελληνική μετάφραση των Ο΄είναι η εκτενέστερη μορφή του ενώ μια πιο περιληπτική είναι στα εβραϊκά.


ΟΙ ΕΙΚΟΝΕΣ ΑΠΟ ΠΑΝΩ ΠΡΟΣ ΤΑ ΚΑΤΩ

«ο καλλωπισμός της Εσθήρ»,1841,είναι έργο του Τεοντόρ Σασεριώ.(Λούβρο)

Εσθήρ και Μορδοχαίος Aert de Gelder.

Εσθήρ Edwin Long 1829-91

ESTHER AND AHASVER 1585-88 UFFISI VERONESE

Η νωπογραφία είναι η «Τιμωρία του Αμάν» του Μιχαήλ Άγγελου από την καπέλα Σιστίνα (πιθανώς 1512).Λοφίο δεξιά από τον βωμό.

Αριστερά η Εσθήρ στο τραπέζι με τον Ασσουρούη καταγγέλλει τον Αμάν.
Στο κέντρο η θανάτωση του Αμάν
Δεξιά ο Ασσουήρης ακούει την ανάγνωση των Χρονικών και διατάζει να κληθεί ο Μορδοχαίος.

Το μαυσωλείο της Εσθηρ και του Μορδοχαίου στο Ηamadan Iran.

27 σχόλια:

  1. Read the bible –we need more atheists !

    *****

    Πολύ εύστοχο!

    Για την Παλαιά Διαθήκη και γενικά για τα "κατορθώματα" του χριστιανισμού ,προτείνω ανεπιφύλακτα:

    http://gravityandthewind.blogspot.com/search/label/%CE%98%CF%81%CE%B7%CF%83%CE%BA%CE%B5%CF%85%CF%84%CE%B9%CE%BA%CE%AC

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Tο είχα ήδη διαβάσει και ήδη του έχω αφήσει και το παρακάτω σχόλιο γιατί αυτό που γράφει στο κείμενο «ο θεός είναι ο αφέντης και ο άνθρωπος ο δούλος» μου θύμισε αυτό που είχε πεί επιγραμματικά με το διαβρωτικό του χιούμορ ένα από τα πιό ελεύθερα πνεύματα της εποχής μας, ο Σκαρίμπας, :

    Σαν έρθει ή ώρα να-ανεπιστρεπτί-επιστρέψω στν Μάνα Γή,δύο πράγματα θα είναι της ταπεινότητας μου η κορυφαία ταπείνωση:
    που από την μιά μεριά θε να με βάζουνε μ΄ εκείνο το «συγχώρεσον τον ανάξιον δούλον σου»-εμ δούλος εμ και ανάξιος !
    κι΄απ΄την άλλη εις την κοινωνία του κατεστημένου τα πρώτα φέροντες, έχουνε να κάνουνε καραζομπερνταλίκια αυτοί!
    Κι΄εγώ τι να σου κάνω,πεθαμένος άνθρωπος!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. (δυστυχώς το έθιμο αυτό δεν διατηρήθηκε και στα σημερινά καλλιστεία)
    Ευτυχώς γιατι θα έβλεπες ένα μάτσο κόκκαλα!

    Σκίζει η Βίβλος!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Κορόιδο τον κόβω τον βασιλιά.

    Έπρεπε να πιαστεί απ' την απάντηση της Εσθήρ να την βγάλει σε δυσμένια και να ψάξει για καινούρια παρθένα.

    Όλο και κάτι θα είχε ξεμείνει στο βασίλειο...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Για πιο απαιτητικά γούστα:
    Τι σου είναι η ανάγκη:
    Γένεσις κεφ.ιθ΄31-38 .
    Τώρα θα σου δείξω εγώ,μωρή,που ξεχνάς ποιος είναι το αφεντικό:
    Ιεζεκιήλ κεφ. ιγ΄ όλο. Μα είναι γραμμένο με τέτοιο τρόπο που φαίνεται ότι ο γράφων ή ο υπαγορεύων την καταβρίσκει!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Αθεόφοβε αρχίζω να μετανιώνω που όταν είχαμε θρησκευτικά στο σχολείο εγώ κοίταζα κάτω από την έδρα τα πόδια της δασκάλας.
    Για να αναπληρώσω τις γνώσεις που μου λείπουν και που τις βρίσκω πολύ ενδιαφέρουσες-
    οπως τις περιγράφεις-θα συμπεριλάβω στα ¨αγαπημένα μου¨και την παλαιά διαθήκη.
    Για τη καινούργια διαθήκη τι πληροφορίες υπάρχουν;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. ange-ta-
    Δεν πειράζει, πως αλλιώς εμείς οι λάτρεις του ωραίου θα διαπιστώσουμε άν έχουν την σωστή αναλογία 90-60-90!

    b.b.chris-
    Μην τον λειπάσαι αυτόν είχε και μερικές παλλακίδες για συμπλήρωμα!
    Εδώ ο σοφός Σολομών είχε κατά την Αγία Γραφή «γυναίκας βασιλίδας επτακοσίας και παλλακίδας τριακοσίας»Βασιλέων Α κεφ ια΄,εδαφ 3
    astanapan-
    Χαιρετώ ακόμη ένα μελετητή της Αγίας Γραφής!

    syneas-
    Έχουν γράψει στο παρελθόν οι έτεροι σοβαροί μελετητές της Αγίας γραφής ο roidis και ο cyrusgeo

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Bέβαια λυπάμαι για εκείνο το λειπάσαι στην απάντηση στον b.b.chris.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Αγαπητέ Αθεόφοβε,

    Μας παρουσίασες την ιστορία της Εσθήρ με πολύ ωραίο τρόπο: με χιούμορ και συνοδευμένη από καταπληκτικές εικόνες (όπως πάντα).

    Αυτή η φωτογραφία από το μαυσωλείο της Εσθήρ στην Περσία, είναι δικιά σου ?

    Υ.Γ. Και να μην ήθελα να γράψω σχόλιο στο κείμενό σου, δεν θα μπορούσα να το αποφύγω: Από την στιγμή που το διάβασα, στο μυαλό μου τριγυρνά ο στίχος του Καββαδία, τραγουδιμένος από τη βραχνή φωνή του Θάνου, καθώς και άλλα πολλά -αξέχαστα- τραγούδια από το "Σταυρό του Νότου".

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. irlandos-
    H φωτογραφία είναι από την Wikipedia.
    Δυστυχώς δεν έχω πάει στην Περσία και ο μόνος λόγος είναι ότι η γυναίκα μου δεν θέλει να φορέσει τσαντόρ.
    Δυστυχώς πάλι δεν είμαι Ασσουήρης ώστε να κάνω καλλιστεία να πάρω άλλη!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. doctor, η επωδός προέρχεται από τους Penn & Teller ("read it because we need more atheists, and nothing can get you there faster than reading the damn Bible") και απηχεί τον Isaac Asimov ("properly read, the bible is the most potent force for Atheism ever conceived").

    αθεόφοβε, ο doctor δεν αναφέρεται στο προχτεσινό ποστ αλλά σε αυτά που είχα κάνει για τη βίβλο.

    Γιώργο: Όχι βέβαια! H ΠΔ είναι γεμάτη σφαγές αλλοφύλων, όχι εβραίων, γιατί βασικό θέμα της είναι ότι αυτοί είναι ο περιούσιος λαός, και ο θεός είναι υπέρ αυτών και εναντίον όλων των άλλων. Aλλά αυτός ο ασεβέστατος αθεόφοβος έχει παραποιήσει τας Γραφάς... Στην ιστορία της Eσθήρ δεν σφάζονται εβραίοι: εκδίδεται διάταγμα να γίνει η σφαγή μιά συγκεκριμένη ημερομηνία, η Eσθήρ μεταπείθει τον βασιλιά*, ο οποίος εκδίδει διορθωτικό διάταγμα, και την ορισμένη ημερομηνία σφάζουν OI EBPAIOI τους άλλους: «εν αυτή τη ημέρα απώλοντο οι αντικείμενοι τοις Iουδαίοις· ουδείς γαρ αντέστη, φοβούμενος αυτούς ... και επάταξαν οι Iουδαίοι πληγήν εν πάσι τοις εχθροίς αυτών πληγήν μαχαίρας και αναιρέσεως και απωλείας» (9.2,5). Aμέσως παρακάτω διευκρινίζεται ότι οι ιουδαίοι έσφαξαν 800 στα Σούσα και 15.000 στο υπόλοιπο βασίλειο - και μετά ξεκουράστηκαν, λέει, «μετά χαράς και ευφροσύνης».

    * Σημειώνω ότι στο κεφ. 3 ο βασιλιάς πείθεται από τον Aμάν να αφανιστούν οι ιουδαίοι και επικυρώνει το διάταγμα με τη σφραγίδα του, ενώ στο κεφ. 7 του διαμαρτύρεται η Eσθήρ ότι είναι κανονισμένο να αφανιστεί ο λαός της, αυτός ρωτάει «ποιός τόλμησε να κάνει τέτοιο πράγμα», «ο πονηρός Aμάν», του λέει η Eσθήρ, θυμώνει ο βασιλιάς και διατάζει να παλουκώσουν τον Aμάν... Aναρωτιέμαι, ήταν τόσο ασυνάρτητος ο (κατά το βιβλίο) 'μέγας βασιλεύς' ή ο συγγραφέας του βιβλίου;

    Kαι μερικά σχετικά με το σχόλιο του astanapan:

    Tο σημείο της Γενέσεως όπου μας παραπέμπει λέει ότι οι κόρες του Λωτ θέλουν παιδιά αλλά δεν βρίσκουν άλλον άντρα, οπότε ποτίζουν με κρασί και πηδάνε τον πατέρα τους. Στο IΔIO κεφάλαιο προηγείται ότι κάποτε ο Λωτ είχε δυό καλεσμένους που οι περίοικοι ήθελαν να τους βιάσουν, και για να τους σώσει αντιπρότεινε: έχω δύο κόρες παρθένες, σας τις φέρνω να τις χρησιμοποιήσετε όπως γουστάρετε. (Aλλά το μόνο πρόβλημα που είχε ο θεός με αυτήν την ωραία οικογένεια ήταν η γυναίκα του Λωτ που τόλμησε να γυρίσει να κοιτάξει την καταστροφή της πόλης...)

    Για μιά ακόμα ηθικοπλαστική ιστορία από τη Γένεση, κοιτάξτε τα κεφ. 29-30 (αν θέλετε περίληψη, ευχαρίστως). Πολλές ακόμα ωραίες ιστορίες στα 4 βιβλία των Bασιλειών.

    Στον Iεζεκιήλ το ρεσιτάλ κακίας που καταλήγει με το «για να μάθετε ποιός είναι αφεντικό» είναι TOY ΘEOY. Για ανάλογα παραληρήματα βλ. Λευιτικό κεφ. 25 και Δευτερονόμιο κεφ. 28. H αγαπημένη μου όμως στιγμή του κακιασμένου αφεντικού είναι στον Mαλαχία 2.2-3: άμα δε χωνέψετε ότι πρέπει να με δοξάζετε, την κατάρα μου νάχετε και να σας κοπούν τα χέρια και πατσές στα μούτρα σας, πατσές απ' τις γιορτές σας που μ' αυτές θα σας πάρει και θα σας σηκώσει! (Δεν κάνω πλάκα, έτσι λέει!)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Πολύ ενδιαφέροντα τα όσα γράφεις, και μάλλον στα χέρια των Τατιάνω μπορούν να γίνουν και "επιστήμη".

    Θυμήθηκα ότι στο Γυμνάσιο είχα παίξει σε θεατρικό του Κατηχητικού, χε χε, την Εσθήρ, μία πολύ κακή εβραία, όπου στο τέλος έγινε Χριστιανή.........
    (δεν ξέρω αν πρόκειται για την ίδια, δεν πρόσεχα στο μάθημα)
    :-)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Δεν έχω να πώ τίποτα άλλο τα είπε όλα ο π και γλαφυρά!
    Έχει δίκιο στην διόρθωση που μου έκανε ότι δεν πρόλαβαν να εξοντώσουν τους Εβραίους την ημέρα που είχε καθοριστεί, αλλά αντίθετα αυτοί ξεκαθάρισαν τους αντιπάλους τους και γι΄αυτό σε ανάμνηση της σωτηρίας τους καθιερώθηκε η γιορτή του Πουρείμ στις 14 και 15 του μηνός Αδάρ.
    Η μόνη ίσως διαφορά που υπάρχει με τον π είναι στο αν έφαγαν μόνο 5000οι Εβραίοι. Στο κεφ9,16 της Εσθήρ γράφει «μυρίους πεντακισχιλίους» και ο Νεόφυτος Βάμβας στην νεοελληνική του μετάφραση τους αποδίδει σε 75.000.(μύριοι=10.000)

    vassia-
    Προφανώς δεν πρόκειται για αυτή την Εσθήρ που έτσι και αλλιώς δεν θα μπορούσε να γίνει χριστιανή πρό Χριστού!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. αθεόφοβε, πολύ διακριτικός είσαι: δεν είναι «ίσως» και «διαφορά», λάθος μου ήταν! (Πολύ υποτίμησα τη «χαρά και ευφροσύνη»...)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. έγραψες ένα μικρό αριστούργημα!... μήπως θα έπρεπε να δούμε και λίγο μυθιστορηματικά τις Γραφές;
    :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. roidis-
    Μυθιστόρημα ναι,αλλά αυστηρώς ακατάλληλον για ανηλίκους με όλα αυτά που περιέχει!
    Πάντως η ιστορία της Εσθήρ θεωρείται ως ιστορικό γεγονός λόγω της γιορτής του Πουρείμ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. λίγα θεωρούνται ιστορικά γεγονότα στη Βίβλο, αλλά δεν έχει σημασία.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. (Ένα λάθος μου ακόμα: έγραψα Λευιτικό 25 αντί 26.)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. Ο Καντριώτης δεν είναι μακαρίτης... είναι υπέργηρος μεν, πλην όμως εν ζωη!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. Καντιώτης βέβαια (και όχι Καντριώτης)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. Ευχαριστώ πολύ για την διόρθωση.
    Δεν είχα καμία πρόθεση να πεθάνω τον άνθρωπο πριν την ώρα του άν και από ότι φαίνεται ούτε ο θεός του δεν βιάζεται να τον έχει κοντά του!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Τελικά ο Καντίωτης στις 27 Αυγούστου 2010 παρουσίασε νεφρική ανεπάρκεια και στις 5 το πρωί της 28 Αυγούστου πέθανε σε ηλικία 103 ετών.

      Διαγραφή
  22. Οι Εβραίοι από την Έξοδο και μετά συμπεριφόρονταν λες και τους επέβαλαν το Μονοθεϊσμό κάποιοι άλλοι.

    Ο Κορδάτος γράφει ότι υπήρχε πάντα η διάκριση:

    - Τα τέκνα του Ισραήλ & τα τέκνα του Ιούδα.

    - Η Ιουδαία & η Σαμάρεια.

    Μόλις πήγε ο καϋμένος ο Μωϋσής στο όρος Σινά να μιλήσει με το Θεό ξεθάρρεψαν οι πολυθεϊστές και λάτρεψαν ένα μοσχάρι.

    Πιστεύετε εσείς ότι 400.000 Εβραίοι έτσι ξαφνικά αναχώρησαν από την Αίγυπτο τέτοια εποχή για να ταξιδέψουν επί 40 χρόνια στην έρημο του Σινά;

    Αν το πιστεύτε, έχετε εξεταστεί ποτέ;

    Ξέρετε τι σημαίνει αυτό;

    1. Μετρώντας εκείνη την εποχή, υπολόγιζαν στους αριθμούς μόνο τους άνδρες (όχι γυναίκες και παιδιά) που σημαίνει ότι ο αριθμός θα ήταν 1.600.000 συνολικά.

    2. Τι κοπάδια από ζώα θα κουβαλούσαν μαζί τους. Με τι θα τρέφονταν τα ζώα, με το μάνα; Και τι θα έπιναν για να ξεδιψάσουν; υγροποιημένο μάνα;

    3. Μόνο το χεζουριό όλων αυτών των ανθρώπων επί 40 χρόνια θα είχε φτιάξει τέτοιο λίπασμα που θα είχε κάνει το Σινά την ευφορότερη περιοχή του κόσμου.

    4. Έχετε δει τέτοια κινητοποίηση ανθρώπων, έστω στη σύγχρονη εποχή. Μήπως σας έχουν πει οι μπαμπάδες σας για τη γενική επιστράτευση πού έκανε στην Ελλάδα η δικτατορία το 1967 και τι παρατράγουδα έγιναν;

    5. Και καλά, πέστε ότι έφυγαν όλοι αυτοί, οι Αιγύπτιοι τόσο μαλάκες ήσαν που - ενώ ήσαν τόσο σπουδαίοι ιστορικοί και κατέγραφαν τα πάντα - δεν ανέφεραν τίποτα στην Ιστορία τους; Δεν έγραψε τίποτα ο Μανέθων (ή Μενεφθά επί το αιγυπτιακότερο).

    6. Και πάμε τώρα στην Ερυθρή Θάλασσα. Καλά τόσο μαλάκες ήσαν που έπρεπε σώνει και καλά να περάσουν από αυτό το σημείο που είναι βαθύ και δεν πήγαιναν κάπου εκεί κοντά που είχε παλίρροιες και αμπώτιδες και θα μπορούσε να γίνει η διάβαση με πιο πιστευτό τρόπο;

    7. Καλά και αυτός ο Σαούλ, πολύ δημοκρατικός βασιλιάς ήταν όταν 100 χρόνια μετά την εγκατάσταση των Εβραίων στη γή τους, ξαφνικά ξύπνησε μια μέρα και ανακάλυψε στα θεμέλια του παλατιού του το Νόμο του Θεού (τη Βίβλο της εποχής εκείνης); Μα καλά, δεν συλλάβανε τον εργολάβο που έφτιαξε το παλάτι για να δώσει εξηγήσεις για τη γνησιότητα της Βίβλου που έβαλε στα θεμέλια;

    8. Θα με ενδιέφερε να είχα τις απόψεις του Στυλιανού Καρπάθίου, πάνω σ'αυτά τα θέματα...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  23. θα πρεπει να σας θυμισω οτι ο Μαροδοχαιος ειναι ο Μαρδονιος στην μαχη των Πλαταιων και δεν του ηρθε ξαφνικα του Ξερξη να εισβαλει στην Ελλαδα.Καποιο ρολο επαιξε και η Εσθηρ.Σκεφθειτε το λιγακι.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  24. Ο καθε ενας εχει το αναφαιρετο δικαιωμα να εκφραζετε οπως θελει ακομα και αν αυτα που λεει η γραφει ειναι αβασιστα ανακριβη και ανοητα κοινως στοχοποιημενες ανοησιες οι οποιες εχουν ως σκοπο να δυσφημησουν και οχι να ενημερωσουν. Και κατι τελευταιο δεν ηταν ο Σαουλ βασιλιας οταν βρεθηκε το βιβλιο του νομου αλλα ο Ιωσιας.

    Αν ξερατε τι εγραφε αυτο το βιβλιο του νομου και πως αντεδρασε ο συγκεκριμενος βασιλιας πιστευω δεν θα εκφραζοσασταν με αυτο τον τροπο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Όταν γράφεις πως αυτά είναι ανακριβή οφείλεις να επισημανεις ποιές ανακρίβιες υπάρχουν.
      Έχεις δίκιο στο ότι δεν ηταν ο Σαουλ βασιλιας οταν βρεθηκε το βιβλιο του νόμου, όπως γράφεται σε σχόλιο, αλλα ο Ιωσιας, αλλά δεν ξέρει κανείς το περιεχόμενο του βιβλίου του νόμου και το μόνο που μπορούμε να κάνουμε είναι να πιθανολογήσουμε.
      Σχετικά εδώ:
      http://www.academia.edu/1609897/_The_discovery_of_the_Book_of_the_Law_and_its_relationship_to_Deuteronomy_

      Διαγραφή