Τρίτη 12 Ιανουαρίου 2010

ΠΤΩΜΑΤΟΛΕΙΨΑΝΟΛΟΓΙΑ….



Μαύρα, φίλοι μου, να βάλτε
τρέξατε να βρείτε ψάλται
ευρίσκομαι νεκρός
πεθαμένος και νεκρός

Ψάλται και κανδηλανάφται
το κορμί μου αναπαύτε
κλαύσατε πικρώς


Οι νεκροθάπται- Μποστ

..................................ο πατήρ
...................................ο υιός
το Άγιον Πνεύμα πήγε και έκατσε στο κεφάλι του Καρατζαφέρη!
.
.
Ο άνθρωπος είναι άνθρωπος όσο είναι ζωντανός.
Όταν πεθάνει το λείψανο του δεν είναι τίποτα άλλο από ένα φθαρτό οργανικό πράγμα που χους ην και εις χουν απελεύσει .
Για τον λόγο αυτό πλην του εντυπωσιασμού που προκαλεί η πρωτοφανής ιστορία της κλοπής του λειψάνου του Τάσσου Παπαδόπουλου προσωπικά δεν θεωρώ ότι μπορεί να έχει καμία επίδραση πουθενά άσχετα από τις προθέσεις των τυμβωρύχων.
Η ιδέα όμως απλά και μόνο του νεκρού σώματος είναι απωθητική στους περισσότερους ανθρώπους και χαρακτηριστικά μπορεί κανείς να το διαπιστώσει διαβάζοντας το κείμενο και τα σχόλια σε ένα ποστ που έγραψε η Μερόπη όταν έγινε στην Ελλάδα η έκθεση Bodies που με τα εκθέματα της μπορούσε κανείς να αποκτήσει μια εξαιρετική εικόνα του ανθρώπινου σώματος, των οργάνων του και των λειτουργιών του.
Βέβαια στην γενικότερη αντίληψη του λαού το πτώμα διατηρεί την σημασία που είχε το άτομο εν ζωή και η απώλεια ή καταστροφή του λειψάνου του, ιδίως από εχθρό ισοδυναμεί με τον εσχατολογικό θάνατο του.
Όταν ο Αχιλλέας άφησε άταφο το πτώμα του Έκτορα και χρειάστηκε η παρέμβαση του Δία και η μεσολάβηση της Θέτιδας για να το αποδώσει στον πατέρα του αυτή η ασέβεια θεωρήθηκε σαν η αρχή του τέλους του Αχιλλέα.
Η ίδια αντίληψη για την ιερότητα του πτώματος είναι και το βασικό θέμα της Αντιγόνης του Σοφοκλή.
Η Αντιγόνη θέτει την τιμή των θεών και την αγάπη προς τον αδερφό της υπεράνω των ανθρώπινων νόμων για να θάψει τον νεκρό αδελφό της Πολυνείκη, παρά την αντίθετη εντολή του Κρέοντα, βασιλιά της Θήβας.
Ο άνθρωπος ,ως το μόνο έμβιο όν που έχει επίγνωση του θανάτου του, δεν μπορεί να αποδεχτεί εύκολα ότι με τον θάνατο θα παύσει να υπάρχει, οπότε καταφεύγει στην θρησκεία η οποία του προσφέρει την συνέχεια της ύπαρξης του με την μετά θάνατο ζωή οπότε στην Δευτέρα παρουσία το σώμα του θα ξαναποκτήσει την υπόσταση του.
Όλες αυτές οι αρχέγονες προκαταλήψεις για την ιερότητα μιας άψυχης οργανικής ύλης που νομοτελειακά σε λίγο χρόνο πρόκειται να αποσυντεθεί στα εξ ών συνετέθη,οδηγεί τους περισσότερους ανθρώπους να μην επιτρέπουν την αφαίρεση οργάνων από ένα πτώμα που μπορούν να σώσουν ή να βελτιώσουν την ζωή άλλων ανθρώπων που τα έχουν ανάγκη.
Τις περισσότερες φορές που έχω αναφέρει την απογοήτευση που είχε η ιατρός μητέρα μου στα 84, όταν πήρε το ανατομείο για να τους πει ότι μετά το θάνατο της θέλει να διαθέσει το πτώμα της για εκπαίδευση των φοιτητών και της απάντησαν ότι δεν χρησιμοποιούν πτώματα άνω των 80 ετών, αντιμετώπισα την έκπληξη των συνομιλητών μου και μάλλον την σιωπηλή αποδοκιμασία τους.
Είναι χαρακτηριστικό αυτής της αντίληψης το πως πέρασε στην ειδησεογραφία η περίπτωση του ισραηλινού ιατροδικαστή που αυτός και άλλοι ιατροδικαστές αφαιρούσαν από τα πτώματα Ισραηλινών στρατιωτών και πολιτών, Παλαιστινίων, αλλά και αλλοδαπών εργατών, κερατοειδείς χιτώνες, καρδιακές βαλβίδες, δέρμα και οστά για να διατεθούν σε μεταμοσχεύσεις ή ιατρικά εργαστηριακά πειράματα. Οι δερματικοί ιστοί πήγαιναν στα στρατιωτικά νοσοκομεία για να χρησιμοποιηθούν για επεμβάσεις αποκατάστασης εγκαυμάτων.
Ο τίτλος της είδησης γράφει: ο ιατροδικαστής -έμπορος ,αλλά πουθενά στην ανταπόκριση δεν αναφέρεται ότι ,όπως είναι και το λογικό, πως η αφαίρεση των ιστών γινόταν για πώληση τους αφού οι ιστοί πήγαιναν σε κρατικά νοσοκομεία !
Βέβαια η αφαίρεση γινόταν εν αγνοία των συγγενών οι οποίοι στις περισσότερες φορές με τις γνωστές προκαταλήψεις, αλλά και στην συγκεκριμένη περίπτωση με το μίσος που χωρίζει τους δύο λαούς, θα επέλεγαν αντί οι ιστοί αυτοί να βοηθήσουν ζωντανούς ανθρώπους να γίνουν τροφή στα σκουλήκια της γης ή στάχτη στην πυρά.
Στην συγκεκριμένη δε περίπτωση επειδή η αφαίρεση χωρίς άδεια αφορούσε και πτώματα Παλαιστινίων νεκρών της πρώτης ιντιφάντα, όταν η υπόθεση γράφτηκε σε σουηδική εφημερίδα το Ισραήλ ούτε λίγο ούτε πολύ ζήτησε με τσαμπουκά από την Σουηδική κυβέρνηση να καταδικάσει το άρθρο γιατί το θεωρούσε ότι είναι αντισημιτικό επειδή δε οι Σουηδοί τους απάντησαν δεόντως ότι στην χώρα τους έχουν ελευθερία του τύπου και δεν πρόκειται να το κάνουν ,τα πράγματα οξύνθηκαν και ο Σουηδός ΥΠΕΞ (και προεδρεύων της Ευρώπης) Καρλ Μπιλντ ματαίωσε την επίσκεψή του στο Ισραήλ.
Βέβαια δεν μπορεί να γίνει αποδεκτή η αρχή πως ο σκοπός αγιάζει τα μέσα, ώστε να παραβλέπει κανείς τις εδραιωμένες από αιώνες προκαταλήψεις για το νεκρό ανθρώπινο σώμα, όμως μια καλή ιδέα θα ήταν να θεσμοθετηθεί πως όσοι δεν επιθυμούν να αφαιρεθούν ιστοί από το σώμα τους όταν πεθάνουν να υπογράφουν ένα έντυπο οπότε όλοι οι άλλοι να είναι εν δυνάμει δότες νεκρικών ιστών. (10-10-12-Ευτυχώς που αυτή η πρόταση έγινε πραγματικότητα με τον νέο νόμο για τις μεταμοσχεύσεις)
Βέβαια ένας άλλος τρόπος για να μπορέσει κανείς να διατηρήσει το σώμα του ακέραιο μετά θάνατο είναι να ΜΗΝ τον ανακηρύξουν σε άγιο!
Δεν φτάνει δε που συνηθίζεται τους αγίους να τους τεμαχίζουν, γιατί τα λείψανα τους θεωρούνται απαραίτητα για τον καθαγιασμό (εγκαίνια) των εισπρακτικών καταστημάτων των παπάδων, αλλά υπάρχει και ανταγωνισμός μεταξύ τους για την απόκτηση τους γιατί σύμφωνα με τον θεολόγο Δημήτριο Παναγόπουλο “πάντες ημείς οι Ορθόδοξοι πιστεύομεν εις την χάριν των Αγίων Λειψάνων και πολλάκις έχομεν και θαύματα εξ αυτών.”.
Βέβαια όμως τις περισσότερες φορές το χριστεπώνυμο πλήθος θέλει ολόκληρο τον τοπικό άγιο του και όχι χωρίς δάκτυλα και πόδια ή χέρια.
Έτσι στις 5 Δεκεμβρίου 1979 διαδήλωση 3000 ατόμων πολιόρκησε το μέγαρο της μητρόπολης στο Αργοστόλι με αίτημα την απομάκρυνση του μητροπολίτη Προκόπιου Μενούτη γιατί οι πιστοί κατηγορούσαν τον ιεράρχη ότι μαζί με άλλους προέβη σε τεμαχισμό του σκηνώματος του Αγίου Γερασίμου, προκειμένου να το “αξιοποιήσει”. Ο Προκόπιος έκανε ενάμιση χρόνο για να ξαναπατήσει στο νησί με αεροταξί βέβαια, έχοντας μαζί του σαν μπράβους άλλους δύο μητροπολίτες οι οποίοι όμως άρπαξαν και αυτοί μερικές ελαφρές ψιλές από τους 7000 κατοίκους που μαζεύτηκαν για να τους εκδηλώσουν την αγάπη τους !
Εκείνον δε που μέσα σε 30 χρόνια τον έθαψαν και ξέθαψαν 3 φορές, μάλλον για να διαπιστώσουν εάν συνεχίζει να ευωδιάζει, ήταν ο Άγιος Νεκτάριος.
Βέβαια το 1962 πολιτευτής του Πειραιώς με καταγωγή από την Αίγινα φρόντισε μέσω του μητροπολίτου Ύδρας να πάρει το στέρνο του Αγίου ο ανεγειρόμενος στον Πειραιά ναός της Αγίας Τριάδος, ενώ ο μητροπολίτης δεν άφησε παραπονούμενη, δυστυχώς όμως μόνο με ένα δάκτυλο την Χίο ,και με άγνωστο ποιό κόκαλο την Κρήτη.
Εκείνος δε ο ασεβέστατος Μπόστ βρήκε την ευκαιρία να σατιρίσει αυτή την κοκαλομοιρασιά.
.
Το πρόβλημα όμως είναι ότι από την εποχή που γράφτηκε (1806) η ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΝΟΜΑΡΧΙΑ του ανωνύμου του Έλληνος υπάρχουν σε πολλές περιπτώσεις αμφιβολίες αν τα κόκαλα αυτά είναι και τα γνήσια των αγίων γιατί όπως γράφει: Αυτοί έχουν εν κιβωτίδιον γεμάτον από ανθρώπινα κόκκαλα και κρανία ακέραια, τα οποία ασημώνοσι, και έπειτα ονοματίζουσιν, άλλα μεν του Αγίου Χαραλάμπους και άλλα του Αγίου Γρηγορίου. Έν ένί λόγω, δεν αφήνουν άγιον, χωρίς να έχουν μέρος από τα κόκκαλα του.Έγώ, έως τώρα βέβαια ,είδα έως τέσσαρας κεφαλάς του Αγίου Χαραλάμπους…Έτσι μεγάλο θέμα πρόεκυψε και το 1964, με την επιστροφή της κάρας του Αγίου Ανδρέα που αμφισβητήθηκε ότι είναι γνήσια.
Αυτό το πρόβλημα όμως το έχει λύσει αποτελεσματικά στην “Κανονική Επιστολή” του ο Άγιος Γρηγόριος Νύσσης.
“Τα άγια λείψανα εισίν αδιάφθαρτα, ωραία, ευώδη, εξηραμμένα, ήμερα και ευπρόσιτα, ωσάν να είναι κοιμισμένα. Και προς τούτοις, βρύουσι και διάφορα θαύματα.” (Κανών Ζ’, ερμηνεία στο “Πηδάλιον”). Εν αντιθέσει προς αυτά, τα λείψανα των αφορισμένων “είναι αδιάλυτα, είναι άσχημα και δυσειδή, είναι δυσώδη και βρωμερά, είναι φουσκωμένα ως τύμπανα και προκαλούν φόβο και φρίκη”..
.
Oι νεκροθάπται -Μποστ
Όπως το τραγούδησε ο Γιώργος Ζωγράφος σε μουσική Γ.Μαρκόπουλου
.

22 σχόλια:

  1. Το θέμα άπταιται όπως γράφεις των προκαταλήψεων, όχι του ανθρώπου όμως, αλλά του χριστιανικού δυτικού πολιτισμού. Βλέπεις πουθενά αλλού δεν έχουμε τέτοια στάση απέναντι στο νεκρό σώμα. Τιμάται μεν (έστω και με... γεύμα κανιβαλικό) αλλά πουθενά δεν έχουμε αυτή την ηρωοποίηση. Ακόμα και το αιγυπτιακό βαλσάμωμα, δεν ήταν απλά η μετά θάνατον σεπτή διαχέιριση μιας σορού, αλλά η συέχιση της λατρείας του επί γης θεού-φαραώ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Κατά βάση έχεις δίκιο αν και σε όλες τις θρησκείες που μιλούν για μετά θάνατο ζωή το μυαλό του ανθρώπου την φαντάζεται συνήθως με την μορφή που έχει εν ζωή.

    Δεν κατάφερα να βρώ τι είναι ο Καϊζερλής που γράφει ο Μποστ στην γελοιογραφία του.
    Αν κάποιος ξέρει ας μας το γράψει.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Υποθέτω πως θα είχε ακουστεί στην επικαιρότητα κάποιος ονόματι Καϊζερλής (το όνομα υπάρχει μεταξύ άλλων στη Ρόδο), αλλά , αλλά σαφώς ο Μποστ υπαινίσσεται και τον άγιο Βασίλη που έρχεται από την Καισαρεία και τον Κάιζερ και λοιπούς εστεμμένους, που φέρνουν αναστάτωση.
      Ο Βανκέλης ποιος να είναι; Κανένας Ευάγγελος, ο Αβέρωφ π.χ., ή κανένας ξένος ονόματι Van Keel ή κάτι τέτοιο;

      Διαγραφή
  3. Η Εκκλησία μας διατί δεν έχει κινηθεί ακόμα προς την κατεύθυνση του Ισραηλινού ιατρού;

    Διατί χρονοτριβεί;

    Ο χρόνος είναι χρήμα.

    Καλή χρονιά! :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Αχ Αθεόφοβε μου,
    αυτή τη φορά ανατρίχιασα με τα γραφόμενα του Γρηγορίου Νύσσης σχετικά με τα λείψανα των αφορισμένων και συγκεκριμένα ότι “είναι αδιάλυτα, είναι άσχημα και δυσειδή, είναι δυσώδη και βρωμερά....". Φοβερή θρησκοληψία!
    Όσο για την έκθεση BODIES ανατρίχιασα κυρίως για την εμπορευματοποίηση των πτωμάτων, πιθανόν εν αγνοία τους και παρά τη θέληση τους.
    Όσο για την ενέργεια του ισραηλίτη γιατρού, δεν με βρίσκει αντίθετη, δεδομένου βέβαια ότι δεν έχει ίχνος εμπορευματοποίησης.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Για να μη γελάσεις, εννοώ εν αγνοία και παρά τη θέληση των ανθρώπων πριν γίνουν πτώματα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. pølsemannen-
    Δόξα τω θεώ, δεν το χρειάζεται από κόκαλα γεμάτα τα νεκροταφεία!

    Meropi-
    Δηλαδή θα έπαιρνε την άδεια κάποιου πριν να πεθάνει για χρησιμοποιήσει το σώμα του για την έκθεση περιμένοντας για χρόνια σαν χάρος για να πεθάνει ο υποψήφιος για να φτάξει το παρασκεύασμα; :))

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. ΠΡΟΣ ΤΟ ΜΠΛΟΚ ΣΑΣ..

    Ένα νέο blog γεννήθηκε με σκοπό να δόση βήμα σε όλους τους Έλληνες ..Ένα Blog όπου μπορεί ο καθένας μας να γράφει ότι τον απασχολεί επώνυμα η ανώνυμα…ένα blog που δίνει την ευκαιρία σε όλους τους Έλληνες να πούνε όλα αυτά που μέχρι τώρα διστάζανε να πούνε .. Αν θέλεις και εσύ να κάνεις κάτι για όλη αυτή την απάτη που βλέπεις γύρο σου ..έλα μαζί μας …..Το Blog σου δίνει την δυνατοτιτα να ακουστή η γνώμη σου σε ένα ευρύ κοινό χωρίς πολιτικούς κομματικούς εθνικούς η άλλους περιορισμούς .
    Κάνε τώρα την αρχή έλα μαζί μας…………
    Οι απόψεις που θα γράφεις εδώ δεν λογοκρίνονται σε καμιά περίπτωση και δημοσιεύονται ακέραιες

    www.ksipnistere.blogspot.com

    www.ksipnistere.gr

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Είχα γράψει αυτό το ποστ όταν μου έδωσαν και είδα μια σχετική με το θέμα,εξαιρετική ταινία του γιαπωνέζου Yojiro Takita με τίτλο Αναχωρήσεις(Departures) που παίχτηκε αν δεν κάνω λάθος πριν ένα εξάμηνο στην Ελλάδα.
    Παρά το ότι η ταινία έχει ως θέμα ενα άνεργο τσελίστα που αναγκάζεται να αναλάβει σαν δουλειά την προετοιμασία του νεκρού για να τοποθετηθεί στο φέρετρο η ταινία δεν έιναι καθόλου καταθλιπτική αλλά απόλυτα ανθρώπινη και τρυφερή και με διακριτικό χιούμορ.
    Η ταινία έχει βραβευτεί από την Academy of Motion Picture Arts and Sciences
    ως το καλύτερο ξενόγλωσσο φίλμ το 2008.
    Την συνιστώ ανεπιφύλακτα και είμαι σίγουρος ότι όλοι θα την ευχαριστηθείτε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Εχω κάρτα δωρητή οργάνων απο το 1988. Τις μέρες των γιορτών έστειλα δήλωση στο ανατομείο της ιατρικής σχολής Αθήνας για να γίνω δωρητής σώματος. Παλαιότερα είχα τηλεφωνήσει στον Εθνικό Οργανισμό Μεταμοσχεύσεων για να ζητήσω πληροφορίες για τη διαδικασία που χρειάζεται ωστε να γίνω και δωρητής σώματος, και ούτε λιγο ούτε πολύ μου είπαν ότι αυτά τα δύο....αλληλοσυγκρούονται.
    Επίσης Αθεόφοβε σας παρακαλώ, ως περισσότερο ειδικό, να δείτε τη δήλωση δωρητή σώματος, γιατί σε μένα τουλάχιστον προκάλεσε απορίες. Μπορείτε να την δείτε εάν γράψετε στν γκούγκλη Ασκληπειοίο πάρκο ιατρικής σχολής Αθήνας.
    Ευχαριστώ
    Πρεσβύωψ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Πρεσβύωψ-
    Είναι προφανές ότι δεν μπορεί να είναι κανείς δωρητης οργάνων και δωρητής σώματος γιατί τα σώματα που δέχεται το ανατομείο για εκπαιδευση πρέπει να έιναι ακέραια και χωρίς ανατομικές ανωμαλίες.
    Δεν κατάλαβα τι απορίες σου προκάλεσε η δήλωση για τους δωρητές σώματος.
    Το ότι πρέπει να γνωρίζουν αυτήν την επιθυμία και οι συγγενείς;
    Άμα δεν το ξέρουν αυτοί προφανώς ο νεκρός δεν μπορεί να πεί στους νεκροθάπτες μην με πάτε στο νεκροταφείο αλλά στο ανατομείο!
    Σχετικά πάντως με αυτά τα θέματα η σχετική δήλωση για όποιον επιθυμεί να δωρίσει το σώμα του στο Ανατομείο Αθηνών για εκπαίδευση των φοιτητών της Ιατρικής υπάρχει εδώ:
    http://panacea.med.uoa.gr/topic.aspx?id=824

    Για όσους δε επιθυμούν να γίνουν δωρητές οργάνων η ιστοσελίδα του Εθνικού Οργανισμού Μεταμοσχεύσεων είναι εδώ:
    http://www.eom.gr/article_detail.asp?e_cat_serial=001001011&e_cat_id=13&e_article_id=32

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Oμολογώ ότι είχα την εντύπωση πως όταν είσαι δωρητής οργάνων, η λήψη γινεται όταν η κατάσταση είναι μη αναστρέψιμη, αυτό που λένε κλινικά νεκρός. Η απορία μου για τη δήλωση είναι ότι γράφει πως όταν ο θάνατος είναι αιφνίδιος τότε τα πράγματα δυσκολεύουν, διότι θα περάσεις από νεκροτομείο. Εχω πρόβλημα σοβαρό καρδιάς και μάλλον το μοιραίο θα συμβει αιφνίδια. Επίσης νόμιζα ως αδαής, ότι εαν σου πάρουν π.χ. τα μάτια η τα νεφρά, κάτι μπορει να γίνει με τα υπόλοιπα για την εκπαίδευση των φοιτητών.
    Τελευταία απορία. Εάν πεθάνεις Παρασκευή μεσημέρι,όλα είναι ΟΚ, αλλά ακολουθεί Σ/Κ όπως γράφει η δήλωση τότε τα πράγματα είναι δύσκολα γιατί οι επόμενες 2 ημέρες είναι αργίες.
    Προκαλώ όσους έχουν απορία να διαβάσουν τη δήλωση.... Ευχαριστώ
    Την ώρα που γράφω το δεύτερο προγραμμα είχε το λαικόν άσμα ΓΛΕΝΤΑ ΤΗ ΖΩΗ !!!!
    ευχαριστώ
    Πρεσβύωψ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Για τον Τ. Παπαδόπουλο ήθελα να πω, ότι ως ο "νεκροθάφτης" του Κυπριακού κάποιοι, μάλλον, τον εκδικήθηκαν με αυτόν τον τρόπο......

    Συμφωνώ με την πρόταση "να είμαστε όλοι δωρητές οργάνων εκτός από αυτούς που ζητούν το αντίθετο".

    Το ίδιο θα μπορούσε να ισχύσει και για τους εθελοντές αιμοδότες, δλδ να είναι και δωρητές μυελού των οστών.
    (Εκεί που σου παίρνουν αίμα για εξετάσεις πριν την αιμοδοσία ας πάρουν λίγο παραπάνω και για αυτή την τράπεζα...)
    Δεν ξέρω αν τα γράφω σωστά μια και είμαι άσχετος με το “αντικείμενο”......

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Πρεσβύωψ-
    O αιφνίδιος θάνατος σε άτομο που δεν πάσχει από γνωστή νόσο που μπορεί να οδηγήσει σε θάνατο, οδηγεί σε νεκροτομή για να διαπιστωθούν τα αίτια του θανάτου του γιατί μπορεί να οφείλεται και σε εγκληματική ενέργεια.
    Για ένα Σαββατοκύριακο δεν πιστεύω ότι θα υπάρξει προβλημα για την παραλαβή ενός πτώματος την Δευτέρα από το Ανατομείο εφ όσον αυτό έχει διατηρηθεί σε ψυγείο.
    Αλλά τι μας ενδιαφέρουν εμάς όλα αυτά ;
    Εμείς τραγουδάμε μαζί με τον Βασίλη Παπακωνσταντίνου:
    Δεν θα πεθάνουμε κουφάλα νεκροθαύτη!

    glam-
    Δεν είναι το ίδιο η αιμοληψία με την λήψη μυελού των οστών η οποία είναι διεργασία που απαιτείται γενική ή τοπική αναισθησία και για τον λόγο αυτό όσοι επιθυμούν να γίνουν και δότες μυελού πρέπει πρώτα να γνωρίζουν επακριβώς την σχετική διαδικασία που μπορούν να την διαβάσουν εδώ:

    http://www.bestrong.org.gr/el/learncancer/treatment/stemcellandbonemarrowtransplants/donorofmarrow/

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. @Αθεόφοβε:
    Είπα "άσχετος" όχι και "ηλίθιος"...:)


    Ασφαλώς και δεν αναφερόμουν στην "λήψη μυελού των οστών" την στιγμή της αιμοδοσίας, παρά μόνο στην λήψη αίματος, για "εμπλουτισμό" της σχετικής τράπεζας......αν αυτό είναι τεχνικά εφικτό.
    Υγ. Είμαι εθελοντής και των δύο και από "βλακεία" δεν έχω γίνει ακόμη δωρητής, και του υπέροχου πράγματι, σώματός μου...:)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Το ίδιο θα μπορούσε να ισχύσει και για τους εθελοντές αιμοδότες, δλδ να είναι και δωρητές μυελού των οστών.
    (Εκεί που σου παίρνουν αίμα για εξετάσεις πριν την αιμοδοσία ας πάρουν λίγο παραπάνω και για αυτή την τράπεζα...)

    Όπως το έγραψες πολλοί που δεν ξέρουν την διαδικασία πιθανόν να νόμιζαν ότι μια και έξω γίνονται και τα δύο γι΄ αυτό και έκανα την επεξήγηση.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. ομολογώ ότι η θέα του πτώματος με ξενίζει τρομερά. Ωστόσο, διάβασα με αυξανόμενο ενδιαφέρον το πρωτότυπο ποστ σου που δίνει πληροφορίες που μέχρι πρότινος αγνοούσα. Πραγματικά πρωτότυπο και μπράβο για την ερευνα και τα στοιχεία που συνέλεξες

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Pink_Fish-
    Όλους τους ανθρώπους η θέα του πτώματος τους ξενίζει η τους φοβίζει.
    Επειδή από παιδί με ενοχλούσε ότι μπορείς να φοβάσαι κάτι που είναι μέσα στην φύση όταν πέθανε η γιαγιά μου ενώ θα ήμουνα γύρω στα 14 πήγα το βράδυ,τότε τα φέρετρα μένανε στα σπίτια, και την έπιασα στο μέτωπο για να έχω την αίσθηση του νεκρού ανθρώπου και για να κατανικήσω αυτό τον φόβο που μέχρι τότε αισθανόμουνα για τους νεκρούς.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Είδαμε και την φωτό του πατέρα, είδαμε και του υιού ! ποιός είναι ποιός...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. Ο μεν πατήρ είναι ο πρώτος εξ αριστερών στην πρώτη φωτογραφία ο δε υιός είναι ο γοητευτικός νεαρός στο βάθος πάνω ακριβώς από τον δεξιό ώμο του πτώματος στην δευτερη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. χαίρω πολύ για την γνωριμία, ακόμη μία φορά!
    είναι εμφανής μια οικογενειακή ομοιότης!
    το γιατί βγάζουν όοοοολοι ανεξαιρέτως μια τέτοια φωτό, δεν γνωρίζω, διότι δεν πέρασα απο παρόμοια έδρανα! απορώ όμως !

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. Είναι απλό.
    Για δύο λόγους.
    Στα 19 σου είναι συνήθως η πρώτη σου επαφή με ένα νεκρό που θα πρέπει μάλιστα να τον κόψεις με συστημα γεγονός που από μόνο του μέχρι να το συνηθίσεις σου δημιουργεί έντονα συναισθήματα οπότε θέλεις να διατηρήσεις την ανάμνηση τους.
    Ο δεύτερος και ουσιαστικότερος είναι γιατί ερχόταν ,τουλάχιστον εκείνα τα χρόνια, φωτογράφος οπότε όλοι ήθελαν αυτή την φωτογραφία!

    ΑπάντησηΔιαγραφή