Πέμπτη, 6 Οκτωβρίου 2011

ΑΠΑΝΘΙΣΜΑ ΑΠΟ ΤΙΣ ΠΡΩΤΟΠΟΡΙΑΚΕΣ ΕΓΚΥΚΛΙΟΥΣ ΤΟΥ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗ ΜΕΣΟΓΑΙΑΣ.



Τις τελευταίες μέρες ευρεία δημοσιότητα έχει πάρει η εγκύκλιος του Μητροπολίτη Μεσογαίας και Λαυρεωτικής Πρὸς τὸ Χριστεπώνυμο πλήρωμα τῆς Ἱερᾶς Μητροπόλεως Μεσογαίας καὶ Λαυρεωτικῆς· γιὰ τὴν οἰκονομικὴ κρίση» [pdf]
Κατά περίεργο τρόπο διαβάζοντας την μου ήρθε στο μυαλό αυτομάτως η λέξη λαϊκιστής.
Σύμφωνα με το Βικιλεξικό, λαϊκιστής είναι  πρόσωπο, συνήθως της δημόσιας ζωής, που κολακεύει το λαό και υιοθετεί απόψεις ευχάριστες αλλά όχι ωφέλιμες για το λαό, με σκοπό να κερδίσει την υποστήριξη και την εύνοιά του.
Την εγκύκλιο την έγραψε γιατί, όπως λέει: δέχθηκα σωρεία τηλεφωνημάτων καὶ μηνυμάτων πολιτῶν τῆς περιοχῆς μας ποὺ ζητοῦν ἀπεγνωσμένα μία παρέμβαση καὶ κάποια συμπαράσταση στὸ οἰκονομικό τους ἀδιέξοδο καὶ δράμα. (όλες οι εγκύκλιοι του είναι σε πολυτονικό)
Αφού δε ,ο κατά Μανδραβέλην θρησκευτικός Αλέξης Τσίπρας της εποχής, εκθέτει την δεινή οικονομική συγκυρία που περνάει ο τόπος μας και κατακεραυνώνει τους υπεύθυνους πολιτικούς για αυτή την κατάσταση, για να είναι αντικειμενικός περιλαμβάνει  στους υπεύθυνους και τον λαό, λέγοντας: Ἡ ἀνειλικρίνεια, ἡ ἀδιαφορία, τὸ βόλεμα, τὸ εὔκολο κέρδος, ἡ προσβολὴ τῶν θεσμῶν, ἡ ύβρις κατὰ τῆς πίστης καὶ παράδοσής μας, ἡ ἀσέβεια κατὰ τοῦ κράτους καὶ τῶν νόμων, οἱ ἀλόγιστες διεκδικήσεις ἀποτέλεσαν κομμάτια τῆς ζωῆς τοῦ νεοέλληνα ποὺ δὲν μᾶς τιμοῦν καθόλου. Δὲν μᾶς φταῖνε μόνον οἱ ἄλλοι είτε αὐτοὶ λέγονται κερδοσκόποι(υπάρχουν άραγε χασοσκόποι;) είτε ξένα συμφέροντα είτε πολιτικοί. Τὸ δικό μας μερίδιο εὐθύνης γιὰ τὸ σημερινό μας κατάντημα δὲν εἶναι εὐκαταφρόνητο. Ἡ λύση τῆς μετάνοιας καὶ ἀλλαγῆς εἶναι μονόδρομος.
Και αφού κάνει μια σύντομη αυτοκριτική για την εκκλησία γράφοντας: Ὁμολογῶ ότι καὶ ὡς Ἐκκλησία μᾶς κάνανε (αυτά παθαίνει κανείς όταν είναι αθώος και αγνός, τον κάνουν ότι θέλουν!) κομμάτι τοῦ καταρρεόντος κρατικοῦ συστήματος. Γι’ αὐτὸ καὶ συχνὰ μᾶς παρερμηνεύει ὁ λαός. Ἀγκαλιάσαμε τὸ κράτος(και δεν πρόκειται να το αφήσουμε με τίποτα!), στηριχθήκαμε σὲ αὐτὸ καὶ τραυματίσθηκε ἡ βαθειὰ σχέση μας μὲ τὸν λαό.,..
φτάνουμε και στο δια ταύτα.
Θὰ ἤθελα λοιπὸν νὰ πῶ σὲ όσους δὲν μποροῦν νὰ πληρώσουν τὴν λεγόμενη «ἔκτακτη εἰσφορὰ ἀκινήτων» νὰ μὴ φτάσουν σὲ ἀπόγνωση. Νὰ ξέρουν ότι θὰ βρεθοῦμε όλοι ἑνωμένοι στὸ πλευρό τους καὶ θὰ φωνάξουμε μαζί: «Οὐκ ἂν λάβοις παρὰ τοῦ μὴ ἔχοντος».
Λόγω δε της γνωστής οικονομικής ανέχειας της εκκλησίας, αυτή, πλην της κρατικής μισθοδοσίας των παπάδων, από το 1997 απαλλάσσονται τα ακίνητα της από τον Φόρο Μεγάλης Ακίνητης Περιουσίας, από το 2004 από την εισφορά του 35% των εσόδων των ναών, όπως επίσης απαλλάχτηκε η εκκλησία από τον φόρο εκμίσθωσης γαιών ,οικοδομών τόσο των μητροπόλεων, όσο και των ναών και των μοναστηριών και το 2010 καταργήθηκε και ο φόρος που αναφερόταν στην επιβολή ΦΠΑ σε νεόδμητες οικοδομές της. 


 Όμως όσο και να φταίνε οι πολιτικοί και ο λαός δυστυχώς η σημερινή κατάσταση ήταν νομοτελειακά προκαθορισμένη εδώ και 250 χρόνια!
Ὁ Ἅγιος Κοσμᾶς ὁ Αἰτωλὸς προφήτευσε πρὶν ἀπὸ διακόσια πενήντα χρόνια λέγοντας: «Θὰ σᾶς βάλουν βαρὺ καὶ δυσβάσταχτο φόρο ἀκόμη καὶ στὰ παράθυρα καὶ στὰ κοτέτσια, ἀλλὰ όμως δὲν θὰ προλάβουν».
Αν πιστέψουμε όμως την προφητεία του Παΐσιου  πως : «Οι Ρώσοι θα έχουν συμφέροντα από την Ελλάδα και μετά τον πόλεμο θα χαρίσουν στους Έλληνες την Πόλη» τότε σωθήκαμε, ούτε Τρόϊκα θα έχουμε τότε ανάγκη, ούτε ΔΝΤ!
Όμως επανερχόμενοι στην εγκύκλιο φτάνουμε τώρα και στο ζουμί, δηλαδή την προσφορά της εκκλησίας στους αναξιοπαθούντες συμπολίτες του.
Ὅ,τι καὶ νὰ συμβεῖ, ἀδελφοί μου, θὰ ἤθελα νὰ ξέρετε ότι ἡ τοπικὴ Ἐκκλησία μας θὰ δώσει τὰ πάντα γιὰ νὰ σταθεῖ στὸ πλευρό σας. Ἂν σὲ έναν κόψουν τὸ ρεῦμα, ἐμεῖς θὰ τὸ κόψουμε σὲ όλους τοὺς ναούς.(!!!!!) Θὰ κάνουμε γάμους μὲ κεριὰ στὰ χέρια καὶ λειτουργίες μὲ δάκρυα στὰ μάτια. Μὲ κανέναν τρόπο δὲν θὰ δεχθοῦμε, τὴ στιγμὴ ποὺ νοικοκυριὰ εἶναι βυθισμένα στὸ σκοτάδι, οἱ ναοὶ νὰ λειτουργοῦν μὲ ἀναμμένους τοὺς πολυελαίους.
Διαβάζοντας αυτό την παράγραφο της εγκυκλίου οφείλω να σας παραδεχτώ αγαπητοί μυ φίλοι πως δάκρυσα από την συγκίνηση που ένιωσα για αυτήν την προσφορά! 
Σκέφτηκα με θλίψη τις δύστυχες νυφούλες να αχνοφαίνονται στο φώς των κεριών και οι καλεσμένες στο γάμο να μην μπορούν να τις θαυμάσουν για να αναφωνήσουν -κούκλα είναι!
Κρίμα δηλαδή  τα πανάκριβα νυφικά, η λεπτεπίλεπτη κουαφύρ και το σπέσιαλ μακιγιάζ τους.
Αλλά και τα βαφτίσια, τα μνημόσυνα και τις κηδείες με το φώς των κεριών;
Σαν ταινία γραν γκινιόλ θα είναι όλα!
Βέβαια για ενίσχυση των οικονομικώς ασθενέστερων δεν γίνεται καμία κουβέντα.
Ήδη σε άλλη εγκύκλιο του προς τους ιεροψάλτες έχει δώσει την απάντηση τόσο προς αυτούς όσο και σε όσους όπως ανέφερε στην αρχή ότι:  ζητοῦν ἀπεγνωσμένα μία παρέμβαση καὶ κάποια συμπαράσταση στὸ οἰκονομικό τους ἀδιέξοδο καὶ δράμα.
Στὴν  Ἐκκλησία  ὅλοι  δίνουμε,  ποτὲ  δὲν  ζητοῦμε, ἀλλὰ αὐτὴ κατὰ τὴν φιλότιμη κρίση της προσφέρει.  
Και βέβαια σε αυτή την εγκύκλιο που απευθύνεται στον στενό εκκλησιαστικό κύκλο της το ύφος είναι το κλασικό του αφέντη δεσπότη προς τους υποτακτικούς του.
Για να μην ξεχνάνε που οφείλουν την θέση τους, τους εξηγεί πως:
 Τὸν ψάλτη δὲν τὸν καθιστᾶ ἱεροψάλτη τὸ πτυχίο του οὔτε τὸ διοριστήριό  του  ἀλλὰ   ἡ  ὑπὸ  τοῦ  ἀρχιερέως χορηγηθεῖσα σὲ αὐτὸν θεία χάρις.(!!!)
Αὐτὸ ἔχει ὡς συνέπεια νὰ ἔχει ἄμεση πνευματικὴ ἐξάρτηση, δηλαδὴ σχέση πνευματικῆς  ὑπακοῆς, μὲ τὸν ἐπίσκοπο.
 Σημαίνει ἐπίσης ὅτι τὸ ἀναλόγιο τοῦ ἀνατίθεται ὑπὸ τοῦ ἐπισκόπου∙ δὲν  τὸ  διεκδικεῖ  οὔτε  μὲ  χρήματα  οὔτε  μὲ  ἄλλα  μέσα  οὔτε  μὲ  δικαστικὲς  ἀπειλὲς  καὶ  ἐκβιασμούς,  ὅπως δυστυχῶς ἐνίοτε συμβαίνει.
Φαίνεται πως οι ταλαίπωροι ιεροψάλτες ζητούν και διεκδικούν κάποια ψιχία από το παγκάρι των εκκλησιών που το νέμονται παπάδες και μητρόπολη  και γι΄ αυτό τον λόγο τους κανοναρχεί λέγοντας:
 Ἀνάλογα  θὰ  ἦταν  ἀνεπίτρεπτη  πνευματικὴ  ἀδικία  οἱ  ἱεροψάλτες  μας  νὰ  καταντήσουν  ἡ  μόνη τάξη ποὺ παίρνει ἀπὸ  τὴν  ᾿Εκκλησία   καὶ  διεκδικεῖ. (πραγματικό δηλαδή κατάντημα!)
 ῾Η συνεισφορά τους συμπορεύεται μὲ τὴν διακονία τῆς ψαλτικῆς.
 Ἡ διακριτικὴ δὲ ἀμοιβή τους προσφέρεται ὄχι ὡς μισθὸς ἀλλὰ ὡς εὐλογία.
Ἡ  ἀμοιβή  σας  δὲν  θέλουμε  νὰ  στηρίζεται  στὸν  νόμο,  στὰ  δικαιώματα  ἢ  τὶς  ὑποχρεώσεις  μας,(!!!!!)  ἀλλὰ  στὸ φιλότιμό  μας  καὶ  στὴν  αἴσθησή  σας  ὅτι  δὲν  ἐργάζεσθε  στὴν  Ἐκκλησία, ἀλλὰ τὴν διακονεῖτε,  ὅπως  κι  ἐμεῖς.(Βρέ γιατί άραγε αυτό μου θυμίζει λίγο ΚΚΕ και Τυποεκδοτική;)
Δεν ξέρω ποιά είναι τα οικονομικά της Μητρόπολης Μεσογαίας και Λαυρεωτικής  αλλά προφανώς θα είναι πολύ καλύτερα από την μητρόπολη Μαρωνείας και Κομοτηνής  η οποία παίρνει το 36,5% του παγκαριού και «φορολογεί» τις ενορίες για κάθε μυστήριο με περίπου 35% και η οποία  στην σημερινή περίοδο οικονομικής δυσπραγίας, παρ΄όλα αυτά ,θα δαπανήσει 417.000 ευρώ μόνο για  έργα απαλλοτρίωσης οικοπέδου για να κτίσει νέο ναό!
Αντί λοιπόν η προσφορά του μητροπολίτη Μεσογαίας να είναι το σβήσιμο των πολυελαίων ας διδαχτεί από το φιλανθρωπικό έργο του Αναστασίου της Αλβανίας, που έχω προσωπική αντίληψη της γνήσιας προσφοράς του στους ανθρώπους, και ο οποίος αναλαμβάνει  τα έξοδα της μετακίνησης και διαμονής  τους στην Ελλάδα όταν χρειάζεται .
Γράφω ανθρώπους, γιατί δεν ξεχωρίζει τους χριστιανούς από τους μουσουλμάνους σε αντίθεση με τον Μεσογαίας που δεν μπορεί να αποδεχτεί άλλες  θρησκευτικές πεποιθήσεις στο βιλαέρτι του , πλην της Ορθοδοξίας, και γράφει σε άλλη εγκύκλιο του για τους πιστούς του εγκωμιάζοντας τους :
...ποὺ πρὶν ἀπὸ χρόνια σθεναρά, προκειμένου νὰ προστατεύσουν τὸν τόπο μας ἀπὸ πολιτισμικὴ ἀλλοίωση, ὕψωσαν τὴ φωνή τους καὶ ἔντονα ἀντέδρασαν στὴ δημιουργία ἰσλαμικοῦ τεμένους στὰ ὅρια τῆς Παιανίας,...
Δεν ξέρω αν τα λείψανα του Αγίου Λουκά, από την  Συμφερουπόλη της Κριμαίας που τα περιέφεραν ανά την Ελλάδα ευωδίαζαν, όπως έγραφε γενικώς για όλα τα λείψανα ο μητροπολίτης Μεσογαίας σε εκείνη την ανεκδιήγητη εγκύκλιο του που  αναφέρω στο ποστ  ΕΠ΄ ΕΥΚΑΙΡΙΑ ΤΗΣ ΓΙΟΡΤΗΣ ΤΗΣ ΠΑΝΑΓΙΑΣ ,Η ΣΧΕΣΗΜΕΤΑΞΥ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ ,ΘΡΗΣΚΕΙΑΣ ΚΑΙ ΛΟΓΙΚΗΣ.
 Στην ίδια εγκύκλιο,  θεωρούσε επίσης πως η μετάληψη μπορεί να αντικαταστήσει το εμβόλιο!
 Πάντως ευωδιάζοντα ή όχι τα λείψανα είναι γεγονός  ότι σίγουρα τις μέρες που τα είχαν στην Παιανία το παγκάρι θα μάζεψε αρκετά λεφτά και αφορολόγητα.
Ο τρόπος για να μαζέψουν χρήματα  είναι γνωστός και αποτελεσματικός από αιώνες και όπως γράφει η  Ελληνική Νομαρχία ήδη από το 1806: ..είναι άξιος γέλωτος ενταυτώ και δακρύων. Αυτοί έχουν εν κιβωτίδιον γεμάτον από ανθρώπινα κόκκαλα και κρανία ακέραια, τα οποία ασημώνοσι, και έπειτα ονοματίζουσιν, άλλα μεν του Αγίου Χαραλάμπους και άλλα του Αγίου Γρηγορίου. Έν ένί λόγω, δεν αφήνουν άγιον, χωρίς να έχουν μέρος από τα κόκκαλα του.
Απλά σήμερα αντί να τα περιφέρει ένας καλόγερος, επειδή τα έσοδα είναι πολύ περισσότερα, τα συνοδεύει δεκαμελής αντιπροσωπεία της Ουκρανικής Εκκλησίας με επικεφαλής τον  Μητροπολίτη Συμφερουπόλεως και Κριμαίας και τα υποδέχεται ο τοπικός μητροπολίτης.
Πάντως για να είμαι ακριβοδίκαιος στην εγκύκλιο που έβγαλε για την  «Ἔναρξη σχολικοῦ ἔτους 2010-2011» [pdf] λέει απογοητευμένος μερικές αλήθειες.
  Μόλις πρὶν ἀπὸ λίγο ὁλοκληρώθηκε ὁ ἁγιασμός. Ἦλθε ὁ ἱερέας, ἰδιόμορφα ντυμένος, διάβασε μερικὰ λόγια ποὺ λίγοι τὰ κατάλαβαν, ἔκανε κάποιες κινήσεις στοὺς περισσότερους ἀκατανόητες καὶ τέλειωσε. Ὅλο αὐτὸ μοιάζει μὲ κατάλοιπο ἄλλων παλαιότερων ἐποχῶν. Οἱ πολιτικοί μας δὲν τὸ πιστεύουν, ἀλλὰ διστάζουν νὰ τὸ καταργήσουν. Ἐσᾶς δὲν σᾶς ἐνδιαφέρει, γιατὶ σὲ λίγο θὰ τελειώσει καὶ μετὰ τοῦ χρόνου πάλι. Κάποιες Ἀνεξάρτητες Ἀρχὲς ἀντιδροῦν, ἀλλὰ πρὸς τὸ παρὸν ἄκαρπα. Κανεὶς δὲν τὸ καταλαβαίνει ὅπως γίνεται. Οὔτε καὶ ἡ Ἐκκλησία. Ἁπλᾶ, αὐτὴ τὸ δέχεται ὡς κεκτημένο δικαίωμά της ποὺ δὲν θὰ ἤθελε νὰ τὸ χάσει. Δὲν ὑπάρχει κανένας λόγος νὰ συντηροῦμε στὴν οὐσία νὰ ἐξευτελίζουμε κάτι ἱερό, ποὺ ὅμως εἴτε δὲν καταλαβαίνουμε εἴτε δὲν θέλουμε εἴτε δὲν σεβόμαστε. Σκέφθηκα λοιπόν, ἔτσι ποὺ καταντήσαμε τὸν ἁγιασμό, φέτος νὰ μὴν τὸν κάνουμε. Νὰ πῶ στοὺς Ἱερεῖς νὰ καθήσουν στοὺς Ναοὺς καὶ ἀπὸ ἐκεῖ νὰ προσευχηθοῦν γιὰ σᾶς. Ἴσως ἔτσι ὁ Θεὸς νὰ τοὺς ἄκουγε περισσότερο. Ὑποχώρησα, πρῶτον γιατὶ κάποιοι δὲν εἶναι ἕτοιμοι νὰ τὸ δεχθοῦν καὶ δὲν θέλησα ὡς Ἐπίσκοπος νὰ τοὺς λυπήσω, καὶ δεύτερον γιατὶ πρὶν τὸ κάνω ἔπρεπε νὰ σᾶς εἰδοποιήσω.
Είμαι δυστυχώς σίγουρος ότι η κατάργηση του αγιασμού δεν πρόκειται να γίνει τουλάχιστον πριν την Δευτέρα Παρουσία που την έχει προβλέψει ο πατέρας Μάξιμος για τις 25 Μαρτίου 2018!


Εδώ ο μακαρίτης ο Χριστόδουλος δεν κατάφερε απλούστερα πράγματα όπως το να στενέψει τα μανίκια από τα ράσα, τους προσοδοφόρους αγιασμούς θα αφήσουν ;
Στην φωτογραφία αγιασμός αυτοκινήτων!


(Σχετικά με τον αγιασμό των αυτοκινήτων έχω γράψει το χιουμοριστικό ποστ  ΠΩΣ ΧΑΝΕΙ ΚΑΝΕΙΣ ΤΗΝ ΠΙΣΤΗ ΤΟΥ

Τα έντονα γράμματα στις εγκυκλίους είναι δικά μου.

18 σχόλια:

  1. Είναι αυτός που ήταν πυρινικός φυσικός στη ΝΑΣΑ - δεν ξέρω τι - και εγινε παπάς? συντόνισέ με πληζ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Και κοιτώντας την τελευταία φωτογραφία.. οι παπάδες φταίνε ή το χρυστεπώνυμο πλήθος που παέι και στήνεται να του αγιάσουν τ' αμάξι..!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Ναι αυτός είναι.
    Έχει σπουδάσει Φυσική στην Θεσσαλονίκη και μετά στο Harvard και το M.I.T. Εργάστηκε ως ερευνητής και επιστημονικός συνεργάτης στο Αγγειολογικό εργαστήριο του New England Deaconess Hospital (Η.Π.Α.). Παράλληλα διετέλεσε επιστημονικός συνεργάτης της Διαστημικής Εταιρείας των Ηνωμένων Πολιτείων (NASA) και της εταιρείας Arthur D. Little.Μετά σπούδασε Θεολογία στην Θεολογική Σχολή του Τιμίου Σταυρού στη Βοστόνη.
    Μετά από αυτά 35 χρονών έγινε καλόγερος και ακολούθησε την ιεραρχία της εκκλησίας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Άιντε και με το Λάος και τον Πάπα Τσάκαλο, ο κατά Μανδραβέλην θρησκευτικός Αλέξης Τσίπρας της εποχής!

    Ε, ρε στυλιάρι που χρειάζεται...

    Σβηστοί πολυέλαιοι, ανατρίχιασα...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Ημουν 90% σίγουρη ότι είναι αυτός. Ετυχε να δω μια συνέντευξή του στην τιβί. Και μαγεύτηκα. Με μάγεψε το παρουσιαστικό του, η φωνή του και ο λόγος του.

    Λαοπλάνος λοιπόν, θαρρώ κι όχι Λαϊκιστής.

    Δεν εξετάζω, άλλα, έχει χάρισμα όμως.. Να κρέμεσαι απο τα χείλη του και την καθαρή ματιά του.
    Ζουζούνα εδώ και δεν ξέρω γιατί δεν λογγάρει...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. To παπαδαριό μια χαρά κάνει τη δουλειά του πουλόντας αέρα κοπανιστό.
    Εμείς γιατί τσιμπάμε και τους συντηρούμε?

    Μια εύκολη απάντηση θα ήταν ' όπως συντηρούμε και διάφορα άλλα συναφή επαγγέλματα όπως χαρτορίχτες,καφετσούδες,μάγους,αστρολόγους κλπ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. pølsemannen-
    Ο κατά Μανδραβέλην θρησκευτικός Αλέξης Τσίπρας της εποχής νομίζω πως έχει σκοπό να έχει το δικό του αυτόνομο μπαϊράκι, ΠαπαΤσάκαλος και Λάος δεν του πάνε!

    Ζουζούνα-
    Προφανώς δεν είναι τυχαίο άτομο και σαφώς δεν έχει καμία σχέση με τον υπόλοιπο συρφετό της ιεραρχίας.
    Προσωπικά πιστεύω πως πρόκειται για έντιμο άτομο σαν τον μακαρίτη Καντιώτη, γνήσιο όμως χριστιανό φονταμενταλιστή που θα προσπαθήσει να επιβάλλει τις θρησκευτικές του απόψεις όσο μπορεί περισσότερο βάζοντας την εκκλησία πάνω απ΄ όλα.

    Habilis-
    Τους συντηρούμε γιατί ένα μεγάλο μέρος του λαού έχει υποστεί από την γέννηση του πλύση εγκεφάλου και ισχύει αυτό που είχε πει ο Arthur Schopenhauer:
    «Δεν υπάρχει καμμία ανοησία, όσο πρόδηλη κι αν είναι, που να μην μπορεί να εμφυτευτεί μόνιμα στο μυαλό του καθενός, αρκεί να ξεκινήσουμε να εντυπώνουμε πριν τη νεαρή ηλικία των έξι με συνεχή επανάληψη και ύφος βαθειάς κατάνυξης.»

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Δεν είδα να τονίζεις ότι ο αγιασμός των αυτοκινήτων γίνεται ακριβώς στη περιφέρεια του Αγίου Μεσογαίας! Επίσης ο ίδιος κάνει και εισαγωγές αγίων οστών από άλλες χώρες για προσκύνημα, λες και μας λείπουν τα εγχώρια...

    Eπιτέλους ποιο είναι αυτό το περιβόητο "φιλανθρωπικό έργο της εκκλησίας"; Δεν το αμφισβητώ, ούτε το υποτιμώ, αλλά δεν μπορεί να ποσοτικοποιηθεί; Αν εγώ προσφέρω στο χαμόγελο της Μαριάννας, παίρνω φοροαπαλλαγή για το συγκεκριμένο ποσό. Γιατί όχι και η εκκλησία να απαλλάσεται ακριβώς για το ποσό που προσφέρει στη στέγη γερόντων που διατηρεί; Εντάξει, μούφα θα είναι οι συναλλαγές (σάμπως ελέγχει κανείς το παγκάρι;), αλλά θα είναι μια αρχή!

    Και τέλος τι χρειάζονται όλες αυτές οι πλουμιστές ρόμπες και τα λιλιά, που είναι και πανάκριβα. Επιπλέον, κάθε δεσπότης πρέπει να έχει ποικιλία, γιατί δεν μπορεί να φοράει το ίδιο συνέχεια, ανάλογα με τις κυρίες των λάιφστάιλ περιοδικών. Ίσως να εντυπωσίαζαν τους χωριάτες της βυζαντινής εποχής, αλλά στην εποχή των τζάμπο και των αξεσοράιζ καταστημάτων, που καθένας μπορεί να ντυθεί μπάρμπι ή ντραγκ κουήν, τι νόημα έχουν;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. argosholos-
    Για τους αγιασμούς των αυτοκινήτων δεν ήμουνα σίγουρος αν γίνονται στην Παιανία και γι΄αυτό δεν το έγραψα.
    Όσο για το φιλανθρωπικό έργο της εκκλησίας σαφώς και είναι σωστή η πρόταση σου αλλά είμαι σίγουρος ότι δεν θέλουν να φανεί επισήμως το ποσό που διαθέτουν γι΄αυτό σε σχέση με την συνολική εκκλησιαστική περιουσία.
    Η φράση του Μεσογαίας:
    Στὴν Ἐκκλησία ὅλοι δίνουμε, ποτὲ δὲν ζητοῦμε, ἀλλὰ αὐτὴ κατὰ τὴν φιλότιμη κρίση της προσφέρει, τα λέει όλα.
    Όσο για τα άμφια και τα στολίδια έχω γράψει στο παρελθόν το ποστ ΕΥΛΟΓΗΣΟΝ ΔΕΣΠΟΤΑ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Από σχόλιο στην ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ της 10-10-11

    Από πού θα πληρωθούν;
    Οταν κοτζάμ αντιπρόεδρος της κυβέρνησης είπε ότι δεν έχει να πληρώσει τον νεοεπιβληθέντα φόρο στα ακίνητα, γιατί να συγκρατηθούν οι δεσποτάδες; Ο Μεσογαίας Νικόλαος, για παράδειγμα, επανήλθε χθες στην έκκληση «ανυπακοής», μόνο που τώρα προσπάθησε λίγο να τη «μαζέψει». Σε συνέντευξή του («Ελεύθερος Τύπος») περιόρισε την έκκληση σ' όσους «δεν έχουν». Ομως, οι ανήμποροι δεν χρειάζονται προστάτες και καθοδηγητές. Δεν θα πληρώσουν, γιατί δεν έχουν. Ο άγιος πατέρας δεν τους προσφέρει τίποτα. Τι θα συμβεί, όμως, αν την έκκλησή του εισακούσουν και οι έχοντες, δεν πάνε να πληρώσουν, τα κρατικά ταμεία δεν μαζέψουν όσα έχουν προϋπολογιστεί και το υπουργείο Οικονομικών αποφασίσει να κόψει, για δυο-τρεις μήνες, τους μισθούς των μητροπολιτών και των ιερέων; Τότε από πού θα τα ζητήσουν; Από τους πλούσιους, που δεν πλήρωσαν το φόρο, ή από τον Υψιστο; Το πιθανότερο είναι εκείνος να τους θυμίσει τη φράση του Χριστού περί υποκριτών... Γ.ΚΑΡ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Ο Σηφουνάκης έβγαλε ανακοίνωση για τον παπά της Λήμνου που ξεφώνησε ένα πύρινο σαφώς πολιτικό λόγο κατά της εξουσίας στην 99η επέτειο της απελευθέρωσης της νήσου, ενώ ταυτόχρονα είναι διπλοθεσίτης λαμβάνοντας από το κράτος τον μισθό του ιερέα χωρίς να έχει ενορία και μισθό ως καθηγητής σε Γυμνάσιο!
    Στην ίδια ανακοίνωση αναφέρεται και στον Μεσογαίας και όλο το κατεστημένο της εκκλησίας λέγοντας:
    Γιατί όμως να υστερήσει σε πολιτικαντισμό και ποπουλισμό ένας παπάς που διπλομισθοδοτείται, όταν διάφοροι αρχιερείς και μάλιστα οι φερέλπιδες καταλλήλως προπαγανδιζόμενοι - όπως ο Μητροπολίτης Μεσογαίας και Λαυρεωτικής κ. Νικόλαος- που στο όνομα της ακροδεξιάς ιδεολογίας του αείμνηστου προκαθήμενου επιδιώκει – να καρπωθεί κι αυτός ο έρημος, ως δελφίνος της ιεραρχίας της εκκλησίας μέρος της κληρονομιάς του?.
    Αγνοούν οι άμοιροι, την ιστορία που διδάσκει ότι όσοι ζήλεψαν την πρακτική του Θεόκλητου Μηνόπουλου δεν έχουν καμία τύχη. Θα είναι απλές καρικατούρες του φαιδρού προκαθήμενου που ηγείτο του λιθοβολισμού του ομοιώματος του Ελευθερίου Βενιζέλου στα χρόνια του διχασμού.
    Ο εκσυγχρονισμός του κράτους σαφώς συμπεριλαμβάνει την απελευθέρωση κλειστών επαγγελμάτων αλλά δεν μπορεί ν’ αφήσει εκτός προνόμια Αρχιερατικά και ο λογαριασμός να στέλνεται στο κράτος για χριστιανικούς παχυλούς μισθούς, λιμουζίνες και οδηγούς, γραμματείς και ιπποκόμους εφ’ όρου ζωής στην υπηρεσία τους. Επειδή αμφιβάλω αν το παράδειγμα της λιτής χριστιανικής ζωής μπορούν να το δώσουν πλέον από μόνοι τους, θα πρέπει να αντιμετωπισθεί το μέγα θέμα της μισθοδοσίας όλων των λειτουργών της εκκλησίας. Θα πρέπει να υπάρξει χρονοδιάγραμμα όπου το κράτος θα εγγυηθεί την ευθύνη μισθοδοσίας όσων υπηρετούν και μόνο, και εφόσον δεν είναι αργόσχολοι, όπως ο πολιτευόμενος «ιερέας» της Λήμνου. Από κει και πέρα θα είναι ευθύνη της εκκλησίας όπως συμβαίνει σ΄ όλο τον πλανήτη. Να υπάρξει ισότιμη φορολογία στα εισοδήματά τους που σήμερα διαφεύγουν. Ο παραλογισμός, η υπηρέτηση της πίστης και της λατρείας, να είναι κρατική και να μισθοδοτείται δεν απαντάται πουθενά στον κόσμο σε οποιοδήποτε θρησκευτικό δόγμα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Όπως ήδη έχω επισημάνει οι εγκύκλιοι του Μεσογαίας είναι γραμμένες με το πολυτονικό.
    Μόλις πριν λίγο θυμήθηκα ένα από τα πρώτα ποστ που είχα γράψει το 2006,τότε που ο μακαρίτης Χριστόδουλος έβγαζε και αυτός εγκυκλίους επί παντός επιστητού,οπότε δικαιολόγησα απολύτως τον Μεσογαίας που προσέχει να μην αμαρτήσει.
    Το ποστ είχε τίτλο -Μετανοείτε μονοτονικοί!- και είχε ως εξής:

    Όπως θα έχετε καταλάβει παρακολουθώ με ευλάβεια και σεβασμό τους λόγους του Χριστόδουλου.
    Χθες όμως με προβλημάτισε για το μέγεθος της αμαρτίας που διαπράττω γράφοντας αναγκαστικά στο PC μου, σε μονοτονικό.
    Απευθυνόμενος προς τους κληρικούς «οιουδήτινος» βαθμού, που γράφουν σε μονοτονικό είπε ότι πρόκειται για «προσωπική τους αμαρτία».
    Προφανώς συμφωνεί με τον Ντίνο Χριστιανόπουλο ο οποίος έχει γράψει το αμίμητο:
    Μην καταργείτε την υπογεγραμμένη
    Ιδίως κάτω από το ωμέγα
    Είναι κρίμα να εκλείψει η πιο μικρή ασέλγεια του αλφαβήτου μας!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Από το PRESS-GR Του Αντώνη Τριανταφύλλου

    Σε ανατροφοδότηση της χθεσινής του αντιπαράθεσης με τη διοίκηση της Εκκλησίας της Ελλάδος προχώρησε ο αναπληρωτής Υπουργός Περιβάλλοντος . Ο κ. Νίκος Σηφουνάκης εικοσιτέσσερις ώρες μετά την έκδοση της ανακοίνωσής του με την οποία στρεφόταν κατά Ιεραρχών και κληρικών, ζητώντας τη διακοπή της μισθοδοσίας του κλήρου από το κράτος, επανήλθε αυτή τη φορά από τα ερτζιανά. Συγκεκριμένα, μιλώντας στο ραδιόφωνο της ΝΕΤ εξαπέλυσε...
    και πάλι οξεία επίθεση σε ιεράρχες και κληρικούς που καλούν τους πολίτες να μην πληρώσουν, μάλιστα, δήλωσε εντυπωσιασμένος για τον «λαϊκισμό» όπως είπε, που εκφράζεται μέσα από την επιστολή του μητροπολίτη Μεσογαίας.
    Ο κ. Σηφουνάκης πρόσθεσε ότι «αν ένας μητροπολίτης εκφράζεται με αυτό τον τρόπο αντιλαμβάνομαι το γιατί ένας ιερέας στη Λήμνο αρχίζει να μιλά για κατοχική κυβέρνηση, ενάντια στο πολιτικό σύστημα που ορίζει τη χώρα, στους Ευρωπαίους που θέλουν να μας πιούν το αίμα και θέλουν να μας παραδώσουν και αυτή τη φορά στους Οθωμανούς, όπως έκαναν το 1453 και τέτοια πράγματα».
    Ο αναπληρωτής υπουργός Περιβάλλοντος πάντως εξαίρεσε τον αρχιεπίσκοπο Ιερώνυμο, λέγοντας ότι είναι μετριοπαθής.
    «Πρέπει επιτέλους σε αυτό τον τόπο αυτά τα υπολείμματα τα ακροδεξιά που υπάρχουν στην ηγεσία της εκκλησίας να κατανοήσουν ότι δεν μπορούν να πολιτεύονται. Αν θέλουν να πολιτεύονται, να βγάλουν το ράσο και να κατέβουν στο λαό να ζητήσουν ψήφο. Να κάνουν και κόμμα, να κάνουν ότι θέλουν», τόνισε ο κ. Σηφουνάκης, ενώ εκτίμησε πως θα επέλθει διαχωρισμός κράτους-εκκλησίας , κάτι που όπως ανέφερε θέλει και η ηγεσία της εκκλησίας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Σχετικά με το ίδιο θέμα δημοσίευσε ένα ποστ ο Ροϊδης με τίτλο Κυριακή των Σχολιαστών: Μεσογαίας, ο νέος… Χριστόδουλος;
    Στα σχόλια υπάρχει και ένα βίντεο από την συνέντευξη που είχε δώσει στην Παναγιωταρέα στην οποία σαφώς και επεξηγεί ποιά πιστεύει πως είναι η αποστολή της εκκλησίας, που θα συμπαρασταθεί στους μη έχοντες με το σβήσιμο των πολυελαίων, λέγοντας μεταξύ άλλων:
    εγώ πιστεύω πως το έργο της εκκλησίας δεν είναι έργο φιλανθρωπικό ..ο Χριστός δεν ήρθε για να ταΐζει πεινασμένους.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Aγαπητέ Αθεόφοβε,
    να μου επιτρέψεις να συνεισφέρω στο πολύ διαφωτιστικό αφιέρωμά σου, ειδικά στο σκέλος της εντιμότητας που αναφέρεις, για το οποίο δεν πείθομαι καθόλου:

    http://roides.wordpress.com/2011/02/28/28feb11/

    Μητροπολίτης Κερατέας: Φαρισαϊσμός και Φονταμενταλισμός
    28/02/2011 από Po

    Ερωτήματα για τον κ. Αλ.Τσίπρα
    Λασκ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Ενδιαφέρον είναι και το άρθρο του Ριχάρδου Σωμερίτη Αγανακτισμένα ράσα της 6-10-11

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Ο Λαϊκισμός σε αυτό το μπλογκ έχει φτάσει σε αρκετά υψηλό επίπεδο. Το λέω εγώ που είμαι ο πιο φανατικός οπαδός του ΓΑΠ. "διυλίζεις τον κώνωπα και καταπίνεις την κάμηλον". Σωμερίτηδες, Σηφουνάκηδες απομεινάρια της χρεοκοπίας και εξαθλίωσης της χώρας. Ερώτω ποιος ευθύνεται για την χρεοκοπία της χώρας1 Τυπική περίπτωση είναι οι πολιτικοί τύπου Σηφουνάκη. Σε όλη του την πολιτική του ζωή ούτε μια εκσυγχρονιστική πρόταση και πάντα μια ψεύτικη ερμηνεία της Ιστορίας. Θλιβερή αντιδεξιά ρητορική που έκανε το ίδιο κακό με τον θλιβερό αντικομουνισμό (δεν θα επεκταθώ στο τεράστιο αυτό ζήτημα που έχει να κάνει με την βλακώδη και καταστροφική αντιδυτική αντίληψη που καλλιέργησαν οι Σηφουνάκηδες στον Ελληνικό λαό)
    Βγήκε τις προάλλες ο Σωμεριτης και μας έλεγε τι καλός ήταν ο Σημίτης. Θα πω 3 ονόματα 1) Μαντέλης, 2) Τσουκάτος, 3) Πανταγιάς (με εξαίρεση τον μακαρίτη Θέμελη, οι 3 πιο στενοί συνεργάτες του Σημίτη). Ερωτώ επίσης πια εκσυγχρονιστικά μέτρα πήρε ο Σημίτης την εποχή των πακτωλών πακέτων από την ΕΕ;;; Εκτός εάν θεωρούμε εκσυγχρονισμό την καταστροφή της Ελλάδας που αποτέλεσε η διοργάνωση των Ολυμπιακών Αγώνων (η οποία βέβαια αναλήφθηκε από τον Σημίτη το 1997 (τι θυμήθηκα τώρα!!!: Λιάνης των ντοπαρισμάτων και της σπατάλης των ΟΑ)). Κάποτε είχα μελετήσει την κατάταξη των Ελληνικών Πανεπιστημίων το 2003 από 2 ανεξάρτητες κατατάξεις. Και στις δύο η Ελλάδα πάτος παρά τους εξωφρενικούς πόρους από την ΕΕ. Γιατί αυτό;; Πατέντες και εξωγωγές τεχνολογικών προϊόντων: Πάτος στον ΟΑΣΑ (βλέπε σχετικές μελέτες ΟΑΣΑ). Γιατί;;; Ποτέ άλλοτε δεν κατασπαταλήθηκαν τόσοι πόροι. Ο Σημίτης θεωρείται εκσυγχρονιστής γιατί τα έβαλε με τον Χριστόδουλο (του οποίου πραγματικά ποτέ δεν άντεξα να ακούσω μια ολόκληρη ομιλία (εννοείται ότι ΔΕΝ υπέγραψα για κανένα Δημοψήφισμα)) αλλά στην πραγματικότητα ο ένας ζούσε από τον άλλον. Ο ένας θα έπρεπε να εφεύρει τον άλλον ακόμα και εάν δεν υπάρχει. Και τώρα εμφανίζουμε τον Σηφουνάκη (θυμάμαι τι επιθετικότητα και την απαξίωση εξέφραζε προς ανθρώπους όπως ο Μάνος για παράδειγμα (ο μόνος που έκανε αγώνα για την κρίση)) ως εκσυγχρονιστή επειδή επιτέθηκε στον πρώτο τυχόντα κληρικό (Λήμνο), και επιπλέον απαξιώνουμε τον Μεσογαίας ο οποίος τα τελευταία 20 χρόνια αμφιβάλω εάν έχει κάνει κάποια άλλη πολιτική δήλωση. Να τι σημαίνει "διυλίζω τον κώνωπα και καταπίνω την κάμηλον".
    Να προσθέσω ακόμα ότι η εκκλησιαστική περιουσία δημεύτηκε από το κράτος το 2011, γιατί το κράτος αθέτησε τις δεσμεύσεις (κούρεμα ομολόγων) του προς τις Τράπεζες οπότε οι τελευταίες (παρόλο ότι η Black Rock αναγνώρισε ότι είχαν απόλυτα ΕΠΙΤΥΧΗΜΕΝΗ διαχείριση (βλ. Βήμα και Καθημερινή)) θα χρειαστούν δανεισμό και θα αναγκαστούν να κρατικοποιηθούν. Δυστυχώς σχεδόν όλη η κινητή περιουσία της Εκκλησίας ήταν μετοχές της Εθνικής και τώρα παύει να υπάρχει. Αν ο παλαιοκομματικός Σηφουνάκης δεν έχει ευθύνες γι' αυτή την καταστροφή, για το άθλιο όργιο σπατάλης των τελευταίων 30 χρόνων, τότε ποιος έχει.
    Το δυστύχημα για την χώρα είναι ότι ο ΓΑΠ το 2007 (στις εσωκομματικές εκλογές) χρειάστηκε τις ψήφους και τον κομματικό μηχανισμό των Σηφουνάκηδων, Παπουτσήδων, Παναγιωτακόπουλων, Φωτόπουλων, Παπαϊώνηδων, Καστανήδηδων και τώρα τους τρώμε στην μάπα. Αλλά να ξέρει ότι εάν δεν τους πετάξει με τις κλωτσιές από την κυβέρνηση και την πολιτική ζωή ακόμα και οι πιο φανατικοί υποστηρικτές του θα τον "πάρουν με τις πέτρες". Αυτές τις ώρες κανείς παλαιοκομματικός παράγοντας δεν δικαιούται να μιλάει εκτός από τον Στέφανο Μάνο και τον Αλ. Παπαδόπουλο. Ούτε καν οι Σωμερήτιδες (θα μπορούσα να γράψω βιβλίο για τις ευθύνες του Συγκροτήματος (φυσικά δεν τις κατατάσω από τις πρώτες, αλλά σαφώς υπάρχουν))

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Ανώνυμο-
    Στο σεντόνι που έγραψες καταφέρεσαι κατά διαφόρων προσώπων αλλά δεν γράφεις κουβέντα σε τι διαφωνείς με τις απόψεις των συγκεκριμένων που έχουν άμεση σχέση με το θέμα του ποστ το οποίο βέβαια δεν έχει καμία σχέση με την παρελθούσα και τρέχουσα πολιτική του ΠΑΣΟΚ.
    Μάλλον λοιπόν λαϊκισμός είναι τα γραφόμενα σου που απευθύνονται σε ευήκοα ώτα εκείνων που απεχθάνονται όσους αναφέρεις.
    Τώρα σχετικά με την εκκλησιαστική περιουσία αντιγράφω από την ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ της 21-3-10

    Εκατοντάδες χιλιάδες στρέμματα γης, αμέτρητα αστικά ακίνητα, μετοχές και καταθέσεις εκατομμυρίων ευρώ κατανέμονται σε περισσότερα από 6.700 (!) Νομικά Πρόσωπα Δημοσίου Δικαίου όπως μητροπόλεις, ενοριακούς ναούς, μοναστήρια και «ιερά καθιδρύματα».
    Πάντως από τα στοιχεία που κατά καιρούς έχουν εκτιμηθεί, συνάγεται ότι η εκκλησιαστική περιουσία καταλαμβάνει τη δεύτερη θέση μετά την περιουσία του ελληνικού κράτους.
    Είναι χαρακτηριστικό ότι η περιουσία μόνον της Εκκλησιαστικής Κεντρικής Υπηρεσίας Οικονομικών (ΕΚΥΟ) της Εκκλησίας της Ελλάδος (χωρίς δηλαδή την περιουσία μητροπόλεων, μονών και ναών) υπολογίζεται περίπου στο ποσό των 700 εκατ. ευρώ. Σε αυτήν περιλαμβάνονται κατοικίες, καταστήματα και χώροι στάθμευσης σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη και άλλες πόλεις. Ανάμεσά τους το κτίριο της οδού Μητροπόλεως, όπου στεγαζόταν το υπουργείο Παιδείας, το κτίριο της Εμπορικής Τράπεζας στην οδό Πανεπιστημίου καθώς και το ξενοδοχείο «Ηλέκτρα» στην οδό Ερμού. H EKYO στο Λεκανοπέδιο διαθέτει περισσότερα από 350 ακίνητα, συνολικής επιφανείας άνω των 60.000 τ.μ
    Τα εκκλησιαστικά ΝΠΔΔ εμφανίζονται να κατέχουν σχεδόν 1,3 εκατ. στρέμματα γης σε όλη τη χώρα. Δάση, βοσκοτόπια και αγροτικές εκτάσεις ανήκουν κυρίως σε ιερές μονές, οι οποίες πολλές φορές δεν διαθέτουν καν τίτλους ιδιοκτησίας..

    Αλλά για όποιον θυμάται την προσφυγή 5 μονών πριν 20 χρόνια κατά του νόμου Τρίτση στα Ευρωπαϊκά δικαστήρια θα θυμάται πως αποτιμούσαν οι ΙΔΙΕΣ την περιουσία τους στα 8 τρισεκατομμύρια δραχμές και τελικά το Δικαστήριο τους επιδίκασε 3 τρισεκατομμύρια !!
    Μπορεί λοιπόν κανείς να υπολογίσει ποιά είναι η περιουσία των 2500 περίπου μονών της χώρας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή