Τετάρτη, 17 Νοεμβρίου 2010

ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΘΑ ΠΑΩ ΣΤΗΝ ΠΟΡΕΙΑ



Είναι ωραίοι οι ανώνυμοι
καθώς στο πανηγύρι έρχονται
Μ΄ενα γαρύφαλο στο χέρι
για να τιμήσουν τους νεκρούς
Μα πιό ωραίοι είναι όταν φεύγουν
Κρατώντας στο ίδιο χέρι
ένα σουβλάκι της ώρας
πραγματικά ξελιγωμένο
από την υπερένταση της συγκίνησης
.
Αργύρης Μαρνέρος από τα Χειροκροτήματα 1991
.
.
Θυμάμαι με τι συγκίνηση συμμετείχαμε, από νωρίς το μεσημέρι, στην πορεία του Πολυτεχνείου τα πρώτα χρόνια μετά την χούντα.
Με τα χρόνια όμως ενώ η εικόνα των γεγονότων εκείνων των ημερών παρέμενε ανεξίτηλα χαραγμένη, ζωντανή και τραυματική στην μνήμη μου , όπως ήδη το έχω περιγράψει στο ποστ μου 17 ΝΟΕΜΒΡΗ –ΠΡΟΣΩΠΙΚΗ ΜΑΡΤΥΡΙΑ, η πορεία και όλη η εικόνα της εκμετάλλευσης της από πολλούς και διαφόρους, μου έδινε την αίσθηση ενός τεχνητά και για διαφορετικούς λόγους διατηρούμενου απολιθώματος.
Ήδη όσοι έχουν πατήσει πια και τα 40 δεν έχουν καμιά ανάμνηση από τα γεγονότα και η σχέση τους με αυτά είναι σαν την δική μου με τον εμφύλιο, ή του πατέρα μου με την μικρασιατική καταστροφή, δηλαδή μόνο μέσα από τις διηγήσεις των μεγαλυτέρων και τα βιβλία.
Τα ιστορικά γεγονότα μένουν ζωντανά στην μνήμη αυτών που τα έζησαν και όσο αυτοί εκλείπουν μπαίνουν στα βιβλία της ιστορίας, ξεθωριάζουν και απασχολούν όσους την μελετούν.
Οι περισσότεροι, από τους σημερινούς συμμετέχοντες, λαμβάνουν μέρος κυρίως με κάποιο κομματικό μπλοκ, προβάλλοντας τις πολιτικές τους θέσεις για το σήμερα,αλλά και ορισμένοι, χωρίς καμία ιδεολογία, συμμετέχουν γιατί εκεί βρίσκουν την ευκαιρία και την δυνατότητα για συγκρούσεις με την αστυνομία όπως κάνουν και στους ποδοσφαιρικούς αγώνες.
Δεν υπάρχει δε τίποτα πιο εύκολο από αυτό όταν απέναντι τους έχουν μια ανίκανη αστυνομία που πιστεύει βλακωδώς πως ραντίζοντας με δακρυγόνα δικαίους και αδίκους μπορείς να αντιμετωπίσεις μια έκρυθμη κατάσταση.
Ξέρω πως αν προτείνει κανείς πως έφτασε η ώρα να σταματήσει όλη αυτή η φιέστα, θα συναντήσει την λυσσώδη αντίδραση μιας κομουνιστικής αριστεράς που από χρόνια προσπαθεί ,και σε ένα μεγάλο βαθμό έχει πετύχει, να καπελώσει την εκδήλωση χρησιμοποιώντας την σαν ετήσια αγωνιστική γυμναστική και επίδειξη δύναμης.
Όμως την εποχή της δικτατορίας το παράνομο ΚΚΕ έβλεπε με καχυποψία την κατάληψη του Πολυτεχνείου και θεωρούσε τους πρώτους 350 καταληψίες σαν πράκτορες της ΚΥΠ(!!!), όπως μπορεί κανείς να διαπιστώσει στην πολυσυζητημένη Πανσπουδαστική Νο 8 της Αντι ΕΦΕΕ που ανήκε στο ΚΚΕ.
Το ίδιο βέβαια υπονοείται επίσης σε δήλωση του τότε γραμματέα του ΚΚΕ εσωτερικού Μπάμπη Δρακόπουλου, που θεωρούσε πως: σκοτεινές δυνάμεις...οργανώνουν προκλήσεις για να δικαιολογήσουν την επιβολή στρατοκρατικών μέτρων, σε ανακοίνωση μάλιστα δημοσιευμένη στις 17-11-1973 στην Μακεδονία.
Η εξήγηση για αυτή την στάση είναι απλή.
Όλη αυτή η εξέγερση δεν ελεγχόταν από τις κομματικές οργανώσεις της αντι ΕΦΕΕ (ΚΚΕ) και του Ρήγα Φεραίου (ΚΚΕ-εσ), και γι΄ αυτό σε αυτή εμφανιζόντουσαν ανεξέλεγκτα συνθήματα πηγαία από το πλήθος, αλλά και πολλών αναρχικών, μαοϊκών, αλβανόφιλων( ναι υπήρχε και τέτοιο είδος!), αναρχοαυτόνομων, ακροαριστερών, τροτσκιστών κτλ όπως "Κάτω το κράτος", "Θα γίνει Ταϋλάνδη", Κάτω το κεφάλαιο", "Κάτω η Εξουσία" ,"Γενική Απεργία", "Μάης του 68" κτλ
Οι παράνομες κομματικές οργανώσεις δεν μπορούσαν να κατανοήσουν την μοναδική αυτοδύναμη δυναμική που είχε μια πηγαία, ανεξάρτητη, χωρίς καθοδηγητές, ανεξέλεγκτη από αυτούς εξέγερση και έχοντας και από το παρελθόν ιδιαίτερα ανεπτυγμένη την χαβιεδοφοβία την έβλεπαν με ιδιαίτερη καχυποψία.
Η εξέγερση όμως του Πολυτεχνείου ήταν αυθόρμητη, με φοιτητές και νέους που τους ένωνε μια κοινή ιδεολογία , η αντίδραση στην χούντα, και ταυτόχρονα είχε και την αμέριστη συμπαράσταση του λαού, πέρα από κάθε πολιτική και κομματική τοποθέτηση , που έβλεπε σε αυτή την εξέγερση την δυνατότητα κατάρρευσης του σαπισμένου πλέον καθεστώτος των συνταγματαρχών.
Όλο αυτό το κλίμα που υπήρχε τότε είναι ανεπανάληπτο και χαρακτήριζε μια εποχή που οι ανοχές του κόσμου στην δικτατορία και την έλλειψη ελευθερίας είχαν φτάσει σε κρίσιμο σημείο. Το Πολυτεχνείο απετέλεσε την θρυαλλίδα που δυστυχώς αντί να οδηγήσει στην πτώση της Χούντας οδήγησε σε σκληρότερη δικτατορία που για να πέσει χρειάστηκε να το πληρώσουμε με την τραγωδία της Κύπρου.
Τίποτα από αυτό το κλίμα και την ενότητα του λαού εκείνης της εποχής δεν εκφράζουν πλέον η σημερινές πορείες με τα καλώς διαχωρισμένα και περιφρουρούμενα κομματικά μπλοκ που το καθένα προβάλει τα δικά του συνθήματα.
Προσωπικά πιστεύω πως σήμερα μια σεμνή τελετή στο Πολυτεχνείο χωρίς πανό και κομματικούς διαχωρισμούς, όπως ήτανε και τότε, με όλο τον κόσμο ενωμένο θα ξαναέφερνε πίσω όσους σαν και μένα απέχουμε από την πορεία αλλά στην μνήμη μας το Πολυτεχνείο εξακολουθεί να ζει.
Μέχρι τότε απλά θα τιμώ από το σπίτι μου όλο αυτό τον κόσμο που αγωνίστηκε τότε, και θα υπενθυμίζω σε όσους δεν ξέρουν τους νεκρούς εκείνης της εποχής που μπορεί να τους διαβάσει κανείς σε ένα παλιότερο ποστ που έχω γράψει.
ΟΙ ΝΕΚΡΟΙ ΤΟΥ ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟΥ ΚΑΙ ΜΕΡΙΚΟΙ ΑΦΑΝΕΙΣ ΗΡΩΕΣ

16 σχόλια:

  1. αυτο συζητάγαμε χτες το βράδυ.Πως εμείς το 73 είμασταν πιό κοντά στον εμφύλιο, από ότι οι σημερινοί με το πολυτεχνείο.
    Στα υπόλοιπα ως γνωστόν,μαζί σου.
    (από γυροβολιές πως τα πάς;)
    δ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Αθεόφοβε μου,
    θα μου επιτρέψεις κι εμένα που τότε (το 1973) ήμουν φοιτήτρια της Νομικής και, φυσικά, έλαβα μέρος στην εξέγερση του Πολυτεχνείου, να προσθέσω τα εξής: Με ενοχλούν πιο πολύ 3 πράγματα από τον "ερτασμό" της επετείου: 1) Η προσπάθεια της εκμετάλλευσης της από κόμματα και παρατάξεις και κυρίως από το ΚΚΕ. Η πορεία με κομματικά λάβαρα δεν μου αρέσει (για να το πω ευγενικά). Το Πολυτεχνείο είναι η γιορτή της Δημοκρατίας, όχι των κομμάτων, ούτε των παρατάξεων. Τότε, το 1973, τρέξαμε οι περισσότεροι φοιτητές στο Πολυτεχνείο, ειδοποιημένοι από στόμα σε στόμα, χωρίς κομματικές ταμπέλες και χωρίς να ξέρουμε καν τις πολιτικές πεποιθήσεις ο ένας του άλλου, για να βροντοφωνάξουμε κυρίως "ΚΑΤΩ Η ΧΟΥΝΤΑ" και "ΨΩΜΙ, ΠΑΙΔΕΙΑ, ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ". 2) Με ενοχλεί το γεγονός ότι τη σημαία του Πολυτεχνείου την κρατά στα γραφεία της μια παράταξη, λες και είναι περιουσιακό της στοιχείο. Την κρατά η ΠΑΣΠ, η σπουδάζουσα νεολαία του ΠΑΣΟΚ, η οποία αρνείται να την παραδώσει στο Πολυτεχνείο ή έστω στη Βουλή. 3) Με ενοχλεί επίσης η πορεία προς την Αμερικάνικη Πρεσβεία. Όχι ότι οι Αμερικάνοι δεν είχαν το μερίδιο ευθύνης τους στην επικράτηση της δικτατορίας, αλλά αυτή η πορεία προς την Πρεσβεία τους εδώ και 37 χρόνια, πλην του ότι γίνεται η κύρια αιτία δημιουργίας επεισοδίων και βανδαλισμών από τους αυτοαποκαλούμενους "αντιεξουσιαστές" (τρομάρα τους), μου θυμίζει κάθε χρόνο και μια κακή ελληνική συνήθεια. Να ρίχνουμε όλα τα δεινά που μας βρίσκουν στους ξένους και κατά προτίμηση στους Αμερικάνους (ενίοτε και στους Εβραίους). Να αποποιούμαστε ως λαός τις ευθύνες μας και να μην κάνουμε την αυτοκριτική μας για την ευκολία με την οποία επικράτησε η δικτατορία στην Ελλάδα το 1967.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Ξέχασα να πω το κυριότερο. Όταν το τανκ μπήκε μέσα στο Πολυτεχνείο έκλαιγα γοερά. Δεν ήξερα τότε ότι έκλαιγα και για την πατρίδα μου, την Κύπρο και για το χωριό μου στην Κερύνεια, που λίγους μήνες αργότερα πλήρωσε ακριβά την παράνοια του δικτάτορα Ιωαννίδη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. KitsosMitsos-
    Είναι παρατηρήσεις που θα προτιμούσα να μην υπάρχει η ανάγκη να τις κάνω.

    demetrat-
    Σαφώς και είμαστε πιο κοντά στον εμφύλιο και όσο μεγαλώναμε συνειδητοποιούσαμε και τις συνέπειες του στην δική μας ζωή.
    Από γυροβολιές για την ώρα τίποτα αν και κάτι σκέπτομαι για τις γιορτές.

    Meropi-
    Δεν έχω να προσθέσω ούτε μια λέξη σε όσα έγραψες.
    Μόνο το μαύρο πλάκωμα που αισθάνθηκα όταν έγινε το πραξικόπημα στην Κύπρο όταν δυστυχώς διαιστάνθηκα τι πρόκειται να επακολουθήσει.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Από 'κείνες κιόλας τις επόμενες μέρες είχανε πει, και είχε ακουστεί σαν δικαιολογία για τα τανκς, ότι τις τελευταίες δυό μέρες "είχανε αναμιχθεί ξένα στοιχεία στο Πολυτεχνείο, που είχαν εκμεταλλευτεί τους φοιτητές" -κάτι σαν αυτό που σήμερα το λένε "αναρχικοί", τότε το λέγανε "κουμουνιστές", κι ας ήταν επισήμως καχύποπτο το ΚΚΕ. Στην χώρα μας η αντίσταση (ιδίως η εκ Παρισίων) είναι ένα σύννεφο που τα καλύπτει όλα! Πάντως δεν είμαστε οι μόνοι: ανθρώπινο φαίνεται είναι, και, για να βάλω από σπόντα και τ' Αμερικάνικά μου στο σχόλιο, φερ' ειπείν, αυτοί που έπεσαν στο Άλαμο από τις σφαίρες και τις μπάλες των κανονιών του Σάντα Άνα, ο Ντέβη Κρόκετ, ο Τράβις, ο Μπάουη και οι περίπου διακόσιοι τόσοι που έδωσαν την ζωή τους, δεν την έδωσαν για να γίνει το Τέξας Αμερικανικό, αλλά, για την ανεξαρτησία του. Άσχετο που επί 150 χρόνια το Άλαμο είναι μέρος της ιστορίας των ΗΠΑ. Σαν το Πολυτεχνείο που είναι σήμερα οι ηρωικές σελίδες των αγώνων του ΚΚΕ, του ΚΚΕς, του ΠΑΣΟΚ, και, και... μόνο το ΛΑΟΣ δεν έχει, απ' ότι ξέρω τουλάχιστον, δηλώσει καταγωγή από εκεί... Πολύ σωστή η ανάρτηση και θα έπρεπε να λέγονται αυτά πιο συχνά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. αχ αχ , δε μι προσέχς
    εννοώ ζειμπεκιές γιά το μνημόσυνο.
    :) το μυαλό σου εσένα στα σουρτουκέματα βορίως και νοτίως του πλανήτη.
    δ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. thinks-
    Την εποχή του Πολυτεχνείου είχε αρχίσει η προσπάθεια της χούντας να "φιλελευθεροποιήσει" το καθεστώς και γι΄ αυτό και είχε αναλάβει πρωθυπουργός ο Μαρκεζίνης.
    Στα πλαίσια αυτά δεν ήθελε αφ΄ενός ο Μαρκεζίνης και ο Παπαδόπουλος να δείξουν ένα σκληρό πρόσωπο καταστέλλοντας τις φοιτητικές κινητοποιήσεις από την αρχή, αφ΄ ετέρου δεν είχαν αντιληφθεί και το εύρος της αποδοχής τους από τα ευρύτερα στρώματα του λαού με όλες τις συνεπακόλουθες για το καθεστώς συνέπειες.
    Αυτό δημιούργησε στις κομματικές ηγεσίες αλλά και στον κόσμο την υπόνοια ότι κάτι κρύβεται από πίσω αφού η εξουσία παρέμενε αδρανής παρακολουθώντας τα γεγονότα.
    Η χρήση των τανκ ήταν πια μια κίνηση πανικού ενός καθεστώτος που εκτός από την εξέγερση του Πολυτεχνείου αντιμετώπιζε και την εσωτερική αντίδραση από τους σκληροπυρηνικούς της χούντας με τον Ιωαννίδη και όλους τους άλλους που δεν ήθελαν να απομακρυνθούν από την εξουσία.

    demetrat-
    Αν είχες προλάβει τους αρκουδιάρηδες που έβαζαν την αρκούδα να χορεύει θα μπορέσεις να φανταστείς εμένα να χορεύω ζεϊμπέκικο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Δεν ήταν μόνο η χαφιεδοφοβία που είχε η Αριστερά. Είναι και τα φοβικά σύνδρομα (για να μη πω σύνδρομα τρόμου) απέναντι σε ό,τι δεν μπορεί να ελέγξει. Με τη μεζούρα μετρούσε πάντοτε. Και σήμερα, το ίδιο κάνει. Γι' αυτό και δεν μπορεί να ξεφύγει από τη μιζέρια
    (Κι εγώ Αριστερή είμαι, δεν βγάζω απέξω τον εαυτό μου)...
    Καλημέρα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Να βάλω λίγο φιτίλι...

    Μου κάνουν εντύπωση μερικά πράγματα που
    συνέβησαν τότε , που ίσως εσείς οι μεγαλύτεροι μπορείτε να εξηγήσετε....

    1) Η αριστερά αρχικά καταγγέλλει τους πρωταίτιους του Πολυτεχνείου ως "προβοκάτορες":

    Είναι απορίας άξιο πως μια αριστερά που ζει στην παρανομία για χρόνια και άρα "μυρίζει τον μπάτσο από χιλιόμετρο" έκανε ένα τόσο μεγάλο λάθος.
    Και που ; Σε φοιτητές μέσα στη Νομική που , υποτίθεται, λίγο πολύ γνωρίζονται όλοι μεταξύ τους....
    Αλλά ακόμα και δεχτώ ότι δεν γνώριζαν , ήταν ζήτημα λίγης ώρας , με την οργάνωση που διέθετε, να γίνουν οι απαραίτητες έρευνες και να μάθουν τι συνέβαινε;

    2)Ποιος επωφελήθηκε άμεσα των γεγονότων του πολυτεχνείου;

    Ο Ιωαννίδης για να ανατρέψει τον Παπαδόπουλο, δλδ μια στρατιωτική ενέργεια που απαιτεί μακροχρόνιο σχεδιασμό και οργάνωση , με εμπλοκή μεγάλου αριθμού ατόμων με κίνδυνο αποκάλυψης κλπ κλπ
    (Μια σελίδα της σύγχρονης ιστορίας πολύ σκοτεινή ακόμα....)

    Μου φαίνεται μάλλον απίθανο , ο Ιωαννίδης, να μπήκε σε όλον αυτόν τον κόπο και μετά να το έριξε στις προσευχές προκειμένου να ξεσπάσουν ταραχές και να μπορέσει να κινηθεί....

    Ίσως το ΚΚΕ να είχε απόλυτο δίκαιο τότε, και να το κατηγορούμε άδικα!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Αθεόφοβε συμφωνώ απολυτα με την αποτίμηση σου...
    Δυστυχώς ο αυθορμητισμός και η νεανική άγνοια κινδύνου κάποιων 100άδων φοιτητών καπηλεύτηκε από πολλούς,μεταξύ των οποίων και από κάποιους εκ των συμμετεχόντων,οι οποίοι-σε αντίθεση με πολλούς 'αδελφούς της τότε εποχής' που προτίμησαν να μείνουν αξιοπρεπώς αφανείς,έχτισαν πολιτικές καριέρες και εξαργύρωσαν υποτιθέμενα επαναστατικά γραμματια με πολιτικά οφίτσια και προνόμια.Τους γνωρίζουμε όλοι...
    Τις υπερβολές και το ξεσάλωμα αυτής της υποτιθέμενης γενιάς του Πολυτεχνείου πληρώνουμε δυστυχώς σήμερα...Μια γενιά,που αφού (εσφαλμένα...)θεώρησε οτι έριξε την δικτατορία(κάτι ξέρει η Κύπρος επ'αυτού..),όταν ήρθε στα πράγματα μοιρασε το κράτος και την περιουσία του,σα να ήταν δικά της,κλέβοντας στην ουσία τις επόμενες γενεες.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Μερόπη,
    δεν έχω τιποτε να προσθέσω στα 3 σημεία που σε ενοχλούν,και πάντα(αν και ήμουν 6 χρονών τότε...) εμείς οι Ελλαδίτες θα πρέπει να σκύβουμε το κεφάλι όποτε μιλά ένας Κύπριος για τότε...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Εαρινή Συμφωνία-
    glam-
    squarelogic-
    Από πριν από την δικτατορία ακόμα γινόταν παρακολούθηση των φοιτητών από ειδικό τμήμα ,το σπουδαστικό της ασφάλειας με τον πασίγνωστο τότε Καραπαναγιώτη που διέθετε ένα εκτεταμένο δίκτυο πληροφοριοδοτών είτε με χρήματα είτε με προσωπικές εκδουλεύσεις διαφόρων τύπων.
    Έτσι οι παράνομες κομματικές οργανώσεις είχαν ανεπτυγμένη την χαβιεδοφοβία και την φοβία για προβοκάτορες και θεωρούσαν οτιδήποτε δεν ήλεγχαν ύποπτο.
    Ταυτόχρονα τότε εκτός από τα δύο ΚΚΕ είχαν εμφανιστεί διάφορες ακροαριστερές οργανώσεις και γκρουπούσκουλα με διαφορετικές θέσεις και γραμμές.
    Γι΄αυτό και το ΚΚΕ από την αρχή είχε κρατήσει αρνητική στάση για την κατάληψη, που δεν μπορούσε να την ελέγξει και δεν ήξερε αν κρύβει και άλλους σκοπούς, αλλά δεν μπορούσε και να μείνει απ΄ έξω όταν άρχισε να αντιλαμβάνεται την παλαιικότητα της εξέγερσης που ξεπερνούσε όλες τις πολιτικές θέσεις των διαφόρων ομάδων και ταυτόχρονα είχε και ευρύτατη λαϊκή αποδοχή.
    Η προσωπική μου άποψη είναι ότι αυτή ακριβώς η ευρύτατη λαϊκή αποδοχή είχε αποδιοργανώσει και τις παράνομες κομματικές οργανώσεις αλλά και την εξουσία και αμφότεροι σε ένα βαθμό, ακριβώς γιατί δεν ήταν καθοδηγούμενη, δεν ήξεραν πως να την χειριστούν.
    Τα περί προβοκατόρων τα θεωρώ ,εκ των υστέρων βέβαια, αστειότητες γιατί δεν έχει αποδειχτεί τόσα χρόνια τίποτα τέτοιο, και πιστεύω ότι αν δεν είχε πανικοβληθεί η κυβέρνηση από την λαϊκή συμπαράσταση και αν δεν ήθελε να δείξει και στους δικούς της εσωτερικούς αντιπάλους ότι είναι αποφασιστική, θα μπορούσε να αντιμετωπίσει μόνο με την αστυνομία την εξέγερση αόπλων παιδιών.
    Πιστεύω δε πως το Πολυτεχνείο μπορεί να έδωσε την ευκαιρία που περίμενε ο Ιωαννίδης για να ρίξει τον Παπαδόπουλο, αλλά αυτό θα το έκανε έτσι και αλλιώς γιατί με την "πολιτικοποίηση" που ετοίμαζε, αυτός και οι σκληροπυρηνικοί της χούντας θα έμπαιναν στο περιθώριο.
    Ο φανατικός δε αυτός ηλίθιος, πίστευε ότι θα μπορούσε να λύσει και το κυπριακό, όπως είχε πεί στον Μακάριο, σκοτώνοντας όλους τους Τουρκοκύπριους!
    Όσο για τα πολιτικά οφίτσια που απέκτησαν μερικοί από την εξέγερση του Πολυτεχνείου όταν είσαι στα 20 και ζεις σε μια τέτοια ιστορική στιγμή, που μπορεί να παίζεις και το κεφάλι σου, δεν συμμετέχεις με την προοπτική να την εξαργυρώσεις στο μέλλον.
    Απλά από κάθε γενιά αυτοί που έδρασαν και από αυτό τον λόγο έγιναν γνωστοί είναι πιο εύκολο να καταλάβουν πολιτικές θέσεις.
    Δεν πληρώνουμε όμως σήμερα εμείς τα λάθη της γενιάς του Πολυτεχνείου. Πληρώνουμε το ότι αυτή η χώρα μέχρι την μεταπολίτευση δεν είχε καταφέρει να γνωρίσει ,έστω για μια 20 ετια , ομαλό πολιτικό βίο, έτσι ώστε να εδραιωθεί ένα κράτος ευνομίας και τάξης.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Σωστή ανάρτηση, όπως πάντα!

    Θα μου επιτρέψεις να πω μερικές (μάλλον βέβηλες και ιερόσυλες) παρατηρήσεις μου:
    1. Ως πιτσιρικάς θυμάμαι ακόμα το μίσος και τη φανατίλα του τότε κυβερνητικού εκπροσώπου Ζουρνατζή, όταν περιδιάβαινε το Σάββατο το ΕΜΠ. Ο κύριος αυτός αρθρογραφεί ακόμα (;) σε έγκυρα έντυπα της ακροδεξιάς, ή τουλάχιστον πριν κάποια χρόνια. Χάρηκα πολύ που μετά από μία μέρα (τη Κυριακή) πήρε τον μπούλο από τον Ιωαννίδη.
    2. Όταν καίνε την ελληνική σημαία, ξεσηκώνονται όλοι οι αδώνιδες για την ιεροσυλία. Το τανκς που επιτίθεται και γκρεμίζει την ελληνική σημαία δεν το έχουν δει;
    3. Όσο για την ίδια τη σημαία, θα ήθελα να ξέρω ποιανού το αίμα είναι επάνω και έχει επιζήσει τόσων πορειών υπό βροχή και ήλιο, χωρίς εμφανή επιστημονική αποθήκευση και συντήρηση, από όσο ξέρω...Κατά πάσα πιθανότητα επάνω της θα έχει το αίμα επιζώντων ή συγγενών αποβιωσάντων αγωνιστών. Δεν θα έπρεπε να βγουν για τους γνωρίσουμε; (Εννοείται ότι στη χώρα που εντεκάχρονοι πήραν σύνταξη εθνικής αντίστασης, δεν τίθεται θέμα σεμνότητας...). Δεν είναι δα και η σινδόνη του Τουρίνου ή τα οστά του οσίου Παχωμίου, μεγάλη η χάρη του!
    4. Γιατί ως λαός, ότι κάνουμε το κάνουμε με τον παραδοσιακό τρόπο του παπά και του χωροφύλακα; Είναι στο DNA μας, όπως λέει και ο Καρατζαφέρης ή ο Θεοδωράκης; Τα ιδια ιερά λείψανα και λάβαρα, οι ίδιες λιτανείες με μπροστά τους δεσποτάδες, η ίδια τσίκνα, οι ίδιες μαυροφορούσες 37 χρόνια μετά (ξέρω είναι λεπτό το θέμα, αλλά εκτός από τη μητέρα του Παναγούλη και 5-10 άλλων ηρώων, ποιες είναι αυτές που μαυροφορούν κάθε χρόνο για μία μερα;). Και από κοντά το ένδοξο σώμα της Χωροφ..ε ήθελα να πω της ΕΣΑΚ ΠΑΜΕ κλπ κλπ
    5. Γιατί φταίει μόνο ο Ιωαννίδης για τη Κύπρο; Εντάξει ήταν μαλάκας, αν πίστεψε τους Αμερικάνους, αλλά αν επιτύγχανε με τον Σαμψών τον τουρκοφάγο, δεν θα τον κάναμε ήρωα; Τότε πόσο μαλάκες μπορεί να είναι όλοι αυτοί οι μακεδονομάχοι και τουρκοφάγοι, που ακόμα και σήμερα θέλουν να σπάσουμε τα σύνορα να μπουμε στην Τουρκία; Αρχηγός κόμματος επέζησε έξω από το μαντρί και προόδεψε, φωνάζοντας να μπουμε στη Μπόλη και καταχειροκροτείται! Μετά θα μας φταίνε οι Αμερικανοεβραιονεφελιμ...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. argosholos-
    Ο Ζουρνατζής ήταν ένα φαιδρό πρόσωπο και δεν ένιωσα βέβαια καμιά χαρά όταν ο Ιωαννίδης έκανε πραξικόπημα στο πραξικόπημα!
    Ήταν φανατικός και ηλίθιος και δεν υπήρχε η παραμικρή πιθανότητα να μην κινηθούν οι Τούρκοι σε ένα κίνημα στην Κύπρο που έθιγε και τους δικούς τους.
    Ο δε Σαμψών ήταν και αυτός ένας κοινός εκτελεστής,σχεδόν πρωτόγονος χωρίς καμια ικανότητα για πολιτικές κινήσεις.
    Το ότι υπάρχουν και σήμερα πτηνοκέφαλοι τουρκοφάγοι που βαυκαλίζονται πως θα πάρουμε την πόλη μην σε εκπλήσσει.
    Το 1/3 του ελληνικού λαού μετά την εισβολή στην Κύπρο και την σαφή ευθύνη για την δημιουργία και την επικράτηση της χούντας από τον Κωνσταντίνο, ψήφισε υπέρ της βασιλείας στο δημοψήφισμα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Μια τραγική περιγραφή της σημερινής κατάστασης στο Πολυτεχνείο στις μέρες της επετείου διάβασα εδώ και εξηγεί με ενάργεια τις αιτίες που ,όπως και εγώ, τον οδηγούν να απέχει από την πορεία.

    ΑπάντησηΔιαγραφή